Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 08:04
liefblondje85
liefblondje85 is offline
Hoe vinden jullie t dat t geregeld is voor Januari 2004 een rookverbod te houden in de trein??????????????????????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 08:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Rookverbod ben ik altijd voor
Maar je bent een beetje vaag. Heb de zin wel 5 keer gelezen, maar nog snap ik hem niet helemaal.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 08:24
@pie
@pie is offline
waarschijnlijk heeft ze het over het artikel dat vandaag in meerdere kranten te vinden is, de NS is in de diverse coupe's de asbakken aan het dichtlassen, en 'de rokers' trekken vinden het allemaal te moeilijk (in de ene trein mag je wel roken en in de andere weer niet, je last geen 80342746 asbakken in 1 keer dicht lijkt me).. het is schijnbaar te moeilijk om effe rond te kijken om te zien of er een sticker 'verboden te roken' zit, en anders worden de stickers er wel afgehaald... zoiets was het geloof ik..

enniewee: hoezo 'vind ik dat het geregeld is of niet'? is er een andere manier?
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 08:47
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
nah, nog zo'n probleem dat ik niet zo snap

aan de ene kant: hoe vervelend kan het nou zijn om ff een uurtje niet te mogen roken

aan de andere kant: hoe lastig is het nou om als je niet in de rook wil zitten van andere ff naar een niet rokers plekje te wandelen

maarja, als niet rokende conducteur lijkt t me wel vervelend om altijd door de rookcoupes te lopen, dus op zich is t wel ok, niet erg belangrijk alleen...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 08:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
little nemo schreef op 19-09-2003 @ 09:47:
nah, nog zo'n probleem dat ik niet zo snap

aan de ene kant: hoe vervelend kan het nou zijn om ff een uurtje niet te mogen roken

aan de andere kant: hoe lastig is het nou om als je niet in de rook wil zitten van andere ff naar een niet rokers plekje te wandelen

maarja, als niet rokende conducteur lijkt t me wel vervelend om altijd door de rookcoupes te lopen, dus op zich is t wel ok, niet erg belangrijk alleen...
Vaak zat is er geen zitplaats meer in niet rokers gedeelten en wel in rokers gedeelte :/
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
tja, minder rokercoupe's zou ook werken in zo'n geval
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Of de trein gewoon langer maken
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:14
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-09-2003 @ 09:49:
Vaak zat is er geen zitplaats meer in niet rokers gedeelten en wel in rokers gedeelte :/
nou, dat heb ik echt nog nooit gezien, meestal zit roken wel vol. minimaal even vol als niet roken maar minder vol?... bijna nooit voor zover ik weet.
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:15
Thomas
Thomas is offline
Minder rokerscoupe´s lijkt mij inderdaad een betere oplossing.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:17
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Van mij mogen ze roken, als ze maar voor voldoende ventilatie zorgen. Want al die rokers doen altijd die ventilators/ramen op één of andere manier dicht.

Ik zorg er altijd voor dat ik in een niet-rokers coupé kom te zitten. Anders blijf ik staan.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:23
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hmm ik rook zelf maar in de trein over het algemeen niet, ik zit ook bijna nooit in een rokers coupe omdat het gewoon stinkt daar, het is niet goed geventileerd ofzo, aangezien niet in alle trein stellen de ramen open kunnen.

Aan de andere kant heb je als niet rokers helemaal geen last van als je in een niet rokers coupe zit.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:51
liefblondje85
liefblondje85 is offline
Ik zag vandaag voor t eerst een trein waar Rookvrije sticker op de deur was geplakt! vandaar ik het ff vroeg. en zag het toevallig in t krant!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:28
Verwijderd
Ik vind het niet zo heel vervelend, behalve in bepaalde situaties. Over het algemeen rook ik niet in de trein behalve wanneer ik met een laatste trein 's avonds na twaalven terug kom uit bijv. de Randstad en ik nog een heel eind moet reizen. Dan vind ik het wel lekker om rokers te zitten met een goed boek, een peukie en een blikje bier.

