Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 15:17
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Hallo,

Heb beetje gespraard afgelopen tijd en zit er nu aan te denken om er een alfa spider er bij te kopen. Maar heeft iemand ervaring met deze auto? hoor vaak dat alfa slechtte autos zijn maar heb er zelf eigenlijk helemaal niks geen ervaring mee en er staat hier nu een spider te koop. Knal rood elektrsche kap. Gewoon leuk autotje vind ik het maar iemand ervaring ermee?

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2006, 15:48
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
In zo'n auto wil je toch niet rijden...bovendien is het een Alfa!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 16:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Alfa is vet gaaf man, gek!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 17:31
Verwijderd
Gewoon goed kijken naar de gebruikelijke dingen, kijk eens op de site van de ANWB, daar staat volgens mij wel een checklist van dingen waar je op moet/kunt letten bij aanschaf van een 2e hands auto
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 22:34
nps
Avatar van nps
nps is offline
jezus wat een lelijke bak is dat toch
anyway, kijk inderdaad naar rijtesten. oudere alfa's schijnen nogal vaak stuk te gaan, dus eventuele duurtesten zijn ook handig. als je je geld goed wil besteden, koop iets anders.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 23:17
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Ga naar een echt Alfa-forum en vraag/zoek naar welke specifieke punten je moet kijken. Bij een cabrio is het natuurlijk wel belangrijk dat de kap goed is. Wie weet wil er iemand van die club uit die omgeving eens mee om te gaan kijken. Aankoopkeuring kan ook nuttig zijn.

Ik zou niet zomaar blind een auto kopen, maar als een kenner weinig kan ontdekken en het onderhoud is altijd netjes uitgevoerd, dan zie ik niet in waarom je er geen zou kopen. Kijk wel of de prijs reëel is, als het een koopje is moeten de bellen gaan rinkelen. Zelf geloof ik niet in auto's die te koop staan voor prijzen die te mooi zijn om waar te zijn, je moet eigenlijk meerdere auto's met dezelfde specs/km-stand ook elders in het land kunnen vinden.

Verder is een gebruikte auto kopen altijd een gok. Je kunt altijd de pech hebben dat er iets mis mee is en het flink veel knaken kost (been there done that ).
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 06:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 10-05-2006 @ 23:34 :
oudere alfa's schijnen nogal vaak stuk te gaan
Aha. waarom heb ik dan in 20dkm nog maar 125 euro aan kosten gehad aan mijn oudere alfa ?

tenzij je de alfasud bedoelt, is het volslagen onzin om te beweren dat er vaak wat stuk zou gaan.

als je zeker van je zaak wilt zijn, laat m dan gewoon ff keuren door de dekra of de anwb.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 13:24
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
nps schreef op 10-05-2006 @ 23:34 :
jezus wat een lelijke bak is dat toch
anyway, kijk inderdaad naar rijtesten. oudere alfa's schijnen nogal vaak stuk te gaan, dus eventuele duurtesten zijn ook handig. als je je geld goed wil besteden, koop iets anders.
Ik heb ook een cooper s en wil ook een auto hebben die ik zelf betaal in onderhoud enzo zodat ik kan zeggen dat deze auto echt helemaal van mij zelf is en niet van mijn ouders!!

Verder ga de garage vragen of ik zon test mag laten uitvoeren op de auto en als het niet goed is dan kijk ik rustig verder naar een andere auto..

gr
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 13:36
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 11-05-2006 @ 14:24 :
Ik heb ook een cooper s en wil ook een auto hebben die ik zelf betaal in onderhoud enzo zodat ik kan zeggen dat deze auto echt helemaal van mij zelf is en niet van mijn ouders!!

