Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 15:21
brinta
brinta is offline
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 06-08-2005 @ 14:28 :
al die vooroordelen slaan werkelijk op niks

de fundamentalistische moslims in dit land, dat zijn pas racisten
Advertentie
Oud 07-08-2005, 20:59
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-08-2005 @ 20:51 :
Nou, laten we naar de door mij gequote post kijken voor het antwoord op die vraag.


Het punt dat werd gemaakt klopt trouwens 100%, van alle lonsdalers zal het overgrote merendeel in dat profiel passen.

De denkfout die wordt gemaakt is dat er dan wordt gedacht dat we die mensen daarna ook afschrijven.


Het denkbeeld van 'alle buitenlanders hebben het gedaan' is namelijk niet een gevolg van lonsdale dragen, het is een gevolg van gebrek aan nadenken en een gebrek aan de capaciteit daartoe.
Dat is iets dat universeel geld, getuige dat we onder groepen in andere achtergronden ook groepen vinden die precies zo denken, kijk naar moslimjongeren die lopen te vloeken dat 'het allemaal de schuld van het westen is', in feite zijn die precies hetzelfde.
maar ook al zit er EEN iemand tussen die lonsdale draagt en NIET racistisch is , dan nog mag je niet zeggen: "lonsdale-dragers zijn racisten". precies t zelfde als bij moslims, 9 van de 10 heeft een hekel aan het westen ( alleen maar omdat wij wel orde in een land kunnen scheppen en zij niet ) , dan nog mag je niet zeggen alle kut moslims het land uit ...
Oud 07-08-2005, 21:08
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 07-08-2005 @ 21:59 :
maar ook al zit er EEN iemand tussen die lonsdale draagt en NIET racistisch is , dan nog mag je niet zeggen: "lonsdale-dragers zijn racisten". precies t zelfde als bij moslims, 9 van de 10 heeft een hekel aan het westen ( alleen maar omdat wij wel orde in een land kunnen scheppen en zij niet ) , dan nog mag je niet zeggen alle kut moslims het land uit ...
9 van de 10?
ik denk juist 10 van de 10!
Jij kan ook alleen maar reply's geven waarbij je wel altijd moslims moet aanhalen he Vet cool gaaf dope lijp van je man!!
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 08-08-2005, 08:52
butterbee
butterbee is offline
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 07-08-2005 @ 21:59 :
maar ook al zit er EEN iemand tussen die lonsdale draagt en NIET racistisch is , dan nog mag je niet zeggen: "lonsdale-dragers zijn racisten". precies t zelfde als bij moslims, 9 van de 10 heeft een hekel aan het westen ( alleen maar omdat wij wel orde in een land kunnen scheppen en zij niet ) , dan nog mag je niet zeggen alle kut moslims het land uit ...
Oud 08-08-2005, 16:49
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 02-08-2005 @ 14:49 :
waarom worden die dan in de fik gestoken door lonsdalers??
Waarom worden er molotov cocktails de kerk binnen gegooid door allochtonen??
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 08-08-2005, 16:51
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
butterbee schreef op 08-08-2005 @ 09:52 :
jij bent Alejandro Sosa's vriendin/undercover ofso?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 08-08-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 08-08-2005 @ 17:49 :
Waarom worden er molotov cocktails de kerk binnen gegooid door allochtonen??
Bron?

Voorzover ik weet zijn daar geen berichten van.
Oud 08-08-2005, 21:53
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 06-08-2005 @ 20:34 :
gaat om je generalisatie kerel...
Ten eerste was mijn reactie niet op jou gericht.
Ten tweede:"Mijn generalisatie?" eerste post hier... hoe generaliseer ik ook al weer?

