Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2014, 21:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga in het najaar waarschijnlijk naar New York, het zal ongeveer vijf dagen zijn. Is dat voldoende om de belangrijkste dingen te kunnen zien? Wat is de moeite waard en wat niet? Hoe deel je je dagen goed in zodat je zoveel mogelijk kan doen in de tijd die je hebt? Hebben jullie tips voor een goedkoop ticket? Hoe zoek je een goed hotel en welke buurt is daarvoor geschikt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2014, 11:50
Verwijderd
Stap niet per ongeluk bij de verkeerde bushalte uit!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 21:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Qua hotel zou ik zelf in the Village gaan zitten, ik heb 2 keer in een hotel bij Washington square park en dat vond ik echt heel leuk. Goedkoop was dat hotel niet. Maar ik vind het gewoon iets leuker dan bij times square in de buurt. Het is rustiger en qua bevolking ook gewoon een leuk gebied.

Qua museums heb je natuurlijk genoeg opties, maar zelf vond ik het natuurhistorisch museum heel gaaf. Heb je Night at the museum gezien? Dat is daar opgenomen. Anders heb je natuurlijk het metropolitan en als je meer moderne kunst wil is het Guggenheim een goede (gebouw is sowieso bijzonder, maar op de rand van central park, dus kan je er sowieso vrij makkelijk langs). Ik zou er een kiezen en ook niet meer dan dat, je kan daar eindeloos in musea rondhangen.

Wil je het vrijheidsbeeld zien en daar niet teveel geld voor betalen? Met de staten island ferry kan je gratis langs het vrijheidsbeeld varen. Super mooi zicht, je staat alleen niet op het eiland. Maar scheelt je zo 40 dollar.
Als je een wolkenkrabber omhoog gaat raad ik Rockefeller centre aan. Je kijkt dan tegen het empire state building, wat veel gaver is dan andersom. Zeker een aanrader, uitzicht is echt heel bijzonder.
Chillen in central park is altijd leuk. Verder, hou je van strand en achtbanen? Ga naar Coney island. Inclusief de cyclope, een een oude, beroemde achtbaan. Ga alleen niet achterin zitten, het ding valt tegen op hoe hij eruit ziet.
Als je van garnalen houd moet je zeker bij Bubba Gump op times square gaan eten. Heeeeeeeeeel erg lekker en de plek is ook bijzonder. Zeker ook een musical gaan kijken op broadway, keus gewoon ter plekke maken. Keuze genoeg, maar dit is opzich over te slaan als je zoiets niet echt leuk vind.
Voor het WTC 9/11 monument moet je even kijken of je van te voren kaarten moet regelen op internet. Wij konden er toen niet in, maar was ook net na die herdenking toen het net 10 jaar geleden was. Wallstreet is daar niet zover vandaan, eigenlijk kan je in een deel van de stad ook heel goed rondlopen, maar met name zeg de onderste helft van Manhattan is interessant.
Hou je van bizarre/enge dingen? Evolution is een winkel in schedels, fossielen etc.
Wat ik zeker ook een aanrader vind is wandelen door the Village en dan een poosje in Washington square park gaan zitten mensen kijken. In the Village zijn ook allerlei Nederlandse invloeden te zien, ze hebben er zelfs hofjes.
Verder is het natuurlijk ook altijd leuk om rond te lopen in China town en Little Italy.
Vind je boeken ook maar enigszins interessant dan moet je echt even bij Strand bookstore gaan kijken. 18 miles aan boeken volgens hun eigen verhaal, nieuwe, oude etc.

Qua eten hoeft het ook niet zo duur te worden, kan uiteraard wel, maar bijvoorbeeld met een pizzapunt in het park zitten kan net zo leuk zijn dan ergens gaan eten en het is een stuk goedkoper.
Verder gewoon ook wat rondlopen, genoeg bijzondere dingen die je dan gewoon tegenkomt. New York is een beest goed te lopen stad, niet in de hele oppervlakte, maar gewoon in een gebied zeg maar. Een blok is te lopen. Ik heb zo even wat dingen opgeschreven uit mijn hoofd, als ik nog wat bedenk hoor je het of je vragen hebt weet je me te vinden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 12:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wow Ieke, thanx

Met meer vragen weet ik je te vinden en meer tips (ook van anderen) blijven heel erg welkom!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 13:00
Verwijderd
5 dagen is zat. Uitgaan is de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 16:06
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Waw ik bookmark deze pagina wel eventjes voor in november :-)

Verder: ik logeerde 2 jaar geleden en voor november in YOTEL hotel, kleine kamrs, maar wel dicht bij times square, en ontbijt inbegrepen.

