Oud 21-01-2004, 13:43
655321
655321 is offline
oi allemaal

Ik heb echt even advies nodig van jullie want ik weet zelf niet zo goed wat ik nu het beste kan kiezen.
Ik ben 18 jaar en ik ben al bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Ik vind mezelf best een heel onafhankelijk persoon en ik vind dat het een beetje tijd word om op kamers te gaan. De kamer zelf heb ik al gevonden, echt ideaal tegenover de kamer van mijn vriend (in hetzelfde huis dus.) Geld is in principe geen probleem (zelfs als mn ouders niet mee zouden betalen, wat ze dus niet van plan zijn, kom ik nog goed uit met geld.) M'n ouders willen niet meebetalen aan het hele plan omdat, zoals mn moeder zegt, ik nog niet klaar ben om op kamers te gaan want ik zit nog op school en ik meot dit jaar mn eindexamen halen. Zelf vind ik dat een verwaarloosbaar argument aangezien ik nu al super vaak bij Jesse op zijn kamer ben en daar ook gewoon huiswerk maak en al. Ander argument is dat ik dan te dicht bij Jesse in de buurt zit, dat we te erg aan elkaar hechten ofzo.. ook al zo;n onzin, we zien elkaar nu ook praktisch elke dag en we hebben daar echt nooit problemen mee gehad.
Ik geloof dat dit wel een duidelijk beeld geeft van de situatie..

op kamers gaan betekend met ruzie (en zonder financiele ondersteuning van mn ouders) het huis verlaten en thuis blijven betekend in mijn ogen een enorme kans laten liggen.

vertel
__________________
Fire, walk with me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 13:47
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
misschien kun je met je ouders afspreken dat je die geweldige kamer wel vast huurt, maar er pas definitief in gaat wonen als je examens achter de rug zijn.
dit lijkt me voor jullie allebei wel acceptabel
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:48
Verwijderd
Het duurt nog een maand of vier voor je eindexamen hebt gedaan, toch...? Kun je niet alvast (met steun van je ouders als het kan) die kamer huren en verven en vloerbedekken enzo, en er dan pas na je examens in gaan wonen...?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zou je dat nou wel doen, samen in hetzelfde huis? Heel vaak daar zitten is toch echt anders dan zelf daar wonen....ik spreek uit ervaring. En het ging dus niet goed.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:58
655321
655321 is offline
Citaat:
juno schreef op 21-01-2004 @ 13:52:
Zou je dat nou wel doen, samen in hetzelfde huis? Heel vaak daar zitten is toch echt anders dan zelf daar wonen....ik spreek uit ervaring. En het ging dus niet goed.
ja daar zat ik dus ook al over te denken.. maar denk je niet dat het verschil maakt dat het aparte kamers zijn?
en wat ging er mis dan bij jou?

@ de andere twee.. praktisch idee.. ik denk dat dat misschien wel eens zou kunnen lukken
__________________
Fire, walk with me
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:01
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
huur de kamer, regel een onderhuurder tot aan de zomer. Ga na de zomer er zelf inzitten!
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
655321 schreef op 21-01-2004 @ 14:43:
op kamers gaan betekend met ruzie (en zonder financiele ondersteuning van mn ouders) het huis verlaten en thuis blijven betekend in mijn ogen een enorme kans laten liggen. vertel
Geloof mij: je wilt niet op kamers gaan ten koste van een goede relatie met je ouders. Dat heb ik gedaan en daar krijg je alleen maar spijt van.

Ik stel je vraag: je vind je zelf heel onafhankelijk en je denkt dus ook verantwoordelijk te zijn; waarom kies je er dan niet voor om eerst je examen te halen en daarna op kamers te gaan? Een kamer vind je wel weer. Desnoods kun je aan je ouders voorstellen om idd de kamer alvast te huren, zonder er al in te trekken.

