Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nieuwe Kerk past tekst Turkije aan

De Nieuwe Kerk in Amsterdam heeft de catalogus van een tentoonstelling over Istanbul aangepast. Turkije eiste dat. De gewraakte teksten gingen over de geschiedenis van de stad en waren door Nederlandse wetenschappers geschreven.

Passages over homoseksualiteit en over de Koerden in Istanbul zijn veranderd. Een verhaal over de genocide in Armenië is niet geplaatst, omdat de auteur niet wilde toegeven aan de Turkse eisen.

Volgens een woordvoerder van de Nieuwe Kerk is het normaal dat Turkije invloed had op de tentoonstellingsteksten. De Turken hebben veel kunstvoorwerpen uit Istanbul aan de Nieuwe Kerk uitgeleend.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...7C681080A.html

Censuur - vrijheid 3-0
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 13-02-2007, 13:57
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 12:40 :
Als hij nu 'om in Nederland te blijven' zou vervangen door 'om aan te sluiten bij de moderne maatschappij' of 'om extremisme te bestrijden', dan sloeg het nog ergens op.
Nee, dan zou het nog steeds nergens op slaan.
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 13-02-2007, 14:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 14:57 :
Nee, dan zou het nog steeds nergens op slaan.
De letterlijke interpretatie van de koran heeft immers al zo ongeveer sinds het jaar 1500 geen basis meer in de werkelijkheid.

Dus dat zou wel degelijk ergens op slaan, dat zou dan gewoon een oproep tot herïnterpretatie zijn.
Dat mensen dat weigeren te doen is de reden achter alle oorlogen en al het geweld rondom de islam de afgelopen eeuw. Ga eens bij jezelf te rade of een heroverweging dan daadwerkelijk niet beter zou zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 18:27
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 15:07 :
De letterlijke interpretatie van de koran heeft immers al zo ongeveer sinds het jaar 1500 geen basis meer in de werkelijkheid.

Dus dat zou wel degelijk ergens op slaan, dat zou dan gewoon een oproep tot herïnterpretatie zijn.
Dat mensen dat weigeren te doen is de reden achter alle oorlogen en al het geweld rondom de islam de afgelopen eeuw. Ga eens bij jezelf te rade of een heroverweging dan daadwerkelijk niet beter zou zijn.
Volgt het grotendeels van de moslims de koran naar zijn letterlijke interpretatie in 'de moderne maatschappij' ?

De kwestie wbt herinterpretatie is hier niet de vraag.
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 13-02-2007, 18:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-02-2007 @ 06:43 :
Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders,
Ja, en Bill O' Reilly jaagt de VS de stuipen op het lijf met zijn stokpaardje de "Culture War" die gaande is en Dick Cheney verzekert de wereld op een Orwelliaanse manier ervan dat de "War on Terror" nog zeker 40 of 50 jaar zal duren, of misschien wel oneindig zal zijn. Weten we meteen weer in welk kamp we Wilders moeten zoeken.

Citaat:
Kenjirro schreef op 13-02-2007 @ 11:17 :
Omg, Geert krijgt weer eens niet genoeg aandacht
Ik las dat twee pagina's tellende interview met hem in dat rioolblaadje, 'De Pers'. Daarin deed hij die uitlatingen. Wat heb ik zitten gruwelen.
Oud 13-02-2007, 19:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 19:27 :
Volgt het grotendeels van de moslims de koran naar zijn letterlijke interpretatie in 'de moderne maatschappij' ?
De kwestie wbt herinterpretatie is hier niet de vraag.
Dus eigenlijk geef je hier Wilders gelijk dat de helft verscheurd kan worden omdat dat tòch al niet letterlijk geïnterpreteerd wordt?
Oud 13-02-2007, 19:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 19:27 :
Volgt het grotendeels van de moslims de koran naar zijn letterlijke interpretatie in 'de moderne maatschappij'?
Als ernaar gevraagt wordt in ieder geval wel. Kijk Religie er maar op na, er is geen zinnige discussie over de koran te voeren zonder dat elke criticaster op beledigingen en arroganten claims a la 'de koran is volmaakt, er kunnen geen fouten in zitten' wordt getracteerd.

Het probleem is tweevoudig: A, letterlijk betekend dat Wilders gelijk heeft (m.u.v. 'in Nederland wil blijven') omdat de inhoud sterk achterhaald is, herinterpretatie betekend dat Wilders tevens deels gelijk heeft omdat delen van de koran kennelijk toch al niet meer nageleefd werden.

In feite zal het wel ergens in het midden liggen, geen naleving, maar een weigering dat daadwerkelijk te erkennen. Toch zou dat dan maar eens formeel gemaakt moeten worden, om voor eens en voor altijd een punt te stellen of de islam interpreteerbaar is, of een totalitaire godsdienst is waartegen zelfs een minkukel als Wilders nog punten kan scoren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2007 @ 19:58 :

Ik las dat twee pagina's tellende interview met hem in dat rioolblaadje, 'De Pers'. Daarin deed hij die uitlatingen. Wat heb ik zitten gruwelen.
Ik heb het ook gelezen ja. Het is een erg eng ventje.
Oud 13-02-2007, 20:02
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-02-2007 @ 20:17 :
Dus eigenlijk geef je hier Wilders gelijk dat de helft verscheurd kan worden omdat dat tòch al niet letterlijk geïnterpreteerd wordt?
moeilijk hé, begrijpend lezen

Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 20:22 :
Als ernaar gevraagt wordt in ieder geval wel. Kijk Religie er maar op na, er is geen zinnige discussie over de koran te voeren zonder dat elke criticaster op beledigingen en arroganten claims a la 'de koran is volmaakt, er kunnen geen fouten in zitten' wordt getracteerd.

