Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 16:24
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Vanmiddag heeft een 18-jarige skinhead in Antwerpen een Turkse vrouw levensbedreigend verwondt, en een afrikaanse au pair met een 2jarige peuter doodgeschoten.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

http://www.standaard.be/

zie ook Nederlandse Teletext http://teletekst.nos.nl/?101-01

heel erg allemaal, wat nu?

lees net op diverse Belgische fora dat ze nu al een onrustige nacht verwachten...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 16:27
Verwijderd
Staat hier ook.

Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

Uitgegeven: 11 mei 2006 15:46
Laatst gewijzigd: 11 mei 2006 17:08


ANTWERPEN - Een 18-jarige skinhead met een extreemrechtse achtergrond heeft donderdagmorgen in het centrum van Antwerpen een zwarte vrouw en een kind op straat doodgeschoten. Even daarvoor had hij gevuurd op een Turkse vrouw. Die ligt momenteel in het ziekenhuis. Haar toestand is stabiel.


De politie gaat uit van een racistisch motief. Volgens hoofdcommissaris Jan Hopstaken van de Antwerpse politie was de zwarte vrouw een au pair, die op een blank meisje paste.

Agenten hebben de jongeman neergeschoten in de buik. Hij ligt nu in het ziekenhuis, waar hij bewaakt wordt. De politie zal hem verhoren zodra hij daartoe in staat is.

Een getuige vertelde aan het Belgische persbureau Belga dat het gaat om een in het zwart geklede jongeman, opzij kaalgeschoren maar met lang haar bovenop. Hij droeg een zwaar kaliber karabijn, waarmee hij in Zwartzusterstraat zonder enige aanleiding begon te schieten. Eerst op de vrouw, dan op het kind. Daarna wandelde de schutter rustig verder. De inmiddels toegesnelde politie heeft daarna op hem geschoten.

Racisme

Afgelopen weekend was er in Brugge in West-Vlaanderen ook al een racistisch incident. Een groep van vijf skinheads tuigde een zwarte jongeman zo zwaar af, dat hij in coma raakte. Zijn blanke vriend raakte ook gewond. In verband daarmee is café De Kastelein, van waaruit de daders opereerden, gesloten.


Wat nu? Vlaams Belang opheffen gezien hun leugenachtige angst-aanwakkerende praatjes.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:31
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
haha, daar sla je een beetje de plank mis,met het VlaamsBelang opheffen. Zullen we de AEL dan ook even opdoeken?

Maare, zonder nieuwswaarde vind ik een beetje erg overdreven.Ik vind dit een hele erge trieste gebeurtenis die een hele natie(Belgie) in zijn greep zal hebben , en ook een zeer trieste gebeurtenis in het moderne West-Europa waar wij allen in leven.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik vind dat ze het woord skinhead weer misbruiken
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:34
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-05-2006 @ 17:33 :
ik vind dat ze het woord skinhead weer misbruiken
ja,min of meer wel.

Net als dat wordt gedaan met Islamiet of Marokkaan, zo nu en dan.

Het is erg generaliserend en daarbij provocerend naar hele bevolkingsgroepen toe.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat nu? De daders worden gepakt en berecht, eventueel zullen aanhangers van organisaties als de AEL ook nog wat eigen racistisch geweld toevoegen. Etc, etc.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:58
Boebsie
Boebsie is offline
Tja ernstig dit, maar wat moet je er verder van zeggen...

Zou zonde zijn als hier rellen van komen, dit is een individu, je kan niemand anders hiervoor verantwoordelijk achten...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:02
Verwijderd
Wat nu? 'Tiswah' posten.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Tiño schreef op 11-05-2006 @ 17:24 :
wat nu?
Langzaam doodmartelen of een gewone procedure met rechters en al die meuk volgen.

En tja, die onrustige nacht enzo he... Wat laten mensen zich weer opjutten, wat geven mensen hele groepen de schuld van wat één persoon doet, en wat heeft de pers hier weer een mooie rol in met al die leuke manieren van formuleren. Wat doe je eraan?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 11-05-2006 @ 17:58 :

Zou zonde zijn als hier rellen van komen, dit is een individu, je kan niemand anders hiervoor verantwoordelijk achten...
Afgelopen weekend waren ook racistische incidentjes in Antwerpen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 11-05-2006 @ 17:58 :
Zou zonde zijn als hier rellen van komen, dit is een individu, je kan niemand anders hiervoor verantwoordelijk achten...
Nu ik erover nadenk: het is eigenlijk wel een leuke ontwikkeling.

