Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2009, 19:56
Verwijderd
Ik zou graag willen weten wie er allemaal een kat heeft. Hoe leef jij (wat voor huis), komt de kat buiten, wat ben je ongeveer per maand kwijt aan de kat, wat voor eten geef je, heeft jouw kat altijd een bak vol met eten of bepaalde eetmomenten, wat doe je als je een keer 2 of 3 dagen niet thuis bent, waar heb je de kat vandaan, hoe oud was hij toen?

Ik ben erover aan het nadenken om een kat te nemen. Ik woon in een studentenhuis waar de kat in de gang, overloop en mijn kamer zou kunnen lopen. Ook heb ik een balkon en we hebben een tuin, maar ik twijfel er nog over of ik de kat buiten zou laten.

Een heleboel vragen maar ik ben dus geinteresseerd in de totale katten situatie .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2009, 20:18
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Mijn katten wonen bij mijn ouders maar daar woon ik nu ook dus ik vind dat ik ook mag reageren .

Mijn ouders wonen in een "normale" eensgezinswoning, rijtjeshuis met twee verdiepingen dus. De katten komen ab-so-luut niet buiten, de buurt is rustig maar ik kan je 100 redenen geven waarom de katten niet naar buiten gaan en ik kan geen enkele reden geven waarom ze in hemelsnaam wel naar buiten zouden moeten.
Ik weet niet precies wat mijn ouders per maand kwijt zijn aan de katten, maar je moet altijd dierenartskosten incalculeren die in de honderden euro's kunnen oplopen dus ik zou in ieder geval zorgen dat je altijd een spaarpotje overhebt.

De katten krijgen op dit moment RoyalCanin Fit32, volwaardige en goede brokken in combinatie met vers vlees. De brokken kosten wel wat maar naar mijn mening koop je alleen het beste voor je beesten, vers is wel goedkoop en héél goed voor ze. Als je dit soort brokken te duur vind, zorg er dan iig voor dat de brokken zo min mogelijk graan, groenten en zout bevatten. Liever ook geen enge zakjes of gelei-achtige dingetjes, tenzij je graag een kat hebt die constant aan de diarree is .

De katten hebben altijd de mogelijkheid tot eten, er staat dus altijd wel wat brokken klaar maar dat wordt 's ochtends en 's avonds echt aangevuld met vlees.
Als we niet thuis zijn dan zorgen andere mensen voor de katten, komen dan even langs voor vers voer en water. Ik zou zelf niet zo snel mijn katten dagen alleen laten, twee dagen is voor mij nog te overzien maar drie zou ik persoonlijk te veel vinden.

Onze katten zijn brits korthaar, wat dus automatisch betekent dat ze uit een cattery komen en toen waren ze ook vanzelfsprekend rond de 12weken oud.


Een aantal dingen die ik je persoonlijk zou willen meegeven; Doe je kat een plezier en zorg ervoor dat hij een speelmaatje heeft (en daarmee bedoel ik dus niet een konijn ofzo ). Probeer ook echt om een kat te kopen die 12 weken oud is, sowieso is onder de 8 weken strafbaar maar hoe ouder hoe socialer de kat is en hoe minder problemen jij er mee krijgt. Daarnaast ben ik ook nog altijd meer voor asiels dan bij particulieren thuis, ik vind dat er al genoeg katten rondlopen en vind niet dat particulieren zomaar in het rond mogen fokken. Als je bij een particulier een htk-kat koopt, houd je dat, naar mijn mening, in stand.

Zorg er ook écht voor dat je de kat castreert/steriliseert. Niet alleen voor jezelf maar zéker ook voor het beest. Een kat die graag wil dekken of gedekt wil worden en daar de mogelijkheid niet toe heeft wordt daar echt niet vrolijk van.

Daarnaast als tip, op kattenplaza.nl is een mooi forum waar mensen je heel graag willen helpen met je beslissing en een hoop katten zijn op te halen die in een opvang zitten.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 20:24
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Wij leven 4 hoog in een flat waardoor de kat niet naar buiten kan wanneer hij wil (laat staan naar binnen), dus wij houden hem binnen. Op het balkon durven we niet, hij is nogal klunzig, dus we hebben een hordeur ervoor gezet.

Hij krijgt bij ons 2 keer per dag een bakje met "zacht" voer ('s ochtends en 's avonds), daar doet hij wel heel lang over altijd. En als er nog heel veel in zit aan het einde van de dag, slaan we dat voer een avondje over. We passen dat dus een beetje aan aan hoeveel hij eet. Verder staat er standaard een gevuld bakje met brokjes (Royal Canine).

Punt is dat er bij ons altijd wel iemand thuis is, dus ik heb geen tips voor wanneer je een paar dagen weg bent. Op vakantie is bij ons nu ook een beetje een probleem, maar waarschijnlijk gaat familie van ons hier iedere dag even langs voor wat eten e.d. maar ik ben alsnog bang dat hij eenzaam gaat worden. Hier moet je dus erg goed over na gaan denken.

