Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 18:28
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik weet niet echt wat ik met de AEL aanmoet, en waar ik het moet plaatsen. Ik heb er niet echt een goed gevoel over, ivm hun standpunten over vrouwen en homo's. Maar aan de andere kant hebben ze evenveel recht als autochtone Nederlanders om een partij te beginnen. Maar bijdragen aan de integratie zal het iig niet doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 19:23
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Waarschijnlijk zullen ze niet verder komen dan een paar kamerzetels als ze echt hun best doen. Das niet bepaald genoeg om wetsvoorstellen erdoor te krijgen! Lang niet alle moslims zijn stemgerechtigd in nederland en heel veel moslims zijn ook "vernederlandsd" die stemmen gewoon pvda ofzo en hebben niet eens zoveel behoefte aan Islamitische wetten.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:17
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Let's hope so.. Wat hoe links je ook bent: zeg es eerlijk, zitten jullie op zo'n partij te wachten? Ook al wordt hij heel groot?

Btw, ik denk dat ze op lokaal niveau veeeeel verder kunnen komen. Aangezien in de grote steden de helft van de bewoners uit allochtonen bestaat?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 22:16
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ach.... ik ga dr niet op stemmen ofzo, maar verder heb ik er geen last van. Ze staan voor meer gelijkheid en gelijke kansen voor allochtonen, en dan vooral moslims. Is in principe een prima idee.

Citaat:
Btw, ik denk dat ze op lokaal niveau veeeeel verder kunnen komen. Aangezien in de grote steden de helft van de bewoners uit allochtonen bestaat?
Om vage islamitische wetten door te kunnen voeren moet je toch echt op landelijk niveau een meerderheid halen, en het is nog nooit voorgekomen dat 1 partij een meerderheid had. Dus dat lijkt me sterk. En de helft bestaat uit allochtonen zeg je? Is niet helemaal waar, alleen in Rotterdam misschien. Vergeet niet dat niet al die allochtonen ook stemgerechtigt zijn. En daarvan zij ewr ook nog eens heel veel niet-islammitische allochtonen zoals Antillianen, Surinamers, Italianen etc. Die gaan echt geen AEL stemmen!!
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 23:15
Ico
Ico is offline
Meer dan de helft van de kinderen die in Amsterdam en Rotterdam worden geboren hebben allochtone ouders. Dus reken dit door naar 2050 en tel uit je winst.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 23:32
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
daarom ben ik ook voor een rem op het immigrantenbeleid.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 08:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef:
de AEL is slechts een antwoord op partijen als het Vlaams Blok en de LPF.

[off-topic]
Oo.... ik had trouwens iets gelezen van de LPF:

"(...)
Ook LPF-Tweede-Kamerlid Joost Eerdman, die de tocht een fantastisch initiatief noemde, legde bloemen op het graf van Max. Hij wil dat de Kamer een apart debat wijdt aan dierenwelzijn en dat de bescherming van dieren wordt opgenomen in de grondwet. "Het is te gek dat in de wet het mishandelen van een dier wordt gelijkgesteld aan het bekrassen van een auto", zei hij zaterdagmiddag."
http://www.nu.nl/news.jsp?n=104785&c=12
[/off-topic]

als ik het me goed herriner was meneer P. Fortuyn toch echt VOOR nertsenfokkerijen. maar dit is toch wel
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 08:25
michael1
michael1 is offline
De op ethniciteit gebaseerde,dus in feite racistische,

Arabische-Europese Liga van de 'Belg' Dyab Abou
Jahjah is in Nederland.
Volgens hem is de Nederlandse politie
racistisch .

En wil hij net als de Belgische AEL Marokkaanse
burgers op pad sturen om onze politie
te controleren.

In België lopen deze groepen gekleed in
een zwart uniform.

De Belgische AEL is al enkele malen
eerder in het nieuws geweest.!!

De laatste keer was het vanwege
zware rellen in het Antwerpse Borgherhout.
Daar sprak de migrantenleider Jahjah
'zijn' mensen toe in het arabisch:

"We gaan hier baas worden.
Wij zijn de sterksten.

We zullen laten zien wie we zijn,

al moeten we alles kapot slaan.

"De islam bindt ons allen, alle jongeren uit Noord-Afrika."