Al dat soort relschoppers en organisaties als de AEL maken zich in feite precies schuldig aan dezelfde discriminerende generalisaties die ze anderen verwijten.

Ze beweren te bestrijden dat sommige mensen een misdaad door een allochtoon opvatten als bewijs dat alle allochtonen crimineel zijn, maar tegelijkertijd veroordelen ze wel op basis van een enkel incident een hele bevolking en een heel land als zijnde racistisch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
HEt laatste wat we moeten doen is generaliseren, maar het blijft een laffe moord!! 2 jarige kleuter.......wat voor zieke geest is dat nou weer??
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:14
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 11-05-2006 @ 17:13 :
Afmaken die lui. Jammer van die agenten dat ze hem in zn buik hebben geschoten en niet door zn kop.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik denk inderdaad een zieke geest. Ik bedoel, je kunt een racist zijn zonder daadwerkelijk psychisch ziek te zijn, maar om uberhaupt in koele bloede een kind te kunnen doden zonder dat de remmingen tegen doden je tegenhouden dan moet je psychisch aardig de weg kwijt zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 11-05-2006 @ 18:14 :
Gelukkig mag dat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:25
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 18:06 :
Nu ik erover nadenk: het is eigenlijk wel een leuke ontwikkeling.

Al dat soort relschoppers en organisaties als de AEL maken zich in feite precies schuldig aan dezelfde discriminerende generalisaties die ze anderen verwijten.

Ze beweren te bestrijden dat sommige mensen een misdaad door een allochtoon opvatten als bewijs dat alle allochtonen crimineel zijn, maar tegelijkertijd veroordelen ze wel op basis van een enkel incident een hele bevolking en een heel land als zijnde racistisch.
Jep helemaal waar, daarom zou het zo achterlijk zijn als hier gelijk rellen van komen. Wat een individu doet rekent men gelijk een hele groep aan, zelfs die extreem rechtse jongeren keuren dit misschien stellig af dus wie kan je hier verantwoordelijk voor achten? alleen de dader...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:28
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 11-05-2006 @ 18:25 :
Jep helemaal waar, daarom zou het zo achterlijk zijn als hier gelijk rellen van komen. Wat een individu doet rekent men gelijk een hele groep aan, zelfs die extreem rechtse jongeren keuren dit misschien stellig af dus wie kan je hier verantwoordelijk voor achten? alleen de dader...
Of ze het afkeuren dat betwijfel ik......maar dat ze minder gek zijn vast wel.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:30
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar dit kan net zo goed verdergaan in tiswah. Het is laf, maar heeft geen discussiewaarde.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2006, 17:31
Verwijderd
Gek he, dat we nooit van degene( n ) die nu roepen dat gegeneraliseer slecht is, hetzelfde horen in andere, 'soortgelijke' threads?

En maar meteen de AEL erbij slepen. Damn.

Joh, zal wel aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:34
Verwijderd
Ach, rechtsextreem geweld in west europa maakt een extreme opmars, maar iedereen is er helaas blind voor. En als je er iets van zegt ben je weer die idiote stennisschopper van de linkse kerk die zich aanstelt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 11-05-2006 @ 18:31 :
Gek he, dat we nooit van degene( n ) die nu roepen dat gegeneraliseer slecht is, hetzelfde horen in andere, 'soortgelijke' threads?

En maar meteen de AEL erbij slepen. Damn.