Maar je kan het natuurlijk altijd fout gelezen hebben of iets dergelijks
Oud 08-08-2005, 22:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 02-08-2005 @ 14:49 :
waarom worden die dan in de fik gestoken door lonsdalers??
Daar gaan we alweer met de generalisaties... Die brandstichtingen worden gepleegd door racisten, niet door 'lonsdalers'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-08-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 08-08-2005 @ 17:49 :
Waarom worden er molotov cocktails de kerk binnen gegooid door allochtonen??
Omdat ze terug naar hun eigen land moeten.
Oud 09-08-2005, 16:44
Verwijderd
def. van LJ (lonsdalejeugd):

- Sneue jongeren
- Wonen vaak in gehuchten waar kleurlingen niet welkom zijn
- Vaak vmbo niveau of lager ( )
- Lelijk
- weinig toekomst perspectief
- opgroeien in lage sociale klasse
Oud 09-08-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 09-08-2005 @ 17:44 :
def. van LJ (lonsdalejeugd):

- Sneue jongeren
- Wonen vaak in gehuchten waar kleurlingen niet welkom zijn
- Vaak vmbo niveau of lager ( )
- Lelijk
- weinig toekomst perspectief
- opgroeien in lage sociale klasse
Je ziet, Lonsdalejongeren hebben inderdaad vrij veel gemeen met kutmarokkanen:

- behoren tot een groep met een slecht imago
- wonen vaak in buurten van steden waar vrijwel geen blanken meer te bekennen zijn
- vaak vmbo of lager of in het geheel met school gestopt
- geen toekomstperspectief
- opgroeien in lage sociale klasse die bovendien in slecht aanzien staat

Oud 09-08-2005, 18:56
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
Tuurlijk zijn Lonsdale-jongeren niet racistisch.
Ze dragen kleding van een merk dat gedragen werd door een neger die zich notabene bekeerde tot de islam. (red: Cassius Clay a.k.a. Mohammed Ali)
Oud 09-08-2005, 20:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 09-08-2005 @ 19:56 :
Tuurlijk zijn Lonsdale-jongeren niet racistisch.
Daarom verdringen ze zich ook op tv om te laten zien hoe stoer het is om Lonsdale te vervormen tot Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam (of Landelijk) Exexuteren (of Elimineren), waarna er nog een paar racistische kreten worden gejoeld. Daarom was het ook Lonsdale-tuig dat de hunebedden in Drenthe had beklad met hakenkruizen en WPWW-kreten. Daarom werd er op die uitgebrande moskee in Rotterdam ook het woord 'Lonsdale' geklad. Omdat ze niet racistisch zijn.

Ik zeg niet dat *alle* Lonsdalers racistisch zijn, maar *veel* zijn het er wel en dat mag best eens gezegd worden. Dat het van oorsprong een boskersmerk was voor/van negers is allemaal heel fijn en aardig, maar dat is *niet* de draai die een deel van de Nederlandse jeugd er aan geeft, de fraaie oorsprong van het merk ten spijt.
Oud 09-08-2005, 21:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-08-2005 @ 21:02 :
Ik zeg niet dat *alle* Lonsdalers racistisch zijn, maar *veel* zijn het er wel en dat mag best eens gezegd worden. Dat het van oorsprong een boskersmerk was voor/van negers is allemaal heel fijn en aardig, maar dat is *niet* de draai die een deel van de Nederlandse jeugd er aan geeft, de fraaie oorsprong van het merk ten spijt.
Als ik dit zeg over allochtonen ben ik racistisch...

Ik zeg niet dat alle buitenlanders criminelen zijn, maar veel zijn het er wel en dat mag best eens gezegd worden.

Omdat veel lonsdale jongeren dit denkbeeld hebben zouden ze racistisch zijn?
Er zijn ook negers die dit merk dragen in Nederland. Turken en Marokkanen ook, hoewel dit al veel minder is.
Het merk linkt gewoon aan hardcore (lees: niet punk, maar boemboem hardcore).
In dit circuit wordt dit merk gewoon veel gedragen, hoewel er op de grote hardcorefeesten ook genoeg gekleurde mensen te zien zijn en dit heeft nog nooit toch (grote) problemen geleid.