Bovendien zou ik zelf als ik op kamers zou gaan, niet dicht bij mijn vriendin gaan wonen. Dat hebben mijn vriendin en ik ook niet gedaan - bewust - omdat je juist ff op je eigen benen wilt leren staan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 21-01-2004 @ 15:01:
huur de kamer, regel een onderhuurder tot aan de zomer. Ga na de zomer er zelf inzitten!
Is ook een goed idee
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:20
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ruzie met je ouders krijgen is niet echt oke!
Je ouders blijven nou eenmaal je hele leven je ouders en mijn mening is dat je band met hen zo zachtaardig mogelijk moet zijn.
Wacht een paar maanden met het op kamers gaan.
In juni in ee kamer trekken lijkt mij een beter idee. Je hebt echt wel een periode nodig om te wennen aan je kamer en het totaal zorgen voor jezelf en ik kan me niet voorstellen dat dat je schoolprestaties ten goede komt.
En in hetzelfde huis? Waarom zou je dat willen?
Wil je dus het huis uit om bij hem in het gebouw te wonen? Als het namelijk echt gaat om het op kamers wonen, dan hoeft dat toch helemaal niet in hetzelfde gebouw te zijn?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 09:16
Verwijderd
Ik denk dat je moeder wel een beetje gelijk heeft om nu niet op kamers te gaan. Het is toch een verandering in je leven, en als je eindexamen moet doen, ik zou dat niet erg fijn gevonden hebben. Eindexamens leveren dan ook de nodige stress... en als je dan ook ruzie met je ouders hebt, ik zou het echt nog niet doen hoor!! Ruzie met je ouders is ook niet fijn, ookal denk je mss dat het je nu weinig schelen kan.

Natuurlijk is het wel fijn om een kamer te hebben, zeker als je daar wil gaan studeren. In dat geval zou je die kamer dus kunnen gaan huren, eventueel onderhuren. Er zijn genoeg mensen die dat willen!! Dan kan je in de zomer gewoon op kamers gaan. OP kamers wonen is ook echt super leuk, en ik zou het iedereen aanraden die gaat studeren.

Of bij je vriend in huis wonen ideaal is weet ik niet hoor... ik heb er geen ervaring mee. Het lijkt wel heel erg mooi, maar ik denk dat het toch wat minder is, ookal heb je een eigen kamer... Maar ja daar moet je dan nog maar goed over nadenken.

Suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 21-01-2004 @ 15:09:
Bovendien zou ik zelf als ik op kamers zou gaan, niet dicht bij mijn vriendin gaan wonen. Dat hebben mijn vriendin en ik ook niet gedaan - bewust - omdat je juist ff op je eigen benen wilt leren staan.
Is dat niet wat jij en je vriendin wilden? Een ander denk daar misschien anders over. Of verkiest dicht bij elkaar of samenwonen toch boven eerst even op eigen benen leren staan.

Citaat:
Ik stel je vraag: je vind je zelf heel onafhankelijk en je denkt dus ook verantwoordelijk te zijn; waarom kies je er dan niet voor om eerst je examen te halen en daarna op kamers te gaan? Een kamer vind je wel weer.
Waarom zou wel op kamers gaan niet zelfstandig en verantwoordelijk zijn? Een kamer vind je idd wel weer, maar waarschijnlijk gaat het erom dat ze DEZE kamer graag wil.

'k zou idd die kamer bv. vast huren en gaan verven enz. en er dan na je examen intrekken. Misschien vinden je ouders dat wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 09:45
leentjeh
leentjeh is offline
Ik snap eigenlijk niet echt dat je ouders je tegen proberen te houden, als je eraan toe bent zoals je zegt dan zouden ze er opzich niet zo erg op tegen zijn.
En dat is dus blijkbaar het echte argument, als je nu al zo aan je vriend hangt zeg maar, dan weten hun dat wel.
Misschien ben je gewoon nog niet zo zelfstandig als je denkt / hoopt...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
leentjeh schreef op 22-01-2004 @ 10:45:
Ik snap eigenlijk niet echt dat je ouders je tegen proberen te houden, als je eraan toe bent zoals je zegt dan zouden ze er opzich niet zo erg op tegen zijn.
En dat is dus blijkbaar het echte argument, als je nu al zo aan je vriend hangt zeg maar, dan weten hun dat wel.
Misschien ben je gewoon nog niet zo zelfstandig als je denkt / hoopt...
Ik snap je post niet helemaal...

Ik weet niet of ouders het echt altijd goed vinden als mensen er wel aan toe zijn, volgens mij niet. Ik zie nergens staan dat ze erg aan haar vriend hangt. Ze wil alleen graag bij hem zijn, maar dat is volgens mij iets anders. En waarom zou ze niet zo zelfstandig zijn als ze denkt/hoopt? Omdat ze het van haar ouders niet mag? Echt zelfstandig wordt je, denk ik, ook pas als je op jezelf woont en je echt alles zelf moet doen, maar dan moet je die kans wel krijgen.

