Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2003, 16:26
Verwijderd
godsamme, krijgen we weer

israel goed, palestijnen bad, nee vice versa shit?

geen van beide partijen zijn goed bezig.

1- je zou van de "joden" toch verwachten dat hun oogjes zijn opengegaan na de holocaust.

2- de palestijnen moeten inzien dat ze emt die bomaanslagen die OOK buitenlanders treffen ZEKER geen vrienden maken in europa ed.

ik heb niks tegen het aanvallen van miltaire doelwitten; dat is "gerechtvaardigd voor een "verzetsstrijder".

maar ja; kennelijk hebben die lui nog nooit van een code of honor genoemd.

en eht grappige is; wat die lui doen gaat RECHT tegen hun geloof in.

maar ja; als je zo een debiel als sharon aan de macht hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2003, 16:47
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-04-2003 @ 17:14:
Wie vermoord er nou onschuldige mensen? israel
Het gebeurt overal en altijd op de wereld.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 16:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-04-2003 @ 17:47:
Het gebeurt overal en altijd op de wereld.

nou dan...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 16:55
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 18-04-2003 @ 16:32:
Daarom kunnen we beter Greta Duisenberg blijven steunen.
Greta Duisenberg gebruikt haar man zijn status als diplomaat voor onzin, dit slaat dus werkelijk nergens op...
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 16:57
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-04-2003 @ 17:47:
Het gebeurt overal en altijd op de wereld.
Nee, het zijn 2 bevolkingsgroepen die elkaar totaal niet mogen met 2 verschillende vormen van geloof, vind je het gek dat er constant onrust is daar??
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:07
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Stff schreef op 18-04-2003 @ 17:32:
gelijk verbieden die AEL , vage mensen
Lijkt me niet goed met het oog op reacties van moslims. Dan gaan ze natuurlijk roepen dat ze genegeerd en niet serieus genomen worden. Maar een waarschuwing dat dit niet kan is wel op z'n plaats...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:14
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-04-2003 @ 17:14:
Wie vermoord er nou onschuldige mensen? israel
Dat je de ene groep geestelijk gestoorde aapjes vind wil nog niet zeggen dat je niet exact hetzelfde van de andere groep vind.

NB:

Aapjes slaat hier dus op het IQ van de mensen, niet het land waar ze vandaan komen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 19-04-2003 @ 18:14:
Dat je de ene groep geestelijk gestoorde aapjes vind wil nog niet zeggen dat je niet exact hetzelfde van de andere groep vind.

NB:

Aapjes slaat hier dus op het IQ van de mensen, niet het land waar ze vandaan komen.
Ze zijn allebei fout bezig, maar de palestijnen zullen pas stoppen als ze niet meer bezet worden en ik zie danoook geen oplossing zolang israel zich niet terugtrekt...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:35
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-04-2003 @ 18:22:
Ze zijn allebei fout bezig, maar de palestijnen zullen pas stoppen als ze niet meer bezet worden en ik zie danoook geen oplossing zolang israel zich niet terugtrekt...
Ik ben bang dat ze dan nog steeds niet ophouden. Palestina wordt in het logo van veel Palestijnse organisaties afgebeeld als heel het huidige Israel.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 23:10
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 19-04-2003 @ 18:07:
Lijkt me niet goed met het oog op reacties van moslims. Dan gaan ze natuurlijk roepen dat ze genegeerd en niet serieus genomen worden. Maar een waarschuwing dat dit niet kan is wel op z'n plaats...
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 00:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 00:10:
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
zucht
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 00:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 00:10:
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
Sommige mensen vonden joden ook zo eng en een bedreiging voor de samenleving.

Daar zou ik toen niet aan mee doen. En nu ook niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 01:15
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 00:10:
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
Dat heeft misschien iets te maken met het feit dat ze ook geen bedreiging voor de samenleving zijn. Mensen die net zo denken over de islam als jij, die zijn veel gevaarlijker voor onze samenleving. Die mensen creëren namelijk een tweedeling.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 08:08
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-04-2003 @ 18:22:
Ze zijn allebei fout bezig, maar de palestijnen zullen pas stoppen als ze niet meer bezet worden en ik zie danoook geen oplossing zolang israel zich niet terugtrekt...
Neem van mij aan, Israel zal zich niet terugtrekken.
Het is immers bevrijd gebied.
Ik denk dat ik later maar een huisje op de westbank ga
kopen .
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 20-04-2003 @ 09:08:
Neem van mij aan, Israel zal zich niet terugtrekken.
Het is immers bevrijd gebied.
Ik denk dat ik later maar een huisje op de westbank ga
kopen .

bevrijd
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-04-2003 @ 01:16:
Sommige mensen vonden joden ook zo eng en een bedreiging voor de samenleving.

