Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 09:23
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
R.I.P Pimmetje ook al ben ik t nooit eens mee eens geweest met zijn opvatting,schande voor ons land nou t zo goed ging.

ik weet alleen niet waarom iedereen zo lopen te huilen we zijn zo zielig we horen tot top 5 rijkste landen met Zweden Finland, Zwitserland enz.

Onze regering paars heeft onze schulden geminderd,maar dat boeit niet want we willen meer agenten,maar ja dan moeten er ook meer jongeren zijn die agent willen worden en slagen als agent o is dat zo dan ja.

Ook dat gelul over asielzoekers ja dat klopt er moet geminderd worden,maar ga niet meteen om dat je met een dingetje eens bent meteen meneer Pim stemmen, als we Pim hebben komt alles goed.
We hebben meer artsen nodig voor de wachtlijsten, maar dan moeten we ze nog wel hebben, studenten die hier voor willen leren en geld voor een goede studie.

Boee hoooe oo wat ben ik zielig ik krijg alles van me mamma pappa alles wat men hartje wilt.
Zouden je ouders niet wat meer belasting kunnen betalen dan aan die arme mensen.
Nee joh dan kan geen dure kleding kopen,maar dan kan je toch gaan werken.
Werken is dat niet wat ze in een supermarkt doen nee joh dan wordt ik moe.

Zielig verwende kindertjes met hun grote monden maar helpen iets van politiek af weten nee hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 09:27
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
R.I.P Pimmetje ook al ben ik t nooit eens mee eens geweest met zijn opvatting,schande voor ons land nou t zo goed ging.

ik weet alleen niet waarom iedereen zo lopen te huilen we zijn zo zielig we horen tot top 5 rijkste landen met Zweden Finland, Zwitserland enz.

Onze regering paars heeft onze schulden geminderd,maar dat boeit niet want we willen meer agenten,maar ja dan moeten er ook meer jongeren zijn die agent willen worden en slagen als agent o is dat zo dan ja.

Ook dat gelul over asielzoekers ja dat klopt er moet geminderd worden,maar ga niet meteen om dat je met een dingetje eens bent meteen meneer Pim stemmen, als we Pim hebben komt alles goed.
We hebben meer artsen nodig voor de wachtlijsten, maar dan moeten we ze nog wel hebben, studenten die hier voor willen leren en geld voor een goede studie.

Boee hoooe oo wat ben ik zielig ik krijg alles van me mamma pappa alles wat men hartje wilt.
Zouden je ouders niet wat meer belasting kunnen betalen dan aan die arme mensen.
Nee joh dan kan geen dure kleding kopen,maar dan kan je toch gaan werken.
Werken is dat niet wat ze in een supermarkt doen nee joh dan wordt ik moe.

Zielig verwende kindertjes met hun grote monden maar helpen iets van politiek af weten nee hoor
Ten eerste wilde Pim gaan herstructureren, dus de mensen die een medische opleiding hadden en toch administratief werk deden overplaatsen.
ten tweede: Omdat het goed ging met Pim Fortuyn in het een schande voor ons land??? De man zei schijnbaar dingen die vele van ons d88.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:28
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik weet dat als Hitler in begin jaren 30 was neergeknald, dat hij net zoals Pim nu als een held was gestorven. Dat soort vragen spelen zich nu in mijn hoofd af.
Interessant. Dat denk ik eigenlijk ook..

Daarmee wil ik helemaal niet impliceren dat Fortuyn net als Hitler was of zelfs maar ideeën in dezelfde trant koesterde, maar we zullen nu nooit weten hoe hij zich als politicus ontpopt zou hebben. Jammer.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:30
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Morpheus16 schreef:
In dat geval heb k nog wat mensen om te leggen.....
T blijft gewoon een actie die niet in onze maatschappij past.

De dader heeft een belangrijke levensles gewoonweg genegeerd.
Eerst tot 10 tellen.
Citaat:
Daika schreef:
Een mens is een dier/organisme maar het werkt niet zo dat als er iets jou niet zint dat je iemand gaat vermoorden. Een dier doet iets uit zijn instinct een pistool pakken en iemand 6 zes keer schieten heet volgens mij moord met voorbedachte rade.
Mensen hebben gewoon instinctieve gevoelens, zoals het willen vermoorden van iemand die hen bedreigd/beperkt in vrijheid.
De mens heeft echter ook de mogelijkheid om 'nee' te zeggen tegen zijn eigen instincten en emoties. DAT is de unieke eigenschap van de mens.
En ik denk dat de dader wel degelijk tot 10 heeft geteld, en heel goed wist waar hij mee bezig was.

