Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 21:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ga waarschijnlijk over een paar week maar s kijken voor een (andere) auto, aangezien de mijne lichtelijk dood aan t gaan is en de reanimatie mij wat te duur wordt, in verhouding tot mijn oordeel over de auto. vandaar dat ik graag zou willen weten wat jullie vinden van de auto die ik in eerste instantie op t oog heb

het gaat om een zwarte Alfa 33 1.4IE uit 1992. 142k. km gelopen, apk t/m oktober 2006, ziet dr netjes uit (heb m al ff gezien), vraagprijs 950 euro. (ik ga dr vanuit dat ik daar wel iets vanaf krijg, op zn minst iets van inruil, de swift rijdt tenslotte nog.)

maar goed, iemand opmerkingen hierover ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 22:08
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
toffe auto 100x beter dan je swift
een maat vanme heeft er 1 gehad (1.3) was aan het begin helemaal perfect maar na een paar maanden kwamen de oude alfa kwaaltjes aan het licht (haperende bak, motor die niet altijd wil starten ect.)
voor de betrouwbaarheid moet je het niet doen maar voor het fun gehalte zeker wel!! (dat geluid! )
en over dat inruilen.. koop je hem particulier (dan is het denk ik niet in te ruilen of je moet hem naar een handelaar brengen) of bij een handelaar?
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 07:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 23:08 :
toffe auto 100x beter dan je swift
een maat vanme heeft er 1 gehad (1.3) was aan het begin helemaal perfect maar na een paar maanden kwamen de oude alfa kwaaltjes aan het licht (haperende bak, motor die niet altijd wil starten ect.)
voor de betrouwbaarheid moet je het niet doen maar voor het fun gehalte zeker wel!! (dat geluid! )
en over dat inruilen.. koop je hem particulier (dan is het denk ik niet in te ruilen of je moet hem naar een handelaar brengen) of bij een handelaar?
geen van beiden, bij een 'universeel autobedrijf'. heb er goede ervaringen mee. (vroeger was t de toyota-dealer, nu is t een merkonafhankelijk bedrijf geworden). oftewel, inruilen is niet echt een probleem, dat doen ze daar echt wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 08:22
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Alfa 33: helemaal de bom! 1.4 is lekker pittig voor zo'n relatief kleine motor, en 't geluid van zo'n boxer is natuurlijk onbetaalbaar!

Maaaarrrrrrrrr let op: je koopt wel een Alfa! Dat betekent dus elke maand een deel van je centjes reserveren voor onderhoud! Geloof het maar van een ervaren 33-Rijder: Alfa rijden kost meer geld dan de gemiddelde auto!

Over inruilen: Als ik jou was: swift particulier verkopen. Autobedrijven zitten allemaal met een overschot aan occassions (dankzij dingen als marktplaats.nl) en ze hebben echt geen behoefte aan die swift van jou, dus zal je er ook weinig geld voor krijgen. En als je zegt dat je niks in te ruilen hebt, gaat er sowieso al gauw €100,- van de prijs van de 33 af (is mijn ervaring). Dus om het maximale geld eruit te slepen: Swift op marktplaats, 33 nog wat afdingen.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 08:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mss dat ik inderdaad de swift zelf verkoop. echter, ik moet gewoon vrij snel van dat ding af kunnen. maar goed, misschien dat ik dr inderdaad nog wat voor kan vangen, dr zal op zn minst een liefhebber zijn die onderdelen nodig heeft.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
verdere replies zijn welkom; echter, tis onwaarschijnlijk dat ik t doe. (ik spaar ff door, aangezien ik mn moeder's auto - vrijwel als enige - mag gebruiken. jee, da's dus rijden en alleen af en toe benzine tanken als vergoeding, dat scheelt me minstens 100 euro per maand, meer als je onderhoud meerekent. die centjes gaan naar de bank en daar wordt bij de start van een nieuwe studie (in feb. of in sep. '06) een nieuwere bak van gekocht, wel zo prettig. (vooruitzicht voor mij is om dan elke dag 80 km heen en 80 km terug te gaan rijden, tenzij ik de bus pak. dus dat wordt hopelijk een jonge occasion, wellicht een van de eerste 156's of iets dergelijks. meer een relaxte cruisemobiel dus, denk ik, hoewel alles meer autobahnwaardig is dan mn swifferduster (die gaat sowieso weg dus overigens))

