Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2005, 16:08
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Wat zijn mooie spotplekken voor treinen in jouw regio?

TS begint:

In Zeeland is weinig boeiends te beleven, vandaar dat ik meestal spot in Dordrecht of Eindhoven, daar heb je veel series die te passeren. Nadeel van Dordt is wel dat je veel moet lopen (spoor 15 richting Gr/Gdm), omdat sommige treinen op de ene kant van het perron stoppen, en andere series helemaal aan de andere kant. Dat heb je in Eindhoven dan weer minder. Ook in Roosendaal kun je goed spotten, maar daar is het vaak wel een beetje saai. Ook mooi: Den Bosch, best wat series, beste plaats is op de kop van spoor 3/4. Nijmegen is dan weer niet zo goed, veel te veel lopen.

Wat zijn in jouw buurt mooie stekjes?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2005, 17:26
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het 'dijkje' langs het station bij Overveen.

En dan heb ik het over fotostekken, voor gewoon spotten ga ik voor Amsterdam C
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 18:43
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Bij het viaduct bij Kijfhoek kan je leuk naar goederentreinen kijken en mooie foto's van treinen (Rtd - Ddr) maken.
Ter hoogte van Nwk heb je 'ergens' een fietspad, nabij een tennisbaan waar je treinen tussen Utc - Rtd op de gevoelige plaat kan vastleggen.

Qua stations zijn Amd, Rtd, Utc en Groningen goed geschikt.

Ik vind het jammer dat je bij Ddr op het 'loopviaduct' (thv de sporen a) geen duidelijke foto's kan maken.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 19:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Bij Dordrecht Zuid staan altijd veel van die mensen, gewapend met camera
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 20:10
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-12-2005 @ 20:23 :
Bij Dordrecht Zuid staan altijd veel van die mensen, gewapend met camera
Ja, vanuit Dordrecht Zuid richting Zwaluwe is mooi, in de bosjes.

Langs de baan is het mooi bij Seppe, dorpje Bosschenhoofd, tussen Roosendaal en Etten-Leur, en op de weg tussen Bergen op Zoom en Rilland-Bath.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 20:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Spotplek voor de treinnummers: Schiedam Centrum vind ik geweldig. Daar komen heel veel treinen langs en ook duidelijk zodat je de nummers goed kunt zien. Echt een aanrader Verder is Rotterdam Centraal ook wel okee, daar kan je ook wel vrij ver kijken en er gebeurt veel. Roosendaal is ook wel leuk, als je daar rond het hele uur bent kan je alles in een keer opschrijven.

Spotplekken voor foto's: Verschillend. Ik ben nog nooit ergens zomaar heen gegaan een tijdje om foto's te maken. Ik maak gewoon foto's waar ik kom. In Leeuwarden heb ik afgelopen zomer leuke foto's gemaakt en ook in Vlissingen en in Dordrecht. Voor foto's moet je een station hebben waar een beetje veel verschillend materieel komt en je ook de ruimte hebt om foto's te kunnen nemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 21:29
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 03-12-2005 @ 19:43 :
Bij het viaduct bij Kijfhoek kan je leuk naar goederentreinen kijken en mooie foto's van treinen (Rtd - Ddr) maken.
Ter hoogte van Nwk heb je 'ergens' een fietspad, nabij een tennisbaan waar je treinen tussen Utc - Rtd op de gevoelige plaat kan vastleggen.

Qua stations zijn Amd, Rtd, Utc en Groningen goed geschikt.

Ik vind het jammer dat je bij Ddr op het 'loopviaduct' (thv de sporen a) geen duidelijke foto's kan maken.
Zeg, praat voortaan gewoon even niet in verkortingen maar voluit, wel zo duidelijk voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 03-12-2005 @ 22:29 :
Zeg, praat voortaan gewoon even niet in verkortingen maar voluit, wel zo duidelijk voor iedereen.
Dat viel me niet eens op
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 22:28
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Voor KS:

Bij het viaduct bij Kijfhoek kan je leuk naar goederentreinen kijken en mooie foto's van treinen (Rotterdam - Dordrecht) maken.
Ter hoogte van Nieuwerkerk heb je 'ergens' een fietspad, nabij een tennisbaan waar je treinen tussen Utrecht - Rotterdam op de gevoelige plaat kan vastleggen.

Qua stations zijn Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal en Groningen goed geschikt.

Ik vind het jammer dat je bij Dordrecht op het 'loopviaduct' (ter hoogte van de sporen a) geen duidelijke foto's kan maken.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 22:35
Verwijderd
het haantje in delft of dar bij de oude molen

of hier in zwolle net voordat de trein de oude ijsselbrug overgaat.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 00:45
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Dit topic moet echt iemand uitleggen aan me...
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 14:31
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
hoensbroek station
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 19:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 04-12-2005 @ 01:45 :
Dit topic moet echt iemand uitleggen aan me...
Ja, inderdaad..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 23:27
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
wat mij opvalt is dat als ik op dordrecht de treintjes sta te filmen met mijn camera, er altijd van die briljante utiliteitswagentjes staan op de achterste sporen. van die wazige wagentjes met een bakje en een cabine en dat je je afvraagt: waar DIENT het voor? meer mensen die mening?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 09:15
Verwijderd
foto?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 09:42
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:49
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 05-12-2005 @ 00:27 :
wat mij opvalt is dat als ik op dordrecht de treintjes sta te filmen met mijn camera, er altijd van die briljante utiliteitswagentjes staan op de achterste sporen. van die wazige wagentjes met een bakje en een cabine en dat je je afvraagt: waar DIENT het voor? meer mensen die mening?
Aan de Krispijnzijde bedoel je? Het lijken net woonwagens maar volgens mij zijn het wagens waarin bouwpersoneel verblijft/ pauze houdt tijdens werkzaamheden. Er zitten toch ook borden van Strukton op die dingen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 05-12-2005 @ 19:49 :
Aan de Krispijnzijde bedoel je? Het lijken net woonwagens maar volgens mij zijn het wagens waarin bouwpersoneel verblijft/ pauze houdt tijdens werkzaamheden. Er zitten toch ook borden van Strukton op die dingen?
In Roosendaal heb je dat ook en daar wonen volgens mij echt mensen in. Als ik er heel laat 's avonds langskom brandt er namelijk licht in.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2005, 21:01
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2005 @ 21:18 :
In Roosendaal heb je dat ook en daar wonen volgens mij echt mensen in. Als ik er heel laat 's avonds langskom brandt er namelijk licht in.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2005 @ 21:18 :
In Roosendaal heb je dat ook en daar wonen volgens mij echt mensen in. Als ik er heel laat 's avonds langskom brandt er namelijk licht in.
Personeel van Prorail werkt ook 24/7, toch?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 07:00
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2005 @ 21:18 :
In Roosendaal heb je dat ook en daar wonen volgens mij echt mensen in. Als ik er heel laat 's avonds langskom brandt er namelijk licht in.
Dat zijn van die ongevallenwagens. Daar brandt altijd licht in, in Htheb je ze ook staan.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 17:22
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
nou hier komt dan het enige echte station van hoensbroek: vroeger en nu:





__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.