Citaat:
]{enshin schreef:
Ik ben het helemaal met Marcade eens.
Zolang je niet op de man gaat spelen, mag dat van mij hoor. Ieder z'n meug.
Citaat:
Stel je eens een wereld voor in de toekomst met een computer als wereldkeizer. Hij zorgde ervoor dat elk mens evenveel recht had.
Waar slaat dit op?
Citaat:
Emotie is het gevoel bij een bepaalde mening van een bepaald iets (object, idee, enz), dus kan het alleen door middel van uitschakeling van de emoties. Anders kan je meer waarde gaan hechten aan een persoon! Zonder emoties ben je niet meer een uniek individu. Zonder emoties heb je geen doel. Wat is een leven zonder doel? Geen leven dacht ik toch zo. Of je moet me kunnen overtuigen dat een computer een levend wezen is.

Efficientie is niet de weg naar verlichting IMO.

Voor de rest heb ik er best begrip voor. Rationeel nadenken is een must. Alleen verkeerde plaats en verkeerde tijd.
Je draaft een beetje door. Ik zeg alleen dat emoties voor mij een ondergeschikte rol hebben. Natuurlijk ben ik verdrietig van binnen, maar ik uit het niet. Emoties zijn er als hulpje voor mij, ik ben geen slaaf van m'n emoties. Het volgen van emoties heeft al voor honderden oorlogen en miljoenen doden gezorgd. Dáár ben ik tegen.
Zie ook mijn stukje over dat mensen hun instincten kunnen onderdrukken.

Citaat:
Bazz schreef:
Die hongersnood... daar kunnen wij ook niet al te veel aan doen hoor!
BULLSHIT! Er is wereldwijd genoeg voedsel om iedereen goed te voeden. We zijn alleen zo egoïstisch om de verdeling zo scheef te maken.

Citaat:
perseus schreef:
Hij was heel intelligent, hij heeft het geweten.
Als hij het wist, vind ik hem juist niet intelligent. Aangezien hij dood is.. Doodgaan vind ik niet echt het intelligenste dat je kunt bereiken in je leven.

Citaat:
En dit stond op maandagochtend in de horoscoop van de Telegraaf:

De sterren maken het ons niet gemakkelijk. De invloed van Mars en Saturnus geeft verharding op het sociaal-politieke vlak, waardoor stakingen en manifestaties niet uitblijven. Morgen en donderdag vergroten Venus en Saturnus de kans op mishandeling van bevolkingsgroepen, ongelukken op pretparken en moeten we wellicht afscheid nemen van een dierbare. Woensdag, donderdag en vrijdag is de stand van Venus en Mars t.o.v. Pluto debet aan militaire acties en aanslagen
Suggestieve onzin. Iedereen kan een tekst schrijven die voor veel mensen en situaties van toepassing is.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:30
Daika
Daika is offline
Fortuym heeft alleen maar gescoord op asielzoekers. Op de vraag wie nou al die asielzoekers zijn zal de meeste Nederlanders turken/ marokanen als antwoord geven. Dat zijn geen asielzoekers maar gastarbeiders!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik weet dat als Hitler in begin jaren 30 was neergeknald, dat hij net zoals Pim nu als een held was gestorven. Dat soort vragen spelen zich nu in mijn hoofd af.
Hij is ook als held gestorven, alleen niet in onze ogen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Fortuym heeft alleen maar gescoord op asielzoekers. Op de vraag wie nou al die asielzoekers zijn zal de meeste Nederlanders turken/ marokanen als antwoord geven. Dat zijn geen asielzoekers maar gastarbeiders!!!!
Vandaar dat ze niet werken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:44
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik weet dat als Hitler in begin jaren 30 was neergeknald, dat hij net zoals Pim nu als een held was gestorven. Dat soort vragen spelen zich nu in mijn hoofd af.
Het is fout iemand te veroordelen op een (mis)daad die die nog niet gepleegd heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:


Het is fout iemand te veroordelen op een (mis)daad die die nog niet gepleegd heeft.
Het is goed dat meerderen dit opmerken
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:46
Daika
Daika is offline
Citaat:
Vandaar dat ze niet werken.


