Oud 22-08-2012, 20:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn huidige laptop is zo'n 5,5 jaar oud en begint steeds meer kuren te vertonen. M'n accu is al tijden slecht, m'n touchpad functioneert niet meer goed en vanaf vanavond heb ik ook een groen/roze gekleurde streep over m'n scherm heen. Daarom wil ik langzaamaan op zoek gaan naar een nieuwe laptop.

Als ik nu op internet ga zoeken is natuurlijk alles een heel stuk verbeterd ten opzichte van 5 jaar geleden. Ik doe geen bijzondere dingen met mijn laptop. Ik gebruik hem voor internet, e-mail, word, excel, muziek luisteren met spotify, dat is het wel zo'n beetje. Ik heb nu een Dell laptop waar ik zeer tevreden over ben (heb hem destijds gekocht om m'n studie mee te overbruggen en ben nu al 3,5 jaar afgestudeerd dus geen slechte score). Ik wil wel graag weer een laptop want ondanks dat ik hem niet vaak meeneem, neem ik hem toch wel eens mee (gemiddeld een weekend per twee weken schat ik) en lig ik er ook graag mee op de bank, in bed, zit ermee in de tuin, etc. Mijn budget is zo'n €600,- maar dat is niet keihard.

Ik zat op de website van Dell te kijken omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Ik wil graag een laptop met een mat scherm van 15,4/15,6 inch (volgens mij is het nu allemaal 15,6?). Je komt dan al gauw op de Inspiron 15 uit wat me op zich een goede optie lijkt maar je hebt allerlei opties om aan te passen waar ik niet veel wijs uit wordt. Wie kan me helpen? Wat is voor mij belangrijk om op te letten? Wat kan je me aanraden of juist afraden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2012, 22:24
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Elke laptop van tegenwoordig kan doen wat jij wilt doen.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 01:42
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Volgens mij hebben de 'Inspiron'-laptops van Dell geen mat scherm, maar een 'glossy'-paneel. Ik zie persoonlijk sowieso weinig 'matte' schermen bij laptops. Zo vaak koop ik ook geen laptop, maar toch. Misschien de moeite waard om eerst te kijken bij een lokale Mediamarkt of mycom en later op het internet de modellen op te zoeken.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 10:59
Verwijderd
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Dell en Asus-laptops. De eerste, belangrijke optie lijkt me bepalen of je een matte of glossy scherm wil. En of je liever 16:9 of 16:10 hebt, qua resolutie. Laatstgenoemde is schaarser, maar levert je wel meer verticale pixels op, wat in Excel en dergelijke wel fijner werken is. Daarnaast vind ik het persoonlijk belangrijk dat er een stug toetsenbord op zit; sommige laptops buigen erg ver door bij toetsaanslag. Daar heb ik persoonlijk een grafhekel aan. Weet je trouwens zeker dat je geen groter scherm wilt? Als het toch een wat minder 'mobiele' laptop is..

Qua hardware lijkt een i3/i5 me meer dan voldoende. Een SSD is érg fijn, dat levert je een enorme boost op -- iets wat ik zou overwegen. Dit levert wel een meerprijs op, maar wanneer je 't een beetje rustig aan doet met specs hoeft dat niet echt een issue te zijn. Zoiets laat bijvoorbeeld nog genoeg ruimte over voor zo'n waardevolle upgrade.