Gehoorzaam niet. Bied weerstand."aldus abu jah jah.

Wat de AEL in Nederland van plan is
moge duidelijk zijn..........
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 12:30
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Tja, de AEL zegt helaas weinig tot geen onwettige dingen, waardroor de AEL moeilijk verboden kan worden in NL. Het enige wat er tegen te doen is, is strenge controle door de BVD.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 12:32
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

als ik het me goed herriner was meneer P. Fortuyn toch echt VOOR nertsenfokkerijen. maar dit is toch wel
Nertsenfokkerijen zijn ook terecht toegestaan. Als mensen het werkelijk verwerpelijk zouden vinden zouden nertsenfokkerijen vanzelf verdwijnen, omdat niemand nog in een nertsjas wil lopen. Door het te verbieden gaat de kleine minderheid die tot de milieukliek behoort een andere groep domineren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:10
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Nertsenfokkerijen zijn ook terecht toegestaan. Als mensen het werkelijk verwerpelijk zouden vinden zouden nertsenfokkerijen vanzelf verdwijnen, omdat niemand nog in een nertsjas wil lopen. Door het te verbieden gaat de kleine minderheid die tot de milieukliek behoort een andere groep domineren.
Op dit moment domineert die kleine groep eikels die in een nertsenjasje willen lopen de hele grote groep die er tegen is.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
michael1 schreef:
De op ethniciteit gebaseerde,dus in feite racistische,

Arabische-Europese Liga van de 'Belg' Dyab Abou
Jahjah is in Nederland.
Volgens hem is de Nederlandse politie
racistisch .

En wil hij net als de Belgische AEL Marokkaanse
burgers op pad sturen om onze politie
te controleren.

In België lopen deze groepen gekleed in
een zwart uniform.

De Belgische AEL is al enkele malen
eerder in het nieuws geweest.!!

De laatste keer was het vanwege
zware rellen in het Antwerpse Borgherhout.
Daar sprak de migrantenleider Jahjah
'zijn' mensen toe in het arabisch:

"We gaan hier baas worden.
Wij zijn de sterksten.

We zullen laten zien wie we zijn,

al moeten we alles kapot slaan.

"De islam bindt ons allen, alle jongeren uit Noord-Afrika."

Gehoorzaam niet. Bied weerstand."aldus abu jah jah.

Wat de AEL in Nederland van plan is
moge duidelijk zijn..........

OMG

Bron?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Ico schreef:
Meer dan de helft van de kinderen die in Amsterdam en Rotterdam worden geboren hebben allochtone ouders. Dus reken dit door naar 2050 en tel uit je winst.

En hoezo ga jij uit dat AL die allochtonen op de AEL zouden stemmen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:00
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
wat ik tegen de AEL heb:
- je mag alleen lifd worden als je moslim bent (dar kan ik dus écht niet verkroppen. Als je nou nog, net zoals bijde SGP met vrouwen, wel lid mocht worden maar niet in de kamer mocht komen dan is het goed, maar dit gaat vééél te ver in het ontnemen van het democratisch recht van iedere burger)
- ze komen slechts op voor een klein deel van de bevolking. Wederom iets waarvan in vind dat het een politieke groepering een stuk zwakker maakt. Zo zijn er ook ouderenpartijen in Nederland. Die zijn in mijn ogen net zo fout als de AEL.
- Hun programma bestaat meer uit buitenlandse politiek dan uit binnenlandse. Nederland is groot genooeg, probeer nu eerst de problemen intern maar eens op te lossen voordat je überhaupt gaat nadenken over liquidatie van Israël...

bovendien is abu jahjah nogal kort door de bocht. Nu is dat meestal zo met populaire politici, maar het maakt hem er, in mijn gedachtenwereld, niet echt sympathieker op.

en het forum op hun website werkt niet...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:06
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
en het forum op hun website werkt niet...
Verbaast me weinig..

