Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 14:31
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Precies. En de Bijbel is geschreven door ooggetuigen, en de Koran door een Mohammed die 600 jaar na Chr. ons nog eens kwam vertellen hoe het gegaan is.

Ooggetuigen??????Whahahahahahhahahhahahahaha, you're killing me met je slappe geouwehoer. De Bijbel is pas 3 eeuwen na de zogenaamde kruisiging samengesteld en nog eeuwenlang bewerkt. De Bijbel wordt nergens bij naam genoemd in de Bijbel zelf.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2001, 15:05
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hoe naief......
Jaaja!!

Citaat:
Mirage2000 schreef:
"Al de volken" moet verklaard worden met de twaalf stammen anders is het in tegenstrijd met Mattheus 15:24 en Mattheus 1:21.
Natuurlijk is Jezus gezonden tot de schapen van het huis Israël. God laat-em natuurlijk niet in Israël geboren worden om hem vervolgens naar de Indianen of de Chinezen af te laten reizen... Gek hè?

Citaat:
Mujahideen schreef:
je slappe geouwehoer.
Over slap geouwehoer gesproken: wanneer ga jij jouw slappe gehoer eens onderbouwen? Je kan mij niet eens antwoord geven op een paar dood simpele vragen. Denk je dat ik van jou onder de indruk ben? http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003151-2.html http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003185.html

Citaat:
Mujahideen schreef:
De Bijbel is pas 3 eeuwen na de zogenaamde kruisiging samengesteld
Hoewel het de eerste manuscripten van het NT uit 120 na Chr. komen, maar ga verder...

Citaat:
Mujahideen schreef:
en nog eeuwenlang bewerkt.
Ja, je kunt het natuurlijk blijven herhalen, maar zolang je het niet kunt onderbouwen (in onderstaand topic) blijf ik het onzin vinden.
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003151-2.html

Citaat:
Mujahideen schreef:
De Bijbel wordt nergens bij naam genoemd in de Bijbel zelf.
Nou en? Waar is dat dan in vredesnaam voor nodig? Vind je het gek? Komt gewoon omdat de Bijbel een verzameling documenten is uit veel verschillende tijden en plaatsen. Al die documenten samen noemen WIJ "Bijbel". In die tijd noemde ze het "Thora" of gewoon de "schrift".

[Dit bericht is aangepast door Joël (13-12-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:30
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Jaaja!!

[Dit bericht is aangepast door Joël (13-12-2001).]
Ik had het niet over mezelf......

Citaat:
Joël schreef:
Natuurlijk is Jezus gezonden tot de schapen van het huis Israël.


Goed dat je dat nu toegeeft.

Citaat:
Joël schreef:
God laat-em natuurlijk niet in Israël geboren worden om hem vervolgens naar de Indianen of de Chinezen af te laten reizen... Gek hè?

Dat God Jezus(as) in Israel laat geboren worden heeft niks te maken of hij straks op bezoek gaat bij de Chinezen of Indianen. Waarom eromheen draaien? Jezus zegt toch zelf dat hij voor de kinderen van Israel is gekomen en niet voor de rest van de wereld. Als jij dus nu zegt dat Jezus voor de hele wereld is gekomen, dan maak jij hem uit voor een leugenaar!


__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:04
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ten eerste, ik moet wel ff zeggen dat het mij verheugt om te zien dat de Koran de Bijbel (je weet wel, dat veranderde, en onzekere, mysterieuze boek; niemand weet wat er nou eigenlijk stond) nodig heeft om zichzelf te bewijzen.
Als jij je verheugt omdat jij denkt dat de Koran de Bijbel nodig heeft om zichzelf te bewijzen, dan heb je het mis. Dit is EEN VAN DE BEWIJZEN dat de Koran het ultieme heilige Boek is. Ondanks de veranderingen zijn de profetieen over de profeet Mohammed(saw) en de Islam nog steeds zichtbaar. De Koran bevestigt dat er voorspellingen zijn gedaan in de Torah en de Bijbel over de laatste profeet en de Islam. Ik zal ze wel een keer allemaal opzoeken. Hierboven heeft Helsgebroed er al een paar genoemd.

