Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 18-08-2003 @ 21:47:
o god..
LEES voor je reageert, heb jij weleens een MOTOR met airbag en gordels gezien????????
Nog nooit van me leven. Maar ik geloof dat het hier over scooters ging en niet over motoren? Ik geef je gelijk dat een motor ook stukken minder veilig is als een auto. Maar een scooter is dat ook, en dat was me punt. Heb het niet eens over motors gehad. Dus als je geen gelijk kunt krijgen probeer er dan niet om heen te lullen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2003 @ 15:40:
Er is trouwens een zeer drastische en simpele manier om zo'n probleem te verhelpen. Bij de eerste overtreding een waarschuwing, bij de tweede een boete van enkele honderden euro's, bij de derde inbeslagname en vernietiging van de scooter. Het principe van hoge straffen even toegepast op jeugdige asootjes
Helemaal mee eens. En gewoon de verzekering lekker de lucht inkrikken. Is tegenwoordig met auto's ook zo, wanneer een jonger persoon een bepaald type auto koopt word de verzekering gewoon simpelweg stuk duurder dan wanneer die persoon een normale auto zou kopen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
the_conquer schreef op 19-08-2003 @ 17:08:
Met dat verband toonde ik aan dat het aantal ongevallen met scooters lager is dan met een auto. Dus in dit geval wel degelelijk een verband is, aangezien scooters als gevaarlijk worden beschouwd en dat vind ik wat te overtrokken.
Het aantal gevallen lager ja, maar is dat ook procentueel gezien zo? Want het is een feit dat er veel meer auto's zijn in Nederland dan scooters.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:08
Verwijderd
Bij veel verzekeringsmaatschappijen is dat al zo tegenwoordig. Als een negentienjarige jongen genaamd Ricardo zijn Volkwagen Golf GTI met lichtmetalen velgen en dure sportuitrusting wil verzekeren, zal de premie zeker hoger zijn dan wanneer je pa dat doet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:38
Freggol
Avatar van Freggol
Freggol is offline
Scooters, die opgevoerd gepakt worden. Mogen van mij part tot een mooie bloembak vermalen worden
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:32
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 18-08-2003 @ 14:02:
heb je enig idee wat er gebeurd als je met een motor met 90 tegen een boom knalt? precies..hetzelfde..
en mensen verstevigen hun frame als ze hem OPVOEREN
de begrenzer eruit is niet opvoeren, opvoeren is er voor zorgen dat ie harder optrekt, of een 70cc ervan maken (daar kan het frame idd niet tegen)
maar als je de begrenzer eruit haalt gaat ie gewoon 70 , en dat is de officiele topsnelheid van dat ding
als je er geen verstand van hebt, hou dan ook je mond
Gelukkig moet je om motor te mogen rijden wel een rijbewijs hebben, waar je toch écht dik examen voor moet doen, zoals voor een autorijbewijs.

Bij brommers/scooters is dit niet het geval. Je vergelijking slaat dus op weinig. Enkel op het punt dat je met een motor ook dood bent als je tegen een boom knalt met 90, heb je gelijk.

Verder blijf ik bij mijn mening.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 12:02
the_conquer
the_conquer is offline
Ik blijf er bij dat scooters en brommers toch zeker wel rond de 80 mogen rijden. Want zeg nou zelf met 40 km/u ergens heentuffen schiet niet op.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 13:39
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
maximaal 60 trouwens een 2de hands scooter die3 niet opgevoerd is is duurder dan een opgevoerde scooter....
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:51
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 21-08-2003 @ 13:02:
Ik blijf er bij dat scooters en brommers toch zeker wel rond de 80 mogen rijden. Want zeg nou zelf met 40 km/u ergens heentuffen schiet niet op.
Als 16 jarige hoef je hoogstens een kilometer of 20 af te leggen dus dan schiet je er weinig mee op om op te schieten aangezien dat misschien hooguit een kwartiertje minder reistijd kost...nou dat is echt belangrijk dat je ergens een kwartier eerder bent
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Lil' Stef schreef op 22-08-2003 @ 14:39:
maximaal 60 trouwens een 2de hands scooter die3 niet opgevoerd is is duurder dan een opgevoerde scooter....
Nogal logisch vind ik. Wie wie er nou zo'n afgetrapt geval.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 11:12
Jeannette
Jeannette is offline
ach ik vind absoluut niet dat die dingen 80/90 moeten rijden daar is zon ding gewoon niet voor gemaakt!
Wel vind ik dat, nu de scooters op de weg moeten, de scooters iets harder moeten gaan, ongeveer 55 of 60 want het is natuurlijk hartstikke vervelend voor een automobilist als hij iemand voor zich heeft die pcies 45 gaat rijden waar je bijvoorbeeld 50 of 60 mag rijden!

