Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2009, 20:34
Verwijderd
Omdat tegen die tijd dat dit topic vol is er in ieder geval twee babies zijn!

En dit is een linkje naar de vorige

klik!

En ik vroeg daar aan Snoopy waarom het nog 2 à 7 weken was.
Advertentie
Oud 06-05-2009, 20:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
He godver, jij bent sneller

Zal mijn post hierheen kopieeren en mijn topic wissen want ik had ook nog geen linkje enzo.
__________________
Tsja
Oud 06-05-2009, 20:37
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Baby's worden meestal geboren tussen de 37 en de 42 weken (maximaal 42 weken). Ik ben nu 35 weken zwanger, dus vandaar.
__________________
Tsja
Oud 06-05-2009, 20:41
Verwijderd
Ow, oke ik dacht al dat je het niet precies zou weten ofzo
Oud 06-05-2009, 21:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Leuk kamertje hoor snoopy!
Kan me goed voorstellen dat het moeilijker is wanneer je alles nog moet verhuizen e.d.

Ik heb mijn plurkje wel echt alles nieuw gekocht, gewoon met het idee dat er wellicht nog meer kindjes wat aan zouden hebben. Maar eerlijk is eerlijk, het kost een vermogen... Denk dat ik alles bij elkaar zo'n 4000 euro heb gespendeerd, en ook nu tikt het lekker aan Kleertjes, luiers enz... Godzijdank nog geen kosten aan babyvoeding, want meneer drinkt nog altijd bij mij (inmiddels 5,5maand). Maar dat is straks ook nog's zo'n 20 euro p.w.

Succes snoopy en leonoor, de tijd begint te tellen
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 07-05-2009, 07:01
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ow, oke ik dacht al dat je het niet precies zou weten ofzo
Mja, het zou leuk zijn als ze gewoon allemaal precies op de uitgerekende dag geboren werden Zit je ook niet steeds zo in spanning... Want in principe kan het nu dus ook al elk moment zover zijn, maar het kan ook nog 7 weken duren. *zucht*

Maar goed, ben pas 13 juni uitgerekend dus ik ga er gewoon maar even vanuit dat ze in mei niet komt.


@ Mariekje* : ja, het is echt onvoorstelbaar wat het allemaal kost... Kinderwagen: hoppa, 750 euro! Dat soort dingen...
__________________
Tsja
Oud 07-05-2009, 09:01
Verwijderd
Whoo, ik had wel verwacht dat het duur zou zijn, maar zo duur? Damn.

Ik heb zelf nou niet bepaald een babywens maar ik vind dit topic zo leuk om te lezen, spannend!
Oud 07-05-2009, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Baby's worden meestal geboren tussen de 37 en de 42 weken (maximaal 42 weken). Ik ben nu 35 weken zwanger, dus vandaar.
Dezelfde vraag en hetzelfde antwoord als ik enige tijd geleden gaf (op de vraag van weet ik niet meer wie).
Of was dat op een ander forum? Dan heeft er iemand mijn antwoord gekopieerd.

@snoopy: 750 voor een kinderwagen...? Dan heb je al bijna een Bugaboo (dat is de duurste, geloof ik). Je hebt ze ook een stuk goedkoper, hoor?
Oud 07-05-2009, 09:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ieder zijn ding. Ik vermoed dat ik tegen die tijd ook niet alles tweedehands wil, al is het maar om toch even wat in precies mijn eigen smaak te hebben.