Joh, zal wel aan mij liggen.
Hoe je het went of keert, AEL is een lachertje. Maar AEL erbuiten laten is voor sommigen idd onvermijdelijk als er weer wat gebeurd in belgie.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:41
Verwijderd
De AEL deugt niet, dat durf ik best te zeggen. Maar wat het te maken heeft met een geesteszieke neonazi ontgaat mij volkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-05-2006 @ 18:40 :
Hoe je het went of keert, AEL is een lachertje. Maar AEL erbuiten laten is voor sommigen idd onvermijdelijk als er weer wat gebeurd in belgie.
Sinds wanneer wordt de AEL serieus genomen? Het komt 'ze' nu wel uit hoor, om meteen het vingertje 'de andere kant' op te wijzen. Maar in welk bericht staat dat de AEL nu oproept alle Belgen te vermoorden? En dat het verschrikkelijke racisten zijn etc etc?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:42
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 11-05-2006 @ 18:31 :
Gek he, dat we nooit van degene( n ) die nu roepen dat gegeneraliseer slecht is, hetzelfde horen in andere, 'soortgelijke' threads?

En maar meteen de AEL erbij slepen. Damn.

Joh, zal wel aan mij liggen.
Heej wat ik ook zo idioot vond dat Kok het nederlandse volk moest oproepen om niet te gaan rellen als de dader een allochtoon was (moord op pim). Dat is precies hetzelfde, alleen al het feit dat ie dat moest zeggen... is natuurlijk een slechte zaak.

Mjaa dan zie je al dat veel gevoelens onderhuids zijn bij bevolkingsgroepen, er hoeft maar heel weinig te gebeuren en die gevoelens komen naar buiten.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:43
Hydrogen
Hydrogen is offline
Zou me trouwens niet verbazen als we toestanden a la Frankrijk weer gaan krijgen.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 17:44
Verwijderd
En toen waren we weer af van het eigenlijke onderwerp, namelijk rechts gemotiveerd geweld. Ik las laatst een stuk dat over rechts extreem geweld ging in europa en daaruit bleek dat echt bijna een kwart van de delicten uit dergelijke overwegingen werd gepleegt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:44
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 11-05-2006 @ 18:42 :
Heej wat ik ook zo idioot vond dat Kok het nederlandse volk moest oproepen om niet te gaan rellen als de dader een allochtoon was (moord op pim). Dat is precies hetzelfde, alleen al het feit dat ie dat moest zeggen... is natuurlijk een slechte zaak.

Mjaa dan zie je al dat veel gevoelens onderhuids zijn bij bevolkingsgroepen, er hoeft maar heel weinig te gebeuren en die gevoelens komen naar buiten.
'Mensen zitten vol met vooroordelen'

Uitgegeven: 6 maart 2006 11:59
Laatst gewijzigd: 6 maart 2006 14:58
NIJMEGEN - Mensen zitten vol met vooroordelen en negatieve associaties over anderen. Ook degenen die het openlijk uiten van stereotype denkbeelden als sociaal zeer onwenselijk zien, laten hun gedrag op onbewust niveau wel degelijk sturen door vooroordelen.

Dat stelt gedragswetenschapper prof. D. Wigboldus. Hij houdt vrijdag zijn intreerede als hoogleraar sociale psychologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Wigboldus gaat zich onder meer bezighouden met onderzoek in een nieuw laboratorium van de universiteit, dat binnenkort officieel geopend wordt. In dit lab kan gedragswetenschappelijk onderzoek op proefpersonen plaatshebben terwijl ze in actie zijn in een virtuele omgeving die kan veranderen. Daadwerkelijk gedrag is tot nu toe in de sociale psychologie te weinig gemeten, zo meent Wigboldus.

Virtueel bushokje

Wigboldus heeft al onderzoeken in het nieuwe lab gedaan. Bij één van die onderzoeken moest een proefpersoon een virtueel bushokje binnenlopen waarin een Marokkaans dan wel een Nederlands door de computer ontworpen persoon, een zogenoemde avatar, stond.

Ondanks dat de proefpersonen na afloop zeiden dat de Marokkaanse avatar er vriendelijker uit zag dan de Nederlandse, hielden ze toch allemaal onbewust meer afstand tot de Marokkaan. Ook transpireerde elke proefpersoon bij de namaak-Marokkaan meer, terwijl iedereen wist dat deze persoon een avatar was.

Gevaarlijk

Wigboldus stelt dat juist de onbewuste stereotypering erg gevaarlijk is. "Juist omdat we ons er niet van bewust zijn, kunnen we ons gedrag ook niet corrigeren. In de praktijk wordt daardoor dus wel gediscrimineerd", is de overtuiging van de professor.