Het probleem is tweevoudig: A, letterlijk betekend dat Wilders gelijk heeft (m.u.v. 'in Nederland wil blijven') omdat de inhoud sterk achterhaald is, herinterpretatie betekend dat Wilders tevens deels gelijk heeft omdat delen van de koran kennelijk toch al niet meer nageleefd werden.

In feite zal het wel ergens in het midden liggen, geen naleving, maar een weigering dat daadwerkelijk te erkennen. Toch zou dat dan maar eens formeel gemaakt moeten worden, om voor eens en voor altijd een punt te stellen of de islam interpreteerbaar is, of een totalitaire godsdienst is waartegen zelfs een minkukel als Wilders nog punten kan scoren.
Het kan me niet zoveel schelen wat er hier op religie geclaimd wordt of wat jij uit ervaringen hebt meegemaakt, dat zijn irrelevante constateringen die geen of nauwelijks deel uitmaken van het geheeld van moslims waar we t nu over hebben, we hebben t over de moslims in nederland.

Als Wilders gelijk zou hebben zou hij moeten bewijzen dat de moslims in Nederland idd de koran letterlijk interpreteren, het in Nederland willen blijven een voorwaarde is die berust op het deels naleven van de koran door moslims [delen waarvan hij vindt dat ze verscheurd moeten worden daadwerkelijk ook door een wetgevend orgaan zijn vastgesteld als in strijd met in Nederland bestaande regels].

Dat het achterhaald is maakt niks uit, sinds wanneer is het achterhaald zijn van iets een voorwaarde om dan een formele erkenning af te dwingen van personen om dan te erkennen dat zij dat ook vinden om hier in Nederland verblijven of mee te mogen doen met jouw 'moderne maatschappij' ?

En wat nou herinterpretie? moet er een algemene herinterpretatie komen voor moslims zodat hen kan worden verteld dat ze na die herinterpretatie voldoen aan het 'moderne maatschappijbeeld' waar jij zo vol lof over praat?
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 13-02-2007, 20:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:02 :
Het kan me niet zoveel schelen wat er hier op religie geclaimd wordt of wat jij uit ervaringen hebt meegemaakt, dat zijn irrelevante constateringen die geen of nauwelijks deel uitmaken van het geheeld van moslims waar we t nu over hebben, we hebben t over de moslims in nederland.
Ah, het aloude 'het doet er toch niet jij ongelovige'. And round and round it goes...
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:02 :
Als Wilders gelijk zou hebben zou hij moeten bewijzen dat de moslims in Nederland idd de koran letterlijk interpreteren
En voor een deel van de Moslims zou dat hem dat zonder enige twijfel lukken. Geeft al aan waarom er noodzaak is voor wat ik stel in mijn laatste paragraaf.
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:02 :
Dat het achterhaald is maakt niks uit
Dat maakt juist alles uit.
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:02 :
En wat nou herinterpretie? moet er een algemene herinterpretatie komen voor moslims zodat hen kan worden verteld dat ze na die herinterpretatie voldoen aan het 'moderne maatschappijbeeld' waar jij zo vol lof over praat?
Nee, er moet een algemene herinterpretatie komen dóór Moslims om zoveel extremisten als mensen als Wilders de wind uit de zeilen te nemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 20:13
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 21:06 :
Ah, het aloude 'het doet er toch niet jij ongelovige'. And round and round it goes...
Ja, als je geen argumenten kan bedenken moet je gewoon huilie spelen ja want waar je bovenstaande vandaan haalt ontgaat mij even.

Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 21:06 :
[BEn voor een deel van de Moslims zou dat hem dat zonder enige twijfel lukken. Geeft al aan waarom er noodzaak is voor wat ik stel in mijn laatste paragraaf.[/B]
En hoe groot is dat deel? Waarop berust deze aanname? Valide bron graag.


Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 21:06 :
Dat maakt juist alles uit.
Nee, er moet een algemene herinterpretatie komen dóór Moslims om zoveel extremisten als mensen als Wilders de wind uit de zeilen te nemen.
Dus omdat het achterhaald is moeten moslims dus nederland verlaten?

Er MOET? hahahahaha Sinds wanneer MOET dat?
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 13-02-2007, 20:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het maakt inderdaad niets uit of iets achterhaald is of niet. De Bijbel is ook achterhaald, communisme is achterhaald, het idee dat de aarde plat is, is achterhaald. Toch mag je in alledrie zonder probleem in Nederland geloven en zelfs aan die ideeën uiting geven, zolang je in de grenzen van de wet blijft. Als moslims dat ook doen, zie ik het probleem niet. Dat zij willen geloven in iets wat niet bestaat, moeten ze zelf weten, dat vind ik jammer voor hen, maar het is niet erger dan bovengenoemde zaken, noch heeft het iets met achterhaalheid te maken.
Oud 13-02-2007, 20:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:13 :
En hoe groot is dat deel?
Onbekend, maar zonder twijfel te groot.
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:13 :
Waarop berust deze aanname? Valide bron graag.
Vragen naar de bekende weg. Dat er religieuze extremisten bestaan daar ga ik geen serieuze bewijsvoering voor voeren, enig niveau is en voorkennis is toch wel te verwachten.
Citaat:
jompo schreef op 13-02-2007 @ 21:13 :
Dus omdat het achterhaald is moeten moslims dus nederland verlaten?
Lees.

"Het probleem is tweevoudig: A, letterlijk betekend dat Wilders gelijk heeft (m.u.v. 'in Nederland wil blijven') omdat de inhoud sterk achterhaald is"


Er moet een algemene herinterpretatie komen dóór Moslims om zoveel extremisten als mensen als Wilders de wind uit de zeilen te nemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 20:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat je wenst is onmogelijk, T_ID, omdat er niet zoiets bestaat als een 'algemene interpretatie'. Daarom hebben moslims ook onderling constant ruzie over wat nou wel en niet mag volgens de Koran/Islam.
Oud 13-02-2007, 20:23
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 21:19 :
Onbekend, maar zonder twijfel te groot.
Vragen naar de bekende weg. Dat er religieuze extremisten bestaan daar ga ik geen serieuze bewijsvoering voor voeren, enig niveau is en voorkennis is toch wel te verwachten.
Lees.