Bazz quote:

Ze komen uit een land waar in leven onzeker. Hoe kun je nou een bestaan opbouwen als er in je land oorlog heerst. Ik weet niet wat mensen denken dat ze een universitaire opleiding achter d rug hebben ofzo. Het lijk mij toch logisch dat ze een trauma in hun hoofd hebben, wellicht zijn er naste familieleden vermoord. Ze staan toch niet sterk in hun schoenen mogen ze dan moeilijkheden hebben met het intergreren in Nederland!!!
Hoeveel Nderlanders hebben er hier nou geen baan? De meeste leerlingen staan op het punt om hun examen te maken, hoeveel van hun zullen het nooit halen. Zelfs als gebruik kunt maken van de vrijheid en de mogelijkheden in Nederland kan je geen baan hebben, nooit de politici gehoord om hun het land uit tezetten.
En zij hebben zeker geen trauma te vrgelijken met een politieke vluchteling.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:


Ze komen uit een land waar in leven onzeker. Hoe kun je nou een bestaan opbouwen als er in je land oorlog heerst. Ik weet niet wat mensen denken dat ze een universitaire opleiding achter d rug hebben ofzo. Het lijk mij toch logisch dat ze een trauma in hun hoofd hebben, wellicht zijn er naste familieleden vermoord. Ze staan toch niet sterk in hun schoenen mogen ze dan moeilijkheden hebben met het intergreren in Nederland!!!
Hoeveel Nderlanders hebben er hier nou geen baan? De meeste leerlingen staan op het punt om hun examen te maken, hoeveel van hun zullen het nooit halen. Zelfs als gebruik kunt maken van de vrijheid en de mogelijkheden in Nederland kan je geen baan hebben, nooit de politici gehoord om hun het land uit tezetten.
En zij hebben zeker geen trauma te vrgelijken met een politieke vluchteling.
Ja en dat moet dus maar in Nederland? Nederland heeft de meeste inwoners/km^2, vind wel dat Nederland VOL is. Andere landen kunnen ze ook wel opnemen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:00
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Vandaar dat ze niet werken.
Jij komt zeker uit een mooi dorpje waar nooit een buitenlander komt, en denkt er veel van te weten

Ik woon in een mooie, gewone woonwijk met rijtjeshuizen, maar wel vlakbij kanaleneiland in Utrecht. Ik ben EXPRES daar in een supermarkt gaan werken om te zien hoe erg het nou echt is. Er is gewoon een kleine groep jongeren van, zeg, 14-18 jaar die het verpest voor heel erg veel anderen. Ik heb ook een aantal Turkse en Marrokaanse (en shri lankese, en Nederlandse, en Koerdische) collega's: allemaal hardwerkende, goeie jongens/meiden, die dit net zo erg vinden als jij en ik. Vaak doen ze Mavo, soms ook Havo. Ze hebben toekomstplannen, willen van Kanaleneiland af zien te komen: naar Leidse Rijn bijvoorbeeld. Bij mij op het VWO zaten zelfs 2 Turkse meisjes en een Marrokaanse jongen en een meisje. Allemaal in 1x geslaagd, allemaal gaan studeren, net als jij(?) en ik.

natuurlijk zijn er excessen, maar als ze daar de 200 foutste jongens van de straat plukken, zal het een stuk beter gaan.
Lul alsjeblieft niet over dingen waar je zelf niet met beide benen instaat.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:

verhaal
Je zegt het dus precies goed, politieke vluchtelingen. Maar zijn ze dat wel? Vele van hen hebben inderdaad trauma's enzo, maar een groter deel komt hier van de economie profiteren, maar daarbij steunen ze de economie ook weer, hij groeit wel. Maar toch, ik vond dat Pim gelijk had >>> Dat de grenzen dicht moeten voor economische vluchtelingen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:03
Verwijderd
[QUOTE]Daika schreef:


Bazz Quote/QUOTE]

Welke dan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:05
Daika
Daika is offline
Voor alle duidelijkheid ik heb het over politieke vluchtelingen mensen die hun leven onzeker zijn. En overigens niet zo laag dunkend over economische vluchtelingen doen o zo makkelijk die mensen in hun hoekje te douwen. Over zwakkere mensen in de samenleving gesproken zij zijn zeker een van de zwakste ik walg van het feit dat zo over die mensen worden gesproken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Bij mij op het VWO zaten zelfs 2 Turkse meisjes en een Marrokaanse jongen en een meisje. Allemaal in 1x geslaagd, allemaal gaan studeren, net als jij(?) en ik.