Citaat:
Bron??
Kwestie van een paar x goed naar het Belgische journaal kijken. (Heb ik ook gedaan als Nederlandse)
En wat denken die gasten wel niet eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:52
michael1
michael1 is offline
Ik denk datal die wannabee mafioso ratjes op hem gaan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:57
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Als het allemaal goed gaat (maar dat weet je maar nooit met Balkenende ) dan hebben we pas over 4 jaar weer parlementsverkiezingen, ben benieuwd of de AEL dan nogsteeds gewicht in de schaal te leggen heeft.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:22
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Das natuurlijk ook zo, idd. Nu nog nieuw, over 4 jaar echt niet meer. Doen ze mee aan de verkiezingen in België trouwens?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Verbaast me weinig..



Kwestie van een paar x goed naar het Belgische journaal kijken. (Heb ik ook gedaan als Nederlandse)
En wat denken die gasten wel niet eigenlijk?

Wie heeft dat vertaald dan?
Bovendien is Belgie dus totaal niet te vergelijken met NL !!
(T journaal is trouwens ook niet altijd objectief...)


Laten we maar verder over Belgie zwijgen, daar is immers t Vlaams Blok
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Das natuurlijk ook zo, idd. Nu nog nieuw, over 4 jaar echt niet meer. Doen ze mee aan de verkiezingen in België trouwens?
Dacht t wel, in NL niet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:07
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Wie heeft dat vertaald dan?
Bovendien is Belgie dus totaal niet te vergelijken met NL !!
(T journaal is trouwens ook niet altijd objectief...)
maakt het uit wie het vertaald heeft? Ik heb het ook gezien, ook op het NOS-journaal is er aandacht geweest voor de AEL-knokploegen, die bij mij een enge associatie oproepen met de NSB.

Ik heb het je in dat gesloten topic al gevraagt: wat maakt Belgie zo anders dan ons eigen landje?

Het journaal is objectiever dan de AEL....
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:24
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Laten we maar verder over Belgie zwijgen, daar is immers t Vlaams Blok
Doe eens niet zo kortzichtig!!! Ik durf het haast niet te zeggen: maar als het Vlaams Blok zo groot is moet er wel een reden voor zijn! (als die er überhaupt is)
En Belgen kunnen wel een normale mening hebben hoor! Jzs... En nee, ik ben geen Vlaamse, maar een Utregse.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:28
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Doe eens niet zo kortzichtig!!! Ik durf het haast niet te zeggen: maar als het Vlaams Blok zo groot is moet er wel een reden voor zijn! (als die er überhaupt is)
En Belgen kunnen wel een normale mening hebben hoor! Jzs... En nee, ik ben geen Vlaamse, maar een Utregse.
idd, behalve dat utregse

ik denk dat die AEL niet wenselijk is. de mensen die zich daarij willen aansluiten kunnen echt wel bij andere partijen terecht. Het is aan de andere kant wel goed voor de integratie. Zo raken ze wel beter betrokken bij de politiek en de provblemen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:46
Verwijderd
Op zich is het wel goed dat er een partij is voor (Arabische) moslims, en wat Abu Jahjah zegt over integratie is het uitgangspunt van de multiculturele samenleving: integreren en het behouden van de eigen cultuur voor zover dat mogelijk is. Ik zie niet in wat daar op tegen is, als het behoud van de eigen cultuur niet botst met de Nederlandse cultuur, is het echt geen probleem. Wat een moslim thuis uitspookt moet hij zelf weten, toch? Zolang iemand anders er geen last van heeft, moet het kunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef:
maakt het uit wie het vertaald heeft? Ik heb het ook gezien, ook op het NOS-journaal is er aandacht geweest voor de AEL-knokploegen, die bij mij een enge associatie oproepen met de NSB.

Ik heb het je in dat gesloten topic al gevraagt: wat maakt Belgie zo anders dan ons eigen landje?

Het journaal is objectiever dan de AEL....

Elke partij heeft wel rare aanhangers, en ja bij zulke partijen komt t vaker voor, maar dat wil niet zeggen dat die partij zichermee wil identificeren.

De politiek situatie is bijv. anders. Het leven op straat, de problemen met allochtonen zijn heel anders.
Het is allemaal erger in Belgie op dit gebied, daarom is de AEL daardoor in Belgie heel anders bezig dan dat ze in NL zullen gaan doen.