Verder ga de garage vragen of ik zon test mag laten uitvoeren op de auto en als het niet goed is dan kijk ik rustig verder naar een andere auto..
gr
een gloednieuwe cooper S gaat niet zomaar kapot, een 2e hands trouwens ook niet. Allemaal BMW wat daarin zit, en dat gaat niet zo snel stuk. (stond laatst nog een stukje in de krant over hehehe)

en MM, ze staan erom bekend. Als je gewoon een alfa met nette papiertjes hebt hoeft het natuurlijk niet stuk te gaan. maar als je meer gaat voor betrouwbaarheid, is Alfa niet het eerste merk waar je aan denkt.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 14:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 11-05-2006 @ 14:36 :
een gloednieuwe cooper S gaat niet zomaar kapot, een 2e hands trouwens ook niet. Allemaal BMW wat daarin zit, en dat gaat niet zo snel stuk. (stond laatst nog een stukje in de krant over hehehe)

en MM, ze staan erom bekend. Als je gewoon een alfa met nette papiertjes hebt hoeft het natuurlijk niet stuk te gaan. maar als je meer gaat voor betrouwbaarheid, is Alfa niet het eerste merk waar je aan denkt.
en dat laatste is voor vrijwel alle alfa's van de afgelopen 15 jaar puur een ongefundeerd vooroordeel.

overigens kan een BMW ook prima kapot hoor. elke auto kun je kaput machen, zelfs een deutsche. je weet dat die stukjes in de krant nooit al te negatief kunnen zijn, omdat ze anders simpelweg geen testwagens meer meekrijgen ?

@TS : welk bouwjaar praten we over eigenlijk ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 14:29
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-05-2006 @ 15:09 :
en dat laatste is voor vrijwel alle alfa's van de afgelopen 15 jaar puur een ongefundeerd vooroordeel.

overigens kan een BMW ook prima kapot hoor. elke auto kun je kaput machen, zelfs een deutsche. je weet dat die stukjes in de krant nooit al te negatief kunnen zijn, omdat ze anders simpelweg geen testwagens meer meekrijgen ?

@TS : welk bouwjaar praten we over eigenlijk ?
het was uit gegevens van ANWB pechhulp gehaald. Audi en BMW stonden het minst aan de kant, mazda 626 het meeste dacht ik.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 14:53
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
nps schreef op 11-05-2006 @ 15:29 :
het was uit gegevens van ANWB pechhulp gehaald. Audi en BMW stonden het minst aan de kant, mazda 626 het meeste dacht ik.
nou, 626 dus niet dacht ik hoor.

Dat is dan weer een van de betrouwbaardere auto's.

Doe maar renault,peugeot,citroen en opel als meeste.



Heeft iemand toevallig een up to date lijstje?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:08
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 11-05-2006 @ 15:29 :
het was uit gegevens van ANWB pechhulp gehaald. Audi en BMW stonden het minst aan de kant, mazda 626 het meeste dacht ik.
de mazda 626 is zonder meer een van de betrouwbaarste auto's die je voor normale prijzen kunt kopen. Daar durf ik mn hand voor in het vuur te steken.

maar ik geloof dat de renault laguna (goh), de fiat stilo () en een of andere mercedes (elektronische storingen) het vaakst hulp nodig hadden.

opel is overigens ook best een betrouwbaar merk, zolang je net zo rijdt als ze dr uit zien : saaaaaaaai. als je gas geeft gaat t weleens stuk, inderdaad.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 20:24
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
nps schreef op 11-05-2006 @ 14:36 :
Allemaal BMW wat daarin zit, en dat gaat niet zo snel stuk. (stond laatst nog een stukje in de krant over hehehe)
Alleen de motor niet.. die is van Chrysler, en zal in het nieuwe model (eind van het jaar of begin volgend jaar) vervangen worden door een motor dat BMW samen met PSA (Peugeot/Citroën) heeft ontwikkeld.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 20:33
Verwijderd
Alleen in de Mini levert ie flink wat meer vermogen dan in de PSA modellen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 22:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Had de BMW X5 serie niet gigantisch veel problemen met hun versnellingsbak?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 06:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 11-05-2006 @ 21:33 :
Alleen in de Mini levert ie flink wat meer vermogen dan in de PSA modellen.
ik denk dat bv een peug 206 xsi / gti ook wel een aardig vermogen uit t blokje haalt hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 12:50
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Ik heb mijn mini nu een klein jaar denk ik heb er verdernog nooit echt iets mee gehad. Alleen de banden versleten. Nja het nodigt dan nog wel aardig uit om snel te rijden dus bekeuringen ik denk in dat kleine jaar al voor een kleine 500 euro.. maar verder super auto.