Verder ligt dit helemaal in de lijn die de overheid nu steeds harder wenst aan te houden, namelijk het terugdringen van roken door het gewoon domweg maatschappelijk onmogelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:30
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-09-2003 @ 09:49:
Vaak zat is er geen zitplaats meer in niet rokers gedeelten en wel in rokers gedeelte :/
dan moeten ze dat net ff in jouw trein aanpassen, want dat heb ik nog nooit gezien en ik reis toch zo'n 2-3x in de week met de trein
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:50
ganralph
ganralph is offline
ik vind roken best ranzig en hinderlijk; maar ik erger me misschien nog wel meer aan dat kinderachtige, ongefundeerde gelul van de anti-rook lobby.
laat er maar lekker een aantal rokers-coupes zijn, maar niet te veel.

in Amsterdam zijn ze sinds deze week eindelijk wat harder aan het optreden tegen roken in gewone coupes (en in metro) - ik betwijfel of ze er lang mee doorgaan, maar een boete van minstens 23euro vind ik niet verkeerd.

of allemaal die rookverboden zin hebben, weet ik niet. volgens mij kun je beter sigaretten op recept zetten. overtuig de dokter dat je 7pakjes in de week nodig hebt, en je krijgt een recept voor 7 pakjes (niet in het ziekenfonds natuurlijk). niet dat ik het een ziekte wil noemen, maar dit weerhoudt denk ik veel jongeren van het roken. en als alle huidige rokers over 35jaar hun longkanker hebben gehad, hoeven we deze discussies niet meer te voeren.
oftewel: zorg voor een termijnoplossing; niet simpelweg alles verbieden, want dan kun je ook wel aparte bel-coupes maken en aparte walkmans-boven-50decibel-coupes en dronken-zwervers-coupes, enz
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:01
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ganralph schreef op 19-09-2003 @ 11:50:

niet simpelweg alles verbieden, want dan kun je ook wel aparte bel-coupes maken en aparte walkmans-boven-50decibel-coupes en dronken-zwervers-coupes, enz
nou ja, d'r gaan ook stiltezones in treinen komen dus op zich past t wel in de policy van de ns
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:08
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
geweldig... Weer een stapje in de goede vooruit gang
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:16
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
little nemo schreef op 19-09-2003 @ 12:01:
nou ja, d'r gaan ook stiltezones in treinen komen dus op zich past t wel in de policy van de ns
dit werkt alleen maar in de hand dat we straks elkaar helemaal niet meer kunnen luchten.

krijgen we dan stilte-rokers-coupes en stilte-nietrokers en niet-stille-rokers en niet-stille-nietrokers? en dat maal 2 (1e en 2e klas), dan hebben we dus 8 coupes in iedere trein; en aangezien de meeste mensen nog altijd 2e klas niet-stil en niet-rokers willen zitten, kan de hele avondspits zich in 12,5% van de beschikbare treinstellen wringen

BRILJANT!!!!

wil trouwens een aparte coupe voor mensen die geen kledingsmaak hebben - daar wil ik echt niet 2uur tegenaan kijken....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2003, 11:28
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ganralph schreef op 19-09-2003 @ 12:16:
dit werkt alleen maar in de hand dat we straks elkaar helemaal niet meer kunnen luchten.

krijgen we dan stilte-rokers-coupes en stilte-nietrokers en niet-stille-rokers en niet-stille-nietrokers? en dat maal 2 (1e en 2e klas), dan hebben we dus 8 coupes in iedere trein; en aangezien de meeste mensen nog altijd 2e klas niet-stil en niet-rokers willen zitten, kan de hele avondspits zich in 12,5% van de beschikbare treinstellen wringen

BRILJANT!!!!

misschien dat ze daarom de rookcoupes af willen schaffen...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:34
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Wawl schreef op 19-09-2003 @ 10:15:
Minder rokerscoupe´s lijkt mij inderdaad een betere oplossing.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 19-09-2003 @ 11:30:
dan moeten ze dat net ff in jouw trein aanpassen, want dat heb ik nog nooit gezien en ik reis toch zo'n 2-3x in de week met de trein
ja das ook mijn ervaring, de rookcoupé's zijn altijd veel voller en gezelliger, en de stank valt best mee. ik rook trouwens nooit in de trein en zelden daarbuiten, maar heb er echt geen moeite mee als mensen roken. blowen vind ik wel een andere zaak, dat kan best wel buiten de trein.
en wat een gezeur als een niet-rokende conducteur een rokers coupé moet doorkruisen. als 'ie daar moeite mee heeft doet 'ie maar een sars-kapje op

