Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 13:45
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Sommige bands hebben echt te erge teenage angst zelfmedelijden teksten. Staind bijv, wat is daar leuk aan? In die clips zie je de zanger met die maffe kale harses van hem in een donker hoekje zitten, jankend over hoe moeilijk hij het wel niet heeft, terwijl het 60 x zo erg had kunnen aflopen. Andere bandjes die ook dat soort teksten hebben zijn Green Lizard en Linkin Park.
Niet dat sommige dingen best aardig zijn, maar het is zoooo depressief en uitzichtloos enz.

Er zijn 13 in een dozijn van dat soort bands en dat soort liedjes, ik bedoel, let eens op de structuur. Dit is een vb he..

1. ik voelde me kut want ik was gedumpt
2. en woei, ik ging aan de drugs en in mijn armen snijden ensoww
want dan krijg ik meer aandacht
3. ohhh ik heb het zo zwaar
4. maar nu gaat het wat beter

Begrijp me niet verkeerd, negatieve teksten enzo kunnen heel mooi en goed zijn, maar er is een verschil tussen een tekst vol zelfmedelijden(1) en een weergave geven van de situatie waar je in zit, op een enigzins artistieke manier(2).

(1) - "I have nothing to live for, I've fallen in this deep hole and I
can't get out, I hate myself and I need a knife blablabla"

(2) - "With hindsight, I was more than blind, lost without a clue.
Thought I was getting carat gold, and what I got was you.
Stuck inside the circumstances, lonely at the top.
I've always been an introvert
happily bleeding."
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 14:05
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
haha. ik ben het volledig met je eens, heb er weinig aan toe te voegen! behalve dan dat bands die het heel overdreven uitdragen (we zijn zielig, nerds, gedoemd te mislukken en het wordt nooit wat met ons) zoals die leuke emobandjes tegenwoordig en het geweldige Weezer, juist wel weer erg ok kunnen zijn, imho.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:07
disaster
Avatar van disaster
disaster is offline
in principe verschillen die 2 texten helemaal niet, afgezien van t feit dat die 2e mooier is qua verwoording...

ksnap op zig wel wat je bedoeld maar aan de andere kant als de tekstschrijver zig zo voelt...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:10
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Weezer is leuk ja
Ik hou echt helemaal niet van emopunk, wel van emocore, wat, integenstelling tot wat veel mensen denken, heel iets anders is.
Die teksten van GlassJAw bijv, die gaan wel onwijs over die zanger en hij heeft het kut blablabla, maar bij hem IS het zo want hij heeft een heel erge ziekte enzo, bovendien is het bij hem meer zelfhaat/zelfspot, dan zelfmedelijden.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:12
Rhinus
Rhinus is offline
Bijna iedere puber vind zichzelf zielig. We leren dat ons zelf en anderen aan. Kijk om je heen of naar je zelf (lees psychologie) en je zal het zien. 't Is "in" en door TV/muziek en andere media versterkt.

Nu zijn mensen die muziek maken ook meestal gewoon pubers, tenminste geestelijk dan. Je kan 't ze dus niet kwalijk nemen.

Ook zit in liedjes vaak een gevoel, en 't is makkelijker om over verdriet te praten dan over geluk. Dus vandaar..

Ik stoor er me trouwens niet aan. Aan de muziek dan. 'Echte' mensen die zaniken over hoe zielig ze zijn vind ik wel mateloos irritant.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:14
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
Bovendien is het bij hem meer zelfhaat/zelfspot, dan zelfmedelijden.
Zelfhaat en zelfspot is iets totaal anders he. Dus waarom die"/"?

En wat is volgens jou het verschil tussen zelfhaat en zelfmedelijden? (Ik mis die, maar dat kan ook aan mij liggen.)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:15
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
disaster schreef:
in principe verschillen die 2 texten helemaal niet, afgezien van t feit dat die 2e mooier is qua verwoording...

ksnap op zig wel wat je bedoeld maar aan de andere kant als de tekstschrijver zig zo voelt...
het verschilt wel heel erg, als je op let heeft de tweede tekst ook meer zelfspot en humor. ik kan er iig geen zelfmedelijden in herkennen.

en van dat de tekstschrijven zich zo voelt, ja vind ik ook wel een beetje, je moet niet onderschatten hoe depressief iemand is enzo blablabla.. maar ik heb altijd zoiets van, je schrijft het voor jezelf maar ook voor anderen, en het boeit me niet zoveel of jij een half jaar depressief was omdat één of ander vriendinnetje je dumptte.. en als daar 1 nummer over gaat, ok, is cool, maar dan niet het hele fucking album.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:18
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Zelfhaat en zelfspot is iets totaal anders he. Dus waarom die"/"?

