Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2006, 21:00
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Eerdaags ga ik voor mijn brommerexamen en wil dan graag ook een scooter gaan kopen. Zijn er speciale merken die aan of af te raden zijn?

Verder wil ik wel graag een nieuwe, maar of dat financieel haalbaar is . Zou je eerder pech kunnen krijgen met een tweedehands? Verder heb ik ook niet speciaal een voorkeur voor een scootermerk. Maar ik weet wel in iedergeval zeker dat ik geen neo's wil. Die spreken me niet aan. Ik wil een beetje een stoere en toch vrouwlijke. Kunnen jullie me misschien iets aanraden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2006, 21:03
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb zelf een nieuwe peugeot vivacity gehad en daar was ik erg tevreden over. Ik keek eerst ook wel naar een tweedehands exemplaar, maar wij hadden zoiets van "wie weet koop je de elende van een ander" en bij de scooterzaak in de buurt stond niet écht iets.

Misschien kan je een keer bij een scooterzaak gaan kijken of je een leuk (tweedehands) model ziet
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 21:08
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-10-2006 @ 22:03 :
Misschien kan je een keer bij een scooterzaak gaan kijken of je een leuk (tweedehands) model ziet
Heb ik ook gedaan, maar heb nog niet echt rustig gekeken. Een vivacity (heb even google gebruikt) ziet er wel hip uit.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 21:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Koop in ieder geval GEEN ditech scooter (aprillia sr ditech, pegeot jetforce) dat is echt troep, constant gedonder mee.

Als je een nieuwe wil maar niet teveel geld uit wilt geven zou je eens kunnen kijken voor een puch zip (is een scooter, geen brommer ), peugeot vivacity, yamaha neo's (ok, die wil je niet, maar misschien heeft iemand anders er wat aan ), zoiets dergelijks.
Zijn zeker degelijke scooters, maar niet echt speciaal en ook zeker niet duur vergeleken met andere modellen.

Als je voor een 2dehands gaat kijken zou ik het merk Honda en Suzuki overslaan
Of het moet een schakel zijn, dan zijn ze wel ok, maar dat wil je dus niet

Pech krijgen kun je met alles, of dat nou een puchje is of een dure aerox. Het is alleen wel zo dat je op nieuwe scooters fabrieksgarantie krijgt, zolang je hem niet gaat opvoeren en er niet zelf aan gaat lopen rommelen.

Het voordeel bij een puch is echter dat er maar weinig onderdelen opzitten en dus minder dat eventueel kapot kan gaan
Plus dat de onderdelen voor een puch nog eens erg goedkoop zijn en zeer makkelijk 2dehands aan te komen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 11:53
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Neo's kan ik niet aanraden, en dan vooral vanwege het feit dat als de motor warm is de squish er slecht word, en hij warm dus veel slechter presteerd dan wanneer koud.
Opbergruimte en het formaat van de scooter is dan wel weer goed.
Dat warmteprobleem kun je trouwens wel weer oplossen door een andere cilinderkop te monteren (van een ander merk).
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 16:02
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Ik zou sowieso niet bij een particulier kopen als je er verder geen verstand van hebt. Je weet immers nooit zeker wat je koopt.

Er zijn veel dealers die ook 2de hands scooters verkopen waar ze vaak iets van 3 tot 6 maanden garantie op geven. Deze mensen verkopen geen rotzooi en je kan er altijd terecht als er iets stuk is aan je scoot.

Ben ook aan't wachten tot er eens een leuke 2de hands bij de lokale dealer komt te staan.. normaal staan er veel, nu geen.. typisch..
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:48
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2006 @ 22:21 :
Als je een nieuwe wil maar niet teveel geld uit wilt geven zou je eens kunnen kijken voor een puch zip (is een scooter, geen brommer ), peugeot vivacity, yamaha neo's (ok, die wil je niet, maar misschien heeft iemand anders er wat aan ), zoiets dergelijks.
Zijn zeker degelijke scooters, maar niet echt speciaal en ook zeker niet duur vergeleken met andere modellen.

