Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2010, 21:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Waarom krijg je stress van 3D?
Al die dingen die op me afkomen Echt hoor, ik duik iedere keer weg.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
En de dikke mannetjes .
Matt Lucas. <3
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 22:11
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Al die dingen die op me afkomen Echt hoor, ik duik iedere keer weg.
dat was misschien bij de oldschool roodgroen 3d. nu heeft het eea gewoon een beetje diepte maar je gaat geen shit ontwijken (althans bij avatar)
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dat was misschien bij de oldschool roodgroen 3d. nu heeft het eea gewoon een beetje diepte maar je gaat geen shit ontwijken (althans bij avatar)
Bij de film Journey to the center of the earth (2008) was het in ieder geval ernstig. Hoewel ze daar ook wel expres dingen erin hadden gedaan om het 3D effect nog meer te laten merken, volgens mij. Maar goed.. ik zal wel moeten nu, dus we zien wel.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 22:43
Verwijderd
Er vliegt nauwelijks wat in beeld bij deze film.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 23:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Al die dingen die op me afkomen Echt hoor, ik duik iedere keer weg.
Ja, maar daar gaat het dus niet om bij 3D in de bioscoop.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 00:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Bij de film Journey to the center of the earth (2008) was het in ieder geval ernstig. Hoewel ze daar ook wel expres dingen erin hadden gedaan om het 3D effect nog meer te laten merken, volgens mij.
Natuurlijk deden ze dat. Dat doen ze bij de meeste 3D-films, potloden in je gezicht steken enzo. Ik vond het bij Avatar ook een flinke teleurstelling dat ze het niet deden. Als je een 3D-spektakel maakt, wees dan ook een vent en gooi wat troep naar het publiek. Ik hoopte dat dat bij Alice wel het geval zou zijn, maar blijkbaar valt het weer tegen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 07:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, maar daar gaat het dus niet om bij 3D in de bioscoop.
Nee, maar het wordt wel vaak genoeg gedaan.

@Uice: ja, zulke dingen, jojo's die op je afkomen, water in je gezicht spugen, etc.
Ik weet niet of ik het met je eens ben dat het erin moet. Ik vind vooral dat het 3D gedeelte op dit moment nog niet zo heel erg veel toevoegd behalve een hoop stress (hoewel ik moet toegeven dat ik avatar (jaja, schaam je) niet gezien heb dus dat ik daar niet over kan oordelen).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 14:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het hele 3D gebeuren bij de mainstream films (dus niet die films die je in pretparken ziet) is juist helemaal niet bedoeld om dingen op het publiek af te laten komen, maar om letterlijk en figuurlijk een extra dimensie toe te voegen aan de film, zodat je als kijker meer het gevoel hebt dat je "in" de film zit. Ik ben blij dat ze zulke banale grappen niet in bijvoorbeeld Up en Avatar hebben gestopt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Hoezo is dat banaal? Het is toch ook niet banaal dat Sergio Leone veel wide shots maakt omdat ie zo'n breed scherm heeft? Het is gewoon gebruik maken van de dimensies die tot je beschikking staan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:47
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik vind het ook erg jammer dat ik geen enkele reflex heb hoeven onderdrukken tijdens avatar. waarom niet, dat is voorlopig nog wel een interessante ervaring.

tevens vond ik avatar een gemiste kans wat betreft 3d boobies.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 17:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het hele 3D gebeuren bij de mainstream films (dus niet die films die je in pretparken ziet) is juist helemaal niet bedoeld om dingen op het publiek af te laten komen, maar om letterlijk en figuurlijk een extra dimensie toe te voegen aan de film, zodat je als kijker meer het gevoel hebt dat je "in" de film zit. Ik ben blij dat ze zulke banale grappen niet in bijvoorbeeld Up en Avatar hebben gestopt.
Er zijn genoeg bioscoopfilms waarbij ze dat wel deden, hoor. Sowieso in de jaren '50 en '80, toen 3D ook een paar jaar populair was, maar ook tegenwoordig nog; Cloudy with a chance of meatballs en al die 3D-horror, bijvoorbeeld.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 00:41
Verwijderd
Nouja, het verschil is dat de mainstream-films die nu in 3D worden vertoond, ook een 2D-vertoning kennen, waar die visuele 3D-grapjes nogal de plank mis zouden slaan.

Als het zou gaan om 3D-only voorstellingen (Captain EO in Euro Disney bijv. ) dan moéten dat soort dingen er juist in zodat de 3D-mogelijkheid ten volste benut wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 11:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als het zou gaan om 3D-only voorstellingen (Captain EO in Euro Disney bijv. ) dan moéten dat soort dingen er juist in zodat de 3D-mogelijkheid ten volste benut wordt.


