Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2009, 20:44
Verwijderd
Hey ,
Ik heb een probleem. Dinsdag ga ik met alle 1e klassers zwemmen, maar ben ongesteld.
Ik heb al een tijdje lopen nadenken over een tampon, maar hoe???
Hoe breng je hem in en waneer verwisselen en al die dingen weet ik niet en de gebruiksaanwijzing is erg onduidelijk. Kunnen jullie mij helpen asjeblieft
Is het ook eng of niet?????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

VERTEL asjeblieft !!!! Ben zat van maandverband en inlegkruisjes

Groetjes CARIN
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 21:15
mmbouw92
Avatar van mmbouw92
mmbouw92 is offline
Citaat:
Hey ,
VERTEL asjeblieft !!!! Ben zat van maandverband en inlegkruisjes
Dan ga je over op de pil Maar hoe je dat met zwemmen doet.. I dont know.. Maar ik ben een jongetje
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 22:32
Verwijderd
Als je aan de pil bent, word je nog gewoon 'ongesteld' hoor.

Tampons zijn niet eng, hoor! Maar het vergt misschien wel enige oefening om ze in te leren doen. In dit topic kun je een hoop tips lezen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1758552

Als je heftig ongesteld bent, kun je het beste ongeveer om de 4 uur wisselen. Maar als je gaat zwemmen, is het het handigst om voor en na het zwemmen te verwisselen. In principe lek je sowieso niet door, maar het water kan de tampon ook een beetje 'vullen' soms dus dan kun je beter meteen wisselen.

Als je minder erg ongesteld bent, kun je wel tot 6 uur wachten. Sowieso moet je even 'voelen' of hij vol is of niet; als het niet vrij gemakkelijk naar buiten glijdt, is ie nog niet vol en kan ie wel even blijven zitten. Het is het handigst om met minitampons te beginnen!

Gewoon proberen, het wijst zich allemaal vanzelf
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 03:19
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Als je aan de pil bent, word je nog gewoon 'ongesteld' hoor.
Hoeft niet.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 09:47
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Oefen wel voor de tijd met die tampons. Je moet er niet vanuit dat als je op de dag zelf voor het eerst een tampon in doet, dat het meteen lukt!
Ik ben begonnen met tampons met inbrenghuls omdat het mij echt niet lukte!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Hoeft niet.
Als ze dinsdag gaat zwemmen en dan ongesteld is, is het denk in niet meer te vermijden door maandag met de pil te beginnen. Sowieso worden de meeste meisjes bij het gebruik van de pil wel ongesteld.

Paar tips:
- zorg dat je weet waar de tampon naartoe moet, wat goed helpt is bv. een keer onder de douche te oefenen met een vinger (dus nog zonder tampon) zodat je in ieder geval weet waar je moet zijn,
- zorg voor tampons die niet te stroef zijn (de eerste keer gebruikte ik bv. OB Comfort Light Days; dat is een kleine, smalle tampon met een laagje waardoor hij heel makkelijk is in te brengen, zelfs als je nauwelijks ongesteld bent),
- probeer ook eens een tampon met een inbrenghuls (zelf vind ik het niets, maar er zijn meisjes die het zeker de eerste paar keer heel prettig vinden omdat die huls heel glad is en dus makkelijk in te brengen),
- zorg dat je de tampon ver genoeg inbrengt; hij moet er eigenlijk net zo ver is als je vinger lang is, je hoort de tampon niet te voelen als je staat, loopt of zit, als je hem wel voelt, dan zit hij nog niet diep genoeg.
- Soms is het de eerste keer makkelijker om de tampon staand in te brengen, met bijvoorbeeld je voet op de rand van het bad.

Tampon verwijderen is heel makkelijk; gewoon rustig aan het touwtje trekken en klaar. (Bij die OB Comfort-tampons is verwijderen ook fijner dan bij de niet-comfort dingen; zelfs als de tampon niet verzadigd is, gaat hij er makkelijk uit.)