Ik raad ook aan pas na het eindexamen op kamers te gaan (aan de andere kant, daarna heb je zoveel nieuwe dingen, maar in de vakantie dan), maar dat heeft niks te maken met of iemand wel of niet zelfstandig zou zijn. 't is gewoon lekker makkelijk om thuis te wonen met een moeder/vader die (in de meeste gevallen) voor je kookt, was, strijkt, enz. En geen zorgen te hebben over geld voor huur, gas/water/licht, eten, enz.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:27
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
juno schreef op 21-01-2004 @ 14:52:
Zou je dat nou wel doen, samen in hetzelfde huis? Heel vaak daar zitten is toch echt anders dan zelf daar wonen....ik spreek uit ervaring. En het ging dus niet goed.
Lijkt mij ook een buitengewoon slecht idee. Het kan gewoon gebeuren dat je elkaar gewoon te veel gaat zien. Dat je elkaar steeds op de vingers kijkt bij wat jullie doen en dat je daardoor vervelende dingen kan ontdekken. Soms moet je zelf gewoon wat vrijheid hebben en dat kan niet echt als je tegenover elkaar woont. Maar als je er goed over hebt nagedacht enzo en gepraat met Jesse dan kan het ook goed gaan.

Maar twee jaar een relatie wil nog niet zeggen dat het voor eeuwig is. Laatst zijn ook 2 kennisen van me na meer dan 2 jaar uit elkaar gegaan en op zo'n moment is het niet echt prettig om nog tegenover elkaar te wonen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:20
Verwijderd
Het lijkt mij echt een slecht een plan. Een kamer tegenover die van je vriendje? Slecht plan op zo'n jonge leeftijd. Jij ziet alleen de voordelen...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 07:16
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 22-01-2004 @ 17:27:
Lijkt mij ook een buitengewoon slecht idee. Het kan gewoon gebeuren dat je elkaar gewoon te veel gaat zien. Dat je elkaar steeds op de vingers kijkt bij wat jullie doen en dat je daardoor vervelende dingen kan ontdekken. Soms moet je zelf gewoon wat vrijheid hebben en dat kan niet echt als je tegenover elkaar woont. Maar als je er goed over hebt nagedacht enzo en gepraat met Jesse dan kan het ook goed gaan.
Is het niet juist een hele handige stap?

Wanneer die relatie stand houdt en ze over een paar jaar samen gaan wonen, dan geldt wat jij omschrijft nog veel en veel meer. Tegenover je vriend is dan een mooie tussenvorm, je hebt een geheel eigen ruimte, maar bent toch heel dicht bij elkaar. Kun je mooi kijken of het je bevalt enz. en de stap naar volledig samenwonen is wat kleiner.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:01
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2004 @ 08:16:
Is het niet juist een hele handige stap?

Wanneer die relatie stand houdt en ze over een paar jaar samen gaan wonen, dan geldt wat jij omschrijft nog veel en veel meer. Tegenover je vriend is dan een mooie tussenvorm, je hebt een geheel eigen ruimte, maar bent toch heel dicht bij elkaar. Kun je mooi kijken of het je bevalt enz. en de stap naar volledig samenwonen is wat kleiner.
Aan de ene kant klopt het wel een beetje wat je zegt.
Maar ik denk dat bepaalde dingen gewoon heel erg tegen gaan vallen. 1 Ze komt straks midden in haar tentamenperiode terecht en het is best wel een opgave als je opeens op jezelf gaat wonen. Dat heb ik ook gemerkt ondanks dat ik toch heel zelfstandig ben. Je moet iedere dag eten maken, afwassen, etc etc. er is niemand meer om je te helpen en haar vriendje zal ook niet altijd voor haar klaar kunnen staan.
Als ik naar mezelf kijk dan schrik ik wel eens hoe druk ik het heb. Vaak ben ik gewoon van 8 uur 's ochtends tot middernacht bezig met dingen te doen zonder ff rustig voor de TV onderuit gezakt te kunnen zitten. En haar vriendje kan het misschien ook drukker hebben dan zij denkt. Ze moet echt niet verwachten dat hij elk moment voor haar klaar kan staan terwijl dat nu in principe wel zo is als ze samen zijn, want dan is hij speciaal voor haar bij haar. Ookal zit hij straks op nog geen 10 meter, dan betekend dat nog niet dat hij gelijk voor haar kan klaarstaan. Daar moet je goed rekening mee houden.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:19
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou iig even wachten tot je gaat studeren. Als scholier al op kamers gaan is meestal niet zo slim in mijn ogen. Stel je gaat nu in die stad studeren, dan betaal je voor een kamer en een jaar later kom je er achter dat je de studie helemaal niet leuk vind en ga je studeren in een andere stad, moet je daar een kamer gaan zoeken. Dan heb je dus dik een jaar voor niets betaald.

Daarbij, zodra je gaan studeren krijg je nog studiefinanciering. Dus kom je weer iets ruimer uit met je geld, en als je een beetje een leuk huurcontract hebt van onder de 307 euro per maand krijg je nog huursubsidie ook. Dan hebben je ouders er ook wat meer vrede mee denk ik.