"Het probleem is tweevoudig: A, letterlijk betekend dat Wilders gelijk heeft (m.u.v. 'in Nederland wil blijven') omdat de inhoud sterk achterhaald is"


Er moet een algemene herinterpretatie komen dóór Moslims om zoveel extremisten als mensen als Wilders de wind uit de zeilen te nemen.
Ik wil ook nog graag weten waar die opmerking van je op sloeg, deze: "T_ID schreef op 13-02-2007 @ 21:06 :
Ah, het aloude 'het doet er toch niet jij ongelovige'. And round and round it goes..."

Onbekend, maar dus te groot, aha! Wat een staaltje wetenschap zeg.

En niks vragen naar de bekende weg, als je iets hier stelt dan hoor je dat te bewijzen en niet af te doen als 'vragen naar de bekende weg', jij stelde dat die groep groot is, wanneer ik je om bronnen vraag zeg je ''onbekend, , maar zonder twijfel te groot". Ben ik discussie aan het voeren met een kleuter ofso?

nog maals, waarop is dat 'MOET' gebaseerd dan?
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 13-02-2007, 20:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar die ruzie moet er nu juist zijn. Zonder die ruzie gaat namelijk een ieder zijn eigen weg in superioriteitswaanzin, raakt op den duur gescheiden van de werkelijkheid omdat elke terugkoppeling tussen werkelijkheid en leer ontbreekt.

Gevolg is dat mensen zo absolutistisch worden dat ze gaan vechten om de leer.


Des te meer reden om aan te dringen op herinterpretatie en mensen die uitgaan van een absolute leer terecht te wijzen, want dat pad leidt tot niets positiefs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 20:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 21:24 :
Maar die ruzie moet er nu juist zijn. Zonder die ruzie gaat namelijk een ieder zijn eigen weg in superioriteitswaanzin, raakt op den duur gescheiden van de werkelijkheid omdat elke terugkoppeling tussen werkelijkheid en leer ontbreekt.

Gevolg is dat mensen zo absolutistisch worden dat ze gaan vechten om de leer.

Des te meer reden om aan te dringen op herinterpretatie en mensen die uitgaan van een absolute leer terecht te wijzen, want dat pad leidt tot niets positiefs.
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat ruzie er moet zijn. Daarna zeg je dat als die ruzie er niet is, mensen gaan vechten.

Nee, mensen gaan juíst vechten vanwege die ruzie. Dat maakt een herinterpretatie nou juist per definitie onmogelijk. Iedereen interpreteert alles anders. Als jij en ik samen naar het VVD-programma kijken, zul jij glunderen en ik gruwelen. Toch lezen we dezelfde tekst. Met de Koran is het al niet anders.

Net zomin als je kunt aansturen op een herinterpretatie van de Bijbel, kun je aansturen op een herinterpretatie van de Koran. Voor sommigen is de absolute leer de juiste leer, dat is hún interpretatie. En waarom zou jouw interpretatie meer waard zijn dan die van een ander?

Er valt ook veel voor te zeggen dat juíst die absolute, orthodoxe interpretatie de enige juiste is voor een 'ware' moslim. Een ware moslim gelooft in de Koran. Zo niet, dan pikt hij er stukjes uit die hem wel bevallen en laat stukken achter die hem niet bevallen. Dan kun je jezelf toch geen echte gelovige meer noemen?
Oud 13-02-2007, 20:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2007 @ 19:58 :

Ik las dat twee pagina's tellende interview met hem in dat rioolblaadje, 'De Pers'. Daarin deed hij die uitlatingen. Wat heb ik zitten gruwelen.
Ik heb het ook gelezen
Moet wel toegeven dat ik een beetje jaloers op zijn gereis ben en ik vond het opmerkelijk hoe gefascineerd (en op positieve manier) hij sprak over verschillende landen in het Midden-Oosten.

Maar de rest was best bagger ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-02-2007, 21:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2007 @ 21:34 :
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat ruzie er moet zijn. Daarna zeg je dat als die ruzie er niet is, mensen gaan vechten.
Nee hoor. Zolang er discussie dan wel ruzie over interpretatie is wordt er niet gevochten.

Als er niet meer gepraat wordt verwijderen groepen zich van elkaar, ontstaat een vijandbeeld en komt geweld om de hoek kijken.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2007 @ 21:34 :
Als jij en ik samen naar het VVD-programma kijken, zul jij glunderen en ik gruwelen. Toch lezen we dezelfde tekst. Met de Koran is het al niet anders.
En als de VVD een dictatuur zou voeren zonder democratische inbreng zou daar geen discussie over mogelijk zijn. De kans dat mensen dan naar geweld grijpen neemt dan fors toe.

Zo werkt het ook bij religieuze zaken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 21:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 22:23 :
Nee hoor. Zolang er discussie dan wel ruzie over interpretatie is wordt er niet gevochten.
Soennieten en Sjietten, anyone? Maar één voorbeeld. Van ruzie komt gevecht, zo SIMPEL is dat.

Citaat:
En als de VVD een dictatuur zou voeren zonder democratische inbreng zou daar geen discussie over mogelijk zijn.
Tuurlijk wel.
Oud 13-02-2007, 21:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2007 @ 22:31 :
Soennieten en Sjietten, anyone?
Exact. Als die sinds de 7e eeuw bij elkaar waren gebleven in plaats van zich in te graven in hun overtuiging dan was er nu geen conflict geweest.

