Oud 28-02-2019, 23:07
Verwijderd
(sorry voor m'n soms absurd slechte vorm van iets te vertellen)
Hoihoi,
Achtergrond info:
Groep 7 overgeslagen, wat Nederlandse basis gemist daardoor. Basisschool ging me heel makkelijk af.

In de 1ste van het VWO wist ik niet hoe ik moest leren, en van moeite in de klas doen was ik niet, Frans basis kon ik nooit maar met woordjes alleen ging het al goed. voor Nederlands waar je minimaal een 5 voor moest staan stond ik een 5 waardoor ik net overging. Voor alle andere vakken(- Geschiedenis, rotvak) ging ik makkelijk over.

De 2de, ik kreeg steeds meer moeite met vooral Frans en Nederlands, want zonder basis word hetgene er na moeilijk, beide Frans en Nederlands docenten waren niet de aardigste dus met vragen over basis kreeg ik het standaard antwoord:'Ja zoek zelf maar op' wat ik ook deed maar niet voldoende was. Dit jaar kregen we ook Duits er bij, en ja, netzo als met het eerste jaar Frans ging ik over op alleen woordjes leren. Aan het eind van het jaar deed ik zo m'n best met een geweldige eindsprint. En voor Nederlands stond ik daardoor net een 4.7 dus ging ook maar net over. Voor geschiedenis een 4 dus ook maar net. Nu terug kijkend op die 2 jaar was mijn werkhouding en bijhouden van stof niet bepaald goed. Ik was zo uitgeput dat ik

De 3de slecht begon, had nogsteeds geen zin in nog een jaar, ik deed niks in lessen, zat alleen maar op mn tellie. en leerde niks het begin van het jaar behalve scheikunde ging ruk, Ik spiekde voor alles en leerde niet. Met mijn al slechte basis en slechte inzet dit jaar ging ieder(except Engels en Scheikunde) cijfer fout.
Ik haalde ook voor GS een 1 omdat ik maar 2 punten had niet omdat ik spiekde.

Na veel mentor gesprekken kwam er uit dat ik dit jaar overnieuw zou doen, met verschillende school activiteiten niet mee zou doen om alles bij te spijkeren.
Na dat gesprek deed ik nogsteeds niet veel omdat ik 2 keer een rode kaart bij het vak waar mijn telefoon vaak werd afgepakt en de relatie tussen mij en docent niet bepaald goed was, Nederlands. Ik haalde een 2.3 voor mijn betoog, no way dat ik dit jaar zou halen.

Nu 2 weekjes later in bijna maart besefte ik dat het ook anders kon, na mijn eerste existentiële crisis(zowat schreeuwend van nee ik wil niet dood zo) en speech naar mezelf over hoe ik 1 kans heb om dit leven zo goed mogelijk te maken, heb ik de switch voor school aangezet, ik deed bij NL mijn werk en vond het zelfs leuk ook, eens wat anders dan vervelen tijdens de lessen, bij alle vakken ging ik zo te werk en stelde veel vragen, ik leerde zelf, maakte woordkaartjes, maakte zelfs mijn opdrachten(wat ik nooit deed)en ontving veel complimententen, de Nederlands(en nog wat andere) docent was trots op me. Nu ben ik bezig om voor meerdere vakken, met hulp van de docenten, alles bij te spijkeren zodat ik volgend jaar de 3de en hopelijk de rest van het VO goed kan afleggen.

Kleine samenvatting:
Slechte basis, deed niks, verveelde tijdens lessen, slechte docent-leerling relaties, dit jaar overnieuw, deed in een keer mijn best en vind school nu nog leuk ook.