Grand central station vond ik heel aangenaam om door te wandelen, met betrekking tot musea en dergelijke vond ik het boekje met toegangstickets beter dan de new york pass (plastic kaart).

5th avenue is ook wel eventjes de moeite waard, en als je into tiffany en co bent, het is in NY snel een 20-50 dollar goedkoper dan in Europa.

Niet vergeten dat je bij winkels overal nog de BTW moet bijtellen.

Voor vluchten: checken of via Brussel mogelijk niet goedkoper is, Jet Airways vliegt rechtstreeks op NY vanuit Brussel en heeft regelmatig promoties.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~

Laatst gewijzigd op 05-08-2014 om 09:01.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2014, 08:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een ticket kunnen boeken voor een volgens mij, goede prijs. Heen vliegen op zaterdag blijkt veel goedkoper te zijn dan vliegen op zondag (scheelt de heflt)! Heb nog even naar Brussel gekeken maar die tijden zijn voor mij niet zo fijn en nu kan ik op prima tijden vliegen, fijn

Wij hebben ook Yotel geboekt, ziet er goed uit. Goede locatie, allergiearm en onze eerste boeking lukte niet maar we kregen snel antwoord via de mail, ook via de chat nog antwoord op onze vragen (maar die chat was ineens verdwenen van de site later dus dan maar mailen), behulpzame en snelle reacties dus klinkt positief
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2014, 12:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Welke reisgids zouden jullie adviseren? Lonely Planet of toch liever een Nederlandstalige? Ik ben geen fan van Capitool en hoef niet heel veel historie en geschiedenis maar wel graag praktische zaken en leuke tips, ook voor restaurants enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2014, 15:47
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Daantje: wanneer ga je eigenlijk? Want ik zit ook najaar 2014 in NY :-)

Ik heb de ANWB reisgids NY (want ik vind dat die altijd fijne kaarten hebben) en ik heb een nieuwe gekocht (maar zou eens moeten checken welke dat is); klein gidsje met veel kaarten en gewoon opgelijst wat er per district te doen is (had zelfde reisgids voor Bilbao - San Sebastian) en die werkte wel handig.

Restaurants persoonlijk vind ik steeds wat overroepen in reisgidsen, ik ontdek liever iets onbekend ...
Er is trouwens een heel lekkere diner vlak bij YOTEL (je komt yotel uit, met rug naar yoterl, rechts gaan, op hoek terug rechtsaf en dan eerste resto op je rechterhand na een 200 m) :-)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben terug en vond het fantastisch Heb veel aan jullie tips gehad. Hier nog tips voor toekomstige bezoekers Ik heb ook veel gehad aan de site www.weheartnewyork.nl

Zorg dat je al je vliegtickets uitgeprint hebt voor je weggaat, ook voor terug want daar kunnen ze om vragen bij de douane. Neem ook het adres van je hotel mee in je handbagage want dat heb je nodig met inchecken en in het vliegtuig. Stop een pen in je handbagage voor het invullen van je douaneformulier in het vliegtuig. Regel je ESTA op tijd, doe wat ze zeggen bij de douane en lach lief, zeg vriendelijk hallo en dankjewel, dan zijn ze goed te pruimen.

