Oud 27-09-2006, 11:26
LadyYunah
Avatar van LadyYunah
LadyYunah is offline
Hallo iedereen

ik zit met een groot probleem =/
ik doe nu havo 5 en ben 17 ( ben vorig jaar blijven zitten)
op de vakken scheikunde en wiskunde ( ik heb de profiel n&g gekozen maar heb er spijt van) hoe dan ook ik wil graag in het buitenland studeren, maar daarvoor moet ik een vwo diploma hebben met redelijke cijfers ( als ik vwo E&M ga doen red ik het wel dat weet ik zeker) maar hier is het probleem. Als ik vwo ga doen moet ik nog 2 jaar en ben ik pas 20 als ik klaar ben met vwo. Dus wou ik sprint vwo doen maar die iz best wel ver wweg helemaal in groningen ik zou dat niet zo erg vinden eigenlijk.. maar daar kan ik daar niet van profiel veranderen. Er is wel een sprint vwo in drenthe maar ik weet niet of ik daar van profiel kan veranderen, en de kosten zal ik dan vanzelf moeten betalen! en dat kan ik echt niet.. ik heb niet genoeg geld en mijn moeder werkt niet en heb geen vader =/

als iemand advies heeft of een sprint vwo site kent waar ik wel van profiel kan veranderen en geen geld hoeft te betalen zou dat geweldig zijn! of zal ik gewoon 2 jaar vwo doen? ik zit daar wel flink tegen op moet ik zelf zeggen!

nou hoop snel wat te horen!

alvast bedankt =]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 12:14
Verwijderd
Zwolle is voor jou dichter bij toch of is mijn topografie zielig slecht?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:15
Timothy
Timothy is offline
Twintig is toch niet zo oud? Ik zou lekker op je gemak de boel gaan doen zoals je nu doet: eerst havo afmaken en dan 2 jaar vwo. Weet het niet zeker (ik ben al 37, dus weet niet zoveel van dat soort zaken, ik moet alles zelf betalen ) maar als je 18 bent, krijg je toch studiefinanciering?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:47
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Timothy schreef op 27-09-2006 @ 16:15 :
Twintig is toch niet zo oud? Ik zou lekker op je gemak de boel gaan doen zoals je nu doet: eerst havo afmaken en dan 2 jaar vwo. Weet het niet zeker (ik ben al 37, dus weet niet zoveel van dat soort zaken, ik moet alles zelf betalen ) maar als je 18 bent, krijg je toch studiefinanciering?
op roc's krijg je alleen tegemoetkoming, geen stufi en ook geen ov.

Als ik jou was zou ik gewoon doen wat je nu doet, goedkoper, je kan EM gaan doen en waarschijnlijk ook het dichtste bij. 20 is helemaal niet zo oud om klaar te zijn met je vwo (ik ben ook 19 als ik mijn havo eindig), ik zou het zelf niet erg vinden iig, je moet de rest van je leven nog werken, dus doe nu maar rustig je school.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 09:24
LadyYunah
Avatar van LadyYunah
LadyYunah is offline
Haha dat was een snelle reactie x)

nou yah iedereen zegt dat het beter is 2 jaar over te doen dan 1 snelle jaar.. en ik moet ook nog eens goede cijfers hebben dus 2 jaar is waarschijnelijk de beste keuze >.> het is alleen dat mijn moeder super boos is dat ik ben blijven zitten en wou ik eigenlijk dit verloren jaar inhalen.. maar ach het is mijn leven he?

hoe dan ook bedankt voor het advies iedereen ^.^

<3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:38
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
LadyYunah schreef op 28-09-2006 @ 10:24 :
Haha dat was een snelle reactie x)

nou yah iedereen zegt dat het beter is 2 jaar over te doen dan 1 snelle jaar.. en ik moet ook nog eens goede cijfers hebben dus 2 jaar is waarschijnelijk de beste keuze >.> het is alleen dat mijn moeder super boos is dat ik ben blijven zitten en wou ik eigenlijk dit verloren jaar inhalen.. maar ach het is mijn leven he?

