Oud 03-05-2004, 22:57
Trisia
Trisia is offline
Ik heb nogal een probleem. Ik zit op het ROC volwassenonderwijs en doe HAVO. Mijn profielwerkstuk moest allang worden ingeleverd, maar de leraar zei er steeds niets van enzo en ondertussen was ik wel al begonnen en zelfs bijna klaar. Maar toen ging ik verhuizen en is het afmaken/inlveren er totaal bij ingeschoten! Nou kreeg ik zaterdag dus een brief met mn cijferlijst, allemaal voldoendes. En er zat een brief bij waar op stond dat ik dit jaar geen diploma zou kunnen halen met als reden het profielwerkstuk die ik dus nog niet had ingeleverd. Toen schrok ik me natuurlijk rot. Ik heb het meteen afgemaakt en de lerares 's avonds nog gemaild.

Mijn vraag; Mag ik nu echt geen examen meer doen? Ik las in een andere topic dat iemand zijn profielwerkstuk 18 mei nog mag inleveren. Maar ik ben bang dat de examencommissie de uitslag al binnen moet hebben...en dan ben ik echt de lul. Ik denk dat als het aan de school ligt dat ze me dan wel willen helpen, maar als die commissie(natuurlijk onafhankelijk van school) dat niet toelaat, dan heb ik echt pech. Ik zit nu nog de hele week in onzekerheid (vakantie) dus hoop dat sommige hier er wat vanaf weten.
Advertentie
Oud 04-05-2004, 00:08
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
kijk, met een beetje geschikte lerares/leraar moet het altijd lukken, 2 mensen uit mijn klas doen wél examen en moeten et beide nog inleveren.
Ik denk dat je echt de docent in kwestie even moet bellen.... Er zal nog wel wat te regelen zijn!

succes!
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 04-05-2004, 00:35
squat
squat is offline
Volgens de regels mag je wel examen doen als je je profielwerkstuk niet voldoende hebt. Voor de rest weet ik het niet, ik heb hem ook zondag pas ingeleverd.
Oud 04-05-2004, 10:53
wissie
wissie is offline
Volgens mij mag je wel examen doen als je profielwerkstuk niet voldoende is, maar krijg je alleen een diploma als je je profielwerkstuk hebt afgerond. Examen doen heeft dan dus weinig zin meer.

Ik weet het niet zeker
Oud 04-05-2004, 19:25
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik heb geen flauw idee
bij ons op school vertelden ze dat je eerst je profielwerkstuk in moet leveren voordat je examen mag doen.
Maar dat kunnen ze ook wel zeggen omdat je dan niets rond je examen hoeft te doen (en hun niet zo achter je broek aan hoeven te vangen).
Wij moesten hem namelijk begin december al inleveren. eigenlijk in oktober al maar jah deed niemand.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 04-05-2004, 21:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij mag je wel examen doen maar krijg je geen diploma zolang je je profielwerkstuk niet ingeleverd hebt en het niet voldoende of goed is. Ik weet dit alleen niet helemaal zeker. Ik heb overigens zelf mijn profielwerkstuk ook pas een week geleden ingeleverd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-05-2004, 21:50
wissie
wissie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-05-2004 @ 21:45 :
Volgens mij mag je wel examen doen maar krijg je geen diploma zolang je je profielwerkstuk niet ingeleverd hebt en het niet voldoende of goed is. Ik weet dit alleen niet helemaal zeker. Ik heb overigens zelf mijn profielwerkstuk ook pas een week geleden ingeleverd.
Maar in dat geval heeft het toch geen zin om examen te doen, want als het profielwerkstuk voor een bepaalde datum ingeleverd had moeten worden en dit niet is gebeurd, kan het toch niet meer voldoende worden?
Oud 07-05-2004, 17:59
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
je leraar kan het ook na die datum voldoende benoemen hoor, tenminste nog voor de diplome uitreiking.
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 07-05-2004, 23:03
Verwijderd
Ik weet niet precies wanneer de examens beginnen, maar ik heb het toendertijds 2 weken voor het eindexamen ingeleverd. Kreeg een lagere waardering vanwege de *lichtelijk* overschreden deadline, hoewel ik wel te horen kreeg dat het één van de betere was die de leraar had gelezen. Ah well.
Oud 07-05-2004, 23:13
Arox
Avatar van Arox
Arox is offline
Wat is iedereen laat met het inleveren ervan. Ik heb hem in januari al ingeleverd en zelfs toen was ik al te laat.