Ik wil niet ontkennen dat er rechts-extremisten tussen zitten, tuurlijk is dat wel zo.
Dit is hetzelfde als bij moslims, er zitten gewoon een aantal rotte appels tussen, dit heb je overigens in alle bevolkingslagen/groepen.
Je kan gewoon niet zeggen dat het grootste gedeelte van zo'n groep rot is. De meeste zijn overigens toch meelopers (niet alleen bij lonsdale-jongeren maar dus ook bij de extremistische islamieten).
Oud 09-08-2005, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-08-2005 @ 21:02 :
Daarom was het ook Lonsdale-tuig dat de hunebedden in Drenthe had beklad met hakenkruizen en WPWW-kreten. Daarom werd er op die uitgebrande moskee in Rotterdam ook het woord 'Lonsdale' geklad. Omdat ze niet racistisch zijn.
misschien worden ze er wel ingeluist (lozen??)
Oud 10-08-2005, 00:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-08-2005 @ 22:49 :
Als ik dit zeg over allochtonen ben ik racistisch...
Niet in mijn ogen. Wat dit betreft:

Citaat:
Ik zeg niet dat alle buitenlanders criminelen zijn, maar veel zijn het er wel en dat mag best eens gezegd worden.
heb je ook gelijk (al prefereer ik de term 'allochtonen'). Statistieken wijzen dat uit, maar als je dat zegt maakt dat op zich jou nog niet racistisch.

Citaat:
Omdat veel lonsdale jongeren dit denkbeeld hebben zouden ze racistisch zijn?
Er zijn ook negers die dit merk dragen in Nederland. Turken en Marokkanen ook, hoewel dit al veel minder is.
Daarom zei ik ook:

Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-08-2005 @ 21:02 :
Dat het van oorsprong een boskersmerk was voor/van negers is allemaal heel fijn en aardig, maar dat is *niet* de draai die een deel van de Nederlandse jeugd er aan geeft, de fraaie oorsprong van het merk ten spijt.
Oud 10-08-2005, 00:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-08-2005 @ 01:25 :
heb je ook gelijk (al prefereer ik de term 'allochtonen').
Alleen is het jammer dat je dat woord in Rotterdam niet meer mag gebruiken
Oud 10-08-2005, 01:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-08-2005 @ 01:37 :
Alleen is het jammer dat je dat woord in Rotterdam niet meer mag gebruiken
Waarom niet?
Oud 10-08-2005, 03:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-08-2005 @ 02:15 :
Waarom niet?
Geen idee... ik meen dat ooit eens ergens gehoord/gelezen te hebben dat de burgemeester van Rotterdam dat verboden zou hebben.
Waarom weet ik ook niet

Ik weet nog dat ik het eens gehoord/gelezen heb omdat ik het zo vaag vond omdat het toch gewoon een goed Nederlands woord is, maarja, hij zal er zijn redenen wel voor hebben gehad.


Ik bedenk me nu dat het ook een andere Nederlandse stad geweest zou kunnen zijn, iemand die dit toevallig weet?
Oud 10-08-2005, 11:02
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-08-2005 @ 21:02 :
Daarom verdringen ze zich ook op tv om te laten zien hoe stoer het is om Lonsdale te vervormen tot Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam (of Landelijk) Exexuteren (of Elimineren), waarna er nog een paar racistische kreten worden gejoeld. Daarom was het ook Lonsdale-tuig dat de hunebedden in Drenthe had beklad met hakenkruizen en WPWW-kreten. Daarom werd er op die uitgebrande moskee in Rotterdam ook het woord 'Lonsdale' geklad. Omdat ze niet racistisch zijn.

Ik zeg niet dat *alle* Lonsdalers racistisch zijn, maar *veel* zijn het er wel en dat mag best eens gezegd worden. Dat het van oorsprong een boskersmerk was voor/van negers is allemaal heel fijn en aardig, maar dat is *niet* de draai die een deel van de Nederlandse jeugd er aan geeft, de fraaie oorsprong van het merk ten spijt.
Oh, sorry, ik was vergeten te zeggen dat het sarcasme ervan af droop
Oud 10-08-2005, 11:50
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 10-08-2005 @ 04:06 :
(...)