Ten tweede, alles wat de Joden en Christenen weten moeten uit de Koran:

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (K. 2:62)[/B][/QUOTE]

Als jij denkt, dat je het met dit vers redt, dan moet ik je helaas teleurstellen. Dit verwijst enkel naar de Christenen, Joden en Sabianen, die VOOR de tijd van de Islam leefden.


Mohammed (vzmh) gaf eens antwoord op de volgende vraag. "Wat gebeurt er met de Joden en de Christenen die dood zijn gegaan, alvorens de Islam werd openbaard?" Mohammed: "hun verblijfplaats is de hel!" Vervolgens zond Allah een vers met de volgende inhoud:


"En de GELOVIGEN onder de Joden, de Christenen en de Sabianen gelden bij Allah als rechtschapenen. En zij verblijven in Het Paradijs en worden door hun Heer voorzien in al hun behoeften."

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:50
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Ik had het niet over mezelf......
Weet ik ook wel.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Goed dat je dat nu toegeeft.
Goed, hè?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Dat God Jezus(as) in Israel laat geboren worden heeft niks te maken of hij straks op bezoek gaat bij de Chinezen of Indianen. Waarom eromheen draaien? Jezus zegt toch zelf dat hij voor de kinderen van Israel is gekomen en niet voor de rest van de wereld. Als jij dus nu zegt dat Jezus voor de hele wereld is gekomen, dan maak jij hem uit voor een leugenaar!
Hij is gezonden tot de schapen van het huis Israëls, maar hij is gestorven voor iedereen. Simpel, toch?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Mohammed (vzmh) gaf eens antwoord op de volgende vraag. "Wat gebeurt er met de Joden en de Christenen die dood zijn gegaan, alvorens de Islam werd openbaard?" Mohammed: "hun verblijfplaats is de hel!" Vervolgens zond Allah een vers met de volgende inhoud:
Goh, als Allah echt zo oppervlakkig is zit ik inderdaad liever niet in de hemel.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:53
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Oh, d'r kwam nog wat achteraan:

Citaat:
Mirage2000 schreef:
"En de GELOVIGEN onder de Joden, de Christenen en de Sabianen gelden bij Allah als rechtschapenen. En zij verblijven in Het Paradijs en worden door hun Heer voorzien in al hun behoeften."
Hmz... Kun je me uitleggen wat het verschil is tussen de Christen en de GELOVIGE Christen? Wat gelooft een GELOVIGE Christen wat een Christen niet geloofd?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Hij is gezonden tot de schapen van het huis Israëls, maar hij is gestorven voor iedereen. Simpel, toch?
Je spreekt de Bijbel tegen. Lees Mattheus 1:21. Daar zegt Jezus(as) zelf dat hij alleen gekomen om ZIJN volk te redden voor hun zonden(namelijk door het geloof van God te prediken). Simpel toch?

Dat Jezus een nationale missie heeft staat overigens ook in het boek ''The life of Jesus beschreven".

Citaat:
Joël schreef:
Hmz... Kun je me uitleggen wat het verschil is tussen de Christen en de GELOVIGE Christen? Wat gelooft een GELOVIGE Christen wat een Christen niet geloofd
O.a.de EENHEID van God.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 19:59
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Dat God Jezus(as) in Israel laat geboren worden heeft niks te maken of hij straks op bezoek gaat bij de Chinezen of Indianen.
Nee, zeker niet, nee.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Je spreekt de Bijbel tegen. Lees Mattheus 1:21. Daar zegt Jezus(as) zelf dat hij alleen gekomen om ZIJN volk te redden voor hun zonden(namelijk door het geloof van God te prediken).
Ja. Dat heeft hij toch ook gedaan? Er staat nergens dat Hij gekomen is om ENKEL EN ALLEEN Zijn volk te redden. Jezus gaf, zoals ik al eerder quote Zijn discipelen de opdracht om alle volken tot Zijn discipelen te maken... (Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. - Matt. 28:19).

