Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2013, 12:13
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat zou pas zijn als iedereen zegt waarop ze stemmen.

Als je op 22 mensen 4 wolven, een cupido, 2 geliefden, een verrader en een heks hebt die de lijstjes beïnvloeden plus nog 1 of 2 trollende dorpelingen is maar de helft van de stemmen betrouwbaar
Ja, maar dat weordt door heel erg veel mensen vergeten / over het hoofd gezien.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2013, 12:46
Verwijderd
Citaat:
+ de stemlijstjes.
Ook vroeger hoor. In ieder geval ik doe denk ik mee vanaf 2004/2005 ofzo?
Ik doe mee vanaf spel 4. Langer dan jij meedoet. Stemlijstjes kwamen op met Vowel. Ik heb veel spellen zonder gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:01
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Nou, volgens mij bedacht Hanneke de spellijstjes ooit? Kan me nog herinneren iig dat ik achter iedereen aanzat om zn stem te vermelden, wat toen nog niet "verplicht" was.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:02
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Stemlijstjes dus.*

Maar later pas is men gaan denken dat het spel enkel en alleen op basis van lijstjes gespeeld kan worden en dat alles naar waarheid wordt ingevuld.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:04
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Maar goed, ik speel pas v.a. spel 16 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:05
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik wil wel een keer met deze spelers in het echt weerwolven
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:06
Verwijderd
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:07
Verwijderd
In het echt is veel leuker en makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:09
Verwijderd
En nog een idee, ooit geopperd maar lijkt me ultiem gaaf: overleg toegestaan. Groepjesvorming, roddel en achterdocht, nooit zeker weten of mensen de waarheid spreken een spel lang iemand vertrouwen die dan weerwolf blijkt en al je info doorgespeeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 13:24
Verwijderd
Ik ben ook voor het toestaan van overleggen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:36
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
ik wil wel een keer met deze spelers in het echt weerwolven
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:39
Verwijderd
Als door de wol geverfde real life forummer denk ik dat het zonder stemlijstjes shizzle wel leuker zou worden online ja.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als ik gesetteld ben in mijn nieuwe appartement stel ik hem beschikbaar voor een weerwolven-/spelletjesavond
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:45
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Als ik gesetteld ben in mijn nieuwe appartement stel ik hem beschikbaar voor een weerwolven-/spelletjesavond
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Als door de wol geverfde real life forummer denk ik dat het zonder stemlijstjes shizzle wel leuker zou worden online ja.
Real life forumers, omg zijn die hier ook
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik doe mee vanaf spel 4. Langer dan jij meedoet. Stemlijstjes kwamen op met Vowel. Ik heb veel spellen zonder gespeeld.
En nog kun je er niet veel van ? Zonde..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Real life forumers, omg zijn die hier ook
Oh haha, weerwolfspelspeler natuurlijk. Inwoner van Wakkerdam!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 15:07
Verwijderd
Citaat:
En nog kun je er niet veel van ? Zonde..
ik leefde nog, en jij?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 15:24
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
En nog een idee, ooit geopperd maar lijkt me ultiem gaaf: overleg toegestaan. Groepjesvorming, roddel en achterdocht, nooit zeker weten of mensen de waarheid spreken een spel lang iemand vertrouwen die dan weerwolf blijkt en al je info doorgespeeld hebben.
Klinkt gaaf, maar lijkt me wel moeilijker voor noob-spelers, omdat de kliekjes elkaar snel zullen opzoeken.

maar ik ben stiekem wel voor! wil wel een test-spel hiermee doen!

en is het onschuldige meisje ooit als functie gebruikt online? elke eet-ronde mag ze 1 laatste (spel)-PM van een speler opvragen oid (via de spelleider uiteraard)? Zeker leuk in combinatie met het overleg-idee.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 15:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
In mijn ervaring gaan de kliekjes meestal achter elkaar aan.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 15:38
Verwijderd
In wakkerdam is de heksfunctie ook heel anders. Eenmalig iemand doden en eenmalig iemands dood ongedaan maken (zonder functiekennis, dus spelleider meldt: hoi deze sterft, wil je déze redden?).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 16:30
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
En iedereen, incl. wolf, stemt voor het echie
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 16:33
Verwijderd
En je hebt ook de dorpsoudste en de dorpsgek toch? Maar die vind ik niet zo boeiend..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 16:38
Verwijderd
Jaaaa, reallife.

