Oud 30-10-2001, 12:46
*charm girl*
*charm girl* is offline
Hoi,
over een aantal jaartjes ben ik van plan te gaan studeren (waarschijnlijk in Utrecht). T leek me altijd wel gezellig om bij een studentenvereniging te gaan, gewoon om mensen te leren kennen. Maar veel mensen zijn er zo negatief over, en ik weet eigenlijk niet waarom? Dus mijn vraag:

wat is er mis (of niet mis) met studentenverenigingen?

Ik wil geen gezeik, dit is een neutrale vraag. Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

__________________
~*~Live every day as if it's your last. One day you'll be right.~*~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2001, 12:52
~veritas~
~veritas~ is offline
Mensen denken bij een studenten vereniging meteen aan iets corporaals.
Dit hoeft echter niet, er zijn ook verenigingen waarbij geen ontgroening is en er niet jasje dasje gelopen hoeft te worden.
Er zij zat studie verenigingen en studenten verenigingen of studenten sport verenigingen waar de zelfde mensen als jij komen en je je thuis voelt. IMMERS: JE STUDENTEN TIJD IS DE LEUKSTE TIJD VAN JE LEVEN. dus maak em zo leuk mogelijk.

Ik zit nu bij nereus, een roei studenten roei vereniging met veel tradities en borrels. Super gezellig dus.
Vorgend jaar ga ik bij het ASC (het amsterdamsch studenten corps) en dat is zwaar corporaal iedereen jasje-dasje en een zware ontgroening. Precies iets voor mij dus .

Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 14:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
~veritas~ schreef:
Ik zit nu bij nereus, een roei studenten roei vereniging met veel tradities en borrels. Super gezellig dus.
Ken je Thomas Dijkema?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 14:33
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ken je Thomas Dijkema?

Een forumbaas die gaat chatten waar gaat dat heen??

Studentenverenigingen zijn hier denk ik niet zo populair omdat zoals veritas al zei, iedereen het idee heeft dat het erg brallerig is met zware ontgroeningen enz... Zelf heb ik daar niet zo veel problemen mee, maar ik kan me wel voorstellen dat een bepaald type mensen dat niet zo leuk vindt.
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 15:45
Verwijderd
Citaat:
~veritas~ schreef:
(bla)
Inderdaad...niet alle verenigingen hebben praktijken waarbij feuten tijdens de ontgroening in elkaar worden geslagen (wel een paar natuurlijk). Zoals Veritas al zei heb je roei-, hockey-, golf-, zelfs voetbalverenigingen en noem maar op...levensbeschouwelijke verenigingen, toneel-, drama-, muziekverenigingen, alpinistenclubs, noem maar op, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een studentenvereniging voor...alleen de gezelligheidsverenigingen hebben een beetje slechte naam...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 15:46
Verwijderd
Trouwens, nog ff terugkomend op de reden waarom mensen gezelligheidsverenigingen niet zien zitten: op dit forum is 80% alto en die moeten natuurlijk helemaal niks hebben van ontgroeningen enz.enz. want ze willen onafhankelijk zijn, niet in hokjes gestopt worden, en hebben problemen met autoriteit...

There ya have it!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 21:27
Verwijderd
Citaat:
op dit forum is 80% alto en die moeten natuurlijk helemaal niks hebben van ontgroeningen enz.enz. want ze willen onafhankelijk zijn, niet in hokjes gestopt worden, en hebben problemen met autoriteit...
Nou ik ben zeker geen alto, maar ik moet er gewoon niks van hebben... Ik vind dat iedereen normaal tegen elkaar moet doen. En waar is dat stoere gedoe dan voor nodig? Andere mensen vernederen en kleineren, 'voor de lol'? Fuck it!

Een vriend van mij zit wel bij zo'n vereniging en hij droeg altijd witte sokken. Ineens ging ie als een gek zwarte sokken kopen, omdat 'de jongens van de vereniging' iets tegen witte sokken hadden ofzo... das toch raar

Je moet iedereen in zijn waarde laten, gelukkig zijn er ook verenigingen die dat wel doen!

[Dit bericht is aangepast door Montell Guru (30-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 22:04
~veritas~
~veritas~ is offline
Citaat:
Montell Guru schreef:
Nou ik ben zeker geen alto, maar ik moet er gewoon niks van hebben... Ik vind dat iedereen normaal tegen elkaar moet doen. En waar is dat stoere gedoe dan voor nodig? Andere mensen vernederen en kleineren, 'voor de lol'? Fuck it!

Een vriend van mij zit wel bij zo'n vereniging en hij droeg altijd witte sokken. Ineens ging ie als een gek zwarte sokken kopen, omdat 'de jongens van de vereniging' iets tegen witte sokken hadden ofzo... das toch raar

Je moet iedereen in zijn waarde laten, gelukkig zijn er ook verenigingen die dat wel doen!

[Dit bericht is aangepast door Montell Guru (30-10-2001).]
Er is niet voor niks een ontgroening, dit is juist de drempel om mensen als jij af te stoten.
Zo houd je een selecte en hechte groep over.

Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 22:06
~veritas~
~veritas~ is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ken je Thomas Dijkema?


