Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 13:24
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Reactie op gesloten thread van nare man
Jezus wat irritant dat alles in deze bulk thread moet


Citaat:
perseus schreef:
Gekopieerd van iemand anders
Goed zo perseus, nuttige inbreng



Ik ben het eens met de stelling van nare man... De dood van Pim geeft denk ik een enorme impuls aan de mensen die Fortuyn gaan stemmen.

Als ik in de kranten reacties lees van mensen die eerst niet van plan waren te gaan stemmen of zelfs van plan waren een normale partij te stemmen en nu voor LPF gaan...

Voor de partij LPF is het op korte termijn goed (meer zetels)

Op lange termijn echter helemaal niet... kan er wel een LPF zonder PF zijn?
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 13:30
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
nare man schreef:

Doodgeschoten worden is het beste wat Pim kon overkomen

Beetje controversiële stelling, maar lees even verder en begin niet meteen te gillen...ik ben ook benieuwd naar het niveau van relativeringsvermogen hier, wat volgens mij op een laag pitje staat.
Nu Pim Fortuyn dood is, worden zijn plannen alleen nog maar meer onderstreept. Als Pim in de regering was gekomen, zou zijn gedachtengoed een zachte dood zijn gestorven. Partijen wilden niet met hem samenwerken, de man zou over zijn eigen schoenveters gestruikeld zijn. Dat is niet spectaculair. Op deze manier krijgt hij alle aandacht die hij ooit zou hebben kunnen wensen.
Immers, waar stond Pim voor? Hij wilde (onder andere) het onveilge gevoel in de samenleving, het zinloze geweld en de straatcriminaliteit hard aanpakken. Wat gebeurt er? Hij wordt doodgeschoten. Wat gaan Pim Fortuyn-aanhangers doen? Die roepen nu om het hardst: 'Zie je wel! Hij zegt waar het op staat en wordt doodgeschoten!' Zo krijgt Pim gewoon gelijk, althans voor zijn kiezers. Een betere manier om zijn standpunten over onveiligheid te onderstrepen had hij niet kunnen vinden, hij is zelf het ultieme voorbeeld geworden van hetgeen hij voor waarschuwde.
Reacties! En geen geblaat, ik wil hier een discussie van hoog niveau! Anders ga je maar naar de kleuterschool.

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 13:32
®Observer
Avatar van ®Observer
®Observer is offline
Ik ben nummer 205.

Dat wil zeggen dat hetgeen ik nu ga zeggen misschien al gezegd is. Misschien ook niet. Ach wat, ik waag de gok.

Natuurlijk is het erg dat Fortuyn dood is. Natuurlijk is het een aanslag op de democratie. Natuurlijk mag zoiets nooit gebeuren. Maar laten we alsjeblieft niet zo schijnheilig gaan doen, mensen. Denken jullie dat ze in Den Haag niet een beetje opgelucht zijn? Gelukkig, van die Fortuyn hebben we geen last meer, zoiets? Ik denk het wel.

Ten tweede hoorde ik net iemand op de radio die vond dat de dader de hersenen had van een strontvlieg, en er vervolgens aan toevoegde dat ze wel gaat stemmen op LPF "uit respect". Dan ben je zelf ook niet zo slim. Ga dan naar het stadhuis in Den Haag, krabbel daar een lief woordje neer en ga weer naar huis. Als je stemt op LPF weet je nooit wat daar van gaat komen, weet je niet wie er naar voren stapt om als "vervanger" te fungeren.