... En wel gerechtigheid Gods door het geloof in Christus, voor allen, die geloven; want er is geen onderscheid. [...] -Of is God alleen de God der Joden? Niet ook der heidenen? Zeker, ook der heidenen. Indien er namelijk één God is, die de besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en de onbesnedenen door het geloof. - Romeinen 3:22-30


[Dit bericht is aangepast door Joël (20-12-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 21:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Oh, d'r kwam nog wat achteraan:

Hmz... Kun je me uitleggen wat het verschil is tussen de Christen en de GELOVIGE Christen? Wat gelooft een GELOVIGE Christen wat een Christen niet geloofd?
Een gelovige christen bidt tot God en gehoorzaamt Hem. Een gelovige christen bidt niet tot God als hij er zin in heeft maar wanneer het moet, ook bidt hij niet met zijn handen in z'n zak ofzo. Dit zijn maar een paar verschillen tussen de zogenaamde christen van nu en de gelovige christen.

Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 21:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Goh, als Allah echt zo oppervlakkig is zit ik inderdaad liever niet in de hemel.
Maak je geen zorgen Joel, je wens zal uitkomen. Rustig.

Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 11:12
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Maak je geen zorgen Joel, je wens zal uitkomen. Rustig.
Welke wens heb je het over?

Oh, dat ik in de hel kom.

Nou, dank je!



[Dit bericht is aangepast door Joël (21-12-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 11:15
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Een gelovige christen bidt tot God en gehoorzaamt Hem. Een gelovige christen bidt niet tot God als hij er zin in heeft maar wanneer het moet, ook bidt hij niet met zijn handen in z'n zak ofzo. Dit zijn maar een paar verschillen tussen de zogenaamde christen van nu en de gelovige christen.
Shit! Ik heb met God gebeden met mijn hand aan het stuur!!

Nou kom ik in de hel!!

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 11:20
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Een gelovige christen bidt niet tot God als hij er zin in heeft maar wanneer het moet
Lekker spontaan, ja.

(Enneh, wanneer MOET het dan?)
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 00:29
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
je krijgt wel slaap van al dat lezen

maar wat ik nog tegen joel wou zegge:

wat lul je nou me je geouwehoer van dat het kleine fouten zijn. de bijbel is gewoon compleet veranderd.

maar laten we zeggen dat je gelijk hebt en dat er alleen maar kleine dingen bij het vertalen verkeerd zijn gegaan.

3 x 2 is niet 5, maar 3 + 2 wel
das een domme fout, maar een fout is een fout

Als je op het examen zegt dat het alleen maar ging om een lidteken verkeerd gelezen dan trappen ze er niet in

wat ik hiermee wil zeggen:
EEN FOUT IS EEN FOUT

volgens jou zit de bijbel vol met fouten

als je kon kiezen uit 2 boeken voor een werkstuk over een Wilhelmina:
1 - bestaat ui bijeengeraapte artikelen en zit vol met fouten
2 - Is geschreven door Wilhelmina zelf en der zitten gee fouten in

wat zou je dan kiezen

verder

jij staat niet echt open voor suggesties
he?

ik heb dit ff doorgelezen en deenige wat jij uitkraait is:

nou jonge bewijs dat dan!?
waar is je bewijs??
waar heb je dat vandaan? ikwil de bron wel is zien
het zijn KLEINE FOUTEN
het zijn maar fouten in lidwoorden
het zijn maar domme fouten
het gaat om grote geheel

(heb je toevallig een bot die bij iedere post van iema ander schrijft van: bewijs dat maar)

wel weer genoeg geschreven
ajuuus
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 17:09
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
wat lul je nou me je geouwehoer van dat het kleine fouten zijn. de bijbel is gewoon compleet veranderd.
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003151-4.html

Veel plezier met je tijdmachine .