Misschien wel, maar ik zei dat t journaal ook niet altijd objectief is... ik vergeleek niets
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Doe eens niet zo kortzichtig!!! Ik durf het haast niet te zeggen: maar als het Vlaams Blok zo groot is moet er wel een reden voor zijn! (als die er überhaupt is)
En Belgen kunnen wel een normale mening hebben hoor! Jzs... En nee, ik ben geen Vlaamse, maar een Utregse.

Hahaha wie doet hier nou minachtig tegenover anderen en wie is er nou kortzichtig, tsjeez

Dan kan ik ook zeggen: als de AEL zo populair mocht worden dan zaal daar ook wel een reden voor zijn!! (als die er uberhaupt is)
Wil jij nu beweren dat door t Vlaams Blok de kloof tussen allochtonen en Belgen verbeterd wordt? Soms misschien wel, maar in t algemeen dus echt niet! (en mocht je dat toch denken, dan zal de AEL ook wel goed moeten zijn)

Zei ik dan dat ze geen normale mening konden hebben?? Je schijt echt in je broek zeg van die AEL, nu voel je es in kleine mate hoe de allochtonen zich hier voelden toen de LPF kwam en hoe de allochtonen in Belgie zich voelen door t Vlaams Blok!

Je afkomst boeit me niet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:11
Atje85
Atje85 is offline
Oja, voor alle mensen die denken dat ik de AEL wel zie zitten ofzo: nee!

Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Het bestaan van een partij als de AEL in dit geval , daar kun je niets aan doen(helaas) maar dat er ook nog zo'n man als de heer abu jahjah bij zit met zn grote mond , dat gaat toch even te ver , hij zegt op te komen voor de moslims hier in NL. , nu al in Belgie , Antwerpen, hebben deze moslims hem daadwerkelijk nodig als politiek leider in Belgie(of in NL) , denk het persoonlijk niet .Hoezo , dat is heel simpel , moslims hebben al rechten net als iedereen en hebben ruim voldoende bewegingsvrijheid , wat Abu jahjah doet is een haatgevoel jegens de autochtone medemens aanwakkeren en nog wel in partijverband ook! Dit gaat toch te ver?Zijn partijprogamma verteld ons , dat de AEL tegen drugs prostitutie en andere goddeloze praktijken is , EN tegen de staat Israel , nou daar help je de ''moslims in een ver discriminerend land'' mee zeg, nou denk het niet.Als hij denkt hier mensen mee te helpen in NL of Belgie denk ik dat hij het op de verkeerde manier doet , hij helpt niks of niemand hij helpt alleen mee aan een diepere kloof te creeren , zodat de volgende generatie Allochtone moslims niet eens meer een beetje Nederlands cq Vlaams spreekt , hierdoor ontstaat er een niet meer te dichten gat en dat zou wel eens een nog -grotere- haat nijd verhouding ook kunnen betekenen en dan gaat het wel heel goed fout , maar waar het nou allemaal over gaat hier , dat is eigenlijk zo simpel maar ,bijna, niemand durft dit hardop uit te spreken(PIM F.) maar we hebben hier in Nl(ook in BE) te maken met grote groepen allochtonen met een Islamitische achtergrond, dat is op zich geen probleem maar ze willen zich onderscheiden , tuurlijk dit doet iedereen, maar op een foute manier , door bijvoorbeel na een dag als 11september op straat te gaan dansen oid. dit soort taferelen worden aangewakkerd door mensen als Abu JahJah dat was het in het korte, succes ermee...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:35
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
AEL, een gevaarlijke partij?

Ik kan niet zeggen dat wat ik over ze hoor (alleen voor islamieten, geen dialogen maar pure macht, hevige rellen, zeer radicale standpunten, wekt haatgevoelens op maar komt met geen enkele oplossing) me erg geruststelt. Misschien is het nog te vroeg om ze nu al als gevaarlijk te beschouwen, maar ze hebben nou niet bepaald moeite gedaan om dat vermoeden te weerleggen. Voorlopig zijn de verhalen redelijk beangstigend.