hoe dan ook bedankt voor het advies iedereen ^.^

<3
zeg maar dat ik 2x ben blijven zitten en dat het dus helemaal niet erg is dat je één keer blijft zitten
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:45
Verwijderd
of zeg maar, dat als je een keer bent blijven zitten, je nu dus niet te veel hooi op je vork moet nemen, anders gebeurt het misschien wel nog een keer .
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 14:00
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
mijn broertje heeft vorig jaar sprintvwo gedaan en ik geloof inderdaad dat mijn ouders daar vrij veel voor moeten hebben betalen. Oook dingen als reiskosten krijg je niet vergoed, dus het is goedkoper om het normale vwo te gaan doen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 14:25
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
igfy schreef op 28-09-2006 @ 15:00 :
mijn broertje heeft vorig jaar sprintvwo gedaan en ik geloof inderdaad dat mijn ouders daar vrij veel voor moeten hebben betalen. Oook dingen als reiskosten krijg je niet vergoed, dus het is goedkoper om het normale vwo te gaan doen.
Op roc's is het niet duurder dan gewoon middelbaaronderwijs, maar idd, ov enzo krijg je niet en het wordt niet vergoed door de school dus als je buiten fiets-afstand van je school woont wordt het vrij duur.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 19:21
deleugen
deleugen is offline
Ik heb wel eens gehoord van stoomcursussen in Leiden (dacht ik) Het kost natuurlijk geld, maar je krijgt in 2 dagen alle examenstof, volgens mij heb je daar heel veel aan. Maarja, ik weet niet of je in een bepaald vak slecht bent, als je E&M gaat doen, maar misschien kun je nu nog overwegen om toch N&G te doen? Of wil je niets gaan doen in die richting...
Ik weet niet of je er wat aan hebt maarja, succes iig!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 06:26
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
ik zit exact met hetzelfde probleem. Ik zit op 5 havo en wil graag naar de universiteit om genees kunde te studeren. Waarschijnlijk ga ik nu eerst n jaar hbo-v doen en daar mijn prop. halen. dat staat daarna gelijk aan een vwo diploma.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 06:42
JNR
JNR is offline
Fieneke, dat is niet waar volgens mij. Je moet dan je hele hbo V bachlor hebben dacht ik. Maar goed, ik zou het nog ff goed nakijken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 08:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 03-10-2006 @ 07:26 :
ik zit exact met hetzelfde probleem. Ik zit op 5 havo en wil graag naar de universiteit om genees kunde te studeren. Waarschijnlijk ga ik nu eerst n jaar hbo-v doen en daar mijn prop. halen. dat staat daarna gelijk aan een vwo diploma.
Ja, maar je moet wel aan de eisen van een studie voldoen. Aangezien geneeskunde om bepaalde vakken op VWO-niveau vraagt, kun je dus niet via je HBO-p doorstromen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 17:02
LadyYunah
Avatar van LadyYunah
LadyYunah is offline
OoOoOhh daar heb ik nog iets van gehoord vorig jaar bij een hbo-voorlichting! volgens mij kon je alleen geneeskunde studeren aan de universiteit met een vwo diploma weet niet of dat nu weer veranderd is.. of dat ik mischien niet goed genoeg opgelet heb

De reden dat ik geen roc heb gekozen is dat het niet mogenlijk was voor mij om mijn profiel te veranderen & ik had laatst contact opgenomen met de sprint vwo in drenthe college ze zeiden dat per 1 januarie alle sprint vwo kosten zelf betaald moeten worden! dus tenzij je +/- 10.000 euro hebt kun je geen sprint vwo doen ik vind dat BELACHELIJK! maar goed.. ik ga dus vwo 5 doen dan vwo 6 en dan kijken of ik me kan aanmelden aan een universiteit in het buitenland


trouwens ik vind persoonlijk blijven zitten helemaal niet erg, maar mijn moeder blijft erover doorzeiken!! ik betwijfel of ze me er ooit voor zal vergeven xD


<3
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 17:24
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 03-10-2006 @ 07:26 :
ik zit exact met hetzelfde probleem. Ik zit op 5 havo en wil graag naar de universiteit om genees kunde te studeren. Waarschijnlijk ga ik nu eerst n jaar hbo-v doen en daar mijn prop. halen. dat staat daarna gelijk aan een vwo diploma.
Volgens mij moet je echt hoge cijfers hebben om zeker in Geneeskunde te komen, ik heb van iemand gehoord dat hij zich 3 jaar steeds heeft ingeloot omdat hij het zo graag wou... Uiteindelijk is het toch gelukt, dat wel!
Maar het gaat dus niet zo makkelijk, denk ik. En als je ondertussen bij andere universiteiten gaat inloten willen ze je ook weer minder graag
(sorry als je dit allemaal al wist )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Versneld VWO / Sprint VWO
Noomsel
0 12-01-2017 12:47
Algemene schoolzaken Sprint VWO
Jiska
2 29-05-2009 15:15
Algemene schoolzaken Sprint VWO Zwolle
Meertje
2 13-11-2006 21:09
Studeren sprint vwo... waar?
Nini11
7 31-05-2006 20:44
Algemene schoolzaken Sprint VWO ?!
0-----------SJ
18 07-03-2005 15:56
Algemene schoolzaken sprint-vwo
jenniffer
19 31-05-2003 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.