Oud 28-09-2001, 21:01
Psychickje
Psychickje is offline
Dat vroeg men ons in school dus om te doen. 2 korte verhaaltjes maken waarin 10 woorden voorkomen die opgegeven zijn..
1 moet een dramatisch verhaaltje worden, het ander een science-fiction verhaaltje.
Iemand die me wat ideeën kan geven? Ik heb al enkele malen een blad vastgehad en voor me gelegd en er staat nog steeds niets op
Ik kan zo wel enkele verhalen bedenken, maar met die woorden lukt het me echt niet..

-neger
-paashaas
-fouilleren
-hoogseizoen
-ketchup
-juffrouw
-macho
-noordpool
-kastanje
-masseren

dat zijn de woorden die er moeten in voorkomen..het mogen wel afgeleiden zijn zoals bv kastanjes ipv kastanje.
Hoe in godsnaam begin ik hieraan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2001, 23:12
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik ga het proberen.


De neger schreeuwde:"Help!" de paashaas zit achter me aan! vlug red me! alsjeblieft."
zjin benen werden moe van het rennen maar hij bleef maar doorgaan. want stel je toch eens voor, dat de paashaas met de kastanjes zou gaan smijten!en dat in het hoogseizoen!
de straf was, dat als neger John werd geraakt door kastanjes hij de juffrouw volop moest fouilleren. daarnou zou hij met ketchup haar helemaal in moeten smeren EN masseren en dat op de noordpool! maar zo'n macho was hij helemaal niet!


Zoiets?


[Dit bericht is aangepast door [DFU]DutchGirllie (28-09-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 23:21
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
moet het ook een bepaalde lengte hebben??
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 23:38
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
ik ga het proberen.


De neger schreeuwde:"Help!" de paashaas zit achter me aan! vlug red me! alsjeblieft."
zjin benen werden moe van het rennen maar hij bleef maar doorgaan. want stel je toch eens voor, dat de paashaas met de kastanjes zou gaan smijten!en dat in het hoogseizoen!
de straf was, dat als neger John werd geraakt door kastanjes hij de juffrouw volop moest fouilleren. daarnou zou hij met ketchup haar helemaal in moeten smeren EN masseren en dat op de noordpool! maar zo'n macho was hij helemaal niet!


Zoiets?


[Dit bericht is aangepast door [DFU]DutchGirllie (28-09-2001).]
Thx da geeft me al een idee!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 23:40
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
moet het ook een bepaalde lengte hebben??

Nee, het mag een redelijk kort verhaaltje zijn zolang het maar 'iets' zegt...
en het is vooral dat science-fiction verhaaltje wat me niet lukt. Iets met ufo's enzo, weet ik veel..ik hou zo niet echt van sf
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 23:46
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline

De juffrouw en de neger zaten gespannen te wachten.
zouden ze contact met de aarde kunnen krijgen?
zouden ze echt de paashaas kunnen horen.
vanuit hun ufo dat in het heelal zweeft, met langsschietende kastanjes wachten ze gespannen af.
moeten ze echt iedereen op de aardig fouilleren? moeten ze dan echt alle ketchup uit de markt halen?
"Ik ga nog liever op de Noordpool zitten," Zei de Neger.
"Dat zou ik maar niet doen in het hoogseizoen' zei de juffrouw.
"dan zitten er vooral veel macho's!"
en die masseren veels te hard!dan ligt je rug binnen 2 minuten open.!


zoiets?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 23:52
Psychickje
Psychickje is offline
lolz ... jij hebt zeker geen gebrek aan fantasie
goed goed..
Thx again!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 13:06
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
kben aan een verhaal begonnen
whauh nam vreej rare loop
hoe lang mag het zijn?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 17:10
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
murwari schreef:
kben aan een verhaal begonnen
whauh nam vreej rare loop
hoe lang mag het zijn?
lengte heeft geen belang..
maarre, kben nu wel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 17:54
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
tiz nie ens zo goed denk
maar kan ik mailen?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 18:00
Psychickje
Psychickje is offline
tuurlijk