niet rokers moeten eens sociaal worden.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:55
Verwijderd
Het is weereens een kwestie van geven en nemen. Een afdeling voor rokers, en een afdeling voor niet rokers, en mensen die zich nergens aan hinderen kunnen overal gaan zitten
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:26
Verwijderd
geen last van geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 16:03
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 19-09-2003 @ 13:47:
ja das ook mijn ervaring, de rookcoupé's zijn altijd veel voller en gezelliger, en de stank valt best mee. ik rook trouwens nooit in de trein en zelden daarbuiten, maar heb er echt geen moeite mee als mensen roken. blowen vind ik wel een andere zaak, dat kan best wel buiten de trein.
en wat een gezeur als een niet-rokende conducteur een rokers coupé moet doorkruisen. als 'ie daar moeite mee heeft doet 'ie maar een sars-kapje op
Mijn ervaring is ook wel dat rokerscoupé's vaak leger zijn dan niet-rokerscoupé's (zeker op de trein Amsterdam - Utrecht). Maar om nu meteen alle rokersruimte op te heffen vind ik ook weer zoiets. roken doe je toch voor jezelf... Op zich denk ik dat je als conducteur moet kunnen aangeven of je wel of niet rokerstreinen wilt knippen. en op basis van dat aantal de treinen indelen.

Citaat:


niet rokers moeten eens sociaal worden.
ik heb totaal geen behoefte aan een goed gesprek met een willekeurig iemand in de trein dus ik zie niet in waarom ik dan sociaal zou moeten worden.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 16:29
Verwijderd
Minder rokerscoupé's en meer niet-rokerscoupé's lijkt me beter. En een betere scheiding tussen de rokerscoupé's en niet-rokerscoupé's, want in sommige coupé's zit je nog in de rook.

Wat betreft de lege rokerscoupé's: de eerste klas-coupé's zijn nog veeeel leger...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 17:03
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 19-09-2003 @ 07:47:
niet rokers moeten eens sociaal worden.
Genoeg niet-rokers die ik samen de grootste lol zie maken zonder dat ze daarbij een peuk nodig hebben.

On-topic, dat ze ook minder rokerscoupes zouden kunnen maken is ook een oplossing, maar als niet-roker vind ik dit wel een lekker idee. Eindelijk meer schone zitplaatsen!
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:37
Sithan
Sithan is offline
Goed zo, dat scheelt weer...hoef ik niet een treinreis lang getuige te zijn van een coupe vol suicidegevallen die dat zelf alleen nog niet door wensen te hebben...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 05:00
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
ik stapte ook in de trein vóór ik dat bericht in de krant had gelezen. Op de buitenkant DUIDELIJK een sticker. Eenmaal binnen gingen we rijden en hoor je zon stem, duidelijk: "Mogen wij u erop attent maken dat dit een niet-rokers-trein is? Er mag dus niet gerookt worden. Er mag dus NIET gerookt worden"

En dan nog stickers, of overblijfselen ervan.. Of dichtgelastte asbakjes.. DUIDELIJKHEID is er wel! Die stugheid van sommige mensen is er duidelijk ook! dit botst dus? Men doet net alsof ze het niet gehoord of gezien hebben? Dat mag toch niet? Maarja wat begin je als conducteur tegen je 'fans' als ze opstandig zijn?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 09:49
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Sithan schreef op 19-09-2003 @ 23:37:
Goed zo, dat scheelt weer...hoef ik niet een treinreis lang getuige te zijn van een coupe vol suicidegevallen die dat zelf alleen nog niet door wensen te hebben...
net alsof jij veel ouder gaat worden dan de gemiddelde roker
van roken ga je maar heel langzaam dood, net als met leven trouwens, dus stel je niet zo aan

ow ik rook trouwes niet maar dat terzijde
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
little nemo schreef op 20-09-2003 @ 10:49:
net alsof jij veel ouder gaat worden dan de gemiddelde roker
van roken ga je maar heel langzaam dood, net als met leven trouwens, dus stel je niet zo aan

ow ik rook trouwes niet maar dat terzijde
Ach als ik op een treinrails lig, ben ik nog niet dood en hoef ik ook niet dood te gaan als ik weer opsta en wegloop, maar het kan wel als een poging omschreven worden...

En die langzame dood van je, heb ik zelf anders bij heel wat mensen sneller zien gaan
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:49
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Citaat:
little nemo schreef op 20-09-2003 @ 10:49:
net alsof jij veel ouder gaat worden dan de gemiddelde roker
van roken ga je maar heel langzaam dood, net als met leven trouwens, dus stel je niet zo aan

ow ik rook trouwes niet maar dat terzijde
Maar jij hebt het nu over gemiddelden. Maar er zijn er genoeg die er aan kanker heel vroeg dood gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 15:04
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-09-2003 @ 17:29:
de eerste klas-coupé's zijn nog veeeel leger...
Gelukkig wel. Je betaalt immers stukken meer voor die rust.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:21
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 20-09-2003 @ 16:04:
Gelukkig wel. Je betaalt immers stukken meer voor die rust.
ja heerlijk, maar zodra de treinen vertraging hebben en dergelijke, ga ik eerste klas zitten in een rokers- coupe.

