Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 20:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 19-08-2003 @ 21:37:
Die pil mag best uit het ziekenfonds. Ik hoef niet te betalen voor andermans pleziertje.
Waarom zou jij moeten betalen voor de pil ve vrouw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 19-08-2003 @ 21:37:
Die pil mag best uit het ziekenfonds. Ik hoef niet te betalen voor andermans pleziertje.

Heel kortzichtig. Je moet anders wel kinderbijslag en uitkering aan 17-jarige moeders betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-08-2003 @ 21:38:
incomplete topictitel

ff nagekeken: de jaarlijkse controle, de noodingrepen en het kunstgebit willen ze uit et pakket...
Wat er onder die noodingrepen valt weet ik niet...op et nieuws zeiden ze dingen zoals kiezen trekken....


noodingreep is volgens mij geen kiezen trekken, maar veel ergere dingen, maar goed ik weet t ook niet precies.

waarom heet t jaarlijks, ik ga toch echt elke 6maanden, net zoals de rest vh gezin
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 21:42:


noodingreep is volgens mij geen kiezen trekken, maar veel ergere dingen, maar goed ik weet t ook niet precies.

waarom heet t jaarlijks, ik ga toch echt elke 6maanden, net zoals de rest vh gezin
Het is maar 1x per jaar vergoed...

en ook de mondhygiene gaat uit et pakket...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:45
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 21:40:
Waarom zou jij moeten betalen voor de pil ve vrouw
Omdat ik me blauw aan belasting betaal bijvoorbeeld.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:45
Atje85
Atje85 is offline
wtf is mondhygienische behandeling bij de tandarts

naja, t zal allemaal wel hoor, ik zie wel wat ze doen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:45
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-08-2003 @ 21:41:
Heel kortzichtig. Je moet anders wel kinderbijslag en uitkering aan 17-jarige moeders betalen.
Als je die 50 a 70 Euro per jaar er niet voor over hebt dan neuk je maar niet.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:47
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 21:45:
wtf is mondhygienische behandeling bij de tandarts
volges mij het sealen van tanden en meer van die gaatjesvoorkomende ingrepen....maar volges valt ook het vullen van gaatjes in de categorie
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 19-08-2003 @ 21:45:
Omdat ik me blauw aan belasting betaal bijvoorbeeld.
Je bent de enige niet...

Beetje kortzichtig, want je betaalt echt niet meer dan een paar eurotjes aan belasting omdat iemand anders de pil gebruikt, en straks moet je uitkeringen aan jonge moeders betalen en ook kinderbijslag enzo..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:47
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-08-2003 @ 21:41:
Heel kortzichtig. Je moet anders wel kinderbijslag en uitkering aan 17-jarige moeders betalen.
Wel, zo eenvoudig ligt dat niet. Het ondersteunen van zulke vrouwen staat de facto gelijk aan het in leven houden, althans van een fatsoenlijk leven voorzien, van kinderen, dat is: reeds leven wezens. Zouden wij dat niet doen, dan zou dat resulteren in uiterst navrant gevallen. Maw: voorkomen dat kinderen sterven of een deplorabel leven leiden is niet gelijk te stellen aan het financiëren van de sexuele geneugten.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 19-08-2003 @ 21:45:
Als je die 50 a 70 Euro per jaar er niet voor over hebt dan neuk je maar niet.
Waarom zou de vrouw er geld aan moeten uitgeven en de man niet voor t condoom ????
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 19-08-2003 @ 21:45:
Als je die 50 a 70 Euro per jaar er niet voor over hebt dan neuk je maar niet.
Jamaar, je snapt zelf ook wel dat het gemiddelde tienerkoppel daar geen boodschap aan heeft. Je moet mij niet overtuigen van je punt, het is er gedeeltelijk, maar ik denk niet dat het toeval is dat Nederland relatief weinig tienermoeders heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:49
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-08-2003 @ 20:58:
En ik niet over 9 maanden met een kind zit opgescheept.
Dan ga je toch gewoon niet seksen? 100% kans dat er dan geen kindertjes komen.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 21:48:
Waarom zou de vrouw er geld aan moeten uitgeven en de man niet voor t condoom ????
Worden condooms ook vergoed dan??
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:52
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Zaina schreef op 19-08-2003 @ 21:14:
Het idee is van de VVD. Het is te hopen dat Zalm met z'n lompe poten weer eens over de besnoering heen struikelt
Jij was toch pro-VVD? Zo leek het wel in de SP-topic.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:54
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 21:48:
Waarom zou de vrouw er geld aan moeten uitgeven en de man niet voor t condoom ????
Ik bemoei me niet met de kostenverdeling binnen een relatie. Als je de kosten samen wil delen prima. Als de vrouw het alleen betaald prima. Als de man het alleen betaald prima. Maar kom niet bij mij je handje ophouden.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-08-2003 @ 21:49:
Worden condooms ook vergoed dan??
Niet dat ik weet
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 19-08-2003 @ 21:54:
Ik bemoei me niet met de kostenverdeling binnen een relatie. Als je de kosten samen wil delen prima. Als de vrouw het alleen betaald prima. Als de man het alleen betaald prima. Maar kom niet bij mij je handje ophouden.
Was ik ook niet van plan