Wij kregen hem toen hij al 4,5 maandjes oud was, omdat we vlak daarvoor op vakantie gingen en we hem niet meteen al alleen wilden laten o.i.d. We hebben hem van de fokker, hoewel dat vrienden van ons zijn. Het is een Heilige Birmaan en die zijn nogal duur, dus eerst wilden we een kat uit het asiel halen. Toen had die vriendin/fokker mevrouw () een nestje waar iets 'mis' mee was, waardoor ze er niet mee mocht door fokken (iets met hun oogjes). Daarom heeft ze er geen stamboom voor aangevraagd e.d. en kon ze ze niet verkopen. Ze heeft ze vooral zelf gehouden, maar wij namen Nero van haar over. We mogen dus niet met hem fokken en hij heeft geen officiele stamboom, maar dat kan ons een zorg zijn Het is een lieverdje!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 20:29
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wij hebben een htk-kat. We wonen in een hoekhuis en onze kat gaat elke dag naar buiten en is s'avonds en s'nachts binnen. Als we overdag thuis zijn, vind hij het ook wel leuk om binnen te zijn.
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kwijt ben aan voer, hij heeft altijd brokken tot zn beschikking en af en toe krijgt ie wat lekkers (kattenmelk, van die gelei-zakjes (geen diaree overigens) of een plakje vleeswaren). Ik wissel vaak van merk omdat ik niet wil dat ie went aan één soort voer en de rest dan niet meer wil eten. Dat gaat hier prima.
Die van ons is gecastreerd en gechipt, dat is eigenlijk het duurste. Samen waren we daarvoor ongeveer 175 eu kwijt.
Deze kat hebben we vanaf z'n geboorte, zijn moeder was onze kat en deze hebben we gehouden van 't nestje (was overigens niet de bedoeling, een nestje, maar dat is weer een ander lang verhaal).
Als wij een dag of een paar dagen weggaan, gaat de kat mee. Hij vind autorijden erg leuk en gaat languit op de hoedenplank of op schoot liggen maffen. Hij probeert dan ook niet naar buiten te gaan. Zo is hij al overal in het land geweest en ook in het buitenland (duitsland, denemarken, belgië, etc). Als je dit aanwent, is het geen enkel probleem.

Het is overigens een meisjes-kat, ik zie nu dat ik overal hij heb getypt haha.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 23:12
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb een kat en woon in een benedenwoning. Ze gaat veel naar buiten, wil ook veel buiten zijn. Soms ben ik twee dagen niet thuis, maar dan blijft ze ook gewoon buiten. Ze zit regelmatig bij buren binnen en krijgt daar ook eten. Als ik wel thuis ben komt ze soms ook meer dan een dag niet thuis namelijk.
Ik heb haar via marktplaats gekocht, ze is nu andershalf jaar oud. Ik heb geen idee wat ik per maand aan haar kwijt ben. Ik heb een paar keer een doktersrekening voor haar gehad in het begin, maar verder ben ik erg weinig aan haar kwijt. Ik koop standaard ah voer voor haar en ik denk dat ik drie zakken per maand koop van uhm, volgens mij 4 euro? Iets lekkers krijgt ze echt maar heel zelden, want ze is wat aan de zware kant. Ik heb geen kattenbak meer en dat scheelt nogal in de kosten.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 17:30
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Niet persoonlijk hoor Miekmuis Of nou ja, eigenlijk wel..., maar waarom heb je in hémelsnaam een kat als je er toch amper voor zorgt?

Naar mijn mening is het gewoonweg belachelijk dat je het normaal vindt dat een kat zijn behoeftes buiten doet (zijn de buren vast heel blij mee) en dat hij dagen buiten kan rondlopen zonder dat jij je erom bekommert.
Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening natuurlijk.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 19:29
Verwijderd
Ik (of eigenlijk wij) hebben twee katten (beide Europese korthaar, huis-tuin-en-keuken-katten dus ). Ze komen uit het asiel en zijn bij ons gekomen toen ze 12 en 10 weken oud waren. We wonen in een 3-kamerappartement, waarvan de katten in twee kamers (de woonkamer en onze eigen slaapkamer) en in de hal mogen komen en als we er bij zijn ook in de keuken. We wonen in een flat, het zijn mede daarom binnenkatten. In ons vorige huis hadden ze veel meer ruimte, incl. een hele 'rommelzolder' waar ze lekker op konden ravotten en naar de duiven die onder het dak zaten konden kijken. Ik merk wel dat ze nu zo nu en dan te dicht op elkaars lip zitten...

Ik heb geen flauw idee wat we per maand kwijt zijn. Eén van de twee heeft een voedselallergie en een zak dieetvoer kost iets van 30 euro...maar ik heb geen idee hoe lang we met zo'n zak doen. Verder krijgt de andere kat per dag een zakje natvoer (dat kost iets van 4 euro per 12 zakjes oid?) en als we weer eens bij de dierenarts zijn of het andere voer bestellen, gaan we voor haar ook dieetvoer kopen (ivm overgewicht). Omdat kat 1 (met de voedselallergie) niet 'op commando' eet en al heel mager is, staan er de hele dag door brokjes. Natvoer krijgt kat 2 (die met overgewicht) 's ochtends en 's avonds. Voordat we er achter waren dat kat 1 een voedselallergie had, zijn we heel vaak met haar bij de dierenarts geweest...en ook nu is het nog steeds geen kerngezonde kat...in vergelijking met de andere kat kost ze veel geld. Maar ze is lief, dus dan heb je dat er voor over.

Mbt weg zijn...als we twee dagen niet thuis zijn (wat echt heel zelden voorkomt), zetten we extra eten en drinken neer, als we langer niet thuis zijn, vragen we iemand langs te komen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 20:22
Verwijderd
Leuk om de verschillen zo te lezen bij iedereen .

