Oud 11-01-2017, 21:16
Zwolle96
Zwolle96 is offline
Hallo allemaal,

Jullie zullen vast wel denken: "Weer zo'n onderwerp." Maar ik wou toch even graag wat advies inwinnen.

Op dit moment volg ik namelijk een HBO studie aan de Hogeschool Windesheim, namelijk Financial Services Management. Dat is een opleiding die gericht is op het werk in de financiële sector. Nu zit ik al een tijd te twijfelen, zit momenteel in het tweede jaar en de twijfel begon al in het begin van het tweede semester in de eerste, of deze opleiding wel is wat ik wil. Ik heb daarom eens rond zitten kijken naar opleidingen en kwam toen uit op Bestuurs- en organisatiewetenschappen op de Universiteit in Utrecht.

Op dit moment lijkt het mij zonde om het niet te proberen. Ik zie het namelijk als iet van: je kan het beter geprobeerd hebben dan achteraf terugkijken en denken van had ik het maar gedaan. Maar ik hoor dat de overstap van HBO naar Uni soms nogal als lastig wordt ervaren, maar sommigen het ook niet al te moeilijk vinden. Op dit moment gaat HBO mij goed af en met minimale inspanning heb ik een gemiddelde van rond de 7,5. Hier studeer ik niet intensief voor.

Maar mijn vraag is. Wat zijn jullie ervaringen, tips, etc, rondom het overstappen van het hogeronderwijs naar de uni?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2017, 02:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je moet vooral even goed kijken naar de eisen voor de overstap. Is alleen een P genoeg, of moet je ook bepaalde vakken gehad hebben op de havo. Als je niet te beroerd bent om hard te werken moet zo'n overstap wel lukken. Het grootste verschil is dat de uni minder schools is, dus je moet veel aan zelfstudie doen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 08:51
Zwolle96
Zwolle96 is offline
Het is mogelijk om met je propedeuse van het HBO over te stappen naar deze opleiding. Ik heb me ook ingeschreven voor een proef middag studeren plus de opendag van de uni.

Maar hebben jullie een indicatie van hoeveel je ongeveer voor een vak op de uni moet leren?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2017, 10:01
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben zelf afgelopen jaar over gestapt van het HBO naar de UU. Ik vind het wel moeilijk, dat komt voor mij vooral doordat de opleiding die ik volg grotendeels in het Engels is.
Waar je rekening mee moet houden met een Universitaire studie dat er veelal een wetenschappelijke inslag gebruikt wordt. Dit is op het HBO minder.
Als je gemiddeld een 7,5 scoort dan zou ik verwachten dat je qua niveau redelijk goed zou zitten om naar de uni te gaan.

Heb je het hier eigenlijk al met je slb-er of decaan over gehad? Zij kunnen je hierin ook advies geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren overstap hbo naar uni
nachtmens
10 27-08-2012 23:04
Studeren Helpp!!!! Mbo/havo/vwo/uni
abdul272
3 18-01-2012 14:28
Studeren Overstap hbo naar universiteit.
chocotic
4 05-03-2008 16:14
Algemene schoolzaken studeren aan het HBO
miss x
10 17-06-2005 21:49
Algemene schoolzaken overstappen HBO - UNI
Hagel
6 24-07-2003 15:58
Huiswerkvragen: Exacte vakken The moment of truth...overstap van hbo naar Uni.
Demon of Fire
7 03-02-2003 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.