*zucht*

Dat lucht op.
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:14
L'Amour
Avatar van L'Amour
L'Amour is offline
Tja, het is erg wat er gebeurd is, niemand verdient zo'n dood, zelfs Pim Fortuyn niet, al staan mijn standpunten rechttegenover die van hem. Met deze daad is het laatste beetje onschuld van Nederland voor goed verdwenen. Hoezo, vrijheid van meningsuiting in Nederland. Zodra je niet de algemene mening deelt, maken ze je van kant!! Wat jabbahw0ck schrijft is helemaal waar. LPF wil dat de verkiezingen gewoon door gaan, dus blijft Fortuyn op de lijst staan. Heel veel mensen, vooral de zwevende kiezers, zullen nu alsnog op hem stemmen uit respect. LPF zal al die zetels op moeten vullen, maar de hele lijst bestaat uit onervaren mensen die bijna niemand kent. Zij zullen het echt niet gaan redden zonder hun charismatische leider, die ten minste wel verstand van de gang van zaken in de politiek had. En wat krijg je dan?? Een complete chaos geloof ik....
Nee, het ergste wat men kan doen is alsnog uit respect voor Fortuyn op hem gaan stemmen. Het is inderdaad verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar denk goed na, want je zit 4 jaar aan het kabinet en de Tweede Kamer vast... Toon je respect voor Pim Fortuyn op een andere manier, maar ga alleen op hem/LPF stemmen als je het echt eens bent met de standpunten of als je zeker weet dat de andere kandidaten in staat zijn hun werk zonder Fortuyn te doen!
__________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:19
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
Orion schreef:
Reactie op gesloten thread van nare man
Jezus wat irritant dat alles in deze bulk thread moet




Goed zo perseus, nuttige inbreng



Ik ben het eens met de stelling van nare man... De dood van Pim geeft denk ik een enorme impuls aan de mensen die Fortuyn gaan stemmen.

Als ik in de kranten reacties lees van mensen die eerst niet van plan waren te gaan stemmen of zelfs van plan waren een normale partij te stemmen en nu voor LPF gaan...

Voor de partij LPF is het op korte termijn goed (meer zetels)

Op lange termijn echter helemaal niet... kan er wel een LPF zonder PF zijn?
Ook ik ben het eens met nare man. En bovendien is het zo dat iemand die dood is altijd 'mooier'wordt herinnerd dan dattie in werkelijkheid was. Maar wat ik wel vind is: doodgeschoten worden is niet HET BESTE wat hem kon overkomen: wanneer verkiest iemand de dood boven succes?

Wat ik gelijk ff wil zeggen :
De hedendaagse politiek heeft geen schuld bij deze aanslag, zoals pim zelf wel beweerde (ik wordt gedemoniseerd door de politiek). NIEMAND heeft PF gevraagd op te staan en een partij te beginnen, hij is zelf met veel bombarie zijn meningen komen vertellen en dat hij daardoor gevaar liep wist hij. Hij hoeft dan niet te verwachten van andere partijen hem te steunen omdat men. toevallig anders tegenstanders heeft. Natuurlijk zullen andere partijen hem afkraken op de punten waar ze zelf de stemmers mee binnen kunnen halen. Dat heeft PF zelf ook gedaan, want wie heeft het boek: De puinhopen van paars gecshreven? Zoals Pim zelf zei: politiek is topsport.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
jabbahw0ck schreef:
Ik ben nummer 205.
maak daar maar 982 van
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:51
Piccola
Piccola is offline
Hier in D'chem staat op elke poster van Ad Melkert gekalkt: Moordenaar!!!

Wat een idioten die dat gedaan hebben zeg!

Het is echt verschrikkelijk en heel triest wat er gisteravond is gebeurd! Zoiets verdient niemand!! Ik snap ook echt niet hoe dit kon gebeuren. Zoiets had toch niemand aan zien komen?! Ik was het niet met Pim Fortuyn eens, maar dit...

Ik zat op het forum toen mijn moeder ineens binnenkwam. Ze zei: Pim Fortuyn is dood!! En toen was ze stil... Ik zat op de rest van de grap te wachten. Ik dacht echt dat ze een grap ging vertellen enzo.. Totdat ze zei dat ik maar naar het nieuws moest kijken.

Ik vond de beelden van Pim, hoe hij daar lag met al dat bloed, heel naar om te zien! Ik was er helemaal stil en ontdaan van...

Pim Fortuyn, R.I.P!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:54
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Triest dat iemand hem om andere denkbeelden heeft doodgeschoten, maar ik ben wel blij dat het gevaar Fortuyn nu voorbij is
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:58
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Orion schreef:


Als ik in de kranten reacties lees van mensen die eerst niet van plan waren te gaan stemmen of zelfs van plan waren een ==>normale<== partij te stemmen en nu voor LPF gaan...

Wat is LPF dan? Is dat een rare partij? waarom, omdat ze rechts van het midden zaten? Omdat ze zogenaamd racistisch zouden zijn???

