Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2006, 16:29
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Hallo,

ik zit met het volgende vraagstuk. Vandaag heb ik een dvd box gekocht, bestaande uit zeven dvd's. Toen ik net terugkwam, merkte ik pas op dat één dvd ernstige, althans hinderlijke krassen op de achterkant bevat. Uiteraard heb ik meteen de dvd in mijn dvd speler gestoken, en op het eerste gezicht lijkt de betreffende dvd gewoon af te spelen. De speelduur van de dvd is 3 uur. Ik heb geen tijd om deze dvd helemaal af te kijken. Ik vermoed dat ik juridisch gezien recht heb op een ander exemplaar, ik studeer namelijk rechten (product voldoet mijns inziens niet aan de eisen). Maar zouden jullie ook terug gaan naar de winkel, zonder zeker te weten of die dvd het al dan niet doet? Overigens denk ik dat dit een grensgeval betreft.

Daarbij geeft de pc een foutmelding tijdens het rippen van deze dvd, bij de andere schijfjes doet hij dat niet.

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 16:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2006, 16:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
KLIK en je DVD wordt gegarandeerd weer krasvrij.

Anders gewoon teruggaan naar de winkel.

Heb dit zelf ook eens gehad, had bij de Free Record Shop ( ) de special edition gekocht van de film The French Connection, bleek dat op een van de twee DVD's beschadigingen zaten, maar omdat de sealing in de winkel door het personeel al verwijderd was heb ik aangedrongen op een nieuwe DVD, heb inderdaad een nieuwe gekregen, al moest ik ervoor wel naar een ander filiaal gaan (20 km verder) omdat ze die DVD niet meer in huis hadden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 17:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wij gaan altijd terug naar de winkel als er iets is met een DVD. We willen dan eenzelfde exemplaar, en daar doet een winkel nooit moeilijk over. Zij sturen hem ook terug naar hun leverancier.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 20:56
Verwijderd
ja, ik zou zo snel mogelijk teruggaan, omdat hij het nu misschien doet, maar als dat over een week anders is is ruilen veel lastiger.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 22:00
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
heb je daar een studie rechten voor nodig? tuurlijk breng je hem terug als er krassen op zitten.
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 01:47
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hulk schreef op 26-09-2006 @ 23:00 :
heb je daar een studie rechten voor nodig? tuurlijk breng je hem terug als er krassen op zitten.
Maar eerst effe langs Halfords gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:34
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Ik ben vanmiddag naar het desbetreffende warenhuis teruggegaan. Mij werd verteld dat eventuele krassen op een dvd op geen enkele manier voorkomen kunnen worden. Naar enig aandringen was men bereidt de dvd af te spelen, om te zien of de dvd daadwerkelijk kapot was. Mijn dvd bleek inderdaad niet naar behoren af te spelen. Nadat de vriendelijke medewerkster in de gaten kreeg dat de andere op voorraad liggende schijfjes ook gebreken vertoonde (een stuk of tien), kreeg ik mijn geld terug. Dus indien je ooit in de verleiding komt dvd’s te kopen bij de V en D raad ik je dat bij deze af. Onbegrijpelijk dat men daar nog niet in de gaten heeft dat het opbergen van dvd's in aparte hoesjes, desastreuze gevolgen kan hebben.

Laatst gewijzigd op 27-09-2006 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:50
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
coolz schreef op 27-09-2006 @ 17:34 :
Onbegrijpelijk dat men daar nog niet in de gaten heeft dat het opbergen van dvd's in aparte hoesjes, desastreuze gevolgen kan hebben.
Als het in de juiste soort hoesjes gebeurd niet (zacht kunstof ipv stevige papieren hoesjes).

Bij de FRS gebruiken ze witte kartonnen hoesjes waar zowel de muziek CD's alsook de DVD ingaan, nadat ze de deze uit de oorspronkelijke verpakking hebben gehaald.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:29
J-roenn
J-roenn is offline
idd, bij free recordshop ook al zo vaak zulke onzin gehad, een keer was t zelfs zo erg dat van de 12 cd's op voorraad er geen 1 krasvrij was. en als ik dan eens een keer legaal een plaat koop moet dat ding gewoon in 100% nieuwstaat zijn !
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:46
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2006 @ 20:29 :
idd, bij free recordshop ook al zo vaak zulke onzin gehad, een keer was t zelfs zo erg dat van de 12 cd's op voorraad er geen 1 krasvrij was. en als ik dan eens een keer legaal een plaat koop moet dat ding gewoon in 100% nieuwstaat zijn !
Bij mij was het nog erger. Alle dvd's die zij in voorraad hadden, bevatten krassen, en daarnaast bleken ze ook nog eens niet afspeelbaar te zijn.

Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:46
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Komt doordat het personeel al die shit naar huis mogen meenemen en gebruiken. En dan weer als 'nieuw' terugzetten in de schappen.
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 23:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
coolz schreef op 27-09-2006 @ 17:34 :
Ik ben vanmiddag naar het desbetreffende warenhuis teruggegaan. Mij werd verteld dat eventuele krassen op een dvd op geen enkele manier voorkomen kunnen worden. Naar enig aandringen was men bereidt de dvd af te spelen, om te zien of de dvd daadwerkelijk kapot was. Mijn dvd bleek inderdaad niet naar behoren af te spelen. Nadat de vriendelijke medewerkster in de gaten kreeg dat de andere op voorraad liggende schijfjes ook gebreken vertoonde (een stuk of tien), kreeg ik mijn geld terug. Dus indien je ooit in de verleiding komt dvd’s te kopen bij de V en D raad ik je dat bij deze af. Onbegrijpelijk dat men daar nog niet in de gaten heeft dat het opbergen van dvd's in aparte hoesjes, desastreuze gevolgen kan hebben.
Toevallig ben ik er deze week begonnen en ik heb echt nog niets van dit alles gemerkt. Ook als klant heb ik echt nog nooit klachten gehad. Ook niet over de FRS trouwens (ik woon in Haarlem).

Ik denk dat dit met name afhangt van het personeel wat er werkt. Als er mensen staan met een beetje hart voor films en muziek dan zou er praktisch niets mis moeten gaan tenzij er echt een fout gemaakt wordt (denk aan DVD laten vallen oid). Als er nou een stel volslagen idioten staat wordt het een ander verhaal.

Mocht er echt een voorraad van 12 stuks van eenzelfde CD of DVD zijn dan lijkt het mij erg sterk dat dit nog aan het personeel ligt. Ok ze zouden het door moeten hebben maar de fout ligt mijns inziens dan in eerste instantie bij de fabrikant.

Ik zal morgen eens vragen hoe het zit met het mee naar huis nemen van DVD's. Ik denk haast dat het niet mag (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet gebeurd) aangezien niemand 100% kan garanderen dat de DVD weer in goede staat terugkomt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 11:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
coolz schreef op 27-09-2006 @ 17:34 :
Ik ben vanmiddag naar het desbetreffende warenhuis teruggegaan. Mij werd verteld dat eventuele krassen op een dvd op geen enkele manier voorkomen kunnen worden.
Complete onzin natuurlijk. Gebruik je verstand, er zijn altijd mutsen die menen mensen af te kunnen schepen met dergelijke onzin. DVDs e.d. hebben een vrij beperkte tolerantie wat betreft krassen. Paar lichte krasjes zijn tot daaraantoe, maar er is sowieso geen enkele reden waarom er op een fatsoenlijk gesealde DVD krassen zouden zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 11:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-09-2006 @ 17:50 :
Als het in de juiste soort hoesjes gebeurd niet (zacht kunstof ipv stevige papieren hoesjes).
Die papieren hoesjes werken prima als je er op een normale manier mee om gaat. Maargoed, doe mij het systeem van de MediaMarkt maar, daar zitten de DVDs e.d. gewoon in hun plastic hoes en hoeven ze die niet nog ergens vandaan te toveren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in?
Uice
500 29-02-2008 22:41
Films, TV & Radio Koop jij DVD's met beschadigde hoesjes?
Verwijderd
71 08-05-2007 13:32
Software & Hardware [DVD's] MPG op DVD branden
boehoe
6 01-09-2004 13:47
Software & Hardware [Videokaart]Geforce 4 Ti4200
Methuus
26 29-08-2004 10:08
Films, TV & Radio De laatste dagen van het videotijdperk
lovetear
21 28-02-2004 20:18
Games Xbox - CD/DVD krasjes
Distorted
15 07-12-2003 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.