Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 22:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-04-2004 @ 21:57 :
ik eet ook elke dag vlees...wat boeit dat...
Als je elke dag vlees eet dan heb je meer kans op diverse ziekten (hart -en vaatziekten, kankersoorten etc)

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor grote verspilling van voedsel, milieuvervuiling (waterverontreiniging, luchtvervuiling, stankoverlast etc), een hoop dierenleed en ga zo maar door.

Nee het boeit niks nee dat egoistisch denken.....
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2004, 11:37
Verwijderd
jah maar vlees is ook gezond... er zitten voedingsstoffen in die niet in vleesvervangers zitten...en hoezo voor voedselverspilling? ik eet elke dag groente vlees en rijst/aardappels. ik vind dat ik erg gezond eet.

jullie zijn cru... als ik iets zeg word ik gelijk bijna doodgebeten met lompe opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-04-2004 @ 12:37 :
jah maar vlees is ook gezond... er zitten voedingsstoffen in die niet in vleesvervangers zitten...

In sommige vleesvervangers stoppen ze ook b12 erdoor, dus men kan alle voedingsstoffen in vleesvervangers vinden.

Citaat:
en hoezo voor voedselverspilling? ik eet elke dag groente vlees en rijst/aardappels. ik vind dat ik erg gezond eet.
Ik zeg niet direct dat het ongezond is. Echter als je gezond wilt eten volgens de richtlijnen die men verkondigd via voedingscentrum/overheid, dan zou je dus niet elke dag vlees moeten eten, omdat het teveel is. De mensen in NL eten nu ongeveer 3 keer zoveel vlees als nodig. Daarvoor is 3 keer zoveel voedsel en water voor het dier nodig. Van dat voedsel/water zouden vele mensen in afrika van kunnen leven.
Het belangrijkste voor een zeer gezonde voeding is gevarieerd eten. Door elke dag maar vlees en aardappelen enzo te eten, dan is dat eentonig. Beter is om wat meer variatie te brengen in je voeding.

Citaat:
jullie zijn cru... als ik iets zeg word ik gelijk bijna doodgebeten met lompe opmerkingen
Nee kritische opmerkingen. Van sommige wel wat lompe opmerkingen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:12
Verwijderd
jij valt nog wel mee maar een paar andere hier beginne me gelijk de grond in te boren...

en ik eet elke dag wat anders wan ik kan er niet tegen om elke dag hetzelfde te eten...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:15
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
ik voel me lekker toch niet aangesproken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:13
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Aten ze altijd vlees en elke dag? Hun hele leven? Vroeger kon men niet altijd vlees op tafel zetten heb ik gehoord. De laatste jaren zit overal 'vlees' door en op en in. Dat zie je ook wel in de toename van hart- en vaatziekten, kanker enzo. Hoewel er nog wel meer factoren zijn.
Ja zij aten bijna iedere dag vlees en doen dat nog steeds.

Citaat:
Overigens zou jij elke dag vanaf nu 3 keer zoveel eten als een vegetarier niet doet. Dus dat zou dan 3 keer het gemiddelde zijn. Dat is dan 3 x 90 kg vlees = 270 kg vlees. Terwijl je opa en oma ongeveer 90kg eten naar alle waarschijnlijkheid.
Ik doe mijn best, het lukt wel aardig. Alleen ruft ik nu veel meer ha ha!

Citaat:
Dat zijn alleen ongelukken, dat kan iedereen gebeuren. Dat heeft niet echt wat men voeding te maken he?
Hetzelfde geldt voor wat jij in een paar posts terug zei over vlees eten en eerder doodgaan.

Citaat:
Mensen al langere tijd vlees klopt, maar dat was niet constant vlees eten. Heel vroeger was het zelfs een echte luxe. Vooral de top at veel vlees, waar de gewone burger maar een enkele keer vlees at. Door de bioindustrie is juist de productie enorm gegroeid. Nu zit vlees overal en ook de afval producten zitten in allerlei dagelijkste producten.
Tja... ik denk er niet al te veel bij na. Ik geniet gewoon lekker van mijn biefstuk.

Citaat:
Praten is een menselijke benoeming voor het omvormen van lucht in trillingen die geluid produceert met een structurele beweging.
Dat doen dieren ook. Elk dier communiceert op een andere manier.
Dat de mens dat met 'praten' doet, betekent niet dat andere dieren niet kunnen communiceren. Het is al aangetoond dat dieren gewoon kunnen communiceren.
Inderdaad. Maar koeien, varkens en kippen (vanaf nu "K, V & K) doen dat nauwelijks. Het zijn ontzettende domme beesten. Ik heb niks tegen dieren, begrijp me goed, maar nogmaals, als je zo dom bent, ben je een makkelijke prooi.