"Nacht. De maffia wordt wakker. Maffia, kijk me aan... ja... ik zie jullie... Maffia, wijs naar degene die deze nacht wordt neergeschoten..."

Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 19:17
Verwijderd
Citaat:
En je hebt ook de dorpsoudste en de dorpsgek toch? Maar die vind ik niet zo boeiend..
Meneer de burgemeester!


Allen die gekomen zijn, proficiat
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 19:28
Verwijderd
De burgermeester is wat anders, die wordt gekozen.

De dorpsoudste moet geloof ik twee keer worden doodgestemd ofzo, omdat ie zo ervaren is. En de dorpsgek... wat was dat ook al weer? Die kan volgens mij niet worden opgehangen, dan mag-ie gewoon blijven praten. Alleen de heks/jager/wolven kunnen hem ook monddood maken. Dacht ik, zitten in de uitbreiding set.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 20:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ik leefde nog, en jij?
Itt tot wat je schijnt te denken win je dit spel niet door als laatste in leven te zijn.

Wel typisch dat dorpelingen de boel afkapten, krijg je een gratis wolf geleverd door de geliefden ga je moord en brand schreeuwen.

Nu hadden de dorpelingen nog een klein kansje om te winnen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 20:29
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Ik heb heel vaak met open overleg gespeeld. Aan de ene kant is dat heel erg gaaf, want je kunt als ziener bijvoorbeeld een groepje mensen verzamelen. En het is gewoon leuk om op nog meer manieren mensen te testen of ze wolf zijn of niet. Aan de andere kant is dit voor de wolven héél moeilijk, en moet je het dus echt voor de wolven makkelijker maken. Zij moeten écht goed kunnen liegen (ook in PM's) en opboxen tegen een groepje burgers dat elkaar gevonden heeft. En met de standaard heks (met één doodsdrankje en één levensdrankje om iemand te redden) heeft de heks ook al iemand die zij kan vertrouwen. En een nadeel is dat er altijd een paar mensen buiten vallen die dan ook half buiten het spel komen te liggen.

Wat wel helpt voor de wolven is ze een conversiemogelijkheid te geven: in één nacht mogen zij in plaats van iemand eten iemand bijten die dan ook wolf wordt. Sowieso geeft dat wel een heel leuke twist in het spel.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 20:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat wel helpt voor de wolven is ze een conversiemogelijkheid te geven: in één nacht mogen zij in plaats van iemand eten iemand bijten die dan ook wolf wordt. Sowieso geeft dat wel een heel leuke twist in het spel.
das best gaaf
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb heel vaak met open overleg gespeeld. Aan de ene kant is dat heel erg gaaf, want je kunt als ziener bijvoorbeeld een groepje mensen verzamelen. En het is gewoon leuk om op nog meer manieren mensen te testen of ze wolf zijn of niet. Aan de andere kant is dit voor de wolven héél moeilijk, en moet je het dus echt voor de wolven makkelijker maken. Zij moeten écht goed kunnen liegen (ook in PM's) en opboxen tegen een groepje burgers dat elkaar gevonden heeft. En met de standaard heks (met één doodsdrankje en één levensdrankje om iemand te redden) heeft de heks ook al iemand die zij kan vertrouwen. En een nadeel is dat er altijd een paar mensen buiten vallen die dan ook half buiten het spel komen te liggen.

Wat wel helpt voor de wolven is ze een conversiemogelijkheid te geven: in één nacht mogen zij in plaats van iemand eten iemand bijten die dan ook wolf wordt. Sowieso geeft dat wel een heel leuke twist in het spel.
Dat laatste
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 20:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ja, dat kan heel gaaf zijn.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 20:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoe werkt dat dan als je bijvoorbeeld de ziener inpikt? Wordt dat een zienerwolf? Of een gewone wolf zonder speciale gaves?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Op een ander forum spelen ze trouwens ook met 'speciale' weerwolven die allemaal hun eigen speciale gave hebben.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:02
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
De gaven verdwijnen je wordt een gewone wolf. Maar je zou ook kunnen doen in geval van zien dat dat de evilziener wordt en bijv de beschermengel heks wordt.