Kdenk dat je een hoop gezeik bespaart als je gewoon mag roken in de trein. Geen lastige mensen, een aantal treinen zijn idd nu al rookvrij: Gevolg mensen steken nu dwars door de hele trein een sigaret op.

En wat betreft die condocteurs zeg; ga je accuut, meteen en direct dood als je 2 minuten in een rokerscoupé staat? Een aantal mensen hebben hier echt een heel verkeerd beeld van zo'n coupé. Tis écht niet zo dat iedereen aan een stuk door zit te paffen hoor.

Wat ik alleen niet snap van die halve-rook-coupés.. Echt zo nutteloos dan zit de andere helft van die wagon alsnog in de rook..

Maar goed beste oplossing; maak gewoon per trein één wagon waar je gewoon kan roken. Klaar geen gezeik van reizigers meer.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:29
PV
PV is offline
goedzo, gewoon nergens meer roken in de trein in bussen mag het ook niet. die enkele uurtjes kan een mens heus wel zonder.

roken op stations mag wat mij betreft ook verboden worden.. sta je op de trein te wachten, gaat dr zo'n asociaal wijf vlak naast je staan roken
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:41
Verwijderd
Ga je toch even een paar meter aan de kant staan, of uit de wind. Zoveel moeite is dat toch niet. Doe even sociaal
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
PV schreef op 20-09-2003 @ 22:29:
goedzo, gewoon nergens meer roken in de trein in bussen mag het ook niet. die enkele uurtjes kan een mens heus wel zonder.

roken op stations mag wat mij betreft ook verboden worden.. sta je op de trein te wachten, gaat dr zo'n asociaal wijf vlak naast je staan roken
In Duitsland is dat al zo!

Daar mag je op (grote) stations standaard niet roken op het perron. Er zijn op ieder perron een paar rokerszones.

Het zorgt voor een schoner station: niet meer zoveel neergegooide sigaretten, en schonere lucht.
Ik geloof dat de NS het hier ook in gaat voeren.

In Duitsland is het een succes, dat leidt ik af uit het feit dat het proefproject (enkele jaren geleden in Bonn begonnen) inmiddels landelijk beleid geworden is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2003, 22:47
Verwijderd
Een jaar of vijftien geleden o.i.d. heeft men het roken verboden in de bussen in het ov. Toen vonden de rokers dat asociaal, vonden het maar niets (gegeneraliseerd uiteraard). Tegenwoordig is er geen haan die er naar kraait. (Sterker nog: denk dat er een hoop protest zal komen als het omgedraaid zou worden.)

Ik zie niet in waarom het een probleem zal zijn op de langere termijn als men het roken in de trein en op stations verbiedt.
Als je graag roken wilt als je ergens heengaat, koop je maar een auto. Of je rookt een uurtje niet. Zo moeilijk kan het niet zijn.
(reactie van een verstokt niet-roker)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 22:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
je hebt toch rokersvrije coupe's en rokers coupe's ? of vergis ik me nou heel erg? ik zelf kan slecht tegen rook,vooral in het openbaar evrvoer, ik ga daarom in de trein ook altijd in het rook vrije gedeelte zitten, zodoende heb ik -bijna- nooit last gehad van rook in de trein, dus waarom het nou helemaal verboden moet worden? die mensen die willen verkankeren zichzelf toch wel...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 00:16
Verwijderd
Voor de roker moet er een gelegenheid geboden worden, en als die gelegenheid niet geboden kan worden, dan past de roker zich maar aan
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-09-2003 @ 22:54:
In Duitsland is dat al zo!

Daar mag je op (grote) stations standaard niet roken op het perron. Er zijn op ieder perron een paar rokerszones.

Het zorgt voor een schoner station: niet meer zoveel neergegooide sigaretten, en schonere lucht.
Ik geloof dat de NS het hier ook in gaat voeren.

In Duitsland is het een succes, dat leidt ik af uit het feit dat het proefproject (enkele jaren geleden in Bonn begonnen) inmiddels landelijk beleid geworden is.
Ik verzeker je één ding. Niet mogen roken in de trein is tot daaraan toe. Maar op het moment dat roken op stations niet meer mag, wordt landelijk al het NS-personeel en alle NS-stations gemolesteerd.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 01:41
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Beetje apart. Maargoed, dan rook ik gewoon die twee uurtjes per dag dat ik in de trein zit niet.