Wat vinden jullie dat er is gebeurd? Behalve dat mijn houding echt stupid was ja ik weet het.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2019, 23:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Hold on, jij zei toch dat je mavo deed?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Hold on, jij zei toch dat je mavo deed?
Hold on, iirc nee.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Hold on, jij zei toch dat je mavo deed?
Citaat:
Hold on, iirc nee.
Nope, staat ook op m'n profiel schooltype VWO
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:16
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Krijg je nu wel voldoendes
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
oh dat was een andere user lol
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Krijg je nu wel voldoendes
Toetsweek in 2 weken, nieuwe telefoon over 1, als ik de verlijding kan weerstaan waarschijnlijk alles behalve de vakken met nogsteeds een te slechte basis. Ben pas 1 week bezig met back to de basis
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:23
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Toetsweek in 2 weken, nieuwe telefoon over 1, als ik de verlijding kan weerstaan waarschijnlijk alles behalve de vakken met nogsteeds een te slechte basis. Ben pas 1 week bezig met back to de basis
Tip: Oefen ook de Nederlandse grammatica en spelling.

Want ik zie wel wat fouten in je topic xd.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:24
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je nog over wilt, werkt het zeker als je idd die gemotiveerde houding blijft aannemen en je best blijft doen. Als je cijfers blijven stijgen kun je wellicht aantonen dat je het niveau prima aan kan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Als je nog over wilt, werkt het zeker als je idd die gemotiveerde houding blijft aannemen en je best blijft doen. Als je cijfers blijven stijgen kun je wellicht aantonen dat je het niveau prima aan kan.
Yes alleen dit jaar overnieuw doen is al een feit
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:30
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Yes alleen dit jaar overnieuw doen is al een feit
Waarom? Je bent toch pas halverwege het jaar? Als je je cijfers ophaalt en je attitude wijzigd kun je toch gewoon aantonen dat je prima thuishoort in je leerlijn?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Yes alleen dit jaar overnieuw doen is al een feit
Houd die gemotiveerde houding en doe je best.
Als je dat niet doet dan ga je afstromen naar de havo en dan krijg je eventueel later spijt van dat je het vwo niet hebt afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Je bent toch pas halverwege het jaar? Als je je cijfers ophaalt en je attitude wijzigd kun je toch gewoon aantonen dat je prima thuishoort in je leerlijn?
Ehh,nee is besloten ivm met grote achterstanden. I sta een 8x 1.3 voor GS, een 16x 3,3 voor NE, een 12x 4.5 voor FR en ong hetzelfde voor duits, ik zit ook na volgende toetsweek niet meer in V3A maar in TJ(Tussenjaar), ik doe dan een custom bijspijker programma voor paar vakken maar doe normaal mee in de rest van de tijd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:45
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ehh,nee is besloten ivm met grote achterstanden. I sta een 8x 1.3 voor GS, een 16x 3,3 voor NE, een 12x 4.5 voor FR en ong hetzelfde voor duits, ik zit ook na volgende toetsweek niet meer in V3A maar in TJ(Tussenjaar), ik doe dan een custom bijspijker programma voor paar vakken maar doe normaal mee in de rest van de tijd
Dan nog is het goed om je in te zetten zoals je de afgelopen week hebt gedaan. Hou dit vast, het werkt ook alleen als jij zelf inziet waarom school belangrijk is, dan pas kun je je ook echt blijven inzetten.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Dan nog is het goed om je in te zetten zoals je de afgelopen week hebt gedaan. Hou dit vast, het werkt ook alleen als jij zelf inziet waarom school belangrijk is, dan pas kun je je ook echt blijven inzetten.
jazeker
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Als je zulke slechte cijfers haalt, moet je JUIST gaan ophalen!!! Anders haal je de havo niet eens, en stroom je nog harder af, namelijk naar VMBOt
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Als je zulke slechte cijfers haalt, moet je JUIST gaan ophalen!!! Anders haal je de havo niet eens, en stroom je nog harder af, namelijk naar VMBOt
Ik bedoel de verschil tussen 3 havo en 3 vwo is niet zo groot.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Als je zulke slechte cijfers haalt, moet je JUIST gaan ophalen!!! Anders haal je de havo niet eens, en stroom je nog harder af, namelijk naar VMBOt
Ben ik ook aan het doen, mogelijk niet goed leesbaar door mijn piekfijne(sarcasme) zins/verhaal vorming
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2019, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel de verschil tussen 3 havo en 3 vwo is niet zo groot.
Maar als ik van vwo 3 naar havo 4 zou gaan zou naar vwo naar vwo 4 en niet naar vwo 5 zijn
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:53
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Het is trouwens opnieuw in plaats van overnieuw