En de spider die ik wil kopen:

Merk: Alfa Romeo
Model: Spider
Bouwjaar: 1998
Carrosserie: Cabriolet 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1325 kg
Kleur: Groen parolmoer
Bouwjaar: 06-1998
Kilometerstand: 77.000
Motor: 1.8 TS
prijs: € 12.500,00

Jah ik weet dat je ze ook voor veel minder kunt kopen! maar deze heeft niet veel km vergeleken met de rest en ziet er gewoon nog helemaal goed uit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2006, 12:52
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Ik meen dat die Spider/GTV rond '99 of '00 een facelift heeft gehad, met o.a. een iets veranderd (lees: mooier, moderner, ergonomischer) interieur. Ik zou naar eentje van na de facelift zoeken, heeft ook weer positieve invloed op de restwaarde.

edit: hmm.. 1.8 TS.. Dat is er volgens mij al 1 van na de facelift!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 14:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 12-05-2006 @ 13:50 :
Ik heb mijn mini nu een klein jaar denk ik heb er verdernog nooit echt iets mee gehad. Alleen de banden versleten. Nja het nodigt dan nog wel aardig uit om snel te rijden dus bekeuringen ik denk in dat kleine jaar al voor een kleine 500 euro.. maar verder super auto.

En de spider die ik wil kopen:

Merk: Alfa Romeo
Model: Spider
Bouwjaar: 1998
Carrosserie: Cabriolet 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1325 kg
Kleur: Groen parolmoer
Bouwjaar: 06-1998
Kilometerstand: 77.000
Motor: 1.8 TS
prijs: € 12.500,00

Jah ik weet dat je ze ook voor veel minder kunt kopen! maar deze heeft niet veel km vergeleken met de rest en ziet er gewoon nog helemaal goed uit.
ja ik vind dat zelf eerlijk gezegd gewoon te duur. maar goed, een spider is wellicht een van de weinige alfa's die nog iets van waardevastheid hebben, dat wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 17:13
nps
Avatar van nps
nps is offline
waar háál je het geld vandaan als 19 jarige? En je hebt al een mini? En alfa groen = van dat waterige sloot groen ieee.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 17:17
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-05-2006 @ 18:08 :
de mazda 626 is zonder meer een van de betrouwbaarste auto's die je voor normale prijzen kunt kopen. Daar durf ik mn hand voor in het vuur te steken.

maar ik geloof dat de renault laguna (goh), de fiat stilo () en een of andere mercedes (elektronische storingen) het vaakst hulp nodig hadden.

opel is overigens ook best een betrouwbaar merk, zolang je net zo rijdt als ze dr uit zien : saaaaaaaai. als je gas geeft gaat t weleens stuk, inderdaad.
haha alles wat uit frankrijk komt en al iets ouder is slaat de elektronica van op hol. Zelfs bij mijn pa's peugeot407 uit 2004, nu 70 000 op de teller. De boardcomputer moest 2x gereset worden, na het aangeven van verschillende mankementen ( ABS of EPS stuk, even uitzetten en weer aan en voila! gerepareerd!, andere fouten aangeven die er neit zaten, zoals dat de parkeerlichten het niet deden of de banden lek waren, koplamp stuk, parkeerlicht stuk. De koplamp was overigens echt stuk.) Om over de AX gti van een vriend van me maar niet te spreken.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 17:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 14-05-2006 @ 18:17 :
haha alles wat uit frankrijk komt en al iets ouder is slaat de elektronica van op hol. Zelfs bij mijn pa's peugeot407 uit 2004, nu 70 000 op de teller. De boardcomputer moest 2x gereset worden, na het aangeven van verschillende mankementen ( ABS of EPS stuk, even uitzetten en weer aan en voila! gerepareerd!, andere fouten aangeven die er neit zaten, zoals dat de parkeerlichten het niet deden of de banden lek waren, koplamp stuk, parkeerlicht stuk. De koplamp was overigens echt stuk.) Om over de AX gti van een vriend van me maar niet te spreken.
yup. een buurman hier heeft (had ondertussen) een renault laguna grand tour uit 2003 (of zo, vrij nieuw iig).