Zelf wil ik een kat uit het asiel halen. Ik wil graag een kat een plekje geven dat zich nu misschien erg terugtrekt in het asiel.
Ook vind ik het fijn dat de kat ingeent, ontwormd, gecastreed en gechipt is.
Zelf wil ik de hele dag een bak met brokken hebben staan. Zo doen mijn ouders het ook en dit gaat erg goed. Ik ben denk ik 1 weekend in de maand niet thuis. Ik hoop dat de kat het dan vol kan houden om alleen te zijn, maar ik denk dat er altijd wel een huisgenoot is voor aandacht en voer.
Financieel maak ik me geen zorgen, ik ben gelukkig geen fulltime student meer .

Ik vroeg me nog af wat voor kattenbak jullie hebben? Is dit met kap of zonder, wat voor kattenbakvulling en waar staat de bak?
Bij mijn ouders staat de bak in de garage, de kat weet ook dat hij daar naartoe moet. Op deze bak zit geen kap.
Bij ons moet de bak in de hal komen te staan dus het lijkt me niet zo fris zonder kap, maar gaan katten hier dan wel op?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 21:21
Verwijderd
Hey, ik zal nog even reageren.
Als je een oudere kat uit het asiel haalt, let dan alsjeblieft goed op!
Ik (wij eigenlijk) hebben iets minder dan twee jaar geleden een oude kat uit het asiel gehaald, Japie. Japie leek op het eerste gezicht heel leuk en rustig (wat we wilden, geen te drukke kat, in die tijd woonden we heel klein), maar hij bleek niet zo heel erg leuk te zijn. (bang, altijd onder de bank, janken, slopen etc.)
We hebben hem wel gehouden, hij ging in ons oude huis op den duur ook naar buiten. Daar bleef hij vaak nachten weg, maar kwam altijd terug.
Middels een dramatische verhuizing (hij durft niet in zo'n reismandje, ons oude huis was helemaal leeg, hij moest van buiten naar binnen, kalmeringstabletten in zijn eten, volgende dag met bench van de hond van mijn moeder terug en hem daarin geduwd door te lokken met eten..) woont hij dus nu in ons appartement op 3 hoog. Waar Japie niet naar buiten kan, maar wel op het balkon. Dat vindt hij erg leuk, maar ik merk dat hij het buitenleven mist. Voor ons wel goed, want nu na twee jaar is het eindelijk een gezellige kat geworden.
(Het was niet de bedoeling Japies hele levensverhaal op te schrijven, hihi sorry, maar wilde even mijn asielverhaal ook kwijt).

Onze kattenbak staat op het balkon met de deur op een kiertje, daar gaat hij ook altijd op. Hij heeft een bak met een kap, want dat stinkt minder . Er gaan daar houtkorrels ofzo in, dat kost ongeveer 2 euro per zak. Die zak gaat denk ik 3 of 4 keer mee. En we verschonen de kattenbak 1 à 2 keer in de week.
Hij krijgt meestal Felix kattenvoer voor de senior kat. Dat kost ongeveer 2,89 of 2,39 per pak. Daar doet hij een week mee denk ik, soms wat langer. Japie heeft altijd een bak met voer staan en hij krijgt meer wanneer zijn bak leeg is. Water krijgt hij sowieso elke dag een bak en soms vaker als hij dorst heeft.
Het hangt ervan af hoelang we weg zijn, maar meestal als we een weekendje weg zijn, blijft Japie gewoon thuis en krijgt hij extra voer en water. Als we langer dan 3 dagen weg zijn, vragen we altijd of er iemand op Japie past. Die gewoon elke dag even langskomt om hem aandacht en eten te geven.
Nog meer vragen ?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 21:23
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Wij hebben 2 bakken, beide met kap. Al onze katten gaan er zonder problemen op, ze zijn het van kitten af aan gewend. Sommige katten kennen het niet en willen/durven er dan niet op. Dit is even een kwestie van proberen en (eventueel) aanleren. Helaas lukt dat laatste niet altijd
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 21:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Ik zou graag willen weten wie er allemaal een kat heeft. Hoe leef jij (wat voor huis), komt de kat buiten, wat ben je ongeveer per maand kwijt aan de kat, wat voor eten geef je, heeft jouw kat altijd een bak vol met eten of bepaalde eetmomenten, wat doe je als je een keer 2 of 3 dagen niet thuis bent, waar heb je de kat vandaan, hoe oud was hij toen?

Ik ben erover aan het nadenken om een kat te nemen. Ik woon in een studentenhuis waar de kat in de gang, overloop en mijn kamer zou kunnen lopen. Ook heb ik een balkon en we hebben een tuin, maar ik twijfel er nog over of ik de kat buiten zou laten.

Een heleboel vragen maar ik ben dus geinteresseerd in de totale katten situatie .
Nog even je vragen beantwoorden
Ik woon in een rijtjeshuis, en ik heb 4 katten. Ze komen niet buiten, in mijn buurt vind ik niet dat dat toegevoegde waarde heeft. Ik geef mijn katten Hill's adult, een duurder voer, maar ze eten er minder van en het is kwalitatief érg goed. Ik stort hun bakje 's morgens en 's avonds vol. Als het tussendoor op gaat hebben ze pech, maar in principe hebben ze dus de hele dag door eten. Ik heb al mijn katten van kitten af aan.
Een grote zak hill's gaat hier ongeveer een maand mee, en kost 60 euro. Dat klinkt duur, maar in verhouding met andere voeders valt het dus best mee: 3,75 per kat per week. In de kattenbakken gaat houtkorrel, dit is niet zo duur, ik geloof dat het nu 8,25 voor een grote zak kost, en daar doe je wel eventjes mee.

