Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2001, 16:45
Verwijderd
Ik ga zitten. Met een zucht besef ik dat dit alles was. Door mijn hoofd malen gedachtes waar ik niet aan wil denken. "GA WEG" Gil ik, maar het helpt niet. Ze blijven komen. Ze teisteren me. Ik weet niet wat ik doen moet, ik weet niet wat ik moet zeggen. "doe wat je wil, Lidy" Klinkt de stem van Julian in mijn hoofd. Okee, als hij het zo wil, dan zal hij het zo krijgen! Ik loop naar buiten. De woede die ik net voelde ebt weg. Julian is het niet waard. "Ben jij het dan wel waard?" Vraagt een stemmetje in mij. "Natuurlijk niet" zeg ik zacht. "Loop door.. steeds verder door.. stop niet.." Ik loop door. Ik stop nergens en blijf doorlopen. Dan kom ik bij een meer. "Stop niet" Klinkt er door in mijn hoofd. Ik stop toch. Blijkbaar is mijn wil om te leven groter dan mijn wil om door te gaan, want anders was ik wel doorgelopen. Ik draai om. "Je kunt me niet zover krijgen dat ik het doe!" Gil ik hardop. Ik voel de blikken van de weinige mensen die op straat zijn. Ik ren terug. Ik ren naar huis. Mijn huis. Ik pak de post op en lees de brief die erbij zit.

Lieve Lidy

Ik heb dingen gezegd die ik niet meende. Ik zei je dat je maar moest doen wat je wilde. Ik meende het niet, want ik kan je niet missen. Ik hou van je Lidy.. Je zei tegen mij dat ik maar beter dood kon zijn, na alles wat ik je heb aangedaan. Je hebt gelijk. Ik kan maar beter doodgaan. Je was de enige voor wie ik nog leefde, maar als zelfs jij vindt dat het maar beter afgelopen kan zijn, dan denk ik dat je gelijk hebt.. Ik ga dan ook. Kom me niet achterna Lidy, ik hou van je, ondanks alles..

Julian


Ik staar verbijsterd naar de brief in mijn handen. Ik moet naar Julian! Op de brief zit geen zegel, dus hij heeft hem zelf in de bus gedaan.. het kan nog niet lang geleden zijn..! Ik open de deur en ren naar Julian's huis. Ik bonk op de deur. "Doe open Julian!" Roep ik. Niemand doet open.. Ik ga moedeloos voor de deur zitten. het is afgelopen. Mijn woorden hebben de doorslag gegeven.. zou ik het mezelf ooit kunnen vergeven? Ik staar in de deurruit en kijk naar mijn betraande gezicht. "Ik meende het niet Julian" Fluister ik. "Ik hou van je.. net zoals jij van mij hield" Ik huil hardverscheurend. "Ik kan niet zonder je.." Dan ga ik terug naar huis. Ik ren naar boven en pak mijn antidepressiva's. In 1x gooi ik ze naar binnen.. Dan wordt alles zwart.

Julian komt thuis. Hij heeft zojuist bij Lidy de brief in de bus gedaan en is daarna naar het bos gegaan. Een tijd lang zat hij met het mes boven zijn polsen, maar toen besefte hij dat hij naar Lidy wilde. Toen hij naar haar toeging, deed er niemand open en stiekem hoopte hij dat ze hier was. Hij opent zijn deur. Dan pakt hij de telefoon en belt Lidy. Ze neemt niet op. "Ze zal wel weg zijn" Zegt Julian tegen zichzelf. Dan gaat hij naar boven en slaapt..

De volgende morgen staat Julian op en loopt naar de telefoon. "Neem op Lidy, alsjeblieft" zegt hij met een snik. De telefoon gaat over.. En over.. en over.. Geen Lidy. "Ze zou nooit zolang weggaan" Zegt hij zacht tegen zichzelf. Dan dringt het tot hem door.. Ze zou toch geen zelfmoord hebben gepleegd?? Hij rukt zijn jas van de kapstok en rent naar Lidy's huis. Hij belt aan, maar Lidy doet niet open. Dan beseft hij dat hij Lidy's sleutel heeft. Hij opent de deur en rent naar boven. In de badkamer vindt hij Lidy.., gestorven aan een overdosis.. "Lidy! Het is allemaal mijn schuld" Gilt hij, terwijl hij zijn armen om haar lichaam slaat. "ze zou nog leven als ik die brief niet schreef.." Zegt hij zacht tegen zichzelf.. "Ik kan haar hier niet laten liggen" beseft Julian. Dan loopt hij naar de telefoon en belt om hulp..