(ik heb normale tussen pijltjes gezet zodat het duidelijk zou zijn, kweenie hoe je schuin drukt ofzo)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Daika schreef:
Nee dat zijn geen asielzoekers maar gastarbeiders. Nogal een grote denkfout. Zij zijn in de jaren 60/70 gekomen om de tekort op te vangen aan werknemers. Dat is wat mij irriteert de discussie gaat over turken/marrokanen en dat is een andere discussie dan asielzoekers.
turkse/marokaanse jongeren uit de jaren 60/70? Vreemd
Asielzoekers zijn volgens mij voor 85% ofzo Turks/Marokaans, dus kan je net zo goed over turken/marokanen praten. Ook al weet ik dat er genoeg anderen zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
agh, ik was het totaal niet met hem eens, maar dit had hij niet verdiend. Zo zie je maar dat extreem links (de dader) en extreem rechts (Pim Fortuyn) moeten worden verboden. Maar jah dat kan weer niet, want dat zou niet democratisch zijn.
extreem rechts of extreem links hoeft niet verboden te worden. Want al wordt dat verboden, dan is er nog extreem links en rechts, omdat zij volgens politieke schaal het meest links of rechts zijn. En verder kan je denkbeelden van een mens ook niet afschaffen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
hoe kom je nou weer tot de conclusie dat de dader extreem-links is?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:11
greendayrulez
greendayrulez is offline
ik vind het zo superzwak dat ze hem hebben neergeschoten...
net of je de democratie vermoord hebt man. je mag hier nie eens
je eigen mening geven, wat iz dit voor een land??
ik kan hier met mijn hoofd niet bij...
__________________
blabla
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
greendayrulez schreef:
ik vind het zo superzwak dat ze hem hebben neergeschoten...
net of je de democratie vermoord hebt man. je mag hier nie eens
je eigen mening geven, wat iz dit voor een land??
ik kan hier met mijn hoofd niet bij...
slaat nergens op dat je met ALLEEN DEZE actie de democratie hebt vermoord. Het is al veel langer spelende, en dit heeft heel misschien de doorslag gegeven. Iig het komt erop neer dat dit een laffe actie is van een zieke geest. En vele hebben het over "Het Fortuyn Gevaar" of iets in die trend. Maar ik denk dat hij best goede veranderingen had kunnen brengen. Hij bracht z'n ideeën extreem, maar als hij dat zou doen in de Kamer, dan zou zijn idee afgedongen worden naar iets veel milder, wat waarschijnlijk veel beter geweest zou zijn voor de maatschappij. En ik vind het belachelijk dat ontiegelijk veel mensen nu toch op LPF gaan stemmen "om hem te herdenken" ofzoiets... DAMN
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
hoe kom je nou weer tot de conclusie dat de dader extreem-links is?
is gezegd op het nieuws?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bazz schreef:


is gezegd op het nieuws?
nog een bron op inet?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:22
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
Mitros schreef:
Triest dat iemand hem om andere denkbeelden heeft doodgeschoten, maar ik ben wel blij dat het gevaar Fortuyn nu voorbij is
Het is maar de vraag of dat gevaar nu geweken is... Ik denk dat LPF gevaarlijker is dan ooit...

Veel mensen zullen uit woede of verdriet (iig emotie) LPF stemmen, terwijl LPF zonder Pim Fortuyn een kermis is. Slechts enkele personen op deze lijst hebben politieke ervaring.

Ik ben bang voor de komende verkiezingen, maar ik vind dat ze wel 15 mei door moeten gaan.
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Orion schreef:


Het is maar de vraag of dat gevaar nu geweken is... Ik denk dat LPF gevaarlijker is dan ooit...

Veel mensen zullen uit woede of verdriet (iig emotie) LPF stemmen, terwijl LPF zonder Pim Fortuyn een kermis is. Slechts enkele personen op deze lijst hebben politieke ervaring.