En wat is volgens jou het verschil tussen zelfhaat en zelfmedelijden? (Ik mis die, maar dat kan ook aan mij liggen.)
ik bedoelde zelfhaat en / of zelfspot.

er is een heel groot verschil tussen zelfmedelijden en zelfhaat.. ik bedoel niet zelfhaat in de zin van "ik haat mezelf, dus ik ben zielig"

iig, mijn definitie:
zelfmedelijden: ik ben zo heel veel zieliger dan jij
en met zelfhaat bedoel ik, in dit geval, dat je jezelf haat omdat je je zo aanstelt.
maar zelfspot is dan eigenlijk wel een veel geschikter woord, dus dan houden we het daarop.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:35
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
ik vind zulke muziek erg dom
gaan ze het zingen over dat ze het zoo slecht hebben
dan denk je dat het heel erg is
blijkt het te gaan over een agressieve vader

dan denk ik van: waarom doe je nou zielig over zulke luxe-problemen
ga maar een keertje naar afrika of zo

maar als iemand zichzelf herkent in de muziek of zo en het graag wil luisteren zal ik hem niet tegenhouden
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:55
Verwijderd
ik vind het alleen overdreven als ze het heel de tijd over hetzelfde hebben, zo heb ik hier een album liggen, en alle liedjes gaan over die zanger's vader, dat ze mekaar haten ofzo...héél boeiend :/
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:06
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
ik ken nog zo'n liedje over iemand die het zo slecht heeft:

Kut Marokaan
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:47
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
ik ken nog zo'n liedje over iemand die het zo slecht heeft:

Kut Marokaan
hehehehe



Mjah.. ik vind Green Lizard niet echt bij jouw voorbeeld passen eigenlijk ..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 17:59
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Staind heeft inderdaad veel van dat soort teksten maar dat neemt niet weg dat het ZEKER GEEN 13 in een dozijn band is. helemaal qua songstructuur zijn ze 1 van de weinigendie zich kunnen onderscheiden.
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 18:06
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
In de top 40 misschien wel ja.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:15
Verwijderd
mwah ik vind dat soort teksten juist wel mooi, zoals die van silverchair over zelfmoord etc....
sommige stukjes kan k me juist wel mee identificeren/inleveren....tjah erger me er eig nooit aan
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:21
TeethgrindeRRR!
Avatar van TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
*kuch*bullshittopic*kuch*

"In die clips zie je de zanger met die maffe kale harses van hem in een donker hoekje zitten, jankend over hoe moeilijk hij het wel niet heeft, terwijl het 60 x zo erg had kunnen aflopen. "

Pfffffffff, aflopen waarmee? Waar lul je over?

Trouwens, wel meer grote artiesten hebben klutteksten... ik noem een Kurt Cobain, had hij niks beters kunnen verzinnen dan
"I hate myself and I want to die"? Hij geeft zijn gevoel weer, en de een doet dat op een erg straight-forward-manier en de ander draait eromheen met meer poetische (artistieke?) teksten.

Ik snap het niet helemaal, maar als ik het TOCH goed begrijp is deze topic voor jou een manier om op Staind te kunnen zeiken? Schrijf eerst zelf 'es een tekst, ondervind hoe moeilijk 't kan zijn en kom dan terug.