echt vrijwel altijd problemen mee gehad. dr stond ook nogal vaak een leenauto... met -10 startte mijn 'onbetrouwbare italiaanse rammelbak' zonder ook maar een krimp te geven. de laguna wou de deuren niet eens opendoen. Leuk, een lift naar je werk krijgen van 'dat joch met die alfa'

een gewone AX schijnt overigens wel goed te zijn hoor. vooral met carburatuer nog wel, dus echt 0% elektronica
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 17:50
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-05-2006 @ 18:28 :
yup. een buurman hier heeft (had ondertussen) een renault laguna grand tour uit 2003 (of zo, vrij nieuw iig).

echt vrijwel altijd problemen mee gehad. dr stond ook nogal vaak een leenauto... met -10 startte mijn 'onbetrouwbare italiaanse rammelbak' zonder ook maar een krimp te geven. de laguna wou de deuren niet eens opendoen. Leuk, een lift naar je werk krijgen van 'dat joch met die alfa'

een gewone AX schijnt overigens wel goed te zijn hoor. vooral met carburatuer nog wel, dus echt 0% elektronica
haha nou zijn binnenlampje + raam doet het niet meer, de electronica geeft heel snel aan dat de olie te warm word, hij lekt vanwege schuifdak, hij piept niet meer als de deur opengaat en de lampen nog aan staan, het linker achterlicht is stuk, het rechterraam wil niet meer open, het elektrische schuifdak doet het niet meer, de snelheidsmeter soms ook niet.
iemand bij mij op paardrijden had ook pech met een gloednieuwe laguna inderdaad. frans is nog slechter dan italiaans. in alle opzichten.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 18:17
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 14-05-2006 @ 18:50 :
haha nou zijn binnenlampje + raam doet het niet meer, de electronica geeft heel snel aan dat de olie te warm word, hij lekt vanwege schuifdak, hij piept niet meer als de deur opengaat en de lampen nog aan staan, het linker achterlicht is stuk, het rechterraam wil niet meer open, het elektrische schuifdak doet het niet meer, de snelheidsmeter soms ook niet.
iemand bij mij op paardrijden had ook pech met een gloednieuwe laguna inderdaad. frans is nog slechter dan italiaans. in alle opzichten.
italiaans is dan ook niet bekend om motorische onbetrouwbaarheid. wel om wat problemen met roest, en wellicht een dashboardlampje dat niet deugt hier en daar, maar that's it.

een franse auto kan gewoon om willekeurige redenen weigeren de motor te starten. dat zul je met een alfa echt niet zomaar hebben.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2006, 22:00
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
de nieuwe 16-kleps van renault doen nogal moeilijk (bobines die gaan als warme broodjes over de toonbank ). Ben blij dat wij nog een echt lekkere 8v scenic hebben zonder al die elektronica eraan (boordcomputer, ESP, ASR, EBD etc. etc). De achteraf ingebouwde cc is misschien niet digitaal, maar werkt uitstekend .