Vlieg je op JFK en wil je niet zoveel geld betalen (ongeveer 70 dollar) voor een taxi en liever ook niet met de Airtrain en metro? Ik had een pendelbus boekt via NYC Airporter. Je boekt en betaalt een ticket van het vliegveld naar Manhattan op internet zonder een datum of tijd te hoeven kiezen, wel zo handig als je niet weet hoelang je in de rij staat voor de douane en je koffer. Ze rijden vanaf het vliegveld naar Grand Central, Penn Station, Bryant Park en Port Authority Bus Terminal. Ik kwam de bagagehal uit, zag het standje, leverde mijn mailtje in, kreeg een bonnetje, werd verwezen naar verderop in de hal, sloot aan in de rij en als er genoeg mensen zijn komt er een bus. Iemand sjouwt je koffer in die bus en tot je in Manhattan bent hoef je alleen maar te zitten en niet op te letten waar je eruit moet of te sjouwen en dat voor 16 dollar, ik vond het top Je kan er ook gebruik van maken als je naar het vliegveld gaat.

Ik sliep in Yotel en dat was top. Kleine kamer idd maar efficient ingericht, dat bed/bank ding is echt super tof en we hadden heel mooi uitzicht en centraal gelegen.

Voor 30 dollar heb je een metrokaart voor 7 dagen waarmee je ook met de bus kan. Ik vond de metro niet altijd handig omdat ze vooral noord-zuid rijden, soms kan je beter een blok verder lopen en daar de metro pakken, dan ben je er vaak sneller of maak gebruik van de bus, die rijden vaak juist oost-west. Het stratensysteem in NYC is perfect voor iemand zonder richtingsgevoel zoals ik. Ik kon overal de weg vinden

Qua shoppen vond ik 5th Avenue niet zo leuk, vond 6th Avenue en dan vooral rondom 34th street veel leuker. Ook op Times Square zitten leuke winkels. Ik ben fan van de Aeropostale Kijk vooraf op internet voor kortingscodes voor de winkels waar je heen wil en sla die pagina offline op. Als je dat laat zien bij de kassa, krijg je vaak ook de korting. Wel goed kijken want die gelden soms niet voor 'flag stores' zoals Abercrombie op 5th maar wel voor een andere vestiging in de stad. Kan veel geld en drukte schelen om daar heen te gaan. Tax komt idd overal bij, behalve op kleding onder de 110 dollar. Je mag voor 430 euro aan spullen meenemen naar Nederland zonder er belasting over te moeten betalen hier bij de douane.

Wil je naar een Broadway show maar heb je er het geld niet voor over? Ga eten bij Ellen's Stardust: http://www.ellensstardustdiner.com/ Is een restaurant op Broadway met prima eten en normale prijzen. De serveersters zijn oud of aankomende broadway sterren die tussen het serveren door liedjes zingen en optreden. Een gratis Broadway show dus. Het best bestel je wel eten wat niet koud kan worden

Dollars pinnen kan je beter in NY zelf doen dan op Schiphol, scheelde mij 10 euro op 100 dollar. Overigens kon ik ook veel met mijn pinpas en zeker ook met creditcard betalen. Sommige banken rekenen een extra bedrag als je geld haalt uit de muur maar veel banken ook niet, het loont dus om ff bij een andere bank te proberen als je zo'n pop upje krijgt.

Voor 9/11 museum (aanrader ) en Statue of Liberty zou ik aanraden vooraf kaarten te boeken en ga niet te laat want je kan er echt een dag aan besteden. Ellis Island museum is ook echt de moeite waard. Statue of Liberty museum vond ik niet echt bijzonder en ik zou niet extra betalen voor de pedestal of crown. Wij hadden kaarten voor de Pedestal maar zoveel toegevoegde waarde heeft dat niet.

Eten kan je overal wel en eigenlijk wel alles wat je wilt en ik vond het prima betaalbaar. Hoofdgerecht en een drankje heb je vaak wel voor rond de 30/40 dollar voor twee personen.

Meatpacking District / Chelsea en Chelsea Market en de High Line zijn ook leuk om heen te gaan!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Method Acting met Robert Castle uit New York
ITNY AMSTERDAM
1 26-08-2010 19:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kindermishandeling door autoriteiten in New York
Verwijderd
41 07-12-2004 20:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Concorde verliest staart tijdens vlucht naar New York
Gatara
16 17-11-2004 21:06
Muziek Politie New York vreest rappersoorlog
Main
14 05-11-2002 13:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap West-Nijl virus in New York!
Rabbi Daniel
21 14-08-2002 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.