Ik bedenk me nu dat het ook een andere Nederlandse stad geweest zou kunnen zijn, iemand die dit toevallig weet?
Dat kan een burgemeester helemaal niet verbieden. Maar er zal vast wel ooit een of andere achterlijke burgemeester zijn geweest die zoiets in de krant heeft laten zetten. Op een gegeven moment las ik ook ergens dat je in plaats van 'allochtonen' moest spreken van 'Nieuwe Nederlanders'. Wtf
Oud 10-08-2005, 12:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 10-08-2005 @ 12:02 :
Oh, sorry, ik was vergeten te zeggen dat het sarcasme ervan af droop
Oh, natuurlijk, daarom ging je daarna ook heel serieus uitleggen dat het merk gedragen werd door Cassius Clay, die zich bekeerd had tot de Islam. (Waarom staat daar trouwens 'red:'? Heb je het aan een redactie voorgelegd?)
Oud 10-08-2005, 12:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind allochtonen anders een heel keurig woord. Niks mis mee, lijkt me. Hoor ik een stuk liever dan het denigrerende 'buitenlanders' wat mijn familie altijd gebruikt, omdat 'buitenlanders' impliceert dat ze geen deel uitmaken van Nederland.
Oud 10-08-2005, 12:28
Verwijderd
'Allochtonen' is net zo denigrerend. Daarmee wordt een groep mensen apart gezet terwijl het gewoon ook Nederlanders zijn.
Oud 10-08-2005, 12:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 13:28 :
'Allochtonen' is net zo denigrerend. Daarmee wordt een groep mensen apart gezet terwijl het gewoon ook Nederlanders zijn.
Nee hè, niet jij weer...
Weet je wat het is, Rick? Het is bij jou ook NOOIT goed. Onze kroonprins is ook een allochtoon. Nou blij?
Zeikerd.
Oud 10-08-2005, 12:35
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 09-08-2005 @ 17:44 :
def. van LJ (lonsdalejeugd):

- Sneue jongeren
- Wonen vaak in gehuchten waar kleurlingen niet welkom zijn
- Vaak vmbo niveau of lager ( )
- Lelijk
- weinig toekomst perspectief
- opgroeien in lage sociale klasse
Oh god nee he. Lijstjes met daarin kenmerken over de lonsdalejeugd. Jeugd alleen he, dus geldt niet voor ouderen. Dus je ziet een jong persoon achter stuur. Dronken. Is niet verstandig, waarschijnlijk vmbo niveau of lager. Ziet er niet al te best uit, lelijk. Rijdt met 150 op een spoorwegovergang af die net wilt sluiten, weinig toekomst perspectief. En ben je zelf neger, of je hebt net iets te lang in de zon gezeten.

Ren dan zo hard mogelijk weg, het zou wel eens zo kunnen zijn dat ze net voor dat ze zichzelf te pletter rijden, een wapen trekken en jou neerschieten.

Dit geldt natuurlijk ook voor andere situaties waarin je lelijke, sneue jongeren (nee nu niet je studentenkroeg veroordelen) en domme mensen tegen komt of kan komen.

U bent gewaarschuwd.
__________________
Czech us out
Oud 10-08-2005, 12:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 13:28 :
'Allochtonen' is net zo denigrerend. Daarmee wordt een groep mensen apart gezet terwijl het gewoon ook Nederlanders zijn.
Ze hebben weliswaar de nederlqandse nationaliteit, maar komen niet uit een boerenkool etend melkboerenhondeharen opgegroeid met Ot en Sien-milieu.

Er IS onderscheid tussen oude nederlanders en nieuwe nederlanders, waarom mag dat niet gezegd worden?
Oud 10-08-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-08-2005 @ 13:38 :
Ze hebben weliswaar de nederlqandse nationaliteit, maar komen niet uit een boerenkool etend melkboerenhondeharen opgegroeid met Ot en Sien-milieu.