Onze buurman had een a-klasse L. Minimaal 20 keer in het jaar naar de dealer geweest.... steeds elektronica. Nu heeft het nieuwe model, deze lijkt beter .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 07:38
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Het vorig model A-Klasse was sowieso brakker dan welke vergelijkbare auto dan ook. Ik heb ooit in zo'n ding moeten rijden, wat een doffe ellende zeg..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 08:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Timmert schreef op 15-05-2006 @ 08:38 :
Het vorig model A-Klasse was sowieso brakker dan welke vergelijkbare auto dan ook. Ik heb ooit in zo'n ding moeten rijden, wat een doffe ellende zeg..
bij de instructeursopleiding te arnhem reden ze een paar jaar geleden met a-klasses. Die hebben ze weggedaan, vanwege teveel problemen / te vaak uitval vd auto's terwijl ze nodig waren.

ze zijn vervangen door saaie maar degelijke toyota corrola's.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 23:37
Verwijderd
tja, het gaat dan ook niet om het uiterlijk maar het 'innerlijk' om het zo maar te zeggen

onze renault laguna break (2000) heeft overigens maar 1x een probleem gehad en dat was omdat iemand vergeten was om 1 boutje te vervangen, gevolg: motor kapotgelopen op de snelweg.
verder nooit problemen mee gehad, maar je hoort idd wel vrij veel probleemverhalen over de nieuwere laguna's/meganes, met name de Phase I auto's die in het begin gekocht zijn toen ze net nieuw waren schijnen erg veel problemen te hebben (en piepjes en kraakjes die overal en nergens vandaan komen).
oudere Phase I modellen al véél minder en Phase II modellen zijn gewoon redelijk betrouwbaar, jammer genoeg niet zo betrouwbaar als een toyota of bmw ofzo.
beetje raar eigenlijk als je kijkt hoe duur zo'n auto is als je 'm nieuw koopt, doet je toch wel afvragen wat die prijs rechtvaardigd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 00:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
motor kapot lopen lijkt mij een groot probleem, vooral op de snelweg
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:07
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Timmert schreef op 15-05-2006 @ 08:38 :
Het vorig model A-Klasse was sowieso brakker dan welke vergelijkbare auto dan ook. Ik heb ooit in zo'n ding moeten rijden, wat een doffe ellende zeg..
was die a klasse niet afgemaakt omdat hij omver donderde tijdens de eland proef?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 16-05-2006 @ 00:37 :
onze renault laguna break (2000) heeft overigens maar 1x een probleem gehad en dat was omdat iemand vergeten was om 1 boutje te vervangen, gevolg: motor kapotgelopen op de snelweg.
als ik 'een probleempje heb' met mn alfa (nb, een alfa !) dan is dat 'lampje werkt niet', 'motor blijft koud', of dat soort kleine dingen.

een motor die kapotloopt is niet zomaar een 'probleempje'....

@nps : nee. hij donderde INDERDAAD omver, en dat hebben ze opgelost door er esp in te zetten. (al die lui die denken dat esp een nuttige toevoeging is voor de veiligheid van de auto - een goede auto heeft dat helemaal niet nodig...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 15:08
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
ligt in de nieuwe trouwens ook standaard dat systeem?
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-05-2006 @ 11:49 :
als ik 'een probleempje heb' met mn alfa (nb, een alfa !) dan is dat 'lampje werkt niet', 'motor blijft koud', of dat soort kleine dingen.

een motor die kapotloopt is niet zomaar een 'probleempje'....
Het was een probleem dat veroorzaakt werd door menselijk falen, namelijk het vergeten te vervangen van de distributieriembout toen de distri.riem vervangen werd.
Dat boutje móét tegelijkertijd vervangen worden anders knapt het af, met bovenstaande tot gevolg.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 09:42
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-05-2006 @ 11:49 :
@nps : nee. hij donderde INDERDAAD omver, en dat hebben ze opgelost door er esp in te zetten. (al die lui die denken dat esp een nuttige toevoeging is voor de veiligheid van de auto - een goede auto heeft dat helemaal niet nodig...)
waar staat ESP voor? Electronic bladibla?
Bij onze fransoos is het ook weer spannend, want de boordcomputer geeft afentoe aan dat de ESP niet werkt. Is het iets wat je sturen corrigeert als je (te hard) door de bocht gaat?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:20
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
ESP = Electronic Stability Program