Citaat:
CraigDavid schreef:
maar laten we zeggen dat je gelijk hebt en dat er alleen maar kleine dingen bij het vertalen verkeerd zijn gegaan.
Ja, bij het vertalen zijn er grote fouten gemaakt. Bij rijtjes. Theologen... Ach. En daarnaast wordt er door vertalers regelmatig geïnterpreteerd i.p.v. letterlijk vertaald. Zo krijg je dus dogmatische vertalingen.

Citaat:
CraigDavid schreef:
volgens jou zit de bijbel vol met fouten
Kleine correctie: Volgens mij zitten veel Nederlandse Bijbelvertalingen vol vertaalfouten.

Citaat:
CraigDavid schreef:
ik heb dit ff doorgelezen en deenige wat jij uitkraait is:

nou jonge bewijs dat dan!?
waar is je bewijs??
waar heb je dat vandaan? ikwil de bron wel is zien
het zijn KLEINE FOUTEN
het zijn maar fouten in lidwoorden
het zijn maar domme fouten
het gaat om grote geheel
En... Houd ik er ook nog onbeargumenteerde beweringen op na?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Kleine correctie: Volgens mij zitten veel Nederlandse Bijbelvertalingen vol vertaalfouten.
In welke talen heb jij de Bijbel gelezen???

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 22:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
In welke talen heb jij de Bijbel gelezen???
Zeker alleen in het Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 15:57
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Zeker alleen in het Nederlands.
Yep... 'k Probeer soms ook wel eens wat Grieks te lezen maar da's best een lastige taal. Iig; als er problemen zijn komt het vaak door vertaaldfouten e.d.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:08
Hannibal
Hannibal is offline
Bedankt voor de waardering van mijn onderwerp!
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:48
Fellaci
Fellaci is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

Ook leuk om te vermelden is dat er in de Torah, de Bijbel, in de Farsi-religie(vuuraanbidders) en de heilige geschriften van de Hindoes, de Veda's de komst van profeet Mohammed(saw) beschreven wordt.
Laat eens wat van horen dan, want ik geloof er geen hol van.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Ik kom terug op de claim dat de komst van de profeet ook in het Hindoeisme staat beschreven. De rest volgt later wel.
Zie de link: www.islam-mauritius.org/hindunislam.htm

Dit heet toeval.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:51
Fellaci
Fellaci is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
Dit heet toeval.
En dit is nog zacht uitgedrukt ook. Elke naam uit de Vedische geschriften wordt verkracht en omgetoverd in een arabische naam.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 21:09
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
Laat eens wat van horen dan, want ik geloof er geen hol van.
Ik zal ze voor je opzoeken.

Citaat:
Fellaci schreef:
[b] Dit heet toeval. [b]
Citaat:
Fellaci schreef:
En dit is nog zacht uitgedrukt ook. Elke naam uit de Vedische geschriften wordt verkracht en omgetoverd in een arabische naam.

Helemaal niet! In de Islam is het zeer mogelijk dat de goden en heiligen uit het Hindoeisme ooit profeten van God zouden kunnen zijn geweest.God zegt namelijk in de Koran dat Hij geen volk heeft overgeslagen met het sturen van vertegenwoordigers.Wat ons geloof ons wel leert, is dat sinds er verschillen tussen de Islam en het Hindoeisme bestaat, het niet anders kan dat het Hindoeisme een vervorming is van een monotheistisch oergeloof.En recente historische onderzoeken wijzen dat ook aan.Het blijkt dat Hindoe's slechts in een God geloven,maar die wel in verschillende belichamingen Zich aan de mensheid heeft vertoond. Vandaar ook het gebod om respect te tonen voor alle geloven.
Ik heb eveneens een tekst gelezen(ben de naam effe kwijt), die overduidelijk over Mohammed(saw) spreekt. Ik zal hem wel posten, wanneer ik hem gevonden heb.