Er IS onderscheid tussen oude nederlanders en nieuwe nederlanders, waarom mag dat niet gezegd worden?
Oude en nieuwe Nederlanders is idd een veel betere benaming.
Oud 10-08-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-08-2005 @ 13:31 :
Nee hè, niet jij weer...
Weet je wat het is, Rick? Het is bij jou ook NOOIT goed. Onze kroonprins is ook een allochtoon. Nou blij?
Zeikerd.
Ho ho! niet meteen dramatisch gaan doen. het ging mij alleen maar om correctheid.
Oud 10-08-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 13:41 :
Oude en nieuwe Nederlanders is idd een veel betere benaming.
Nee, dat is een vreselijke benaming

Alsof je daarmee niet precies eenzelfde scheidslijn aanlegt tussen wat we nu autochtonen en allochtonen noemen.
Oud 10-08-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2005 @ 14:02 :
Nee, dat is een vreselijke benaming

Alsof je daarmee niet precies eenzelfde scheidslijn aanlegt tussen wat we nu autochtonen en allochtonen noemen.
Dan spreek je in beide gevallen iig van Nederlanders.
Oud 10-08-2005, 13:22
one.
one. is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 14:04 :
Dan spreek je in beide gevallen iig van Nederlanders.
Allochtonen zijn Nederlanders waarvan minstens één van de twee ouders in het buitenland geboren is. Ik ben ook een allochtoon, mijn ouders komen uit Suriname, ik ben zelf hier geboren, maar ik ben alsnog een allochtone Nederlander. Wat is daar negatief aan?
__________________
.
Oud 10-08-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 10-08-2005 @ 14:22 :
Allochtonen zijn Nederlanders waarvan minstens één van de twee ouders in het buitenland geboren is. Ik ben ook een allochtoon, mijn ouders komen uit Suriname, ik ben zelf hier geboren, maar ik ben alsnog een allochtone Nederlander. Wat is daar negatief aan?
Op zich niets. Alleen dat het misbruikt wordt om mensen dan ook maar anders te behandelen.
Oud 10-08-2005, 13:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 14:25 :
Op zich niets. Alleen dat het misbruikt wordt om mensen dan ook maar anders te behandelen.
Ya, right, grootschalig, door de finse samenzwering.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-08-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2005 @ 14:51 :
Ya, right, grootschalig, door de finse samenzwering.
Ik heb niet gezegd wie daar misbruik van maakt en dat iedereen daar misbruik van maakt.
Oud 10-08-2005, 14:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 14:53 :
Ik heb niet gezegd wie daar misbruik van maakt en dat iedereen daar misbruik van maakt.
En zelfs met zo'n algemene uitspraak presteer je het om vol de mist in te gaan, er staat namelijk niet op je paspoort een groot stempel of je allochtoon bent of niet, als er al wordt gediscrimineerd is het op andere gronden dan puur de categorie 'allochtoon'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-08-2005, 14:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2005 @ 15:07 :
En zelfs met zo'n algemene uitspraak presteer je het om vol de mist in te gaan, er staat namelijk niet op je paspoort een groot stempel of je allochtoon bent of niet, als er al wordt gediscrimineerd is het op andere gronden dan puur de categorie 'allochtoon'.
Volgens Verdonk moeten allochtonen met een Nederlandse paspoort verplicht inburgereren. Wat klopt hier niet?
Oud 10-08-2005, 14:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 15:13 :
Volgens Verdonk moeten allochtonen met een Nederlandse paspoort verplicht inburgereren. Wat klopt hier niet?
Geen idee, ik weet wel dat als je dat als criterium neemt jij geheid alle nog niet geintegreerden te pakken hebt.

Ten tweede: die maatregel is afgeschoten.

Ten derde: wie echt al ingeburgerd is hoeft daar echt niet overnieuw het wiel te gaan uitvinden.