Verder is het altijd handig om per maand een tientje apart te zetten voor het geval je kat een keer ziek wordt. Die verzekeringen zijn niet echt handig en dekken vaak niet wat jij nou net nodig hebt, dat tientje dat wel als je het een keer nodig hebt
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 21:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Niet persoonlijk hoor Miekmuis Of nou ja, eigenlijk wel..., maar waarom heb je in hémelsnaam een kat als je er toch amper voor zorgt?

Naar mijn mening is het gewoonweg belachelijk dat je het normaal vindt dat een kat zijn behoeftes buiten doet (zijn de buren vast heel blij mee) en dat hij dagen buiten kan rondlopen zonder dat jij je erom bekommert.
Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening natuurlijk.
Amper voor zorg? Ik ben soms wel eens twee dagen weg ja. En dan komt ze meestal dikker thuis dan ze weg ging. Daarnaast is het niet normaal dat een kat zijn behoeftes buiten doet? Pardon? Hoe denk je dat katten dat deden voordat een kattenbak uitgevonden werd?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 23:08
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Wij hebben trouwens van die kattenbakvulling die samenklont als er een poepje of een plasje in komt Dat is heel handig want dan hoef je dat dus alleen maar te zeven met zo'n schepje en kan je hem iets minder vaak verschonen zonder dat het gaat stinken.

De kattenbak is wel zonder klepje want:

Citaat:
Sommige katten kennen het niet en willen/durven er dan niet op. Dit is even een kwestie van proberen en (eventueel) aanleren. Helaas lukt dat laatste niet altijd


We hebben maar 1 kat en hij staat in de hal. Heb het nog nooit geroken gelukkig, dat vind ik zo'n smerige geur.

[EDIT] Hahaha we hebben maar 1 kat en de kattenbak staat in de hal. Niet de kat zelf (Ja die staat nu toevallig ook in de hal, maar dat bedoelde ik niet helemaal )
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 09:19
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Onze kat heeft trouwens een bak met een kap erop, heeft nooit problemen gegeven. Hij staat onder de eettafel in de woonkamer; mijn man verschoont hem elke week. Soms vaker als dat nodig is, maar hij vindt buiten poepen geloof ik fijner.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 10:52
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Onze kattenbak staat in de hal, heeft een kap en ook al zijn ze met twee, ze hebben er geen probleem mee om er samen op te gaan (gelukkig). Onze kattenbakkorrels zijn redelijk duur maar echt belachelijk fijn (en ik kan nu even niet op de naam komen), ze klonteren samen en zorgen ervoor dat je niks ruikt.

Miekmuis; Naar mijn mening is een kat jóuw verantwoordelijkheid en ik vind het niet van verantwoordelijkheid (of fatsoen) tonen als je het normaal vindt dat een kat in de tuin van iemand anders schijt.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 10:57
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Deze discussie mag verder via pm gedaan worden. Verder schijt elke buitenlopende kat in de tuin van iemand anders, dus heel vreemd is dat niet. My 2 cents.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 12:26
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Oh mijn kat is btw ook een europese korthaar. Bij mijn ouders hadden we ook altijd vuilnisbakkenraskatten. Ik wil wel erg graag een britse korthaar, maar een kat van honderden euro's buiten rond laten lopen lijkt me niet echt vertrouwd. Misschien later als ik op een boerderij in engeland woon. Aangezien mijn huis erg klein is, heb ik maar 1 kat, maar aangezien ik het zielig vind om een kat alleen in huis te houden en er bij mij achter veel katten rondlopen heeft ze genoeg andere katten (en kinderen) om mee te spelen.

Ik weet niet hoe hoog je balkon is, maar katten kunnen soms wat moeite hebben met het inschatten van hoogtes. Mijn buurjongen uit een vorige woning woonde op de tweede verdieping en zijn kat is een paar keer uit het raam gesprongen. Na 1 van die sprongen moest uiteindelijk haar pootje geamputeerd worden. Dus pas daar wel mee op Vinden je huisgenootjes en je huisbaas het wel goed als jij een kat neemt?

Toen ik nog een kattenbak had, had ik er een met kap en klepje. Ik gebruikte klonterend kattengrid, wat zoals al eerder is gezegd inderdaad erg makkelijk schoon maakt. Mijn kat had geen probleem met de kap. Ik heb haar toen ik haar kreeg als eerst op de kattenbak gezet zodat ze vanuit daar het huis kon verkennen. Heb ooit begrepen dat dat belangrijk is om een kat zindelijk te houden. Nouja en de bak schoon houden, want anders gaan ze andere plekjes zoeken.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 12:37
Verwijderd
Ik zou m ook niet zonder toezicht op het balkon laten . Misschien, als de kat het heel leuk vindt om daar de liggen, zou ik een zeil of iets dergelijks tussen de spijlen door rijgen zodat hij daar niet doorheen kan. Maar daar moet ik nog even goed naar kijken.