Dan werken ze toch niet
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:07
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Jij komt zeker uit een mooi dorpje waar nooit een buitenlander komt, en denkt er veel van te weten

Ik woon in een mooie, gewone woonwijk met rijtjeshuizen, maar wel vlakbij kanaleneiland in Utrecht. Ik ben EXPRES daar in een supermarkt gaan werken om te zien hoe erg het nou echt is. Er is gewoon een kleine groep jongeren van, zeg, 14-18 jaar die het verpest voor heel erg veel anderen. Ik heb ook een aantal Turkse en Marrokaanse (en shri lankese, en Nederlandse, en Koerdische) collega's: allemaal hardwerkende, goeie jongens/meiden, die dit net zo erg vinden als jij en ik. Vaak doen ze Mavo, soms ook Havo. Ze hebben toekomstplannen, willen van Kanaleneiland af zien te komen: naar Leidse Rijn bijvoorbeeld. Bij mij op het VWO zaten zelfs 2 Turkse meisjes en een Marrokaanse jongen en een meisje. Allemaal in 1x geslaagd, allemaal gaan studeren, net als jij(?) en ik.

natuurlijk zijn er excessen, maar als ze daar de 200 foutste jongens van de straat plukken, zal het een stuk beter gaan.
Lul alsjeblieft niet over dingen waar je zelf niet met beide benen instaat.
Blabla..heel mooi gezegt, maar dan woon jij wel in een heel ideaal gebied van Nederland.
Natuurlijk zijn er jongeren die gewoon intergreren en toekomstplannen maken, netjes naar school gaan, en eerlijk hun geld verdienen.
Maar ik woon in een omgeving waar ik ook wel een andere kant zie.
Maar goed, die mensen die hier zijn , zijn er nu eenmaal, maar dat Nederland OVER vol is mag toch gezegt worden?
Hoe leuk de allochtonen ook naar school gaan en in de samenleving passen,
we zitten gewoon vol! En daar komen de problemen van..
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:10
Daika
Daika is offline
Dan bouwen we nederland toch vol met flats. Wat zijn jou problemen nou vergeleken met een politieke vluchteling?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Voor alle duidelijkheid ik heb het over politieke vluchtelingen mensen die hun leven onzeker zijn. En overigens niet zo laag dunkend over economische vluchtelingen doen o zo makkelijk die mensen in hun hoekje te douwen. Over zwakkere mensen in de samenleving gesproken zij zijn zeker een van de zwakste ik walg van het feit dat zo over die mensen worden gesproken.
Ik walg ervan dat mensen zich voordoen als politieke vluchtelingen, maar na 5 jaar economische vluchtelingen blijken te zijn. Gevolg: Ze kunnen het land niet meer uitgezet worden, het land raakt NOG voller. En op het moment dat er ECHT politieke vluchtelingen aan de deur kloppen, zitten we zo vol dat ze niet worden toegelaten
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:12
Daika
Daika is offline
Wat zijn de problemen dan dat ze veroorzaken?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Wat zijn de problemen dan dat ze veroorzaken?
kijk maar op http://www.cbs.nl


veel meer criminaliteit bij meer allochtonen, en ik weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar de feiten laten dit zien. Verder gaat dit niet meer over de dood van Pim Fortuyn, slotje wat mij betreft
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:21
Daika
Daika is offline
Dit is een discussie je moet je mening natuurlijk niet remmen door een gebrek aan kennis en zeker in staat moeten zijn om uit te leggen waarom jij vindt wat jij vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:23
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
Daika schreef:
Dan bouwen we nederland toch vol met flats. Wat zijn jou problemen nou vergeleken met een politieke vluchteling?
Heej jah gezellig!! Allemaal flats.. kom nou, lekker allemaal op elkaar gepropt. Dat is oorlog verplaatsen want dan komt er echt oorlog in Nederland....
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Jij komt zeker uit een mooi dorpje waar nooit een buitenlander komt, en denkt er veel van te weten