Of overdoen, dat mag ook
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:53
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Maar als ik van vwo 3 naar havo 4 zou gaan zou naar vwo naar vwo 4 en niet naar vwo 5 zijn
Sorry, maar wat?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Als je zulke slechte cijfers haalt, moet je JUIST gaan ophalen!!! Anders haal je de havo niet eens, en stroom je nog harder af, namelijk naar VMBOt
Citaat:
Nu 2 weekjes later in bijna maart besefte ik dat het ook anders kon, na mijn eerste existentiële crisis(zowat schreeuwend van nee ik wil niet dood zo) en speech naar mezelf over hoe ik 1 kans heb om dit leven zo goed mogelijk te maken, heb ik de switch voor school aangezet, ik deed bij NL mijn werk en vond het zelfs leuk ook, eens wat anders dan vervelen tijdens de lessen, bij alle vakken ging ik zo te werk en stelde veel vragen, ik leerde zelf, maakte woordkaartjes, maakte zelfs mijn opdrachten(wat ik nooit deed)en ontving veel complimententen, de Nederlands(en nog wat andere) docent was trots op me. Nu ben ik bezig om voor meerdere vakken, met hulp van de docenten, alles bij te spijkeren zodat ik volgend jaar de 3de en hopelijk de rest van het VO goed kan afleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar wat?
Zou ik fout kunnen hebben maar volgens mij als ik de vwo route wil afleggen kan ik beter dit jaar over doen dan naar havo gaan omdat van havo naar vwo moeilijker is
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:55
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
4 vwo is eigenlijk 4/5 havo in een jaar als ik dat correct heb.
5/6 vwo zijn examen jaren.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:55
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Maar als ik van vwo 3 naar havo 4 zou gaan zou naar vwo naar vwo 4 en niet naar vwo 5 zijn
Wat probeer je te zeggen?

Vooral de overgang van vwo 3 naar vwo 4 is groot. Zorg dat die basis er dan goed in zit, die zul je nodig hebben.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2019, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Het is trouwens opnieuw in plaats van overnieuw

Of overdoen, dat mag ook
Tja, wat valt er te verwachten met een 4x tellende 2.3 voor een tekst schrijven?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:56
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wat probeer je te zeggen?

Vooral de overgang van vwo 3 naar vwo 4 is groot. Zorg dat die basis er dan goed in zit, die zul je nodig hebben.
1 - 3 havo/vwo is toch ongeveer gelijk aan een vmbo tl diploma?
In verband dat je naar het mbo (niveau 4) kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:57
Verwijderd
Citaat:
4 vwo is eigenlijk 4/5 havo in een jaar als ik dat correct heb.
5/6 vwo zijn examen jaren.
Yup

Citaat:
Wat probeer je te zeggen?

Vooral de overgang van vwo 3 naar vwo 4 is groot. Zorg dat die basis er dan goed in zit, die zul je nodig hebben.
Idk maar hou het er maar op dat ik probeerde te zeggen dat van havo naar vwo moeilijker is dan dit jaar over doen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:58
Verwijderd
Citaat:
1 - 3 havo/vwo is toch ongeveer gelijk aan een vmbo tl diploma?
In verband dat je naar het mbo (niveau 4) kan gaan.
Als je naar VWO 4 zou gaan kan je idd MBO gaan doen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:58
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Tja, wat valt er te verwachten met een 4x tellende 2.3 voor een tekst schrijven?
Daarom, laat jezelf verbeteren en steek er wat van op, goed bedoeld