Meestal moet je ze om de 4 uur verwisselen, op lichtere dagen met mini-tampons kan je zelfs iedere 6 tot 8 uur verwisselen. Als je gaat zwemmen kun je het beste voor je het water in gaat een nieuwe in doen en als je klaar bent met zwemmen weer verwisselen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 16:36
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Als je heftig ongesteld bent, kun je het beste ongeveer om de 4 uur wisselen. In principe lek je sowieso niet door, maar het water kan de tampon ook een beetje 'vullen' soms dus dan kun je beter meteen wisselen.
mwah, ik kan soms na 2 uur al doorlekken met een o.b. superxxxxxxl tampon... dus ik zou er niet vanuit gaan dat je met een light tampon kan zwemmen als je nog niet eerder tampons hebt gebruikt.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 23:06
Verwijderd
Citaat:
mwah, ik kan soms na 2 uur al doorlekken met een o.b. superxxxxxxl tampon... dus ik zou er niet vanuit gaan dat je met een light tampon kan zwemmen als je nog niet eerder tampons hebt gebruikt.
Wow, dan bloed jij ziek hard. Ik bedoelde ook niet per se zwemmen met een minitampon, maar wel proberen in te brengen met minitampon Is in het begin al eng genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
mwah, ik kan soms na 2 uur al doorlekken met een o.b. superxxxxxxl tampon... dus ik zou er niet vanuit gaan dat je met een light tampon kan zwemmen als je nog niet eerder tampons hebt gebruikt.
Is die tampon dan niet te groot? Als een tampon te groot is, heeft hij niet genoeg ruimte om nog uit te zetten en lek je dus eerder door. Ik had zelf dat ik een normal-tampon langer in kon houden dan een large-tampon.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 11:55
Verwijderd
Oh dat kan ook nog, ik had een mental image van een baarmoeder die in een keer álles eruit mikt
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 12:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je gaat zwemmen met een tampon is het wel aan te raden om je tampon gelijk te verwisselen als je uit het water komt. Dan zuigt ie zich namelijk vol met water en zakt ie er anders vanzelf uit en dat zit echt heel naar. Neem dus genoeg reserve tampons mee als je naar het zwembad gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 14:20
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Hey ,
Ik heb een probleem. Dinsdag ga ik met alle 1e klassers zwemmen, maar ben ongesteld.
Ik heb al een tijdje lopen nadenken over een tampon, maar hoe???
Hoe breng je hem in en waneer verwisselen en al die dingen weet ik niet en de gebruiksaanwijzing is erg onduidelijk. Kunnen jullie mij helpen asjeblieft
Is het ook eng of niet?????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

VERTEL asjeblieft !!!! Ben zat van maandverband en inlegkruisjes

Groetjes CARIN
Voordat ik dit zeg wil ik nog even extra erbij zeggen dat ik precies vijf maanden ouder ben dan jij, en ik hetzelfde probleem had. Freyja linkte ook net naar een topic dat ik gestart had
Maar goed, ik ben er nu achter. Zet je ene been op de wc-bril (doe ik nu ook), duw je wijsvinger tegen de achterkant van de tampon en probeer hem zachtjes en een beetje schuin naar achter in je vagina te duwen. Je moet heel ontspannen zijn omdat het in het begin een beetje pijn kan doen. Als je hem voelt blijven zitten, ziet-ie waarschijnlijk niet diep genoeg. Neem ook altijd een minitampon (O.B. is het best) in het begin!!
Verder moet je hem minstens 4x per dag verschonen, en je kan er gewoon mee plassen dus het hoeft niet elke keer dat je naar de wc gaat.
(Trek hem er ook zachtjes uit: anders )
Succes!
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 23:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
mwah, ik kan soms na 2 uur al doorlekken met een o.b. superxxxxxxl tampon... dus ik zou er niet vanuit gaan dat je met een light tampon kan zwemmen als je nog niet eerder tampons hebt gebruikt.
Is dat alleen op je zwaarste dag? Als het meerdere dagen is, kan het wellicht geen kwaad om eens langs de huisarts te gaan. Ik ken iemand die had bovenstaand probleem ook, maar dacht altijd dat het normaal was. Toen ze oververmoeid was ging ze naar de huisarts en bleek ze bloedarmoede te hebben doordat ze maandelijks bizar veel bloed verloor. Maar bij haar ging het wel nóg sneller en kon het ook meerdere dagen aanhouden op die manier.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid tampon en zwemmen
Verwijderd
15 21-08-2013 09:57
Lichaam & Gezondheid Tampon niet kunnen inkrijgen.
Verwijderd
13 19-06-2006 14:00
Seksualiteit Vraagjes ivm tampon
LoveGirl212
40 28-12-2005 14:28
Lichaam & Gezondheid Help! Tampon-probleem!
Zyndel
20 13-08-2003 07:30
Lichaam & Gezondheid Vibrerende tampon tegen menstruatiepijn
Eurydice
23 13-05-2003 10:21
Lichaam & Gezondheid tampon zonder touwtje...?
vanilla
31 05-03-2002 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.