Daar zou ik toen niet aan mee doen. En nu ook niet.
Oei, die zit
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-04-2003 @ 02:15:
Dat heeft misschien iets te maken met het feit dat ze ook geen bedreiging voor de samenleving zijn. Mensen die net zo denken over de islam als jij, die zijn veel gevaarlijker voor onze samenleving. Die mensen creëren namelijk een tweedeling.
Absoluut, maar het erge is dat ze zich sneller verspreiden dan de vogelpest bij wijze van spreken. Er moet iets aan gedaan worden om allochtonen en autochtonen weer dichter bij elkaar te brengen, en dat bereik je niet door partijen als de LPF en AEL op te richten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:00
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-04-2003 @ 10:01:
bevrijd
Bevrijd ja. Bevrijde Joodse grond.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:24
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 00:10:
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
Moslims op zichzelf zijn ook geen bedreiging voor de samenleving. Een bedreiging is het onaangepaste gedrag van sommige radicale moslims. Het merendeel burgert zonder veel moeilijkheden in; de minderheid zorgt voor een negatieve beeldvorming.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 00:10:
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
was je opa soms NSB-er?

dude, meeste islamieten keuren die shit af.

ik ken zat "islamieten" die naar mijn mening een behoorlijk beter mens zijn als jij met zulke meningen


Citaat:
SimShalom schreef op 20-04-2003 @ 11:00:
Bevrijd ja. Bevrijde Joodse grond.
stfu.

grenzen zie je alleen maar op de kaart, dus bestaan ze in feite niet.

het probleem is dat die israeliers (ook neit allemaal) zo arrogant zijn als de nete en de palestijnen niet willen.

en de palestijnen pikken dat niet; dus gaan ze bommetje doen.

wat de israeliers weer niet pikken enz. enz.

ik d8 dat de "joden" hun lesje wel geleerd hadden na die vervolgingen in middeleeuwen end e 2e wereldoorlog; maar ze lijken erop gebrand om het net zo hard terug te doen tegen de palestijnen.

maar die laatsten zijn net zo goed fout bezig; met hun gezeik over martelaarschap enzo.

"allah is groot, allah is machtig!"
- ja, en hij heeft een pik van 1 meter drieentachtig, grow up dude, we leven in de 21e eeuw.

no offense naar de moslims hier, just to make my point clear

maw. ik denk dt er maar 1 afkorting toepasselijk is voor BEIDE partijen: STFU.

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:40
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Havock schreef op 20-04-2003 @ 11:33:
was je opa soms NSB-er?

dude, meeste islamieten keuren die shit af.

ik ken zat "islamieten" die naar mijn mening een behoorlijk beter mens zijn als jij met zulke meningen
Het is niet zo cru bedoeld als het nu overkomt.

Er zullen heus wel islamieten zijn die hier niet onder vallen, maar een hoop keren zich tegen onze cultuur en dringen die van hen aan ons op, waarschijnlijk uit frustratie.
(Maar zullen we daar maar niet verder over gaan?)
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:12
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 15:10:
AEL / 'Ook niet-moslims zijn welkom'

Mohammed Cheppih wijkt op verschillende punten af van AEL-beleid

van onze verslaggever
2003-04-19

ROTTERDAM - De beoogd voorzitter van de AEL-Nederland wil niet-moslims tot de organisatie toelaten. Verder moet de AEL niet slechts Arabieren actief werven, maar alle moslims.

Mohammed Cheppih, die op het oprichtingscongres in mei van de AEL-Nederland wordt voorgedragen als voorzitter, zegt dit in deze krant. Hij sleutelt aan uitgangspunten van de AEL. De Liga liet vorige maand bij zijn presentatie nog weten dat niet-moslims slechts donateur kunnen worden. Cheppih nu: ,,Voor mij zijn niet-moslims die achter de ideologie staan, van harte welkom.''