Citaat:
Schrijven is wel een apart geval. Echter is dit ook een manier van communiceren, dat idd de mens alleen beheert. Andere dieren hebben weer manieren die de mens niet gebruikt voor communiceren.
Andere dieren zoals tijgers, apen en dolfijnen. Dat zijn slimme dieren die nadenken en communiceren. K, V & K lopen alleen maar wat rond en eten en poepen de hele dag.

Citaat:
Niet juist. Dieren kunnen ook net als de mens gebruik maken van omgeving oftewel ze kunnen dingen inschatten en bedenken.
Kraaien bijvoorbeeld staan bekend dat ze dus ijzerdraad gebruiken om een stuk eten te pakken. Deze buigen ze om tot een haak.
Varkens staan juist bekend dat ze goed kunnen leren. Worden jammer genoeg voor vele kunstjes enzo gebruikt (vroeger ook veel).
Voor zover ik weet zijn alleen hangbuikzwijntjes slim (corrigeer me als ik het fout heb).


Citaat:
Ik zeg niet direct dat het ongezond is. Echter als je gezond wilt eten volgens de richtlijnen die men verkondigd via voedingscentrum/overheid, dan zou je dus niet elke dag vlees moeten eten, omdat het teveel is.
We zouden eigenlijk ook geen chips, patat, snoep, cola en andere dingen moeten eten.

Citaat:
De mensen in NL eten nu ongeveer 3 keer zoveel vlees als nodig. Daarvoor is 3 keer zoveel voedsel en water voor het dier nodig. Van dat voedsel/water zouden vele mensen in afrika van kunnen leven.
HA HA! Laten we even een vliegtuig met water naar Afrika sturen. Het is altijd zo makkelijk om bijvoorbeeld Afrika erbij te halen in een discussie als deze.

Citaat:
Het belangrijkste voor een zeer gezonde voeding is gevarieerd eten. Door elke dag maar vlees en aardappelen enzo te eten, dan is dat eentonig. Beter is om wat meer variatie te brengen in je voeding.
Ik eet niet alleen maar vlees. Ik eet er ook altijd sla bij en een groente zoals andijvie, spinazie broccoli etc... Als je variatie in je vegatarier voeding wilt brengen, zou je eens een lekkere malse biefstuk moeten eten. Dan ben je ook meteen van het vegatarier idee af.

Citaat:
Als je elke dag vlees eet dan heb je meer kans op diverse ziekten (hart -en vaatziekten, kankersoorten etc)
Ja ja... wist je trouwens ook dat:
Als je elke dag over staat gaat heb je meer kans dat je onder een auto komt. Als je elke dag de trap op loopt heb je meer kans dat je eraf valt.

Citaat:
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor grote verspilling van voedsel, milieuvervuiling (waterverontreiniging, luchtvervuiling, stankoverlast etc), een hoop dierenleed en ga zo maar door.
zzzzzzzzzz....

Citaat:
Nee het boeit niks nee dat egoistisch denken.....
Dié instelling is de reden dat ik een vooroordeel heb tegen vegatariers. Door het niet eten van vlees denken ze dat hun stront niet stinkt.

Oh ja. Ik durf te wedden dat je leren schoenen hebt en waarschijnlijk ook een leren bankstel. Maar dat is natuurlijk niet zielig. Zolang je er zelf aan "meedoet" is het niet zielig voor die "arme dieren". Hypocrieten...

Citaat:
Gehandicapten en baby's eet je ook niet op.
Wow, no shit sherlock. De reden dat ze niet gegeten worden is dat de meeste mensen geen kannibalen zijn.

Citaat:
wat het boeit?


helemaal niks


voor jou niks......


niet voor jou nee.....
Precies. Heb je daar een probleem mee? Zo ja, het zal me een worst wezen.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:17
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
ik zeg maar niks maar je bent wel corrupt bezig
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:37
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
corrupt...?
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 26-04-2004 @ 14:13 :
[B]Hetzelfde geldt voor wat jij in een paar posts terug zei over vlees eten en eerder doodgaan.
Dat betreft ongelukken en de andere ongezonde voeding. Dat zijn 2 verschillende dingen. Aangezien de ene niet voorkomen kan worden en de 2e voorkomen kan worden.

Citaat:
Inderdaad. Maar koeien, varkens en kippen (vanaf nu "K, V & K) doen dat nauwelijks. Het zijn ontzettende domme beesten. Ik heb niks tegen dieren, begrijp me goed, maar nogmaals, als je zo dom bent, ben je een makkelijke prooi.
Ik denk dat je dan wel wat meer moet gaan inlezen in hoe koeien, varkens en kippen leven, want blijkbaar weet je niks van deze dieren. Varkens behoort zelfs tot de top van de intelligenste wezens. Maar ga je nu maar eerst inlezen.

