Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 18:03
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
het heeft weinig met het voertuig te maken maar de bestuurder heeft het het meest in de hand
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 18:06
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 18-07-2003 @ 18:53:
gewoon net zo hard als hier maar die mogen gewoon zo hard lopen als je zelf wilt
ach, nederland is gewoon voorzichtiger. Je mag toch niet harder dan 45. De drempel ligt bij motoren en autos nu eenmaal gewoon hoger (dat zie je ook aan het lesgeld).

als je je certificaat kwijt raakt, so what weetje. Met een lage pak kans kan je dus rustig wat flikken, ware het niet voor die begrenzers. Als autorijders of motor rijders hun rijbewijs kwijt raken voor een bepaalde tijd, hebben ze een serieus probleem.
Dus tis gewoon een hulpmiddel voor de politie.

en joost: Whatabout motors dan

there u go

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:08
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
ja zit wat in maar dan nemen ze toch gewoon het OPENBAAR VERVOER (bibber)
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:15
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
zoals gewoonlijk heb ik daar heel weinig last van, maar ik vind t idd wel stom dat ze de regering niet zo moet zeiken, als ze anderen maar niet tot last zijn.......
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 18-07-2003 @ 18:58:
Ik woon in een buurt waar al die negers rondscheuren en die zijn toch al zo slecht zichtbaar in het donker

Overigens haat ik scooters, alleen al het geluid wat eruit komt. Maximumsnelheid ligt hoog genoeg, alleen mogen ze de helmplicht wel afschaffen. Dat moet iedereen voor zich weten.
Ach ja, vervelende negers of white trash, alleen de kleur is anders.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 18-07-2003 @ 21:15:
zoals gewoonlijk heb ik daar heel weinig last van, maar ik vind t idd wel stom dat ze de regering niet zo moet zeiken, als ze anderen maar niet tot last zijn.......
Duh, jij woont in een boerengat. Wuhahaha
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 18-07-2003 @ 18:20:
er zijn ook automobilisten die lazarus achter het stuur gaan zitten. moeten ze ook alle autos afschaffen en slopen?
Persoonlijk zou ik liever die automobilist slopen (ai, gaat in tegen m'n principes). In dergelijke gevallen wordt de auto in beslag genomen en krijgt de bestuurder een passende straf. Maar daar ging het hier niet om, het gaat om die scootertjes plus het gevaarlijke weggedrag van de berijders. Er zijn ook jonge automobilisten die gevaarlijk rijden, maar dat heeft weinig met opvoeren te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
trouwens wel typisch een pvda onderwerp. hoewel ik het nogal zielig vind dat ze zich nu als partij van de buurt profileren.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:09
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-07-2003 @ 18:35:
inderdaad


en met het geld dat we dan overhouden (zo'n slordige €60 mld per jaar) bouwen we gewoon een schoon & veilig openbaar vervoer

maar om ff terug te komen op de scootertjes; iemand van 16 heeft zo'n ding geeneens nodig, dus ik zie niet in waarom iets wat voor de samenleving alleen maar een hoop vervuiling, overlast en lawaai geeft uberhaupt nog bestaat
kan natuurlijk niet he auto's slopen misschien wel een groot gedeelte maar je kijkt teveel in de toekomst
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
De PvdA maakte laatst toch zo'n ophef over scooters? En die zit niet in de regering, zoals jij in je topictitel beweert.

De PvdA overdrijft misschien een beetje en generaliseert, maar het lijkt me inderdaad best vervelend als jongeren met opgevoerde scooters geluidsoverlast veroorzaken en gevaarlijk zijn in het verkeer.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:31
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Die 45 km/h-regel is er imo vooral om die scootergastjes tegen zichzelf te beschermen. Daarvoor hebben ze alleen maar gefietst, en dan meteen 90 mogen rijden op zo'n scooter is een te grote overgang, die ze absoluut niet kunnen inschatten (ook al zullen ze zelf allemaal beweren van wel). Als ze 80 of 90 zouden mogen rijden zal het aantal verkeersongelukken spectaculair toenemen.