Ik ben bang voor de komende verkiezingen, maar ik vind dat ze wel 15 mei door moeten gaan.
zoals eerder gezegd Fortuyn is geen gevaar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bazz schreef:


zoals eerder gezegd Fortuyn is geen gevaar
De partij kan alleen leioden tot bestuurlijke crises en tot onlusten, that's all
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


nog een bron op inet?
hmm... ik lees net dit: http://nu.nl/document?n=56290


En hier nog wat
De politie liet rond half tien tijdens een persconferentie weten de mogelijke dader te hebben aangehouden. De dader is een 33-jarige, Nederlandse man. Zijn antecedenten zouden bij de politie inmiddels bekend zijn. Ook is huiszoeking in de woning van de man gedaan. Het motief is volgens de politie nog niet bekend. Volgens de Telegraaf kwam de man uit Harderwijk en zou hij extreem-linkse denkbeelden hebben.
Bron: http://nu.nl/document?n=56252
Maja... is wel de Telegraaf

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:

Zoiets had toch niemand aan zien komen?!
Pim Fortuyn, R.I.P!
Nee, behalve hijzelf dus (lees mijn post op pagina 3).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


De partij kan alleen leioden tot bestuurlijke crises en tot onlusten, that's all
daarom Was eens nodig
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bazz schreef:


hmm... ik lees net dit: http://nu.nl/document?n=56290
hij was een milieu-activist. Er staat nergens dat ie extreem-links was.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


hij was een milieu-activist. Er staat nergens dat ie extreem-links was.
Zie de rest van die post!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:35
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
Joostje schreef:


De partij kan alleen leioden tot bestuurlijke crises en tot onlusten, that's all
rellen
ondergang van alle publieke instellingen (om maar even te noemen: onderwijs, zorg)
nederland dat niet meer serieus genomen wordt in het buitenland (en terecht)
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bazz schreef:


Zie de rest van die post!
dat zie ik.ik zie nergens extreem-links staan
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Orion schreef:


rellen
ondergang van alle publieke instellingen (om maar even te noemen: onderwijs, zorg)
nederland dat niet meer serieus genomen wordt in het buitenland (en terecht)
oja sorry
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


dat zie ik.ik zie nergens extreem-links staan
Citaat:
Bazz schreef:

hmm... ik lees net dit: http://nu.nl/document?n=56290


En hier nog wat
De politie liet rond half tien tijdens een persconferentie weten de mogelijke dader te hebben aangehouden. De dader is een 33-jarige, Nederlandse man. Zijn antecedenten zouden bij de politie inmiddels bekend zijn. Ook is huiszoeking in de woning van de man gedaan. Het motief is volgens de politie nog niet bekend. Volgens de Telegraaf kwam de man uit Harderwijk en zou hij extreem-linkse denkbeelden hebben.
Bron: http://nu.nl/document?n=56252
Maja... is wel de Telegraaf
ZO dan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
1 woord: TELEGRAAF
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
1 woord: TELEGRAAF
Jah daarom
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Bazz schreef:

ZO dan?
Zei ik al in een andere topic. Is opgeblazen:

Media zegt: Na de huiszoeking lijkt het erop dat er materiaal gevonden dat duidt op milieu activisme.
Telegraaf zegt: Extreem-links persoon heeft Fortuyn vermoord!
(3fm trok overigens ook al meteen die conclusie)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:03
Ruis
Ruis is offline
Citaat:
Joostje schreef:
1 woord: TELEGRAAF
1 woord: Denial

En diegene die zei dat hij/zij blij is dat het 'gevaar' Fortuyn weg is is ook lekker democratisch.
__________________
kggggggggggggggggggggggggggggggg
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:57
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Orion schreef:


Het is maar de vraag of dat gevaar nu geweken is... Ik denk dat LPF gevaarlijker is dan ooit...

Veel mensen zullen uit woede of verdriet (iig emotie) LPF stemmen, terwijl LPF zonder Pim Fortuyn een kermis is. Slechts enkele personen op deze lijst hebben politieke ervaring.

Ik ben bang voor de komende verkiezingen, maar ik vind dat ze wel 15 mei door moeten gaan.
De mensen die op de lijst van LPF staan zijn niet zo extreem in hun denkbeelden als Pim Fortuyn, vermoedelijk hebben ze allemaal andere ideen.
Binnen 1 jaar zal LPF verdeeld zijn in groepen, wel diep triest dat een deel van de NL bevolking denkt dat zo'n zooitje in de regering moet.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ruis schreef:
En diegene die zei dat hij/zij blij is dat het 'gevaar' Fortuyn weg is is ook lekker democratisch.
Hoor je mij dat zeggen? Nee! Nou dan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:37
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Shit ik ben lid van Novib wereld natuur fonds, blijkt dus volgens een paar en de Telegraaf dat ik extreem links ben.
Ga t denk ik maar opzeggen voor er straks een paar Pim fans[ado extreem rechtse figuren voor m'n huis staan]
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:48
Verwijderd
media is nu alweer druk bezig om te zeggen dat maatschappij naar de klote is...1 man heeft m vermoord
hoppa gelijk heel de maatschappij