__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 23:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben naar de Imax versie geweest in Rotterdam.
Ik vond het erg leuk om eens mee te maken, sommige stukken zien er echt veel beter uit door het hele 3d gebeuren. Maar op sommige plekken hebben ze ook kansen laten liggen of werd het er alleen maar rommeliger van. Ik vond het ook wel vermoeiend, zo´n film in 3d.

De film zelf vond ik leuk, wat een geslaagde karakters.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 09:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik verloor mijn interesse in deze film toen ik hoorde dat dit geen horror-interpretatie (zoals American McGee's Alice) van het oude verhaal ging worden, maar gewoon een gezapige familiefilm. Als ik ergens geen zin in heb, dan is dat het wel.

Misschien dat ik hem ooit kijk op DVD.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 11:29
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vond 'em echt de moeite waard: made my day!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 13:54
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik vond er niet zo heel veel aan. In het begin zat ik zelfs te knikkebollen. Het 3D vond ik niet zo veel toevoegen. Ook vond ik het jammer dat het zo'n standaard fantasy verhaal geworden is, daar ga ik altijd zo slecht op. En om eerlijk te zijn haalt dat expressionisme van Burton ook het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik vraag me echt af wat dat nu toch allemaal voor meerwaarde heeft, behalve het tevreden houden van de trouwe tiener gothic meisjes (er zullen ook wel wat jongens bij zitten, maar ik kan ze nooit zo goed van elkaar onderscheiden) die met een natte poes in de zaal zitten. Het brilletje was daarnaast nog scherp. Ook zat er een man naast me die - door zijn omvang - eigenlijk twee stoeltjes nodig had, dit had als gevolg dat er gedurende 100 minuten een dampende lap vet op mijn bovenbeen drukte. Niet echt comfortabel. Maar ja, daar kan de film verder weinig aan doen.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 22-03-2010 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 15:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vraag me dan vooral af waarom je er heen gaat.. je weet van te voren wat Burtons stijl is. Als dat het bloed onder je nagels vandaan haalt, dan ga je er toch sowieso al niet heen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 16:00
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Omdat ik niet alleen op de wereld ben en de persoon met wie ik ging hem graag wilde zien. Tim Burton ook een aantal goede films gemaakt (Ed Wood bijvoorbeeld). En ik zo mee kan praten op feesten en partijen, natuurlijk.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 12:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nouja, het verschil is dat de mainstream-films die nu in 3D worden vertoond, ook een 2D-vertoning kennen, waar die visuele 3D-grapjes nogal de plank mis zouden slaan.

Als het zou gaan om 3D-only voorstellingen (Captain EO in Euro Disney bijv. ) dan moéten dat soort dingen er juist in zodat de 3D-mogelijkheid ten volste benut wordt.
dat.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 14:27
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik vond 'm tegenvallen. Allereerst voegde het 3D weinig toe, ik vond het eerder irritant om met zo'n zware bril op te zitten. Daarnaast vond ik een aantal personages niet goed uitgewerkt; Hatterman had Burton veel meer mee kunnen doen, evenals de dikke tweeling. Ook vond ik de prinses niet bijzonder. En jammer dat veel dieren zo duidelijk met de computer waren gemaakt. Denk dat je met kostuums ook veel moois had kunnen creeeren.
Wel respect voor Helena Bonham Carter, zij had ook één van de meest interessante personages.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 19:07
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Al die dingen die op me afkomen Echt hoor, ik duik iedere keer weg.
Je bent niet de enige, dat is ook de reden dat ik een bloedhekel heb aan 3D. Slang uit Pandadroom (Efteling) komt naar voren, ik naar achteren, slang mee. YUK!
Ik heb Alice dus ook lekker in 2D gezien and absolutely loved it!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 09:50
Verwijderd
Ik heb 'm in 2D gezien, omdat mijn vriend niet tegen 3D kan. Hoor dat dat wel een goede keuze is, aangezien 3D blijkbaar niet zoveel toevoegt?
Ik vond het wel een beetje tegenvallen, verhaaltechnisch. Maar goed, heb me toch wel vermaakt, visueel erg prettig En de kat! <3
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 17:35
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik vond het zo leuk dat de kat met zijn voetjes ging kneden op de hoed van de madhatter
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 11:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gisteren gezien en vond het echt een heerlijke film. Alleen vond ik het 3d echt amper wat toevoegen, dus dat mogen ze wat mij betreft snel weer afschaffen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio The Hobbit(s) [2010? Peter Jackson?]
Carn
70 10-07-2011 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.