Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2002, 19:56
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
hou het nu al weer een tijdje vol dankzij een zeer waardevolle belofte maar het is zeer moeilijk, kan er niet van slapen, kan niet echt "normaal" functieoneren(?)
omdat mijn pijn mijn geest leeg maakte tot voorkort. wie kan mij tips geven om in plaats van snijden iets anders te doen?
om het snijden te "vervangen". ga nou niet zeggen dat het snijden helemaal niks oplost enzo, wil alleen maar tips
alvast dank
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2002, 21:06
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
ach bij deze doek ook min of meer mijn verhaal, je hebt er misschien nix aan...

ik snij/ sneed ook altijd, ben sinds 11 weken gestopt en keb t dr erg moeilijk mee, ik ben min of meer verslaafd aan snijden. ik vind de pijn lekker tenmisnte in die zin, ik vind de lichamelijke pijn fijner als de geestelijke pijn. En als ik aggresief ben is dit een manier om me af te reageren, er zijn mensen achter gekomen dak sneed en ben toen acuut gestopt ermee. Keb het ze belooft het nooit meer te doen, en ik had t dus 11 weken volgehouden.

T/m eergister, ik was zo fucked up en ik voelde me zo kut en verdrietig en aggresief dat ik toch ff een kras moest zetten, ik d8 ach zon bietje een schaafwond die morgen weer weg is, niet zo diep want dan merkt iedereen t weer.
Maar blijkbaar ken ik me eigen krachten niet meer, t ziet dr naar uit dat dr weer flinke littekens van gaan komen.

En vandaag raakte een paar mensen mijn arm aan en ik raak gelijk in paniek, ik ben bang dat ze t merken.

maar goed nu eigenlijk antwoord op je vraag, het antwoord heb ik jammer genoeg niet voor je, t ligt dr aan om welke reden je t doet, misschien dat praten helpt of je uitleven op 1 of andere sport, bij mij helpen dat soort dingen niet. Bij mij kwamen ze aan met schiet met een elastiekje op je pols dan voel je ook pijn, maar tis niet genoeg. misschien... t klinkt heel dom, maar misschien moet je af en toe eens een joitn roken daar is op zich nix mis mee hoor, en je voelt je dan relaxt.

Ik vraag zelf ook al overal rond en ik weet ook geen andere manier als mezelf te snijden, ik ben er nl gewoon verslaafd aan. De enige manieren die ik ken hek hierboven al genoemt. En ik vind t domme oplossingen behalve de joint wil nog wel eens werken. maar goed

je hebt niet echt veel aan mijn lange verhal want ik weet ook geen tips, waren er maar andere alternatieve als jezelf snijden.

Veel sterkte *knuffel*

van een meisje die allemaal namen in dr arm heeft gekrast
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 21:13
Rhinus
Rhinus is offline
Ik beeldhouw .
Misschien ook iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 21:24
punkyfish
punkyfish is offline
ik mag niet snijden, doe het ook niet, maar soms wil het helpen om met een pincet langzaam haren uit je arm te trekken. gewoon haren trekken, verder niks...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 21:37
lithium
lithium is offline
mesgien helpt het om gewoon hele rustige en mooie muziek op te zetten en dan gewoon rustig op bed te liggen en je helemaal te concentreren op de muziek...

het hielp mij eerst iig wel.
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 00:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ik mag niet snijden, doe het ook niet, maar soms wil het helpen om met een pincet langzaam haren uit je arm te trekken. gewoon haren trekken, verder niks...
Pas op, want zoiets is OOK een vorm van automutilatie!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 11:03
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
tja een hele goeie tip was dat als je wil gaan snijden dat je dan iets kleins gaat kopen maar stel nou dat de winkels dicht zijn. heb me gister goed kunnen inhouden, ik had echt heel sterk de drang maar ik ben toen gaan slapen. volgens mij moet je gewoon iets totaal anders gaan doen, zoals even naar de wc gaan, het hielp wel. naja weet het nog steeds niet.
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 12:22
Verwijderd
Citaat:
punk mae schreef:
maar stel nou dat de winkels dicht zijn.
Dan mag je van mij naar een tankstation of een nightshop gaan, die zijn langer open. Of beloof jezelf wat voor de volgende dag. Maar houd wel vol!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 12:27
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Je kunt ook mensen gaan bellen, of gaan chatten...