Dat systeem is in staat elk van je wielen afzonderlijk af te remmen om zodoende te zorgen dat je enigszins op de weg blijft.. Voorkomen is altijd beter dan genezen though.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 13:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 16-05-2006 @ 20:22 :
Het was een probleem dat veroorzaakt werd door menselijk falen, namelijk het vergeten te vervangen van de distributieriembout toen de distri.riem vervangen werd.
Dat boutje móét tegelijkertijd vervangen worden anders knapt het af, met bovenstaande tot gevolg.
als dat bij een renault-dealer gebeurde, heb je zojuist mijn punt over onbetrouwbare renault's bewezen.

over esp : m.i. heb je dat dus in een goede auto helemaal niet nodig, en is dat iets voor idioten die in a-klasses met 160 over een klaverblad scheuren.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:16
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik heb het niet en het lijkt me wel handig.

Maja dat komt wel als ik mijn een semi automaat autotje haal, schakelen op het stuur, hoe relax is dat gewoon man.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2006 @ 14:45 :
als dat bij een renault-dealer gebeurde, heb je zojuist mijn punt over onbetrouwbare renault's bewezen.

over esp : m.i. heb je dat dus in een goede auto helemaal niet nodig, en is dat iets voor idioten die in a-klasses met 160 over een klaverblad scheuren.
Inderdaad bij een Renault dealer ja, maar menselijke fouten komen overal voor dus ik zie niet in hoe dat jouw punt bewijst.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 17-05-2006 @ 15:20 :
Inderdaad bij een Renault dealer ja, maar menselijke fouten komen overal voor dus ik zie niet in hoe dat jouw punt bewijst.
*kuch* een d-riem dermate onhandig vervangen is geen menselijke fout, maar een idiote blunder *kuch*

het zegt iets over de kwaliteit van renault-dealers, bedoel ik.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:03
Verwijderd
Mwa, verder nooit problemen gehad met een renault dealer, in +/-25 jaar tijd (zo lang rijdt m'n pa al Renault) is 1 fout maken toch vrij acceptabel.
Zeker aangezien wij alleen 40% van de onderdeelkosten moesten betalen, de rest betaalde Renault Nederland.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 17-05-2006 @ 17:03 :
Mwa, verder nooit problemen gehad met een renault dealer, in +/-25 jaar tijd (zo lang rijdt m'n pa al Renault) is 1 fout maken toch vrij acceptabel.
Zeker aangezien wij alleen 40% van de onderdeelkosten moesten betalen, de rest betaalde Renault Nederland.
je moest nog betalen ook, omdat een monteur je auto vernielt ?
goede 'service'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2006 @ 17:55 :
je moest nog betalen ook, omdat een monteur je auto vernielt ?
goede 'service'.
Geen garantie meer he.
Kwam bij dat de garage niet mee wou werken dus Renault Nederland moest bemiddelen en heeft uiteindelijk de garage gedwongen de arbeidskosten te betalen en zelf hebben ze 60% van de onderdeelkosten betaald.
Standaardprocedure voor zoiets is namelijk dat de garage alles betaald en het daarna claimt bij Renault Nederland, maar dat wou de garage niet.

(Het was trouwens de chef werkplaats, geen gewone monteur, en die zwoer dat alles volgens het boekje was verlopen, bleek dus niet zo te zijn nadat de motor onderzocht was.)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Sta je ook mooi voor lul
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 07:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 17-05-2006 @ 20:19 :
Geen garantie meer he.
Kwam bij dat de garage niet mee wou werken dus Renault Nederland moest bemiddelen en heeft uiteindelijk de garage gedwongen de arbeidskosten te betalen en zelf hebben ze 60% van de onderdeelkosten betaald.
Standaardprocedure voor zoiets is namelijk dat de garage alles betaald en het daarna claimt bij Renault Nederland, maar dat wou de garage niet.