We mochten eerst nooit huisdieren van onze huisbaas. Nu hebben we al een tijd last van muizen en mijn huisgenoot vertelde dat aan de huisbaas. Ze zei ook dat de buurman aangaf dat hij katten heeft en er daarom geen last van heeft.
Nu heeft de de huisbaas dus toestemming gegeven voor een kat, maar we mogen er geen 'misbruik' van maken en we moesten aan de buurman vragen wat voor kat hij heeft .
Haha, een beetje raar is ze wel wat dat betreft. Maar het mag dus!

Twee van mijn huisgenoten beneden vinden het geen probleem als er een kat in huis is maar willen er zelf niet te veel mee te maken hebben. Dus geen verplichtingen en kosten.
Twee huisgenoten boven vinden het wel heel leuk en willen graag voor de kat zorgen en aandacht geven enz. maar ook zij zijn bang voor de kosten. Ik denk ook dat het beter is als 1 persoon echt verantwoordelijk is, anders worden vervelende dingen alleen maar op elkaar afgeschoven.
Omdat ik sinds kort een vaste baan heb is het voor mij eindelijk zo ver dat ik de veratwoordelijkheid aan kan. Ik wil al heel lang een kat maar heb gewoon afgewacht totdat het echt kon .

Volgende week hebben we nog wel een etentje met alle huisgenoten om goede afspraken te maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2009, 17:23
Verwijderd
Als je een oudere kat uit het asiel haalt, zeg het er dan bij als je een binnenkat wilt. Een buitenkat kun je over het algemeen beter niet binnen gaan houden (die slopen dan vaak de boel, omdat ze naar buiten willen).

Iets door de spijlen van je balkon rijgen of er voor zetten, lijkt handig, maar dat is het niet altijd. Wij hadden het gedaan met plastic, hier konden ze alleen ook niet echt goed doorheen kijken. één van onze katten wilde toch wel eens weten wat daar nou achter zat en sprong zo op de railing en bijna eroverheen... Sindsdien mogen ze niet meer op het balkon...

Wij hebben sinds een tijdje twee kattenbakken (eerst hadden we er één). Met kap, maar zonder klepje, want dat begrijpen ze niet. Het ligt er aan wat ze gewend zijn (anders zouden ze ze toch alleen maar zonder kap verkopen? ). We gebruiken het allergoedkoopste kattengrind, twee/drie zakken per week (één per kattenbakverschoning) ik heb alleen geen idee hoe duur het is. Zolang de bak op tijd verschoond wordt, ruik je niets (soms als ze net geweest zijn, maar daar ontkom je bijna niet aan). Eén van de bakken staat trouwens in de gang, de ander in de woonkamer (ingebouwd in een kast).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 19:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zelf één kat, de andere is van mijn ouders. (dus totaal 2 katten) Wij wonen in een rijtjeshuis. Onze katten komen alletwee buiten en dat gaat prima, mede omdat we in een rustig boerendorp wonen. Ongeveer per maand ben ik ongeveer 30 euro kwijt denk ik. Soms krijgen ze voer uit blik, maar meestal niet. Eigenlijk gebruik ik voer uit blik alleen als middel om de wormenkuur naar binnen te krijgen. De voerbak van mijn katten zit bijna altijd vol met droge brokjes, zodat ze kunnen eten wanneer ze honger hebben. Meestal doen ze daar samen een dag of 2 mee. Er staat altijd een bakje water naast, maar ik heb ze er nog nooit uit zien drinken. Mijn kat drinkt namelijk graag uit de hondenwaterbak, rechtstreeks uit de kraan en het volgelbadje, en de andere kat drinkt vooral graag uit de kraan en uit de wc. Beide katten komen als kleine ukken uit boerengezinnen die niet al te krap keken. Vooral mijn kat was mager en ziek toen hij bij ons kwam (hij was nog maar 5 weken oud), maar is door ons opgelapt tot een grote, sterke, (bijna)volwassen je-weet-wel-kater. Als we een paar dagen niet thuis zijn, zorgt de buurvrouw voor ze, laat ze naar binnen en naar buiten en geeft ze eten en aandacht.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:05
ChiliPeppertje
ChiliPeppertje is offline
Ik denk dat een kat het wel gaaf zou vinden in een studentenhuis !

Echt balen dat mams allergisch is, anders haden we hier ook eentje rondlopen
__________________
Is this what the future will bring? I pray for peace more than anything!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat een kat het wel gaaf zou vinden in een studentenhuis !
Leg eens uit .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 22:53
MiSS_CHaNTRa
Avatar van MiSS_CHaNTRa
MiSS_CHaNTRa is offline
ik heb geen kat helaas
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 10:32
Verwijderd
Even een update .

Afgelopen donderdag heb ik met (bijna) al mijn huisgenoten samen gegeten en uiteindelijk was iedereen het eens met de kat. Vrijdag heb ik nog even de laatste spullen gehaald zoals kattenbak, mandje, voerbakjes ed.

Gisteren was dan eindelijk de dag, ik mocht een kat halen!!
Na een hele tocht met het openbaar vervoer was ik om 12.00 met mijn vriend in het asiel. Na een gesprek was er maar 1 kat over. De rest was te oud, ziek, moest speciale voeding of het waren er 2.
De kat die overbleef was Ninja en hij lag helemaal opgepropt op een brandslang aan de muur. Hij deed niet veel toen ik hem aaide maar ik zag dat het wel een lief beestje kon worden. Hij bleek echter een snotneus te hebben en mocht pas mee als hij beter was. Ik heb toen na lang wikken en wegen besloten hem niet te reserveren omdat ik geen hele sterke klik met de kat had.
Eerst hadden we nog het idee om naar het asiel in Zeist te gaan maar nadat ik had gebeld bleek daar ook niet veel keus te zijn op het moment en wilde ik het risico niet nemen (toch weer een heel stuk reizen).
Toen ik thuis was heb ik op marktplaats naar katten gekeken en een uur later waren we bij Tommie.
Hij wordt in mei 3 jaar en moest weg omdat het gewoon te druk was voor hem in huis.

