Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2001, 09:41
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Iemand een idee voor een titel? En: Wat vinden jullie ervan? Zelf vind ik het niet echt geweldig, ik heb betere dingen geschreven.

*****************************************

Mijn vingers glijden over het toetsenbord. Van de ene letter naar de andere letter. De letters vormen woorden. Woorden die ik zelf niet heb gekozen. Ik denk niet na, kijk alleen naar mijn vingers en ik zie wat ze doen. Mijn vingers hebben macht over mij. Ze bepalen wat er met mij aan de hand is. Mijn vingers geven mijn gedachten weer in woorden.
Ik haal ze van het toetsenbord af en staar voor me uit. Vandaag moet ik die brief schrijven, de brief aan mijn nichtje. Ik heb het al heel lang uitgesteld, maar nu zit er niets anders op. Nu moet het. Ik zucht. Een diepe zucht. Dan zet ik mijn vingers weer op het toetsenbord en ik begin:

Lieve Elise,
Na lang nadenken ben ik tot het besluit gekomen dat het zo niet langer door kan gaan. We hebben alles geprobeerd, maar niets hielp. Dus we geven jouw lot door aan andere mensen. Sorry.

Lieve Elise,
Je hebt een moeilijke tijd achter de rug. Een tijd waarin ik je heb gesteund, totdat het me teveel werd. Ik weet nu dat je het niet alleen kan, zelfs niet met steun van je vrienden en familie. Ik moet je loslaten, maar ik zal er altijd voor je zijn. Je tante.

Lieve Elise,
Je vader en moeder kunnen het niet meer aan, evenals je vrienden. Je weet zelf ook dat er niets anders op zit dan wat we je hebben aangeboden. Ga er op in en wees ooit gelukkig. Je tante.

Ik slaak een zucht. Drie brieven waarin mijn vingers de leiding hebben genomen. Drie brieven, en ik vind ze allemaal niets. Mijn vingers stellen niets voor.
Abrupt sta ik op en ik loop naar de keuken. Mijn vingers stellen niets voor. Ik haat mijn vingers. Ik pak een keukenmes. Mijn vingers stellen niets voor. Ik zet het mes in mijn wijsvinger. Mijn vingers stellen niets voor. Dan in mijn andere vingers. Ik haat mijn vingers, ik moet ze straffen. Bloed, overal bloed. Dan zit het mes opeens in mijn pols. Ik haat mijn vingers en mijn armen en mijn benen. Bloed uit mijn benen. Bloed op de grond. Ik haat mezelf, ik moet dood!

Een bed. Ik lig in een bed. Ik weet niet meer hoe ik hier terecht ben gekomen. Ik kijk om me heen. Mijn polsen zitten in verband en mijn handen zijn beplakt met pleisters. Naast me zit een meisje. "Word maar snel weer beter, tante. Ik heb m'n best gedaan, maar het lukte me niet alleen. Andere mensen moeten u maar helpen." Het is Elise, mijn nichtje. Ik zucht en sluit mijn ogen. Ik ga vechten totdat ik weer beter ben!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2001, 09:55
MAS187
MAS187 is offline
Hehe, wie helpt wie? De psychologische wending vind ik wel leuk.

Mijn idee voor de titel: "Lieve Elise..."

Vraag me niet waarom

MAS187
Met citaat reageren
Oud 17-07-2001, 19:24
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
ben het eens met MAS187
ik ben alleen verschrikkelijk slecht in titels dus daar zal ik maar niet aan beginnen
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 13:36
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Hehe, wie helpt wie? De psychologische wending vind ik wel leuk.

Mijn idee voor de titel: "Lieve Elise..."

Vraag me niet waarom

MAS187
Bedankt! Ja, ik vind het ook wel een leuke titel...

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 17:11
John Sickbock
John Sickbock is offline
cool
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 04:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
cool


*slik*..

Cool? Noem jij dat KOEL?
Ik noem het eerder tragisch..

Annee: Kvind het mooi geschreven maar het doet me ook iets.. *alweer slik*.. sorry maar om zo'n verhaal kan ik niet vrolijk worden en zeggen 'cool'..

maar goed nogmaals ik vind het boeiend geschreven.. geen enkel moment vond ik het saai of had ik zoiets van 'je schrijfstijl is behoorlijk retorisch'.. khad helemaal geen zin om het te lezen maar achteraf was het het wel waard.. de titel sprak me aan, vandaar.. hoewel ik de titel ook niet echt mooi vind.. het sprak me toch aan.. niet dat ik een betere kan bedenken!

Als ik het goed heb heb je je in de andere persoon verplaatst.. althans zo lijkt het, door het einde.. lekker mysterieus, is wel mooi..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 14:25
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
dystopia schreef:

*slik*..

Cool? Noem jij dat KOEL?
Ik noem het eerder tragisch..

Annee: Kvind het mooi geschreven maar het doet me ook iets.. *alweer slik*.. sorry maar om zo'n verhaal kan ik niet vrolijk worden en zeggen 'cool'..

maar goed nogmaals ik vind het boeiend geschreven.. geen enkel moment vond ik het saai of had ik zoiets van 'je schrijfstijl is behoorlijk retorisch'.. khad helemaal geen zin om het te lezen maar achteraf was het het wel waard.. de titel sprak me aan, vandaar.. hoewel ik de titel ook niet echt mooi vind.. het sprak me toch aan.. niet dat ik een betere kan bedenken!

Als ik het goed heb heb je je in de andere persoon verplaatst.. althans zo lijkt het, door het einde.. lekker mysterieus, is wel mooi..


in case you really didn't understand: ik bedoelde cool geschreven...
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 16:12
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
in case you really didn't understand: ik bedoelde cool geschreven...

dat was ook duidelijk

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 20:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
in case you really didn't understand: ik bedoelde cool geschreven...

dat staat er niet bij
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 20:19
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
dystopia schreef:



Annee: Kvind het mooi geschreven maar het doet me ook iets..


Dank je wel! Jah... ik kon me best wel inleven af en toe... niet altijd, maar het was wel de basis. Lekker vaag ben ik weer!

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 14:40
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
cool

Ik snap het wel hoor.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Sprong in het diepe - verhaal - deel 1
GH927911
1 08-01-2014 09:32
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 21:12
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde.
Verwijderd
13 03-12-2003 14:04
ARTistiek (naamloos) verhaal
zozze
3 10-05-2002 20:19
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.