Over je vriend, bij hem in hetzelfde huis gaan wonen... Hmz... Dan denk ik eigenlijk automatisch al: zoek een huisje en ga samenwonen als dat financieel mogelijk is. En met 2 studerende mensen is dat nauwelijks op te brengen. Wat ik wel zou doen is me afvragen of je wel zin hebt om elke dag hem aan je lip te hebben hangen en andersom. Je prive tijd is dan natuurlijk niet meer. Als jij niet bij hem op de kamer zit, zit hij wel bij jou. En aangezien je bij elkaar in hetzelfde huis woont ontloop je elkaar ook niet.

Kort samengevat: ik zou het niet doen, ik zou wachten tot je gaat studeren, dan heb je een goede reden tegenover je ouders, je weet wat je wilt, je hebt de mogelijkheden en financiele steun.
In je eindexamenjaar gaan verhuizen is sowieso al niet zo'n slim plan, aangezien je dan met dubbel stress zit.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 23-01-2004 @ 19:01:
*tekst*
Ook op een vervolgopleiding heb je tentamenperiodes. Dan zijn er nog meer nieuwe dingen (nieuwe school, misschien nieuwe stad, enz.), terwijl die dingen nu nog ff hetzelfde blijven.

En als ze nu al veel bij d'r vriend zit (dat zei ze toch?), dan maakt dat ook niet zoveel uit. 't is juist makkelijk om vlak bij elkaar te wonen, ben je minder reistijd kwijt en de tijd dat je samen bent is minder geforceerd, je hoeft niet al die tijd samen iets te doen, je kunt ook gewoon huiswerk maken bv. Je moet duidelijk tegen elkaar zijn, dus zeggen als je even geen tijd of zin hebt in de ander.

Niet elke vrouw is btw zo van 'ik wil dat, dus nu moet je voor me klaar staan'. En er zijn ook mannen die zo zijn. Vond de vriend van TS het nou leuk als ze tegenover hem kwam wonen of niet? Dan is dat, denk ik, ook wel iets voor hem om te doen: duidelijk zijn. Maar dat is het net zo goed voor haar ook. Maak desnoods afspraken. (Maar misschien vindt hij dit wel allemaal geen probleem, dat kan ook nog. )

Ik weet hoe het is om zelfstandig te wonen, ik doe het nu ook al meer dan 2,5 jaar. 't is ff wennen, maar 't went wel. Ik ben echt niet van 8.00u tot 24.00u bezig (wat doe jij allemaal dan? ). Ik ben ook vrij vroeg en snel samen gaan wonen, misschien ben ik bevooroordeeld.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 23-01-2004 @ 19:19:
En met 2 studerende mensen is dat nauwelijks op te brengen.
Ow? Ik ken zo al twee 'paren' die dat doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:09
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2004 @ 20:03:
Ow? Ik ken zo al twee 'paren' die dat doen.
Jah, ik ook, maar je wilt niet weten hoe. Dan heb ik het niet over 2 mensjes in een kamertje he? Maar 2 mensjes in een huis. En het is vast mogelijk. Maar dan ben je afgestudeerd... Geen stufi meer, nog geen baan... dag dag inkomen: dag dag huis. Is aan ieder voor zich of men dat risico wil nemen. Mijn vriend en ik verwachten in 2005 samen een huisje te huren. Hij's volgende week klaar met studie, dan gaat ie werk zoeken (zoekt al, maar vindt nog niet )

Hangt er ook nog vanaf in welke regio je zit... Sommige locaties zijn knetterduur, anderen spotgoedkoop.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:26
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 00:09:
Jah, ik ook, maar je wilt niet weten hoe. Dan heb ik het niet over 2 mensjes in een kamertje he? Maar 2 mensjes in een huis. En het is vast mogelijk. Maar dan ben je afgestudeerd... Geen stufi meer, nog geen baan... dag dag inkomen: dag dag huis. Is aan ieder voor zich of men dat risico wil nemen. Mijn vriend en ik verwachten in 2005 samen een huisje te huren. Hij's volgende week klaar met studie, dan gaat ie werk zoeken (zoekt al, maar vindt nog niet )

Hangt er ook nog vanaf in welke regio je zit... Sommige locaties zijn knetterduur, anderen spotgoedkoop.
Jij had het over een huisje, ik had het dus ook over een huisje, anders was mijn post nogal onzinnig geweest. En die mensen waren/zijn niet afgestudeerd. En ook na je afstuderen heb je een inkomen (anders krijg je voor zo ver ik weet wel iets van een uitkering ofzo) en je kunt altijd nog bij iets als de AH gaan werken. Vaak ben je ook niet allebei precies op hetzelfde moment klaar met studeren, dus als je al samenwoont is dat ook nog eens gunstiger wat dat betreft.