Maar 80/90 nee man bedenk eens als je op je gezicht gaat met 80. Hier in de buurt is dat gebeurt met een jonge hij was pas 16 hij neemt de bocht te wijd en klaboem hij rijd zich dood tegen een auto, als ie nou gewoon even geremd had en niet met 80 door die bocht gesneurd had, had ie nu nog rongereden het is erg genoeg!

En nou kun je zeggen er zijn toch ook motorscooters die rijden ook 150 ja das waar maar daar is het zwartepunt van de scooter en alles verlegd, daarmee is het dus veiliger om hard te rijden.
En de meeste, verstandige motor/scooterrijders (125cc of hoger) dragen een motorpak en een andere veiligheidsmaatregelen dat maakt het vallen iets comfotabeler (om het zo maar even te zeggen)

Dus nee 80/90 is echt iets te hard en er moet ook strenger opgetreden worden tegen deze mensen. Want die verpesten het strax voor mij om op mn 16e scooter te mogen rijden.

Dat vind ik trouwens wel onzin van de regering, 16 jarige kunnen net zo goed hard rijden als 18 jarige, dus die leeftijd omhoogschroeven heeft niet echt zin.

He he das eruit

Grtz Jeannette
__________________
1 dag niet gelachen is 2 dagen niet geleefd, dus blijf lachen dan komen we er wel
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 11:13
Jeannette
Jeannette is offline
Citaat:
Spunker schreef op 19-08-2003 @ 19:38:
Scooters, die opgevoerd gepakt worden. Mogen van mij part tot een mooie bloembak vermalen worden
Dies goed
__________________
1 dag niet gelachen is 2 dagen niet geleefd, dus blijf lachen dan komen we er wel
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 22:07
Verwijderd
vermoeiend, een 50cc scooter KAN GEWOON 65/70...
waarom denk je dat er begrenzers inzitte?, niet omdat hij er niet op gebouwd is...omfg...
das hetzelfde met sportwagens, die kunnen soms ook gewoon 350 aan, maar vanwege bepaalde regeltjes word dat begrensd tot 270...NIET omdat ie er niet opgebouwd is..

en ik heb het niet over veiligheid, maar dat zwakke gelul dat een scooter er niet voor gemaakt zou zijn, dat heet de officiele topsnelheid, en dan heb je ook nog de begrensde snelheid
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:48
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
als je eens wist hoeveel ongelukken vooroorzaakt worden door scooters....
Het is terecht dat ze niet harder mogen dan 45!
Anders wordt dat aantal verdubbeld al niet verdrievoudigt
__________________
__________________________________________________________________
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 22:29
Verwijderd
jij rijdt blijkbaar geen scooter, anders had je wel anders gereageerd, want je gaat me niet vertellen dat je het leuk vindt om 45 te rijden met een hele zooi autos die een halve meter achter je zitten omdat ze denken wel ff harder te mogen rijden?? serieus als ik me aan pas aan de autos ga ik meestal al 65 in de stad, rij ik netjes, dan plakken ze een beetje tegen je aan, goh dat voelt echt veilig


