Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2008, 23:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Schooluniformen ben ik zwaar tegen. Het drukt een bepaald stempel op het naar school gaan. Het wordt er zo depressief van.
En school moet lachen zijn?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2008, 23:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Waarom gaan we opeens offtopic met schooluniformen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 23:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom gaan we opeens offtopic met schooluniformen?
kledingvoorschrift -> uniformen.
nu zijn schooluniformen in Nederland verre van reëel (maar particulier ga je gang)

Maar wat valt er verder over te zeggen.
In je vrije tijd draag je wat je wil, behalve niets.
tijdens school/werk voldoe je aan een (volgens mij) coulante norm.

Bij vervolgonderwijs zou dat allemaal ingewikkelder worden maar überhaupt onnodig

Citaat:
En school moet lachen zijn?
nee, uitnodigend.

dat jij je eigen kleding aan mag om jou een goed gevoel te geven houd niet in dat je een blikje cola tegen het voorhoofd van mnr Brink aan mag gooien
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 05:02
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
kledingvoorschrift -> uniformen.
ik zie nog steeds geen verband met de topictitel..
Ik vermoed dat iedereen het ermee eens is dat Enait een clown is. Echter, gezien de achtergrond van zijn gedachte, een trieste clown. Ik ken nog een liedje van Ben Cramer uit '71 dat wel zou passen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 10:20
Verwijderd
Citaat:
En school moet lachen zijn?
Als leren leuk is leer je meer. Er zal geen enkele didacticus zijn die dat zal tegenspreken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 10:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als leren leuk is leer je meer. Er zal geen enkele didacticus zijn die dat zal tegenspreken.
Als ik belgie vergelijk met nederland valt dat wel mee. Discipline hoeft het niet minder leuk te maken.
maar dit is geheel offtopic.

Enait
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ik zie nog steeds geen verband met de topictitel..
Ik vermoed dat iedereen het ermee eens is dat Enait een clown is. Echter, gezien de achtergrond van zijn gedachte, een trieste clown. Ik ken nog een liedje van Ben Cramer uit '71 dat wel zou passen
we hadden het toch over normeringen; schooluniformen zijn bieden "een oplossing" voor "al die nederlanders" die net als T een hekel hebben tegen een muur te praten.

Vormt wel weer een probleem voor "al die nederlanders" die een hekel hebben om tegen geuniformeerde mensen te praten.

in het wit en het rood, en nu is hij..
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 16:28
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als leren leuk is leer je meer. Er zal geen enkele didacticus zijn die dat zal tegenspreken.
Wanneer je kinderen tussen de 12 en 15 aan het verstand kan peuteren dat hoe harder ze hun best doen, hoe hoger ze komen, ben je een groot didacticus.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 17:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wanneer je kinderen tussen de 12 en 15 aan het verstand kan peuteren dat hoe harder ze hun best doen, hoe hoger ze komen, ben je een groot didacticus.
Dat hoeft niet persé want het is erg afhankelijk van de markt, je kan in een functie zo gewild zijn dat je met magere zesjes en 2 vingers in je neus en een voet op de bank niet alleen aangenomen wordt maar bovendien nog goed betaald wordt ook.
en er zijn functies waar de concurentie enorm is.

of mensen individueel bereid zijn om via opleiding hun doelen te bereiken is een hele andere vraag.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 17:31
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dat hoeft niet persé want het is erg afhankelijk van de markt, je kan in een functie zo gewild zijn dat je met magere zesjes en 2 vingers in je neus en een voet op de bank niet alleen aangenomen wordt maar bovendien nog goed betaald wordt ook.
en er zijn functies waar de concurentie enorm is.

of mensen individueel bereid zijn om via opleiding hun doelen te bereiken is een hele andere vraag.
Dat is waar, maar staat natuurlijk los van het (gewenste) idee dat studeren altijd de beste zaak is. Het kán de makkelijkste manier zijn, wanneer je je best doet. Maar dat snap je niet op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Wanneer je kinderen tussen de 12 en 15 aan het verstand kan peuteren dat hoe harder ze hun best doen, hoe hoger ze komen, ben je een groot didacticus.
Als je het goed doet hoeft dat op die leeftijd juist niet meer.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 19:38
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als je het goed doet hoeft dat op die leeftijd juist niet meer.
Ik neem aan dat je nooit voor de onderbouw van een VMBO hebt gestaan?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat je nooit voor de onderbouw van een VMBO hebt gestaan?
As a matter of fact; Jazeker.

