Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 12:07
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
Dat betekent niet dat je op zo'n moment even rustig na gaat denken waar je die persoon gaat steken. In zo'n geval ga je gewoon intuitief handelen, en je intuitie geeft je niet in dat je meedelijden moet hebben met die persoon.
Jij haalt 2 verschillende intuitiehandelingen door elkaar, namelijk angst en woede. De rechter zou moeten bepalen uit welke van deze twee gehandeld werd, een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 12:36
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Uit het verhaal heb ik niet op kunnen maken dat de man enige poging tot verkrachting bij de 15-jarige heeft gedaan (Het feit dat hij de 14-jarige seksueel lastig viel, zegt niks over wat zijn bedoeling bij de 15-jarige zou zijn: misschien was de man helemaal niet op zo een manier geïnteresseerd in de oudste). Wat dat betreft lijkt het me dus niet aantoonbaar dat de zelfverdediging slaat op verdediging tegen een verkrachter, slechts tegen een agressieve man die haar vriendin lastig viel. Ik denk dat neersteken hier juridisch gezien dus niet gerechtvaardigd mag worden.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Er moet onderzocht worden of deze meisjes uit noodweer hebben gehandeld. Zo ja, dan is er geen vervolging, zo nee, dan wel.

Echter, of ze vervolgd worden of niet, ze zullen voor altijd moeten leven met de gedachte dat ze bloed aan hun handen hebben (figuurlijk). Dus straf hebben ze zoiezo.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
"Eerste onderzoek bevestigt het verhaal van de meisjes, meldt de politie."

(DePers)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Young Grow Old schreef op 28-06-2007 @ 13:36 :
Uit het verhaal heb ik niet op kunnen maken dat de man enige poging tot verkrachting bij de 15-jarige heeft gedaan (Het feit dat hij de 14-jarige seksueel lastig viel, zegt niks over wat zijn bedoeling bij de 15-jarige zou zijn: misschien was de man helemaal niet op zo een manier geïnteresseerd in de oudste). Wat dat betreft lijkt het me dus niet aantoonbaar dat de zelfverdediging slaat op verdediging tegen een verkrachter, slechts tegen een agressieve man die haar vriendin lastig viel. Ik denk dat neersteken hier juridisch gezien dus niet gerechtvaardigd mag worden.

Noodweer – Het plegen van een strafbaar feit om jezelf of een ander te beschermen tegen een onmiddellijke bedreiging. De verdediging mag niet verder gaan dan noodzakelijk is. Als noodweer is vastgesteld, is er geen sprake van een strafbaar feit.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-06-2007 @ 16:37 :
"Eerste onderzoek bevestigt het verhaal van de meisjes, meldt de politie."
(DePers)
Mja, kan best, maar toch liever een echte krant in plaats van De Pers als bron.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
het origineel persbericht van de politie Essen:


27.06.2007 | 13:21 Uhr
POL-E: Gemeinsame Presseerklärung der Staatsanwaltschaft und der Polizei Essen Nach versuchter Vergewaltigung Mann niedergestochen - 36-jähriger tot

