Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2011, 20:10
Jason_2
Jason_2 is offline
Beste mensen

Eindelijk is het zover!!
Het voorstel om autorijlessen vanaf 16,5 jaar te mogen nemen, en vanaf je zeventiende verjaardag af te mogen rijden voor het rijbewijs B is er eindelijk door.

Graag zou ik van mensen willen weten of ze gaan beginnen op hun 16,5 jaar
En voor de ouderen die al een rijbewijs in bezit hebben geef ons tips
Help ons met het behalen van ons rijbewijs

Beginnende ongeveer hoeveel rijlessen?
gevorderde ongeveer ?

Kosten??


Wie o wie

Goeie rijscholen zijn ook welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2011, 11:06
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Voor alle informatie over het project is er natuurlijk een site in het leven geroepen met alle informatie: 2toDrive

Belangrijke voorwaarden om hieraan mee te doen: alleen jongeren die op of na de startdatum 17 worden mogen meedoen aan het project, vanaf je 17de mag je alleen onder begeleiding van iemand (die ook aan een aantal eisen moet voldoen) de weg op. Lees eens rustig de FAQs door die op de site van het project staan Rijscholen mogen zelf bepalen of ze aan het project meedoen.

Hoeveel het je kost hangt van de tarieven van je rijschool af en hoeveel lessen je nodig hebt. Het landelijke gemiddelde ligt nog altijd rond de 40 lessen, daarnaast heb je natuurlijk nog je theorie wat je moet halen. De enige extra kosten die aan het project zijn verbonden is dat elke begeleider, je mag er maximaal 5 hebben, een speciale pas van 35 euro moet aanvragen. Het CBR kan je ook een heel stuk verder helpen met vragen over rijlessen en het vinden van een rijschool.

Succes als je van plan bent eraan te beginnen, en laat eens horen wat je ervaringen zijn!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 14:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Nou leuk, dan heb je je rijbewijs met je 17e en mag je alleen rijden met iemand die al rijden kan (/mag)..
Laat DIE dan gewoon rijden? Je coach mag zelfs niet eens ladderzat of stoned zijn..

Nou ja, voordelen natuurlijk ook; langer toezicht op je rijvaardigheid; meer ervaring zodra 18 "kicks in".
Dat is, zolang je coach(en) bereid zijn overal met je mee te gaan, anders ben je alle praktijk en theorie na een jaar weer vergeten en sjees je als ongeleid projectiel door de straten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 17:53
Jason_2
Jason_2 is offline
Ik ben wel van plan deel te nemen alhoewel ik het niet echt 100% snap zelf word ik in FEB 17 ben ik dan wel bevoegd om deel te nemen of nou niet zelf heb k al heel wat rij ervaring rij al vanaf mijn 14e tot nu toe maar 1 boete gehad had wel een vraag hoeveel lessen heeft een ervare bestuurder nodig
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 19:22
Tom523
Tom523 is offline
Ik ben zelf al bijna 16.5 jaar. Ik ga proberen om in de kerstvakantie mijn theorie te halen. Het praktijkexamen laat ik wachten tot een volgende vakantie, omdat ik mijn school er niet onder wil laten lijden
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 19:39
Verwijderd
ja nu is het al te laat ben al anderhalf jaar geen 16,5 meer :')
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 14:28
erweka
Avatar van erweka
erweka is offline
Ben nu ongeveer 16,5 wat betekend dat ik ook mag meedoen aan de proef begeleid rijden die (hopelijk) in november start. Ben dat in ieder geval van plan!
Theorieboeken heb ik hier al. Hoefde ze niet eens te kopen, maar kan ze gewoon lenen van de rijschool. (gratis ja)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 09:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Aan de ene kant vind ik het goed dat mensen wat eerder beginnen met verkeerservaring opdoen en dit onder begeleiding van een ervaren bestuurder doen. Maar... Ik vind het daarentegen wel ontzettend krom dat ze de leeftijden en groepen voor het motorrijbewijs zo hard de andere kant op sturen (zwaar rijbewijs vanaf 24). Terwijl een 17 jarige straks samen met papa in de Porsche mag gaan scheuren.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 08:30
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk vooral raar dat we nu alsnog naar een soort van Belgisch systeem gaan. Echt te raar voor woorden. Beter laat je die mensen alsnog afrijden op het moment dat ze 18 zijn (dus dat ze een soort tijdelijk rijbewijs krijgen dat dan omgezet kan worden naar een permanent rijbewijs).
Bovendien, de gedachte is leuk, maar zoals met eigenlijk alle goed bedoelde regeltjes is de pakkans veel te klein. Als je 's nachts gepakt wordt heb je wel héél erg raar gereden, want 's nachts rijdt er vrijwel geen politie rond.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 18:15
erik92
erik92 is offline
Klopt inderdaad. De pakkans is enorm klein. Ook als je nog helemaal geen rijbewijs hebt en eigenlijk aan het joyrijden bent. Zelf ben ik 19 en heb ik mijn rijbewijs sinds mei dit jaar, en in de 1500 a 2000 kilometers die ik heb gemaakt ben ik ook nog geen enkele keer aangehouden voor controle of wat dan ook.

Dat van je motorrijbewijs is ook een rare regel ja. Ik was altijd van plan om die op mijn 21ste te halen, maar of ik dat nu nog ga doen weet ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Vrije tijd Werken bij de politie (alleen agenten, agenten in opleiding en toekomstige agenten)
Verwijderd
8 28-01-2011 22:42
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 ‎
Verwijderd
492 06-11-2007 19:05
De Kantine inburgeringstest :)
JJ13
181 22-03-2006 16:30
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.