Er werd overigens gezegd dat er in rokerscoupés vaak wel ruimte vrij is, wanneer gewone coupés vol zijn; mijn ervaring leert me dat juist het omgekeerde het geval is.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 08:03
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik vind zo'n rookverbod te veel betutteling van boven.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 08:08
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2003 @ 01:28:
Ik verzeker je één ding. Niet mogen roken in de trein is tot daaraan toe. Maar op het moment dat roken op stations niet meer mag, wordt landelijk al het NS-personeel en alle NS-stations gemolesteerd.
Geven we ze toch een cursus zelfverdediging (en conflictbeheersing)...

Dat kan nu ook al geen kwaad imo
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 19:08
Ferrum
Avatar van Ferrum
Ferrum is offline
Ik vind het prima! Nergens voor nodig dat alle mensen in een coupé in de stank zitten omdat een iemand zo nodig moet roken. En als er mensen toch met een hele dringende behoefte zijn, die absoluut geen 2 tellen zonder sigaret kunnen, die gaan maar mooi op de plee zitten..


(sorry voor het gebrekkige formuleren, het is zondag )
__________________
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2003 @ 01:28:
Ik verzeker je één ding. Niet mogen roken in de trein is tot daaraan toe. Maar op het moment dat roken op stations niet meer mag, wordt landelijk al het NS-personeel en alle NS-stations gemolesteerd.
Misschien wordt het dan tijd voor al die personen waar je t over hebt om een hoe-leer-ik-om-te-gaan-met-mijn-agressie cursus te volgen, want als je voor het feit dat je niet meer mag roken mensen moet molesteren dan hoor je niet eens thuis op dat station maar achter slot en grendel in de bajes.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:19
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2003 @ 01:28:
Ik verzeker je één ding. Niet mogen roken in de trein is tot daaraan toe. Maar op het moment dat roken op stations niet meer mag, wordt landelijk al het NS-personeel en alle NS-stations gemolesteerd.
moeten ze vooral doen weet iedereen ook eens hoe verslavend roken werkelijk is en dat het een reinste harddrug is
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2003 @ 01:28:
Ik verzeker je één ding. Niet mogen roken in de trein is tot daaraan toe. Maar op het moment dat roken op stations niet meer mag, wordt landelijk al het NS-personeel en alle NS-stations gemolesteerd.
Zo'n pretje is het anders niet tussen mensen te moeten staan die roken. Er zijn veel dingen waar ik een gruwelijke hekel aan heb, maar roken is toch wel mijn grootste ergernis in het dagelijks leven.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:48
Verwijderd
Denk aan de cubaanse sigaren
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:56
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Zo, terug van introductiekamp....

Ik ben voor het algehele rookverbod (of in ieder geval niet tegen) om de reden dat het op de manier zoals het nu gaat niet kan.

Waarom niet? Nu heb je in een trein nog maar een paar kleine coupés waarin gerookt mag worden. Gevolg: deze coupés staan eigenlijk altijd helemaal blauw, en het is er door al die as vaak behoorlijk smerig.

Nog minder rookcoupés dan nu kon eigenlijk niet; ze zaten al min of meer op het minimum. De NS kon dus twee dingen doen. Of het aantal rookcoupés vermeerderen, wat in deze maatschappij niet meer verkoopbaar is, of de rookcoupé helemaal afschaffen. Er is dus voor het laatste gekozen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-09-2003 @ 21:44:
Zo'n pretje is het anders niet tussen mensen te moeten staan die roken. Er zijn veel dingen waar ik een gruwelijke hekel aan heb, maar roken is toch wel mijn grootste ergernis in het dagelijks leven.
dan ga je toch ergens anders staan?

ik irriteer me aan van die groepjes breezersletjes, daarom ga ik daar niet bij in de buur staan op het perron of waar dan ook
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De effecten van het rookverbod
T_ID
266 12-08-2009 18:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 23-10-2008 19:57
Lichaam & Gezondheid niet roken in de horeca
degoudegids.nl
89 15-03-2006 21:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie
hhendrikxx
498 11-03-2006 13:29
De Kantine roken niet in horeca verboden
boer
92 06-01-2004 14:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap In november gaat bijna overal een rookverbod gelden
twiety
38 11-05-2002 13:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.