Bij ons moeten sommige leerlingen al verplicht aan het pws werken op en na school. Hij moet bij ons echt voor het examen ingeleverd worden. Eigenlijk al voor Kerst maja...


Weten jullie toevallig hoe ze dat doen met Handelingsdelen? Daar ben ik zelf een beetje laat mee
__________________
Topickiller
Oud 07-05-2004, 23:45
PV
PV is offline
Mja ik vond dat zo lame toendertijd.. het overgrote deel had het netjes op 1 februari af, en een of twee mensen die het aan hun laars hadden gelapt mochten 't alsnog eind april inleveren :/ Heb dan het lef om echt streng te zijn en ze uit te sluiten van het examen.
Oud 08-05-2004, 14:49
jamstalkershome
jamstalkershome is offline
Te laat inleveren van die dingen kan uitsluiting van je examens betekenen ja....

Succes!!


Jams
Oud 09-05-2004, 19:45
dls
Avatar van dls
dls is offline
je mag gewoon examen doen als je het niet inleverd (of veel te laat) Alleen heb je dan al de eerste onvoldoende op je lijst in je profiel staan. Je maakt het dus niet echt makkelijk voor jezelf

Te laat en dat terwijl je vanaf okt. de tijd hebt gehad
Oud 09-05-2004, 19:52
Trisia
Trisia is offline
Nou even een update! Heb mn lerares gemaild dat ik het helemaal vergeten was bla bla. Daarna kreeg ik een mail van haar dat ze zelf ook mijn werkstuk helemaal vergeten was! Ze schreef dat we het allemaal veel te druk hadden met alles en dat zulke dingen gebeuren WOEHOEEEEEEE hulde aan mijn lerares!! Ze gaat het morgen meteen nakijken! Dus GELUKKIG niets aan de hand
Oud 09-05-2004, 19:57
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
was sowieso niet erg geweest je kan examens doen als je geen profielwerkstuk hebt ingeleverd/onvoldoende hebt, maar je krijgt pas een diploma als het profielwerkstuk voldoende is.
__________________
doe maar wiebelen
Oud 10-05-2004, 15:26
squat
squat is offline
Citaat:
PV schreef op 07-05-2004 @ 23:45 :
Mja ik vond dat zo lame toendertijd.. het overgrote deel had het netjes op 1 februari af, en een of twee mensen die het aan hun laars hadden gelapt mochten 't alsnog eind april inleveren :/ Heb dan het lef om echt streng te zijn en ze uit te sluiten van het examen.
Ja verneuk een jaar en duizenden euro's om zoiets kinderachtigs als een profielwerkstuk. Ik vind het al bullshit dat we zoiets moeten maken. Vind eigenlijk dat ze mensen die het op tijd inleveren strafpunten moeten geven want dat zijn vaak de mensen die met weken leren voor tentamens nog steeds maar zesjes halen. Terwijl de luie mensen die de dag voor het tentamen voor het eerst de stof lezen (en hun profielwerkstuk een paar weken voor de examens inleveren) nog voldoendes halen.

Laatst gewijzigd op 10-05-2004 om 15:28.
Oud 10-05-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 10-05-2004 @ 15:26 :
Ja verneuk een jaar en duizenden euro's om zoiets kinderachtigs als een profielwerkstuk. Ik vind het al bullshit dat we zoiets moeten maken. Vind eigenlijk dat ze mensen die het op tijd inleveren strafpunten moeten geven want dat zijn vaak de mensen die met weken leren voor tentamens nog steeds maar zesjes halen. Terwijl de luie mensen die de dag voor het tentamen voor het eerst de stof lezen (en hun profielwerkstuk een paar weken voor de examens inleveren) nog voldoendes halen.
Sorry hoor maar dit is echt een logica van niks. Mensen die hard werken strafpunten geven? Weet je zeker dat je dat bedoelt?