Oh en wij spelen altijd altijd met burgemeester die gekozen wordt de eerste dag. De burgemeester bepaalt dan bij een gelijkspel. En daarna eten de wolven. Maakt de eerste ophanging wat minder kut omdat je dan nog wat aanknopingspunten hebt. Maar vind het hier wel leuk dat de wolven kiezen bij gelijkspel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:05
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Wat voor gaven dan? Evilziener en heksachtig?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Welp:

De welp is een wolf in wording. Bij aanvang van het spel is de welp nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn, maar tijdens in nacht 5, is de welp uitgegroeid tot een volwassen wolf en mag hij met de andere wolven meespelen. Tot die tijd loopt de welp altijd nog het risico om opgehangen en geluncht te worden. Verder moet de welp doen alsof hij een gewone dorpsbewoner is. Dat wil zeggen dat hij gewoon mee mag stemmen.

Weerwolf met conversie:

Dit is een weerwolf met een speciale rol. Deze weerwolf heeft 1 keer de mogelijkheid om een speler te converteren. Als dat gebeurt, dan zal de geconverteerde weerwolf worden en is zijn oude rol dan kwijt. Het is voor andere weerwolven niet mogelijk om een speler te converteren. De weerwolf met conversie laat gedurende de dag via PM aan de spelleider weten wie hij of zij wil converteren tot weerwolf. Het is de keuze van de weerwolf met conversie om te vertellen of hij of zij de weerwolf met conversie is.


Bijvoorbeeld.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
5 eetrondes is veel zeg!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:52
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er zijn daar veel (véél) meer functies en rondes en het hele spel is aanzienlijk complexer. Kan natuurlijk altijd verminderd worden als we dat hier zouden gebruiken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:08
Verwijderd
Ik zag het UC-spel ook nog voorbij komen, dat vond ik ook wel gaaf (als lezer).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Misschien volgende keer een UC-iedereen mag overleggen spel?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:11
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dan weet je niet eens of iemand het account is dat 'ie zegt dat 'ie is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:11
Verwijderd
Citaat:
ik leefde nog, en jij?
Oh jij was ook 2 badguys (wolven) op het spoor de eerste ronde?

En wist wie de geliefden waren?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:14
Verwijderd
Btw, was thor6 nou een uc of niet?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Misschien volgende keer een UC-iedereen mag overleggen spel?
Oh maar dat zou ideaal zijn. Dan kun je niet afgaan op hoe betrouwbaar iemand als persoon is enzo. Maar dan moeten ze ook niet in pm overleggen wie ze werkelijk zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:15
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oh jij was ook 2 badguys (wolven) op het spoor de eerste ronde?
Wat erg handig bleek toen ze ineens verrader werd?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oh maar dat zou ideaal zijn. Dan kun je niet afgaan op hoe betrouwbaar iemand als persoon is enzo. Maar dan moeten ze ook niet in pm overleggen wie ze werkelijk zijn natuurlijk.
Nouja of juist wel. Want je kunt natuurlijk ook keihard liegen over wie je in het echt bent.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:22
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Denk je een dealtje met Absinthe te sluiten, blijkt het Deus ex te zijn die je keihard verraadt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:23
Verwijderd
Ik denk dat je heel snel door de mand valt als je je als uc wil gedragen en ook nog eens als andere oc
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 22:24
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk dat je heel snel door de mand valt als je je als uc wil gedragen en ook nog eens als andere oc
Waarom? Niemand weet überhaupt of je meedoet en iedereen verdenk je opeens van iedereen zijn. En de meeste mensen proberen zich als UC toch juist niet als zichzelf te gedragen?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 23:01
Verwijderd
Nee, omdat je obvious dingen niet gaat willen gebruiken. Ik zou dus persoonlijk erg op het gebruik van ^^ moeten letten, volgens mij ben ik de enige die ik dat doet. En zo zijn er nog dingen die eigen zijn aan me.

En dan moet je jezelf dus al switchen naar je voordoen als niet jezelf. Maar als je als uc je ook nog eens gaat voordoen als iemand anders, dan moet je die trekken kennen, die gewoontes, die toepassen. Dus je moet je in het spel anders voordoen en in het privéspel ook nog eens als iemand anders, maar je kunt wie je probeert te zijn in het privéspel niet doordrijven in je openbare uc, want dat zou niet logisch zijn, want als je werkelijk die persoon was, dan zou je jezelf niet voordoen als jezelf in het openbaar

Lange uitleg, komt neer op, dat wordt misschien wel heel lastig zoveel toneelspel, identiteit achter identiteit achter identiteit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.