Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 20:06
sabrine
sabrine is offline
daar komt ie dan...

Alberts test in Barcelona met Jordan
Christijan Albers test mogelijk op de vrijdagochtend voor de Grand Prix van Spanje met Jordan. Dat zegt zijn management althans in de nieuwste editie RaceReport. "We hebben een aantal sponsors, maar met één zijn we nog niet helemaal rond. Als dat gebeurt, kan Christijan in Barcelona beginnen", zegt Albers' zaakwaarnemer Lodewijk Varossieau in het Formule 1-blad. In verband met de Paasdagen verschijnt RaceReport deze week niet op vandaag, maar morgen, donderdag.
Op de site van Albers is vorige week een oproep aan sponsors geplaatst. TCC, het bureau van Varossieau, zegt een speciaal voorstel te hebben ontwikkeld voor een "ambitieus internationaal merk dat nu wil instappen in de autosport." Aandacht in de media ('exposure') is volgens het bureau gegarandeerd.
Jordan bevestigt de interesse van Albers. "Hij had hier ook al kunnen rijden", verklaarde commercieel directeur Ian Phillips van Jordan op Imola tegenover Rick Winkelman. "Maar omdat de auto’s een dag te laat terugkwamen uit Brazilië en wij ze nog moesten overspuiten, konden we Christijan voorafgaand aan Imola niet laten testen."

"We willen hem niet meteen inzetten in een raceweekend, maar eerst tijdens een test aan de auto laten wennen", aldus Phillips. "Dat gaan we nu hopelijk doen op Silverstone, de week na Imola. In Barcelona kan hij dan vrijdagochtend aan de slag. Zijn stoeltje heeft hij inmiddels al laten maken."
RaceReport ontrafelt ook enkele intriges rond de test van Albers. Zo verbaast zijn manager zich erover dat de testplannen werden gemeld op de site van Jos Verstappen. "Ik heb geen idee waar zij hun informatie vandaan hebben. We praten al geruime tijd met Jordan en proberen Christijan zes ochtenden te laten testen. Chris en ik willen vooraf duidelijke afspraken maken over wat hij kan doen. Net als bij Renaults Allan McNish is het een goede zaak als hij zich kan concentreren op bandentests."

Jos Verstappen lijkt zich niet druk te maken over de plannen van Albers om zich in de kijker te rijden. "Ik zou niets liever willen dan een directe vergelijking met Christijan. Dan komt hij er heel gauw achter waar hij tekortkomt." <<-- haha jah dat had ie gedacht....

me is fan van albers ...bij de dtm vond ik m al geweldig...hopen dat ie t hier er net zo goed vanaf gaat brengen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 20:07
sabrine
sabrine is offline
ow en ik heb zn naam verkeerd gespeld...zon grote fan ben ik nou
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:00
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
sabrine schreef op 23-04-2003 @ 21:06:
bij de dtm vond ik m al geweldig...hopen dat ie t hier er net zo goed vanaf gaat brengen....
En in de F3000 twee jaar geleden stelde hij zwaar teleur.

Het valt nog maar af te wachten hoe Albers gaat presteren.
Mits hij het geld bij elkaar weet te krijgen. En dat was een week geleden nog niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 22:10
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Hopen dat ie het voor elkaar krijgt.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:52
sabrine
sabrine is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 23-04-2003 @ 22:00:
En in de F3000 twee jaar geleden stelde hij zwaar teleur.

Het valt nog maar af te wachten hoe Albers gaat presteren.
Mits hij het geld bij elkaar weet te krijgen. En dat was een week geleden nog niet het geval.
beetje positief bekijken he
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:25
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ze blijven maar aankomen met die zogenaamde "testsessies", maar altijd worden ze op het laatste moment afgeblazen. IK vindt die situatie rond hem (en ook rond Jos trouwens) erg vaag, je weet nooit waar je aan toe bent enzo.

Pas als ik het zie geloof ik dit bericht
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:54
Thomas
Thomas is offline
Ik vraag me af of het hem lukt, maar je kan natuurlijk altijd hopen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:25
Ilsuh
Avatar van Ilsuh
Ilsuh is offline
Ik hoop het voor 'm, hij heeft het verdiend als het lukt....