Daarbij zit je ook nog met het feit dat brommers en scooters af en toe op het fietspad moeten rijden. Als ze daar 80/90 gaan rijden zijn de gevolgen helemaal niet te overzien.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:32
Verwijderd
Het gaat de PvdA niet alleen om het hard rijden, maar ook om het feit dat scooters zeer vaak gebruikt worden om snel en efficiënt te vluchten nadat een strafbaar feit is gepleegd. Ze zijn veel kleiner en wendbaarder dan een auto en zijn geschikt om na een tasjes- of winkeldiefstal snel in de stad te verdwijnen.

Ook is het nog zo dat je met een hard rijdende scooter veel eerder ernstige schade kunt oplopen dan met een auto, wat natuurlijk nadelig is voor de verzekering.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:35
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Assasin schreef op 18-07-2003 @ 16:44:
Ik vind je behoorlijk zielig en ik denk dat gefrustreerde mannetjes als jij de reden zijn dat scooters maar 45 mogen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:54
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 18-07-2003 @ 18:53:
gewoon net zo hard als hier maar die mogen gewoon zo hard lopen als je zelf wilt

maar uhm... waarom moet dat stomme ding dan zo hard kunnen? Je hebt toch helemaal geen last van zo'n begrenzer?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2003 @ 22:32:
Ook is het nog zo dat je met een hard rijdende scooter veel eerder ernstige schade kunt oplopen dan met een auto, wat natuurlijk nadelig is voor de verzekering.
Euh, ik denk dat men meer uitgaat van persoonlijk dan van materieel leed eigenlijk

Het punt is dat je een 'opleiding' krijgt om auto te rijden, dat brommerrijbewijs stelt in verhouding echt niks voor. Als je graag een 'scooter' wil die harder mag dan 50 ga je toch lekker je motorrijbewijs halen? Je hebt ook motorscooters.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 23:03:
Euh, ik denk dat men meer uitgaat van persoonlijk dan van materieel leed eigenlijk
Wat bedoel je met persoonlijk leed? Als je schade aan jezelf toebrengt doe je ook een beroep op de verzekeringsmaatschappij, namelijk voor je eigen ziektekosten.

Het is gewoon zo dat je met scooters makkelijk ernstige schade toebrengt aan lopende verkeersdeelnemers. Bijvoorbeeld als je ziet hoe in Amsterdam met scooters soms met 70-80 over het trottoir gescheurd wordt, dat is gewoon hartstikke gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2003 @ 23:06:
Wat bedoel je met persoonlijk leed? Als je schade aan jezelf toebrengt doe je ook een beroep op de verzekeringsmaatschappij, namelijk voor je eigen ziektekosten.
Euh, ja, maar dat is niet de reden dat de snelheid begrenst is, de reden is het gevaar voor de gezondheid van je medeweggebruikers, eventuele financiele issues zijn secundair
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:09
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik heb nergens een grotere hekel aan als die kut scooters die zooi lawaai maken enso.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:10
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 23:03:
Euh, ik denk dat men meer uitgaat van persoonlijk dan van materieel leed eigenlijk
Het zijn toch meestal de domme jongetjes die zo nodig hun scooter moeten opvoeren en zichzelf daarbij verongelukken.
Als zo een kereltje tegen een auto aan knalt is dat vervelend voor de onschuldige automobilist, maar gerechtigheid voor het scootermannetje!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 18-07-2003 @ 23:10:
Het zijn toch meestal de domme jongetjes die zo nodig hun scooter moeten opvoeren en zichzelf daarbij verongelukken.
Als zo een kereltje tegen een auto aan knalt is dat vervelend voor de onschuldige automobilist, maar gerechtigheid voor het scootermannetje!
True, en dat boeit me ook erg weinig. Net zoals iemand die stomdronken achter het stuur in slaap valt en wie ze dan van een brugpeiler af kunnen schrapen.