Mijn punt is; Als je de kinderen vanaf jonge leeftijd 'goed' opvoedt, dan heb je er geen kind aan (hahahaha stom grapje) als ze ouder worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 09:23
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
As a matter of fact; Jazeker.

Mijn punt is; Als je de kinderen vanaf jonge leeftijd 'goed' opvoedt, dan heb je er geen kind aan (hahahaha stom grapje) als ze ouder worden.
Heb je 100% gelijk in. Helaas is het zo dat je het VMBO kunt indelen in grofweg twee groepen. Zij die niet kunnen leren en zij die niet willen leren. Die groep die het niet kan doet zijn best, maar weet al van zichzelf dat ze Frans, Geschiedenis of Biologie niet nodig zullen hebben in het vak wat ze later gaan leren. Zij die niet willen leren komen vaker dan eens uit een asociaal milieu (dat heb ik op de ouderavonden wel gemerkt) en zijn vaker stoorzenders binnen een klas. Er hoeft er maar ééntje tussen te zitten met een bovengemiddeld charisma en hopla, hij brengt het gemiddelde cijfer van de klas drastisch omlaag.

En dat is meteen het verschil tussen een VWO-klas en een VMBO-klas, op het VMBO zijn de contouren van een hiërarchie veel zichtbaarder dan op het VWO. Zodoende denk ik dat het voor een groot deel aan de opvoeding ligt waar je later terecht komt. Op het VMBO zitten er heel veel die wel kunnen, maar gewoon niet willen omdat ouders niet hard genoeg pushen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 10:45
Verwijderd
Je moet eens met een docent gaan praten over wie het ergst is. VMBO'ers zijn het meest lawaaiig maar een normale docent die goed op school heeft opgelet heeft geen moeite om ze in het gareel te houden. Die hebben veel meer moeite met Havisten en VWO'ers. Havisten zijn nogal achterbaks, VMBO'ers zijn meestal goudeerlijk, alleen ze hebben een bepaalde hand nodig.

Mijn broertje is homo en heeft de afgelopen 3 jaar voornamelijk aan VMBO onder en bovenbouwklassen lesgegeven. Met ingang van dit jaar doet hij de bovenbouw HAVO en VWO. VWO'ers zijn verwaand en gaan er in principe van uit dat jij 'maar' een docent bent. Oooh heimwee voor de tijd dat de docent, de agent/veldwachter en de dokter nog mensen waren waar je voor in je broek piste omdat je zoveel respect voor ze had.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 10:50
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Nog steeds ben ik van mening dat de ideale VMBO-docent een combinatie is tussen een sergeant/drill-instructor en een didacticus. Of je moet in je vrije tijd een verdienstelijk rapper zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 16:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Heb je 100% gelijk in. Helaas is het zo dat je het VMBO kunt indelen in grofweg twee groepen. Zij die niet kunnen leren en zij die niet willen leren.
leerwerkplicht, aanvankelijke mogelijke uitkering van 3 max 5 maanden als filter systeem en opgelost.

Bovendien zijn ze tot 16 leerplichtig dus als straf confisceer je die scooter, scheelt je direct een overval.

Citaat:
Die hebben veel meer moeite met Havisten en VWO'ers. Havisten zijn nogal achterbaks, VWO'ers zijn verwaand en gaan er in principe van uit dat jij 'maar' een docent bent.
Eens.