Als je bent gestopt moet je niet weer gaan beginnen, want dan kom je er moeilijker af...laat je wilskracht sterker zijn dan de drang..
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 13:36
Saraï_h
Saraï_h is offline
op een andere manier gaan denken, en een andere manier vinden om je emoties te uitten. Dat is vaak hetgene wat niet lukt en daardoor wordt er zoveel opgekropt en kom je tot uitbarstingen in de vorm van jezelf snijden.

Wanneer je op een andere manier gaat denken kan je het vaak achter je laten..
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 13:37
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
Ik ga altijd proberen om wat creatiefs te doen, muziek schrijven tekst/melodie, anders gewoon muziek spelen, koop een gitaar en leer een paar punkrocknummers, dat reageert lekker af. maar goed ik wil ook nog wel eens mijn vingers kapotspelen en das eigenlijk een beetje hetzelfde.
__________________
als je dit kunt lezen heb je geen strabisme (zoek dat maar op in het woordenboek)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 15:06
Verwijderd
Ik heb best veel manieren om mezelf ervan te weerhouden, soms werken ze, soms ook niet.

Op het moment dat ik wil gaan snijden, moet ik gewoon even iets anders doen, dat is logisch. Meestal is dat bellen/chatten, schrijven, tekenen, zingen, gillen..

Zoals..Dystopia volgens mij hierboven ook al zei, dingen zoals haren uittrekken zijn ook vormen van automutilatie (1e keer in m'n leven dat ik dat woord typ, geloof ik..), net zoals, wat een vriendin van mij doet, tegen muren aanslaan, wondjes openkrabben, gewoon krabben tot het gaat bloeden, als je deze dingen blijft doen, kom je er denk ik ook niet snel vanaf. Als je een hond hebt, moet je gewoon echt een heel erg lang stuk gaan lopen met je hond, of gewoon alleen, buiten, fietsen, joggen (werkt bij mij ERG goed) iets anders actiefs..

Verder had ik ook weleens zo'n bui van 'ik moet NU snijden!' als ik totaal geestelijk en lichamelijk uitgeput was, en dan is het ook gewoon een idee om te gaan liggen, slapen..

1 tip nog, om gewoon het snijden tegen te gaan, hier in huis is bijna niets meer te vinden om mee te snijden, geen scheermesjes, glas enz. wordt allemaal gelijk weggegooid, in de keuken zijn alleen maar etens/botte messen te vinden..dit helpt ook, hoe erg het me soms ook kan irriteren.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:01
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Als ik wil gaan snijden, helpt ut wel om ff iemand op te bellen, of proberen te gaan slapen. Of tekeningen/gedichten maken.
Niej dat ut altijd werkt. maar maybe bij jou wel...

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:34
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Iets gaan doen wat je leuk vind.
Ik heb het ook een hele tijd gedaan, omdat ik heel erg depri was...Maar ik ben nu gewoon allemaal dingen gaan doen.
Lezen, schrijven, tekenen, kleding maken.
noem maar op...
En het werkt echt!!!
Heb het al een hele tijd niet gedaan
Maarja, het zal wel een tijdje duren vordat hetzover is, want dat snijden is wel een vorm van verslaving.
Maar gewoon volhouden!!!
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:40
detention grrl
detention grrl is offline
meiz, k weet hoe moeilijk dat is. het helpt bij mij ontzettend goed als k blije muziek op zet, of aan dingen denk, of mensen zie die me weer gelukkig maken. Als je heel snel van bui wisseld is dat heel moeilijk om zoiets te regelen, maar ik geloof dat dat te oefenen is, en dat het op een gegeven moment gewoon zoiets wordt van, ik hoef niet te snijden want ik kan ook best iets anders doen...klinkt vaag, maar bij mij is dat echt gebeurd..
sterkte
__________________
~ * we could be perfect in your world, I know * ~ sorry bouwk dat was een knietje...~en mijn zus dr vriend heeft een vriendin (ja joh)~
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 17:43
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
ik heb nooit gesneden (wel headbangen tegen de muur en bijten in m'n arm, zodat er geen littekens kwamen).