Het punt is alleen dat er nogal 'es mensen door zo'n gabbahtje geraakt worden, en er nog wel eens bijrijders aan zo'n pijler meekleven. Om nog maar niet te spreken over de hulpverleners die keer op keer lichaamsdelen mogen gaan lopen verzamelen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:22
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 23:14:
True, en dat boeit me ook erg weinig.
Dat boeit mij zeker wel. Ik kan als belastingsbetaler weer de ziektekosten van zo'n mafketel betalen als hij ergens bovenop klapt :/
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:32
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Scooters zijn gewoon veel gevaarlijker dan een auto.
Simpel weg omdat je geen beschermende constructie om je heen hebt zitten.
Frontale botsing wordt je gewoon gelanceerd (en kan je dus met een beetje geluk nog hopen dat je je nek niet breekt)
Als je van achteren wordt aangereden mag je eerst een voorruit schoonpoetsen en daarna met je gebroken rug het asfalt gaan verblijden met jouw aanwezigheid.
Zijwaarst.
In al die gevallen zijn scooters gewoon vele malen onveiliger dan auto's dus die vergelijking gaat gewoon niet op.
Verder zijn die begrensers er dus op gezet om te voorkomen dat mensen zo hard gaan racen en dus een groter gevaar op (dodelijke) ongelukken zijn. En zoals altijd is dat dus ter bescherming van vooral de rijder (en daarmee gelijk omgeving)

Dus die begrensers moeten er op blijven. Sterker nog , ik vind dat ze er nog strenger op moeten worden zodat je alleen nog maar mensen op scooters ziet die zich aan de verkeersregels zullen houden alhoewel ik in sommige gevallen vind dat we ook wel kunnen wachten tot ze zichzelf allemaal verrot hebben gereden. (zelf oplossend probleem)

Die scooters mogen niet harder. Ze zijn vele malen gevaarlijker dan auto's voor berijder en omgeving.

Ik zou zelfs zijn voor een praktijktest ipv alleen maar zo'n theorie test voor je brommercertificaat. Want je kunt je regeltjes wel allemaal leren bij het herkennen van vragen. Kun je het daarmee ook gelijk als je echt op je scootertje zit?

Als je jezelf netjes aan de regels houd hoef je niet bang te zijn en hoeft je scooter niet harder te kunnen dan wettelijk toegestaan dus hoef je hem ook niet op te voeren. En het verwijderen van wettelijk verplichte begrensingen is dus al een overtreding waar ze op mogen controleren en waar ze je terecht voor mogen straffen. (en ik zei al: Als je je netjes aan de regels houd hoeven die begrensers er niet af want die houden je netjes op de toegestane snelheid)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:28
nishanthi
nishanthi is offline
De reden dat ze dat ze die onzin doen is omdat scooters meer onder de mensen zijn dan auto/trucks.Met een auto te hard rijden doe je meestal op een snelweg of op zo'n verlaten landweg waar bar weinig mensen zijn en al ry je iemand aan is het vaak ook een auto of met een beetje pech een vrachtwagen in iedergeval er zijn geen zwakkere verkeers deelnemers betrokken en de betrokkenen zijn beter beschermd om dat ze omringd zijn door yzer en andere soorten metaal en zo.