Ik woon in Rotterdam, is toch niet mega-goedkoop (Utrecht is duurder, oké, maar er zijn ook zat steden goedkoper). Je moet gewoon goed zoeken, dan vind je, denk ik, altijd wel wat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:21
Verwijderd
Het is volkomen offtopic, maar ik vind het onderscheid óf op een kamer, óf in een huisje zo vreemd. Alsof er niet meer zo iets bestaat als kleine appartementjes in een flat . Een klein appartementje is best te betalen met z'n tweeën, want (zéker met huursubsidie, maar daar moet je 23 voor zijn dacht ik) het is ongeveer twee keer zo duur als een kamer (er van uitgaande dat je wel een fatsoenlijke kamer van 14-18 m2 hebt).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:28
amehoewla
Avatar van amehoewla
amehoewla is offline
Ik zou iig zowieso niet het huis uitgaan met ruzie. Als je dan in je kamertje zit, voel je je waarschijnlijk nog steeds niet helemaal happy, omdat je wel ruzie met je ouders hebt. die oplossing van onderhuurder zoeken tot de zomer lijkt mij dan ook een goede.

Ik zou ook nog eens heel goed gaan nadenken over of je wel echt samen in een huis wilt wonen me tje vriendje. je zit dan wel heel erg op elkaars lip en volgens mij ga je elkaar dan veel te erg controleren. (weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is). Vind je het niet leuker om bijvoorbeeld vlak bijelkaar maar toch niet in hetzelfde huis te wonen? Ik ken een stel die bij elkaar kwamen te wonen en het is hun relatie niet echt ten goede gekomen.

Nogmaals: het kan natuurlijk wel goed gaan!
__________________
maak je niet druk om de dingen die er absoluut niet toe doen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 15:21:
Het is volkomen offtopic, maar ik vind het onderscheid óf op een kamer, óf in een huisje zo vreemd. Alsof er niet meer zo iets bestaat als kleine appartementjes in een flat . Een klein appartementje is best te betalen met z'n tweeën, want (zéker met huursubsidie, maar daar moet je 23 voor zijn dacht ik) het is ongeveer twee keer zo duur als een kamer (er van uitgaande dat je wel een fatsoenlijke kamer van 14-18 m2 hebt).
Je hoeft, voor zo ver ik weet, geen 23 te zijn voor huursubsidie.

En ik noem wat ik heb ook een huisje. 't is een bovenwoning, onder ons woont iemand anders, maar 't is wel ons eigen huis, zeg maar.

Het is vaak twee keer zo duur, omdat je niet inclusief betaald, maar het hoeft niet twee keer zo duur te zijn (hier in Rotterdam iig sowieso niet, kamers zijn peperduur).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 15:34:
Je hoeft, voor zo ver ik weet, geen 23 te zijn voor huursubsidie.

En ik noem wat ik heb ook een huisje. 't is een bovenwoning, onder ons woont iemand anders, maar 't is wel ons eigen huis, zeg maar.

Het is vaak twee keer zo duur, omdat je niet inclusief betaald, maar het hoeft niet twee keer zo duur te zijn (hier in Rotterdam iig sowieso niet, kamers zijn peperduur).
Maar het is ook niet erg als het twee keer zo duur is als 1 kamer, want je bent dan met z'n tweeën om het te betalen, zeg maar .
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 15:35:
Maar het is ook niet erg als het twee keer zo duur is als 1 kamer, want je bent dan met z'n tweeën om het te betalen, zeg maar .
Dat sowieso.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:15
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ach, uiteindelijk moet je het zelf beslissen. Maar ik denk toch dat het een stuk fijner is om met steun van je ouders op kamers te gaan. En daarnaast lijkt het me niet echt een goed idee om gelijk in hetzelfde huis als je vriendje te gaan wonen.
Er zijn hier al genoeg voors en tegens genoemd. Het is nooit echt te zeggen wat goed is en wat niet daarnaast weet ik niet hoe jullie samen zijn en hoe jullie relatie is. Ik zelf zou iig nogal sceptisch zijn.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 09:26:
Jij had het over een huisje, ik had het dus ook over een huisje, anders was mijn post nogal onzinnig geweest. En die mensen waren/zijn niet afgestudeerd. En ook na je afstuderen heb je een inkomen (anders krijg je voor zo ver ik weet wel iets van een uitkering ofzo) en je kunt altijd nog bij iets als de AH gaan werken. Vaak ben je ook niet allebei precies op hetzelfde moment klaar met studeren, dus als je al samenwoont is dat ook nog eens gunstiger wat dat betreft.