Bottom line: sluiten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:35
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
masterofpuppetz schreef:
Staind heeft inderdaad veel van dat soort teksten maar dat neemt niet weg dat het ZEKER GEEN 13 in een dozijn band is. helemaal qua songstructuur zijn ze 1 van de weinigendie zich kunnen onderscheiden.
maar niet qua muziek, ze zijn zowat de meesters van het cliché

ach ik word altijd vrolijk van depri muziek, dus dan heeft et nog nut

maar sommige van die depri-teksten zijn wel erg mooi;

neem bijvoorbeeld die van Anathema - Eternity pt3

So little time
Your crystal eyes gaze into mine
A burning flame
Forever dreaming, dreaming a lie

Trapped inside internal eyes
Caressed by innocence, a sanctuary for your mind
Born alone beneath pale sardonic skies
One love, one life, one sorrow

I won't reproach myself this time
A condemned man, granted a sweet reprieve
A turn of fate, a genial twist of the knife
Undying affection for life


wah de emotie druipt er zowat vanaf...

maar Anathema is natuurlijk ook geen teenage band...dus eigenlijk hoort deze post hier niet
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 10:12
Verwijderd
anathemaaaa

ik vind depri teksten eig juist vaak veel mooier dan ander soort, over liefde etc....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2002, 11:59
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
*
Ik snap het niet helemaal, maar als ik het TOCH goed begrijp is deze topic voor jou een manier om op Staind te kunnen zeiken? Schrijf eerst zelf 'es een tekst, ondervind hoe moeilijk 't kan zijn en kom dan terug.

Bottom line: sluiten.
lekker zeg, hoppa, censuur eroverheen!?
en dat teksten schrijven moeilijk is is geen reden om middelmatige dingen te gaan uitbrengen. dan oefent ie maar wat harder.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:54
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
corduroy schreef:
In de top 40 misschien wel ja.
nee, ook daar buiten. Staind doet menig nu-metal bandje nog wat voor.


Citaat:
Silent Enigma schreef:
maar niet qua muziek, ze zijn zowat de meesters van het cliché
mwoah, het klinkt misschien vrij cliché en simpel maar ik denk dat dat et em nou juist doet. Drowning Pool maakt ook niet echt moeilijke muziek maar dat slaat ook in als een bom. en tuurlijk moet je dit soort bands niet gaanvergelijken met Anathema nee
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:01
mainsupreme
Avatar van mainsupreme
mainsupreme is offline
Type o Negative

Since three years... or maybe four
Someone drops dead.. who I adore

At times I'm truly terrified
"Cause dope and booze
don't help to hide
they're used to mask
a weakling's hurt
it's just like painting
over dirt

Let me say
pepsi generation
a few lines
of misinformation
watch your money
flow away oh so quick
to kill yourself properly
coke it is...

Well I loved my aunt
but she died
and my uncle lou,
then he died

I still dream of dad
though he died

My ma's so sick
she might die
Though my girls's quite fit
she will die

Now I hate myself
wish I'd die
prachtig
__________________
je ogen zijn als friese meren: dof, ondiep en grijs
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:18
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
*kuch*bullshittopic*kuch*
Trouwens, wel meer grote artiesten hebben klutteksten... ik noem een Kurt Cobain, had hij niks beters kunnen verzinnen dan
"I hate myself and I want to die"? Hij geeft zijn gevoel weer, en de een doet dat op een erg straight-forward-manier en de ander draait eromheen met meer poetische (artistieke?) teksten.
Akkoord, Nirvana's teksten barsten nu niet echt van de metaforen maar voor een of andere vage reden zou voor Kurt een uitzondering maken...De teksten krijgen gewoon een mooiere wending als hij ze zingt...Ik ga wel deels akkoord met de topicstarter...Ik vind het gewoon te onserieus klinken met die nieuwe bands
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:20
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
mainsupreme schreef:
Type o Negative

Since three years... or maybe four
Someone drops dead.. who I adore
[...]
Now I hate myself
wish I'd die
prachtig
ja die is idd erg goed...alhoewel ik type o negative sound over et geheel niet zo aangenaam vind zijn hun teksten en ideeën pure zaligheid
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:44
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
*kuch*bullshittopic*kuch*

"In die clips zie je de zanger met die maffe kale harses van hem in een donker hoekje zitten, jankend over hoe moeilijk hij het wel niet heeft, terwijl het 60 x zo erg had kunnen aflopen. "

Pfffffffff, aflopen waarmee? Waar lul je over?