De ECHTe pispaal in het verkeer is de vrachtwagen

Scooters zijn klein en wendbaar en zitten meer onder de mensen en met 70 over een fietspad gaan is niet bepaald veilig en als je 16 bent heb je nog weinig ervaring en je denkt vaak sneller dat je dan bv net ff langs die bus langs kan gaan wat dan net niet zo is en dan lig je onder die bus of je komt met 70 de bocht uit en knald op een fietser die op het verkeerde pad ryd. En er is helaas wettelijk vast gelegd hoeveel vermogen zo'n grasmaaiermotor mag maximaal mag hebben waar auto's weer geen last van hebben.En verder is er nog het de geluidoverlast er zijn tegenwoordig nu 2 verkeersdeelnemers waar het populair is om ze keihard te laten klinkene scooters en de vrachtwagens. Het verschil is alleen dat men van scooters weet dat ze stil "kunnen" zijn en het een irritant geluid is wat die dingen maken als ze opgevoerd zijn of een herrie uitlaatje hebben(geef mij maar een 16 liter scania v8 motor met brulpijp). van vrachtwagens denkt men dat ze hopeloos achter lopen kwa techniek en dat ze zoveel herrie horen te maken wat niet zo is. Het grappige is dat bv Vrachtwagen moeilijker op te voeren zijn dan scooters/auto's bij scooters en auto's is dat je het gewoon in de winkel kan kopen het is dan ook iets aanlokkerder om ze dan op tevoeren als je je truck opvoerd moet je naar een speciaal bedrijf die speciale software in het motor managment systeem laad.En als je truckdealer het merkt ben je je garantie kwijt want zodra er wat met je aandrijflijn is gaat hij aan de computer. En verder hebben trucks een begrenzer dus heb jer er niet zo erg veel aan en al schakel je je begrenzer uit dan is het wel de electronica die zorgd dat je niet harder kan.

Verder is het zo dat er veel slachtoffers vallen wat waarschijnlijk de hoofd redenen zijn. Het boeid mij totaal niet als een iemand zichzelf doodrijd maar helaas vallen er ook andere slachtoffers maar al zou dat niet zo zijn dan zou het wel uit "zelfbescherming " zijn dat de regering die wet gaat toepassen. Maar er zijn zoveel onzin wetten voor het verkeer ik bedoel die verkeersminister moet toch wat te doen hebben en bij scooters/auto valt het nog mee die hebben weinig onzin wetten daar hebben de vrachtwagens meer last van.

Zo moeten trucks een snelheid begrenzer hebben zodat ze maar 89 kunnen terwijl ze makkelijk 150 kunnen halen.
Inhaal verboden: zou tegen files helpen................niet dus
Geen pretverlichting:6 verstralers op het dak en wat contour verlichting is verboden
Doblispiegel: Het ding helpt verdomme niet eens en waarom moeten trucks zich altyd aanpassen aan alles en iedereen?
Fietsen rekjes/zijafscherming:Voor de debiele die stilstaan en niet eens in evenwicht kunnen blijven staan.
Onderrijbeveiliging:Voor de debiele die zonodig op een tweebaans landweggetje perse moeten inhalen
bullbars verboden: Een onderrij beveiliging is verplicht maar een leuk bullbarertje(een een koeievanger soort van hekwerk voor op je truck) is verboden oftewel trucks mogen zichzelf niet beschermen tegen schade en het zou er te agresief uitzien wat harstikke meevalt

het lullige alleen is dat een scooter wat makkelijker is om op de bon te slepen.Ze rijden overal en de wetten over scooters zijn meer bekend dan die van auto's en trucks!!! Maar er zijn helaas wwel meer controles op verlichting van trucks

Maar wij hebben ook schijt op onzin wetten alleen worden wij niet constant op de bon geslingerd(wel wat vaker)
__________________
religion=shit
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:36
Clipper165
Avatar van Clipper165
Clipper165 is offline
Omdat ze ander te veel herrie schoppen.
De rede dat je met een auto wel 200 mag rijden en met een stofzuiger (scooter) niet eens 90, is gewoon dat je overlevingskansen met een scooter dan nét iets kleiner zijn dan met een auto.

Ze stoppen die begrenzers er gewoon in omdat het levensgevaarlijk is om met zo'n fragiele dingetje zo hard te rijden. Bij een ongeluk blijft er van jou niet meer zo veel over, laat staan van zo'n scooter.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:36
the_conquer
the_conquer is offline
Ik geef je 100% gelijk.