ben zelfs een keer aangehouden in mijn eigen straat door een motoragent, zegt ie 'bromfietscontrole, rij maar achter me aan'
afijn, ik erachteraan, maar we moesten naar de andere kant van de stad, en de snelste route is door het park (waar alleen een brom/fietspad loopt..
meneer de motoragent gaat gewoon het fietspad op, en geeft vrolijk gas, mijn scooter haalt de 70 ongeveer, ik reed vol gas en hij liep gewoon op me uit, hij reed dus minstens 75/80 op het FIETSPAD waar ook fietsers reden en alles
en dan zegt iedereen dat scooterrijders gevaarlijk zijn????? laat me niet lachen

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 18-07-2003 @ 18:25:
Wanneer je 18 bent is het de bedoeling dat je meer verantwoordelijkheid kan dragen dan op je 16e. Het aanhouden van automobilisten voor alcoholcontrole is net als scooters op de rollerbank zetten een preventieve maatregel. Dus die wordt ook toegepast waneer automobilisten 'niets verkeerd doen'.

Ik denk zomaar dat er in jouw krappe denkwereldje geen redelijke argumenten doorkomen. Succes met je boetes.
En zo denk ik er ook net over!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 12:13
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Citaat:
Gothic Queen schreef op 10-08-2003 @ 16:50:
Ze zouden die te hard rijdende en teveel makende irritante dingen helemaal moeten verbieden en die gasten die erop zitten het land uitgooien
waar slaat dit nu weer op ???
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 13:24
Verwijderd
1. Jongetjes waarvan hun ego gekrenkt wordt als ze ingehaald worden door een suzuki alto moeten zich niet aanstellen. En ik vraag me af waar een aantal mensen het vandaan haalt dat 'die lage snelheid' irritant is voor automobilisten? Juist vanwege die lage snelheid kun je met een auto vrij makkelijk om scooters/brommers heen rijden. Alleen maakt het rijgedrag van een select groepje dat inhalen wat lastiger/gevaarlijker. En dat zijn dus juist weer de types die hun scootertje flink opvoeren...

2. De vergelijking met auto's en motoren wordt veel te vaak getrokken. Men gaat d'r compleet aan voorbij dat je, op het moment dat je auto/motor mag rijden -en dus je rijbewijs gehaald hebt-, in principe in staat bent op een veilige manier aan het verkeer deel te nemen.De enige vereiste voor het berijden van een brommer is een theorie certificaatje dat echt geen flikker voor stelt.

Roekeloos gedrag en andere overtredingen moeten natuurlijk gewoon bij elke weggebruiker aangepakt worden. Iedereen zegt van zichzelf dat hij/zij verantwoord rijdt, helaas valt dat in de praktijk vies tegen.

Wat mij betreft mogen ze het opvoeren van scooters en brommers nog veel harder bestraffen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 13:53
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 07-09-2003 @ 23:29:
jij rijdt blijkbaar geen scooter, anders had je wel anders gereageerd, want je gaat me niet vertellen dat je het leuk vindt om 45 te rijden met een hele zooi autos die een halve meter achter je zitten omdat ze denken wel ff harder te mogen rijden?? serieus als ik me aan pas aan de autos ga ik meestal al 65 in de stad, rij ik netjes, dan plakken ze een beetje tegen je aan, goh dat voelt echt veilig


ben zelfs een keer aangehouden in mijn eigen straat door een motoragent, zegt ie 'bromfietscontrole, rij maar achter me aan'
afijn, ik erachteraan, maar we moesten naar de andere kant van de stad, en de snelste route is door het park (waar alleen een brom/fietspad loopt..
meneer de motoragent gaat gewoon het fietspad op, en geeft vrolijk gas, mijn scooter haalt de 70 ongeveer, ik reed vol gas en hij liep gewoon op me uit, hij reed dus minstens 75/80 op het FIETSPAD waar ook fietsers reden en alles
en dan zegt iedereen dat scooterrijders gevaarlijk zijn????? laat me niet lachen
Ik heb scooter gereden. Je moet niet op snelle wegen gaan rijden....ik rij vaak genoeg door de stad en dan is 45 km/u ruim genoeg. Die automobilisten moeten zelf oppassen. Als 90% van de scooter ongelukken is omdat de scooter te hard rijd lijken dat me duidelijke cijfers...