Maar dan moet je maar andere meiden uitkiezen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:56
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-08-2003 @ 21:48:
Jamaar, je snapt zelf ook wel dat het gemiddelde tienerkoppel daar geen boodschap aan heeft. Je moet mij niet overtuigen van je punt, het is er gedeeltelijk, maar ik denk niet dat het toeval is dat Nederland relatief weinig tienermoeders heeft.
Dan moeten ze de ouders maar lekker het onderhoudt voor hun kinderen laten ophoesten. Die hebben ze tenslotte zo slecht opgevoed dat veilig neuken geen cent mag kosten.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:18
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zelf ben ik voor complete afschaffing van het ziekenfonds.
Geef mensen het geld dat nu naar het ziekenfonds gaat, en laat men zich particulier verzekeren.
Zodoende plukt men de voordelen van de vrije markt: lagere prijs, hogere kwaliteit, en het belangrijkste: maatwerk. Men betaalt voor wat men krijgt, niets meer en niets minder - en dat individueel afgestemd. Daar kan geen ziekenfonds tegenop.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:40
Verwijderd
Gelukkig heb ik de ergste ingrepen wat betreft m'n gebit al gehad. Maar ik wil het wel goed bij laten houden, en ik denk dat het moeilijk wordt om dat te kunnen gaan betalen als je de controles zelf moet betalen. Daarnaast vind ik het ook belachelijk dat je moet betalen voor de je medicijnenrecept.
Wat betreft de pil: ik denk dat het heel wat minder aanlokkelijk wordt om die te gaan gebruiken, hoe zeer je ook kan zeggen ''wat is 70 Euro nou'' of ''dan moet je het maar altijd veilig doen''.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:43
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-08-2003 @ 22:40:
Gelukkig heb ik de ergste ingrepen wat betreft m'n gebit al gehad. Maar ik wil het wel goed bij laten houden, en ik denk dat het moeilijk wordt om dat te kunnen gaan betalen als je de controles zelf moet betalen. Daarnaast vind ik het ook belachelijk dat je moet betalen voor de je medicijnenrecept.
Wat betreft de pil: ik denk dat het heel wat minder aanlokkelijk wordt om die te gaan gebruiken, hoe zeer je ook kan zeggen ''wat is 70 Euro nou'' of ''dan moet je het maar altijd veilig doen''.
Maar dat lijkt mij toch een kwestie van persoonlijke verantwoordelijkheid die meebrengt dat je prioriteiten moet stellen en niet de eerste de beste priester dwingt jouw, zijns inziens liederlijke gewoontes, te financieren.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:45
pvm
pvm is offline
Citaat:
Heel kortzichtig. Je moet anders wel kinderbijslag en uitkering aan 17-jarige moeders betalen.
Het meisje/de vrouw kan ook gewoon voor eigen kosten die pil halen. En als dat maar 50 tot 70 eur kost vind ik het nog reeel ook. Tenzij de pil niet primair als voorbehoedsmiddel nodig is, maar voor bijv. regulering van bloedingen. Dan zou je 't laten voorschrijven door de huisarts.

