Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 19:59
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Tot voor kort hadden wij 2 honden, namelijk een jack russel terrier en een West High White Terrier. De jack russel is een mannetje en 15 jaar oud. De andere hond is een vrouwtje en 6 jaar oud.

Onze "westy" is in huis opgegroeit. Maar de Jack Russell, heeft eigelijk de laatste 10 jaar in een ren, met binnenverblijf gezeten, samen met een duitse herder. ( die inmiddels gestroven is)
Dit was zo omdat de JAck russel terrier binnen niet te houden was, alles kapot beet, en veel te druk was. Hij was prima maatjes met de Duitse herder.

Nu is die duitse herder dus dood, en is het natuurlijk niet leuk voor die jack russel wanneer hij alleen buiten zit, dus mag hij voortaan binnen. Hij heeft een erg vreemd karakter, en is vooral erg dominant, en neemt het graag op (zelfs nog op z'n leeftijd) tegen honden die 3X zo groot zijn als hij.

Maar hij kan het goed vinden met de Westy die altijd bij ons in huis woont. Hoewel het wel lijkt alsof de westy honing aan z'n kont heeft hangen, ze wordt overal gevolgd door onze Jack russel terrier. ( en ze is niet loops)

Nu hebben we sinds gisteren een nieuwe hond erbij,(een golden retriever van 1,5 jaar oud) of eigelijk geadopteert van mensen die hem nog diezelfde dag kwijt wilde of anders naar het asiel zouden brengen. Omdat die hond een jong katje had doodgebeten die uit z'n voerbak wilde eten, terwijl hij at.

Z'n baasjes wilden hem zo snel mogelijk kwijt zijn. We kregen hem meteen mee toen we via via hoorden dat die mensen hem kwijt wilden. Met riem en al, papieren erbij van fokker etc etc...

Best wel zielig eigelijk snap niet waarom mensen die hond weg doen maar goed

Het beest was heel goed verzorgt, en goed opgevoed. Wel hadden ze nog nooit met hem gewandeld, en leefde hij altijd met 4 katten in huis, + nog een klein hondje.

De kennismaking gisteren ging niet helemaal goed, door de Westy is de Golden retriever al geaccepteerd, maar die hond heeft een heel makkelijk karakter. Door de jack russel niet, wanneer de golden retriever in de buurt van de westy komt begint de Jack Russel de Westy te verdedigen.

In het begin bleef het bij grommen, en leek de golden retriever en geen moeite mee te hebben. Totdat onze jack russel terrier ineens aanviel, natuurlijk verloor hij en raakte gewond nét boven z'n oog. Sindsdien moeten we de honden strikt gescheiden houden, anders is het weer vechten. En dat is natuurlijk geen optie.

Ze mogen nu om de beurt binnen lopen, wel moeten we dan opletten dat ze elkaar niet zien door de serrewand want dan beginnen ze bijna door het glas heen te vechten

De golden retreiver moet nu buiten slapen in de garage omdat wanneer we de Jack russel daar neer zetten hij de hele buurt wakker houdt met z'n gejank en geblaf. En dat vind ik eigelijk vreselijk, vooral omdat een golden retriever echt graag aandacht heeft. En hij heeft het vooral nodig, omdat hij nog erg moet wennen aan ons.

Nu weten we zelf ook wel dat onze Jack Russel niet lang meer zal leven, en daarom hebben we die golden retriever, ook maar "geadopteerd"
Iedereen hoopt nu, dat de jack russel snel het loodje zal leggen. Omdat het gewoon echt geen gezelschapshond is, en we hebben al heel veel problemen met hem gehad. Vooral omdat hij zo verschrikkelijk dominant is, en denkt dat het teefje van hem is.

Heeft iemand hier een oplossing of misschien ideen, van hoe we het toch klaar kunnen krijgen om die 2 mannetjeshonden (zonder vechten) bij elkaar te kunnen laten ???
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 20:03
Verwijderd
Ik heb zelf geen honden, maar heb het probleem ook wel bij konijnen gelezen. Mannetjes kan je dan namelijk niet goed bij elkaar zetten. Tenzij je ze castreerd, zonder de hormonen worden ze soms een stuk liever van karakter. mss is dat een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:54
Redhair
Redhair is offline
toch aan elkaar laten voorstellen. iemand houd de jack russel vast en iemand anders de golden retriever. laten snuffelen, en zodra ook maar een van de twee honden begint te grommen of vechten, hard optreden. "Nee" zeggen enzo. als er word geluisterd belonen met een koekje/knuffel. en zo steeds verder, langzamerhand kunnen ze aan elkaar gaan wennen. zoals nu met de honden word omgegaan is niet goed. ze hebben allebei hun aandacht nodig. de jack russel omdat hij "verdrongen" word, de golden retriever omdat hij bij jullie is gekomen. succes!
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:08
hi
hi is offline
wat een dierenleed
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 15:43
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Redhair schreef op 08-08-2004 @ 13:54 :
toch aan elkaar laten voorstellen. iemand houd de jack russel vast en iemand anders de golden retriever. laten snuffelen, en zodra ook maar een van de twee honden begint te grommen of vechten, hard optreden. "Nee" zeggen enzo. als er word geluisterd belonen met een koekje/knuffel. en zo steeds verder, langzamerhand kunnen ze aan elkaar gaan wennen. zoals nu met de honden word omgegaan is niet goed. ze hebben allebei hun aandacht nodig. de jack russel omdat hij "verdrongen" word, de golden retriever omdat hij bij jullie is gekomen. succes!
dat hebben we dus gedaan, maar nu ze al gevochten hebben vliegen ze elkaar meteen in de haren
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:50
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
m'n pa was weer eens erg slim vandaag
hij wilden "toch even proberen of het nu wel ging"
1 dag later