Essen (ots) - E-Südostviertel, 27.06.2007: Heute Nacht erhielt
die Polizei Kenntnis von Hilferufen eines schwer verletzten Mannes.
Nahezu zeitgleich hatten zwei junge Mädchen einen Motorrollerfahrer
angehalten und ihn um Hilfe gebeten. Als die Polizei eintraf, fand
sie einen Mann schwer verletzt und lediglich mit einer Unterhose
bekleidet im Hinterhof. Er blutete stark und starb trotz
notärztlicher Versorgung am Einsatzort.
Die Polizei richtete eine 10-köpfige Mordkommission unter Leitung von
Kriminalhauptkommissar Michael Weskamp ein.
Nach jetzigem Ermittlungsstand waren die beiden 14- und 15-jährigen
Mädchen zur Aushilfe in einem Döner-Imbiss auf der Steeler Straße
beschäftigt. Nach Verkaufsschluss soll es dann am gestrigen Abend
zu sexuellen Übergriffen des 36-jährigen Imbissstubeninhabers gegen
das 14-jährige Mädchen in den Hinterräumen gekommen sein. Als die
Freundin, die sich nicht in den Hinterräumen aufgehalten haben will,
Hilferufe des anderen Mädchens hörte, eilte sie ihrer Freundin zur
Hilfe und sprühte dem Mann Reizgas ins Gesicht. Der Mann habe dann
von der 14-jährigen abgelassen und die 15-jährige attackiert. Sie
wusste sich nicht mehr zu helfen und griff zum Messer, sagte sie bei
der Polizei. Mit mehreren Stichen brach der Mann zusammen und
schleppte sich zum Hinterhof. Hier hörten ihn Anwohner und
verständigen die Polizei. Die Mädchen selber liefen auf die Steeler
Straße und riefen um Hilfe.
Die Mädchen wurden mit ihren Müttern zusammengeführt, ärztlich
betreut und vernommen. Nach dem derzeitigen Ermittlungsstand dürfte
eine Notwehr- oder Nothilfesituation nicht ausgeschlossen sein.

Die Obduktion des Leichnams bestätigte die bisherigen Feststellungen.
Die Mädchen wurden in die Obhut der Familien entlassen.
(Nr.704 /san.)

http://www.presseportal.de/polizeipr.../polizei_essen

(dit bericht is eerder dan het artikel in depers. wellicht heeft de journalist van depers nog met een politieambte gesproken. Anders zou je liever kunnen zeggen dat:
"Eerste onderzoek bevestigt sluit het verhaal van de meisjes niet uit, meldt de politie."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
"Niet uitgesloten" is wat anders dan "bevestigd" natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-06-2007 @ 17:10 :
"Niet uitgesloten" is wat anders dan "bevestigd" natuurlijk.
Daarom zei dat dat beter zou zijn. Maar ik zei ook dat de politie inmiddels het bevestigd zou kunnen hebben, want het DePers artikel is veel later dan het persbericht van de politie en er dus nieuwe informatie zou kunnen zijn. Dat sluit ik niet uit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:17
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2007 @ 20:50 :
Eens met de stelling. Iemand doden is erger dan iemand verkrachten.
Ik ben het er niet mee eens. Wat zouden die meisjes psychisch met zich mee moeten dragen na daadwerkelijk verkracht te zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 28-06-2007 @ 20:17 :
Ik ben het er niet mee eens. Wat zouden die meisjes psychisch met zich mee moeten dragen na daadwerkelijk verkracht te zijn?
Wat weet jij daar als maagd nu over?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2007 @ 20:18 :
Wat weet jij daar als maagd nu over?
wat weet jij nou daar als autist over?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:22
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 28-06-2007 @ 20:22 :
wat weet jij nou daar als autist over?
Wat weet jij als poepkind daar nou over?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 28-06-2007 @ 20:22 :
wat weet jij nou daar als autist over?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:23
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2007 @ 20:22 :
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 28-06-2007 @ 20:17 :
Ik ben het er niet mee eens. Wat zouden die meisjes psychisch met zich mee moeten dragen na daadwerkelijk verkracht te zijn?
Niet lullen over dingen waar je geen verstand van hebt a.u.b.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 28-06-2007 @ 20:23 :
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 20:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De ene vrouw/het ene meisje kan er beter mee omgaan dan een ander. Het ligt natuurlijk ook aan hoe traumatisch het was. Als je niet zo bij positieve bent en weinig bewust hebt kunnen meemaken, dan is het lastig je de erge dingen te herinneren en kan het later minder pijlijk zijn. Als je wel bij positieven bent, nog maagd bent, het met geweld gebeurt, je duidelijk pijn voelt, en je de boel duidelijk herinnert, dan - geloof me maar - komen die herinneringen maar al te duidelijk naar voren.

Maar zelfs in het "verdovende" geval kan een enkele aanraking door een ander van het ander geslacht de nodige vervelende "bijwerkingen" hebben.