Ik woon in Rotterdam, is toch niet mega-goedkoop (Utrecht is duurder, oké, maar er zijn ook zat steden goedkoper). Je moet gewoon goed zoeken, dan vind je, denk ik, altijd wel wat.
Schoolverlaters bijstand... Kan je krijgen. Maar die regels zijn per januari dit jaar aangescherpt en niemand heeft er behoefte aan. Als je HBO afgestudeerd bent en je vraagt die zooi aan mag je de week erna aan't werk als poepschepper en je bent verplciht die baan aan te nemen. Alles is beter dan geen werk gaan ze nu vanuit. Dus daar doet men niet meer aan. En ok supermarkten hebben weinig behoefte meer aan personeel.

Over huursubsidie: vanaf je 18e heb je recht op huursubsidie. Als je een kamer/huis huurt onder de 307 euro krijg je die subsidie, als de huur daarboven ligt, schrijf dan die subsidie maar op je buik.

Zo, dat was even kort offtopic, de rest van mijn mening was al bekend.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:11
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 20:00:
Schoolverlaters bijstand... Kan je krijgen. Maar die regels zijn per januari dit jaar aangescherpt en niemand heeft er behoefte aan. Als je HBO afgestudeerd bent en je vraagt die zooi aan mag je de week erna aan't werk als poepschepper en je bent verplciht die baan aan te nemen. Alles is beter dan geen werk gaan ze nu vanuit. Dus daar doet men niet meer aan. En ok supermarkten hebben weinig behoefte meer aan personeel.

Over huursubsidie: vanaf je 18e heb je recht op huursubsidie. Als je een kamer/huis huurt onder de 307 euro krijg je die subsidie, als de huur daarboven ligt, schrijf dan die subsidie maar op je buik.

Zo, dat was even kort offtopic, de rest van mijn mening was al bekend.
je kan ook je ouders voor de rechtbank slepen btw deze zijn nl. verplicht om je verblijfplaats te vergoeden als deze dat kunnen(in belgië toch).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 20:00:
Schoolverlaters bijstand... Kan je krijgen. Maar die regels zijn per januari dit jaar aangescherpt en niemand heeft er behoefte aan. Als je HBO afgestudeerd bent en je vraagt die zooi aan mag je de week erna aan't werk als poepschepper en je bent verplciht die baan aan te nemen. Alles is beter dan geen werk gaan ze nu vanuit. Dus daar doet men niet meer aan. En ok supermarkten hebben weinig behoefte meer aan personeel.
Mwah, hier vragen ze overal anders nog mensen zat, zal dus wel liggen aan waar je woont. De meeste studenten hebben ook al wel een bijbaantje, dan is het vaak niet zo'n probleem om tijdelijk wat meer uren te maken. Plus dat veel mensen blijven hangen bij een stage. En je weet zelf vaak wel of je met je opleiding veel kans hebt op een baan. Als je een opleiding gaat doen waar bij ze van te voren al zeggen dat je amper kans maakt op een baan...mjah, naja, dan weet je dat van te voren al. (Tuurlijk zijn er overal uitzonderingen op, maar dat is altijd zo.)

Sowieso, hier zouden dan alle studenten die op zichzelf gaan wonen last van hebben. Toch doen zoveel studenten hebt. Toch raar dan. En als je met z'n tweeën bent of woont, heb je van dit probleem meestal toch iets minder last.