Dat geeikel van de nederlandse regering moet eens afgelopen zijn. Echt ik vind het zo ontzettend stel eikels. Ook rollerbanktesten zijn belachelijk. 10 agenten die perfect in staat zijn om verkrachters op te pakken van hun werk houden om bromfietsen te gaan controleren. Als je daar je geld van moet hebben ben je gewoon zielig.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 18-07-2003 @ 23:22:
Dat boeit mij zeker wel. Ik kan als belastingsbetaler weer de ziektekosten van zo'n mafketel betalen als hij ergens bovenop klapt :/
Niet iedereen zit in het ziekenfonds
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
the_conquer schreef op 19-07-2003 @ 18:36:
Ik geef je 100% gelijk.

Dat geeikel van de nederlandse regering moet eens afgelopen zijn. Echt ik vind het zo ontzettend stel eikels. Ook rollerbanktesten zijn belachelijk. 10 agenten die perfect in staat zijn om verkrachters op te pakken van hun werk houden om bromfietsen te gaan controleren. Als je daar je geld van moet hebben ben je gewoon zielig.
Ach ja, als zo'n klootzak op zo'n scootertje een kindje omver rijdt is dat ook echt niet erg
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:04
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2003 @ 19:45:
Niet iedereen zit in het ziekenfonds
Al ben je particulier verzekerd, dan nog betaal ik mee aan het gestoorde gedrag van die persoon. Of wilde jij beweren dat de Nederlandse staat geen belastinggeld uitgeeft aan gezondheidszorg ?
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:00
[BlisteX]
Avatar van [BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 18-07-2003 @ 16:42:

ik vind het zielig dat je scooter maar 45 mag lopen terwijl deze zijn gemaakt om ongeveer 80/90 te rijden. i

wat vinden jullie hiervan?
EN mijn fiets is gemaakt om 100 te rijden....

En iks luit me verder helemaal aan bij de 1e post
__________________
If you play this shit in you're car, you just beat my expectations of this crap by far
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:21
Verwijderd
hmz. Ik rijd zelf auto, maar ik zie altijd wel veel mensen op die scootertjes zitten die erg hard rijden en boven op je bumper hangen!

Ik vind dit altijd vrij gevaarlijk, als ik opeens moet remmen ligt ie wel mooi in mijn achterkant.....
die scootertjes zouden 55 moeten kunnen rijden inplaats van 45, omdat ze dan beter met het overige verkeer kunnen meestromen! Maar niet harder en er moeten strengere eisen komen voor brommertheorie en praktijk.

Ik heb zelf ook brommer gereden en ik weet best hoe gevaarlijk t is en wat voor ontzettende sukkels op die dingen zitten. Ze weten totaal niet dat ze op een moordwapen zitten waarmee ze andere mensen kunnen verwonden of zelfs doden. Maar jah agh ik hoop dat ze (de mensen die zo rijden op scooters) zichzelf nog een keer tegenkomen en zichzelf helemaal verpletteren tegen een boom.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
[BlisteX] schreef op 20-07-2003 @ 14:00:
EN mijn fiets is gemaakt om 100 te rijden....

En iks luit me verder helemaal aan bij de 1e post
t klopt idd dat scooterjes worden gemaakt om 80/85 te rijden. Ze komen namelijk uit Italie waar die dingen zo hard mogen rijden. Maar voor de Nederlandse markt worden ze danig teruggevoerd dat ze nog maar 45/50 kunnen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 15:35
Verwijderd
Fuck dat gezeik allemaal, het gros van 't scootervolk is geen knip voor de ogen waard als het gaat om het in acht nemen van veiligheid voor zichzelf èn anderen. Stoerdoenerij en asocialiteit is 9 van de 10 keer troef bij dat gore tuig die zichzelf "onaantastbaar" acht op zo'n ellendig barrel.

Het argument dat auto's en motoren òòk veel harder kunnen dan de in Nederland geldende maximumsnelheid gaat totaal NIET op, omdat je bijvoorbeeld in Duitsland op sommige stukken autobahn zo hard mag als je zelf wilt. Buitendat; een auto- of motorrijbewijs krijg je niet zomaar, een scooterrijbewijs ain't shit vergeleken met die andere rijbewijzen. Daar komt ook nog eens bij dat je in een auto relatief veel veilig zit dan op zo'n opgefokte step.