Het is de vraag in hoeverre het slachtoffer in staat is zich te hervinden. Allereerst met haar eigen lichaam (want die voelt 'vies' aan na zo'n dergelijke inbreuk), en daarna met een ieder van het ander geslacht (of zelfde geslacht, maar dat komt niet zo vaak voor). Een vrouw is voor altijd beschadigd.

En laat ik het nog maar niet hebben over culturen waarin vrouwen die verkracht zijn worden gezien alsof zij de schuldigen waren. Die vrouwen zijn dubbel-slachtoffer.

Bij moord ben je 'gewoon' direct dood en heb je geen traumatische ervaringen om mee verder te leven want je leeft dan niet meer
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 23:40
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-06-2007 @ 21:34 :
De ene vrouw/het ene meisje kan er beter mee omgaan dan een ander. Het ligt natuurlijk ook aan hoe traumatisch het was. Als je niet zo bij positieve bent en weinig bewust hebt kunnen meemaken, dan is het lastig je de erge dingen te herinneren en kan het later minder pijlijk zijn. Als je wel bij positieven bent, nog maagd bent, het met geweld gebeurt, je duidelijk pijn voelt, en je de boel duidelijk herinnert, dan - geloof me maar - komen die herinneringen maar al te duidelijk naar voren.

Maar zelfs in het "verdovende" geval kan een enkele aanraking door een ander van het ander geslacht de nodige vervelende "bijwerkingen" hebben.

Het is de vraag in hoeverre het slachtoffer in staat is zich te hervinden. Allereerst met haar eigen lichaam (want die voelt 'vies' aan na zo'n dergelijke inbreuk), en daarna met een ieder van het ander geslacht (of zelfde geslacht, maar dat komt niet zo vaak voor). Een vrouw is voor altijd beschadigd.

En laat ik het nog maar niet hebben over culturen waarin vrouwen die verkracht zijn worden gezien alsof zij de schuldigen waren. Die vrouwen zijn dubbel-slachtoffer.

Bij moord ben je 'gewoon' direct dood en heb je geen traumatische ervaringen om mee verder te leven want je leeft dan niet meer
I second that.
Ik ben zelf niet verkracht geweest, maar je weet niet waarom ik het niet zou kunnen weten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 23:43
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 28-06-2007 @ 13:07 :
Jij haalt 2 verschillende intuitiehandelingen door elkaar, namelijk angst en woede. De rechter zou moeten bepalen uit welke van deze twee gehandeld werd, een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.
En de rechter (iemand anders) kan bepalen/weten hoe dat meisje op dat moment dacht?
Echt bullshit dit. Zoiezo dat anderen over jouw situatie gaan oordelen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2007 @ 21:11 :
Er is een verschil tussen "het recht niet in eigen hand nemen" en "lijdzaam toekijken". Tuurlijk mag je je verzetten, maar dan natuurlijk wel met redelijke middelen (slaan, bijten, vluchten etc.) en niet door iemand een mes tussen zijn ribben te douwen.
En jij verwacht van twee tieners die dan waarschijnlijk propvol adrenaline zitten dat ze zich kunnen inhouden?

Man, in zo'n bedreigende situatie denk je niet eens na over verdere gevolgen, het is jij, je belager, en de ruimte tussen jullie in en zo nodig ga je dóór de dreiging heen om veilig weg te komen.

Het is heel makkelijk om achteraf te zeggen "njah, ze hadden zich best wel in mogen houden".
Hadden ze wel gemogen, dachten ze op dat moment ook niet aan.

Je eerdere vergelijking tussen een verkrachtingsslachtoffer en een strafblad gaat ook niet op; de eerste is meestal niet in de positie daar iets aan te veranderen (anders zou ze het niet zijn?), de tweede heeft bewust gekozen voor wat hem/haar dat strafblad opleverde en/of is zo stom geweest zich te laten pakken.

Het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat gejank van "bescherm de dader", ik bedoel, ik ben echt niet voor grootschalige lynchpartijen enzo, maar lichamelijk letsel is het risico van het vak als dat vak het verpesten van andermans' leven is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 02:10
MB
Avatar van MB
MB is offline
Je doodt op een of andere manier die vent, er is verder niemand, "we roepen dat hij ons probeerde te verkrachten is en dan gooien we het op noodweer". (Is best een goede, want je bent tòch onschuldig tot het tegendeel bewezen is en als je je mond houdt kunnen ze er toch niet achter komen).