Ik woon in een mooie, gewone woonwijk met rijtjeshuizen, maar wel vlakbij kanaleneiland in Utrecht. Ik ben EXPRES daar in een supermarkt gaan werken om te zien hoe erg het nou echt is. Er is gewoon een kleine groep jongeren van, zeg, 14-18 jaar die het verpest voor heel erg veel anderen. Ik heb ook een aantal Turkse en Marrokaanse (en shri lankese, en Nederlandse, en Koerdische) collega's: allemaal hardwerkende, goeie jongens/meiden, die dit net zo erg vinden als jij en ik. Vaak doen ze Mavo, soms ook Havo. Ze hebben toekomstplannen, willen van Kanaleneiland af zien te komen: naar Leidse Rijn bijvoorbeeld. Bij mij op het VWO zaten zelfs 2 Turkse meisjes en een Marrokaanse jongen en een meisje. Allemaal in 1x geslaagd, allemaal gaan studeren, net als jij(?) en ik.

natuurlijk zijn er excessen, maar als ze daar de 200 foutste jongens van de straat plukken, zal het een stuk beter gaan.
Lul alsjeblieft niet over dingen waar je zelf niet met beide benen instaat.
Naarden is een stad vlak boven H'sum. Idd er zijn ook genoeg allochtonen die wel werken. Maar het overschot van de marokaanse jongeren werkt niet. Die moeten dus gewoon het land uit worden gezet. En er moeten geen mensen meer worden toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:25
stella
stella is offline
Citaat:
Bazz schreef:


Ik walg ervan dat mensen zich voordoen als politieke vluchtelingen, maar na 5 jaar economische vluchtelingen blijken te zijn. Gevolg: Ze kunnen het land niet meer uitgezet worden, het land raakt NOG voller. En op het moment dat er ECHT politieke vluchtelingen aan de deur kloppen, zitten we zo vol dat ze niet worden toegelaten

* klap klap klap * ben het met je eens.
begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal nix tegen buitenlanders, mijn vriend s zelfs een buitenlander maar nederland zit gewoon vol en dat is iets wat pim naar voren heeft gehaald wat andere politici nog niet gedurfd hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:28
stella
stella is offline
Citaat:
darkshooter schreef:


Naarden is een stad vlak boven H'sum. Idd er zijn ook genoeg allochtonen die wel werken. Maar het overschot van de marokaanse jongeren werkt niet. Die moeten dus gewoon het land uit worden gezet. En er moeten geen mensen meer worden toegelaten.
nee ze moeten niet het land uit worden gezet!
nederland heeft ze binnengelaten en je kan de boel nu niet meer terugdraaien en ze maar weer het land uitzetten!
en er mogen heus wel mensen worden toe gelaten vind ik, maar alleen als die echt in hun land onder barre omstandigheden leven en niet alleen maar komen om van de nederlandse economie te profiteren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:28
Daika
Daika is offline
Citaat:
Maar het overschot van de marokaanse jongeren werkt niet. Die moeten dus gewoon het land uit worden gezet. En er moeten geen mensen meer worden toegelaten.
Dat zijn geen politieke vluchtelingen.
Vraag aan iedereen hoe komt het toch dat in de discussie van de asielzoekers dat het altijd de turken en marokanen zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Dan bouwen we nederland toch vol met flats. Wat zijn jou problemen nou vergeleken met een politieke vluchteling?
Ik stel voor om de flats in het groene hart neer te zetten Die mensen kunnen toch ook gewoon naar een ander land, nogmaal: Nederland is VOL.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:


Dat zijn geen politieke vluchtelingen.
Vraag aan iedereen hoe komt het toch dat in de discussie van de asielzoekers dat het altijd de turken en marokanen zijn?
omdat het meerendeel van de asielzoekers uit marokko en Turkije komt!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:33
Daika
Daika is offline
Nee dat zijn geen asielzoekers maar gastarbeiders. Nogal een grote denkfout. Zij zijn in de jaren 60/70 gekomen om de tekort op te vangen aan werknemers. Dat is wat mij irriteert de discussie gaat over turken/marrokanen en dat is een andere discussie dan asielzoekers.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Nee dat zijn geen asielzoekers maar gastarbeiders. Nogal een grote denkfout. Zij zijn in de jaren 60/70 gekomen om de tekort op te vangen aan werknemers. Dat is wat mij irriteert de discussie gaat over turken/marrokanen en dat is een andere discussie dan asielzoekers.
Ik vind gastarbeider hetzelfde als economische vluchtelingen. Bovendien zijn de kinderen van die mensen de criminaliteitcijfers goed aan het opvijzelen. De gevangenissen zijn overvol, dus als ze gewoon misdaden begaan, hup het land uit, je bent hier te gast in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:38
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik vind 't trouwens goed overdreven dat 6 mei meteen uitgeroepen wordt als 'de dag dat de democratie dood is gegaan'...