Leonoor, ik ben al hard voor je aan het duimen en ik houd dagelijks in de gaten of je nog recent gepost hebt.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 07-05-2009, 09:51
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Maar goed, ben pas 13 juni uitgerekend dus ik ga er gewoon maar even vanuit dat ze in mei niet komt.
Ze...?
Oud 07-05-2009, 10:00
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ieder zijn ding. Ik vermoed dat ik tegen die tijd ook niet alles tweedehands wil, al is het maar om toch even wat in precies mijn eigen smaak te hebben.
Ben ik de enige die het raar vind dat in dit soort verhalen de wensen van de partner weinig tot geen rol lijkt te spelen? In mijn beleving is een vader net zo veel ouder als de moeder
__________________
Altijd nuchter
Oud 07-05-2009, 10:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ben ik de enige die het raar vind dat in dit soort verhalen de wensen van de partner weinig tot geen rol lijkt te spelen? In mijn beleving is een vader net zo veel ouder als de moeder
Dat komt neem ik aan omdat het makkelijker is om voor jezelf te spreken dan om eerst even met je partner te gaan overleggen elke keer dat je iets post Het lijkt me dat de partner wel een rol speelt in die dingen, maar dan kun je nog wel een eigen mening hebben.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-05-2009, 10:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ben ik de enige die het raar vind dat in dit soort verhalen de wensen van de partner weinig tot geen rol lijkt te spelen?
Als ik namens mezelf post op dit forum zou ik ook spreken van 'mijn' in plaats van 'ons', omdat mijn vriend er in deze context niet toe doet. Natuurlijk kies je een kamertje voor je kind wat je allebei mooi vindt, het lijkt me gek als een van de twee zijn mening doordrukt en de ander er niets over te zeggen heeft.
Oud 07-05-2009, 10:54
Verwijderd
Ik neem ook aan dat je hier voor jezelf post... In de praktijk zoek je natuurlijk (ja, ik vind dat natuurlijk) iets wat je allebei wat vindt.

Wat het overigens soms wel (heel) lastig maakt...want het is al lastig om iets leuks te vinden en dan moet je het ook nog allebei leuk vinden (los van elkaar hadden we waarschijnlijk andere dingen gekozen ed). Maar hier is na enige moeite gelukkig wel gelukt.
Oud 07-05-2009, 11:03
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Klinkt allemaal wel heel spannend, al die baby's op komst.

Afgelopen weekend was mijn nicht met haar 6 weken oude dochtertje op mijn moeders verjaardag, Zo'n lief meisje! Dan begint het toch wel te kriebelen hoor... Maar eerst maar eens mijn studie afmaken en mijn leven op orde hebben enzo..
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 07-05-2009, 11:06
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Mja, het zou leuk zijn als ze gewoon allemaal precies op de uitgerekende dag geboren werden Zit je ook niet steeds zo in spanning... Want in principe kan het nu dus ook al elk moment zover zijn, maar het kan ook nog 7 weken duren. *zucht*

Maar goed, ben pas 13 juni uitgerekend dus ik ga er gewoon maar even vanuit dat ze in mei niet komt.
hihi, ik ben geboren op 13 juni, mn moeder was ook op die dag uitgerekend. Hopenlijk is jouw baby ook zo stipt
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 07-05-2009, 11:45
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ Leonoor: Ja, weet dat ze er ook goedkoper zijn. Ging me er meer om dat er uberhaupt kinderwagens van 750 euro zijn We hebben de onze van marktplaats. De vraag over hoeveel weken nog enzo was volgens mij wel hier ja... Heb je antwoord niet gekopieerd

@ Nienna* : Jup, tis een meisje. Heb ik in januari (na de 20 weken echo) ook al gepost hoor Tis geen geheim hier.

@ Nona: mja, wij zouden t liefst ook alles nieuw (of iig in onze eigen smaak) gehad hebben, maar goed...

@ Kitten: nou ja... het gaat hier toch nog over voorkeuren? Niemand zegt hier dat ze wel even een kinderkamer zullen aanschaffen zonder met de vader te overleggen

@ Luna: hihi, laten we t hopen Baby's die op 13 juni uitgerekend zijn zijn leuk
__________________
Tsja
Oud 07-05-2009, 13:22
Verwijderd
De Bugaboo is volgens mij de duurste, die is niet afgeprijsd 910 euro volgens een aantal sites (maar afgeprijsd inderdaad €750,-). Belachelijke prijs en ik vind hem niet eens echt mooi.