Als het daadwerkelijk een poging tot verkrachting was en de man ook het andere meisje daadwerkelijk aanviel en het mes ging per ongeluk op de verkeerde plek erin, dàn is het noodweer.

Dus nader onderzoek lijkt mij gewenst.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 07:42
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
Ik ben het er niet mee eens. Wat zouden die meisjes psychisch met zich mee moeten dragen na daadwerkelijk verkracht te zijn?
Nee, nudat ze iemand vermoord heeft zit ze lekker in elkaar, ook al betreft het hier de andere, 15 jarige meid.

Citaat:
En de rechter (iemand anders) kan bepalen/weten hoe dat meisje op dat moment dacht?
Jah, dat komt namelijk vaker voor. Dat noemen ze onderzoek en verhoring.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 29-06-2007 @ 01:00 :
En jij verwacht van twee tieners die dan waarschijnlijk propvol adrenaline zitten dat ze zich kunnen inhouden?
Bij de meeste verkrachtingen vallen geen doden, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is echter niet de beste reactie op je in te houden. Aangezien je met slaan, bijten en vluchten weinig tegen zo'n man kunt beginnen is het, als er zo gauw geen stompe objecten in de buurt zijn, gerechtvaardigd hem neer te steken om verkrachting te voorkomen. Meestal gaat iemand na één keer gestoken te zijn niet dood, dus grote kans dat ze hem niet eens wilde vermoorden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-06-2007 @ 09:43 :
Bij de meeste verkrachtingen vallen geen doden, dus ja.
Volgens mij hebben ze die verkrachting kunnen voorkomen door die man neer te steken.


Dus.......
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-06-2007 @ 10:53 :
Het is echter niet de beste reactie op je in te houden. Aangezien je met slaan, bijten en vluchten weinig tegen zo'n man kunt beginnen is het, als er zo gauw geen stompe objecten in de buurt zijn, gerechtvaardigd hem neer te steken om verkrachting te voorkomen. Meestal gaat iemand na één keer gestoken te zijn niet dood, dus grote kans dat ze hem niet eens wilde vermoorden.
Volgens het politiebericht was hij ook gewond geraakt en stierf hij later aan de verwondingen. De meisjes hebben een motorist aangehouden en gevraagd om hulp.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:27
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 11:15 :
Volgens het politiebericht was hij ook gewond geraakt en stierf hij later aan de verwondingen. De meisjes hebben een motorist aangehouden en gevraagd om hulp.
Kijk dat is nou lief van ze, ik had die vent nog een paar extra steken in zn lul gedouwd als ie daar had gelegen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 11:53
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2007 @ 20:18 :
Wat weet jij daar als maagd nu over?
Wat weet jij nou over hoe het is verkracht te zijn? Omdat je een keer met je vriendin hebt gerampetampt ben jij n expert ofzo?
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
misschien is dit een stomme vraag maar krijgt dat meisje nou een strafblad?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Arcades schreef op 29-06-2007 @ 12:53 :
Wat weet jij nou over hoe het is verkracht te zijn? Omdat je een keer met je vriendin hebt gerampetampt ben jij n expert ofzo?
Als verkrachting kutter is dan de dood dan zouden ze wel allemaal zelfmoord plegen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mortification schreef op 29-06-2007 @ 15:29 :
Als verkrachting kutter is dan de dood dan zouden ze wel allemaal zelfmoord plegen?
ja, straf jezelf en familie maar eens dubbel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 15:33 :
ja, straf jezelf en familie maar eens dubbel
Ik zeg niet dat verkrachting geen zeer heftige ervaring is, maar zoals Meph al zei, is doden erger dan verkrachten.

Verder moet eerst maar eens uitgezocht worden wát er precies gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mortification schreef op 29-06-2007 @ 15:47 :
Ik zeg niet dat verkrachting geen zeer heftige ervaring is, maar zoals Meph al zei, is doden erger dan verkrachten.