[Dit bericht is aangepast door Myself! (21-07-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2001, 18:12
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
*slik* wat een mooi (???) verhaal

Deze 2 mensen maken eigenlijk hetzelfde mee, heel mooi opgeschreven. (ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik erover moet zeggen)
Ik vond trouwens die laatste zin niet zo mooi in het verhaal passen, maar dat is dan ook mijn enige aanmerking.

Ow ja, een titel: "Te laat..." misschien?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 18:27
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef:
*slik* wat een mooi (???) verhaal

Deze 2 mensen maken eigenlijk hetzelfde mee, heel mooi opgeschreven. (ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik erover moet zeggen)
Ik vond trouwens die laatste zin niet zo mooi in het verhaal passen, maar dat is dan ook mijn enige aanmerking.

Ow ja, een titel: "Te laat..." misschien?

ik wist ook niet zo goed een laatste zin.. ik zal es kijken offik em kan veranderen. je hebt gelijk. heyz ik vind de titel wel oki
Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 18:33
Verwijderd
hoe vind je hem zo E.V.A?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 18:40
Verwijderd
't lijkt wel een moderne versie van Romeo en Juliet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 01:23
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Myself! schreef:
hoe vind je hem zo E.V.A?
Ja, het "klinkt" wel iets beter. Maar misschien kun je sowieso de laatste 2 zinnen weglaten. Of wil je daar juist iets mee zeggen?

Trouwens irri dat je de de titel van de topic niet kunt veranderen.

Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 06:27
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef:
Trouwens irri dat je de de titel van de topic niet kunt veranderen.
ff aan een fb van dit forum of aan een beheerder vragen, dan kan het wel.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 12:05
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
't lijkt wel een moderne versie van Romeo en Juliet.
Hehe, dat dacht ik ook.

Hmmm, een titel voor het verhaal, dat wordt moeilijk. Deze keer weet ik het niet...

Ik vind het in ieder geval wel een mooi verhaal. Je wil echt verder lezen om te zien wat er gebeurt



Greetz, MAS187
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 15:08
Arita
Arita is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Ik vind het in ieder geval wel een mooi verhaal. Je wil echt verder lezen om te zien wat er gebeurt
ja, die neiging heb je ook, om het verder te lezen, komt er een vervolg......?
__________________
Mag ik een foto van je? Ik spaar namelijk natuurrampen!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Arita schreef:
Citaat:
MAS187 schreef:
Ik vind het in ieder geval wel een mooi verhaal. Je wil echt verder lezen om te zien wat er gebeurt
ja, die neiging heb je ook, om het verder te lezen, komt er een vervolg......?
ik zat er aan te denken, maar ik weet het nog niet.. Misschien wel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
't lijkt wel een moderne versie van Romeo en Juliet.
merci Dat beschouw ik als een compliment
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 18:34
Verwijderd
ohjah, Leonie, kan je de titel in "Te Laat.." veranderen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 18:40
Verwijderd
Citaat:
MAS187 schreef:
Hehe, dat dacht ik ook.

Hmmm, een titel voor het verhaal, dat wordt moeilijk. Deze keer weet ik het niet...

Ik vind het in ieder geval wel een mooi verhaal. Je wil echt verder lezen om te zien wat er gebeurt



Greetz, MAS187
ik vinnet eg wel kewl dat jullie em kewl vinden
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:
ohjah, Leonie, kan je de titel in "Te Laat.." veranderen?
Moet je ff aan een fb van dit forum of aan een beheerder vragen, kan ik (helaas) niet, sorry.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Moet je ff aan een fb van dit forum of aan een beheerder vragen, kan ik (helaas) niet, sorry.
okee geeft niet, ik zal ff kijken offik iemand kan vinden Is feedback daar het goede forum voor?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:
okee geeft niet, ik zal ff kijken offik iemand kan vinden Is feedback daar het goede forum voor?
Ja, of icq/msn/mail (zal waarschijnlijk sneller gaan).

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Te laat
Infidel
0 01-08-2010 13:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Medicijnen te laat in ontwikkelingslanden
Verwijderd
26 24-06-2009 11:09
Studeren Wanneer is het echt te laat om nog geneeskunde te doen?
danny23
34 09-03-2007 08:30
Algemene schoolzaken Hoe is jullie te laat regeling?
Verwijderd
62 07-02-2004 14:02
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Te laat!
Ieke
0 08-12-2003 20:09
Psychologie ik leef in me eigen wereldje en durf niemand binnen te laten
Asmodeus
21 11-03-2002 23:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.