sjongejonge

kutmedia
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:58
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Inmiddels staat de foto van Pim die op de voorpagina van de Telegraaf stond op rotten.com... dat vind ik VEEL te ver gaan
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:02
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
De media hebben Fortuijn inderdaad zwart gemaakt! Ik zit op een Europese school, en mijn niet-Nederlandse vrienden zien Fortuijn als die facelift-fascist Haider en die neonazi-neuroot Le Pen of dat LPF de Nederlandse versie van Vlaams Blok is!
Ik heb ze uitgelegd dat Pim meer als Berlusconi is, rechts, maar niet extreem-. In elk geval had Fortuin geen banden met dat soort zieligerds (Al zei Filip De Winter dat "een geestesverwant (Pim dus) was overleden."Hoe durft hij?!)

Het verhaal over dat Pim onze Grondwet wou veranderen is waar, maar sommige media hebben dat flink verdraaid! Fortuin wou dit omdat hij vond dat discriminerende dingen gezegd moesten konden worden (El Moumni...?).
Had Fortuin geen buitenlanders in zijn lijst? Jawel, en niet alleen om te laten zien dat hij geen racist is!

REIE

(VVD blijft reeel, de rest is naiever. )
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:03
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
media is nu alweer druk bezig om te zeggen dat maatschappij naar de klote is...1 man heeft m vermoord
hoppa gelijk heel de maatschappij

sjongejonge

kutmedia
ja, maar we weten dat er meer van deze gekken rondlopen... dat is nou juist het probleem...
ik vind dat Pim Fortuyn ons land nieuwe hoop gaf op een betere toekomst. niet op alle fronten natuurlijk, maar je kan niet alles hebben. en met slechte dingen was de 2e kamer het toch niet eens geweest en dan zou er wel een motie komen. hoe dan ook, ik zou niet weten of ik op Pim Fortuyn zou hebben gestemd, maar hij zei wel wat vele Nederlanders dachten. Hij maakte de politiek interessant. Ik ben nooit geinteresseerd geweest in politiek, maar sinds Pim Fortuyn er was, wel.
Ik vind het heel erg dat je in een land als Nederland neergeschoten wordt vanwege jouw mening. Dit had nooit mogen gebeuren.
Het erge was nog wel dat Pim hier voor had gewaarschuwd. hij kreeg al dreigbrieven e.d. ik vind dat hij beschermd had moeten worden. ik weet niet of de regering geheel verantwoordelijk is, maar wel voor een deel.
Ik vind het zonde. hij was een goed politicus. en hij was zeker hogerop gekomen. maar door een man is dit niet gebeurt.
deze man moet voor de rest van zijn leven achter de tralies.

ik vraag me af wat een mens ertoe zet om iemand te vermoorden...
dit klopt gewoon niet. het had nooit mogen gebeuren.
ik wil niet zeggen dat ik bang ben, maar waar moet dit heen? als dit een keer gebeurt, wie zegt dan dat het niet nog een keer kan gebeuren?
ik ben niet bang voor mezelf, maar wel voor de maatschappij. ik zeg niet dat dit even erg is als 11 september. zeker niet. maar voor sommigen zal het wel erg(er) zijn. ik voel me er wel triest onder, en hoop dat zoiets nooit meer gebeurt, maar hoop vooral dat het nooit meer kan gebeuren.

Pim Fortuyn, jammergenoeg kan ik nog maar een ding tegen je zeggen: RIP
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k snap nederland echt niet hoor... hoe kunnen mensen nou zo bang voor pim fortuyn zijn dat ze hem neerschieten?? we leven toch in een democratisch land?? (als t goed is)...

en hoezo pim discrimineerde zo erg... de 2e lijsttrekker van lijst PF is ook niet blank?!?!

t is gewoon ziek... k ben t nooit met hem eens geweest, maar k vond hem best om in t parlement te hebben!! hij zorgde ervoor dat heel nederland en vooral de andere partijen ook wakker werden!! dat vond k juist goed!!

