Oud 04-04-2018, 21:25
Valereax
Valereax is offline
Hey ik ben bijna 13 en mijn vriend heeft me vape laten proberen en uuurrggghhh ik ben er nu verslaafd maar ik wil het echt kopen en ik wil niet dat mijn vader het weet. Iemand hulp voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2018, 23:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Niet kopen, zorg dat je niet meer vaped dan ben je ook snel genoeg niet meer verslaafd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-04-2018, 23:47
Valereax
Valereax is offline
Citaat:
Niet kopen, zorg dat je niet meer vaped dan ben je ook snel genoeg niet meer verslaafd.
Maar ik ben er gewoon verslaafd aan dus ik kan het niet meer wegdoen .-.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2018, 01:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar ik ben er gewoon verslaafd aan dus ik kan het niet meer wegdoen .-.
Er zijn mensen die na jaren roken of vapen ook stoppen. Dat is niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk - mits je zelf wil stoppen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2018, 01:15
PyroMiniYak
PyroMiniYak is offline
Citaat:
Maar ik ben er gewoon verslaafd aan dus ik kan het niet meer wegdoen .-.
Je praat het jezelf gewoon aan. Na 1 keer vapen ben je echt niet verslaafd hoor...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2018, 09:34
Valereax
Valereax is offline
Citaat:
Je praat het jezelf gewoon aan. Na 1 keer vapen ben je echt niet verslaafd hoor...
Er zat nicotine in wat drugs ook hebben en dat maakt je verslaafd .-.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2018, 12:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Er zat nicotine in wat drugs ook hebben en dat maakt je verslaafd .-.
In het ergste geval ga je één of een paar dagen door de ontwenningsverschijnselen heen, maar daarna is dat echt wel uit je systeem hoor Als je nu niet meer vaped dan ben je binnen de kortste keren niet meer verslaafd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2018, 15:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Er zat nicotine in wat drugs ook hebben en dat maakt je verslaafd .-.
Nicotine is de werkzame stof in sigaretten en vapers. Drugs hebben andere soorten verslavende stoffen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2018, 15:19
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
En na 1x vapen is het gewoon een kwestie van zelfdiscipline om het niet nog een keer te doen als je niet verslaafd wilt raken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 23:39
Thyani
Thyani is offline
Ga klusjes doen om geld te krijgen? Spaar dan tot je een kan kopen en koop er ook ff nog een wodkatje bij altijd lekker e
Met citaat reageren
Oud 15-04-2019, 07:50
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
koop er ook ff nog een wodkatje bij altijd lekker e
Doe maar niet. Stel je voor dat ze straks een wodkater krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2019, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Nicotine is de werkzame stof in sigaretten en vapers. Drugs hebben andere soorten verslavende stoffen.
Het effect is eender. De tabaksindustrie heeft als core business de nicotinefix zo snel en heftig mogelijk bij de hersenen te brengen. Naar welke nuancering ben je hier op zoek?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2019, 08:12
Protected22
Protected22 is offline
stoppen. je bent pas 13.

en zowiezo.. Volgens mij is het meer jouw eigen mindset die "denkt" verslaafd te zijn ipv het daadwerkelijk ook echt zijn. Na 1x vapen ga je echt al niet zo extreem verslaafd zijn. zoals anderen zeggen moet je gewoon stoppen ermee, misschien zelfs met hulp van anderen aangezien je natuurlijk niet wilt dat je vader erachterkomt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2019, 23:40
Fishthicc
Fishthicc is offline
Zover ik vroeger dacht (2 maanden geleden) is vapen niet schaddelijk.
Maar dat is het wel! Niet alleen de verslavende stof " Nicotine " (wat ook in sigaretten zit) is slecht voor je. Maar ook de smaakjes ( E - Liquids ). Wist je dat ze het zelfde spul gebruiken in die smaakjes als in wasmiddel?

Precies, niet doen dus.

Laatst gewijzigd op 17-05-2019 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2019, 11:55
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Vapen zonder nicotine...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2019, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Zover ik vroeger dacht (2 maanden geleden) is vapen niet schaddelijk.
Maar dat is het wel! Niet alleen de verslavende stof " Nicotine " (wat ook in sigaretten zit) is slecht voor je. Maar ook de smaakjes ( E - Liquids ). Wist je dat ze het zelfde spul gebruiken in die smaakjes als in wasmiddel?

Precies, niet doen dus.

Mvg , Tim Kinneging
Je kan beter niet je achternaam op dit forum posten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2019, 08:57
Hazero
Hazero is offline
Ook vapen is gewoon slecht voor je. Beter dan roken, maar nog steeds niet goed
Met citaat reageren
Oud 17-05-2019, 09:54
Verwijderd
Jeugdigen die gaan vapen steken eerder reguliere tabak aan. Daarnaast nog genoeg andere risico's die je op de koop toe neemt. En let ook op dat er een verschil zit tussen vapen en IQOS (en wat dies meer zij); dat is niet zozeer vapen maar "electronisch verbranden". Een aardige verzameling van papers rondom vapen/electronisch roken is hier te vinden.

Om overigens te zien wat voor branche je aan het in stand houden bent, zijn drie artikelen erg de moeite waard: deze en deze. Daarnaast, de derde als een vaak vergeten gevolg: kinderarbeid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.