Psychickje@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 18:38
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Psychickje schreef:

-neger
-paashaas
-fouilleren
-hoogseizoen
-ketchup
-juffrouw
-macho
-noordpool
-kastanje
-masseren

dat zijn de woorden die er moeten in voorkomen..het mogen wel afgeleiden zijn zoals bv kastanjes ipv kastanje.
Hoe in godsnaam begin ik hieraan?
Heinz Ketchup (uiterste verkoopdatum: 23-4-2000) voelde zich macho. Hij wilde iets zijn, iets meer dan slechts een slijmerige kwak kastanje bruine ketchup. Z'n ketchuptijd zou verdwijnen, zijn hoogseizoen zou eindelijk aanbreken.
Het was inmiddels pasen geworden. De tijd drong. Heinz Tomatenketchup liep stoer te zijn op straat toen hij plotseling de paashaas tegen kwam.
"Vroom paasfeest!" riep de paashaas
"Ah, fuck you!" riep Heinz Tomatenketchup.
Ruige Heinz had het naar z'n zin. Zijn koele image beviel hem wel. Maar, een fles Heinz Tomatenketchup kan niet koel genoeg zijn. Hij dacht en dacht, pureerde z'n hersens en kwam op een wonderbaarlijk idee.
De Noordpool! Daar zou hij koel zijn, de koelstre tomatenketchup die er is. Heinz liep op een drafje naar huis, pakte z'n macho spaarvarken (geheel in ruig motorleer gestoken) en sloeg het kapot. Hij viel uit z'n rol, hij kon z'n emoties niet onderdukken en heel langzaam verscheen er een klein traantje onder z'n ketchupoogje. Snel veegde hij hem weg toen hij zich bewust was van deze escapade.
Heinz Tomatenketchup veegde al z'n spaarcentjes op een hoop en deed ze in een zakje. Langzaam verdween de berg van tafel. Nadat de laatste munt in het zakje was verdwenen voelde Heinz Tomatenketchup een warme drilling door z'n fles gaan. Vol goede moed verliet hij z'n ouderlijk huis en pakte de trein richting Schiphol. Hij wist nog net een ticket te bemachtigen voor een enkeltje Noordppol. Wonderbaarlijk, het was drukke vlucht, voor de incheckbalie stond een rij om U tegen te zeggen. Heinz Tomatenketchup zoog op z'n deksel, beet in z'n flessenhals en kon toen eindelijk inchecken. Voor de Gate werd Heinz Tomatenketchup vluchtig gefouilleerd voordat hij door mocht lopen.
vanuit het niets klonk daar een geloei...De detectiepoort had z'n dekseltje gedetecteerd. Vermoeid draaide hij het deksel eraf en legde het in het sleutelbakje.

"Pfjoei" kreunde Heinz Tomatenketchup toen hij plaats nam op de heerlijke Businessclass stoel, met uitzicht op linkervleugel van de Boeing 767. Enkele minuten later kwam er een geweldig grote neger het vliegtuig binnen. Hij keek op z'n vliegticket en zocht naar z'n stoel. Hij schuifelde langzaam doort het gangpad en tenslotte viel zijn oog op de lege plek naast Heinz Tomatenketchup. Met een ietwat verbaasde blik nam hij plaats op de stoel.
Net op het moment dat Heinz Tomatenketchup z'n koelheid wilde showen aan de grote neger begon het vliegtuig te knorren. Langzaam maakte het vaart.
"Harder! Harder! Harder! HARDER! " schreeuwde Heinz Tomatenketchup uit. Het vliegtuig ging niet harder tot grote ergernis van Heinz Tomatenketchup. Het vliegtuig was slechts aan het taxien om binnen enkele minuten op te stijgen.
Plotseling werd de bruinuitgeslagen tomatenketchup in de fles van Heinz Tomatenketchup fors naar achteren gedrukt. Heinz Tomatenketchup hield z'n hart vast. Het was weer zover. De ware aard van nederige Heinz Tomatenketchup kwam boven; hij was weer dat vieze druiperige ketchupje wat hij altijd al was geweest. Hij hield z'n adem in, en drukte z'n ketchupbilletjes flink tegen elkaar om z'n angstscheet te onderdrukken.