Wij zijn in een winkel kinderwagens uit gaan proberen en mijn man had het probleem dat hij bij vrijwel alle kinderwagens tegen het onderstel aan trapte door zijn lengte (en hij is niet eens extreem lang oid). Er was één kinderwagen bij waar hij er geen last van had en die hebben we daarom maar gekocht. Qua prijs viel ie ook nog best mee en hij is ook nog eens best mooi.

En ik denk dat vrijwel iedereen alles het liefste nieuw zou hebben...maar soms is dat gewoon niet haalbaar en dan moet je het doen met wat je kunt krijgen/wel kunt betalen. En dat heeft bij jullie qua kamertje in ieder geval niet slecht uitgepakt, vind ik.
Ads door Google
Oud 07-05-2009, 13:25
Verwijderd
Wij hebben trouwens deze meubeltjes (niet die tummy tub met 'prachtige' standaard):



Foto van de meubeltjes in het kamertje ga ik past posten als de baby er is.
Oud 07-05-2009, 13:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ben ik de enige die het raar vind dat in dit soort verhalen de wensen van de partner weinig tot geen rol lijkt te spelen? In mijn beleving is een vader net zo veel ouder als de moeder
In hypothetische situaties maakt het me niets uit wat hij vindt.
Tegen die tijd vinden we echt wel iets wat we allebei mooi vinden. Wat dat betreft heb ik geluk met mijn vriendje; we vinden dezelfde dingen mooi (althans, voor een groot deel).

@ Leonoor: leuk! Dus de babykamer is roze of blauw?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 07-05-2009, 14:18
Verwijderd


Nu maar hopen dat ze het goed gezien hebben op de echo's.
Oud 07-05-2009, 15:02
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mooie meubels
Spannend hoor, al die kindjes die nu komen
__________________
<):o)
Oud 07-05-2009, 16:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nu maar hopen dat ze het goed gezien hebben op de echo's.
Haha, dat zou vervelend zijn, als blijkt dat ze het niet goed gezien hebben... Gelukkig is die kans niet zo groot.
Mooie meubeltjes hoor, ik ben benieuwd naar de 'compositie' in het kamertje!
Oud 07-05-2009, 17:11
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:


Nu maar hopen dat ze het goed gezien hebben op de echo's.
oeh, wat spannend

ik denk nog altijd dat de babykamer bij jou roze wordt ik heb dat eind maart al gezegd en nu zeg ik 't weer. Ben benieuwd of ik gelijk krijg
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 07-05-2009, 18:30
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb vandaag het eerste kindje in m'n carriere op de wereld gezet. (Wel met hulp, maar toch).. Het was zo ontzettend mooi om zo'n kindje geboren te laten worden. Ben nog helemaal waus. Woehoe!!
Advertentie
Oud 07-05-2009, 18:59
Verwijderd
Citaat:
ik denk nog altijd dat de babykamer bij jou roze wordt
[mierenneukmode]Hij wordt het sowieso niet; hij is het al of juist niet. [/mierenneukmode]

@Lauwie101: Dat lijkt me echt heel bijzonder. Dat moment en gevoel vergeet je volgens mij nooit meer.
Oud 07-05-2009, 19:05
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
[mierenneukmode]Hij wordt het sowieso niet; hij is het al of juist niet. [/mierenneukmode]
tututut....
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 07-05-2009, 19:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Leuke meubeltjes ook, Leonoor!