Ja, het profielwerkstuk is onzin, maar het moet nou eenmaal en als je het niet op tijd inlevert, dan hoor je mooi pech te hebben.
Oud 10-05-2004, 15:49
squat
squat is offline
Ja, dat bedoel ik. Mensen die ijverig zijn straffen.

Als ik blijf zitten (kleine kans) dan moet ik volgend jaar zelf mijn schoolgeld en geld voor boeken betalen. Bovendien zit ik dan nog een jaar langer op de middelbare school. Vind jij het logisch om iemand zo hard te straffen omdat hij wat later is met het opschrijven van bullshit voor een paar uurtjes? Iets wat trouwens nergens invloed op heeft behalve wat extra werk voor een docent in de laatste paar weken. Beetje slimme docent die beoordeelt het toch voldoende zonder het na te kijken.
Ads door Google
Oud 10-05-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 10-05-2004 @ 15:49 :
Ja, dat bedoel ik. Mensen die ijverig zijn straffen.

Als ik blijf zitten (kleine kans) dan moet ik volgend jaar zelf mijn schoolgeld en geld voor boeken betalen. Bovendien zit ik dan nog een jaar langer op de middelbare school. Vind jij het logisch om iemand zo hard te straffen omdat hij wat later is met het opschrijven van bullshit voor een paar uurtjes? Iets wat trouwens nergens invloed op heeft behalve wat extra werk voor een docent in de laatste paar weken. Beetje slimme docent die beoordeelt het toch voldoende zonder het na te kijken.
Mensen die ijverig zijn die zijn geschikt voor het systeem dat tweede fase heet. Waarom zou je ze dan straffen? De pure frustratie van jouw kant dat je niet in het systeem past omdat je 1. niet je best doet en 2. niet hard genoeg werkt is volledig je eigen schuld. Jij zou dus gestraft moeten worden en niet de mensen die hun best doen voor school. En hun profielwerkstuk op tijd af hebben, zoals in de regelementen staat.
Oud 10-05-2004, 17:00
PV
PV is offline
Citaat:
squat schreef op 10-05-2004 @ 15:26 :
Ja verneuk een jaar en duizenden euro's om zoiets kinderachtigs als een profielwerkstuk. Ik vind het al bullshit dat we zoiets moeten maken. Vind eigenlijk dat ze mensen die het op tijd inleveren strafpunten moeten geven want dat zijn vaak de mensen die met weken leren voor tentamens nog steeds maar zesjes halen. Terwijl de luie mensen die de dag voor het tentamen voor het eerst de stof lezen (en hun profielwerkstuk een paar weken voor de examens inleveren) nog voldoendes halen.
Het is gewoon iets wat je af moet hebben, punt. Net als leesdossiers, schrijfdossiers, praktische opdrachten en wat al niet meer. Mensen die gewoon normaal doen wat ze moeten doen, daarom straf geven, is echt belachelijk.
Oud 10-05-2004, 17:11
Verwijderd
@squat: Als je beseft dat het om een jaar en veel geld gaat, waarom lever je het dan niet gewoon op tijd in?

Verder mis ik nog steeds totaal de logica achter mensen die het wel op tijd af hebben strafpunten geven. Is het niet meer omdat jij het niet op tijd af hebt oid?
Oud 10-05-2004, 17:24
squat
squat is offline
't Is ook niet serieus. Ik zeg dat alleen omdat ik mij erger aan mensen die vinden dat je geen examen mag doen als je het niet in Januari af hebt.

Citaat:
Mensen die ijverig zijn die zijn geschikt voor het systeem dat tweede fase heet. Waarom zou je ze dan straffen? De pure frustratie van jouw kant dat je niet in het systeem past omdat je 1. niet je best doet en 2. niet hard genoeg werkt is volledig je eigen schuld. Jij zou dus gestraft moeten worden en niet de mensen die hun best doen voor school. En hun profielwerkstuk op tijd af hebben, zoals in de regelementen staat.
Ik ben dan ook in veel opzichten tegen de tweede fase. Ik doe inderdaad niet mijn best nee, ik word dan ook niet echt gestimuleerd om mijn best te doen. Hoe zelfstandelijk ze ook zeggen dat de tweede fase is, ik word nog steeds als een kind behandeld en docenten vinden het nog steeds leuk om macht uit proberen te oefenen over leerlingen. Accepteer nou maar dat ik geen huiswerk maak.