Nooooit van gehoord denk ik, ben trouwens slecht in namen.

heel misschien: Woont ie in Amersfoort en heeft ie blond haar ?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 22:21
Verwijderd
Citaat:
~veritas~ schreef:
Er is niet voor niks een ontgroening, dit is juist de drempel om mensen als jij af te stoten.
Zo houd je een selecte en hechte groep over.
Inderdaad

Kijk, je hebt natuurlijk studenten en Studenten. Door middel van de corpora en andere goede verenigingen komt de échte elite bovendrijven. En je kunt er wel tegen zijn, zeggen dat het een sneu gedoe is, maar als je niet in dat èlan bent opgevoed, zul je ook nooit inzien waarom het corps goed voor je is...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 12:11
Acda
Acda is offline
Ik geloof dat hier een misverstand is. Waarom moeten studentenverenigingen meteen in verband worden gebracht met een ontgroening? Er zijn zoveel studentenverenigingen zonder ontgroening waar de sfeer echt minstens zo goed is. Eigenlijk kun je studentenverenigingen ook niet met elkaar vergelijken. Je moet gewoon ontdekken welke bij jou past en vooral welke niet. Dus laat je niet leiden door al die stomme, lees STOMME, vooroordelen over studentenverenigingen.
__________________
For every problem there is a solution which is simple, neat and wrong
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Acda schreef:
Ik geloof dat hier een misverstand is. Waarom moeten studentenverenigingen meteen in verband worden gebracht met een ontgroening? Er zijn zoveel studentenverenigingen zonder ontgroening waar de sfeer echt minstens zo goed is. Eigenlijk kun je studentenverenigingen ook niet met elkaar vergelijken. Je moet gewoon ontdekken welke bij jou past en vooral welke niet. Dus laat je niet leiden door al die stomme, lees STOMME, vooroordelen over studentenverenigingen.

Studenverenigingen zijn een ruim begrip.
we hebben het hier grotendeels over de
corpora. Lijkt me echt gaaf! Ik kan niet wachten. M'n vader zat in het bestuur bj Phoenix in delft, mn moeder in't bestuur bij de UVSV in UTrecht, zo hebben ze elkaar leren kennen. Ze vertellen altijd hoe leuk het was, dus ik kan niet wachten!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 15:02
Acda
Acda is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Studenverenigingen zijn een ruim begrip.
we hebben het hier grotendeels over de
corpora. Lijkt me echt gaaf! Ik kan niet wachten. M'n vader zat in het bestuur bj Phoenix in delft, mn moeder in't bestuur bij de UVSV in UTrecht, zo hebben ze elkaar leren kennen. Ze vertellen altijd hoe leuk het was, dus ik kan niet wachten!
That's the spirit!
__________________
For every problem there is a solution which is simple, neat and wrong
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 21:44
Fly-girl
Fly-girl is offline
ik vind het niet echt leuk dat er eerst een ontgroening en van alles nodig is om bij een vereniging te mogen. ik ga liever bij een vereniging waar ik mezelf kan zijn en als andere mensen het leuk vinden om zichzelf te veranderen om maar "stoer" met de groep mee te doen moeten ze dat fijn zelf weten. als dat hetgene is wat de ene groep beter zou maken ofzo vind ik voor mezelf dat de groep zich dan inderdaad wel onderscheidt van andere maar niet op een manier dat ik het leuk vind. dat schijnt dan goed te zijn zodat de mensen zoals ik er dan niet bij komen en ik zal je eerlijk vertellen ik zou er niet eens bij WILLEN. het kan me daarom ook niet schelen dat anderen mij er ook niet bij willen en daarmee is de zaak voor mij opgelost...
__________________
The world moves fast and it would rather pass by.Then to stop and see what makes one cry...(2pac)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2001, 15:17
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef:
Inderdaad

Kijk, je hebt natuurlijk studenten en Studenten. Door middel van de corpora en andere goede verenigingen komt de échte elite bovendrijven. En je kunt er wel tegen zijn, zeggen dat het een sneu gedoe is, maar als je niet in dat èlan bent opgevoed, zul je ook nooit inzien waarom het corps goed voor je is...
Als die mensen zich zo verheven voelen als jij het doet lijken zou ik me schamen er lid van te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2001, 18:43
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
PV schreef:
Als die mensen zich zo verheven voelen als jij het doet lijken zou ik me schamen er lid van te zijn.
Dan wordt jij toch lekker geen lid. Dat is jouw goed recht, net als het een ieders goed recht is om wel lid te worden, om wat voor reden dan ook...

En jij vindt dat nare man zich verheven voelt, maar wat dacht je van je zelf?
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 11:15
Nuck
Nuck is offline
Ik heb niks tegen op studentenverenigingen, integendeel. Ontgroeningen horen er gewoon bij, dus daar zou ik me ook niet druk om maken. Één ding is bij mij vrijwel zeker: ik ga bij een volleybalstudentenvereniging (als ik in Groningen ga studeren -> Donitas).
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 22:01
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Ik zou misschien wel bij een studentenvereniging gaan, maar ik zou niet weten hoe dat werkt enz...