Dat van die motoragent geloof ik niet hoor. Welke malloot gaat er nou met een motor op het fietspas rijden? En dan nog te hard ook

nee sorry maar dat gelof ik niet
__________________
__________________________________________________________________
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:06
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
nogmaals scooters zijn wel gemaakt om 80/90 te kunnen rijden, ik heb binnen 20 minuten 1 van de 2 begrenzers uit mn scoot gehaald en dat ding loopt nu 85 dus je gaat mij niet wijsmaken dat mijn scooter dat niet aankan
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 09-09-2003 @ 19:06:
nogmaals scooters zijn wel gemaakt om 80/90 te kunnen rijden, ik heb binnen 20 minuten 1 van de 2 begrenzers uit mn scoot gehaald en dat ding loopt nu 85 dus je gaat mij niet wijsmaken dat mijn scooter dat niet aankan
Goed, ga jij nu eens 85 rijden en vol in je remmen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:38
Mental Miracle
Avatar van Mental Miracle
Mental Miracle is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 18-07-2003 @ 16:42:
altijd dat gezeik over dat bestuurders van scooters gevaarlijk en te hard rijden, het illegaal opvoeren bla bla...

ik vind het zielig dat je scooter maar 45 mag lopen terwijl deze zijn gemaakt om ongeveer 80/90 te rijden. ik vind het ook terecht dat de meeste scooterrijders de begrenzers uit zon scooter halen. het wordt 'opvoeren genoemd' maar eigenlijk is het gewoon alle shit uit je scooter halen die er niet in thuishoord.

waarom zou je je scooter niet harder mogen laten lopen? autos kunnen toch ook dik 200? die gaan ze toch ook niet zielig opjagen en dan op de rollerbank zetten?

wat vinden jullie hiervan?
in een auto zit je veiliger dan op een scooter. Auto heeft airbags en scooter niet
__________________
Eens zal ik het allemaal goed maken
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:23
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 09-09-2003 @ 19:06:
nogmaals scooters zijn wel gemaakt om 80/90 te kunnen rijden, ik heb binnen 20 minuten 1 van de 2 begrenzers uit mn scoot gehaald en dat ding loopt nu 85 dus je gaat mij niet wijsmaken dat mijn scooter dat niet aankan
.. "uit m'n 'scoot' gehaald"...

HAHAHAHAHAHA, wat hilarisch verwoordt kerel, lach me rot.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:37
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Haha al die mooie verhaaltjes van scooters die 150 gaan enzo. Dat zijn lui die er geen flikker vanaf weten. En als ze 'even' de begrenzers eruit halen dan gaan ze gelijk 90. Ja op de teller zeker. In het echt zal het rond de 60-70 liggen
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 09:19
RaptorX
RaptorX is offline
mijn scooter loopt 60. Dat is ook omdat de begrenzer er vanaf is en met bijsleutelen kan ie nog wel harder, maar dat vindt ik niet nodig. Maar als ik word aangehoudenn, moet ik naar de rollerbank, maar ik heb niet teveel pk`s dus is het goed!
Ik geef ook eerlijk toe dat ik altijd te hard rij, maar wat wil je als je tussen de auto`s moet rijden en je wilt het verkeer niet ophouden? Daar ga je toch met met 30 in de weg tuffen met het spitsuur???
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:53
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
Het frame daargelaten,
het TNO keurt scooters voordat deze op de nederlandse markt komen. Zij gaan daarbij uit van een snelheid rond de 40 KM/u.
Door fabrikanten wordt gekeken naar de productieprijs van de onderdelen om de winstmarge goed te houden. M.a.w. , zij monteren geen duurdere (lees: geschikt voor hogre snelheden en dus krachten) onderdelen. Deze onderdelen houden zich dus goed bij de geteste snelheden.