Dat ik niet hard genoeg werk is onzin natuurlijk. Ik doe bijna niets. Ik maak geen huiswerk en denk niet eens aan school als ik thuis ben. Toch haal ik mijn VWO... makkelijk. Ik zou niet gestraft moeten worden, ze zouden moeten zorgen dat ik school wat interessanter vind.

Trouwens, in de regelementen staat dat je je examen mag doen als je je profielwerkstuk niet hebt ingeleverd. Ook staat er niet dat je na januari het niet meer in mag leveren. Je moet wel zorgen dat er een voldoende staat wil je je diploma halen. Dus als we op die tour gaan... waarom zou ik gestraft moeten worden?

Laatst gewijzigd op 10-05-2004 om 17:28.
Oud 10-05-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 10-05-2004 @ 17:24 :
Dat ik niet hard genoeg werk is onzin natuurlijk. Ik doe bijna niets. Ik maak geen huiswerk en denk niet eens aan school als ik thuis ben. Toch haal ik mijn VWO... makkelijk. Ik zou niet gestraft moeten worden, ze zouden moeten zorgen dat ik school wat interessanter vind.
School is wat je er zelf van maakt, en dat je vind dat je wel hard werkt is juist onzin. Want wat doe je er nou voor? Je bent slim, en verder?

Ik kan zonder hard te werken mijn vwo misschien ook wel halen, maar ik laat het daar niet op aankomen. Dat getuigt mijns inziens van meer intelligentie dan jouw instelling.
Oud 10-05-2004, 17:34
squat
squat is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-05-2004 @ 17:30 :
School is wat je er zelf van maakt, en dat je vind dat je wel hard werkt is juist onzin. Want wat doe je er nou voor? Je bent slim, en verder?

Ik kan zonder hard te werken mijn vwo misschien ook wel halen, maar ik laat het daar niet op aankomen. Dat getuigt mijns inziens van meer intelligentie dan jouw instelling.
Ik zei dat ik hard genoeg werk, niet dat ik hard werk. Groot verschil.

Ben het trouwens met je eens. Het is slimmer om gewoon hard te werken en het makkelijk te halen en voordeel te krijgen bij studies waar numerus fixus van toepassing is. Ik heb daar simpelweg de discipline niet voor.
Oud 10-05-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 10-05-2004 @ 17:34 :
Ben het trouwens met je eens. Het is slimmer om gewoon hard te werken en het makkelijk te halen en voordeel te krijgen bij studies waar numerus fixus van toepassing is. Ik heb daar simpelweg de discipline niet voor.
Wil je dat dan niet afreageren op mensen die daar wél de discipline voor hebben?
Advertentie
Oud 10-05-2004, 18:29
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Wij moesten em in december al inleveren...maar moest wel voldoende zijn. Over straffen over te laat inleveren is nooit een woord gevallen, zou het dus niet weten. Hetis wel een handelingsdeel en die moeten allemaal op tijd en voldoende zijn.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Oud 10-05-2004, 22:07
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
mijn pws ligt nu ook voor de tweede keer bij de docent op zn bureau, maar eigenlijk hoop ik wel dat het nu goed is. bij ons op school zeiden ze dat je wel mag deelnemen aan het examen, maar dat je het pws dan alsnog moet afronden, na de examens, totdat het voldoende is
__________________
nooit meer
Oud 11-05-2004, 09:33
dls
Avatar van dls
dls is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-05-2004 @ 16:14 :
Mensen die ijverig zijn die zijn geschikt voor het systeem dat tweede fase heet. Waarom zou je ze dan straffen? De pure frustratie van jouw kant dat je niet in het systeem past omdat je 1. niet je best doet en 2. niet hard genoeg werkt is volledig je eigen schuld. Jij zou dus gestraft moeten worden en niet de mensen die hun best doen voor school. En hun profielwerkstuk op tijd af hebben, zoals in de regelementen staat.
HELEMAAL MEE EENS
Oud 11-05-2004, 11:09
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
squat schreef op 10-05-2004 @ 15:49 :
Ja, dat bedoel ik. Mensen die ijverig zijn straffen.