(..)Of het moet een schakel zijn, dan zijn ze wel ok, maar dat wil je dus niet

Het voordeel bij een puch is echter dat er maar weinig onderdelen opzitten en dus minder dat eventueel kapot kan gaan
Plus dat de onderdelen voor een puch nog eens erg goedkoop zijn en zeer makkelijk 2dehands aan te komen.
Bedankt voor de tips! Ik zal is kijken op internet of ik een puch zip wat vind. Een schakel wil ik op zich ook wel. Heb wel is af en toe op van die dingen gereden, zijn best gaaf! Een puch is bij mij al van het lijstje afgeschreven, op de één of andere manier, haat ik die dingen.

Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 23-10-2006 @ 12:53 :
Neo's kan ik niet aanraden, en dan vooral vanwege het feit dat als de motor warm is de squish er slecht word, en hij warm dus veel slechter presteerd dan wanneer koud.
Nog een extra reden om niet aan die dingen dan te beginnen.

Citaat:
Megadeth schreef op 23-10-2006 @ 17:02 :
Ik zou sowieso niet bij een particulier kopen als je er verder geen verstand van hebt. Je weet immers nooit zeker wat je koopt.

Er zijn veel dealers die ook 2de hands scooters verkopen waar ze vaak iets van 3 tot 6 maanden garantie op geven. Deze mensen verkopen geen rotzooi en je kan er altijd terecht als er iets stuk is aan je scoot.

Ben ook aan't wachten tot er eens een leuke 2de hands bij de lokale dealer komt te staan.. normaal staan er veel, nu geen.. typisch..
Mijn broer had ook tweedehands met een paar maanden garantie. Hij heeft em nu een jaartje en doet het uitstekend. Nu ik ook een scooter wil kopen, ben ik opeens veel eisender. Terwijl ik eerst dacht: Die is leuk en die, en die ook wel.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 21:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hoe meer geld je uitgeeft aan zo'n ding hoe veeleisender je kan zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 15:50
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-10-2006 @ 17:02 :
Ik zou sowieso niet bij een particulier kopen als je er verder geen verstand van hebt. Je weet immers nooit zeker wat je koopt.

Er zijn veel dealers die ook 2de hands scooters verkopen waar ze vaak iets van 3 tot 6 maanden garantie op geven. Deze mensen verkopen geen rotzooi en je kan er altijd terecht als er iets stuk is aan je scoot.

Ben ook aan't wachten tot er eens een leuke 2de hands bij de lokale dealer komt te staan.. normaal staan er veel, nu geen.. typisch..
zeg nou niet dat dealers geen rotzooi verkopen, want die doen alles om aan een beetje geld te komen. ligt er natuurlijk aan wat voor dealer, maar je hoort genoeg verhalen op fora als www.scooterforum.net over allerlei slechte tot frauduleuze dealers...
en je betaald bij dealers gewoon ontzettend veel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 22:37
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
de enige scooters waar ik fijn op gereden heb waren mijn honda MT en mn rieju rs2 matrix, die eerste was alleen nogal prijzig in het onderhoud
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 06:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
hellion schreef op 29-10-2006 @ 23:37 :
die eerste was alleen nogal prijzig in het onderhoud
Maar wel een lache ding!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 20:52
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 29-10-2006 @ 16:50 :
zeg nou niet dat dealers geen rotzooi verkopen, want die doen alles om aan een beetje geld te komen. ligt er natuurlijk aan wat voor dealer, maar je hoort genoeg verhalen op fora als www.scooterforum.net over allerlei slechte tot frauduleuze dealers...
en je betaald bij dealers gewoon ontzettend veel.
Tuurlijk zitten er dealers tussen die wel rotzooi verkopen en vaag zijn.. je moet de goeden er tussenuit pikken. (Is lastig soms, maar je weet al genoeg als zo'n kerel je echt iets wil aansmeren).

Ik heb laatst een nieuwe scooter gekocht voor € 900,- een jaar garantie en als er iets aan mankeerd komen ze hem gewoon ophalen
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:48
JFFRY-
JFFRY- is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-10-2006 @ 22:21 :
Koop in ieder geval GEEN ditech scooter (aprillia sr ditech, pegeot jetforce) dat is echt troep, constant gedonder mee.