ik lees mn tekst door en denk zelf ook, jemig, wat ben ik lang van stof vandaag...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:43
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Heb er vroeger één gereden.
Voordelen: ontzettend fun om te rijden, lekker sportief.
Nadelen: technisch werkelijk verschrikkelijk, vooral elektrisch
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 14:50
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
lol, 10-strippenkaart naar de garage. veel plezier
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 22:31
nps
Avatar van nps
nps is offline
er staat er 1 bij mijn werk voor 1000 euri uit 92 wat een lelijke kutbakken zeg
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 08:58
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik zou echt nóóit een 2e hands alfa kopen... (ook geen nieuwe trouwens) Kwaliteit is wat mij betreft waardeloos. Steek je duurverdiende centjes eerder in iets degelijks!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 07-10-2005 @ 09:58 :
Ik zou echt nóóit een 2e hands alfa kopen... (ook geen nieuwe trouwens) Kwaliteit is wat mij betreft waardeloos. Steek je duurverdiende centjes eerder in iets degelijks!
maar je hebt er dus geen ervaring mee... waar baseer je je mening dan op, als ik zo vrij mag zijn... ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:11
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-10-2005 @ 12:42 :
maar je hebt er dus geen ervaring mee... waar baseer je je mening dan op, als ik zo vrij mag zijn... ?
Op verhalen van anderen... Alfa staat nu niet echt bekend als een kwalitatief hoogstaand merk!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 12:07
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 07-10-2005 @ 17:11 :
Op verhalen van anderen... Alfa staat nu niet echt bekend als een kwalitatief hoogstaand merk!
Ligt eraan wat jij onder kwalitatief verstaat... Technisch minder idd, maar voor dat geld een auto met die prestaties (QV) en wegligging... Dát is ook kwaliteit, Alfa's kwaliteit.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 12:47
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Schuah schreef op 08-10-2005 @ 13:07 :
Ligt eraan wat jij onder kwalitatief verstaat... Technisch minder idd, maar voor dat geld een auto met die prestaties (QV) en wegligging... Dát is ook kwaliteit, Alfa's kwaliteit.
Ligt eraan wat je prefereert idd. Als ik het over kwaliteit heb spreek ik ook de tijd die onderdelen meegaan, reparatie's ed.
De kwaliteiten die jij opnoemt vind ik meer eigenschappen. Uiterraard zullen deze dingen meespelen. Maar wat mij betreft is de kwaliteit (in mijn iterpretatie) vele malen minder, en weegt dat zeker niet op tegen de Wegligging ed. die jij noemt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:08
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 09-10-2005 @ 13:47 :
Ligt eraan wat je prefereert idd. Als ik het over kwaliteit heb spreek ik ook de tijd die onderdelen meegaan, reparatie's ed.
De kwaliteiten die jij opnoemt vind ik meer eigenschappen. Uiterraard zullen deze dingen meespelen. Maar wat mij betreft is de kwaliteit (in mijn iterpretatie) vele malen minder, en weegt dat zeker niet op tegen de Wegligging ed. die jij noemt.
Ik weet t, maar ik vond het toch nodig om er wat van te zeggen
Bij mijn QV valt het onderhoud trouwens wel mee, behalve dan laatst de koppakking die op miraculeuze wijze verdwenen is. Dure grap geweest...
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 09-10-2005 @ 13:47 :
Ligt eraan wat je prefereert idd. Als ik het over kwaliteit heb spreek ik ook de tijd die onderdelen meegaan, reparatie's ed.
De kwaliteiten die jij opnoemt vind ik meer eigenschappen. Uiterraard zullen deze dingen meespelen. Maar wat mij betreft is de kwaliteit (in mijn iterpretatie) vele malen minder, en weegt dat zeker niet op tegen de Wegligging ed. die jij noemt.
maar je baseert je dus op de verhalen van anderen en hebt er zelf geen ervaring mee. de 'reputatie' van Alfa's ken ik heus wel, daar ging het niet om.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Hoeveel betaal jij voor je autoverzekering?
Boogie
43 29-11-2007 10:31
Verkeer & Vervoer Rijbewijs/ rijles topic #6
Miracle
500 09-03-2006 11:51
Verkeer & Vervoer Auto ervaringen
Verwijderd
136 03-01-2006 19:14
Verkeer & Vervoer Wat voor merk auto heb je?
BMW/TUNING\
302 08-12-2005 19:45
Verkeer & Vervoer Auto design
nps
56 29-11-2005 19:37
Verkeer & Vervoer [auto] jouw verzekering
Tiño
20 04-11-2005 12:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.