Citaat:
Andere dieren zoals tijgers, apen en dolfijnen. Dat zijn slimme dieren die nadenken en communiceren. K, V & K lopen alleen maar wat rond en eten en poepen de hele dag.
Zoals ik al zei varkens staat zelfs tot de top van slimme dieren. Ze communiceren allemaal en doen hun ding.
Dat K, V & K volgens jou alleen maar wat rondlopen en eten en poepen is een onjuiste conclusie. Het zijn sterk sociale dieren die letten op andere, met andere soortgenoten bezig zijn, de hele tijd communiceren etc. Je beperkt je tot je denkbeeld van een koe ipv eens echt deze dieren te bestuderen.

Citaat:
Voor zover ik weet zijn alleen hangbuikzwijntjes slim (corrigeer me als ik het fout heb).
Nee, varkens over het algemeen zijn zeer slimme dieren. Zeer leergierig.

Citaat:
We zouden eigenlijk ook geen chips, patat, snoep, cola en andere dingen moeten eten.
Dat maakt niet uit. Maar zoals ik zei is het een kwestie van mate houden en variatie. Als je teveel van 1 ding eet, dan is dat niet goed. Bovenstaande zijn met veel regelmaat al zeer slecht.

Citaat:
HA HA! Laten we even een vliegtuig met water naar Afrika sturen. Het is altijd zo makkelijk om bijvoorbeeld Afrika erbij te halen in een discussie als deze.
Er word nu ook water naar afrika gestuurd hoor. Schoon water in die flesdingen.
Dat ik afrika erbij haal is niet vreemd. Ons gedrag hier veroorzaakt nou eenmaal dingen ergens anders.

Citaat:
Ik eet niet alleen maar vlees. Ik eet er ook altijd sla bij en een groente zoals andijvie, spinazie broccoli etc... Als je variatie in je vegatarier voeding wilt brengen, zou je eens een lekkere malse biefstuk moeten eten. Dan ben je ook meteen van het vegatarier idee af.
Slaat nergens op dat je dat laatste zegt. Maar het is goed als je sla en groenten erbij eet. Echter elke dag vlees heeft toch volgens vele onderzoeken enzo toch veel nadelen, maar goed als je dat zo wilt...

Citaat:
Ja ja... wist je trouwens ook dat:
Als je elke dag over staat gaat heb je meer kans dat je onder een auto komt. Als je elke dag de trap op loopt heb je meer kans dat je eraf valt.
Is dat zo? Laat eens een berekening zien...

Citaat:
Dié instelling is de reden dat ik een vooroordeel heb tegen vegatariers. Door het niet eten van vlees denken ze dat hun stront niet stinkt.
Dat vooroordeel is ongegrond. Ik probeer alleen jou reden tot nadenken te geven over grootschalige consumptie, weinig variatie enzo. Als je vlees wilt eten best, maar dan ook graag met nadenken.

Citaat:
Oh ja. Ik durf te wedden dat je leren schoenen hebt en waarschijnlijk ook een leren bankstel. Maar dat is natuurlijk niet zielig. Zolang je er zelf aan "meedoet" is het niet zielig voor die "arme dieren". Hypocrieten...
Als veganist heb ik geen leren schoenen hoor
En nee ook geen leren bankstel. Vegetarier zijn betekent vooral het niet eten van producten waarvoor dieren speciaal voor zijn gedood.
Leer word door velen onterecht aangezien als een bijproduct helaas, dus je hebt wel vegetariers die wel gewoon leren schoenen hebben enzo.
Maar in principe staat vegetarier vaak vooral als geen dieren bij voeding. In praktijk dan meestal ook geen leren schoenen enzo.
Ikzelf draag geen leer of andere dierlijke producten en eet dat ook niet. En ik probeer zoveel mogelijk dierlijke spullen te vermijden of dingen waardoor dieren zijn misbruikt enzo. In theorie is dat een streven, omdat in praktijk je als veganist jammer genoeg indirect vaak ook nog mee doet aan dieruitbuitende praktijken. Bijvoorbeeld belasting betalen waarmee de bioindustrie het vlees goedkoop kan maken enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:13
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 26-04-2004 @ 14:13 :

Wow, no shit sherlock. De reden dat ze niet gegeten worden is dat de meeste mensen geen kannibalen zijn.

wat is dat nou weer voor fuck-argument? Waarom eten mensen geen mensen? Omdat ze geen kannibalen zijn (...). De logica druipt er vanaf.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:50
Verwijderd
Het is beter hem te negeren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Maarten DuSaai #1604
DeZiekeGnoe
500 06-02-2012 18:08
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 26-09-2005 23:03
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariër?
WeR
369 27-10-2004 10:43
Eten & Drinken bekeren tot vegetarisme
Kill me Ce soir
146 13-03-2004 20:51
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.