Ik wil in Utrecht studeren, heb me al ingeschreven voor een kamer enz, maar ik weet dat HKU (kunstacademie) studenten niet zo geaccepteerd worden...

terwijl ik gewoon een opleiding wil doen die niet zo 'alternatief'!
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2001, 22:40
PV
PV is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Dan wordt jij toch lekker geen lid. Dat is jouw goed recht, net als het een ieders goed recht is om wel lid te worden, om wat voor reden dan ook...
Ik word inderdaad geen lid nee. Ik zeg niet dat iemand dat niet mag, iedereen gaat zijn gang maar. Maar daarom mag ik er nog wel mijn mening over geven, of niet?

Citaat:
C'est moi! schreef:
En jij vindt dat nare man zich verheven voelt, maar wat dacht je van je zelf?
Omdat ik me zou schamen lid te zijn van een vereniging waar mensen zich (zo lijkt het) zo verheven voelen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 11:47
C'est moi!
C'est moi! is offline
Tuurlijk mag je je mening geven, maar jij weet je mening zo te brengen, in mijn ogen dan, alsof de jouwe de enige juiste is.
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 16:55
Verwijderd
*sluit zich aan bij C'est Moi en verdedigt Nare Man*


Nare man!! Ik hoorde dat je 1ste jaars rechten student op het KUN bent trouwens!?!!??

Van wie krijg jij Inleiding???!??
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 14:03
lovely_loeske
lovely_loeske is offline
lijkt me wel leuk een studentenverenigin. Ik weet nog niet of ik erbij ga. Ik ga iig bij een studentenhockeyvereniging, maar misschien ook wel bij een gezelligheidsvereniging. Je leert snel een heleboel mensen kennen en het is gewoon gezellig!
__________________
de toekomst is niet in euro's uit te drukken, loesje postbus 1045, 6801 BA Arnhem, www.loesje.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 14:56
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
*sluit zich aan bij C'est Moi en verdedigt Nare Man*


Laat ik dat voor de verandering ook maar weer eens doen

__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef:
Nare man!! Ik hoorde dat je 1ste jaars rechten student op het KUN bent trouwens!?!!??

Van wie krijg jij Inleiding???!??
Ik ben tweedejaars ondertussen, hoor! *beledigd*

Ik had inleiding van professor Tak.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Laat ik dat voor de verandering ook maar weer eens doen
Joh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2001, 16:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik ben tweedejaars ondertussen, hoor! *beledigd*

Ik had inleiding van professor Tak.

Sorry hoor, Veritas zei dat tegen mij..
Professor Tak is wel eens bij ons thuis, m'n moeder had je net zo goed inleiding kunnen geven.

N.E.C. Visee (met Esmee-streepje op de eerste e, maar je moet me toch eens leren hoe je dat doet, Esmee )

Misschien had ik je aan een tentamentje kunnen helpen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 23:46
~veritas~
~veritas~ is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Sorry hoor, Veritas zei dat tegen mij..
Professor Tak is wel eens bij ons thuis, m'n moeder had je net zo goed inleiding kunnen geven.

N.E.C. Visee (met Esmee-streepje op de eerste e, maar je moet me toch eens leren hoe je dat doet, Esmee )

Misschien had ik je aan een tentamentje kunnen helpen ofzo...
Nou heb ik het gedaan

Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 02:40
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
ik wil even benadrukken dat je niet perse in een studenten vereniging moet om Student te zijn. ik geniet vol van mijn studenten leven, misschien wel iets teveel maar ik zit niet bij zo'n ding. heb het prima naar mijn zit. het is wel zo dat ik in een studentenflat zit, en dat is eigelijk ook al een soort gemeenschap.
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 22:16
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
nare man schreef:
Inderdaad

Kijk, je hebt natuurlijk studenten en Studenten. Door middel van de corpora en andere goede verenigingen komt de échte elite bovendrijven. En je kunt er wel tegen zijn, zeggen dat het een sneu gedoe is, maar als je niet in dat èlan bent opgevoed, zul je ook nooit inzien waarom het corps goed voor je is...
Wat moet jij in hemelsnaam op SCHOLIEREN.COM???

__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 22:18
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Ik zit zelf op Roeien en we hebben afgelopen zaterdag de Asopos in Tilburg gewonnen!
GYAS!
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 22:20
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Spacey schreef:
ik wil even benadrukken dat je niet perse in een studenten vereniging moet om Student te zijn. ik geniet vol van mijn studenten leven, misschien wel iets teveel maar ik zit niet bij zo'n ding. heb het prima naar mijn zit. het is wel zo dat ik in een studentenflat zit, en dat is eigelijk ook al een soort gemeenschap.
Woon jij toevallig aan de Kornoeljestraat of Duindoornstraat?

__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi Sinterklaas! #1838
Verwijderd
500 08-12-2015 23:05
Algemene schoolzaken Werkweek, verplicht.
Roodkopje
68 19-07-2006 13:24
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
De Kantine Eeuwige Glimlach
The Charmed One
278 10-11-2003 09:23
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 10:07
Psychologie Misantropie (afkeer van mensen)
Verwijderd
58 06-06-2002 07:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.