En dan kan de discussie daarbinnen die groep nog zo hard gaan, maar een groep vecht niet met zichzelf. Groepen vechten wel tegen elkaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-02-2007, 21:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 22:32 :
Exact. Als die sinds de 7e eeuw bij elkaar waren gebleven in plaats van zich in te graven in hun overtuiging dan was er nu geen conflict geweest.
En dat conflict komt door verschillende interpretaties. Ruzie. Precies wat ik zeg.
Oud 13-02-2007, 21:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2007 @ 22:33 :
En dat conflict komt door verschillende interpretaties. Ruzie. Precies wat ik zeg.
Ruzie tussen interpretaties, dan is er al sprake van een splitsing en ingraven.

Ruzie over één interpretatie zal nooit leiden tot een gewapend conflict, zo zit de psychologie van mensen niet in elkaar. Zonder vijandbeeld, of 'othering' zoals dat ook wel te boek staat, vechten mensen niet met elkaar.


Dus waarom een groep Moslims zich in laten graven in absolutisme, een andere groep Moslims schouderophalend laten en weer een andere groep actief voor verandering laten gaan terwijl ook externe groepen zoals aanhangers van Wilders daarbij zich ingraven? Breek die discussie maar lekker open, niemand is er ooit slechter van geworden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 13-02-2007 om 21:40.
Oud 13-02-2007, 21:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2007 @ 22:37 :
Ruzie tussen interpretaties, dan is er al sprake van een splitsing en ingraven.

Ruzie over één interpretatie zal nooit leiden tot een gewapend conflict,
Ruzie over één interpretatie kan niet. Dan is er al sprake van twee interpretaties, anders was er geen sprake van ruzie.

Citaat:
zo zit de psychologie van mensen niet in elkaar. Zonder vijandbeeld, of 'othering' zoals dat ook wel te boek staat, vechten mensen niet met elkaar.
Dat weet ik niet, ik ben geen psycholoog.

Citaat:
Dus waarom een groep Moslims zich in laten graven in absolutisme, een andere groep Moslims schouderophalend laten en weer een andere groep actief voor verandering laten gaan terwijl ook externe groepen zoals aanhangers van Wilders daarbij zich ingraven. Breek die discussie maar lekker open, niemand is er ooit slechter van geworden.
Dat zeg ik ook niet, maar die herinterpretatie van jou is dus onmogelijk.
Oud 13-02-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 22:35 :
Over die moord: Leon de Winter doet ook zijn zeggetje: 'Met een wapen had Arkan een kans gemaakt' Elsevier

De VVD en het CDA zijn gelukkig iets milder: http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...rue/index.html
Leon de Winter is dan ook niets meer dan een drammerige jood die zich in de intellectuele marge bevindt terwijl hij zelf denkt in het middelpunt te staan. Hij schreef altijd al kutboeken, hij schrijft nu ook kutcolums en hij zal altijd een kutfiguur blijven.
Oud 14-02-2007, 05:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2007 @ 00:15 :
Leon de Winter is dan ook niets meer dan een drammerige jood die zich in de intellectuele marge bevindt terwijl hij zelf denkt in het middelpunt te staan. Hij schreef altijd al kutboeken, hij schrijft nu ook kutcolums en hij zal altijd een kutfiguur blijven.
en dus lees je niet zijn columns? of wat?
of waarom deel je dit ons mee?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-02-2007, 05:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Report: 18 dead in Iran bus blast

Official IRNA news agency reports bomb was hidden in car in southeastern city of Zahedan by 'armed rebels and attackers' and exploded as bus, belonging to ground forces of Iran's Revolutionary Guards, passed by

Reuters
Published: 02.14.07, 07:44 / Israel News

Eighteen people were killed on Wednesday when a bomb exploded next to a bus in the southeastern city of Zahedan, the official IRNA news agency reported.

The bomb was hidden in a car by "armed rebels and attackers" and exploded as the bus, belonging to the ground forces of Iran's Revolutionary Guards, passed by, the agency reported.

"In this act 18 Zahedan citizens have been martyred. Rebels and those who create insecurity martyred these people in a terrorist act by laying a trap close to a bus," Qassim Rezai, a military commander, was quoted as saying.

It was not clear if those killed were members of the Guards. Zahedan is close to the border with Pakistan and Afghanistan. There are often clashes between security forces and armed groups in the area involved in the drugs trade.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...364921,00.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-02-2007, 14:43
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2007 @ 00:15 :
Leon de Winter is dan ook niets meer dan een drammerige jood die zich in de intellectuele marge bevindt terwijl hij zelf denkt in het middelpunt te staan. Hij schreef altijd al kutboeken, hij schrijft nu ook kutcolums en hij zal altijd een kutfiguur blijven.
Kijk daar kan ik nou mee instemmen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-02-2007, 15:00
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ahahaha, z'n laatste column bestaat slechts uit een citaat van Matt Drudge (!) dat een vergadering over de opwarming van de aarde niet doorgaat vanwege winterweer. Kennelijk leeft hij in de veronderstelling dat opwarming inhoudt dat er geen winters meer zullen plaatsvinden. Hij is echt de stereotype rechtse azijnzeiker geworden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 14-02-2007, 15:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2007 @ 00:15 :
Leon de Winter is dan ook niets meer dan een drammerige jood die zich in de intellectuele marge bevindt terwijl hij zelf denkt in het middelpunt te staan. Hij schreef altijd al kutboeken, hij schrijft nu ook kutcolums en hij zal altijd een kutfiguur blijven.
Nou he.
Oud 14-02-2007, 18:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-02-2007 @ 06:58 :
en dus lees je niet zijn columns? of wat?
of waarom deel je dit ons mee?
Jij dringt ons toch ook dagelijks je propagandastukjes over Israel op?
Oud 14-02-2007, 19:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dutch Police Seal Off Street On Taking Own Transmitter For Bomb

Avatar05:44 PM, February 14th 2007
by News Staff

Bomb disposal experts were called in and a street sealed off in the Dutch city of Enschede when police took one of their own covert transmitters for a bomb, police reported Wednesday.