Citaat:
Beetje kortzichtig, want je betaalt echt niet meer dan een paar eurotjes aan belasting omdat iemand anders de pil gebruikt, en straks moet je uitkeringen aan jonge moeders betalen en ook kinderbijslag enzo..
Een paar eurtojes, ik heb het vermoeden dat dat wel iets meer is. Als ongeveer 30% van de vrouwen de pil gebruikt, dan komt dat grofweg neer op (16.000.000*0,5(de helft van de bevolking bestaat uit vrouwen)*0,3)*50=120.000.000,- euro. Volgens het CBS (http://www.cbs.nl/nl/publicaties/per...3/pb03n153.pdf) hebben 7145000 mensen een baan en betalen dus ook premie; Dus iedere werkende belastingbetaler betaal ongeveer 16 euro aan pilgebruik... Dat is dus een redelijk bedrag.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 19-08-2003 @ 22:43:
Maar dat lijkt mij toch een kwestie van persoonlijke verantwoordelijkheid die meebrengt dat je prioriteiten moet stellen en niet de eerste de beste priester dwingt jouw, zijns inziens liederlijke gewoontes, te financieren.
Je doelt op de pil neem ik aan? Ik weet dat er rationele argumenten aan te voeren zijn voor het feit dat de pil uit het ziekenfondspakket zou moeten, maar veel mensen redeneren nu eenmaal emotioneel en zullen zich wel twee keer bedenken voordat ze veel geld uit gaan geven voor de pil.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
pvm schreef op 19-08-2003 @ 22:45:
Het meisje/de vrouw kan ook gewoon voor eigen kosten die pil halen. En als dat maar 50 tot 70 eur kost vind ik het nog reeel ook. Tenzij de pil niet primair als voorbehoedsmiddel nodig is, maar voor bijv. regulering van bloedingen. Dan zou je 't laten voorschrijven door de huisarts.

Een paar eurtojes, ik heb het vermoeden dat dat wel iets meer is. Als ongeveer 30% van de vrouwen de pil gebruikt, dan komt dat grofweg neer op (16.000.000*0,5(de helft van de bevolking bestaat uit vrouwen)*0,3)*50=120.000.000,- euro. Volgens het CBS (http://www.cbs.nl/nl/publicaties/per...3/pb03n153.pdf) hebben 7145000 mensen een baan en betalen dus ook premie; Dus iedere werkende belastingbetaler betaal ongeveer 16 euro aan pilgebruik... Dat is dus een redelijk bedrag.
Ik bedoelde per maand, en dan isset maar zo een anderhalf euro, dat is echt nix vergeleken met t totaalbedrag wat je hier in NL aan belasting betaalt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:16
pvm
pvm is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-08-2003 @ 23:10:
Ik bedoelde per maand, en dan isset maar zo een anderhalf euro, dat is echt nix vergeleken met t totaalbedrag wat je hier in NL aan belasting betaalt.
En alles bij elkaar opgeteld maakt ben je honderden euro's kwijt aan ziektekosten. Bovendien is mijn berekening erg terughoudend;
1. het percentage vrouwen aan de pil is waarschijnlijk hoger
2. de werkelijke prijs is waarschijnlijk hoger.

Bovendien, als men al begint te piepen bij een medicijnknaak van 2,50.....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 19-08-2003 @ 23:16:
En alles bij elkaar opgeteld maakt ben je honderden euro's kwijt aan ziektekosten. Bovendien is mijn berekening erg terughoudend;
1. het percentage vrouwen aan de pil is waarschijnlijk hoger
2. de werkelijke prijs is waarschijnlijk hoger.

Bovendien, als men al begint te piepen bij een medicijnknaak van 2,50.....

Ik denk dat er juist veel minder vrouwen aan de pil zijn. Jij rekende kinderen en bejaarden mee.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 23:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-08-2003 @ 21:38:
incomplete topictitel
[/edit]
ja sorry maar dat paste niet

(en ik reageer op andere berichten dadelijk wat serieuzer. Ben niet meer gewend om wat biertjes te drinken dus ik wil liever geen onzin uit gaan kramen waar ik later spijt van krijg )

(zo helder ben ik nu wel weer)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 23:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 19-08-2003 @ 21:49:
Dan ga je toch gewoon niet seksen? 100% kans dat er dan geen kindertjes komen.
da's bijna hetzelfde als dat je tegen mij zegt dat ik niet meer mag eten

tss
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 23:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ohja jongens.
Jullie vergeten de extra kosten van maandverband/tampons die de vrouw sowieso extra moet betalen per maand (en dat is niet goedkoop) en daar kan ze niet om heen.