Citaat:
Over huursubsidie: vanaf je 18e heb je recht op huursubsidie. Als je een kamer/huis huurt onder de 307 euro krijg je die subsidie, als de huur daarboven ligt, schrijf dan die subsidie maar op je buik.
I know, ik krijg huursubsidie nl. (Ben nog geen 23+, maar m'n vriend wel.)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:28
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
neeeeeeeeej, joh, het lijkt me eeeeenig om samen met je vriend in een huis te gaan wonen.
Heb je lekker noooit meer tijd voor jezelf, heerlijk toch, als iemand al je tijd inpikt.
Heb je een keer een leuk meiden avondje gepland enzo, komt je vriendje perongeluk langs. das toch hartstikke leuk!!!!! vinden je vriendinnen vast ook enig!
en als het uitgaat tussen jullie,wat natuurlijk onmogelijk is, zie je hem nog steeds elke dag, dat is toch perfect!! Wie wil dat nou niet? En je hoeft natuurlijk nooit meer af te spreken. Nooit plannen om een avondje uit te gaan, want je loopt gewoon even bij de ander binnen. Een echte date heeft toch niet zijn charmes enzo.
ik zou het meteen doen hoor, er is geen betere manier om je relatie goed te houden.
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
sunflouwer schreef op 25-01-2004 @ 13:28:
neeeeeeeeej, joh, het lijkt me eeeeenig om samen met je vriend in een huis te gaan wonen.
Heb je lekker noooit meer tijd voor jezelf, heerlijk toch, als iemand al je tijd inpikt.
Heb je een keer een leuk meiden avondje gepland enzo, komt je vriendje perongeluk langs. das toch hartstikke leuk!!!!! vinden je vriendinnen vast ook enig!
en als het uitgaat tussen jullie,wat natuurlijk onmogelijk is, zie je hem nog steeds elke dag, dat is toch perfect!! Wie wil dat nou niet? En je hoeft natuurlijk nooit meer af te spreken. Nooit plannen om een avondje uit te gaan, want je loopt gewoon even bij de ander binnen. Een echte date heeft toch niet zijn charmes enzo.
ik zou het meteen doen hoor, er is geen betere manier om je relatie goed te houden.
Sorry, dat ik me er weer mee bemoei...maar weet jij wel waar je het over hebt? Als je een kut relatie hebt en als je het niet goed regelt ed, dan kan het idd zo gaan. Als je een goede relatie uit hebt en mekaar ook vrij laat, dan loop je niet tegen die dingen aan.

Een relatie kan altijd uitgaan, maar moet je daar van te voren van uit gaan? Lekkere relatie heb je dan.

Ik denk dat bepaalde reacties kenmerkender zijn voor de mensen die ze geven en eventueel hun relatie dan voor mensen en relaties in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 13:39
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-01-2004 @ 13:40:
Sorry, dat ik me er weer mee bemoei...maar weet jij wel waar je het over hebt? Als je een kut relatie hebt en als je het niet goed regelt ed, dan kan het idd zo gaan. Als je een goede relatie uit hebt en mekaar ook vrij laat, dan loop je niet tegen die dingen aan.

Een relatie kan altijd uitgaan, maar moet je daar van te voren van uit gaan? Lekkere relatie heb je dan.

Ik denk dat bepaalde reacties kenmerkender zijn voor de mensen die ze geven en eventueel hun relatie dan voor mensen en relaties in het algemeen.
uhm, de topicstartster vraagt om meningen, dan geef ik mijn mening. En het is ook niet zo dat ik meteen een slechte relatie heb. Ik heb al meer dan 2 jaar een hele leuke vriend, maar ik ben wel op mijn privacy gesteld. Dan laat ik dat haar merken. Het lijkt mij nou eenmaal geen goed idee. De kans dat een relatie uit gaat is groot, vooral als je nog jong bent, en nog verschillende levensfasen door moet gaan. Het kan dan wel zo zijn dat jij de perfecte man gevonden hebt, dat wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Je moet gewoon reeel zijn. je kan toch ook van elkaar genieten als je iets verder bij elkaar vandaan woont.
en ik spreek wel degelijk uit ervaring.
mijn vriend en ik waren eerst ook bijna altijd bij elkaar, dat ging allemaal hartstikke goed. Toen verhuisde hij naar amsterdam voor zijn studie, terwijl ik in leeuwarden bleef om te studeren. NU zien we elkaar dus veel minder. Maar naar mijn mening is onze relatie er wel beter op geworden. Veel bij elkaar zijn hoeft niet perse goed te zijn.

En mijn topic was niet voor jou bedoeld, dus reageer niet meteen zo vel.
Ik geef antwoord op een vraag, bemoei je er dan alsjeblieft niet verder mee. Je kan haar wel willen beschermen tegen negatieve reacties ofzo. Maar als ze zo zelfstandig is, kan ze hier wel mee dealen.
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:29
655321
655321 is offline
@sunflouwer
bedankt voor je mening maar ik denk dat een van de redenen dat Leonoor zo reageert op je post is dat je zo enorm sarcastisch en naar mijn gevoel ook erg neerbuigend schrijft.
Ik wil er verder niet op ingaan omdat ik niet in discussie wil gaan met mensen over de beslissingen die ik neem in mijn leven maar ik zou het wel veel liever van je vinden als je volgende keer een duidelijk onderscheid maakt tussen iemand advies geven en je mening geven en verduidelijken op een manier die niks bijdraagt aan het maken van keuzes van de desbetreffende persoon.
thanks anyhow
__________________
Fire, walk with me
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
sunflouwer schreef op 25-01-2004 @ 14:39:
En mijn topic was niet voor jou bedoeld, dus reageer niet meteen zo vel.
Ik geef antwoord op een vraag, bemoei je er dan alsjeblieft niet verder mee. Je kan haar wel willen beschermen tegen negatieve reacties ofzo. Maar als ze zo zelfstandig is, kan ze hier wel mee dealen.
Zo fel reageer ik niet. En ik mag me best met wat jij post bemoeien, ik geef nl ook mijn mening en daar werd volgens jou om gevraagd. Bij veel reacties (waaronder dus die van jou) vraag ik me af of mensen er wel een reeël beeld bij hebben. En idd is het ook zo dat wat je schrijft redelijk sarcastisch en neerbuigend overkomt, iets dat niet nodig is als mensen naar je mening vragen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2004, 15:42
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Beantwoorden van een vraag kan ook op een sarcastische manier.