Onderweg was hij super rustig! Hij was thuis zelf in het draagmandje gekropen en bleef de hele reis lekker liggen.
Bij mij thuis schoot hij meteen de kast in en later onder mijn bed waar hij tot heel laat 's avonds bleef liggen.
Rond 11 uur liep hij eindelijk wat rondjes door mijn kamer en toen ging het allemaal heel erg snel. 2 keer naar de kattenbak, lekker eten, bij mij op bed liggen en we hebben lekker geknuffeld.
Het is echt een heel erg lief beestje! Wordt graag opgepakt en kijkt je dan genietend aan .
Vannacht heeft hij me lekker wakker gehouden door aan de deur te krabben en voor de eerste keer te miauwen, hij wilde toch wel graag uit mijn kamer.
Nu zijn we alletwee gesloopt en is hij weer lekker onder mijn bed gaan liggen .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 10:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
En, al een foto gemaakt van je nieuwe beessie? *hinthint*
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2009, 13:19
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Leukleukleuk! Zo ging het ook ongeveer met onze kat ja De hele avond in een kast verstoppen. We hebben hem gewoon laten gaan, maar na een uurtje of 5 hebben we hem er toch maar uitgehaald. Toen ging hij rondlopen, eten, op de kattenbak en inmiddels is het een schat van een beest en een lekkere kroelkip!

En... Fotooooo's!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:12
ChiliPeppertje
ChiliPeppertje is offline
Gaaf dat alles goed gaat
__________________
Is this what the future will bring? I pray for peace more than anything!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:38
Verwijderd
Helaas ligt hij sinds vannacht nog steeds onder mijn bed.. Ik heb hem tussendoor zelf even gepakt maar na een paar minuten ging hij weer terug. Vanmiddag kwam er een huisgenoot kletsen en toen kwam hij ook even kijken, maar dat duurde niet lang.
Ik denk dat hij vanochtend toen hij wakker werd een beetje is geschrokken dat hij nog steeds hier is en nu lijkt hij een beetje koppig/ boos.
Nog een paar dagen afwachten, dan gaat het vast beter en zal ik foto's maken .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 21:21
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Veel plezier met Tommie!!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 03:27
Verwijderd
Citaat:
Afgelopen donderdag heb ik met (bijna) al mijn huisgenoten samen gegeten .
Bijna ja!


Maar ik zie wel uit naar de kat ontmoeten
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 14:50
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Ja ik heb een kat xD
Hij heet Pooky en ik heb hem nu ong 5 jaar. Ik heb hem al vanaf kleins af aan gewoon via Marktplaats (gratis). Hij is het meeste buiten en komt vooral binnen om te eten en te slapen . Wij wonen in een hoekhuis, en wij zijn niet veel kwijt per maand aan eten. Meestal kopen we gewoon brokjes, en af en toe van dat zachtere voer wat ze zo geweldig lekker vinden. Als we een paar daagjes weg gaan zet ik vaak buiten eten voor hem neer, of vraag of iemand even langs wil gaan om eten te geven. Als je echt graag een kat wilt. Zou ik het gewoon doen .
__________________
I'm Dead Since My Day Of Birth, Yet Still I Walk This Goddamned Earth.
Sleepwalking Among The Living, There's No Choice But Rise Or Perish.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:56
freakyamber
Avatar van freakyamber
freakyamber is offline
Wij hebben 2 katten het zijn echte schatjes! 's ochtends krijgen ze harde brokjes en 's avonds krijgen ze blikvoer.
We wonen in een eengezinswoning met 2 verdiepingen. We hebben onze katjes van een gezin met katten, we hebben ze gekocht toen ze 5 of 6 maanden waren ofz. Ik weet niet echt hoeveel we (oftewel mijn ouders xD) kwijt zijn per maand aan de katten omdat m'n ouders al die dingen regelen.
Een kat is niet moeilijk om te verzorgen en de kattenbak is ook niet zoveel werk, als je kat veel buiten komt doet hij z'n behoeftes ook buiten dus is de katttenbak minder vies!
Als ik ga studeren wil ik heel graag een praatgrage kat want dan is het niet zo stilin huis! Gewoon doen!
(ik kan wel een kat willen als ik ga studeren maar dat is pas over 6 jaar xD en langer als ik blijf zitten!)
__________________
Love is for one Life, Friends are ForEver
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 22:48
yayminay
yayminay is offline
ik heb een zomerhuisje met tuintje aan het land, ik heb een poes die snachts meestal binnen is en overdag buiten is en regelmatig muizen vangt. ze krijgt water en droge brokjes, en s'winters ook vleesvoer en poezenmelk voor wat extra weerstand
kattenbak gebruikt ze niet zo vaak omdat ze buiten is, maar die maak ik eens per week schoon (is dan 3 keer gebruikt oid)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb een kat xD
Hij heet Pooky en ik heb hem nu ong 5 jaar. Ik heb hem al vanaf kleins af aan gewoon via Marktplaats (gratis). Hij is het meeste buiten en komt vooral binnen om te eten en te slapen . Wij wonen in een hoekhuis, en wij zijn niet veel kwijt per maand aan eten. Meestal kopen we gewoon brokjes, en af en toe van dat zachtere voer wat ze zo geweldig lekker vinden. Als we een paar daagjes weg gaan zet ik vaak buiten eten voor hem neer, of vraag of iemand even langs wil gaan om eten te geven. Als je echt graag een kat wilt. Zou ik het gewoon doen .
Gewoon doen als je graag wil? Het is wel een levend iets waar je verantwoordelijkheid voor neemt, als het goed is ook nog voor ongeveer 15 jaar. Daar mag je best even over nadenken en je in verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 18:42
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Wij krijgen morgen een HuisTuinKeuken katertje van 8 weken oud. En volgende week vrijdag 8 mei komt er een bejaarde heilige birmaan bij ons wonen, om zo zijn oude dagen bij ons te slijten. Heb er al helemaal zin in.