die moordenaar en alle mensen die t ermee eens waren dat ie neergschoten werd zijn gewoon ziek en stom...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
discriminatie hoeft niet alleen op grond van ras te zijn. Kan ook op grond van geloof bijvoorbeeld.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:09
TA*
TA* is offline
Het is ongelooflijk wat er gebeurd is... ook al stem je niet op Pim, ben je het totaal niet met zijn standpunten eens... niemand verdient het om zo behandelt te worden!
__________________
Soms zit het mee... soms zit het tegen... Maar onthoud: het komt altijd weer goed!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:10
Verwijderd
Ik kan het nog steeds niet geloven, ik denk er echt de hele dag aan. Ik weet niet waarom het me zo diep raakt, ik kende Pim niet persoonlijk, en toch lijkt het haast alsof een bekende van me gestorven is. Ben ik de enige die dit gevoel heeft?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:13
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ik kan het nog steeds niet geloven, ik denk er echt de hele dag aan. Ik weet niet waarom het me zo diep raakt, ik kende Pim niet persoonlijk, en toch lijkt het haast alsof een bekende van me gestorven is. Ben ik de enige die dit gevoel heeft?
Daarstraks had de journalist in het Journaal het over zo'n 10.000 man die in Rotterdam bij z'n huis (of zoiets?) rondliepen om bloemen te leggen... Ik denk dat er nog geen twintig tussen waren die hem daadwerkelijk kenden...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:


Daarstraks had de journalist in het Journaal het over zo'n 10.000 man die in Rotterdam bij z'n huis (of zoiets?) rondliepen om bloemen te leggen... Ik denk dat er nog geen twintig tussen waren die hem daadwerkelijk kenden...
Nee, kun je nagaan wat Pim in die paar maanden in Nederland te weeg heeft gebracht.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ik kan het nog steeds niet geloven, ik denk er echt de hele dag aan. Ik weet niet waarom het me zo diep raakt, ik kende Pim niet persoonlijk, en toch lijkt het haast alsof een bekende van me gestorven is. Ben ik de enige die dit gevoel heeft?

Nee, je bent zeker niet de einige. Het is helemaal niet gek dat je dat gevoel hebt, want je kende hem ook. Als je iemand twinig keer op de televisie een intervieuw hebt horen geven leer je iemand wel kennen. Pim Fortuyn vertelde ook nog veel over zijn priveleven, waardoor dit gevoel alleen maar versterkt werd. Je kende hem veel beter dan de andere lijsttrekkers.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:31
Outsider
Avatar van Outsider
Outsider is offline
Citaat:
Ik kan het nog steeds niet geloven, ik denk er echt de hele dag aan. Ik weet niet waarom het me zo diep raakt, ik kende Pim niet persoonlijk, en toch lijkt het haast alsof een bekende van me gestorven is. Ben ik de enige die dit gevoel heeft?
Nee dit gevoel hebben veel mensen vast (10000). Pim Fortuyn was de bekendste man van Nederland en idereen wist alles van hem. Noem eens een dag dat hij niet in het nieuws was. Als je helemaal voor hem was was hij helemaal een bekende en als je tegen hem was (net als ik) dan was hij een bekende vijand. (Ook als die sterft heb je een raar gevoel). PF was een begrip hij was net als lucht of gras, en als dat ineens verdwijnt dan merk je het.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:38
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Iedereen geeft op MSN 't adres van Volkert vd Graaf weg... Dat lokt alleen uit tot méér geweld, daarom vraag ik jullie om zijn adres níet door te geven zodra je 't krijgt doorgestuurd...

'k Zal dit niet in 'n aparte thread posten, want dat wordt toch gesloten.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:42
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Slither schreef:
Iedereen geeft op MSN 't adres van Volkert vd Graaf weg...
Hmmz... alsof hij daar de komende tijd nog komt.
(of durft te komen)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:45
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:


Hmmz... alsof hij daar de komende tijd nog komt.
(of durft te komen)
Nee, maar je begrijpt best wat ik bedoel
't Geweld is al ver genoeg geëscaleerd, 't mag nu wel eens stoppen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap samenvatting van de demonisering
dutch lion
7 18-07-2002 18:19
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap de gevolgen van de moord op pim fortuyn
nao
3 13-05-2002 10:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De zionisten Vuren nu op Arafat
MoHaMeDJaLaL
272 01-05-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.