The emergency, during which residents along Raiffeisen Street were confined to their homes, lasted two hours on Monday before officers discovered their mistake.

The device had been attached to the underside of the car of a 42-year-old Enschede man suspected of committing a violent crime.

On discovering the device he notified the police, saying he suspected it was a bomb.

"The police officers conducting the investigation were not in the know and did not want to take any chances," a spokesman said.

The suspect was informed on Tuesday that the device had been fitted to his car in order to monitor his movements.

© 2007 DPA
http://www.playfuls.com/news_10_1416...-For-Bomb.html

lol
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-02-2007, 23:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2007 @ 19:27 :
Jij dringt ons toch ook dagelijks je propagandastukjes over Israel op?
Het nieuws dat gatara over het algemeen post draagt iets bij. Dat elk bericht behalve operaties door het IDF in Palestijns gebied niet in jouw straatje passen en wat jou betreft doodgezwegen moet worden, dat is een probleem van een heel andere orde. Daar hoef je iemand die wil informeren over de achtergronden niet mee lastig te vallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-02-2007, 23:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Eric O. krijgt schadevergoeding

De marinier Eric O. heeft recht op eerherstel en een schadevergoeding. Dat heeft de rechtbank in Den Haag bepaald in een zaak die de marinier tegen het Openbaar Ministerie had aangespannen.

Het OM heeft twee keer geprobeerd de marinier veroordeeld te krijgen voor de dood van een Irakees die door hem zou zijn neergeschoten. Toen beide pogingen waren mislukt, eiste Eric O. een half miljoen euro schadevergoeding. Maar het OM wilde hem niets betalen.

De rechtbank geeft het OM nu opdracht vóór 3 maart een schikking te treffen met de marinier. Gebeurt dat niet, dan legt de rechtbank een regeling op.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...01B087B19.html

And rightly so. Zelden een beschamendere vertoning gezien dan de krampachtige pogingen van het OM om Eric O. te vervolgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-02-2007, 17:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-02-2007 @ 00:32 :
Het nieuws dat gatara over het algemeen post draagt iets bij.
Daar gaat het niet om. Zo gauw iemand (in deze Nare Man) commentaar heeft op een stuk van een *joodse* schrijver (in deze Leon de Winter), valt Gatara hem aan. Vandaar mijn reactie.

Citaat:
Dat elk bericht behalve operaties door het IDF in Palestijns gebied niet in jouw straatje passen en wat jou betreft doodgezwegen moet worden, dat is een probleem van een heel andere orde.
Jongen, lul niet.
Oud 15-02-2007, 18:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
CIA-vuchten onbestraft

Het Europees Parlement heeft een afgezwakte versie van het rapport over geheime CIA-vluchten aangenomen.
Groot-Brittannië, Duitsland, Italië en andere Europese landen
wordt verweten vluchten met terreurverdachten te hebben toegestaan. Vooraf werd gevreesd dat het rapport onvoldoende steun zou krijgen in het parlement. Conservatieven en christen-democraten vonden het rapport weinig concreet en anti-Amerikaans. De liberalen en socialistensteunden het wel en spraken over een ‘smerige oorlog’. Om tegemoet te komen aan
de criticasters verzachtte de commissie de toon. Het voorstel om landen die hebben meegeholpen met de geheime vluchten te straffen, is geschrapt. Wel wordt hen verzocht zelf een onderzoek in te stellen. Nederland wordt niet genoemd.

Volgens het rapport zijn in de periode vanaf 11 september 2001 minstens 1.245 CIA-vluchten uitgevoerd binnen Europa. Met de vluchten werden terreurverdachten getransporteerd naar geheime gevangenissen. De commissie vond geen bewijs voor die gevangenissen in Europa. Met name Italië krijgt de wind van
voren. De vorige Italiaanse regering van premier Berlusconi zou op de hoogte zijn geweest van de ontvoering en het transport van de Egyptische imam Abu Omar in Milaan in 2003. De imam zou later in Egypte gemarteld zijn door de CIA.

http://depers.coolcreations.nl/papers/26.pdf

Dus omdat de martelmedewerkers, de smerige gristendemocraten en conservatieven weer eens ertegen zijn om de wet ook op hen van toepassing te maken, ontspringen de daders weer eens alle consequenties.

Laatst gewijzigd op 15-02-2007 om 18:29.
Oud 15-02-2007, 18:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Meer rekruten met strafblad in leger VS

Het Amerikaanse leger neemt steeds meer rekruten aan met een strafblad. Vorig jaar wuifde het leger 901 keer een zwaar misdrijf
weg, drie jaar eerder was dat nog maar 411 keer, meldt het
Pentagon. Voor rekruten die schuldig zijn aan misdrijven als diefstal, het uitschrijven van ongedekte cheques en sommige
geweldplegingen maakte het leger in 2006 ruim zesduizend keer
een uitzondering: ruim twee keer zoveel als in 2003. Het is steeds moeilijker om voldoende rekruten te werven.

http://depers.coolcreations.nl/papers/26.pdf

Waar komen zaken als Abu Graib toch vandaan?
Oud 15-02-2007, 21:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik twijfelde of ik er een nieuw topic aan moest wijden, want ik kom net ergens achter, maar het is al sinds 2006 bekend, alleen toen blijkbaar door niemand opgepikt. (Om onbegrijpelijke redenen trouwens, want het is een wereldzaak!) Daarom maar even hier:

Bush rejects Osame surrender

De regering-Bush sloeg voor 9/11 een aanbod van Afghanistan om Bin Laden in handen te krijgen af.

http://www.youtube.com/watch?v=HDvVZ2Gn-9g

Oud 15-02-2007, 21:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
‘Aasgieren’ jagen op arme landen
Door AERNOUT ZEVENBERGEN

KAAPSTAD - Moet het straatarme Zambia veertig miljoen dollar betalen aan een ‘aasgierfonds’ of mag het dat geld besteden aan onderwijs en gezondheidszorg? Op die vraag gaf een rechtbank in Groot-Brittannië gisteren een onbarmhartig antwoord.
Zambia moet dokken.