Dat is een geval van pragmatisch beleid, ik zou nu graag een voorbeeld hebben van die discriminatie die je beweerde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-08-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2005 @ 15:17 :
Geen idee, ik weet wel dat als je dat als criterium neemt jij geheid alle nog niet geintegreerden te pakken hebt.

Ten tweede: die maatregel is afgeschoten.

Ten derde: wie echt al ingeburgerd is hoeft daar echt niet overnieuw het wiel te gaan uitvinden.


Dat is een geval van pragmatisch beleid, ik zou nu graag een voorbeeld hebben van die discriminatie die je beweerde.
Deurbeleid bij disco's.

Legitimatieplicht: een allochtoon wordt eerder om legitimatie gevraagd dan een autochtoon.
Oud 10-08-2005, 14:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-08-2005 @ 15:20 :
Deurbeleid bij disco's.

Legitimatieplicht: een allochtoon wordt eerder om legitimatie gevraagd dan een autochtoon.
Nee, dat is niet omdat je allochtoon bent, bij mijn weten heeft namelijk niemand daarvan een stempel op zijn hoofd staan.

De reden daarvoor, voor zover het al gebeurd, is dat discotheekeigenaren weten dat sommige groepen sneller problemen zullen opleveren, en dat laten als hun legitimatie bekend is. Nogmaals dus geen racistisch moftief, maar eerder een generalisatie omdat ze weigeren schade te lijden om generalisaties te voorkomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-08-2005, 14:45
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2005 @ 15:41 :
Nee, dat is niet omdat je allochtoon bent, bij mijn weten heeft namelijk niemand daarvan een stempel op zijn hoofd staan.

De reden daarvoor, voor zover het al gebeurd, is dat discotheekeigenaren weten dat sommige groepen sneller problemen zullen opleveren, en dat laten als hun legitimatie bekend is. Nogmaals dus geen racistisch moftief, maar eerder een generalisatie omdat ze weigeren schade te lijden om generalisaties te voorkomen.
Kan je mij dan uitleggen waarom ik tot nu toe 3 x in de stad door de politie naar mn ID gevraagd ben? Echt zomaar, er was niks aan de hand maar opeens word ik naar mn ID gevraagd.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 10-08-2005, 15:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-08-2005 @ 15:45 :
Kan je mij dan uitleggen waarom ik tot nu toe 3 x in de stad door de politie naar mn ID gevraagd ben? Echt zomaar, er was niks aan de hand maar opeens word ik naar mn ID gevraagd.
Waar precies? Als ik vragen mag.
Oud 10-08-2005, 15:07
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 10-08-2005 @ 16:02 :
Waar precies? Als ik vragen mag.
1 x op de dam, en 2 keer op het rembrandtplein
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 10-08-2005, 15:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-08-2005 @ 15:45 :
Kan je mij dan uitleggen waarom ik tot nu toe 3 x in de stad door de politie naar mn ID gevraagd ben? Echt zomaar, er was niks aan de hand maar opeens word ik naar mn ID gevraagd.
Dat gebeurd mij ook zovaak, als ik met m'n brommer rij ook, elke smeris die ik tegen kom zet me aan de kant en ik ben toch echt een blanke Nederlander, de discriminatie...
Oud 10-08-2005, 15:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-08-2005 @ 16:07 :
1 x op de dam, en 2 keer op het rembrandtplein
Ah.

Ik ben nog nooit naar legitimatie gevraagd.
Oud 10-08-2005, 15:12
Nephtys
Avatar van Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 10-08-2005 @ 16:09 :
Ah.

Ik ben nog nooit naar legitimatie gevraagd.
In Limburg zijn geen politie-agenten.
Oud 10-08-2005, 15:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 10-08-2005 @ 16:12 :
In Limburg zijn geen politie-agenten.
Daar is het Limburg voor hè?
Oud 10-08-2005, 15:14
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Lonsdale kapt ermee.
Oud 10-08-2005, 15:14
Nephtys
Avatar van Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 10-08-2005 @ 16:13 :
Daar is het Limburg voor hè?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.