Dus ik heb een deal:
maandverband en tampons in het ziekenpakket.
Pil eruit.

Goed?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 00:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Als je nou allebei eruit gooit dan wordt het financieel rendabel om constant zwanger te zijn
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 03:16
Verwijderd
Citaat:
Zelf ben ik voor complete afschaffing van het ziekenfonds.
Rot toch op naar de VS
Alleen tuig dat niet ziek is zegt zulke domme dingen. Wacht maar af tot je een chronische ziekte krijgt, dan piep je wel anders.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 08:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-08-2003 @ 00:30:
da's bijna hetzelfde als dat je tegen mij zegt dat ik niet meer mag eten

tss

Wat een onzin, seks is geen eerste levensbehoefte en hoeft daarom niet gefincieerd te worden door de overheid.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 08:51
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-08-2003 @ 01:35:
Als je nou allebei eruit gooit dan wordt het financieel rendabel om constant zwanger te zijn
Zeker met de hoogte van de kindersubsidie

Citaat:
Gauloises schreef op 20-08-2003 @ 04:16:
Rot toch op naar de VS
Ik zie daar geen enkele reden toe.
Citaat:
Alleen tuig dat niet ziek is zegt zulke domme dingen. Wacht maar af tot je een chronische ziekte krijgt, dan piep je wel anders.
Ook particuliere verzekeraars vergoeden chronische ziekten hoor. Ik weet niet wat je aan het doen bent, maar mij zomaar uitmaken voor 'tuig' zonder verdere steekhoudende argumenten stel ik NIET op prijs.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 20-08-2003 @ 09:06:
Wat een onzin, seks is geen eerste levensbehoefte en hoeft daarom niet gefincieerd te worden door de overheid.
Jawel, ivm met psychische gezondheid.
Sex maakt gelukkig.

maareh, hoe vinden jullie mijn deal?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:02
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-08-2003 @ 10:01:
Jawel, ivm met psychische gezondheid.
Sex maakt gelukkig.
Een BMW maakt mij ook gelukkig maar dat vergoed het ziekenfonds toch ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 20-08-2003 @ 10:02:
Een BMW maakt mij ook gelukkig maar dat vergoed het ziekenfonds toch ook niet.
Sex wordt niet door het ziekenfonds vergoed
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 20-08-2003 @ 10:02:
Een BMW maakt mij ook gelukkig maar dat vergoed het ziekenfonds toch ook niet.
Ah, was het maar zo'n feest. Dan stond er vandaag nog een mooie zwarte, glimmende BMW M5 bij mij voor de deur

Ik vraag me trouwens af hoe het kabinet toch telkens weer op bezuinigsplannen weet te komen die de mensen die het toch al zwaar hebben het hardste treffen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-08-2003 @ 10:01:
Jawel, ivm met psychische gezondheid.
Sex maakt gelukkig.

maareh, hoe vinden jullie mijn deal?
Je deal met maandverband/tampons in ziekenfondspakket, pil eruit?
Kunnen we de pil er dan niet gewoon inlaten dus lekker dubbelop voor de vrouwen die niet aan de pil willen?
Ik vind het trouwens wel een idee om maandverband/tampons door het ziekenfondspakket te laten vergoeden. Scheelt een hoop kosten iedere maand.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-08-2003 @ 10:33:

Ik vraag me trouwens af hoe het kabinet toch telkens weer op bezuinigsplannen weet te komen die de mensen die het toch al zwaar hebben het hardste treffen.
Iedereen beter dan hun eigen hachje, natuurlijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:48
Verwijderd
Seks is m.i. geen primaire levensbehoefte. De contructie via pychische gezondheid vind ik wel een beetje vergezocht.