Wat gebeurt er nu als je met je opgevoerde herrieschopper met 70/80 km/u vol op de rem moet? (en je blijft er in eerste instantie nog op zitten in plaats van je vliegbrevet te halen)

Je remmen knappen af waar je bij staat....
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 22:10
Verwijderd
remmen met 70 is niet zon ramp, je staat zo stil hoor, zitten krachtige remmen op zo'n dingetje!
dat snap ik ook niet, die ouwe zundapps met 80cc hebben trommelremmen, en scooters schijfremmen, en dan beweer je dat die remmetjes knappen? laat me niet lachen


en dat verhaal over die motoragent is wel waar, dat doen ze hier allemaal, en dan lopen ze te zeiken dat wij gevaarlijk rijden..
heb 1x er wat van gezegd, en meteen begon ie te zeuren dat ik me mond moest houden, anders kreeg ik een boete wegens belediging ofzo?? dat slaat dus ook nergens op, maargoed..
en als jij denkt dat die motoragenten zich zo perfect aan de regeltjes houden? in jou wereldje misschien, in het echt niet

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:40
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
fiets: +- 15-30 km/u
scooter: 50 km/u
auto: 0-120 km/u

ik vind dit toch duidelijk. Als je harder wil dan een scooter, houd dan je hormonen nog 2 jaar in bedwang en je kan meteen 70!!! km harder in een auto!
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:41
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
oftopis ik ben voor een verplicht donorcodicil voor scooterrijders, en dan ook nog de helm verbieden
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:56
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Optima schreef op 15-09-2003 @ 12:41:
oftopis ik ben voor een verplicht donorcodicil voor scooterrijders, en dan ook nog de helm verbieden
Haalt niks uit want als ze zich met 80 om een boom wikkelen valt er niet veel bruikbaars meer uit te halen
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 15-09-2003 @ 17:56:
Haalt niks uit want als ze zich met 80 om een boom wikkelen valt er niet veel bruikbaars meer uit te halen
Dan moeten ze dat dus gewoon verbieden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 18:23
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-08-2003 @ 19:51:
Als 16 jarige hoef je hoogstens een kilometer of 20 af te leggen dus dan schiet je er weinig mee op om op te schieten aangezien dat misschien hooguit een kwartiertje minder reistijd kost...nou dat is echt belangrijk dat je ergens een kwartier eerder bent
Ja, en je kan ook een kwartier later weg, daar de terugreis ook sneller zal verlopen, waardoor je uiteindelijk een half uur hebt gewonnen.
Citaat:
AtHell schreef op 10-09-2003 @ 21:23:
.. begrenzer uit m'n 'scoot' gehaald...

HAHAHAHAHAHA, wat hilarisch verwoordt kerel, lach me rot.
Ik ook, zou het werkelijk Middelnederlands zijn?

Mischien moeten ze ofwel de begrenzer naar 30 verlagen zodat je er mee op het fietspad kan walmen, of gewoon verhogen tot 55 dat ze niet te traag op wegen rijden waar geen fietspad naast is, bijvoorbeeld op de smalle straten die er vaak in de bebouwde kom zijn.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:16
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ga toch fietsen
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:34
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 09-09-2003 @ 19:06:
...ik heb binnen 20 minuten 1 van de 2 begrenzers uit mn scoot gehaald...
mag ik dan in je half-openhangende schuim-rochelende bek pissen als jij jezelf om een boom gevouwen hebt???

aahhhhh.... tooooeeeee...

Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:06
Verwijderd
jah daar raak jij wel opgewonden van he

maargoed, ik heb zelf ook een pesthekel aan scooters, ook al rij ik zelf op 1.. (maar ze zijn wel handig)
het zijn idd net muggen met dat ***geluidje haha
maar het ging over de snelheid, ik snap niet, waarom iedereen zegt dat scooter maar netjes 45 moeten rijden??? rij je dan zelf geen scooter ofzo??
aangezien 45 op de weg -erg- langzaam is, als je met het verkeer mee wilt rijden dan moet je echt wel 55 of 60 kunnen, maar de meesten hier die auto rijden zeggen natuurlijk dat ze netjes 40/50 rijden (waarom geloof ik dat niet)
en nee, ze gaan dan niet 60 op mijn teller, maar 75 (ondanks dat die dingen afwijken, maar niet 30km, gaan ze dus ERG hard voor in de bebouwde kom)
40 rijden tussen de autos is gewoon eng, ze willen er allemaal zo snel mogelijk langs , want ja, zij zijn natuurlijk automobilisten, en die hebben meer rechten denken ze dan, want sja , het is toch maar een scooter?...
scooters 45 laten rijden? oke, dat is best, maar dan OVERAL OP HET FIETSPAD....voor degene die hier auto rijden, let voor de gein eens op borden voor scooters, die moeten ineens de weg op, dan ineens er weer af, je word er gewoon gek van, dus het ligt niet altijd aan die 'scooterkneusjes' , want er staan gewoon borden die je soms zo over het hoofd ziet (ja, als je 40 rijdt ook ja)
dus het is heel simpel, of scooters moeten overal op de weg in de bebouwde kom, maar dan moeten ze 60/70 kunnen gaan, of overal op het fietspad, maar dan met 45..


waar ik me nog het meeste aan irriteer zijn die schijnheilige figuren die scooters afkraken, en vertellen hoe aso scooterrijders wel niet zijn, en dat ze zo hard rijden blablabla, terwijl meer dan de helft zelf zon ding heeft gehad, of vroeger een brommer, en zelf ook harder reed, dus hou op met dat trieste gedoe..

maargoed, er zijn ook scooterrijders die ongelovelijk kut rijden, overal tussendoor, zonder helm, 80 op het fietspad, dat soort idioten, maar dan hoef je nog niet meteen ALLE scooterrijders daar op aan te kijken, want je hebt ook idioten in autos, en dat betekend ook niet meteen dat alle automobilisten zo rijden, maar dat wordt per ongeluk even vergeten...

ik heb gesproken
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 18:14
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 19-09-2003 @ 18:06:
jah daar raak jij wel opgewonden van he

waar ik me nog het meeste aan irriteer zijn die schijnheilige figuren die scooters afkraken, en vertellen hoe aso scooterrijders wel niet zijn, en dat ze zo hard rijden blablabla, terwijl meer dan de helft zelf zon ding heeft gehad, of vroeger een brommer, en zelf ook harder reed, dus hou op met dat trieste gedoe..

ik heb gesproken
1) dat lijkt me duidelijk

2) nooit een scooter/brommer gehad en mijn kritiek is alleen gericht op aso-figuurtjes die de zooi opvoeren, stoer praten, geen helm dragen, en zeiken dat ze altijd zo aangevallen worden

3) *bibber*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 18:14
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 19-09-2003 @ 18:06:
jah daar raak jij wel opgewonden van he

waar ik me nog het meeste aan irriteer zijn die schijnheilige figuren die scooters afkraken, en vertellen hoe aso scooterrijders wel niet zijn, en dat ze zo hard rijden blablabla, terwijl meer dan de helft zelf zon ding heeft gehad, of vroeger een brommer, en zelf ook harder reed, dus hou op met dat trieste gedoe..

ik heb gesproken
1) dat lijkt me duidelijk

2) nooit een scooter/brommer gehad en mijn kritiek is alleen gericht op aso-figuurtjes die de zooi opvoeren, stoer praten, geen helm dragen, en zeiken dat ze altijd zo aangevallen worden

3) *bibber*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 19:42
Verwijderd
hehe double post?