Wel gek, afgelopen week zijn er twee baby's in mijn omgeving geboren, de ene heet Floris (oké, die ken ik verder niet echt, maar ik zag een ooievaar in een tuin in onze straat zijn) en de andere heet Bram, maar daarvan was de tweede naam ook Floris, wel een erg populaire naam
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-05-2009, 00:07
Verwijderd
Vorige week zat ik in de bus en daar zat ook een zwangere vrouw in. Tijdens die reis (van ruim 3 kwartier) stond ze de hele tijd op en na een tijd zag ik dat ze soms ook aan het puffen was.
Toen we allemaal uitstapten op het station lag op de plek waar zij stond een plas 'vocht/water' met gelige dingen erin. Wat ik mij nou afvraag: als de vliezen breken, komen die vliezen dan ook naar buiten?
Oud 08-05-2009, 10:22
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Vorige week zat ik in de bus en daar zat ook een zwangere vrouw in. Tijdens die reis (van ruim 3 kwartier) stond ze de hele tijd op en na een tijd zag ik dat ze soms ook aan het puffen was.
Toen we allemaal uitstapten op het station lag op de plek waar zij stond een plas 'vocht/water' met gelige dingen erin. Wat ik mij nou afvraag: als de vliezen breken, komen die vliezen dan ook naar buiten?
Ja, haar vliezen waren dus gebroken, waarschijnlijk was ze afhankelijk van openbaar vervoer ofzo? wel vreemd
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 08-05-2009, 10:42
Verwijderd
Volgens mij blijven je vliezen binnen. 'Dingen' in het vruchtwater zijn over het algemeen stukjes huidsmeer van de baby.

Lilything: wat heeft het met afhankelijkheid van het openbaar vervoer te maken?
Oud 08-05-2009, 11:35
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb alleen verf gekocht, de rest gehad en gemaakt.

Laat die vaders is wat ballen groeien.
Oud 08-05-2009, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij blijven je vliezen binnen. 'Dingen' in het vruchtwater zijn over het algemeen stukjes huidsmeer van de baby.

Lilything: wat heeft het met afhankelijkheid van het openbaar vervoer te maken?
Dat ze ws op weg was naar het ziekenhuis of naar huis en dat niemand haar op dat moment met de auto kon brengen? Ik vind het eigenlijk een heel vies idee als dat zo in de bus ligt Niks aan te doen als het op dat moment gebeurt natuurlijk maar huu.
Oud 08-05-2009, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Dat ze ws op weg was naar het ziekenhuis of naar huis en dat niemand haar op dat moment met de auto kon brengen?
Of ze was gewoon op weg en haar vliezen braken in de bus? Daar kan je weinig aan doen, lijkt me? En als het dan toch al gebeurd is, wat moet je dan? Uitstappen en ergens bij een bushalte gaan staan wachten (en de boel daar ook 'bevuilen' ) tot iemand je kan komen halen? Als je dan toch al in die bus zit, dan kan je net zo goed erin blijven, toch?

Laatst gewijzigd op 08-05-2009 om 11:57.
Oud 08-05-2009, 12:59
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
euh ja, leonoor je mierenneukmode staat nog aan

ik bedoelde inderdaad dat 'haar vliezen waren gebroken', dus oftewel er ligt vruchtwater op de vloer. Geen idee of die vliezen wel of niet binnen blijven.

en met dat andere bedoelde ik inderdaad dit:

Citaat:
Dat ze ws op weg was naar het ziekenhuis of naar huis en dat niemand haar op dat moment met de auto kon brengen? Ik vind het eigenlijk een heel vies idee als dat zo in de bus ligt Niks aan te doen als het op dat moment gebeurt natuurlijk maar huu.
ik had een keer een zwerver/alcoholist die zijn hele stoeltje onderplaste (het was echt veel), daarna ging dat plas helemaal heen en weer door de bus als de bus draaide door de bocht, mijn weekentas werd bijna nat dus toen ben ik gauw naar achterin de bus verhuisd
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 08-05-2009, 13:04
Verwijderd
In dit geval weet ik niet of mijn mierenneukmode nog aan staat... Want zoals ik al zei:

Citaat:
Of ze was gewoon op weg en haar vliezen braken in de bus? Daar kan je weinig aan doen, lijkt me? En als het dan toch al gebeurd is, wat moet je dan? Uitstappen en ergens bij een bushalte gaan staan wachten (en de boel daar ook 'bevuilen' ) tot iemand je kan komen halen? Als je dan toch al in die bus zit, dan kan je net zo goed erin blijven, toch?
Op de rest van wat je zei, reageerde ik niet? (Misschien had ze ook wel in haar broek geplast en was de grond gewoon heel vies, weet jij veel? )

Laatst gewijzigd op 08-05-2009 om 13:09.
Ads door Google
Oud 08-05-2009, 13:11
Verwijderd
Idd, vliezen kunnen altijd zomaar breken, dus misschien zat ze wel gewoon in de bus om naar de winkel te gaan oid en was ze niet onderweg naar 't ziekenhuis. Ik snap ook niet wat er vreemd aan is dat ze afhankelijk was van 't openbaar vervoer (misschien was ze dat wel helemaal niet en ook al was ze 't wel, dan nog zie ik niet wat er vreemd aan is ).
Oud 08-05-2009, 13:15
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
ja eigenlijk weten we het ook niet inderdaad het grote bus-mysterie

maar ik euh (hoe zeg ik dit handig) merk wel een beetje aan je dat je heel specifiek op dingen reageert en dat ik dan weer heel specifiek moet terug reageren en dat vind ik wel een heel klein beetje mierenneukmode maar ik ben dan ook wel weer eentje die daar op 'bijt' enzo, ik vind het ook niet erg om weer specifiek terug te reageren, maar ik wil je in ieder geval echt niet op de kast jagen ofzo


je vroeg mij namelijk: "Lilything: wat heeft het met afhankelijkheid van het openbaar vervoer te maken?" terwijl je inmiddels dat zelf ook wel had bedacht waarom ik daarmee kwam, omdat de situatie zo in een bus nogal apart was, ik bedoel dat ligt m.i. behoorlijk voor de hand dat daar ook een reactie komt
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 08-05-2009, 13:21
Verwijderd
Citaat:
je vroeg mij namelijk: "Lilything: wat heeft het met afhankelijkheid van het openbaar vervoer te maken?" terwijl je inmiddels dat zelf ook wel had bedacht waarom ik daarmee kwam, omdat de situatie zo in een bus nogal apart was, ik bedoel dat ligt m.i. behoorlijk voor de hand dat daar ook een reactie komt
Ik snap ook niet wat de afhankelijk van de bus er mee te maken heeft hoor
Oud 08-05-2009, 13:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vind het persoonlijk gek om met het OV naar het ziekenhuis te gaan als je halverwege je bevalling bent. Ja zeg, dan wil je kind eruit, moet je eerst even je schoenen aantrekken, je tas pakken, naar de bushalte lopen, wachten tot die klotebus eindelijk een keer komt, instappen en hopen dat de buschauffeur wacht tot je zit of iets vast hebt zodat je niet valt, langs allerlei haltes waar je niet moet zijn, uitstappen als je eindelijk in de buurt van het ziekenhuis bent en dan daar vrolijk naar binnen wandelen. Ben ik dan de enige die dat een beetje teveel vindt voor een vrouw die in bevalling is?

En als haar vliezen het op dat moment begaven, waarom stelde ze dan niemand op de hoogte en greep ze ook niet heel snel naar haar telefoon? Ook die hypothese vind ik een beetje raar.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 08-05-2009, 13:23
Verwijderd
Tot vorige week zat ik ook nog wel eens in de tram...je kunt toch moeilijk vanaf week 35/36 oid thuis gaan zitten 'voor het geval dat' de vliezen breken. Die kans is namelijk niet zo heel groot: slechts 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen. En alles kan ook nog eens op zich laten wachten tot en met week 42... Grote kans dat je dan weken voor niets thuis zit... Maar ja, voor hetzelfde geld was het wel gebeurd. En dan had ik niet in de tram gezeten omdat ik er afhankelijk van was, maar wel omdat ik gewoon 'op weg was ergens naar toe'; net als de rest van de mensen in de tram. (Ben trouwens wel blij dat het mij niet is overkomen. )