Joes Kloppenburg overleed ook omdat 'ie z'n mening uitte (nou ja, hij kwam tussenbeide), en hij kreeg alleen maar 'n stille tocht...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:41
Daika
Daika is offline
een gastarbeider is altijd op het verzoek van de regering!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:43
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
True,jammer dat veel domkoppen dat niet weten he !!!!!!


PeaCe
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:44
Verwijderd
Het lijkt me niet dat de regering NU no gastabeiders aanneemt. Waarom komen er dan nog steeds mensen uit MArokko en Turkije hierheen? Het is iig geen gezinhereniging.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:44
Verwijderd
agh, ik was het totaal niet met hem eens, maar dit had hij niet verdiend. Zo zie je maar dat extreem links (de dader) en extreem rechts (Pim Fortuyn) moeten worden verboden. Maar jah dat kan weer niet, want dat zou niet democratisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:47
Daika
Daika is offline
Ik denk dat heel veel mensen hetzelfde denken en de discussie over de asielzoekers vermengd met turken/marrokanen. Dat is en andere vraagstuke
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:55
Verwijderd
goh hoezo tolerant nederland
eigen mening van iemand wordt duidelijk in het nieuws uitgezonden en bats!
moordaanslag..echt te gek voor woorden gewoon!

zijn ze nou zo bang dat ie in die kamer kwam te zitten?

kijk ik was niet geheel met m eens want bij sommige standpunten gaf ik hem gelijk..wij betalen belasting en het geld wordt gebruikt voor de uitkeringen van vluchtelingen/allochtonen

iemand vermoorden voor zoiets??

belachelijk en triest

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:56
D'tje
D'tje is offline
Vaag gebeuren....
Ik was het niet altijd eens met hem (vaker niet dan wel) en vond soms dat hij een beetje ERG provoceerde dus de een of andere aanslag of problemen had ik al wel verwacht, maar dat ie dood zou gaan?? Dat wens je niemand toe en al helemaal niemand die je niet kent, want misschien was het prive wel een harstikke aardige vent.
Ik denk ook dat het door een profesioneel iemand is gebeurt, inderdaad iemand die gewend is te schieten en die erg goed kan schieten (iemand van het leger? Politie?) van een afstand, want als ie dichtbij had gestaan hadden ze hem wel gezien, en die woordvoerder heeft niets gezien todat Pim op de grond lag. Ok hij liep voor hem, maar toch zou je wel wat hebben gezien als hij dichtbij stond (de schutter dus).
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:06
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Ik vind gastarbeider hetzelfde als economische vluchtelingen.
Nederland heeft hen gevraagd om hierheen te komen, zij hebben niet aan Nederland gevraagd of ze hier werk konden krijgen. Er was een tekort aan werknemers dus dacht Nederland, nou dan halen we die toch gewoon uit Marokko etc.
Dus geen vluchtelingen, maar uitgenodigde 'gasten'.
__________________
BOE
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:15
Verwijderd
Echt vreselijk, ik ben echt nog steeds geschokt. Ik vond Pims' politieke ideeën nix, maar het leek me verder wel een sympathike man. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ie er niet meer is...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:21
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik vraag me af waar dit heengaat met Europa..

Eerst die schietpartij in Erfurt (mochten we die soms al vergeten zijn.).. en nu de moord op Pim.F Je gaat je bijna afvragen wat het volgende zal zijn..

Van democratie is dus sinds gisteren ook geen sprake meer.. Plaatjes in de volkskrant laten dit ook zeer duidelijke zien.. mjah..

De dood van Pim is Grotendeels ook schuld vd media.. dit schreef een man op t forum van de volkskrant, en die heeft groot gelijk:

"De media hebben in hun zucht naar senatie het ultieme doel bereikt. Ze hebben van Fortuyn een beeld weten te creeëren, dat hem plaatste in een uiterst rechts hoek. Een hoek waar de man in het geheel niet thuis hoorde. Uitspraken van Fortuyn werden al het hele jaar uit elk verband gerukt en van elke nuance ontdaan.
Nooit werd door de media geschreven wat Fortuyn werkelijk bedoelde met bijvoorbeeld uitspraken over de WAO. Zo werd hij neergezet als het rechtse gevaar in Nederland. Hoe kan het dat buitenlandse journalisten niets van Fortuyn afweten, maar hem wel vergelijken met Le Pen?! Niet omdat Fortuyn ook maar iets met Le Pen ophad, maar omdat het zo lekker scoort. We hebben geen extreem-rechtse figuur in de politiek, dus zetten de media Fortuyn er maar neer...

