Oud 01-07-2001, 21:46
jeempie
jeempie is offline
Ik zou niet weten waarom de maan nog schijnen zou. Waarom de zon nog elke dag
opkomt en waarom de lucht nog blauw is. Als ik naar buiten kijk, dan zie ik een rode gloed over de rijtjes huizen voor mij heen glijden. De ramen van die huizen glimmen alsof ze ook nooit anders moeten doen. Alles doet maar telkens hetzelfde, waarom doen ze dat nog? Waarom schijnt de zon?
Is die er om mensen op te vrolijken? Of omdat ie niet anders mag?

Waarom zitten er zoveel mensen gevangen in hun eigen leven? Gevangen in hun eigen web als hun eigen prooi, om zichzelf op te kunnen eten. De vrolijkheid eten ze op en de duistere kant laten ze liggen. Die zien ze alleen nog.

Waarom kunnen zij nergens meer van genieten? Waarom lijden ze de pijn, en zijn andere mensen te egoistisch om ze een stukje vreugde te geven, zodat het skelet weer wat meer op een levend wezen gaat lijken?

Waarom groeien planten? Waarom zijn ze groen? Hebben ze niks beters te doen dan als maar groeien. Overlijden en weer doorgaan, is dat hun leven? Waarom hebben ze geen andere kleur? Zwart of zo. Die kleur hebben ze alleen maar als ze dood zijn... Zouden de mensen die alleen de zwarte kant zien ook dood zijn?
Wie leert ze dan weer opnieuw leven? Wie geeft ze de groene kleur van het leven?

Waarom schijnt de maan? Waarom schijnt de maan in de zwarte hemel? De maan geeft licht en heeft ook duidelijk lichtpuntjes om zich heen. Als iemand licht gaat geven, zou die persoon dan ook de lichtpuntjes kunnen zien?
Als dat eens zou kunnen, wie zou die personen dan licht leren geven? De maan doet hetzelf, maar is ook nooit duister geweest. Wat zou er gebeuren als de maan duister zou worden en verder niks meer deed? Welke planeet zou um dan leren schijnen? Of zou die langzaam af sterven?

Aan de zon heb ik een hekel. De schijnt maar en showt met z'n geluk! Altijd maar blijven schijnen, altijd alles maar vrolijk kunnen maken. Waarom doet ie dat? Waarom schijnt de zon? Ik heb liever de maan, de maan die duidelijk laat zien wat je moet doen... Probeer jezelf te kunnen verlichten, ook in het duister, dan krijg je vanzelf lichtpuntjes om je heen.
Daarom mag de maan blijven, maar waarom blijft de zon? Altijd maar dat licht. Zo egoistisch als de pest. Hij maakt alles fijn voor de mensen die dat kunnen voelen, maar de rest heeft maar pech... De rest moet maar leven in de nacht, dan komt de maan....
__________________
ouwe account
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2001, 15:53
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
ohhhhhhhhh
ontroerend. ik ff geen ander woord bedenken..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 21:47
jeempie
jeempie is offline
thnx
__________________
ouwe account
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.