Wat mij betreft mogen ze de scooterwetgeving vèèl scherper hanteren, het gebeurt hier vaak zat dat je -in de auto- gewoon op 't fietspad ingehaald wordt door zo'n lul-met-vingers op zo'n opgefokt herrieding. Waanzin!

Overigens pleit ik ook voor opheffen van maximumsnelheid op snelwegen tussen 23:00 en 05:00, en het verdriedubbelen van controle op bebouwde kom-wegen, alsmede het ernstig verzwaren van de verkeersboetes voor automobilisten en motorrijders.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 17:32
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Helaas is het zo makkelijk om die scooters op te voeren, sommige rijden gewoon echt a-sociaal, ik heb al een paar ongelukken gezien met scooters en eentje vergeet ik echt niet meer, er jongen op zijn scooter reed op een fietspad (wat ook niet meer mag) bij een winkelcentrum en er rende zo een kindje het fietspad op, die werdt dus met 80 geraakt en was opslag dood, de bestuurder was zwaar gewond.

Verder hebben de meeste bestuurders lak aan de regels, rijden overal tussendoor, op het fietspad of gewoon door rood.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 20-07-2003 @ 18:32:
Helaas is het zo makkelijk om die scooters op te voeren, sommige rijden gewoon echt a-sociaal, ik heb al een paar ongelukken gezien met scooters en eentje vergeet ik echt niet meer, er jongen op zijn scooter reed op een fietspad (wat ook niet meer mag) bij een winkelcentrum en er rende zo een kindje het fietspad op, die werdt dus met 80 geraakt en was opslag dood, de bestuurder was zwaar gewond.

Verder hebben de meeste bestuurders lak aan de regels, rijden overal tussendoor, op het fietspad of gewoon door rood.
Dat bedoel ik dus.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 20-07-2003 @ 16:35:

Overigens pleit ik ook voor opheffen van maximumsnelheid op snelwegen tussen 23:00 en 05:00, en het verdriedubbelen van controle op bebouwde kom-wegen, alsmede het ernstig verzwaren van de verkeersboetes voor automobilisten en motorrijders.
Hear hear. Of tenminste de boetes schalen naar de verkeers(on)veiligheid van de situatie.

150km rijden op een rustige autosnelweg is doodnormaal, 60 rijden in een woonerf daarentegen is misdadig.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:43
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik vind dat brommers 90 mogen als je 18 wordt en na een examen (wat niet zo duur is als motor zooi) .

Er zsijn teveel 16-jarige die totaal geen gevoel voor verantwoording en gevoel hebben, dus absoluut tegen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 20-07-2003 @ 18:32:
er rende zo een kindje het fietspad op
daar zit de voornaamste fout...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:05
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 18-07-2003 @ 17:24:
Ik vind het een verstandig idee om de minimumleeftijd voor het besturen van een scooter te verhogen van 16 naar 18 jaar. Niet dat ik de illusie heb dat het bReEzAh-sletterige publiek van Nederland met 18 jaar meteen verstandig gaat rijden, ik denk edoch wel dat de ergste periode wat betreft roekeloosheid dan voorbij is.

Helemaal verbieden mag van mij ook trouwens.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-07-2003 @ 22:44:
daar zit de voornaamste fout...
neej, want als die scooter daar niet had gereden was er niks aan de hand geweest! Je verwacht niet dat er iets met 80 km/ph het fietspad overraast!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 00:21
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
bla bla bla al dat gezeik. Gewoon opvoeren die handel en met 120 door de woonwijken. Hoe sneller je gaat hoe minder de kans dat iets je raakt.

ik sta boven de wet want mijn scooter gaat 220. En als je bumperkleeft ga je nog sneller en als de woute komen laat ik ze gesmolten rubber snuiven met een vette burnout.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 00:25
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 20-07-2003 @ 18:32:

Verder hebben de meeste bestuurders lak aan de regels, rijden overal tussendoor, op het fietspad of gewoon door rood.
ik vind fietsers erger hoor. als ik voor een stoplicht sta, dan gaat 80 % vd fietsers gewoon door rood. En ze rijden ook altijd op de stoep of spook en de meeste hebben geeneens verlichting en de meeste van dat tuig rijd op een gestolen exemplaar. Ook steken ze geimproviseerd over, dus midden op een kruispunt staat wachten etcc.... En vaak rijden ze ook te hard en geen helm. OF een kind achterop terwijl die in een kinderzitje moet!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 08:58
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
...anders kijken jullie (de personen die t zo belangrijk vinden om 5 min ergens eerder te zijn dan nu) es naar wat onderzoekjes van 3VO (voormalig vvn).
het is gewoon een feit dat als je scootertjes harder laat rijden, dat er meer (dodelijke) ongelukken gebeuren. net zoals het een feit is dat als je (vracht)auto's harder laat rijden (ook 's nachts, juist omdat er dan minder verkeer is, letten mensen minder goed op) er meer (dodelijke) ongelukken gebeuren.

kan je je afvragen: maar dat gebeurt nu toch ook (er vinden nu ook veel ongelukken plaats); dat hoort er nou eenmaal bij.

ik vind dit onzin; op de 1 of andere manier heeft de samenleving 'geaccepteerd' dat mensen omkomen in het verkeer; het op eigen gelegenheid van A naar B kunnen gaan is kennelijk zo belangrijk dat er mensenlevens voor opgeofferd mogen worden.
dit, terwijl toch gebleken is dat openbaar vervoer veel veiliger en schoner is. waarom wordt dit dan niet langzaam uitgebreid totdat auto's niet meer nodig zijn??? weet iemand een andere reden dan omdat mensen (mannen...) het nou eenmaal leuk vinden om auto/scooter te rijden en erover te kunnen praten of ermee te patsen???

owja scooters zijn al niet nodig, afschaffen dus
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:30
MM2
Avatar van MM2
MM2 is offline
Komop zeg.
Je moet je eens afvragen of iemand 80 gaat rijden in een auto binnen de bebouwde kom. Nou ken jij ze?

Mijn persoonlijke mening is dat het strafbaar moet zijn om met een opgevoerde scooter te rijden. Niet alleen is het gevaarlijk voor de rijder, het is ook nog eens gevaarlijk voor automobilisten en mensen die op straat rondlopen.

In beslag nemen die zooi. Zijn we ook meteen van een hoop petjesvolk-gezeur af.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:31
KBrink
KBrink is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 21-07-2003 @ 01:21:
bla bla bla al dat gezeik. Gewoon opvoeren die handel en met 120 door de woonwijken. Hoe sneller je gaat hoe minder de kans dat iets je raakt.

ik sta boven de wet want mijn scooter gaat 220. En als je bumperkleeft ga je nog sneller en als de woute komen laat ik ze gesmolten rubber snuiven met een vette burnout.
Grapje? Ik hoop het echt voor je men beste.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:38
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Gewoon iedereen die zich niet aan de verkeersregels houdt, moet van de straat geschopt worden.

En heus niet alle scooterrijders zijn gevaarlijk, maar het grote deel wel. Het is gewoon superlink om op zo'n (in vergelijking tot een motor of auto) wankel ding 80/90 km per uur te gaan rijden. En ze brengen hierdoor ook andere mensen in gevaar.
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:05
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Ik haat scooters. Elke dag op school een hoop lawaai maken, terwijl er mensen zijn die hun examens proberen te maken. Die scooters maken veels te veel lawaai, vind ik. Ze moeten hun decibel regel aanpassen.
__________________
Een oorlog is nooit zonder doel, doelloos zijn slechts zijn gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:58
Verwijderd
De reden dat auto's 200 kunnen en het niet mogen rijden is dat je met je auto ook nog wel eens naar het buitenland gaat, waar andere regels gelden.

In een auto zit je ook veiliger en de bestuurders hebben over het algemeen veel en veel meer verkeerservaring en verantwoordelijkheidsgevoel.