Het bedrijf Debt Advisory International (DAI) had het land voor de rechter gedaagd wegens een lening die Zambia in de jaren ’70 had gesloten met Roemenië. De zaak heeft de handel en wandel van gewetenloze zakenlieden en beleggingsfondsen in de schijnwerpers gezet.

‘Aasgierfondsen’ kopen van banken en overheden leningen op die bijna al hun waarde hebben verloren omdat ze niet kunnen worden terugbetaald. Daarna slaan de fondsen meedogenloos toe bij de schuldenaar. Zo deinzen ze er ook niet voor terug leningen van derdewereldlanden op te kopen en met het faillisement van de staat te dreigen, tenzij deze met industrieen, grond of veel geld over de brug komt.

DAI kocht de Zambiaanse schuld voor vier miljoen dollar van Roemenië en eiste het tienvoudige van het land. Zambia en Roemenië spraken in 1999 af de lening af te kopen voor drie miljoen dollar. DAI bood daarop één miljoen dollar meer aan Roemenië. ,,Dat bedrag is evenveel als wij vorig jaar kregen aan schuldverlichting,’’ zei presidentieel adviseur Martin Kaluga-Banda in het BBC-programma Newsnight. De gemiddelde Zambiaan verdient per dag niet meer dan een euro.

Rijke landen, waaronder ook Nederland, geven ontwikkelingslanden die zware schulden hebben maar verder fatsoenlijk worden bestuurd, kortingen op hun afbetalingen. Het is de bedoeling dat het vrijgekomen geld vervolgens wordt geïnvesteerd in zaken als onderwijs, gezondheidszorg en infrastructuur.

Grondlegger van de ‘aasgierfondsen’ is de Amerikaanse miljardair Paul Singer, een van de belangrijkste donateurs van de verkiezingscampagne van George Bush. Hij dreigde in 1996 het Latijns-Amerikaanse land Peru met een faillissement als hij geen 58 miljoen dollar kreeg, voor een lening die hij had gekocht voor elf miljoen dollar. Peru kon niet anders dan betalen. Zijn bedrijf eist nu 400 miljoen dollar van de Democratische Republiek Congo voor een schuld van oorspronkelijk tien miljoen.

Het Internationaal Monetair Fonds en vooraanstaande politici hebben ernstige kritiek geleverd op de werkwijze van aasgierfondsen. Maar er zijn geen regels of wetten waarmee hun handelen kan worden ingeperkt.

http://www.ad.nl/buitenland/article1094015.ece
en
http://news.bbc.co.uk/2/low/programm...ht/6362783.stm


Okay, wie wil er nogmaals verdedigen dat het IMF evil is en arme landen beter met derde partijen zoals China of dit aasgierenfonds in zee kunnen gaan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-02-2007, 23:19
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-02-2007 @ 22:32 :
Okay, wie wil er nogmaals verdedigen dat het IMF evil is en arme landen beter met derde partijen zoals China of dit aasgierenfonds in zee kunnen gaan?
Dat het IMF evil is, staat los van China en aasgierenfondsen.
Oud 15-02-2007, 23:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Teachers Verbally Abuse, Threaten to Punch, and Hit Students. Fox sides with teachers.

http://www.democraticunderground.com...&mesg_id=16580
Oud 16-02-2007, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2007 @ 00:20 :
Teachers Verbally Abuse, Threaten to Punch, and Hit Students. Fox sides with teachers.

http://www.democraticunderground.com...&mesg_id=16580
Check die plastic grijns van die donkere chick die bij gehaald wordt. De definitie van Amerikaans
Oud 18-02-2007, 11:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Vader verkoopt dochter voor 400 euro

KARACHI - Een Pakistaanse vader heeft zijn tienjarige dochter verkocht voor bijna 400 euro. De man wilde met het bedrag de rekening betalen van een operatie aan zijn oog, aldus de politie in de zuidelijke provincie Sindh vrijdag.

Het meisje werd verkocht aan een kennis van de vader in het dorp, niet ver van Karachi. De man kan volgens juristen een celstraf krijgen van hooguit een jaar wegens overtreding van de wet tegen kindermishandeling. Het verkopen van dochters komt vaker voor in afgelegen regio's van Pakistan, waar stammen en vooral stamoudsten de dienst uitmaken. Met de verkoop van meisjes worden ruzies beslecht of schulden afgelost.

http://www.ad.nl/fun/bizar/article1097242.ece


En:

Arab states trained Al-Qaeda men to fight in Somalia
Jon Swain and Brian Johnson-Thomas Johannesburg

MIDDLE EASTERN countries secretly armed and supported suspected Al-Qaeda recruits in the failed state of Somalia in a direct challenge to western interests in east Africa, according to a United Nations report.

Hundreds of Islamist fighters were flown, with Eritrean assistance, from Somalia to Syria and Libya for military training. Others were taken to Lebanon to fight with Hezbollah, the report to the UN security council has revealed.

UN investigators also detailed military aid given to the Islamists by Saudi Arabia and Egypt, Arab states friendly to the West. Iran also supplied 125 shoulder-fired surface-to-air missiles, 80 of which arrived by sea in dhows and the rest by air.

A clandestine operation to smuggle the fighters out of Somalia began in July last year.