Citaat:
Ik vind het persoonlijk gek om met het OV naar het ziekenhuis te gaan als je halverwege je bevalling bent. Ja zeg, dan wil je kind eruit, moet je eerst even je schoenen aantrekken, je tas pakken, naar de bushalte lopen, wachten tot die klotebus eindelijk een keer komt, instappen en hopen dat de buschauffeur wacht tot je zit of iets vast hebt zodat je niet valt, langs allerlei haltes waar je niet moet zijn, uitstappen als je eindelijk in de buurt van het ziekenhuis bent en dan daar vrolijk naar binnen wandelen. Ben ik dan de enige die dat een beetje teveel vindt voor een vrouw die in bevalling is?
Maar wie zegt er dat dat het geval is...? Als dat het geval is, dan is het inderdaad een 'beetje teveel voor een vrouw die in bevalling is', maar ik denk dat ook niet dat dat het geval is... Dan had ze vast ook wel iets meegenomen in de bus om het vruchtwater op te vangen, denk je niet?

Citaat:
En als haar vliezen het op dat moment begaven, waarom stelde ze dan niemand op de hoogte en greep ze ook niet heel snel naar haar telefoon?
Waarom zou ze dat dan moeten doen? Je gaat dan niet dood oid? En de baby valt er ook niet uit oid? Als je vliezen breken kun je weinig anders doen dan wachten tot de weeen elkaar snel genoeg opvolgen om de vk/het ziekenhuis te bellen?
Oud 08-05-2009, 13:25
Verwijderd
Vliezen kunnen ook breken wanneer er verder nog niets aan de hand is (dus geen weeën ofzo), dus ze zal vast niet al halverwege de bevalling zijn geweest En als je vliezen breken hoeft dat ook niet te betekenen dat je meteen nog die dag gaat bevallen, 't kan best nog even duren ('t hoofd van 't kindje zorgt dan meestal voor een soort 'stop' waardoor dus niet al het vuchtwater er uit loopt en het kindje zelf gewoon nog veilig binnen zit). Dus ik vind 't ook niet gek dat ze niet meteen in de stress schoot
Oud 08-05-2009, 13:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Waarom zou ze dat dan moeten doen? Je gaat dan niet dood oid? En de baby valt er ook niet uit oid? Als je vliezen breken kun je weinig anders doen dan wachten tot de weeen elkaar snel genoeg opvolgen om de vk/het ziekenhuis te bellen?
Ik denk dat jij iets meer gewend bent aan het idee een mens uit te gaan poepen dan ik. Ik zou daar echt niet heel rustig mee in de bus blijven staan.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 08-05-2009, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat jij iets meer gewend bent aan het idee een mens uit te gaan poepen dan ik. Ik zou daar echt niet heel rustig mee in de bus blijven staan.
Ik heb er 9 maanden aan kunnen wennen.

Maar wat zou je dan willen doen? De vk doet niets als je belt met enkel de boodschap dat je vliezen gebroken zijn. En heel je familie in paniek op bellen lijkt me ook beetje voorbarig...want het kan inderdaad best nog even duren voordat de baby echt geboren wordt en dat krijg je steeds telefoontjes 'is ie er al?!' Lijkt me vreselijk irritant...