De oprichter van de AEL, de Libanese Belg Abou Jahjah, zei onlangs tijdens zijn tournee door Nederland dat niet-Arabische moslims zichzelf moeten redden, omdat de AEL slechts Arabieren verenigt. Dat past niet bij de orthodoxe islam van Cheppih, nu nog directeur van een Saoedische zendingsorganisatie. Cheppih wil alle moslims in één leer verenigen. ,,Het is slim dat Abou Jahjah zich op Arabieren richt en zijn beweging niet versnippert. Maar einddoel is dat alle moslims binnen de AEL hun plaats vinden.''

Op nog een punt wijkt Cheppih af van huidig AEL-beleid. De AEL weigert deel te nemen aan bijeenkomsten met organisaties die aan Israël zijn verbonden, als het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi). Omdat het Cidi kritiek heeft op het beleid van de Israëlische premier Sjaron, ziet Cheppih echter mogelijkheden. ,,Je moet met iedereen in debat.''
www.trouw.nl
Dat had ik nog niet gehoord. Mooi dat dat veranderd, maar ik vind het nog steeds geen leuke partij.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 11:40:
(...) waarschijnlijk uit frustratie.
En die frustratie moet je niet voeden door middel van het aanscherpen van tegenstellingen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 11:40:

"Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!"



"Het is niet zo cru bedoeld als het nu overkomt.

Er zullen heus wel islamieten zijn die hier niet onder vallen, maar een hoop keren zich tegen onze cultuur en dringen die van hen aan ons op, waarschijnlijk uit frustratie.
(Maar zullen we daar maar niet verder over gaan?)"
Jij bent echt zo'n typisch LPF'ertje à la Nawijn. Eerst dingen gaan schreeuwen zonder er bij na te denken en daarna verontschuldigen. Hoeveel islamieten keren zich eigenlijk 'tegen onze cultuur'? Jij schijnt er zoveel verstand van te hebben. Natuurlijk, er zijn geïntegreerde moslims en minder goed geïntegreerde, daar geef ik je gelijk in. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat jij zulke uitspraken doet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:27
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 20-04-2003 @ 11:00:
Bevrijd ja. Bevrijde Joodse grond.
En die is jullie zeker 'door God gegeven'? En daarom is het van jullie, en moet iedere Palestijn d'r uit?

Laatst was er iets in het nieuws over de Golanhoogte, grond die VEROVERD is op Syrië. Dat mogen jullie gewoon?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 20-04-2003 @ 09:08:
Neem van mij aan, Israel zal zich niet terugtrekken.
Het is immers bevrijd gebied.
Ik denk dat ik later maar een huisje op de westbank ga
kopen .
De territoriale claims van veel joden zijn nogal exorbitant. Zodadelijk moeten we onze grond ook gaan teruggeven aan neanderthalers :/.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 20-04-2003 @ 11:00:
Bevrijd ja. Bevrijde Joodse grond.


En nu wordt het tijd voor de bevrijding van de beknelde situatie van Palestijnen in Israel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:54
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 00:10:
Ze worden ook niet serieus genomen. Meer dan de helft van de mensen op dit forum ziet de islam en de moslims die dit geloof aanhangen niet eens als een bedreiging voor onze samenleving!
overdrijf je nu niet een beetje?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:56
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-04-2003 @ 12:22:
En die frustratie moet je niet voeden door middel van het aanscherpen van tegenstellingen.
juist want daardoor wordt de kloof tussen de autochtonen en de allochtonen alleen maar groter, en dat is nou net niet wat we nodig hadden toch?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef op 20-04-2003 @ 12:12:
Dat had ik nog niet gehoord. Mooi dat dat veranderd, maar ik vind het nog steeds geen leuke partij.
het was ook recent nieuws
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 11:40:
Het is niet zo cru bedoeld als het nu overkomt.

Er zullen heus wel islamieten zijn die hier niet onder vallen, maar een hoop keren zich tegen onze cultuur en dringen die van hen aan ons op, waarschijnlijk uit frustratie.
(Maar zullen we daar maar niet verder over gaan?)
geloof me; dat is niet zo een 'grote" groep.
anders hadden we wel een dikke islampartij in de 2e kamer zitten...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 11:40:
Het is niet zo cru bedoeld als het nu overkomt.