En toen was het over, geen druk meer, geen angst. Heinz Tomatenketchup hervatte z'n koelheidscampagne. Stoer keek hij voor zichuit, las geamuseerd het rampenplan "Wat te doen in nood?" van Teleac wat hij voor z'n knieen vond. Ondertussen zat de neger hem nauwkeurig te observeren. Plots was daar die bulderstem
"WAT ZIE JIJ ER GESPANNEN UIT MANNETJE" zei de neger
Heinz Tomatenketchup keek verbaasd op. Hij zag de grote glimlachende neger en alsnog kwam z'n angstpoepje tevoorschijn. De geur van verrotte tomatenketchup vulde het vliegtuig. De neger snoof diep en trok z'n mond samen.
"ZAL IK JOU EENS LATEN ONTSPANNEN, KERELTJE?" brulde de neger
"WAT ZOU JE WILLEN DOEN, DUDE?" brulde Heinz Tomatenketchup terug.
"WAT DACHT JE VAN EEN OVERHEERLIJKE MASSAGE KETSJUPJE?" brulde de neger met gedempte stem.
Heinz Tomatenketchup dacht na, overwoog de risico's maar wilde zich niet laten kennen.
"Ok" zei hij.
Plots verscheen daar een uitbundige glimlach op het gezicht van de neger. Hij liet z'n handen wapperen, rkte z'n vingers en greep Heinz Tomatenketchup bij de fles. Langzaam en intens masseerde de neger z'n koele en stijve flessenhals. De neger masseerde zo hard dat Heinz Tomatenketchup langzaam week begon te worden. Z'n flessenhals ging slap hangen en plots gebeurde het onvermijdelijke: hij brak. Als een luciferhoutje tussen de klauwen van een ijsbeer verpulverde de neger de fles. Een rottend aroma trok van stoel waar stoel. Gasmaskers sprongen uit het plafond als duveltjes uit doosjes. Medepassagiers raakten in paniek. Stewardessen en hun mannelijke collega's probeerden de passagiers te helpen maar hadden het zichtbaar moeilijk. De neger voelde zich kut. Langzaam zakte hij weg. Het werd zwart voor z'n ogen. Hij zag een helder licht in een tunnel.

Moraal van het verhaal: Ketchup zuigt.




__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 18:39
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
drama schreef:
*knip*

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 19:19
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
drama schreef:
*verhaal*

deze vin ik heel leuk
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 20:04
Psychickje
Psychickje is offline
Die's idd leuk
Ik ga die bijhouden denk ik..is leuk om te lezen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 23:43
PV
PV is offline
Citaat:
drama schreef:
<knip>
leuk verhaal t lijkt echt heel echt

Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 10:43
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
drama schreef:

Moraal van het verhaal: Ketchup zuigt.





Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 14:22
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Let's give it a try!

In de zomer was ik met mijn beste vriendin naar Afrika gegaan. Omdat het net hoogseizoen was geweest, waren de bewoners een beetje chagrijnig. Op het vliegveld was het al meteen raak. We werden tegengehouden door een neger, die ons wilde fouilleren. Hij zei dat we drugs bij ons hadden, maar wij wisten van niets. "Vlieg toch op naar de noordpool", zei mijn vriendin chagrijnig, toen hij haar aan begon te raken. Ik moest lachen, maar de neger stond een beetje stoer voor zich uit te kijken. We vonden hem een echte macho. "Hij kan wel goed masseren", zei mijn vriendin toen we weer verder mochten lopen. Ik zei: "Dat was dus fouilleren." "Moet je ook een keer meemaken", zei ze lachend. Maar voor mij hoefde het niet zo.
We gingen wat eten in een Afrikaans kroegje. Er zat een donkere juffrouw bij de deur. Ze leek op een paashaas volgens mijn vriendin. Ze gaf ons een soort rijst met ketchup, wat niet te vreten was!
Afrika was erg mooi, maar ik was blij toen ik weer thuis was. Hoewel...
Het was herfst toen we uit het vliegtuig stapten. En toen we thuis waren, was het eerste dat ik voelde... een kastanje op mijn hoofd! Auw!


