Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2010, 17:04
Xantalien
Xantalien is offline
Wat vind jij van etherpiraten?

Zou je zelf een zender willen hebben

&& Natuurlijk:
Heb je er een, dan is het toegestaan om er even een kleine reclame onder te ploppen..
__________________
Jammer dat school alleen achteraf de leukste tijd is.

Laatst gewijzigd op 08-02-2010 om 23:35. Reden: Reclame mag dus niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2010, 18:46
Verwijderd
:')
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:23
Verwijderd
Ik vind ze irritant, want er zitten hier zo veel dat als ik afstel op een echte zender ik vaak op de achtergrond het domme gekweel van een piratenzender er tussendoor hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 00:15
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
waarom dacht ik hieraan..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ether_%28chemie%29
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 12:44
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik vind uitzenden via de 'ether' een beetje achterhaald in dit digitale tijdperk. Denk ook dat een hoop onofficiële radiostations er tegenwoordig voor kiezen een internetradiozender te beginnen, want relatief makkelijk en (veel) groter bereik.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 18:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wat Sade zegt. Meestal hebben die piraten 0 kwaliteit, dus ik luister er ook niet naar.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 21:50
Xantalien
Xantalien is offline
Haha, nou sinds een aantal jaar bestaan er fabrieks zenders waarmee je met zo min mogelijke storing kunt zenden. Met een mooi mengpaneel, een dubbele mosfet met stereo krijg je goeie kwaliteit en dat val het best mee.

Persoonlijk vind ik internetradio's niet zo leuk. Ik heb liever gewoon de radio aan en laptop voor andere zaken. Bovendien is etherpiraat zijn ook iets heel anders dan internetradio. In een etherpiraat zijn zender zit meer 'sfeer' , vind ik persoonlijk.
Trouwens, het zenden zelf is ook onwijs leuk!
__________________
Jammer dat school alleen achteraf de leukste tijd is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 18:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind ze schijtirritant. Hier in de buurt heb je ze gelukkig niet echt zitten, maar in het noorden des lands zitten er belachelijk veel. Veel maken ook gebruik van dezelfde optie die ze gebruiken bij file meldingen, dat je radio automatisch op dat station springt voor de updates. Waardoor hij soms constant naar zo'n klote zender zapt zonder dat ik dat wil. Ik zou graag alle apparatuur van zo'n figuur anaal bij hem inbrengen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 02:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De belabberde kwaliteit van zowat alle piraten is een ding, irritanter is dat ze inderdaad vaak in de buurt zitten van legale zenders, die netjes betalen voor hun zendvergunning. Die regulering is er ook met een reden, als iedereen maar een beetje gaat zenden gaan zenders elkaar storen (wat dus ook vaak gebeurt).
Wil je perse radiootje spelen, zet dan gewoon een internetstation op, en ga niet in het signaal van de betalende zender zitten. Leuk voor je dat je een hobby hebt, maar val anderen er niet ongewenst mee lastig. Het is opdringerig en een grote meerderheid van de radioluisteraars zit er niet op te wachten.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 11:32
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Trouwens, het zenden zelf is ook onwijs leuk!
Ben ik met je eens, maar daarin lijkt me het verschil tussen de 'ether' en internet niet zo groot. Vriend van me is als hobby een internet radiostation aan het starten, en daar komt feitelijk hetzelfde bij kijken als wanneer je een zender de ether in stuurt.

Ga er zelf waarschijnlijk ook wat dingetjes voor doen (jingles en dergelijke) en moet zeggen dat het inderdaad enorm leuk is
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:10
Xantalien
Xantalien is offline
Citaat:
Ben ik met je eens, maar daarin lijkt me het verschil tussen de 'ether' en internet niet zo groot. Vriend van me is als hobby een internet radiostation aan het starten, en daar komt feitelijk hetzelfde bij kijken als wanneer je een zender de ether in stuurt.

Ga er zelf waarschijnlijk ook wat dingetjes voor doen (jingles en dergelijke) en moet zeggen dat het inderdaad enorm leuk is
Hahaha.
Ja, klopt. Maar toch.. Ik weet het niet.. Ik blijf het leuker vinden om in de ether te zenden.. Geen idee waarom.
Komt misschien ook wel omdat ik dáár mee op ben gegroeit. (mijn vader zend al 30 jaar).. Dus ja..
Wij laten altijd jingles door een jongen inspreken hier uit de buurt. :') <Gemeente Westerveld>
__________________
Jammer dat school alleen achteraf de leukste tijd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio I spy with my little eye aka welke film heb jij gezien?
WolterB
462 19-11-2014 21:24
Werk, Geld & Recht etherpiraterij
paanhaas
11 03-11-2003 12:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.