Trouwens, wel meer grote artiesten hebben klutteksten... ik noem een Kurt Cobain, had hij niks beters kunnen verzinnen dan
"I hate myself and I want to die"? Hij geeft zijn gevoel weer, en de een doet dat op een erg straight-forward-manier en de ander draait eromheen met meer poetische (artistieke?) teksten.

Ik snap het niet helemaal, maar als ik het TOCH goed begrijp is deze topic voor jou een manier om op Staind te kunnen zeiken? Schrijf eerst zelf 'es een tekst, ondervind hoe moeilijk 't kan zijn en kom dan terug.

Bottom line: sluiten.
Wat is 'I hate myself and I want to die' nou weer voor voorbeeld?
Dat is ook wel het minste wat je je kunt bedenken van Nirvana.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:48
TeethgrindeRRR!
Avatar van TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Akkoord, Nirvana's teksten barsten nu niet echt van de metaforen maar voor een of andere vage reden zou voor Kurt een uitzondering maken...De teksten krijgen gewoon een mooiere wending als hij ze zingt...Ik ga wel deels akkoord met de topicstarter...Ik vind het gewoon te onserieus klinken met die nieuwe bands
Jullie zeggen allemaal "nieuwe bands" alsof alle nieuwe bands kutteksten hebben... Vex Red heeft geen kutteksten. :

"Keep it real,
I know that something is wrong with you.
I am too impatient to wait for something new.
Why can't I say what I need you to hear?
Find it hard to dream, I know that you are near.
You are near."

En voor Nirvana een uitzondering maken is 'n beetje vreemd, he? Omdat er 'n icoontje aan vastzit, is het wel goed.

En Corduroy, wie is 'ie toch? Wie moet er nou harder oefenen? Bovendien, ik moet zeggen, ik luister veel nieuwe muziek, maar hoor (bijna) altijd alleen goeie teksten... want daar let ik op. Als jullie dat dan ook eens doen, dan hoef je je niet zo te ergeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 19:06
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
zelfhaat= zelfmedelijden

'I'm so sick of myself' =
'Ik vind mezelf zo zielig'

dat was even een algemene toevoeging van mij
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:21
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
zelfhaat= zelfmedelijden

'I'm so sick of myself' =
'Ik vind mezelf zo zielig'

dat was even een algemene toevoeging van mij
Nou, dat is niet geheel waar

Haat en medelijden is wel iets anders.

Als jij iemand haat, heb je geen medelijden met hem.

Als jij jezelf haat, heb je geen medelijden met jezelf, maar je haat jezelf gewoon. Dan sluit je medelijden uit.



Verder: dit topic... tja... sommige bands, wie dit topic gestart heeft praat zichzelf tegen, maar dat gaf disaster al aan.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:45
TeethgrindeRRR!
Avatar van TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Nou, dat is niet geheel waar

Haat en medelijden is wel iets anders.

Als jij iemand haat, heb je geen medelijden met hem.

Als jij jezelf haat, heb je geen medelijden met jezelf, maar je haat jezelf gewoon. Dan sluit je medelijden uit.



Verder: dit topic... tja... sommige bands, wie dit topic gestart heeft praat zichzelf tegen, maar dat gaf disaster al aan.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 20:03
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
zelfhaat= zelfmedelijden

'I'm so sick of myself' =
'Ik vind mezelf zo zielig'

dat was even een algemene toevoeging van mij
je moet begrippen niet gaan vergelijken met een slechte opvattin want op die manier kan ik elke tekst afkraken.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 06:17
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
Jullie zeggen allemaal "nieuwe bands" alsof alle nieuwe bands kutteksten hebben... Vex Red heeft geen kutteksten. :

"Keep it real,
I know that something is wrong with you.
I am too impatient to wait for something new.
Why can't I say what I need you to hear?
Find it hard to dream, I know that you are near.
You are near."

En voor Nirvana een uitzondering maken is 'n beetje vreemd, he? Omdat er 'n icoontje aan vastzit, is het wel goed.

