Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 02:13
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Uit die IB site word ik -voor de verandering - ook niet veel wijzer. Ik dacht altijd 5 jaar, maar een vriendin van mij heeft een brief gekregen dat ze nog maar recht heeft op 2jr en 9mnd stufi (ze heeft eerst 3 maanden Psychologie gedaan, en is nu klaar met haar eerste jaar Biologie). Is dat nou weer één van de tig-duizend fouten van Groningen (zelf heb ik 6x een brief moeten schrijven voor ze begrepen dat ik én op kamers woonde én in Tilburg studeerde ipv Utrecht; hoe ze dáár ooit bij kwamen?!!) of klopt het dat je maar recht hebt op 4jr stufi. Ik dacht eigk altijd dat je het recht had om 'ongestraft' 1 jaar studievertraging op te lopen, maar dat is dat blijkbaar niet zo?

Niet dat het wat dàt betreft voor mij veel uitmaakt, maar tis wel handig om te weten aangezien ik nog aan het afwegen ben wanneer ik mn tweede studie start, dit jaar of het volgende
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2003, 07:55
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Volgens mij krijg je iets van 45 maanden stufi ofzo (4 jaar iig)
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 08:35
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Studiefinanciering

Wellicht kom je in aanmerking voor studiefinanciering van de Informatie Beheer Groep (IBG). Je hebt recht op studiefinanciering tot je 34ste. Je moet je studiefinanciering voor je 30ste aanvragen en je mag die na je 29ste niet onderbreken. Volg je een bachelor- en masteropleiding van 4 jaar dan heb je recht op 7 jaar studiefinanciering, waarvan 4 jaar beurs en 3 jaar lening. Je krijgt 10 jaar de tijd om je studiefinanciering op te nemen. Als 10 jaar zijn verstreken vanaf het moment waarop je voor het eerst studiefinanciering in het hoger onderwijs hebt gehad, vervalt je recht.
Als je een nationaliteit hebt van een land van de Europese Economische Ruimte en niet in aanmerking komt voor studie-financiering, kun je bij de IBG een tegemoetkoming in het collegegeld aanvragen.


Gevonden op de website van de EUR waar ik aan het rondkijken was gisteravond. Dus in iedergeval 4 jaar beurs...daarna moet je geloof ik gaan lenen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:50
ganralph
ganralph is offline
idd 4 jaar

het jaar vertraging betekend iets van dat je 1 jaar mag verspelen (je eerste jaar), maar dat dat wordt kwijtgescholden als je binnen 10 jaar een diploma in het hogeronderwijs hebt gehaald
(het wordt dan eerst in een lening omgezet die je dus misschien niet terug hoeft te betalen)

maar precies weten doet niemand het volgens

ik weet alleen dat ik al een royale schuld heb
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:24
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
4 jaar. Maar dan als je niet studeert, natuurlijk niks. Het is niet zo dat je het dan toch nog krijgt.

Maar volgens mij, als je bijv geneeskunde gaat doen, wat dus meer jaren kost, krijg je ook meer jaren studiefinanciering. Maar dus alleen als je opleiding langer duurt. Niet als je eerst een jaar geklungeld hebt en dan toch nog een 4-jarige opleiding gaat doen. Weg is weg.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:27
josseposje
Avatar van josseposje
josseposje is offline
Mijn zus heeft medische biologie gedaan, en kreeg daar 5 jaar stufi voor, maar bij de meeste studies krijg je 4 jaar. Ikzelf heb nu een jaar Nederlands gedaan, maar ga komend schooljaar met de pabo beginnen, en krijg nu nog maar drie jaar, omdat ik 1 jaar al heb verspeeld
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 12:37
@Moon
@Moon is offline
Het ligt eraan hoelang je studie duurt. Als je studie 4 jaar duurt dan krijg je ook maar 4 jaar stufi. Als je er langer over doet moet je dan zelf betalen. Maar sommigen duren 5 jaar en dan krijg je ook 5 jaar stufie.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:21
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
je krijgt zo lang stufi als er voor je opleiding staat, minus het aantal jaren dat je al verbruikt hebt.
ik deed vorig jaar humanistiek. dat duurt 6 jaar dus zou ik 6 jaar stufi krijgen
ben gestopt en ga nu naar de pabo
daar heb ik dus recht op 4 jaar
min 1 jaar want dat heb ik al gehad
dus ik krijg nu nog 3 jaar
stel dat ik er nu weer mee ophoud en weer een 6 jarige opleiding ga doen dan heb ik weer recht op 6 min 2 is 4 jaar
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studievertraging, langstudeerboete, stufi... Hoe zit het nou?!
YumYum
3 15-12-2011 20:30
Werk, Geld & Recht Bijdrage ouders naast Stufi
Isnogood
68 27-06-2008 07:39
Algemene schoolzaken enquête voor profielwerkstuk
Bas en Rianne
21 04-11-2004 18:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Al weer een staking voor het hoger onderwijs...........
NN
51 13-03-2003 15:53
Werk, Geld & Recht inkomsten van studenten
Kupu
2 11-01-2003 22:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.