En Che: wat verwacht je anders van een kabinet met VVD?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:55
Verwijderd
Je kan ook nadenken voor dat je sex hebt


er is gewoon teveel sex en dat moet ingedamt worden
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-08-2003 @ 10:34:
Iedereen beter dan hun eigen hachje, natuurlijk.
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2003 @ 10:48:
En Che: wat verwacht je anders van een kabinet met VVD?
Inderdaad, erg jammer... Misschien kunnen we beter een grote ''Help ca. 13 miljoen Nederlanders de winter door die door belachelijke bezuinigingsplannen geen geld over hebben voor huur, hypotheek, voedsel, kleding en medische hulp actie'' beginnen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:06
neeltje
neeltje is offline
jah als ik tot mijn 50e de pil gebruik en ik moet ieder jaar 70 euro betalen, dan ben ik in totaal 2240 euro ongeveer kwijt....
__________________
I never forget a face but in your case I'll be glad to make an exception.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
neeltje schreef op 20-08-2003 @ 11:06:
jah als ik tot mijn 50e de pil gebruik en ik moet ieder jaar 70 euro betalen, dan ben ik in totaal 2240 euro ongeveer kwijt....
Dat is nog geen één vijftigste van wat je aan het opvoeden van een kind kwijt bent.

70 euro per jaar...als je dat niet kunt makken heb je een probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:13
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Daarnaast, het geld moet toch betaald worden op een manier. Of dit nu rechtstreeks gaat of via de belastingen en het inefficiënte overheidsapparaat is daarbij niet van belang. Op het feit na dat een rechtstreekse benadering economisch gezien efficiënter is.

Ik hoor de linkse rakkers al weer stijgeren: "ja, maar als het via de belastingen gaat, betalen andere mensen het voor mij". Dat is bijna net zo goed gelovig als denken dat sinterklaas bestaat.
Het is waar dat we in Nederland een progressief stelsel kennen met betrekking tot de inkomstenbelasting, maar bij andere soorten van belasting kennen we dit niet. Denk aan BTW, vennootschapsbelasting, importheffingen, et cetera. De nivellering dient genuanceerd te worden: in de praktijk blijkt er, na optelling van de verschillende belastingen, nauwelijks genivelleerd te worden. Je snijdt dus net zo hard in je eigen vingers.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 20-08-2003 @ 11:13:
Daarnaast, het geld moet toch betaald worden op een manier. Of dit nu rechtstreeks gaat of via de belastingen en het inefficiënte overheidsapparaat is daarbij niet van belang. Op het feit na dat een rechtstreekse benadering economisch gezien efficiënter is.
inderdaad, dit zijn gewoon betere regels dan belastingverhoging waar lang over gediscusseerd moet worden
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
pvm schreef op 19-08-2003 @ 23:16:
En alles bij elkaar opgeteld maakt ben je honderden euro's kwijt aan ziektekosten. Bovendien is mijn berekening erg terughoudend;
1. het percentage vrouwen aan de pil is waarschijnlijk hoger
2. de werkelijke prijs is waarschijnlijk hoger.

Bovendien, als men al begint te piepen bij een medicijnknaak van 2,50.....
Volgens mij veel minder, denk maar aan kindjes en bejaarden.
De prijs is niet veel hoger.


Ja dus? T gaat er toch om hoeveel t per belastingbetaler is, of dat nou in totaal veel is of niet, kan een individu niet schelen omdat hij/zij alleen maar zijn eigen deel betaalt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 20-08-2003 @ 09:51:
Ook particuliere verzekeraars vergoeden chronische ziekten hoor. Ik weet niet wat je aan het doen bent, maar mij zomaar uitmaken voor 'tuig' zonder verdere steekhoudende argumenten stel ik NIET op prijs.

Niet gepast idd, maar jij bent wel extreem met je liberalisering, alsof t in elke reply van je zit.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:27
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-08-2003 @ 11:19:
Niet gepast idd, maar jij bent wel extreem met je liberalisering, alsof t in elke reply van je zit.
Zo extreem ben ik niet vind ik zelf. In mijn contactenkring zitten ook (min)(an)archisten bijvoorbeeld, die gaan nog veel verder (bijvoorbeeld privatisatie van politie).

Maar, toegegeven, ik heb wel idealen. Ik geloof in vrijheid en alle facetten die daaruit voortvloeien.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Meeting: KEER HET TIJ demonstratie 20 september
Rabbi Daniel
212 22-09-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.