Hij zou het denk ik best wel goed doen in een Jordan.... als ie zn best doet
__________________
Villeneuve.... hij is en blijft mijn FAVORIET!!!! Go Nico Rosberg!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 22:50
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Albers heeft dit jaar ook de beschikking over een Fabrieks Mercedes omdat Uwe Alzen is ontslagen.
In eerste instantie zou hij een 2002 Mercedes krijgen maar nu dus toch een 2003 wagen naast Bernd Schneider. De 2002 wagen die eigenlijk dus van Christijan zou zijn gaat nu naar Patrick Huisman. Dus toch 3 NL rijders in het DTM dit jaar. (Michael Bleekemolen rijdt bij Opel)

Ook gaan de geruchten rond dat Wurz weleens Pizzonia zou kunnen gaan vervangen bij Jaguar. Het testzitje dat dan vrij komt bij Mercedes zou dan weleens voor Christijan kunnen zijn...

Ziet ernaar uit dat het een mooi jaartje kan worden voor Christijan.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 04:32
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 25-04-2003 @ 23:50:
Dus toch 3 NL rijders in het DTM dit jaar. (Michael Bleekemolen rijdt bij Opel)
Jeroen.

Citaat:

Ook gaan de geruchten rond dat Wurz weleens Pizzonia zou kunnen gaan vervangen bij Jaguar. Het testzitje dat dan vrij komt bij Mercedes zou dan weleens voor Christijan kunnen zijn...
A) Volslagen wishful thinking. Er zijn zo gigantisch veel goede coureurs die meer bereikt hebben dan Albers en niet aan contracten (DTM) gebonden zijn.

B) Mocht men Pizzonia vervangen, wat mij een uitstekend idee lijkt, zou men niet zo snel naar Wurz grijpen, aangezien die een contract met Mercedes heeft, dat niet zo snel tijdens het seizoen opgebroken zal worden. Kennis van de Mclaren etc. Jammer voor Wurz, die beter is dan menigeen denkt.

C) Testrijders van topteams zijn in het algemeen niet jonge jongens. McLaren zal echt niet met een volslagen onervaren (in F1; Albers heeft naast een Arrows- of Minardi-testje niets op z'n cv te zetten) coureur een topper (ja, dat is relatief) als Wurz laten vervangen. Testrijders hebben maar twee dingen in te brengen en dat is a) geld, en b) ervaring. Albers ontbeert beide.

Nee, als Christijan Albers ooit - en zeker dit seizoen - nog met een vast contract in de Formule 1 terecht zal komen, zal het mij ten hoogsten verbazen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:43
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 26-04-2003 @ 05:32:
Jeroen.
Excuus


Citaat:

A) Volslagen wishful thinking. Er zijn zo gigantisch veel goede coureurs die meer bereikt hebben dan Albers en niet aan contracten (DTM) gebonden zijn.
Je meent het... Sinds wanneer is Whisful Thinking schadelijk. En CA rijd al voor het 3e jaar met Mercedes in het DTM dus complete onzin is het echt niet. En hoezo contract gebonden... Zie jij die link niet tussen Mercedes (DTM) en McLaren-Mercedes (F1)? Dat zal eht geen problemen geven...

Citaat:

B) Mocht men Pizzonia vervangen, wat mij een uitstekend idee lijkt, zou men niet zo snel naar Wurz grijpen, aangezien die een contract met Mercedes heeft, dat niet zo snel tijdens het seizoen opgebroken zal worden. Kennis van de Mclaren etc. Jammer voor Wurz, die beter is dan menigeen denkt.
Hoe kom je erbij dat Wurz niet weg mag bij Mercedes? Mercedes verliest dan wel een redelijk goeie testcoureur maar Jaguar zal gewoon voor die jongen betalen. Mercedes gaat er financieel dus op vooruit. Wurz heeft heus wel een clausule in zijn contract, hij is bij Mercedes testrijder geworden om later weer een racecontract te krijgen bij een ander F1-team.