Heb altijd met katten gewoond bij mijn ouders en nu ik met mijn vriend samen woon, lijkt het ons erg leuk om 2 katten voor onszelf te hebben. Een jonge kitten en een oude heer. Ik ben benieuwd

beide katten gratis ( plus toebehoren zoals katten mand krabpaal brokjes)
voer 12.50 3 x 12 zakjes whiskas plus 2 zakjes junior brokken
katten stoeltje 2.50
kattenbak plus speeltjes 12.50 ( korting plus tegoed bonnen)
katten grind gratis
voer bakjes 2 euro
reismand gratis

kosten castratie plus inenting jonge kitten komen er nog bij
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)

Laatst gewijzigd op 02-05-2009 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 18:19
Verwijderd
hee, wij hebben 3 katten, eentje heeft nu, alweer, een nestje van 5. ze krijgt ongeveer 2x per jaar een nestje !! m'n moeder is het nu onderhand wel beu. Ze mogen naar binnen wanneer ze willen, maar 's nachts is het dde bedoeling dat ze in de schuur slapen..
wat ze kosten zeg mar weet ik niet... maar die zakken voer gaan er verdacht snel doorheeen kan ik je vertellen !!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2009, 11:37
Verwijderd
Hey, hoe gaat het nu met Tommie?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:02
yayminay
yayminay is offline
ik woon alleen, heb 1 kat en heb een zomerhuisje en woon aan het land. mn kat gaat overdag vaak naar buiten om muizen te vangen (die ze dan op de deurmat neerlegt, en die ik vaak te laat opmerk)
het is een kat die veel in beweging is, dus binnen houden kan ik dr echt niet aan doen.
over anderhalve week krijg ik een kitten, daar hoop ik wel iets meer een binnenkat van te maken, maar het ligt ook een beetje aan het karakter van het beestje.... als het ook zo'n avonturier wordt, ga ik dr niet opsluiten.

in de zomer krijgt ze brokjes en water met een scheutje kattenmelk (voor de smaak, anders drinkt ze te weinig)
en in de winter krijgt ze ook vleesvoer, omdat ze de neiging heeft af te vallen. ze krijgt s'morgens en s'avonds haar bakje bijgevuld. meestal eet ze die helemaal leeg, maar niet altijd.

als ik een paar dagen weg ben, zet ik water en voer onder de tuintafel. ben ik langer weg, word poes verzorgd door mn ouders.

enne ze komt uit het asiel, was toen vier maanden oud. asiel raad ik persoonlijk af, maar dat komt door mijn ervaringen met dat asiel. misschien zijn er ook leuke katten en goede asiels...... je weet het nooit
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik!, maar "poes" (ja das der naam, ze luistert toch naar niks anders ) woont nu bij mn zusje want die heeft meer tijd en ruimte.

Citaat:
Hoe leef jij (wat voor huis),
de poes zit nu in een herenhuis 19e eeuwse stijl, 3 verdiepingen maar eigenlijk zit ze alleen benedern, maar we hebben ook meerdere katten op een flatje gehad en dat ging ook prima.
Citaat:
komt de kat buiten,
Tuin anders wordt ze gestolen
Citaat:
wat ben je ongeveer per maand kwijt aan de kat,
Dat antwoord zou ik je schuldig moeten blijven maar met inentingen, knippen e.d. zaken erbij kan dat best een aardige duit zijn.
Citaat:
wat voor eten geef je,
Och deze eet zo'n beetje alles wat leeft geleefd heeft of levenloos is, maar ik heb ook kieskeurige katten gehad.
Citaat:
heeft jouw kat altijd een bak vol met eten of bepaalde eetmomenten,
Altijd een bak vol eten maar poes eet zo'n beetje 10 keer op een dag een klein beetje, dat is ook het geniale aan katten die schrokken niet zoals honden alles gelijk naar binnen.
Citaat:
wat doe je als je een keer 2 of 3 dagen niet thuis bent,
Iemand regelen om het water te verversen en te controleren of er nog voer staat (en een aai geven natuurlijk)
Citaat:
waar heb je de kat vandaan, hoe oud was hij toen?
van de audiozaak-kerel, ze was toen 6 weken, we hadden ook nog een schildpad katje die echt te lief voor woorden was, maar die is eens uit het raam gehobbeld en is nooit meer terug gekomen


dit zijn ze samen toen ze nog kleiner waren

en dit is mevrouw vandaag de dag, mongool dat ze is...
maar wel liev&sagt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 18:03
boet
Avatar van boet
boet is offline
Ik had een kat
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 13:02
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Ik had een kat
Aj... sorry

hoe leef je
In een appartement met drie grote kamers (exclusief keuken en badkamer).