Ik zou hooguit mijn man bellen, zodat ie weet dat de kans er is dat ik hem later bel dat ie naar huis moet komen ofzo.
Oud 08-05-2009, 13:30
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik snap ook niet wat de afhankelijk van de bus er mee te maken heeft hoor
ow, ja voor mij is het heel logisch om daar meteen over na te denken. Is er dan niemand die haar naar het ziekenhuis kan brengen op dat moment? Daar dacht ik meteen aan. Ik vind die link heel logisch
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 08-05-2009, 13:32
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mijn familie weet dondersgoed dat wij wel bellen, maar ik zou zeker mijn vriend (man tegen die tijd?) inlichten, die moet het gewoon direct weten. En als een thuisbevalling is gepland even de kraamhulp op de hoogte stellen misschien, al kan dat wachten. Nou ja, het is in ieder geval niet iets wat je iedere dag overkomt, ik denk dat ik er best kriebelig van zou worden.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 08-05-2009, 13:32
Verwijderd
Citaat:
ow, ja voor mij is het heel logisch om daar meteen over na te denken. Is er dan niemand die haar naar het ziekenhuis kan brengen op dat moment? Daar dacht ik meteen aan. Ik vind die link heel logisch
Maar je hoeft dus niet direct naar het ziekenhuis als je vliezen gebroken zijn. Je gaat pas naar het ziekenhuis als de weeën elkaar snel genoeg opvolgen. Als je al naar het ziekenhuis gaat; wie weet wil ze wel thuis bevallen?
Oud 08-05-2009, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Mijn familie weet dondersgoed dat wij wel bellen
Dat weet mijn familie ook dondersgoed, maar dat houdt mensen echt niet tegen om toch steeds te informeren, geloof me.

Ook de kraamhulp hoef je niet op de hoogte te stellen als je vliezen breken. De kraamzorg bel je pas als de vk zegt dat je dat moet doen en de vk bel je dus pas als de weeën elkaar snel genoeg opvolgen. (al kan je die wel op de hoogte stellen van het breken van je vliezen, maar ik zou dat ook niet in een volle bus doen, ik zou wachten tot ik thuis of iig op een rustige plek was, want ze komt daar toch echt niet voor oid)
Oud 08-05-2009, 13:39
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Maar je hoeft dus niet direct naar het ziekenhuis als je vliezen gebroken zijn. Je gaat pas naar het ziekenhuis als de weeën elkaar snel genoeg opvolgen. Als je al naar het ziekenhuis gaat; wie weet wil ze wel thuis bevallen?
Ok, dat is ook zo ja, maar dan nog, je blijft toch niet rustig in die bus zitten (3 kwartier volgens het verhaaltje)? Moet je eens voorstellen hoe dat is voor diegene die na jou komt en perongeluk op jouw doordrenkte stoeltje gaat zitten? Ik zeg niet dat ze heel de familie in paniek op moet gaan bellen () maar je kunt toch wel iemand bellen om te vragen of die je op komt halen? Ik vind het ook wel 'apart' dat het kan gebeuren in de bus, maar natuurlijk het kan wel. Maar dan nog, hoe die vrouw ermee omgaat (op basis van het verhaaltje dan) vind ik gewoon verrassend (drie kwartier in de bus blijven zitten terwijl je gewoon de hele zooi onderlekt). Kan er echt nog uren over doorposten, sorry
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 08-05-2009, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ok, dat is ook zo ja, maar dan nog, je blijft toch niet rustig in die bus zitten (3 kwartier volgens het verhaaltje)?
Maar wat doe je dan? Ga je uitstappen en ergens buiten bij een bushalte op zo'n 'lekker' stoeltje zitten en wachten tot er iemand je op komt halen? Grote kans dat het ook een tijd duurt voor er iemand bij je is (als er al iemand kan komen) en dan moet je nog naar huis...dan ben je sneller thuis als je gewoon in de bus blijft zitten, lijkt me? (Helemaal leuk als je geen auto hebt en iemand komt je met de bus ophalen, kun je ook een tweede bus bevuilen. )

En het kan nu eenmaal overal gebeuren. Rot, maar je doet er niet zoveel aan. Ja, binnen blijven, maar dan kan je jezelf twee maanden in huis op gaan sluiten...en wellicht dus helemaal voor niets.

Ik kan er ook nog uren over door posten, hoor.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.