Er zullen heus wel islamieten zijn die hier niet onder vallen, maar een hoop keren zich tegen onze cultuur en dringen die van hen aan ons op, waarschijnlijk uit frustratie.
(Maar zullen we daar maar niet verder over gaan?)
Kijk, en dít is nou júist het soort xenofobie wat ik totaal niet kan verklaren. Waarom ben je zo bang voor moslims?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2003 @ 22:42:
Kijk, en dít is nou júist het soort xenofobie wat ik totaal niet kan verklaren. Waarom ben je zo bang voor moslims?
Door de negatieve beeldvorming waarmee de 'linkse' media ons bestookt, denk ik. Zodra er iets negatiefs te melden valt over allochtonen duiken de media er bovenop.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:29
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2003 @ 22:42:
Kijk, en dít is nou júist het soort xenofobie wat ik totaal niet kan verklaren. Waarom ben je zo bang voor moslims?
Het is geen xenofobie. Het is gewoon een feit dat er een hoop moslims zijn die uit frustratie hun geloof, hun cultuur ons door de strot proberen te wringen. Mag ik je misschien herrinneren aan 11 september 2001? En zelfs nadien durf jij nog te beweren dat ik een xenofoob ben (voor degenen die niet weten wat het betekent, het is gewoon een deftig scheldwoord voor vreemdelingenhater) als ik zeg dat er nogal wat moslims een gevaar zijn voor de samenleving.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:32
Verwijderd
[QUOTE]Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 14:29:

Het is geen xenofobie. Het is gewoon een feit dat er een hoop moslims zijn die uit frustratie hun geloof, hun cultuur ons door de strot proberen te wringen .

Geef daar eens voorbeelden van. Ik heb vaker last van Jehova's getuigen die mij hun geloof door de strot proberen te duwen dan van moslims, sterker nog, ik heb nog nooit een moslim meegemaakt die dat bij mij geprobeerd heeft te doen. En ik heb toch veel contact met moslims.

Mag ik je misschien herrinneren aan 11 september 2001? En zelfs nadien durf jij nog te beweren dat ik een xenofoob ben (voor degenen die niet weten wat het betekent, het is gewoon een deftig scheldwoord voor vreemdelingenhater) als ik zeg dat er nogal wat moslims een gevaar zijn voor de samenleving.

Nogal wat? Geef eens cijfers, hoeveel procent van de moslims denkt net zo radicaal als Osama bin Laden c.s.? Nogmaals, ik heb ze nog nooit gesproken. Of ze kunnen goed toneel spelen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:41
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Na de aanslagen bleek dat er heel wat moslims er begrip voor konden opbrengen en het goedkeurden. Cijfers heb ik niet, of denk jij soms dat ik een heel moslimarchief op m'n bureau heb liggen?

Jehova's getuigen vind ik ook verschrikkelijk! Maar die gaan niet uit naam van Allah zichzelf opblazen.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:58
Verwijderd
[QUOTE]Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 14:41:

Na de aanslagen bleek dat er heel wat moslims er begrip voor konden opbrengen en het goedkeurden.

Correctie: tussen begrip hebben voor en goedkeuren zit een groot verschil. Onder begrip hebben voor versta ik dat ze konden begrijpen waarom de aanslag gepleegd is, niet dat ze de aanslag goedkeuren. Bovendien bleek er aan de vraagstelling van dat onderzoek waar jij op doelt heel wat te mankeren, ze zouden zelfs jou als moslim-extremist uit de bus hebben doen komen.

Cijfers heb ik niet, of denk jij soms dat ik een heel moslimarchief op m'n bureau heb liggen?

Had gekund Maar als je claimt dat een groot deel van de moslims radicaal is wil ik daarvoor wel bewijzen zien ja. Wie stelt moet bewijzen is een gouden vuistregel in het recht, en die vuistregel kan je ook buiten het recht toepassen.

Jehova's getuigen vind ik ook verschrikkelijk! Maar die gaan niet uit naam van Allah zichzelf opblazen.