Geen wonder dat er mensen zijn die Fortuyn als de bron van hun frustraties zien. En nu is ie dood en hoor en zie ik hoe erg iedereen op TV dat vindt. Schijnheilig zijn de media, nog erger dan de politice zelf. Beste redacteuren in Nederland: Vergeet niet uw medeleven te betuigen na het bekijken van de kijkcijfers van vanavond, want dit scoort pas echt, hoor! Onze eigen martelaar, wie had dat kunnen denken?! Gatverdamme!"
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:26
Verwijderd
Ik ben er ook helemaal kapot van. Ik moet er steeds aan denken. Ik hoorde het vanochtend toen ik in het vliegtuig zat. Dit hoort toch niet meer mogelijk te zijn in een democratie. Hij veroorzaakte een aardverschuiving in de politiek, en blijkbaar was een deel van het volk het met hem eens anders zou hij nooit zo hoog in de peilingen terecht zijn gekomen. En niet al zijn ideeen waren slcht. Ik had toevallig afgelopen avond een stuk over zijn standpunten gelezen en het viel allemaal best mee. Vervolgens hoor ik dat de volgende ochtend een of andere imbiciel heeft besloten het recht in eigen hand te nemen en hem maar dood te schieten. Waar gaan we dan heen met dit land. Zo durf je na verloop van tijd je eigen mening niet meer te uiten.

En wat zou nou een motief voor degene zijn geweest om hem te vermoorden. Zelfs de donkere bevolking van Nederland toonden respect voor hem voor de televisie. Je hoeft het niet met die man eens te zijn maar om hem nou dood te schieten. Bovendien heeft mijn vader na dit voorval besloten om maar helemaal niet meer te stemmen. Hij kan er nou nog steeds niet over uit wat voor een land dit is. En eigenlijk kan ik me daar wel iets bij vorstellen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
perseus schreef:
"Als mij iets overkomt, dan is dat de schuld van de media en de politici. En dan kunnen ze wel zeggen:"Wij hebben die aanslag niet gepleegd", maar ze hebben dan wel het klimaat gecreeerd om mij te vermoorden".
Verantwoordelijkheid is moeilijk aan te geven. De hoofdverantwoordelijke is natuurlijk de moordenaar dat staat als een paal boven water. Ik denk dat Fortuyn ook deels zelf verantwoordelijk is omdat hij z'n mening op een op een intimiderende manier verkondigd. Hierbij denk ik meteen aan z'n uitspraken waardoor hij uit LN is gezet.

Wat bedoelt hij met het klimaat dat de media en de politici hebben gecreerd? Als jij daarmee het extreem-rechtse beeld bedoeld dat sommige mensen hebben, denk ik dat hij daar zelf ook deels verantwoordelijk voor is. Daar zijn veel factoren voor die dat bevestigen: anti Islam, anti wet van vrijheid van meningsuiting, anti immigranten. En dan vooral de provocerende manier waarop hij het brengt.

Citaat:
Hij was heel intelligent, hij heeft het geweten.
In dat geval denk ik dat hij graag beroemd wilde worden en de geschiedenis in wilde gaan: hoe dan ook. Dat is hem dan bij deze gelukt. "Lijsttrekker van nieuwe in opkomst komende partij vermoord vlak voor de verkiezingen". Nog nooit eerder voorgekomen..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:32
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
dystopia schreef:

"Lijsttrekker van nieuwe in opkomst komende partij vermoord vlak voor de verkiezingen". Nog nooit eerder voorgekomen..
Niet in Nederland, nee.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:


De dood van Pim is Grotendeels ook schuld vd media.. dit schreef een man op t forum van de volkskrant, en die heeft groot gelijk:

"De media hebben in hun zucht naar senatie het ultieme doel bereikt. Ze hebben van Fortuyn een beeld weten te creeëren, dat hem plaatste in een uiterst rechts hoek. Een hoek waar de man in het geheel niet thuis hoorde. Uitspraken van Fortuyn werden al het hele jaar uit elk verband gerukt en van elke nuance ontdaan.
Nooit werd door de media geschreven wat Fortuyn werkelijk bedoelde met bijvoorbeeld uitspraken over de WAO. Zo werd hij neergezet als het rechtse gevaar in Nederland. Hoe kan het dat buitenlandse journalisten niets van Fortuyn afweten, maar hem wel vergelijken met Le Pen?! Niet omdat Fortuyn ook maar iets met Le Pen ophad, maar omdat het zo lekker scoort. We hebben geen extreem-rechtse figuur in de politiek, dus zetten de media Fortuyn er maar neer...

Geen wonder dat er mensen zijn die Fortuyn als de bron van hun frustraties zien. En nu is ie dood en hoor en zie ik hoe erg iedereen op TV dat vindt. Schijnheilig zijn de media, nog erger dan de politice zelf. Beste redacteuren in Nederland: Vergeet niet uw medeleven te betuigen na het bekijken van de kijkcijfers van vanavond, want dit scoort pas echt, hoor! Onze eigen martelaar, wie had dat kunnen denken?! Gatverdamme!"
Juist, de media hebben erg zitten stoken, dat heb ik al vaker gezegd. Ze gaven hem veels te veel aandacht, precies wat een nieuwe partij nodig heeft. De (zogenaamd 'linkse' )media horen objectief te zijn, die zoutzak van een Melkert werd NOOIT bekritiseerd, evenals Dijkstal en in mindere mate De Graaf en Balkenende. De media hebben echt een scheve schaats gereden en mogen zich dit aanrekenen, de hetze had dit tot resultaat. Natuurlijk was het niet de bedoeling, maar het gebeurde wèl. En Pim (God hebbe zijn ziel) wordt nu wel de Nederlandse Kennedy, hij wordt een mythe.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:03
Daika
Daika is offline
Ad melkert nooit bekritiseert??
Het is moeilijk om hem te bekritiseren omdat hij niet zo'n spraakmakende mededelingen deed over die onderwerp. Waarop hij wel bekritiseerd werd is te moeilijk om te begrijpen omdat het niet interessant is wat hij op het gebied van de gezondheid te vertellen heeft. Als melkert en andere poltici dezelfde standpunten in nam als fortuyn dan moet ik het nog zien.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
cmoi schreef:
sorry post ik 'm hier

ik zal mijn eigen mening buiten beschouwing laten (krijg ik hier toch alleen maar kritiek op), maar ik vind de reactie sterk overdreven

geweld is nooit goed, maar anders als er een nederlander wordt doodgeschoten, komt het in het nieuws en daarna hoor je er nooit meer iets van

maar nu er een bekende nederlander wordt vermoord, lijkt het opeens belangrijker dan anders, en dan vind ik onzin

al die extra journaals en evenementen die afgelast worden, moet óf niet gebeuren, óf het moet gebeuren bij iedere nederlander die vermoord wordt
ja, maar bij de een heeft de moord iets meer gevolgen dan bij de ander. Veel meer mensen voelen zich betrokken bij de moord op een bekend persoon, zeker als die persoon ook nog eens vermoord is vanwege zijn (politieke) ideeen.
Waar hebben we de afgelopen jaren voor gevochten: voor Vrijheid van Meningsuiting: dat is dan bij deze teniet gedaan...deze dader moet zwaar en zwaar gestraft worden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:33
Verwijderd
Dit lijkt me anders een extreem geval van meningsuiting.

En ik vrees mensen zoals jij die spreken van zwaar straffen, geeft niet echt blijk van een liefdevol karakter.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Suggestieve onzin. Iedereen kan een tekst schrijven die voor veel mensen en situaties van toepassing is.
Ik geloof er ook niet in, maar er staat niet iedere dag in de krant dat er een verharding komt op het sociaal-politieke vlak, en zeker niet dat er een aanslag gaat komen.

Citaat:
Daika schreef:
Over de doden geen woord kwaad
De mortuis nil nisi bene.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap samenvatting van de demonisering
dutch lion
7 18-07-2002 18:19
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap de gevolgen van de moord op pim fortuyn
nao
3 13-05-2002 10:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De zionisten Vuren nu op Arafat
MoHaMeDJaLaL
272 01-05-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.