Onderzoek in het Nijmeegse laboratorium moet bijdragen aan de kennis over de vele, onbewuste vooroordelen en hun invloed op ons gedrag, aldus Wigboldus.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 11-05-2006 @ 18:31 :
En maar meteen de AEL erbij slepen. Damn.
Zo'n gek verband is dat niet. De AEL leeft van haatzaaien en polariseren en was al eerder betrokken bij geweld en onwettige zaken. Dit soort misdaden is waar ze hun populariteit vandaan moeten halen, dus het is helemaal geen gekke of tendentieuze veronderstelling dat Abou Yahya zometeen weer op het dak van andermans brandende auto staat te schreeuwen dat het hele westen racistisch is.

Punt is gewoon dat er vaak met dit soort incidenten extremisten van de andere kant het aangrijpen om hun haat te spuien, het is exact hetzelfde dat er weer een misdaad door een allochtoon plaatsvind en dat alle skinheads dan 'zie je wel' staan te roepen.

Ik heb een hekel aan racisten, of ze nu oost of west haten, dus de AEL sleep ik er inderdaad bij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 11-05-2006 @ 18:42 :
Heej wat ik ook zo idioot vond dat Kok het nederlandse volk moest oproepen om niet te gaan rellen als de dader een allochtoon was (moord op pim). Dat is precies hetzelfde, alleen al het feit dat ie dat moest zeggen... is natuurlijk een slechte zaak.
Ja, was misschien vreemd, maar ik begreep het wel. Eerlijk is eerlijk, mijn eerste gedachte was: Oooh, als de dader maar geen allochtoon is! En velen met mij, zo waren er al kleine relletjes uitgebroken na de moord jegens allochtonen terwijl dus achteraf bleek ene Greenpeace-nerd achter de moord te zitten.
Citaat:
Boebsie schreef op 11-05-2006 @ 18:42 :

Mjaa dan zie je al dat veel gevoelens onderhuids zijn bij bevolkingsgroepen, er hoeft maar heel weinig te gebeuren en die gevoelens komen naar buiten.
Tsja.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:47
Verwijderd
Jongen, doe niet zo schijnheilig man. Ik zou jou zo in het hokje 'racist' stoppen.

En verder

Citaat:
Gauloises schreef op 11-05-2006 @ 18:44 :
En toen waren we weer af van het eigenlijke onderwerp, namelijk rechts gemotiveerd geweld. Ik las laatst een stuk dat over rechts extreem geweld ging in europa en daaruit bleek dat echt bijna een kwart van de delicten uit dergelijke overwegingen werd gepleegt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:50
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 11-05-2006 @ 18:47 :
Jongen, doe niet zo schijnheilig man. Ik zou jou zo in het hokje 'racist' stoppen.

En verder
Meid, rustig aan
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 18:44 :
Zo'n gek verband is dat niet. De AEL leeft van haatzaaien en polariseren en was al eerder betrokken bij geweld en onwettige zaken. Dit soort misdaden is waar ze hun populariteit vandaan moeten halen, dus het is helemaal geen gekke of tendentieuze veronderstelling dat Abou Yahya zometeen weer op het dak van andermans brandende auto staat te schreeuwen dat het hele westen racistisch is.

Punt is gewoon dat er vaak met dit soort incidenten extremisten van de andere kant het aangrijpen om hun haat te spuien, het is exact hetzelfde dat er weer een misdaad door een allochtoon plaatsvind en dat alle skinheads dan 'zie je wel' staan te roepen.

Ik heb een hekel aan racisten, of ze nu oost of west haten, dus de AEL sleep ik er inderdaad bij.
Verschil is dat er nauwelijks geweldsdelicten plaatsvinden die islamitisch religieus bepaald zijn, maar elk jaar wel stapels die rechts extreem politiek gemotiveerd zijn. Met een enorm stijgende trent.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:56
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 11-05-2006 @ 18:46 :
Ja, was misschien vreemd, maar ik begreep het wel. Eerlijk is eerlijk, mijn eerste gedachte was: Oooh, als de dader maar geen allochtoon is! En velen met mij, zo waren er al kleine relletjes uitgebroken na de moord jegens allochtonen terwijl dus achteraf bleek ene Greenpeace-nerd achter de moord te zitten.
Tsja.
Nee je begrijpt me verkeerd. Het feit dat Kok mensen oproepte om niet te gaan rellen vond ik juist een goeie zaak, sterker nog dat was nodig. Ik doe mijn beklag over het feit dat het nodig is.
Ik dacht idd precies hetzelfde als het maar geen allochtoon is... toch jammer dat we zo moeten denken.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:56
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Achja, rechts extremisme is weer in opkomst net als dat religieus extremisme weer in opkomst is.