Dat doen moslims niet omdat ze hun geloof willen opdringen aan anderen, maar uit protest tegen het beleid van de Israëlische cq. Amerikaanse regering. Het zijn eerder politieke dan religieuze motieven naar mijn mening, ook al beweren ze het vanuit hun religie te doen, de religie wordt misbruikt voor politieke doeleinden. Maar dat is al vaker gezegd op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:28
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fortuynist onderbouwt in verschillende posts zijn argumenten over 'het moslimgevaar' met:
'een hoop moslims'
'Het is gewoon een feit dat...'
'nogal wat moslims'
'heel wat moslims'
Snap je nu waarom mensen om cijfers vragen bij jouw uitspraken?

En dan nog iets: dit soort uitspraken voedt dus xenofobie ten opzichte van moslims, omdat sommige autochtonen op deze manier alle moslims gaan wantrouwen, 'want je weet niet wat ze allemaal met ons lieve landje van plan zijn'. Daar kan ik dus niet tegen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:46
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ael terroristenbende! nederland uitzetten!
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 14:29:
Het is geen xenofobie. Het is gewoon een feit dat er een hoop moslims zijn die uit frustratie hun geloof, hun cultuur ons door de strot proberen te wringen.
Dat is geen feit. Dat is een onderbuikgevoel van jouw kant. Het grootste gedeelte van de moslims leeft gewoon rustig, misschien niet helemaal in jouw ideaalbeeld, maar veroorzaken in ieder geval geen problemen. De groep waar jij mee in je maag zit, de kutmarokkaantjes die treinstations onveilig maken en de achterlijke moslimjongeren die zich willen opgeven voor de Jihad, maken maar een heel klein deel uit van de Nederlandse moslimpopulatie. Het is een kleine groep die veel in de publiciteit komt en daarmee mensen zoals jij, die nogal goedgelovig van aard schijnen te zijn, erg bang maken.

Citaat:
Mag ik je misschien herrinneren aan 11 september 2001?
Dat mag je, maar dat heeft totaal geen nut. De aanslag op het WTC had vrij weinig met de Islam te maken: het was een protest tegen de Amerikaanse buitenlandpolitiek. Ik geef toe, de Islam is wel aanleiding voor bepaalde vormen van geweld, zoals de opofferingsgezindheid bij zelfmoordaanslagen. Maar dat maakt voor de beweegredenen van die aanslag niets uit. Osama bin Laden en de zijnen vinden steun in hun geloof, maar hun geloof is niet de grond voor die aanslag. Dat moet je eens duidelijk onderscheiden.

Citaat:
En zelfs nadien durf jij nog te beweren dat ik een xenofoob ben (voor degenen die niet weten wat het betekent, het is gewoon een deftig scheldwoord voor vreemdelingenhater) als ik zeg dat er nogal wat moslims een gevaar zijn voor de samenleving.
Jij bent ook een xenofoob. Xenofobie wil niets anders zeggen dan angst voor het vreemde, het onbekende. Dat zie je bij mensen zoals jij en BARON ontzettend goed terug. Je bezigt ook meteen van die bombastische taal: 'een gevaar zijn voor de samenleving'. Je bent echt paranoïde als je denkt dat Nederlandse vrouwen over tien jaar met hoofddoekjes moeten lopen, of dat we hier over twintig jaar onder de sharia leven. Aan dat soort dingen denk ik als jij zegt 'een gevaar voor de samenleving'. Je overdrijft gewoon schromelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:36
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ach Nare Man, stel je eigen woordenboek samen!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 18:36:
Ach Nare Man, stel je eigen woordenboek samen!
In de vandale staat dat het puur om haat gaat, maar in de cambridge dictionary staat voor de engelse variant van xenofobie en xenofoob het volgende:

xenophobia noun [U]
extreme dislike or fear of foreigners, their customs, their religions, etc.

xenophobic adjective
a xenophobic mistrust of everything that isn't British

xenophobe noun [C]
a person who strongly dislikes or fears foreigners, their customs, their religions, etc.
---------

Dit lijkt me - persoonlijk - een meer correctere definitie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 18:36:
Ach Nare Man, stel je eigen woordenboek samen!
Ach Fortuynist, ga vooral door met het leiden van je kleinzielige, bange leventje, je angstdromen van moslims die aan je voordeur staan te kloppen, en je verheerlijking van een dode lapzwans die niks, maar dan ook niks goeds heeft verricht!