__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2001, 15:30
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Psychickje schreef:
-neger
-paashaas
-fouilleren
-hoogseizoen
-ketchup
-juffrouw
-macho
-noordpool
-kastanje
-masseren

RASCISME:

Het was, als ik het me nog goed herinner, een jaar of acht geleden dat ik Peter ontmoette. Peter was een macho, echt een rasmacho. Hij probeerde altijd stoer te doen tegenover zijn vrienden en als 'ie iemand in elkaar kon slaan liet 'ie het echt niet na.

Tot hij op een dag ergens in mei een jongen tegenkomt, Abdoel, de Neger paashaas. Abdoel was áltijd de lul. Alles en iedereen had de pik op hem. Abdoel was het prototype kneus dat zelfs door z'n ouders werd uitgelachen.

Maar het toeval (noodlot van mijn part) besloot en het onmogelijke gebeurde: Abdoel en Peter werden vrienden! En niet na een paar spannende avonturen, en niet wegens de anti discriminatie dag op school, o nee. Peter mocht Abdoel écht, vanaf de eerste keer dat hij hem zag.

Vanaf die dag kon Peter de kastanjes uit het vuur halen. Hij werd samen met Abdoel de pispaaltjes van de stad. Iedereen, ja echt iedereen, kende ze. Van alles kregen ze naar hun hoofd. "rot toch op naar de Noordpool en neem je negervriendje mee!", "jij laat je zeker altijd masseren door dat negerke!"

Op een zekere dag, ergens in het hoogseizoen, hadden Abdoel en Peter en genoeg van en ze smeden een duivwls plan.
Het was een feestdag in de stad, Maxima kwam op bezoek om samen met haar onovertroffen, van een geweldige familie (ze peren 'm nooit als er oorlog is ) afkomstige boerenlul van een Willem-Alexander.

Om te bewijzen dat ze echt niet zo laf waren als iedereen zei hadden ze thuis boterhamzakjes gevuld met ketchup. Aangekomen bij de markt zagen ze WA en Max voorbij rijden in een koets. Abdoel beadcht zich niet en gooide pardoes heel het zakje ketchup leeg over Maxima.

Peter, vanbinnen nog steeds een macho, gooide op dat moment Abdoel op de grond en neemt hem in de houdgreep. Hij draait z'n handen op zijn rug en hij fouilleerd 'm. Opdat ogenblik komt de politie aanlopen en nemen Abdoel mee.

Abdoel kreeg acht jaar cel en Peter werd weer de held van de stad. Tot gisteren, toen Abdoel weer terug kwam. Hij bedacht zich niet toen hij Peter zag en hij sloeg hem vol in het gezicht met een rol prikkeldraad. Bloed siepelde langzaam hij de ogen van Peter en hij zakte op de grond.

Abdoel keek 'm in de ogen en zei "wie het laatst slaat, slaat het best".


*ik beetje lijp* *sorry* *je heb hier nie veel aan*
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2020, 15:50
128150
128150 is offline
zou iemand er ook een voor mij willen maken?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2020, 15:56
128150
128150 is offline
zal iemand me hier mee ook kunnen helpen met de volgende woorden:

het gedrocht / met een knipoog / transporteren / speculeren / inleven / structureel /
klam / de clou / opdraven / bodypainten / digitaal / concentreren /verwijzen /
de hersencel / de fee / vredig / geruststellen / de auditie / vervolgens / belanden

bedankt! xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 13:21
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 14:14
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal
Ieke
0 11-04-2005 18:48
Psychologie vader, depressiviteit, help!
Augustus
3 14-07-2004 22:00
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.