In an interview, Evgueny Zakharov, the owner of Aerolift, an airline with a fleet of ageing Antonov and Ilyushin transport aircraft, based in Johannesburg but registered in the British Virgin Islands, said: “We transported lots of men in uniform — Arabian men with masks.

“They were disciplined men and although none of them had rank badges there were obviously people in charge. They got on the aircraft as if they had done it many times before.”

Zakharov said his involvement began after he was approached by a General Tambi of the Eritrean People’s Defence Forces. Eritrea, a neighbour of Somalia in the volatile Horn of Africa, was a major supporter of the Islamists.

Tambi offered to buy Zakharov’s Ilyushin 76 transport aircraft carrying the Kazakhstan registration number UN 76496 for $1.5m (£770,000), even though the normal price for an aircraft of that vintage and condition is just $1m.

Zakharov went ahead despite the unusual contract conditions that stipulated secrecy. He insisted the contract should specify that the new owners were not to use the aircraft to make arms flights.

However, he said last week that the Ilyushin made three sanctions-busting arms flights to Somalia from the Eritrean port of Massawa, bringing out the masked men on the return legs. “I do not know who they were but you can draw your own conclusions,” he said.

Zakharov’s revelations came as western security services continued their investigation into foreigners suspected of fighting on behalf of Islamic forces in Somalia and of joining Al-Qaeda last year. Among them are British, American and French Muslims.

Significant numbers of foreigners went to Somalia, western intelligence officials have found, after the radical Islamic Courts Union (ICU) movement seized power from a weak UN-backed government, established links with Al-Qaeda and allowed Somalia to be used as an Al-Qaeda terrorist training ground like Afghanistan under Taliban rule.

In December, invading Ethiopian troops took the capital Mogadishu from the ICU and restored the internationally recognised government, routing the Islamists and scattering the foreigners and Al-Qaeda fighters.

But violence continues to plague the weak and fractured country and there are fears of an Islamist resurgence unless African Union peacekeepers are rapidly deployed.

Last week four British Muslims who had been in Somalia under the radical militia and then crossed the border into Kenya were briefly held under the Terrorism Act on their return to Britain.

An American who was also arrested in Kenya and then deported was charged in Texas with teaming up with Al-Qaeda. He told FBI officers who interrogated him that he had spent time with an Al-Qaeda bomb maker in Somalia being trained in assembly techniques.

The UN report also described Iranian attempts to obtain Somali uranium. Somalia is reported to have 6,600 tons of recoverable uranium but the mines have never been exploited because of poor security.

In addition, Libya provided $1m to finance future training missions and pay salaries. Surface-to-air missiles supplied by Iran are of the type Al-Qaeda used to try to bring down an Israeli charter flight over Kenya in 2002. The missiles are still at large.

Zakharov believes that one of the reasons the Eritreans wanted to use the Ilyushin in the clandestine operations was because the freighter’s registration began with the letters UN and therefore might have been mistaken for a United Nations aircraft.

When Zakharov discovered the Eritreans’ real use of the plane was for arms shipments and for flying the masked men from Somalia, he cancelled the contract. Zakharov said he first grew suspicious when he found that the seven-man crew were each being paid £2,500 bonuses for every flight.

Contacted last week, Tambi denied all knowledge of the deal. However, The Sunday Times has a copy of the contract signed in Moscow and Asmara, the capital of Eritrea, between Aerolift and Eriko Enterprise of Asmara on July 21.

The first sanctions-busting arms flight landed at Mogadishu on July 26 and was followed by three arms shipments — a total of some 140 tons — over the next three days.

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle1400655.ece
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-02-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Israël en VS zetten toon voor topberaad maandag
JERUZALEM - Israël en de Verenigde Staten willen geen zaken doen met de nog samen te stellen Palestijnse regering van nationale eenheid, zolang de regeringspartij Hamas de Joodse staat niet wil erkennen.

(...)
nu.nl

Nou, dat begint al goed
Oud 18-02-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2007 @ 12:16 :
Vader verkoopt dochter voor 400 euro

(..)

http://www.ad.nl/fun/bizar /article1097242.ece
Gelukkig vind AD het wel grappig
Oud 18-02-2007, 17:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
eddie schreef op 18-02-2007 @ 17:46 :
nu.nl

Nou, dat begint al goed
moet je bij de hamas voor zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-02-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-02-2007 @ 18:14 :
moet je bij de hamas voor zijn
zin nederlands goed niet zijn
Oud 18-02-2007, 17:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-02-2007 @ 17:48 :
Gelukkig vind AD het wel grappig
Ik vond de subdirectory fun ook behoorlijk ironisch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-02-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
SP wil actie tegen louche handel concertkaartjes

DEN HAAG - De SP wil dat websites die concertkaartjes aanbieden tegen woekerprijzen, stevig worden aangepakt. Volgens Tweede Kamerlid Arda Gerkens loopt het de spuigaten uit met deze louche onlinehandel en worden zo duizenden muziekliefhebbers benadeeld.
Ze heeft de minister van Economische Zaken in schriftelijke vragen verzocht om deze situatie snel aan te pakken. Gerkens had de kwestie al eerder aangekaart maar toen was het antwoord dat de zwarte handel een gevolg is van schaarste op de markt. Maar het SP-Kamerlid is het daarmee niet eens.
Ze constateert dat kaartjes op internet al tegen woekerprijzen worden aangeboden terwijl de verkoop nog bezig is of moet beginnen. ,,De websites kopen zo veel mogelijk kaarten op en creëren zelf de schaarste, zodat ze woekerprijzen kunnen vragen.''
Zo werden volgens haar concertkaartjes van Arctic Monkeys al voor 125 euro aangeboden, terwijl de verkoop nog moest beginnen. Verder wijst ze erop dat de sites ook vragen je kaartjes aan hen te verkopen. Volgens haar is er sprake van misleiding of oplichting en moet dat worden aangepakt.
van t AD op internet

stiekem vind ik t wel fijn als ze het aanpakken
Oud 18-02-2007, 19:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2007 @ 18:26 :
zin nederlands goed niet zijn
ROFL

En teleurstellend nieuws:

Senate gridlocks on Iraq war resolution

House passed measure Friday opposing Bush's plan to send more troops


WASHINGTON - The Senate gridlocked on the Iraq war in a sharply worded showdown Saturday as Republicans foiled a Democratic bid to repudiate President Bush’s deployment of 21,500 additional combat troops.