Als je een nieuwe wil maar niet teveel geld uit wilt geven zou je eens kunnen kijken voor een puch zip (is een scooter, geen brommer ), peugeot vivacity, yamaha neo's (ok, die wil je niet, maar misschien heeft iemand anders er wat aan ), zoiets dergelijks.
Zijn zeker degelijke scooters, maar niet echt speciaal en ook zeker niet duur vergeleken met andere modellen.

Als je voor een 2dehands gaat kijken zou ik het merk Honda en Suzuki overslaan
Of het moet een schakel zijn, dan zijn ze wel ok, maar dat wil je dus niet

Pech krijgen kun je met alles, of dat nou een puchje is of een dure aerox. Het is alleen wel zo dat je op nieuwe scooters fabrieksgarantie krijgt, zolang je hem niet gaat opvoeren en er niet zelf aan gaat lopen rommelen.

Het voordeel bij een puch is echter dat er maar weinig onderdelen opzitten en dus minder dat eventueel kapot kan gaan
Plus dat de onderdelen voor een puch nog eens erg goedkoop zijn en zeer makkelijk 2dehands aan te komen.
ditech is geen troep , je moet er mee om kunnen gaan .
die half geschoren kaniballen die rijden als weg piraten die hebben er problemen mee ja , kijken wat er met jouw'n computer gebeurd als je er mee gaat slingeren . of is flink laat vallen ..

tjaa niet persoonlijk bedoelt..
__________________
come to the dark side we have cookies

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 22:18
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
JFFRY- schreef op 15-01-2007 @ 21:48 :
ditech is geen troep , je moet er mee om kunnen gaan .
die half geschoren kaniballen die rijden als weg piraten die hebben er problemen mee ja , kijken wat er met jouw'n computer gebeurd als je er mee gaat slingeren . of is flink laat vallen ..

tjaa niet persoonlijk bedoelt..
, laat me raden je hebt een di-tech?
Wat het grootste probleem met di-tech is dat je zelf er niets aan kan doen. ECU in de war? Leeg je bankrekening maar bij de dealer. Injectie systeem verstopt? Leeg je bankrekening maar bij de dealer, enzovoorts. Terwijl je bij de carb versies zelf eraan kan sleutelen.

En di-tech kan je niet echt mishandelen, daarvoor moet je boven de 50 km/h en dat is zo goed als onmogelijk. De onderdelen die het meest hebben te verdragen van die half geschoren kaniballen die rijden als wegpiraten (die rijden trouwens nooit di-tech die dingen zijn niet vooruit te branden), houden het uit. Dat zijn namelijk het frame, balhoofd en motorblok, daar hoor je weinig over. Het gezeik zit altijd bij de injectie.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 00:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 15-01-2007 @ 23:18 :
, laat me raden je hebt een di-tech?
Wat het grootste probleem met di-tech is dat je zelf er niets aan kan doen. ECU in de war? Leeg je bankrekening maar bij de dealer. Injectie systeem verstopt? Leeg je bankrekening maar bij de dealer, enzovoorts. Terwijl je bij de carb versies zelf eraan kan sleutelen.

En di-tech kan je niet echt mishandelen, daarvoor moet je boven de 50 km/h en dat is zo goed als onmogelijk. De onderdelen die het meest hebben te verdragen van die half geschoren kaniballen die rijden als wegpiraten (die rijden trouwens nooit di-tech die dingen zijn niet vooruit te branden), houden het uit. Dat zijn namelijk het frame, balhoofd en motorblok, daar hoor je weinig over. Het gezeik zit altijd bij de injectie.
Zo is het maar net
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Scooteraankoop loopt uit in drama.
bob_vitesse
36 09-12-2006 17:27
Werk, Geld & Recht Opgelicht, nog mogelijkheden?
Havik
28 06-04-2006 09:25
Werk, Geld & Recht Modellen & rechten op fotos?
ImportEnskudeër
11 24-09-2004 16:55
De Kantine Bromfiets-examen
DeGexxte
21 19-09-2003 22:48
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Software & Hardware Puch Maxi -> Gierende tandwielen, tankmeter, snelheidsmeter?
Bad Boy Me
6 31-08-2001 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.