Nou, wat er dus gebeurde:

Hij liet de jack Russel even buiten om te plassen, terwijl de Golden Retriever lag te "slapen" (dacht hij)

Natuurlijk viel de golden retriever meteen aan, en kon me pa hem maar met moeite van de Jack Russell aftrekken

de jack russel is nu gewond in z'n nek, op z'n hoofd, en bij z'n oog en oor

De golden retriever had alleen wat aan z'n tong.

Nu zijn we weer terug bij af, dat was geen slimme actie van m'n pa.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:06
...biezjoe...
...biezjoe... is offline
Jeetje wat een rotprobleem.....ik hoop dat het alweer wat beter gaat? Ik vond dat castreren wel een goed idee, misschien kan je het ook vragen aan de dierenarts of aan een deskundige. succes ermee en kusjes aan je honden
__________________
wat tellen schapen als ze willen slapen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:02
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
is inderdaad wel irritant.

Hebben jullie ze wel op neutraal terrein kennis laten maken?

Misschien kan je ze eerst een hele tijd uit elkaar houden en dan nog een keer op neutraal terrein laten kennismaken, pak een tuinslang met een harde straal erbij en zodra ze ook maar gemeen doen tegen elkaar: spuit erop.
Het is beter om ze niet vast te houden. De honden moeten zelf beslissen wie de baas wordt. Ik begrijp dat het eng is om ze los te laten met elkaar maar zo kunnen ze het beste de rangorde bepalen. En met water kan je ze waarschijnlijk wel uit elkaar houden.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:17
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Het gaat eindelijk wat beter... hoewel ze nog geen vriendjes zijn
De jack russel lijkt het zowat te hebben opgegeven, en lijkt nu wel bang te zijn na wat hem was overkomen de vorige keer. Ze grommen nog wel wat tegen elkaar, en we laten ze voorlopig nog niet los bij elkaar.

We "oefenen" nu dagelijks om ze bij elkaar te laten. Natuurlijk moeten ze beide aan de riem, hoewel dat misschien al niet meer nodig is voor de Jack russel, het lijkt wel of hij bang is geworden ofzo.

De golden retriever gaat nu naar een speciale gehoorzaamheidscursus waar hij onderanderen leert beter om te gaan met andere honden. En dat ging de eerste keer erg goed.

Er komt hopelijk ooit een einde aan de oorlog hier
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:22
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 11-08-2004 @ 20:02 :
is inderdaad wel irritant.

Hebben jullie ze wel op neutraal terrein kennis laten maken?

Misschien kan je ze eerst een hele tijd uit elkaar houden en dan nog een keer op neutraal terrein laten kennismaken, pak een tuinslang met een harde straal erbij en zodra ze ook maar gemeen doen tegen elkaar: spuit erop.
Het is beter om ze niet vast te houden. De honden moeten zelf beslissen wie de baas wordt. Ik begrijp dat het eng is om ze los te laten met elkaar maar zo kunnen ze het beste de rangorde bepalen. En met water kan je ze waarschijnlijk wel uit elkaar houden.
als we ze helemaal los bij elkaar laten, dan zou de jackrussel misschien doodgebeten zijn ofzo. Dat beestje is 15 jaar oud, en wil nog steeds vechten terwijl het soms wel lijkt of hij zo dood kan neervallen Soms wil z'n pootje ineens niet meer, hij is zo blind en doof als wat. En loopt de hele dag pus uit z'n oogjes. Maar meestal gaat het nog erg goed met hem, en gaat hij gewoon mee wandelen, en rent ie vrolijk achter onze Westy aan door de tuin.

Als het goed is, komt het nu wel goed ( zo ziet het er teminste uit )
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna [Meerdere honden] In één huis.
Wawl
13 30-10-2004 08:53
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 16:23
Flora & Fauna Zwerfhonden
Amare
14 12-06-2004 16:08
Verhalen & Gedichten Memoires van een veeteler
Raffie
4 07-06-2004 21:18
Flora & Fauna je mag niet meer dan 1 hond en 1 kat hebben
liesie
22 07-03-2003 17:06
Flora & Fauna al heel lang een kat.. nu een hondje erbij?? julie ervaringen of tips
moondancer
10 17-08-2002 12:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.