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
tinjooo schreef:
Het bestaan van een partij als de AEL in dit geval , daar kun je niets aan doen(helaas) maar dat er ook nog zo'n man als de heer abu jahjah bij zit met zn grote mond , dat gaat toch even te ver , hij zegt op te komen voor de moslims hier in NL. , nu al in Belgie , Antwerpen, hebben deze moslims hem daadwerkelijk nodig als politiek leider in Belgie(of in NL) , denk het persoonlijk niet .Hoezo , dat is heel simpel , moslims hebben al rechten net als iedereen en hebben ruim voldoende bewegingsvrijheid , wat Abu jahjah doet is een haatgevoel jegens de autochtone medemens aanwakkeren en nog wel in partijverband ook! Dit gaat toch te ver?Zijn partijprogamma verteld ons , dat de AEL tegen drugs prostitutie en andere goddeloze praktijken is , EN tegen de staat Israel , nou daar help je de ''moslims in een ver discriminerend land'' mee zeg, nou denk het niet.Als hij denkt hier mensen mee te helpen in NL of Belgie denk ik dat hij het op de verkeerde manier doet , hij helpt niks of niemand hij helpt alleen mee aan een diepere kloof te creeren , zodat de volgende generatie Allochtone moslims niet eens meer een beetje Nederlands cq Vlaams spreekt , hierdoor ontstaat er een niet meer te dichten gat en dat zou wel eens een nog -grotere- haat nijd verhouding ook kunnen betekenen en dan gaat het wel heel goed fout , maar waar het nou allemaal over gaat hier , dat is eigenlijk zo simpel maar ,bijna, niemand durft dit hardop uit te spreken(PIM F.) maar we hebben hier in Nl(ook in BE) te maken met grote groepen allochtonen met een Islamitische achtergrond, dat is op zich geen probleem maar ze willen zich onderscheiden , tuurlijk dit doet iedereen, maar op een foute manier , door bijvoorbeel na een dag als 11september op straat te gaan dansen oid. dit soort taferelen worden aangewakkerd door mensen als Abu JahJah dat was het in het korte, succes ermee...
Als jij dit zo vind, dan kan je misschien ook begrijpen waarom de allochtonen zo bang van de opkomst vd LPF waren toch?

En in Belgie, Vlaams Blok..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 08:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Als jij dit zo vind, dan kan je misschien ook begrijpen waarom de allochtonen zo bang van de opkomst vd LPF waren toch?

En in Belgie, Vlaams Blok..
Wie de bal kaatst...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 08:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Btw:

"De AEL wil dat moslims integreren met behoud van eigen identiteit. Abou Jahjah zei dat de AEL een machtsfactor moet worden, zodat moslims een gelijkwaardige gesprekspartner worden voor de gevestigde orde. De AEL-voorman herhaalde nog maar weer eens dat hij vindt dat de Nederlandse wet ten allen tijde moet worden gerespecteerd bij het nastreven van de doelen van AEL. "
http://nu.nl/news.jsp?n=116252&c=11

Klinkt mij minder extreem dan te roepen dat art. 1 van de grondwet geschrapt moet worden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:00
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
De AEL gaat het ware gezicht van de Islam tonen; één van haat en afgunst. Ik verwelkom deze partij, en hoop dat men dit soort Islamieten nu net zo gaat behandelen als neo-nazis.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:00
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Op dit moment domineert die kleine groep eikels die in een nertsenjasje willen lopen de hele grote groep die er tegen is.
Bullshit, niemand domineert een ander in dit geval. Door in een nertsenjasje te lopen dwingt iemand een ander niet dat ook te doen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:27
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Bullshit, niemand domineert een ander in dit geval. Door in een nertsenjasje te lopen dwingt iemand een ander niet dat ook te doen.
Je domineert de nertsen
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:29
Crimson Death
Crimson Death is offline
AEL, dat is zo idioot. het lijkt wel of de nederlanders zich dan moeten aanpassen aan de allochtonen hier. Naja, er zal wel animo voor zijn, MAAR die mensen mogen niet stemmen. Als die lui hier echt poten aan de grond krijgen, en drugs en prostitutie verbieden (2e maakt mij niet uit, maar van mijn jointje blijven ze af) dan ben ik hier zo weg.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
De AEL gaat het ware gezicht van de Islam tonen; één van haat en afgunst. Ik verwelkom deze partij, en hoop dat men dit soort Islamieten nu net zo gaat behandelen als neo-nazis.
Ik snap niet waar jij je zo druk over maakt. Het zal met de AEL hoogstwaarschijnlijk net zo gaan als met de Centrum-Democraten als ze ooit een politieke partij oprichten. Ze krijgen misschien één zetel, gedurende één parlementsperiode en hebben dus feitelijk nog geen stem.