En dat is erger, want..........?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 15:52 :


En dat is erger, want..........? [/B]
Als verkrachten erger zou zijn dan iemand doden, dan zouden de slachtoffers van verkrachting allemaal zelfmoord plegen.

(volg mezelf nu niet helemaal meer, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mortification schreef op 29-06-2007 @ 15:55 :
Als verkrachten erger zou zijn dan iemand doden, dan zouden de slachtoffers van verkrachting allemaal zelfmoord plegen.

(volg mezelf nu niet helemaal meer, maar goed)
gelukkig geef je toe dat je jezelf niet meer volgt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:05
Verwijderd
wiet
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mortification schreef op 29-06-2007 @ 16:05 :
wiet
met mate, he!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 16:21 :
met mate, he!
poging tot
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 15:52 :


En dat is erger, want..........? [/B]
Iemand die verkracht is kan doorleven, iemand die doodgemaakt is niet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 15:52 :


En dat is erger, want..........? [/B]
Zou je zelf liever vermoord of verkracht worden?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 18:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Poggy schreef op 29-06-2007 @ 18:36 :
Zou je zelf liever vermoord of verkracht worden?
Alsof je het verschil weet?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 18:21
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-06-2007 @ 20:27 :
Serieus onderzoek naar de toedracht lijkt me gewenst. Als het ging om een daadwerkelijke verkrachtingspoging en een wapen dat bij toeval voorhanden was is het noodweer, want een 15-jarig meisje kan echt met blote handen geen volwassen man van zich af houden.
Noodweerexces.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 18:23
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 29-06-2007 @ 00:43 :
En de rechter (iemand anders) kan bepalen/weten hoe dat meisje op dat moment dacht?
Echt bullshit dit. Zoiezo dat anderen over jouw situatie gaan oordelen.
Als je dit Zou het kunnen? Dat het gewoon een schizofreen was? Je ziet tegenwoordig nogsteeds van die mensen die denken dat ze anderen kunnen helpen. nu even in je ondertiteling zet scheelt dat een hoop moeite en frustratie. Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2007 @ 19:06 :
Alsof je het verschil weet?
Daar kan je met een beetje logisch nadenken wel opkomen toch.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:14
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mortification schreef op 29-06-2007 @ 15:47 :
Ik zeg niet dat verkrachting geen zeer heftige ervaring is, maar zoals Meph al zei, is doden erger dan verkrachten.

Verder moet eerst maar eens uitgezocht worden wát er precies gebeurd is.
Voor het slachtoffer is verkrachting wel zeker heftiger dan doodgemaakt worden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 29-06-2007 @ 20:14 :
Voor het slachtoffer is verkrachting wel zeker heftiger dan doodgemaakt worden.
Dat vraag ik me af...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Poggy schreef op 29-06-2007 @ 20:09 :
Daar kan je met een beetje logisch nadenken wel opkomen toch.
Nee. Zoals ik al zei. Als je dood bent, ben je dood. Als je verkracht wordt, moet je er leren leven en moet je deze afgrijselijke ervaring voor de rest van je leven met je meedragen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:28
Verwijderd
Dan weet je het verschil toch
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 22:10
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Tjongejonge, wat een discussie.
Weten jullie waarom verkracht worden minder erg is dan vermoord worden? Niet omdat je er mee moet leven, maar omdat je verder kunt leven, gewenst of ongewenst. Iemand die dood is kan niet meer de mooie dingen van het leven zoals trouwen, kinderen, een fatsoenlijke relatie etc. ondervinden. En als kind van 14/15 meer waarde hecht aan dood dan aan verder leven met een trauma, dan is de jeugd zielig.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het oproep tot het gebed: adhan.
Toerkoe
411 02-09-2012 15:13
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor Alle Moslims!!!
Mizz-Scatjuh
49 10-05-2004 15:25
Algemene schoolzaken Studenten- en studieverenigingen
@Moon
32 17-06-2003 08:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 6 doden bij brand in Roermond
Verwijderd
19 16-07-2002 17:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.