Leonoor: je vraagt je bij veel reacties af of die mensen wel een reeel beeld hebben. Ze geven hun mening, dus dan maakt dat niet zo veel uit en op de manier waarop jij reageert lijkt het alsof jij de enige bent die het bij het juiste eind heeft.

Het is goed in een topic dat je veel verschillende meningen te horen krijgt. Uiteindelijk zal de TS dmv haar eigen denkbeelden en conclusies die ze uit het topic kan halen (of ze negeert ze gewoon) een beeld vormen over wat ze doen moet. Op het moment dat bepaalde mensen een te dominante rol in dit topic krijgen dan lijkt het automatisch of diegene gelijk heeft en daardoor wordt zijn/haar standpunt wel erg naar voren gedrukt terwijl het maar 1 iemand is. Het lijkt me dus ook niet echt nuttig dat deze heftige discussie tussen jullie wordt doorgezet.

Maar goed dat is mijn mening en nu moet ik toch maar es stoppen om in dit toppic te posten.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 25-01-2004 @ 16:42:
Beantwoorden van een vraag kan ook op een sarcastische manier.
Dat het kan, dat snap ik. Maar dat iets kan maakt het niet meteen ook nodig.

Citaat:
Leonoor: je vraagt je bij veel reacties af of die mensen wel een reeel beeld hebben. Ze geven hun mening, dus dan maakt dat niet zo veel uit en op de manier waarop jij reageert lijkt het alsof jij de enige bent die het bij het juiste eind heeft.
Ook al geven ze hun mening, dan maakt het nog uit of iemand er een reeel beeld bij heeft, lijkt mij. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat alleen ik het bij het rechte eind heb (lijkt me ook nogal stug).

Citaat:
Maar goed dat is mijn mening en nu moet ik toch maar es stoppen om in dit toppic te posten.
Zal ik ook proberen, want mijn mening is ook wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:50
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
122450146 schreef op 24-01-2004 @ 21:11:
je kan ook je ouders voor de rechtbank slepen btw deze zijn nl. verplicht om je verblijfplaats te vergoeden als deze dat kunnen(in belgië toch).
Da's in NL niet zo. De enige verplichting die je ouders in NL hebben is bijdragen in de studiekosten van hun kind. Als het kind er vervolgens voor kiest om op kamers te gaan dan is dat de keuze van het kind en is de ouder tot niets verplicht mbt de kosten van de kamer. Het is alleen wel normaal dat ouders hieraan iets bijdragen, maar niet verplicht. Dus aanklagen heft weinig nut.

@ Leonoor:

Is idd erg afhankelijk van waar je zit. Zelf ga ik waarschijnlijk over 3 maanden op kamers in groningen waar de woningnood hoog is en de werkgelegenheid laag, huurprijzen gruwelijk hoog. Voor een kamer van 14 m2 betaal je al gauw 325 euro. In mijn gemeente kan ik daarvoor een compleet huis huren, maar ik ga juist naar groningen om van die 4 uur reistijd per dag af te zijn.

Dit zal vast niet overal zo zijn, maar de enige ervaring die ik ermee heb is dan ook in Groningen, is niet te vergelijken met andere steden, maar wat ik wel wil benadrukken is dus dat je die schoolverlatersbijstand wel bijna op je buik kan schrijven en dat je goed moet bedenken hoe de situatie in de stad ligt waar je op kamers gaat. Groningen is wat dat betreft gewoon link.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Flora & Fauna ik ga op kamers en wil (een) huisdier(en)
calling_star
34 07-07-2005 06:58
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33
Algemene schoolzaken op kamers in Alkmaar? - HBO psych9ologie
miep
1 17-11-2002 18:33
Lifestyle Op kamers!
HipHopSter
55 05-07-2002 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.