Wat ik ook deed, heel lang naar m'n arm blijven staren en fantaseren alsof er bloed uitkomt. Ik denk alleen dat het voor sommigen geen goeie tip is, want die fantasie kan je zo in werkelijkheid brengen.

Mja, het enige wat ik kan zeggen, zoek iets anders op waar je je agressie in kwijt kunt. Ik teken veel van me af, misschien helpt het
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 17:53
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Jewel schreef:

Als je een hond hebt, moet je gewoon echt een heel erg lang stuk gaan lopen met je hond, of gewoon alleen, buiten, fietsen, joggen (werkt bij mij ERG goed) iets anders actiefs..
daarom wil ik een hond maar verder moet ik die beesten niet maarja...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 19:42
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
tnx, ik denk dat de meeste dingen best wel kunneh helpen. mischien krijgen we een hond, dat zou echt fijn zijn
maar at nou als je om vier uur s nacht wil en moet snijden???wat doe je dan? met die problemen zit ik dus, het komt allemaal erg onregelmatig en op rare tijdstippen, meestal zonder aanleiding, weet bijna nooit waardoor het komt dat ik ineens weer erg down ben....
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2002, 20:05
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
om 4 uur 's nachts?
juh kan dan bijv. muziek gaan luisteren ofzow? Of wat gaan lezen
iets waardoor juh juh gedachten van ut snijden afzet.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 22:34
PsYGoTHiC
Avatar van PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Zoals hier al meer gezegd wordt, het is heel belangrijk je negatieve gevoelens om te zetten in andere vormen, zoals schilderen, tekenen, in een dagboek schrijven, verhalen van anderen lezen, muziek/teksten schrijven en als je daar behoefte aan hebt tegen iemand (een goede vriend) praten... Klinkt weer lekker cliché, maar je gedachten verzetten en/of omzetten in andere energien werkt echt... En als je je dan niet gesneden hebt ben je daarna extra trots op jezelf... Bij mij heeft het ontzettend geholpen om te denken dat je je vriend(in) pijn doet als je snijdt, i.p.v. jezelf... Ik ben er nu ook al 4 maanden vanaf en ik voel me echt stukken meer trots en zelfverzekerder ervan...

Heeeeel veel succes ermee!!
XXX May
__________________
~°~I've been CRUCIFIED, JUSTIFIED and MORTIFIED by my behaviour.. Both FEMININE and MASCULINE.. I am a CONTRADICTION~°~ Kasper, Æ ælskår dæ!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 14:32
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Boukje zei tegen mij dat ik naar buiten moest gaan en heel hard rondjes rennen en schreeuwen, maar ja...

uhm je kan aan Ron denken hoeveel hij van jou houdt (of aan mij)

Weet je wat ik dan altijd doe (klinkt heel stom), ik neem een slokje water, zet een sprookjesbandje op, pak koesj en tommie en zeg hard op tegen mezelf: dat zijn zorgen voor morgen.

Owja, en nog een: ik probeer me voor het slapen gaan heel moe te maken en ergens anders op te concentreren en zodra er iets vervelends mij hoofd in wil kruipen, probeer ik dat te verbannen.

Meestal helpt dat, soms ook weleens niet.

__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 16:26
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
-Een isjblokje in je handen houden net zolang tot het gesmolten is

-Iemand opzoeken

-Voor iets kleins (boterhammezakkies ofzo) naar de winkel en in de drukste rij gan staan

-In je kussen slaan/huilen/schreeuwen

-Muziek luisteren

-Tekenen/dichten

Jah, weet zo wel wat op te noemen maar zelf doe ik er nix mee...
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 21:28
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
Citaat:
deftoontje schreef:
Boukje zei tegen mij dat ik naar buiten moest gaan en heel hard rondjes rennen en schreeuwen, maar ja...
tja...(heb hans uit de deur geschopt )

uhm je kan aan Ron denken hoeveel hij van jou houdt (of aan mij)

Weet je wat ik dan altijd doe (klinkt heel stom), ik neem een slokje water, zet een sprookjesbandje op, pak koesj en tommie en zeg hard op tegen mezelf: dat zijn zorgen voor morgen.

to bad dat ik geen koesj heb
maar dat helpt idd wel(moet je trouwens nog even spreken over het een en ander...)