(Het was trouwens de chef werkplaats, geen gewone monteur, en die zwoer dat alles volgens het boekje was verlopen, bleek dus niet zo te zijn nadat de motor onderzocht was.)
Mwa, bij 'mijn' garage (een enthousiaste monteur die toevallig een aantal mensen in dienst heeft en een bordje 'garage' en een werkplaats heeft ) 1) maken ze dit soort fouten niet en 2)mocht er toch iets zijn, dan kost dat me niks meer dan de originele kosten voor de reparatie/werkzaamheden.

geen garantie op de auto, dat snap ik, maar het probleem lijkt me vrij duidelijk veroorzaakt door de garage. Dan heb je toch wel 'garantie' op de werkzaamheden ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:54
Verwijderd
Dat zou normaal gesproken ook zo zijn, maar dat ligt geheel aan hoe coulant de garage met de zaak omgaat. Je hebt immers geen garantie meer dus je bent geheel daaraan overgeleverd.
De garage waar onze auto wordt onderhouden, hield hun poot stijf totdat Renault Nederland zich ermee ging bemoeien.
Toch wel jammer dat die garage niet wat coulanter was, dan hadden we nu hoogstwaarschijnlijk allang een andere auto gehad, maar ach, het zij zo.
Er zit nu een compleet gereviseerde motor in, dus die kan er wel weer even tegenaan.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:10
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Als je duidelijk kunt bewijzen dat hun die fout hebben gemaakt tijdens het onderhoud, dan moeten ze natuurlijk de volledige schade vergoeden. Logisch dat ze proberen eronder uit te komen, maar de dealer moet goed werk afleveren. Zij zijn immers specialisten in hun vakgebied.

Zeker als het een duidelijke zaak is (de oorzaak, waarbij ze het zelfs toegegeven hebben?) zou ik toch contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering. Jammer dat je pa al accoord is gegaan met hun voorstel, was niet nodig geweest als ik het zo lees.

Ik heb met mijn Honda ook ontzettend veel gezeik gehad. Mijn vermoeden is dat de dealer een fout heeft gemaakt bij een koprevisie. Echter heb ik dat nooit kunnen bewijzen en kwam ik er de 'hard way' achter dat ze wellicht prutswerk af hebben geleverd. Coullance hebben ze verder bij Honda Nederland nooit van gehoord, voor mij dus geen Honda meer. Ondanks dat het zo ongeveer het topmodel is in de huidige Honda-range. Je zou dan verwachten dat ze wel iets voor je kunnen doen. Heeft mij serieus veel geld gekost die grap.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 07:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 18-05-2006 @ 23:54 :
Dat zou normaal gesproken ook zo zijn, maar dat ligt geheel aan hoe coulant de garage met de zaak omgaat. Je hebt immers geen garantie meer dus je bent geheel daaraan overgeleverd.
De garage waar onze auto wordt onderhouden, hield hun poot stijf totdat Renault Nederland zich ermee ging bemoeien.
Toch wel jammer dat die garage niet wat coulanter was, dan hadden we nu hoogstwaarschijnlijk allang een andere auto gehad, maar ach, het zij zo.
Er zit nu een compleet gereviseerde motor in, dus die kan er wel weer even tegenaan.
je hebt geen garantie meer op de auto, maar een reparatie mag nooit meer problemen veroorzaken dan dat er opgelost worden.

moraal van het verhaal voor de TS : koop die spider lekker, alfa heeft tenminste goede dealers. Stervensduur, maar wel goed.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 08:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Liever de GT dan de Spider en liever de 159 dan de rest.
Of anders de 147 maar wel met selespeed transmissie, wie gaat nu nog gewoon schakelen?Dat is zooo 2004
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:45
nps
Avatar van nps
nps is offline
nog liever een GOLF dan een alfa spider.

kijk maar!
__________________
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Oldtimerfans?
drukknoopje
62 31-08-2007 09:56
Verkeer & Vervoer Mooiste en lelijkste auto's
200E
85 15-01-2007 19:19
Verkeer & Vervoer Wat is nou JOUW auto..
Verwijderd
500 27-09-2006 11:25
Verkeer & Vervoer Welke auto moet je ooit nog gereden hebben!
Gent
70 15-04-2006 17:02
De Kantine Ben je materialistisch?
Thomas
88 26-10-2003 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.