En Corduroy, wie is 'ie toch? Wie moet er nou harder oefenen? Bovendien, ik moet zeggen, ik luister veel nieuwe muziek, maar hoor (bijna) altijd alleen goeie teksten... want daar let ik op. Als jullie dat dan ook eens doen, dan hoef je je niet zo te ergeren.
je bent gewoon pissed omdat jij staind wel goed vindt.
en ik ken Vex Red, als dat geen teenage angst teksten zijn dan weet ik het ook niet meer.. niet alles van hen hoor maar grotendeels wel. volgens mij in nummer 2 op die cd heeft ie het erover dat ie in zijn armen loopt te snijden.. ik zoek het nog wel eens op. alleen is het kut dat ik die cd kwijt ben.. maja ik luister hem nooit.

en ik heb toch niet gezegd dat Nirvana zo'n uitzondering is? ik vind sommige nummers van hen best goed, maar Kurt die heeft ook wat afgejankt hoor. maar ik zou dat iig geen teenage angst noemen.

en waarom zou deze topic sluiten alleen omdat jij het een stomme topic vindt?

masterofpuppetz: ik had het voornamelijk over de teksten van staind, de rest vind ik ook vreselijk maar ja, qua muzikale structuur kon het erger idd. en ze blijven een 13 in een dozijn band, wat de OOR er ook over schrijft.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 06:19
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Verder: dit topic... tja... sommige bands, wie dit topic gestart heeft praat zichzelf tegen, maar dat gaf disaster al aan.
Onzin, misschien waren de voorbeelden dan niet duidelijk genoeg voor sommigen, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:19
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Haat en medelijden is wel iets anders.

ja, maar ik had het over zelfhaat
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:43
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
TeethGrinderRRR: iedereen die matige teksten schrijft, in dit geval dus o.a. de zanger van Staind.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 20:51
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
ik ken nog zo'n liedje over iemand die het zo slecht heeft:

Kut Marokaan
Inderdaad, wat vind die gast zichzelf toch zielig zeg....
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
zelfhaat= zelfmedelijden

'I'm so sick of myself' =
'Ik vind mezelf zo zielig'

dat was even een algemene toevoeging van mij
Volgens mij kun je dat niet zo zwart-wit stellen. Dat verschilt per situatie. Waar ik aan denk is zelfhaat van: 'kijk dit ben ik met mijn lelijke rotkop' waarna een foto volgt waarbij het de bedoeling is dat iedereen die daarbij staat even zegt van 'oh wat ben jij mooi!'. Zo werkt dat niet. Zo kun je dat niet afdwingen. Je moet anderen zelf een conclusie laten trekken en je durven open te stellen voor hun mening. In dit eerste geval volgt inderdaad zelfmedelijden.

Ik ben ook van mening dat veel depressies ed. zonde zijn en voortbestaan uit het gebrek van liefde van (delen van) de omgeving waardoor men verdrinkt in zelfmedelijden. Daaruit concluderend ben ik van mening dat het samenhangend is: het zijn beide veelvoorkomende symptonen van een depressie. Ik denk dat zij elkaar in stand houden en mede de oorzaak zijn van de zgn. neerwaartse spiraal. Concluderen dat het hetzelfde is? Nee!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:34
TeethgrindeRRR!
Avatar van TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
je bent gewoon pissed omdat jij staind wel goed vindt.
en ik ken Vex Red, als dat geen teenage angst teksten zijn dan weet ik het ook niet meer.. niet alles van hen hoor maar grotendeels wel. volgens mij in nummer 2 op die cd heeft ie het erover dat ie in zijn armen loopt te snijden.. ik zoek het nog wel eens op. alleen is het kut dat ik die cd kwijt ben.. maja ik luister hem nooit.

en ik heb toch niet gezegd dat Nirvana zo'n uitzondering is? ik vind sommige nummers van hen best goed, maar Kurt die heeft ook wat afgejankt hoor. maar ik zou dat iig geen teenage angst noemen.

en waarom zou deze topic sluiten alleen omdat jij het een stomme topic vindt?

masterofpuppetz: ik had het voornamelijk over de teksten van staind, de rest vind ik ook vreselijk maar ja, qua muzikale structuur kon het erger idd. en ze blijven een 13 in een dozijn band, wat de OOR er ook over schrijft.
Ik vind Staind een zware zuigband suikerspinnetje van me. En Vex Red, teenage angst, ja, maar dat wil niet meteen zeggen dat het kutteksten zijn en die misvatting maak jij wel... en zo te horen wel vaker dan een keer. Bovendien... Vex Red, teenage angst? JA DUH! Het ZIJN tieners... of net nie meer dan...