Owja, en nog een: ik probeer me voor het slapen gaan heel moe te maken en ergens anders op te concentreren en zodra er iets vervelends mij hoofd in wil kruipen, probeer ik dat te verbannen.

Meestal helpt dat, soms ook weleens niet.


tnxje
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 13:28
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Heeeeeeel veel sigaretjes roken.
En dan nog drie.

(ga je eerder dood, maarja, wat is de lol van het leven als je boven de 50 ben?)
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 13:52
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Krastain schreef:
Heeeeeeel veel sigaretjes roken.
Denk je dat dat de drang om te snijden tegen houd?
Citaat:
(ga je eerder dood, maarja, wat is de lol van het leven als je boven de 50 ben?)
Denk je echt dat iemand van die leeftijd geen lol meer kan hebben?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2002, 14:31
Sharksy
Avatar van Sharksy
Sharksy is offline
Ga een sport doen waar je je helemaal in kunt geven... van mij part een vechtsport ofzo... dan zet je je woede om in vechtlust tegen iemand anders of probeer je je energie te steken in een doel om een spel te winnen.. heeft bij mij nog altijd geholpen!!!!

greetz Sharky
__________________
Bombing for peace is like f*cking for virginity..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 14:32
Rhinus
Rhinus is offline
Zelfbevrediging schijnt ook te werken .
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:37
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
Citaat:
Sharksy schreef:
Ga een sport doen waar je je helemaal in kunt geven... van mij part een vechtsport ofzo... dan zet je je woede om in vechtlust tegen iemand anders of probeer je je energie te steken in een doel om een spel te winnen.. heeft bij mij nog altijd geholpen!!!!

greetz Sharky
heb ik al gedaan....
poging mislukt
kan nooit lang op een sport blijven......
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:40
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Zelfbevrediging schijnt ook te werken .
kan beter gewoon sex hebben...\
maar dat kan ook niet altijd
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:49
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
sorrie ik heb gister gefaald, ben het bewijs van mijzelf dat mijn wil sterker is dan mijzelf....
niet boos worden voor degene die dit lezen en mij in real life kennen, en voor degene die ook snijden en gestopt zijn, echt volhouden!!!het is veel beter dan weer naar beneden te zakken en toe te geven!!!
je krijgt er spijt van en je doet de mensen om je heen zoveel verdriet!

het spijt me mensen....

ps: heb et wel 3 maanden volgehouden, dus het kan echt!
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:59
Verwijderd
Probeer opnieuw te stoppen en niet weer opnieuw te beginnen. Een terugval kan, maar geef niet op.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:35
heksje
heksje is offline
ik kreeg als vervanging idee van mn psychy om een postelastiek rond je pols te binden en dan daar aan gaan trekken. heb je ook pijn, maar geen littekens meer..
bij mij werkt dat niet, omdat ik bloed moet zien. wordt ik rustig van....
misschien iets voor jou?
__________________
The one who fears the darkness, have never seen what the light can do.....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 18:43
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
nou kijk, dat vind ik dus een slecht idee, ik bedoel het is een ook vorm van automutilatie, en je zie bloed. kijk daar moet ik vanaf, het pijn doen
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:49
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
jeetje wat een gesnij joh .... gewoon doen wat je self wil natuurluk heh .....ik vind het wel vreemdig .....komt bes wel vaak voor ..blijkt ...umm neej ik hep geen tips tegen het snijen.....als je sterk ben voor je zelf moet da gwoon lukken zonder tips van anderen ofzow ....
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 20:30
Rhinus
Rhinus is offline
Automutilatie doe je om jezelf te straffen of niet?

Maar je kan jezelf ook straffen door GEEN automutilatie te doen. Dan straf je jezelf nog meer.

Misschien dat het werkt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:15
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
*zucht*
krijg alleen al geen lucht meer bij het idee om zonder te moeten
ik zal het toch moet proberen.....
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het categoriserende Nederland - column
Rianne95
3 28-11-2012 11:45
Eten & Drinken Tips voor het bereiden van eten!
KiMZz
59 16-12-2008 14:51
Psychologie Snijden
hellion
8 24-12-2002 00:01
Psychologie Voor het eerst mezelf gesneden...
Swissiegirl
42 10-06-2002 03:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.