Maar vooralleer je iets beslist; ga even kijken in een paar winkels. Probeer toetsenborden, kijk of je liever een matte of glossy scherm hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 19:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil graag een mat scherm, dat heb ik nu ook en vind ik superfijn. Zijn de Dell Inspiron laptops daarin veranderd? Mijn huidige Inspiron heeft namelijk wel een mat scherm. Verder heb ik nu een toetsenbord wat redelijk diep doorbuigt (al heb ik weinig vergelijk) en dat vind ik juist wel fijn, meer vergelijkbaar met een normaal toetsenbord. Het nadeel van Dell vind ik dat je ze nergens uit kan testen en kan vergelijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 20:56
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik wil graag een mat scherm, dat heb ik nu ook en vind ik superfijn. Zijn de Dell Inspiron laptops daarin veranderd? Mijn huidige Inspiron heeft namelijk wel een mat scherm. Verder heb ik nu een toetsenbord wat redelijk diep doorbuigt (al heb ik weinig vergelijk) en dat vind ik juist wel fijn, meer vergelijkbaar met een normaal toetsenbord. Het nadeel van Dell vind ik dat je ze nergens uit kan testen en kan vergelijken.
ik hoop dat ik eraan denk. maar dat kan ik niet beloven. een klasgenoot van mij heeft een nieuwe dell laptop en dat is dacht ik een inspirion. dus ik zal eens vragen welke hij heeft en of hij een mat scherm heeft en over het toetsenbord enzo.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:27
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik wil graag een mat scherm, dat heb ik nu ook en vind ik superfijn. Zijn de Dell Inspiron laptops daarin veranderd? Mijn huidige Inspiron heeft namelijk wel een mat scherm. Verder heb ik nu een toetsenbord wat redelijk diep doorbuigt (al heb ik weinig vergelijk) en dat vind ik juist wel fijn, meer vergelijkbaar met een normaal toetsenbord. Het nadeel van Dell vind ik dat je ze nergens uit kan testen en kan vergelijken.
De reviews geven aan dat het 'glossy' schermen zijn. Het is inderdaad vervelend dat je Dell-laptops niet ergens kan proberen, maar er zijn gelukkig nog meer laptopfabrikanten.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 08:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik hoop dat ik eraan denk. maar dat kan ik niet beloven. een klasgenoot van mij heeft een nieuwe dell laptop en dat is dacht ik een inspirion. dus ik zal eens vragen welke hij heeft en of hij een mat scherm heeft en over het toetsenbord enzo.
Als je dat wil doen, heel graag
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 20:06
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Als je dat wil doen, heel graag
ik weet in ieder geval wel dat de nieuwe inspiripon bij hem in een mat scherm heeft. volgens mij heb je hier de keuze voor op de website van dell.

en volgens mij is het ook een redelijk stevig toetsenboord.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 10:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Schop omhoog nu na m'n vakantie blijkt dat ik nog genoeg geld over heb voor een nieuwe laptop en ik het liefst voor 1 oktober een nieuwe wil kopen ivm BTW verhoging.

Ik zit nu een beetje te kijken naar deze. Is dat wat? Is een scherm met antireflectiecoating hetzelfde als een mat scherm (of heeft het hetzelfde effect?). Kan je als particulier ook gewoon een zakelijke laptop kopen bij Dell of heb je dan een KvK-nummer oid nodig? Hoe doen die Vostro-laptops het? Ik ken alleen de Inspirons en Lattitude laptops, hoe moet ik die Vostro's daarin zien? Bij die laptop uit de link heb je ook de mogelijkheid voor een andere grafische kaart, moet ik daar naar kijken of maakt dat niet uit waar ik hem voor gebruik, enige wat ik doe waar het voor van belang zou kunnen zijn is een dvd'tje kijken denk ik. Verder bedacht ik me dat ik toch ook wel heel graag een sd-cardreader erin wil, bestaat die mogelijkheid ook bij die zakelijke laptops? Ik vind het erg lastig om te vinden wat je nou allemaal wel en niet kan aanpassen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 14:09
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Je kan ook lekker gaan zoeken in de pricewatch van bijvoorbeeld tweakers.net. Vink gewoon alle opties aan die je in elk geval op je laptop hebben wil en bekijk het overzicht.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 14:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar daar kan ik niet selecteren dat ik een mat scherm wil en dat is nou net een van mijn hardste eisen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 09:43
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Klopt, wel erg zonde dat die optie er weer net niet bijzit. Staat soms wel bij de specificaties en/of user reviews.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe laptop?
isabelkleijberg
4 11-10-2016 10:37
Software & Hardware Nieuwe laptop
FREAKY_7
27 07-07-2012 11:42
Software & Hardware Nieuwe laptop
Steelpan
4 03-08-2011 20:09
Software & Hardware Advies nieuwe laptop
Verwijderd
5 29-04-2009 14:11
Software & Hardware Aanschaf nieuwe laptop
Verwijderd
13 17-06-2007 18:01
Software & Hardware [Laptop] Nieuwe laptop of oude nog houden?
Droomz
3 30-12-2006 11:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.