Maar ligt erg aan de wijk, ik ken vmbo-scholen waar leraren niet voor in de rij staan.
Maargoed dat krijg je als je een te grote groep jongeren in 1 hokje wil plaatsen in plaats van 2, deels teruggedraaid door het T en P deel maar enfin.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 20:18
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mijn broertje is homo en heeft de afgelopen 3 jaar voornamelijk aan VMBO onder en bovenbouwklassen lesgegeven. Met ingang van dit jaar doet hij de bovenbouw HAVO en VWO. VWO'ers zijn verwaand en gaan er in principe van uit dat jij 'maar' een docent bent. Oooh heimwee voor de tijd dat de docent, de agent/veldwachter en de dokter nog mensen waren waar je voor in je broek piste omdat je zoveel respect voor ze had.
Je begint met de opmerking dat je broer homofiel is, en gaat daar vervolgens niet meer op in. Waarom vertel je dat? Ben je al schrijvenderwijs de draad in je verhaal kwijtgeraakt? Of mis ik iets?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Je begint met de opmerking dat je broer homofiel is, en gaat daar vervolgens niet meer op in. Waarom vertel je dat? Ben je al schrijvenderwijs de draad in je verhaal kwijtgeraakt? Of mis ik iets?
Sorry sorry sorry. Ik raakte halverwege de draad kwijt. Hij is homo en zijn VMBO klassen weten dat (ze komen er tóch wel achter hehe). Er worden echter géén grappen over gemaakt en in zijn klassen zijn dus al jongeren uit de kast gekomen. Door de invloed die hij bij zijn leerlingen heeft, zijn die leerlingen van pesterig en irritant gedrag ten opzichte van homo's omgedraaid naar zelfs het beschermen (en hooguit een paar leuke grapjes maken) van hun homoseksuele klasgenootjes. Iets wat tot een paar jaar daarvoor helemaal ondenkbaar was.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 21:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Door de invloed die hij bij zijn leerlingen heeft, zijn die leerlingen van pesterig en irritant gedrag ten opzichte van homo's omgedraaid naar zelfs het beschermen (en hooguit een paar leuke grapjes maken) van hun homoseksuele klasgenootjes. Iets wat tot een paar jaar daarvoor helemaal ondenkbaar was.
Inspirerend. Ik denk dat homo's en allochtonen eigenlijk best wel veel gemeen hebben, en allochtonen veel lessen kunnen trekken uit hun emancipatiestrijd.

Enait richt zich vooral op personen als Malcolm X en Luther King, maar hun methodes zullen nooit werken, simpelweg omdat de uitsluiting van allochtonen in Nederland niet evenver gevorderd is met het Amerika van toen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 22:24
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Inspirerend. Ik denk dat homo's en allochtonen eigenlijk best wel veel gemeen hebben, en allochtonen veel lessen kunnen trekken uit hun emancipatiestrijd.
Ahum. Kinderen met moslimouders (of kinderen die zelf moslim zijn) zullen er over het algemeen aanstoot aan nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 22:32
Verwijderd
Nee hoor. Het was in Kampen. De gemiddelde scholier daar is fundamentalistischer christen dan de gemiddelde moslim.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 22:36
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nee hoor. Het was in Kampen. De gemiddelde scholier daar is fundamentalistischer christen dan de gemiddelde moslim.
Ach, Christen, moslim, één pot nat.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 22:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Er hoeft er maar ééntje tussen te zitten met een bovengemiddeld charisma en hopla, hij brengt het gemiddelde cijfer van de klas drastisch omlaag.
Opleidingskamp voor die ene, of twee, of zes.

Citaat:
Op het VMBO zitten er heel veel die wel kunnen, maar gewoon niet willen omdat ouders niet hard genoeg pushen.
Opvoedleerkamp Maar dan vooral een waarin ook een beetje wordt uitgelegd wat de maatschappij van je verlangt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 22:52
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Momenteel zitten er ruim een half miljoen kinderen op het VMBO. Laten we zeggen dat 5% daarvan moeilijk is, gewoon niet wil, en de andere kinderen de dupe van hem/haar worden. Dat is ruim 25.000 leerlingen. Een opvoedingskamp herbergt ongeveer 500 mensen (gemiddeld) dus dan zijn er 50 opvoedingskampen nodig in heel Nederland. Waar we er nu nog geen van hebben. Dus dan mogen we wel eens gaan beginnen. Het positieve hieraan is dat het banen schept. 25.000 mensen in het gareel houden is niet niks, en zal veel organisatie vergen.