Als je het zo graag via jouw definitie wilt spelen, mij best. Ben je ook een vreemdelingenhater.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:41
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 19:31:
Ach Fortuynist, ga vooral door met het leiden van je kleinzielige, bange leventje, je angstdromen van moslims die aan je voordeur staan te kloppen, en je verheerlijking van een dode lapzwans die niks, maar dan ook niks goeds heeft verricht!

Als je het zo graag via jouw definitie wilt spelen, mij best. Ben je ook een vreemdelingenhater.
Angstdromen... Volgens mij doe jij al heel lang niets anders dan praten in je slaap!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 20-04-2003 @ 11:40:
Het is niet zo cru bedoeld als het nu overkomt.

Er zullen heus wel islamieten zijn die hier niet onder vallen, maar een hoop keren zich tegen onze cultuur en dringen die van hen aan ons op, waarschijnlijk uit frustratie.
(Maar zullen we daar maar niet verder over gaan?)
Zou ik ook zeggen achteraf ja
Kan je dat niet wat eerder bedenken? Of krabbel je nu terug door de vele tegenreacties?

Onzin.

Misschien wel bij jouw groep islamieten, dat weet ikniet.

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 14:41:
Na de aanslagen bleek dat er heel wat moslims er begrip voor konden opbrengen en het goedkeurden. Cijfers heb ik niet, of denk jij soms dat ik een heel moslimarchief op m'n bureau heb liggen?

Jehova's getuigen vind ik ook verschrikkelijk! Maar die gaan niet uit naam van Allah zichzelf opblazen.
Ja, dat had Pim ook volgens mij, en jij niet? Slecht hoor

ach man, beetje stiekem proberen je zin zo te maken en dan te hopen dat we over dat woordje ''en'' heen lezen
de helft had er begrip voor, dat betekent dat ze begrepen waarom die aanslag gepleegd is.
goedkeuren? dat deed een net zo grote groep als bij de NLers t geval zou zijn. De goedkeuring is trouwens geen onderzoek naar geweest.

Owja, dat onderzoek was ook van uitermate slecht niveau.


O, ik heb nog nooit een moslim hier in NL zich zelf zien opblazen Bovendien is t eerder iets politieks(anti amerika en israel politiek) dan religieus(godsdienst wordt misbruikt voor andere doeleinden)

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 21:41:
Angstdromen... Volgens mij doe jij al heel lang niets anders dan praten in je slaap!

hey is pim die ''slaapt'' ...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 14:29:
Het is geen xenofobie. Het is gewoon een feit dat er een hoop moslims zijn die uit frustratie hun geloof, hun cultuur ons door de strot proberen te wringen. Mag ik je misschien herrinneren aan 11 september 2001? En zelfs nadien durf jij nog te beweren dat ik een xenofoob ben (voor degenen die niet weten wat het betekent, het is gewoon een deftig scheldwoord voor vreemdelingenhater) als ik zeg dat er nogal wat moslims een gevaar zijn voor de samenleving.
feit? haha

11 september heeft nix met de echte islam te maken, maar de islam is gewoon ''misbruikt'' door ene stelletje mongolen.
Zal ik je er eens ff op wijzen dat de moslims ZELF meer tegen die radicale moslims zijn dan NLers! Waarom? Omdat die hele grote groep normale moslims daar de dupe vna worden!

Je haat t grote deel toch?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:42
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-04-2003 @ 14:58:
Fortuynist: Cijfers heb ik niet, of denk jij soms dat ik een heel moslimarchief op m'n bureau heb liggen?

Had gekund Maar als je claimt dat een groot deel van de moslims radicaal is wil ik daarvoor wel bewijzen zien ja. Wie stelt moet bewijzen is een gouden vuistregel in het recht, en die vuistregel kan je ook buiten het recht toepassen.
Volgens mij waren er in Nederland (hoogstens) 200 radicale moslims. Beslis zelf maar of je dat veel vindt
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 22-04-2003 @ 09:42:
Volgens mij waren er in Nederland (hoogstens) 200 radicale moslims. Beslis zelf maar of je dat veel vindt
Van de ca. 750.000 moslims in Nederland is dat bijzonder weinig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.