Ik wil jouw ceedee-collectie wel eens zien... en dan niet je ceedees van Limp Bizkit achterhouden he?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2002, 21:36
TeethgrindeRRR!
Avatar van TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Volgens mij kun je dat niet zo zwart-wit stellen. Dat verschilt per situatie. Waar ik aan denk is zelfhaat van: 'kijk dit ben ik met mijn lelijke rotkop' waarna een foto volgt waarbij het de bedoeling is dat iedereen die daarbij staat even zegt van 'oh wat ben jij mooi!'.
Da's geen gemeende zelfhaat... dat noemen ze vissen naar complimentjes.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
Da's geen gemeende zelfhaat... dat noemen ze vissen naar complimentjes.
Je argumentatie
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:11
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
masterofpuppetz schreef:

mwoah, het klinkt misschien vrij cliché en simpel maar ik denk dat dat et em nou juist doet. Drowning Pool maakt ook niet echt moeilijke muziek maar dat slaat ook in als een bom. en tuurlijk moet je dit soort bands niet gaanvergelijken met Anathema nee
schoonheid in eenvoud, maar in eenvoud mag je nog best origineel zijn hoor
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 10:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik doe niet aan songteksten, ik luister naar de muziek. wat kan mij die wegkwijnende zanger interesseren, dat ie bij een praatgroep gaat.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:03
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
Ik vind Staind een zware zuigband suikerspinnetje van me. En Vex Red, teenage angst, ja, maar dat wil niet meteen zeggen dat het kutteksten zijn en die misvatting maak jij wel... en zo te horen wel vaker dan een keer. Bovendien... Vex Red, teenage angst? JA DUH! Het ZIJN tieners... of net nie meer dan...

Ik wil jouw ceedee-collectie wel eens zien... en dan niet je ceedees van Limp Bizkit achterhouden he?
suikerspinnetje van me? *frown*
ik weet niet hoe jij teenage angst interpreteert maar ik kan je verzekeren dat het over het algemeen toch bestwel een negatieve benaming is.. puberprobleempjes zeg maar.
en het is een nogal domme redenering om te zeggen dat vexred teenage angst muziek maakt OMDAT ze tieners zijn, want ten eerste zijn ze dat niet, en ten tweede ken ik zo ontzettend veel bandjes met tieners erin die absoluut geen teenage angst muziek (teksten) maken.. er is ook nog een verschil in een beetje kinderlijke teksten en teenageangst..
maja. jij mag mijn cd collectie bestwel zien hoor. ik ga alleen niet alles voor je uittypen want ik heb redelijk wat cd's.
er zit geen limp bizkit, linkin park of staind bij. wel silverchair waarvan de eerste 2 albums toch bestwel slecht zijn vind ik.. maar het is wel weer bijna 4 jaar geleden dat ik ze kocht.

verder: Deadsy, Anti-Flag, The Strokes, Mercury Rev, Placebo, sonic youth, Deftones, TOOL, Sunna, At The Drive-In, The White Stripes, Far, The Fugees, AntiProduct, SOAD, Bjork, GlassJAw, Moby, BRMC, Tori Amos, Fun Lovin Criminals, Earthtone9, The Doors, PJ Harvey, The Vines, Jamiriquai, The Ramones, Operation Ivy, Muse, Crass, Fishbone, Pixies, DAC, A Perfect Circle, Pink Floyd, etc.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Muziek om bij na te denken
Wammus
41 25-05-2004 10:35
Psychologie Wat doen jullie tegen depressiteit (Tips?)
thabomb1986
46 04-05-2004 23:44
De Kantine Ik voel me een beetje down
Negrotiator
44 15-12-2003 12:44
Psychologie wat doe je als je depri bent?
commodo
53 10-10-2003 21:08
Muziek Welke muziek vrolijkt jou op als je relatie uit is...
QT
57 18-06-2003 20:27
Muziek Depressieve Muziek
DiSiLLUSiON
66 09-12-2002 20:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.