Het is voor mij in ieder geval dé uitgelezen kans om eindelijk Obersturmbahnführer te worden. Met een zwart uniform, leren handschoenen en een monocle.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 22:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Momenteel zitten er ruim een half miljoen kinderen op het VMBO. Laten we zeggen dat 5% daarvan moeilijk is, gewoon niet wil, en de andere kinderen de dupe van hem/haar worden. Dat is ruim 25.000 leerlingen. Een opvoedingskamp herbergt ongeveer 500 mensen (gemiddeld) dus dan zijn er 50 opvoedingskampen nodig in heel Nederland. Waar we er nu nog geen van hebben. Dus dan mogen we wel eens gaan beginnen. Het positieve hieraan is dat het banen schept. 25.000 mensen in het gareel houden is niet niks, en zal veel organisatie vergen.
dat zijn er wel veel, maar als je de ergste eruit haalt lijkt het me dat het evenwicht in de klas beter wordt, misschien door bij die andere toch ook de ouders erin te betrekken
Citaat:
Het is voor mij in ieder geval dé uitgelezen kans om eindelijk Obersturmbahnführer te worden. Met een zwart uniform, leren handschoenen en een monocle.
ik gun het je van harte
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:06
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
dat zijn er wel veel, maar als je de ergste eruit haalt lijkt het me dat het evenwicht in de klas beter wordt, misschien door bij die andere toch ook de ouders erin te betrekken
Dat is natuurlijk wel zo. Ik weet zeker dat een gedeelte zelfs zo goed zal gaan presteren dat ze één of twee treden hoger op de ladder komen.

Nog meer goede ideeën en we houden geen vuilnismannen, putjesscheppers of dakdekkers meer over.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Het is voor mij in ieder geval dé uitgelezen kans om eindelijk Obersturmbahnführer te worden. Met een zwart uniform, leren handschoenen en een monocle.
Hoi. Wil je met me trouwen

Offtopic: Ik vind die uniformen gewoon Ganz Geil. Zag laatst op NostalgieNet een docu over verkeer in Amsterdam in de jaren 50. ANWB Wegenwacht medewerkers in leren pak, leren laarzen, pak ín de laarzen <3
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:15
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Je kan zeggen over die Duitsers wat je wilt, uniformen kiezen konden ze! Ik las ergens dat je ze in Japan origineel kan kopen, paar duizend euro, maar dan heb je ook wel wat. Leuke gespreksstof op feestjes enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:17
Verwijderd
Ik zou de swastika's er wel afhalen, maar de rest zou me niet caren
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik zou de swastika's er wel afhalen, maar de rest zou me niet caren
Zelfs Prins Harry deed het!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 00:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is voor mij in ieder geval dé uitgelezen kans om eindelijk Obersturmbahnführer te worden. Met een zwart uniform, leren handschoenen en een monocle.
Nee, je kunt met die instelling beter bij Jeugdzorg aan de slag. Krijg je er een zweep bij, dan mag je al die watjes die geilen op hun protocolletjes en belangen van de ouders leren wat echte hulpverlening is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 08:59
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nee, je kunt met die instelling beter bij Jeugdzorg aan de slag. Krijg je er een zweep bij, dan mag je al die watjes die geilen op hun protocolletjes en belangen van de ouders leren wat echte hulpverlening is.
In dat geval wordt het Hauptordnungsoffizier Einsatzgruppen D, besträfer des Unsittlichkeit.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Momenteel zitten er ruim een half miljoen kinderen op het VMBO. Laten we zeggen dat 5% daarvan moeilijk is, gewoon niet wil, en de andere kinderen de dupe van hem/haar worden. Dat is ruim 25.000 leerlingen. Een opvoedingskamp herbergt ongeveer 500 mensen (gemiddeld) dus dan zijn er 50 opvoedingskampen nodig in heel Nederland. Waar we er nu nog geen van hebben. Dus dan mogen we wel eens gaan beginnen. Het positieve hieraan is dat het banen schept. 25.000 mensen in het gareel houden is niet niks, en zal veel organisatie vergen.

Het is voor mij in ieder geval dé uitgelezen kans om eindelijk Obersturmbahnführer te worden. Met een zwart uniform, leren handschoenen en een monocle.
Ik ben helemaal met je als het gaat om het aanpakken van tuig, maar ze concentreren gaat alleen maar averechts werken, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 09:21
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik ben helemaal met je als het gaat om het aanpakken van tuig, maar ze concentreren gaat alleen maar averechts werken, vrees ik.
Dan zitten we met een probleem. Ik heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat kinderen die wel willen, dikwijls in hun prestaties teruggehouden worden door kinderen die wel kúnnen, maar niet willen, en daarom vervelend zijn. Wanneer je ze gaat verspreiden maken ze veel "slachtoffers", wanneer je ze concentreert kán het natuurlijk ook verkeerd zijn.

De meest vooraanstaande plek waar die kinderen hun mindgames toepassen op anderen, is overigens het schoolplein. Misschien dat je ze alleen tijdens de pauzes uit elkaar moet houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.