maargoed, aan die aso's heb ik ook een hekel, want door die sukkels denkt iedereen dat alle scooterrijders zo zijn, hoe krijg je een slechte naam
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 16:37
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 09-09-2003 @ 19:06:
nogmaals scooters zijn wel gemaakt om 80/90 te kunnen rijden, ik heb binnen 20 minuten 1 van de 2 begrenzers uit mn scoot gehaald en dat ding loopt nu 85 dus je gaat mij niet wijsmaken dat mijn scooter dat niet aankan
Heb je niet gewoon zitten kloten met de snelheidsmeter? Waardoor het wijzertje de verkeerde kant op wijst...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 21:19
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
zo irri dat mensen die geen scooter of brommer rijden hier gaan reageren, die kijken er heel anders tegenaan.
ikzelf rijdt geen scooter maar zundapp (ouwe brommer) deze is met versnellingen en rijdt ongeveer 60 een perfecte snelheid, maar 30..... dat is gewoon niks en gevaarlijk..mensen letten niet op en knallen ergens tegenaan

en ook geen onderscheid maken tussen snor en brom, want als je nou met een snor of brom geschept wordt, het maakt niks uit, alleen voel je de klap harder bij een snor zonder helm....
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 21:21
Verwijderd
Het niveau daalt tot 0 graden Kelvin..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 15:08
Verwijderd
Sinds wanneer is het trouwens 45km/h, ik dacht altijd nog dat het 40 was buiten de bebouwde kom en 30 binnen. ik heb zeker wat gemist.

Maar goed. Feit blijft dat er procentueel gezien veel meer ongelukken vallen (al dan niet dodelijk) met scooters en brommers als met auto's.

Daarbij zijn scooters motorisch misschien wel gemaakt voor 80/90, de rest zeker niet. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de verbuigingen die optreden als je ergens met die snelheid tegenaan crashed.