*eens is met Krummeltje*
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 14-05-2004, 14:45
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
bij mij was het redelijk streng. We moesten hem de donderdag na de kerstvakantie inleveren, en kregen 'm dan binnen 2 weken terug. Eind februari moest hij dan helemaal voldoende zijn, veel mensen moet nog een paar kleine aanpassingen maken. Als het toen niet af was mocht je nog 2 weken doorwerken, maar als het DAN niet af was had je echt dikke pecht... zeiden ze. Is niet voorgevallen dus ik weet niet of het ook echt zo streng is. Lijkt mij dat ze het pas echt moeten weten op het moment dat ze de cijfers richting inspectie moeten sturen?
Oud 14-05-2004, 15:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was ook vrij laat met inleveren, heb het 27 april ingeleverd maar mijn docent heeft gezegd dat het iig voldoende is en dat het misschien nog een goed wordt, hij kijkt PO's en PWS'en altijd twee keer na. Er hoeft iig niets meer aan te gebeuren dus dat is wel fijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-05-2004, 16:14
lacaku
lacaku is offline
Officieel mag je geen examen meer doen als je je profielwerkstuk nu nog niet had ingeleverd. Maar soms zijn er wat dingen te regelen op school. Ik zit zelf ook op ROC en we moesten het al in februari inleveren. Uiterste datum was 21 april.. Er zijn een stuk of zes mensen die geen diploma krijgen. Je mag dus wel gewoon examen doen, maar je krijgt geen diploma totdat je profielwerkstuk helemaal is goed gekeurd.
Oud 14-05-2004, 19:05
Trisia
Trisia is offline
Even voor de duidelijkheid; het is gelukkig allemaal goed gekomen en het de beoordeling is zelfs 'goed'. In ieder geval een opluchting!
Oud 14-05-2004, 19:14
jamstalkershome
jamstalkershome is offline
Goedzo Dikke pluim

Jams
Oud 14-05-2004, 19:41
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Trisia schreef op 14-05-2004 @ 19:05 :
Even voor de duidelijkheid; het is gelukkig allemaal goed gekomen en het de beoordeling is zelfs 'goed'. In ieder geval een opluchting!
gefeliciteerd
Oud 14-05-2004, 22:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
en ik maar denken dat ik laat was, terwijl ik half maart de beoordeling voldoende kreeg

Oh voor geinteresseerden, bij ons was begin februari het eerste beoordelingsmoment, en begin maart het tweede/definitieve. Volgens ons eigen systeem was ik dus te laat... maarjah ik was niet eens de laatste. Ze hadden bij ons de echte deadline op 1 april gezet... blijkbaar is dat niet eens de deadline. Conclusie: het is niet zo streng als ze het doen lijken met die inleverdatum. Volgens mij is het meer om je te dwingen om aan het werk te gaan zodat je niet opgezadeld wordt met veel te veel werk.

Gefeliciteerd met je "goed", trouwens
Ads door Google
Oud 14-05-2004, 23:09
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Daboman schreef op 14-05-2004 @ 22:57 :
Conclusie: het is niet zo streng als ze het doen lijken met die inleverdatum. Volgens mij is het meer om je te dwingen om aan het werk te gaan zodat je niet opgezadeld wordt met veel te veel werk.

Gefeliciteerd met je "goed", trouwens
en dat ze zelf niet op het laatste moment heel veel moeten doen, denk ik. Bij mij wel in ieder geval wel zo, duurde best lang voordat iedereen de eerste beoordeling terug had....
Oud 14-05-2004, 23:23
sdekivit
sdekivit is offline
zelfs al heb je al examen gedaan kun je je profielwerkstuk nog inleveren. Het is alleen zo dat je alleen diploma kunt krijgen als je echt alles hebt gedaan. Dus ook als je examen hebt gedaan en je zou slagen kun je je profielwerkstuk nog in spetember inlevberen en krijg je dan je diploma.