Simpel gevalletje van actie en reactie.

Dat dit soort dingen gebeuren en vast nog wel vaker gaan gebeuren is een erg slechte zaak. Maarja. Je doet er niks aan he.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-05-2006 @ 18:51 :
Verschil is dat er nauwelijks geweldsdelicten plaatsvinden die islamitisch religieus bepaald zijn,
Ach kom nou... Geen georganiseerde misdaad nee, maar straatgeweld door geloofsovertuigingen komt genoeg voor.

Citaat:
Gauloises schreef op 11-05-2006 @ 18:51 :
maar elk jaar wel stapels die rechts extreem politiek gemotiveerd zijn. Met een enorm stijgende trent.
Ja dat klopt, maar of die trend enorm is weet ik niet.

Skinheads zijn uberhaupt kansloze types, dus daar houd ik me niet echt mee bezig moet ik toegeven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:01
Verwijderd
De politiek en de maatschappij zouden er best wat meer aandacht aan kunnen besteden. Maar helaas word het plebs met non issues rustig gehouden die dit soort praktijken alleen maar versterken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 19:00 :
Ach kom nou... Geen georganiseerde misdaad nee, maar straatgeweld door geloofsovertuigingen komt genoeg voor.

Ja dat klopt, maar of die trend enorm is weet ik niet.

Skinheads zijn uberhaupt kansloze types, dus daar houd ik me niet echt mee bezig moet ik toegeven.
Ja, maar aanzienlijk minder dan rechts gemotiveerd geweld. Verder verschilt het karakter van het geweld ook nogal enorm.

Ik neem maar even oost duitsland als voorbeeld omdat ik daarvan de cijfers gisteren nog heb gezien, het was een toename van 30% in het afgelopen jaar. En daarmee komen we op enkele duizenden delicten.

Klopt, maar ik zou dit onderwerp niet te makkelijk afdoen om heel eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:06
EvilConduct
EvilConduct is offline
En ook hier worden mijn kale metgezellen en ik over een kam geschoren.

Ik ben benieuwd hoe men er bij komt dat deze gast een Skinhead is. Hij had een matje. Ik ken geen enkele Skin met een matje...
En racistisch? Er is ook een blanke is neergeknald.
En met een wapen mensen te lijf gaan? Ik ken er ook geen die dat doen!

Wat een laffe teringmongool. Vrouw en kind. BAH.

Mocht dit een niet-racistsche moord blijken, dan zal dat wel ergens op pagina 10, onderaan in de krant komen te staan.
Maar ja, ben benieuwd. Het zou zo maar kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:08
Verwijderd
Bij dit soort figuren is politiek ook maar relatief, maar is het gewoon domheid en neerkijken op vreemden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik weet niet zo goed hoe te reageren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:18
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 11-05-2006 @ 19:06 :
En ook hier worden mijn kale metgezellen en ik over een kam geschoren.

Ik ben benieuwd hoe men er bij komt dat deze gast een Skinhead is. Hij had een matje. Ik ken geen enkele Skin met een matje...
En racistisch? Er is ook een blanke is neergeknald.
En met een wapen mensen te lijf gaan? Ik ken er ook geen die dat doen!

Wat een laffe teringmongool. Vrouw en kind. BAH.

Mocht dit een niet-racistsche moord blijken, dan zal dat wel ergens op pagina 10, onderaan in de krant komen te staan.
Maar ja, ben benieuwd. Het zou zo maar kunnen.
Wat een onzin men zou juist voor de gemoederen direct melden dat het geen racistische moord is. Het zou wel heel dom zijn om dat niet duidelijk te vermelden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:22
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 11-05-2006 @ 19:06 :
En ook hier worden mijn kale metgezellen en ik over een kam geschoren.