Citaat:
1 - 3 havo/vwo is toch ongeveer gelijk aan een vmbo tl diploma?
In verband dat je naar het mbo (niveau 4) kan gaan.
Klopt
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-02-2019, 23:59
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Idk maar hou het er maar op dat ik probeerde te zeggen dat van havo naar vwo moeilijker is dan dit jaar over doen
Waarom zou je ook willen terugzakken van vwo naar havo om vervolgens toch op vwo te willen uitstromen? Blijven zitten is dan zeker een betere optie.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je ook willen terugzakken van vwo naar havo om vervolgens toch op vwo te willen uitstromen? Blijven zitten is dan zeker een betere optie.
Ja daarom zit ik volgende periode ook in TJV3A (klasnaam voor Tussen Jaar V3A)
Doubleren is al zeker dus ik volg de rest van dit jaar een ander programma dan mijn klasgenoten
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 00:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja daarom zit ik volgende periode ook in TJV3A (klasnaam voor Tussen Jaar V3A)
Doubleren is al zeker dus ik volg de rest van dit jaar een ander programma dan mijn klasgenoten
Wat wil je later worden?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je later worden?
Stond in 1ste en 2de een 9.7 gem voor Informatica(gone in 3de) en in 3de(nu) een 8.7 voor Scheikunde.
Maar ik denk iets met technologie of Architect
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 00:19
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ja daarom zit ik volgende periode ook in TJV3A (klasnaam voor Tussen Jaar V3A)
Doubleren is al zeker dus ik volg de rest van dit jaar een ander programma dan mijn klasgenoten
Succes!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 09:10
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Het is trouwens opnieuw in plaats van overnieuw
Offtopic: Opnieuw en overnieuw zijn synonieme bijwoorden, dus je kunt ze beide gebruiken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2019, 10:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Offtopic: Opnieuw en overnieuw zijn synonieme bijwoorden, dus je kunt ze beide gebruiken.
Nein, het is opnieuw of over. Overnieuw is een contaminatie
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 11:07
Verwijderd
Lees veel Nederlandse boeken en maak op deze manier je de taal eigen, hierdoor ga je dingen herkennen. En lekker veel hier posten, want je wordt hier wel gecorrigeerd. Je Nederlands is echt bedroevend slecht.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 13:15
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Nein, het is opnieuw of over. Overnieuw is een contaminatie
In mijn Prisma Handwoordenboek Nederlands staat achter overnieuw als betekenis opnieuw. De taalgids van Peter van der Horst geeft "eigenlijk een contaminatie" als omschrijving met als aanvulling dat "eigenlijk" geen absolute afkeuring betekent, maar een voorzichtig advies om het niet te gebruiken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 14:17
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
In mijn Prisma Handwoordenboek Nederlands staat achter overnieuw als betekenis opnieuw. De taalgids van Peter van der Horst geeft "eigenlijk een contaminatie" als omschrijving met als aanvulling dat "eigenlijk" geen absolute afkeuring betekent, maar een voorzichtig advies om het niet te gebruiken.
Ja als het maar vaak genoeg fout gedaan wordt rekenen we het vanzelf goed joh
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 16:00
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ja als het maar vaak genoeg fout gedaan wordt rekenen we het vanzelf goed joh
Laat ik dan even vermelden wat Erik Tiggeler er over zegt in zijn Vraagbaak Nederlands: "Soms raken contaminaties in de loop der jaren volledig geaccepteerd. Hetzelfde geldt voor 'iets overnieuw doen': dat werd ooit gezien als combinatie van 'iets overdoen' en 'opnieuw doen', maar het staat tegenwoordig gewoon in de woordenboeken." Zelf gebruik ik het overigens noot, voor het geval dat misschien een schrale troost voor je mocht zijn. Je hebt dus in zoverre gelijk dat contaminaties in sommige gevallen vanzelf als normaal taalgebruik worden beschouwd, evenals inmiddels ingeburgerde germanismen. Ik stel voor om het hier verder bij te laten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-03-2019, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Lees veel Nederlandse boeken en maak op deze manier je de taal eigen, hierdoor ga je dingen herkennen. En lekker veel hier posten, want je wordt hier wel gecorrigeerd. Je Nederlands is echt bedroevend slecht.
ok
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.