Komt de kat buiten?
Neen.

Kosten per maand?
Tgoh... moeilijk in te schatten, maar ik gok op een kleine 30€ per maand (inclusief dierenarts).
Eten koop ik meteen per 30kg zodat ik voordeligere prijzen krijg. Sowieso is de eerste maand duurst omdat je dan je kat moet 'installeren' é: krabpaal, kattenbak, castratie/sterilisatie, ...

Eten
Billie krijgt 80g droogvoer per dag van Sanabelle (Hair & Skin). Dat zal stijgen, naarmate hij groeit. (Hij weegt nu 5kg, en zal als volwassen kat 8kg wegen). Daarnaast krijgt hij 1 blikje natvoer verspreid over 3 dagen, als extraatje dus, van Purina Gourmet. Aangezien Billie een langharige raskat is, krijgt hij dus geen supermarktvoer. Dat kost mij 10€ per maand in totaal.

eetmomenten
Hij krijgt 40g droogvoer 's morgens en 40g droogvoer 's avonds. Het natvoer krijgt hij ook 's avonds. Dit is hij nu al gewend, en als wij de tijd uit het oog verliezen, komt hij het ons zelf wel melden.

wat doe je als je een keer 2 of 3 dagen niet thuis bent
Iemand vragen om af en toe eens langs te komen, zodat er voldoende vers water staat en voer. En Billie wordt graag geknuffeld dus dat moeten ze ook doen Nuja, we hebben enkele vrienden die het ons al zelf voorstellen, als we een weekendje weg gaan.

waar heb je de kat vandaan, hoe oud was hij toen?
Hij komt uit een gezin, waar ze nog een andere kater hadden. Beide katers kwamen niet overeen, dus hebben ze de jongste weggedaan. Wij hebben Billie dus overgenomen toen hij bijna 1 jaar was.






-
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 17:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
wat een poepie
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 23:05
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
ik heb er 2 een mix van siamees met een rode kater een een rode kater
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 15:09
Verwijderd
Ik heb twee stoere rode katers. Alletwee zijn ze ondertussen jeweetwel. Eentje is traag en lief en de ander verschrikkelijk paranoïde en lief.

Groot huis, grote tuin, ze slapen veel op bed en spelen met de hond.

Wat het kost? Geen flauw idee. Ik let niet op wat ik er aan uitgeef.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 23:56
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik woon in een rijtjeshuis met drie poezen. Sinds kort hebben ze een kattenluikje en dat is ideaal .
Ik ken wel mensen in studentenhuizen met katten en zolang de andere bewoners (en de huurbaas) er geen bezwaar tegen hebben, kunnen ze lekker rondlopen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 12:21
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Birmaantjeeees <3
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 01:20
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
mn ouders hebben twee katten..
eentje kan niet springen dus die mag naar buiten (kan ie toch niet over de schutting heen) , maar de andere kan wel springen dus die blijft gezellig binnen.
( http://www.youtube.com/watch?v=KzaYyGJFdY4 )
de ene kat is per toeval gekomen, als afdankertje van n zus van n aangetrouwde tante , vond m niet meer mooi na een maand ofzo (was toevallig net dr bril kwijt) die andere kat was n bewuste keus en is echt uitgezocht bij iemand waar net n stel jonge poesjes geboren was, t was de mooiste en liefste
de katten eten sochends en savonds uit n blikje, lekker verse vis ofzo en eten gezellig wat vlees mee bij t avondeten en verder overdag hebben ze lekkere brokjes . de ene kat is n beetje kieskeurig en eet alleen dure merken, kgeloof purina, die andere eet alles

ben benieuwd hoe dat gaat in n studentenhuis... leuk idee!
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 20:34
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mijn poes is vanmiddag aangereden Ze leeft nog, en zal waarschijnlijk ook herstellen, maar haar staart is gebroken en moet er voor ongeveer een derde afgehaald worden. Ze heeft een erge bloedneus en had een shock waardoor ze al haar ontlasting liet lopen. Gelukkig was de vrouw die haar aan reed zo lief om dat zelf te komen vertellen. Poes schoot alleen eerst weg onder bosjes en was een uur onvindbaar, dus ik was als ze dood dat ze ergens lag dood te gaan, maar gelukkig kwam ze uiteindelijk tevoorschijn en kon ik met haar naar de dierenarts racen. Pff En nu 24 uur in de gaten houden of ze niet toch een inwendige bloeding heeft oid.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 21:08
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Jeetje wat erg! Veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 21:44
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Pfft, gelukkig dat ze het toch nog gered heeft. Hopelijk blijft het de komend tijd goed gaan...
__________________
ohw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Katten te koop
Silver_Rose
7 22-12-2005 13:02
Verhalen & Gedichten En als ik nou eens...
*nerwen elensar
2 07-04-2005 16:25
Verhalen & Gedichten Katten hebben geen remmen - stemmen.
Verwijderd
28 12-10-2004 16:49
Flora & Fauna gedumpt katje?
tommygirl.S
18 31-08-2004 17:45
Flora & Fauna Mijn katten
Get pierced
5 10-10-2003 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.