Van mij mogen ze scooters wel helemaal verbieden, alleen mensen boven de 50 mogen er nog een. Bijna al die jeugd met een scooter is toch tuig.

Gewoon wegenbelasting gaan heffen op die krengen, € 2000 per jaar betalen dan amg je er op rijden... anders rot je maar op met je pauperscooter.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:06
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 20-07-2003 @ 16:35:
Fuck dat gezeik allemaal, het gros van 't scootervolk is geen knip voor de ogen waard als het gaat om het in acht nemen van veiligheid voor zichzelf èn anderen. Stoerdoenerij en asocialiteit is 9 van de 10 keer troef bij dat gore tuig die zichzelf "onaantastbaar" acht op zo'n ellendig barrel.

Het argument dat auto's en motoren òòk veel harder kunnen dan de in Nederland geldende maximumsnelheid gaat totaal NIET op, omdat je bijvoorbeeld in Duitsland op sommige stukken autobahn zo hard mag als je zelf wilt. Buitendat; een auto- of motorrijbewijs krijg je niet zomaar, een scooterrijbewijs ain't shit vergeleken met die andere rijbewijzen. Daar komt ook nog eens bij dat je in een auto relatief veel veilig zit dan op zo'n opgefokte step.

Wat mij betreft mogen ze de scooterwetgeving vèèl scherper hanteren, het gebeurt hier vaak zat dat je -in de auto- gewoon op 't fietspad ingehaald wordt door zo'n lul-met-vingers op zo'n opgefokt herrieding. Waanzin!

Overigens pleit ik ook voor opheffen van maximumsnelheid op snelwegen tussen 23:00 en 05:00, en het verdriedubbelen van controle op bebouwde kom-wegen, alsmede het ernstig verzwaren van de verkeersboetes voor automobilisten en motorrijders.
1: Met auto's gebeuren nog altijd de meeste ongelukken
2: Jou argument van dat je in een auto veel veiliger zit: Denk ook eens aan motoren. Die zitten even onveilig als een brommer/scooter. Daar heb je misschien wel een 'moeilijker' rijbewijs voor nodig, maar een ongeluk is voor 50% de schuld van een ander! Je kunt er dus vaak zelf geen reet aan doen!
3: Dat auto's soms worden ingehaald door scooters: Soms wel ja. Maar dat komt omdat er dan van die zondags-rijdende opoe's inzitten die niet weten hoe je moet schakelen. Die durven niet harder dan de 50 te rijden. Een beetje opgevoerde scooter gaat al gauw 60 dus die vlieger gaat ook niet op......
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:07
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
ja oke ik ben een aso ik geef t toe....
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 21-07-2003 @ 20:06:
1: Met auto's gebeuren nog altijd de meeste ongelukken
2: Jou argument van dat je in een auto veel veiliger zit: Denk ook eens aan motoren. Die zitten even onveilig als een brommer/scooter. Daar heb je misschien wel een 'moeilijker' rijbewijs voor nodig, maar een ongeluk is voor 50% de schuld van een ander! Je kunt er dus vaak zelf geen reet aan doen!
3: Dat auto's soms worden ingehaald door scooters: Soms wel ja. Maar dat komt omdat er dan van die zondags-rijdende opoe's inzitten die niet weten hoe je moet schakelen. Die durven niet harder dan de 50 te rijden. Een beetje opgevoerde scooter gaat al gauw 60 dus die vlieger gaat ook niet op......
1) Nee duh, er rijden ook VEEL meer auto's dan scooters. Maar ongelukken met scooters doen gemiddeld veel meer lichamelijke schade.

2) Wat een onzin. Als ik op een boom inrij, is het 50% de schuld van de boom? Dikke onzin, ongelukkig zijn bijna altijd eenzijdige fouten.

3) Ik ben een aantal malen terwijl ik 60 reed (50km weg, maar een lang recht stuk) ingehaald door scooters die minstens 90 reden, niet elke auto op de weg heeft een 65+-er als bestuurder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.