Ik weet wel dat je bang bent dat we hier over tien jaar allemaal met hoofddoekjes moeten lopen en vijf keer per dag moeten bidden, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
AEL, dat is zo idioot. het lijkt wel of de nederlanders zich dan moeten aanpassen aan de allochtonen hier.


Lijkt.

Citaat:
Naja, er zal wel animo voor zijn, MAAR die mensen mogen niet stemmen. Als die lui hier echt poten aan de grond krijgen, en drugs en prostitutie verbieden (2e maakt mij niet uit, maar van mijn jointje blijven ze af) dan ben ik hier zo weg.
Ga je dan naar Jamaica?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet wel dat je bang bent dat we hier over tien jaar allemaal met hoofddoekjes moeten lopen en vijf keer per dag moeten bidden, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
In een voorstukje van Netwerk (?) zag ik een jongen uithalen naar Jahjah (grappige naam trouwens... jaaajaaaa ):
"We moeten bruggen bouwen? Waarom doe je nu zo radicaal? Zo werkt dat niet!"
(zo ongeveer zei ie dat)

Dat gevoel van die jongen had ik ook bij de LPF. Dus wat dat betreft vind ik die twee partijen hetzelfde effect geven. Laat maar waaien.

Iemand overigens het stuk over Marokkanen in Amsterdam-Oost gelezen in M (weekendeditie van het NRC)?
Stom, maar ik begrijp ze wel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:48
Verwijderd
Precies. Het is eigenlijk ook heel insignificant: hoeveel moslims zijn het nu helemaal met Jahjah eens? 90% van de Marokkaanse bevolking hier spreekt Berbers en geen Arabisch. Jahjah miskent dat en jaagt daarmee een hoop mensen tegen zich in het harnas.

Verder is het zo dat het proces van secularisatie en ontzuiling bij Islamitische jongeren hier al een stuk verder is dan in België. In België is de inkomens- en sociale positie van moslimjongeren toch nog een stuk slechter. Ze zijn over het algemeen lager geschoold en (nog) vaker werkloos dan hier.

Islamitische jongeren staan aan de vooravond van eenzelfde ontwikkeling als wij zelf hebben doorgemaakt in de jaren '50-'60. Het sociale kader van het geloof zal wegvallen, jongeren krijgen meer aandacht voor persoonlijke ontplooiïng en minder voor hun Islamitische identiteit. Waarom zou je nog geloven als je als Marokkaanse jongen het VWO afmaakt, gaat studeren en een goede baan krijgt? Dat geloof zakt steeds verder weg omdat er geen behoefte meer aan is. Dat hebben wij zelf precies zo gehad.

Je ziet dan ook dat het maar een heel kleine groep is die Jahjah achter zich weet te krijgen. De meeste moslimjongeren hier hebben er geen zin in. Jahjah polariseert, hij probeert zoals die jongen in Netwerk, die ik ook gezien heb, ook al zei. Hij probeert te slopen wat er de afgelopen jaren aan integratie en acceptatie tot stand is gekomen, en daarmee spreekt hij maar een heel kleine groep radicalen aan.

Ik vond de ontwikkelingen rond de opkomst en dood van Fortuyn nog veel enger. Het ging hier om miljoenen ontevreden mensen, terwijl Jahjah hooguit 10% van de Nederlandse moslimbevolking enigszins weet aan te spreken (dus hooguit een man of 170-180 duizend).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:58
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
De toekomst zal leren wat de AEL bijdraagt. Misschien kan de partij bijdragen aan de dialoog, aan een beter begrip tussen autochtoon en allochtoon. Het kan ook zijn dat de partij de verhoudingen nog meer op scherp stelt. Mar dat is geen reden om de partij op voorhand te verbieden.
Behalve het invoeren van een kiesdrempel ben ik het verder met nare man eens.

Het zou niet volgens 'de' Nederlandse normen en waarden noch zou het "in de geest van Pim" zijn een partij te verbieden.