Ik ben benieuwd hoe men er bij komt dat deze gast een Skinhead is. Hij had een matje. Ik ken geen enkele Skin met een matje...
En racistisch? Er is ook een blanke is neergeknald.
En met een wapen mensen te lijf gaan? Ik ken er ook geen die dat doen!

Wat een laffe teringmongool. Vrouw en kind. BAH.

Mocht dit een niet-racistsche moord blijken, dan zal dat wel ergens op pagina 10, onderaan in de krant komen te staan.
Maar ja, ben benieuwd. Het zou zo maar kunnen.
Maak jezelf niet belachelijk man!
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Trouwens we hebben weer eens vooroordelen. Het is totaal niet duidelijk of het een racistische moord was. Laf, maar hoe hij eruit ziet zegt weinig over zijn motieven. Dat een stel politici roepen dat het een racistische moord is, zegt weinig over de betrouwbaarheid van het bericht. Mijn buurman is ook kaal, maar racistisch niet echt nee.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:35
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Nouhja, opzich is het ook wel vreemd om onder de noemer racisme een blanke dood te schieten.

Maargoed, alles is racisme tegenwoordig he, misschien was t gewoon een doorgeslagen gek. Was het zowiezo natuurlijk, maar misschien had racisme er wel niks mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Tiswah. Ik hoop dat het door allerlei kansloze rellen niet een volwaardige draad wordt. En natuurlijk dat de slachtoffers die nog in leven zijn het zullen redden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:37
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 11-05-2006 @ 19:35 :
misschien was t gewoon een doorgeslagen gek. Was het zowiezo natuurlijk, maar misschien had racisme er wel niks mee te maken.
Precies.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:47
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-05-2006 @ 19:22 :
Maak jezelf niet belachelijk man!
Geef me eens ongelijk...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:48
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-05-2006 @ 19:37 :
Precies.
Een 18-jarige eenzaat die zich een identiteit aanmat door zich als extreem-rechts te profileren, zo lijkt me (hij droeg overigens wel extreem-rechtse symbolen). Het type dat zo ool lelijk huis heeft gehouden in de Columbine High School.

In tegenstelling tot wat sommige sensatiezoekers beweren worden er deze nacht hier absoluut geen problemen verwacht hoor. Er is momenteel geen structurele basis om een degelijke protest te organiseren (de AEL is verwaarloosbaar), misschien enkel groepjes hangjongeren die voor wat problemen zorgen. Zuiver politiek gezien is dit sowieso een win/win-situatie voor elke partij aan de linkerflank. Ten bewijze ook de boodschap naar de pers van de eerste minister. Hij relateert dit incident aan een maatschappelijke tendens, de dominantie van extreem-rechts, om er zelf electoraal garen bij te spinnen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:54
koelieboelie
koelieboelie is offline
net zoals toen een groep marokkanen tijdens uitgaan blanke in elkaar timmerden

of een groep neg0rs alleen blanken in elkaar sloegen omdat zij nooit met groepen terug kwam

die verdienen net als deze skinheads allemaal een flinke straf!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 11-05-2006 @ 19:48 :
Een 18-jarige eenzaat die zich een identiteit aanmat door zich als extreem-rechts te profileren, zo lijkt me (hij droeg overigens wel extreem-rechtse symbolen). Het type dat zo ool lelijk huis heeft gehouden in de Columbine High School.

In tegenstelling tot wat sommige sensatiezoekers beweren worden er deze nacht hier absoluut geen problemen verwacht hoor. Er is momenteel geen structurele basis om een degelijke protest te organiseren (de AEL is verwaarloosbaar), misschien enkel groepjes hangjongeren die voor wat problemen zorgen. Zuiver politiek gezien is dit sowieso een win/win-situatie voor elke partij aan de linkerflank. Ten bewijze ook de boodschap naar de pers van de eerste minister. Hij relateert dit incident aan een maatschappelijke tendens, de dominantie van extreem-rechts, om er zelf electoraal garen bij te spinnen.
Geruchten, geruchten,...... Niets is zeker.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krantenbericht gevecht
Verwijderd
26 15-03-2007 14:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 18-09-2006 07:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vind jij jezelf racistisch?
Relief
284 05-07-2006 15:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkanen moeten integreren? Hou op!
Vervreemd
500 26-06-2003 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.