Tenminste dat ik gehoord
Oud 14-05-2004, 23:27
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 14-05-2004 @ 23:23 :
zelfs al heb je al examen gedaan kun je je profielwerkstuk nog inleveren. Het is alleen zo dat je alleen diploma kunt krijgen als je echt alles hebt gedaan. Dus ook als je examen hebt gedaan en je zou slagen kun je je profielwerkstuk nog in spetember inlevberen en krijg je dan je diploma.

Tenminste dat ik gehoord
sluit ik me bij aan geloof ik. Die deadline waar ze op school zo over lopen te zeiken, is niet zo streng als dat ze doen voorkomen
Oud 15-05-2004, 01:01
Tribe_Punker19
Avatar van Tribe_Punker19
Tribe_Punker19 is offline
Citaat:
Arox schreef op 07-05-2004 @ 23:13 :
Wat is iedereen laat met het inleveren ervan. Ik heb hem in januari al ingeleverd en zelfs toen was ik al te laat.

Bij ons moeten sommige leerlingen al verplicht aan het pws werken op en na school. Hij moet bij ons echt voor het examen ingeleverd worden. Eigenlijk al voor Kerst maja...


Weten jullie toevallig hoe ze dat doen met Handelingsdelen? Daar ben ik zelf een beetje laat mee
k moest mn handelingsdelen al voor april afhebben, maar mn PWS heb ik pas voor de meivakantie ingeleverd
Oud 15-05-2004, 01:05
Tribe_Punker19
Avatar van Tribe_Punker19
Tribe_Punker19 is offline
Citaat:
Trisia schreef op 14-05-2004 @ 19:05 :
Even voor de duidelijkheid; het is gelukkig allemaal goed gekomen en het de beoordeling is zelfs 'goed'. In ieder geval een opluchting!
Goed zo!


K kreeg vandaag mn beoordeling voor mn profielwerkstuk terug, een voldoende. K ben er wel blij mee want de eerste versie was een onvoldoende
Oud 19-05-2004, 17:26
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 14-05-2004 @ 23:23 :
zelfs al heb je al examen gedaan kun je je profielwerkstuk nog inleveren. Het is alleen zo dat je alleen diploma kunt krijgen als je echt alles hebt gedaan. Dus ook als je examen hebt gedaan en je zou slagen kun je je profielwerkstuk nog in spetember inlevberen en krijg je dan je diploma.
Tenminste dat ik gehoord
Oh dat hoop ik. Mijn pws is namelijk afgekeurd en mijn docent accepteert geen herziening meer(kutwijf maar dat terzijde). Met als gevolg dat ik mn pws volgend jaar moet inleveren. Maar ik mag nu wel gewoon alle examens maken. Als ik daarvoor slaag en ik lever mijn pws in in september, heb ik alsnog mn diploma dan... Als wat jij zegt klopt.
Oud 20-05-2004, 15:44
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Bij ons mag je je PWS ook na je examens nog inleveren...
Je krijgt alleen geen diploma zolang je PWS niet voldoende is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 24-05-2004, 20:19
APRILIA RS
Avatar van APRILIA RS
APRILIA RS is offline
Citaat:
Trisia schreef op 03-05-2004 @ 22:57 :
Ik heb nogal een probleem. Ik zit op het ROC volwassenonderwijs en doe HAVO. Mijn profielwerkstuk moest allang worden ingeleverd, maar de leraar zei er steeds niets van enzo en ondertussen was ik wel al begonnen en zelfs bijna klaar. Maar toen ging ik verhuizen en is het afmaken/inlveren er totaal bij ingeschoten! Nou kreeg ik zaterdag dus een brief met mn cijferlijst, allemaal voldoendes. En er zat een brief bij waar op stond dat ik dit jaar geen diploma zou kunnen halen met als reden het profielwerkstuk die ik dus nog niet had ingeleverd. Toen schrok ik me natuurlijk rot. Ik heb het meteen afgemaakt en de lerares 's avonds nog gemaild.