Ik verheug me niet veel meer op de komst van de AEL dan op de LPF, maar het is wel mooi om te zien hoe sommige LPF aanhangers de AEL proberen te "demoniseren". Lekker met twee maten meten, hoe fijn.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
De AEL gaat het ware gezicht van de Islam tonen; één van haat en afgunst. Ik verwelkom deze partij, en hoop dat men dit soort Islamieten nu net zo gaat behandelen als neo-nazis.

Leer es begrijpend lezen...

Citaat:
Gatara schreef:
Btw:

"De AEL wil dat moslims integreren met behoud van eigen identiteit. Abou Jahjah zei dat de AEL een machtsfactor moet worden, zodat moslims een gelijkwaardige gesprekspartner worden voor de gevestigde orde. De AEL-voorman herhaalde nog maar weer eens dat hij vindt dat de Nederlandse wet ten allen tijde moet worden gerespecteerd bij het nastreven van de doelen van AEL. "
http://nu.nl/news.jsp?n=116252&c=11

Klinkt mij minder extreem dan te roepen dat art. 1 van de grondwet geschrapt moet worden

@ BARON: Je lult bovendien maar wat uit je nek, maja dat is logisch door die zogenaamde vertalingen van de Koran, die op sites staan waar types zoals jou komen...

Citaat:
en hoop dat men dit soort Islamieten nu net zo gaat behandelen als neo-nazis. [/B]
Behandelen ze jou toevallig ook zo?

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:29
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
ik vertrouw de islam voor geen meter.. die partij is gevaarlijk.. moslims horen hier niet.. hier horen alleen germanen.. laat die kameleneukers maar lekker terug naar hun eigen land gaan...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:05
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Sync schreef:
ik vertrouw de islam voor geen meter.. die partij is gevaarlijk.. moslims horen hier niet.. hier horen alleen germanen.. laat die kameleneukers maar lekker terug naar hun eigen land gaan...

Whahah loser
(en allochtonen die niet moslim zijn dan )

*krijgt indruk dat je een waarschuwing krijgt*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:25
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
*krijgt indruk dat je een waarschuwing krijgt*
Doe maar ban
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef:

Je lult bovendien maar wat uit je nek, maja dat is logisch door die zogenaamde vertalingen van de Koran, die op sites staan waar types zoals jou komen...
Dat was voor Baron bedoeld waarmee je een quote van mij gebruikte, neem ik aan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat was voor Baron bedoeld waarmee je een quote van mij gebruikte, neem ik aan?

Ja, sorry, heb t al aangepast
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:24
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik snap niet waar jij je zo druk over maakt. Het zal met de AEL hoogstwaarschijnlijk net zo gaan als met de Centrum-Democraten als ze ooit een politieke partij oprichten. Ze krijgen misschien één zetel, gedurende één parlementsperiode en hebben dus feitelijk nog geen stem.

Ik weet wel dat je bang bent dat we hier over tien jaar allemaal met hoofddoekjes moeten lopen en vijf keer per dag moeten bidden, maar je hoeft je geen zorgen te maken. Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
Fijn dat je me gerust probeert te stellen. Ook al zal het echter niet zo'n vaart lopen; ik blijf wel waakzaam.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:27
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
[Leer es begrijpend lezen...[/B]

Whatever...




@ BARON: Je lult bovendien maar wat uit je nek, maja dat is logisch door die zogenaamde vertalingen van de Koran, die op sites staan waar types zoals jou komen...

Behandelen ze jou toevallig ook zo?
Dat zijn goede vertalingen, hele gewone sites. Hoezo types zoals jij? Dat kan ik eerder van een AEL-aanhanger zoals jij zeggen!

Straks gaan ze jou zo behandelen!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
Fijn dat je me gerust probeert te stellen. Ook al zal het echter niet zo'n vaart lopen; ik blijf wel waakzaam.

Steek jij je energie maar lekker in nutteloze dingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politieke Peiling (welke partij stem jij?)
Skyrise
500 21-09-2004 23:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De AEL word gevaarlijk voor de maatschappij
Tox
20 18-05-2003 21:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "AEL wil zelfmoordacties steunen'"
Gatara
321 06-05-2003 18:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jahjah legt intens onbehagen Marokkaanse jongeren bloot
BiL@L
65 13-03-2003 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.