Citaat:

C) Testrijders van topteams zijn in het algemeen niet jonge jongens. McLaren zal echt niet met een volslagen onervaren (in F1; Albers heeft naast een Arrows- of Minardi-testje niets op z'n cv te zetten) coureur een topper (ja, dat is relatief) als Wurz laten vervangen. Testrijders hebben maar twee dingen in te brengen en dat is a) geld, en b) ervaring. Albers ontbeert beide.
Een testcoureur moet gewoon zoveel mogelijk rondes rijden. Het maakt in principe niet eens zoveel uit wie er in de wagen rijdt. De data die wordt verkregen is vele malen belangrijker dan de meningen van de testcoureurs. En de ervaring hebben ze al in de vorm van De La Rosa... Trouwens Albers heeft Sponsors genoeg en dus ook geld (mochten ze dit bij McLaren willen hebben).


*Excuus voor dit lichtelijk aanvallende post*
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 20:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 26-04-2003 @ 17:43:
Excuus
Vanwaar de rolleyes?

Citaat:

Je meent het... Sinds wanneer is Whisful Thinking schadelijk. En CA rijd al voor het 3e jaar met Mercedes in het DTM dus complete onzin is het echt niet. En hoezo contract gebonden... Zie jij die link niet tussen Mercedes (DTM) en McLaren-Mercedes (F1)? Dat zal eht geen problemen geven...
Wishful thinking is een hoop geblaat maar geeft geen wol.

McLaren staat er bekend om niet met jonge, onervaren mensen te werken, waarbij Raikkonen (een jaar ervaring, reed voormalig Mercedes-protege Nick Heidfeld volledig zoek, in acht genomen het verschil in ervaring) een uitzondering genoemd mag worden. Toen ze Coulthard kregen, reed die al jaren bij Williams. Toen ze Hakkinen kregen, had-ie al jaren F1-ervaring. Panis idem dito. Wurz idem dito. De la Rosa idem dito.
Albers past niet in dat rijtje.

Citaat:

Hoe kom je erbij dat Wurz niet weg mag bij Mercedes?
Naast het feit dat het buitengewoon onhandig is een testcoureur te verliezen tijdens een seizoen moet je ook opletten op het volgende. Wurz weet alles van de McLaren. Ze kunnen net zo goed een koffertje met alle ontwerpdata bij Jaguar voor de deur zetten.

Citaat:

Mercedes verliest dan wel een redelijk goeie testcoureur maar Jaguar zal gewoon voor die jongen betalen. Mercedes gaat er financieel dus op vooruit.
Alsof McLaren of Mercedes wat geeft om het schijntje dat Wurz op zal brengen als 'transfersom'.

Citaat:
Wurz heeft heus wel een clausule in zijn contract, hij is bij Mercedes testrijder geworden om later weer een racecontract te krijgen bij een ander F1-team.
Maar niet tijdens een seizoen. Never.

Citaat:
Een testcoureur moet gewoon zoveel mogelijk rondes rijden. Het maakt in principe niet eens zoveel uit wie er in de wagen rijdt. De data die wordt verkregen is vele malen belangrijker dan de meningen van de testcoureurs.
Dat is niet per se waar. Een goede testcoureur heeft zoveel inzicht in het rijgedrag van een

Citaat:

En de ervaring hebben ze al in de vorm van De La Rosa...
Het gaat niet om de optelsom van ervaring. Het gaat om ervaring _per testcoureur_. Anders heb je bijzonder weinig aan zo'n figuur. McLaren is niet een team als BAR of Williams, dat graag talenten lang van te voren vastgezet heeft.

Citaat:

Trouwens Albers heeft Sponsors genoeg en dus ook geld (mochten ze dit bij McLaren willen hebben).
Als Albers sponsors genoeg zou hebben, had hij die tests met Jordan allang gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [F1] Nieuwtjes
Sandersss
479 02-04-2007 15:28
Vrije tijd [F1] GP van Canada
Sandersss
29 29-06-2006 13:49
Vrije tijd [F1] Doornbos nieuwe teamgenoot Albers
Verwijderd
23 21-07-2005 17:58
Vrije tijd Formule 1 - Al het nieuws voor het seizoen 2005
Brain-Damage
179 04-03-2005 13:55
Vrije tijd Verstappen bij........???
DopeBean
66 23-12-2003 13:54
Vrije tijd Verstappen and Albers to Minardi?
Moonspell
29 19-12-2002 17:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.