Mijn vraag; Mag ik nu echt geen examen meer doen? Ik las in een andere topic dat iemand zijn profielwerkstuk 18 mei nog mag inleveren. Maar ik ben bang dat de examencommissie de uitslag al binnen moet hebben...en dan ben ik echt de lul. Ik denk dat als het aan de school ligt dat ze me dan wel willen helpen, maar als die commissie(natuurlijk onafhankelijk van school) dat niet toelaat, dan heb ik echt pech. Ik zit nu nog de hele week in onzekerheid (vakantie) dus hoop dat sommige hier er wat vanaf weten.
Het komt wel altijd goed hoor een vriend van mij heeft het pas na ze examens vorige jaar ingeleverd

maar een vraagje hoe is dat nou volwassen onderwijs havo

wil het ook doen als ik niet slaag

en als je zoiets haalt geldt het toch gewoon als een havo diploma ?

kan je toch gewoon een hbo vervolgopeiding doen?
__________________
Er zijn geen nieuwe reacties op je aangemelde topics in de afgelopen 576 dagen. (tijd geleden op het forum ben geweest :P )
Oud 24-05-2004, 23:01
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Heb geen tijd om alles nu nog te lezen (moet nog wel wat leren, dus drukdrukdruk) Maar ik had een soortgelijk probleem. Mijn profielwerkstuk was niet goedgekeurd voor de examens, nu wordt ie alsnog na de examens nagekeken en kan ik mijn diploma ws pas later krijgen (aug. hoorde ik ergens, ligt eraan wanneer de docent tijd/zin heeft om hem na te kijken)

Trouwens, het heeft altijd zin om je examen te doen want je kunt je deelcertificaten sowieso krijgen ja!

Reactie op bovenstaande poster:
Ja, als je diploma haalt op volwassenonderwijs is dat even geldig als ieder 'ander' havo-diploma. Ook als je je havo-certificaten inruilt voor je diploma, is het diploma hetzelfde.

Bij mij op school is het trouwens nog weer anders.. ik doe een zogenaamd 'havo-vangnet'. Ik doe dus vwo (met geschiedenis op havo niveau extra) en mocht ik nu zakken, dan worden mijn cijfers omgezet naar havo en als ik dan aan de slagingsnorm voldoe krijg ik nog gewoon een havo diploma ipv een vwo (plus vwo certificaten).. op zich relaxed systeem

Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 23:04.
Oud 25-05-2004, 13:56
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
r0bert schreef op 24-05-2004 @ 23:01 :
Heb geen tijd om alles nu nog te lezen (moet nog wel wat leren, dus drukdrukdruk) Maar ik had een soortgelijk probleem. Mijn profielwerkstuk was niet goedgekeurd voor de examens, nu wordt ie alsnog na de examens nagekeken en kan ik mijn diploma ws pas later krijgen (aug. hoorde ik ergens, ligt eraan wanneer de docent tijd/zin heeft om hem na te kijken)

Trouwens, het heeft altijd zin om je examen te doen want je kunt je deelcertificaten sowieso krijgen ja!

Reactie op bovenstaande poster:
Ja, als je diploma haalt op volwassenonderwijs is dat even geldig als ieder 'ander' havo-diploma. Ook als je je havo-certificaten inruilt voor je diploma, is het diploma hetzelfde.

Bij mij op school is het trouwens nog weer anders.. ik doe een zogenaamd 'havo-vangnet'. Ik doe dus vwo (met geschiedenis op havo niveau extra) en mocht ik nu zakken, dan worden mijn cijfers omgezet naar havo en als ik dan aan de slagingsnorm voldoe krijg ik nog gewoon een havo diploma ipv een vwo (plus vwo certificaten).. op zich relaxed systeem
waarom is er bij mijn op school nooit iets verteld over dat systeem
Oud 25-05-2004, 16:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 25-05-2004 @ 13:56 :
waarom is er bij mijn op school nooit iets verteld over dat systeem
heb daar nog nooit van gehoord
maarre ik vind wel beetje je eigen schuld :$
je weet vanaf het begin al dat je dat in moest leveren... :$

maar bij ons moest het ook voldoende zijn
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Slechte docent
NaamInGebruik
10 07-05-2013 01:22
Studeren Vavo bijna 18
Kinderachtig
7 21-01-2011 21:20
Algemene schoolzaken Wat is een profielwerkstuk?
Verwijderd
7 16-05-2002 08:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.