The 56-34 vote fell four short of the 60 needed to advance a nonbinding measure identical to one the House passed Friday. Seven GOP senators broke ranks, compared with only two during an earlier test on the issue.

Democrats swiftly claimed victory. “A majority of the United States Senate is against the escalation in Iraq,” said Majority Leader Harry Reid of Nevada. “As for the Republicans who chose once again to block further debate and protect President Bush, the American people now know they support the escalation” in troops.

Republicans blasted the Democratic leadership for refusing to allow a vote on an alternative that ruled out any reduction in money for troops in the field.

“There is no place for chicanery at a time of war,” said Senate GOP leader Mitch McConnell of Kentucky. “Even some of the president’s most strident opponents know that. They know that the only vote that truly matters is a vote on whether to fund the troops.”

Battle expected over war funding

The White House echoed his remarks, issuing a written statement that touched lightly on the votes in the House and Senate, and looked to the coming debate over Bush’s request for an additional $93 billion for the military.

“This week’s voting gave the world a glimpse of democracy’s vigor. The next votes should provide unmistakable assurance of this nation’s resolve in achieving success, supporting the cause of democracy and stopping terrorist forces in their ultimate aim of bringing their violence to our shores,” said the statement, issued in the name of press secretary Tony Snow.

The day’s events ended the initial phase of what looms as a yearlong confrontation between the new, Democratic-controlled Congress and the commander in chief.

Reid told reporters he would no longer attempt to win passage for nonbinding measures and would turn his attention to legislation designed to force Bush to change course. House Democratic leaders intend to do likewise.

Saturday’s maneuvering occurred in an intensely political environment, both in and out of the Capitol. The unusual weekend session sent presidential contenders in both parties scrambling to make the roll call.

One of them, Democratic Sen. Hillary Rodham Clinton of New York, squeezed in a morning appearance in New Hampshire, where she told one audience, “We have to end this war and we can’t do it without Republican votes.”

GOP dissenters stay away

Nine Republicans skipped the Senate session, calculating that because they support Bush’s policies, their votes would not affect the outcome of the vote.

Among them was Sen. John McCain of Arizona, a presidential hopeful who campaigned in Iowa. He called the Senate vote meaningless, and told one audience the symbolic measures are “insulting to the public and the soldiers.”

At least two Republican lawmakers chose to leave on an official trip to Iraq rather than remain behind for the vote.

The nonbinding measure consisted of fewer than 100 words. It disapproved of Bush’s decision to deploy more troops and pledged to support and protect the troops in the field.

Bush forges ahead with deployments

Even before the House acted, Bush had made it clear that congressional opposition would not deter him from proceeding with the deployment of another 21,500 troops, designed primarily to quell sectarian violence in heavily populated Baghdad.

Already, troops of the Army’s 82nd Airborne have arrived in Iraq. Another brigade is in Kuwait, in final training before going to Iraq. Three more brigades are ticketed for the Baghdad area, one each in March, April and May.

In addition, the Pentagon is sending two Marine battalions to Anbar province in the western part of the country, the heart of the Sunni insurgency.

Polls show strong public opposition to the war, which has killed more than 3,100 U.S. troops. Tens of thousands of Iraqis have died, the majority of them since Saddam Hussein was toppled from power in the U.S.-led invasion in March 2003.

For some, an uncomfortable vote

Democrats seemed eager to force Republicans into votes that might prove politically troublesome.

“They are torn between their president’s policy and the wishes of the constituents, but vote they must,” said Sen. Charles Schumer of New York, head of the Senate Democrats’ campaign committee.

But Sen. Lindsey Graham, R-S.C., said Democrats, too, were caught in a political squeeze play. He said the alternative measure pledging not to cut off funds for the troops would have drawn as many as 75 votes, but accused Reid of blocking it to protect his rank and file.

“If you have this vote, the left, the radical Democratic left, would eat every Democratic presidential candidate alive,” Graham said.

Democrats in both the House and Senate have said the nonbinding measures would be only the first attempt to force a shift in Bush’s war policies.

More maneuvering to come

In the Senate, Reid has told lawmakers he will turn anti-terrorism legislation into a forum for debate over the war. He has met privately in recent days with fellow Democrats as the leadership plans its next move.

“The Senate will keep fighting to force President Bush to change course,” Reid said at a news conference after the vote.

In the House, Democrats have said they will attempt to place restrictions on Bush’s request for an additional $93 billion for the military in an effort to make it impossible for him to deploy all 21,500 additional troops.

Rep. John Murtha, D-Pa., has described a series of provisions that would require the Pentagon to meet certain standards for training and equipping the troops, and for making sure they have enough time at home between deployments.

Murtha and House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., said these provisions were designed to protect the troops.

Republicans argued the effect would be to deny troops needed reinforcements and are expected to try to block the restrictions.

In the Senate, the seven Republicans who voted to advance the measure were Norm Coleman of Minnesota, Susan Collins of Maine, Chuck Hagel of Nebraska, Gordon Smith of Oregon, Olympia Snowe of Maine, Arlen Specter of Pennsylvania and John Warner of Virginia. All but Snowe and Specter could face the voters in 2008.

Sen. Joe Lieberman of Connecticut, an independent who caucuses with the Democrats, sided with Republicans on the vote.

http://www.msnbc.msn.com/id/17200182/
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.