Ik ken trouwens geen 16-18 jarigen die zich aan de snelheid houden wat betreft brom/scooterverkeer, terwijl je dat bij auto's veel meer ziet. Dat zegt al een heleboel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:22
Verwijderd
zeg dan gewoon meteen dat scooterrijders zich niet aan de snelheid houden...ipv zon leuk verhaaltje eromheen te verzinnen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:04
Verwijderd
Want? Anders is het toch geen goede discussie meer? Dan worden er geen argumenten meer gegeven e.d. dus dan krijg je een welles nietus spelletje, alswaar je nu mensen kan proberen te overtuigen van een ander standpunt (alhoewel dit forum leeg zal zijn tijdenstst want het his namelijk 20:00
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 07:54
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Gisteren had één of ander wijf op een scooter mij bijna overreden, dus dat de regering zeikt vind ik meer dan terecht.
Bovendien lappen de meeste scooterrijders de regels aan hun laars. De meesten nemen een scooter om stoer mee te doen en niet om praktische redenen. Ga liever met de bus of met de fiets man.
__________________
Een oorlog is nooit zonder doel, doelloos zijn slechts zijn gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Always_Right schreef op 26-09-2003 @ 08:54:
Gisteren had één of ander wijf op een scooter mij bijna overreden, dus dat de regering zeikt vind ik meer dan terecht.
Bovendien lappen de meeste scooterrijders de regels aan hun laars. De meesten nemen een scooter om stoer mee te doen en niet om praktische redenen. Ga liever met de bus of met de fiets man.
goh, ik ben ook iets van 30x bijna aangereden door fietsers die niet uitkijken en denken dat ze met 5 man naast elkaar kunnen fietsen , en nog vaker door autos die er ff langs willen, dus moet de regering daar ook maar wat van hun zeggen, niet? maarnee, dat mag niet, want sja, scooterrijders zijn erger krijg je dan te horen..
leuk, fietsen! vooral als je elke dag ver weg moet ... ga met de bus zeg je dan, kost ook nix natuurlijk he? neuuuhh...
f*cking benzine is goedkoper dan het openbaar vervoer, dus kom eens met iets beters
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 09-09-2003 @ 14:53:
Ik heb scooter gereden. Je moet niet op snelle wegen gaan rijden....ik rij vaak genoeg door de stad en dan is 45 km/u ruim genoeg. Die autmobilisten moeten zelf oppassen
ja, vertel dat maar aan de politie als je zelf half dood in het ziekenhuis ligt omdat er eentje bovenop je klapt is....
en 'rij dan niet op snelle wegen' ?? wtf?? ik bepaal niet waar ik mag rijden, als er een bord staat dat ik de weg op moet, ga ik daar de weg op...en als dat toevallig een weg is waar je 50 mag (ook raar, want wij mogen natuurlijk maar 40)
rijdt geen enkele auto 50, hooguit zo'n oud stel, en die gaan dan meteen 40, ZWAAR irritant dus, je hebt zo een hele file, iedereen gaat minstens 60 (nee ik lul niet, en ga nou niet vertellen dat jullie allemaal netjes 50 rijden, want jullie weten zelf ook dat je uit je nek lult)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 11:56
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 26-09-2003 @ 10:24:
goh, ik ben ook iets van 30x bijna aangereden door fietsers die niet uitkijken en denken dat ze met 5 man naast elkaar kunnen fietsen , en nog vaker door autos die er ff langs willen, dus moet de regering daar ook maar wat van hun zeggen, niet? maarnee, dat mag niet, want sja, scooterrijders zijn erger krijg je dan te horen..
leuk, fietsen! vooral als je elke dag ver weg moet ... ga met de bus zeg je dan, kost ook nix natuurlijk he? neuuuhh...
f*cking benzine is goedkoper dan het openbaar vervoer, dus kom eens met iets beters
Ik zie zelden fietsers die met 50 km per uur rijden en ook nog eens bijna iemand aanrijden. En als een fietser mij overrijdt dan doet dat minder schade dan iemand met een scooter. Ja, benzine is misschien goedkoper dan openbaar vervoer. Maar als ik zie hoeveel dure scooters er rondrijden en helemaal opgevoerd, dan kost dat volgens mij heel wat meer dan 30 euro 2 zones onbeperkt met de bus per maand.
__________________
Een oorlog is nooit zonder doel, doelloos zijn slechts zijn gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Always_Right schreef op 26-09-2003 @ 12:56:
Ik zie zelden fietsers die met 50 km per uur rijden en ook nog eens bijna iemand aanrijden. En als een fietser mij overrijdt dan doet dat minder schade dan iemand met een scooter. Ja, benzine is misschien goedkoper dan openbaar vervoer. Maar als ik zie hoeveel dure scooters er rondrijden en helemaal opgevoerd, dan kost dat volgens mij heel wat meer dan 30 euro 2 zones onbeperkt met de bus per maand.
ja, als een fietser JOU aanrijdt ja!, weet je hoeveel euro schade het is als zon randdebiel op zijn omafiets mij aanrijdt?
is me al eens eerder overkomen, stoer fietsen, en dan niet uitkijken...
ik reed ongeveer 20, en nog 300 euro schade, hij lachen...hahah...vond ie leuk..
later kon ik dus naar het politie bureau omdat ik hem op zn bek heb geslagen, ze moeten maar leren uit kijken

Laatst gewijzigd op 26-09-2003 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 00:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2003 @ 19:08:
Bij veel verzekeringsmaatschappijen is dat al zo tegenwoordig. Als een negentienjarige jongen genaamd Ricardo zijn Volkwagen Golf GTI met lichtmetalen velgen en dure sportuitrusting wil verzekeren, zal de premie zeker hoger zijn dan wanneer je pa dat doet.
Yup, en pa zal snel 'screw you' zeggen, omdat hij niet z'n schadevrije jaren kwijt wil raken.

Wat wel erg klote is, is dat als je in een stad woont je kwa autoverzekering echt dubbel zo duur uitbent dan wanneer je in een of ander dorp woont.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.