[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (16-01-2002).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 21:28
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Hannibal schreef:
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen.
ik zie niet in waarom de islam beter bij de waarheid komt dan het christendom.
als ik moest kiezen koos ik boeddhisme.
dat is een religie zonder god en zonder dat achterlijke idee van goed vs kwaad of 'als je slecht bent ga je naar de hel en als je goed bent naar een hemel' of nog erger 'als je deze god aanbid ga je naar de hemel en als je dat niet doet ga je naar de hel'.
zowel jodendom, christendom en islam voldoen aan bovenstaande achterlijke ideeen.
Boeddha voorspelt Mohammed(saw) in het Gospel van Caras! Ook interessant zijn de parallele uitspraken van Boeddha en Mohammed(saw)!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 00:07
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hindoeisme bestaat, het niet anders kan dat het Hindoeisme een vervorming is van een monotheistisch oergeloof.En recente historische onderzoeken wijzen dat ook aan.Het blijkt dat Hindoe's slechts in een God geloven,maar die wel in verschillende belichamingen Zich aan de mensheid heeft vertoond. Vandaar ook het gebod om respect te tonen voor alle geloven.
Ik heb eveneens een tekst gelezen(ben de naam effe kwijt), die overduidelijk over Mohammed(saw) spreekt. Ik zal hem wel posten, wanneer ik hem gevonden heb.
Interessant, meer info hierover zou welkom zijn.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Boeddha voorspelt Mohammed(saw) in het Gospel van Caras! Ook interessant zijn de parallele uitspraken van Boeddha en Mohammed(saw)!
Een citaat zou prettig zijn.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 12:28
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik heb een vraagje aan alle die-hard moslims hiero die geloven dat iedere niet-moslim naar de hel gaat.

ik zag ooit 2 minuten van een film of serie, daarin was zojuist de vader gestorven van een tiener en zijn kleinere broertje (van 7 of 8 ofzoiets). er was een priester bij die begrafenis, die zei iets over God en vertouwen in God tegen de kleine, de grote broer zei direct niet naar de priester te luisteren.
de priester vroeg:Voed je hem op als atheist?
antwoordee,als agnosticus. (en hij vervolgde):als een boedhistische baby sterft gaat ie dan naar Ae hemel B:het vagevuur Ce hel

en wat cursief geschreven is is dus ook mijn vraag. graag antwoord van mujahideen en anderen die denken zoals hij/zij.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:53
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Interessant, meer info hierover zou welkom zijn.
In de Indiase mythologie lees je vaak dat de held als God wordt aangezien. De Indiase hindoes vereren tot de dag van vandaag toe hun oude helden Rama en Krishna als incarnatie van Vishnoe, de tweede persoon in de Hindoe-drieeenheid.
Het tegenwoordige hindoeisme kent geen profeet. Het is gebaseerd op de heilige boeken, de Veda's.
In de Veda's wordt gesproken van vele goden, met als belangrijkste Brahma, de schepper , Shiva, de weldoener en vernietiger en Visnoe, de meester van de wereld.
Toch vereren de Hindoes slechts een god. Brahma, Shiva, Vishnoe en vele andere goden zijn maar verschijningsvormen van die ene, door de gelovigen vereerde God.

Het hindoeisme was een reactie op het brahmanisme. Brahma betekent heilig woord. Deze religie onstond in India eeuwen voor Jezus(as). Het was een goddelijke religie. Zijn volgelingen werden naderhand ongelovigen, nadat ze het geloof corrupt hadden gemaakt.
Brahman is de naam van diegene die de leiders zijn van de mensen die in deze religie geloven. Een van die Brahmanen werd tot een God gemaakt.

God/Allah heeft alle mensen de weg naar vreugde getoond zelfs in India. Hij zond een boek met de namen Veda en Beed door een engel genaamd Berniha. Dat boek had vier delen. De grote geleerden van die religie ontleenden zes onderdelen aan het. Ze noemden de sectie wat het geloof omvatte "Dahran Shaister".Ze hadden de mensen in vier groepen gesplitst. Ze noemden de sectie die het aanbidden betroffen 'Karm Shaister'. Ze verdeelden de levenstijd van een mens in vier periodes. Elke periode werd "juk" genoems.
Allen van hen geloofden in de eenheid van God(Allah), de overgang van deze wereld, en de Dag des Oordeels ; in andere worden mensen zullen verhoord worden en gestraft. De innovaties die gemaakt zijn in deze religie door de daaropvolgende generaties veroorzaakten dat zij ongelovig werden. Toen de Islam verscheen werd hun religie ongeldig. Islam is de laatste ongewijzigde boodschap van God die door de mensheid gevolgd moet worden, die de oude geschriften vervangt, welke een tragisch lot ondervonden door degene, die in de Koran omschreven worden als:

Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen. (Koran 2:79)

Voorzeker, zij, die datgene verbergen, wat Allah heeft geopenbaard, namelijk het Boek en het voor een geringe prijs verruilen, vullen hun buik met niets, dan Vuur. Allah zal op de Dag der Opstanding niet tot hen spreken, noch zal Hij hen rein achten. Er wacht hun een pijnlijke straf. (Koran 2:174)





[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (22-01-2002).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:57
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik heb een vraagje aan alle die-hard moslims hiero die geloven dat iedere niet-moslim naar de hel gaat.

ik zag ooit 2 minuten van een film of serie, daarin was zojuist de vader gestorven van een tiener en zijn kleinere broertje (van 7 of 8 ofzoiets). er was een priester bij die begrafenis, die zei iets over God en vertouwen in God tegen de kleine, de grote broer zei direct niet naar de priester te luisteren.
de priester vroeg:Voed je hem op als atheist?
antwoordee,als agnosticus. (en hij vervolgde):als een boedhistische baby sterft gaat ie dan naar Ae hemel B:het vagevuur Ce hel

en wat cursief geschreven is is dus ook mijn vraag. graag antwoord van mujahideen en anderen die denken zoals hij/zij.

Optie b en c zijn uitgesloten. Een baby kent geen devotie. Hij/zij kan geen kwaad verrichten. Babies kunnen dus niet naar de hel of het vagevuur.


__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:44
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Optie b en c zijn uitgesloten. Een baby kent geen devotie. Hij/zij kan geen kwaad verrichten. Babies kunnen dus niet naar de hel of het vagevuur.

nee, maar volgens die islamieten hier gaat iedereen die niet in de Koran gelooft en zich daarnaar gedraagt naar de hel. deze baby dus ook volgens deze redenering, juist
omdat ze geen devotie hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nee, maar volgens die islamieten hier gaat iedereen die niet in de Koran gelooft en zich daarnaar gedraagt naar de hel. deze baby dus ook volgens deze redenering, juist
omdat ze geen devotie hebben.
Over welke moslims heb je het???? Moslims in Nederland??
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 12:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nee, maar volgens die islamieten hier gaat iedereen die niet in de Koran gelooft en zich daarnaar gedraagt naar de hel.

Je moet wel kijken wat de geschriften zelf te zeggen hebben.

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
deze baby dus ook volgens deze redenering, juist
omdat ze geen devotie hebben.
Je moet "iedereen die de islam niet opvolgt" wel wat ruimer nemen. In de islam leren we dat God absoluut rechtvaardig is(in tegenstelling tot het christendom, dat overigens zegt dat een pasgeboren baby die net maar zijn oogje opengedaan vol zondes zit) met het beoordelen van de mens! Een baby kan goed/kwaad niet onderscheiden!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 13:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Over welke moslims heb je het???? Moslims in Nederland??
over moslims in dit topic zoals jij die beweren dat iedereen die niet voor islam kiest naar de hel gaat.


Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:04
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
voor de moslims hier is mijn topic op A&N vast wel interresant.

http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002129.html
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik heb een vraagje aan alle die-hard moslims hiero die geloven dat iedere niet-moslim naar de hel gaat.

ik zag ooit 2 minuten van een film of serie, daarin was zojuist de vader gestorven van een tiener en zijn kleinere broertje (van 7 of 8 ofzoiets). er was een priester bij die begrafenis, die zei iets over God en vertouwen in God tegen de kleine, de grote broer zei direct niet naar de priester te luisteren.
de priester vroeg:Voed je hem op als atheist?
antwoordee,als agnosticus. (en hij vervolgde):als een boedhistische baby sterft gaat ie dan naar Ae hemel B:het vagevuur Ce hel

en wat cursief geschreven is is dus ook mijn vraag. graag antwoord van mujahideen en anderen die denken zoals hij/zij.
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
over moslims in dit topic zoals jij die beweren dat iedereen die niet voor islam kiest naar de hel gaat.
Als je het antwoord toch al wist waarom vroeg je het dan???


Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:51
soulless
soulless is offline
Haha, dit is best grappig, een discussie over geloof. Het is dus geloof he? Het maakt geen donder uit of het geloofwaardig of redelijk klinkt, een God kan nou eenmaal net zo leip doen als ie zelf wil Zo'n discussie heeft dus weinig zin
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:39
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
soulless schreef:
Haha, dit is best grappig, een discussie over geloof. Het is dus geloof he? Het maakt geen donder uit of het geloofwaardig of redelijk klinkt, een God kan nou eenmaal net zo leip doen als ie zelf wil Zo'n discussie heeft dus weinig zin

de titel voorspelde het al, dogma's zijn niet discussie vatbaar
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:12
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Als je het antwoord toch al wist waarom vroeg je het dan???

waar heb je het in hemelsnaam over?
weet ik het antwoord al? wil dat dus zeggen dat jij vind dat die onschuldige baby idd naar de hel gaat omdat hij zich niet bekeerd heeft tot islam?

deze vraag heeft geen antwoord.
of iig, het antwoord is voor iedereen verschillend.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:20
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:
Als je het antwoord toch al wist waarom vroeg je het dan???

waar heb je het in hemelsnaam over?
hij heeft het erover dat je eerst een vraag stelt en dan de antwoord geeft.
simpel tog?
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:35
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ligt het dan aan jou of aan mij?
het ligt altijd aan jou

sorry kan jij ook nix aan doen
sommige mensen zijn zo geboren

__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:15
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
hij heeft het erover dat je eerst een vraag stelt en dan de antwoord geeft.
simpel tog?
welk antwoord heb ik dan gegeven? op deze vraag geeft iedereen een verschillend antwoord,daarom maakt het neit uit wat voor een antwoord ik geef.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:19
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
welk antwoord heb ik dan gegeven? op deze vraag geeft iedereen een verschillend antwoord,daarom maakt het neit uit wat voor een antwoord ik geef.

als je er zoveel over weet waarom vraag je het dan?

__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:39
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
als je er zoveel over weet waarom vraag je het dan?

ik zeg dat iedereen er een verschillend antwoord op geeft, eikel. ik zeg niet dat ik er zocveel over weet. hoe kan ik nou in godsnaam veel weten over die vraag?

Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:10
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
CraigDavid schreef:
als je er zoveel over weet waarom vraag je het dan?

ik zeg dat iedereen er een verschillend antwoord op geeft, eikel. ik zeg niet dat ik er zocveel over weet. hoe kan ik nou in godsnaam veel weten over die vraag?

oke
ff als eikels onder elkaar
als je de verstand heb om beslissingen te nemen, dus als je geen baby ben of gek en je heb van de islam gehoord en je kiest er niet voor dan ga je naar de hel
happy now, eikel?

__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 13:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik zeg dat iedereen er een verschillend antwoord op geeft, eikel. ik zeg niet dat ik er zocveel over weet. hoe kan ik nou in godsnaam veel weten over die vraag?
Je hebt je antwoord al klaarliggen en toch stel je de vraag. En nee, volgens de Islam is er maar één antwoord mogelijk.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (29-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:36
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Je hebt je antwoord al klaarliggen en toch stel je de vraag. En nee, volgens de Islam is er maar één antwoord mogelijk.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (29-01-2002).]
heb ik het antwoord al klaarliggen? dat wist ik niet. wat is dat antwoord dan?
en wat is dat ene antwoord volgens de islam?
gaat de baby naar de hel?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 17:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
heb ik het antwoord al klaarliggen? dat wist ik niet. wat is dat antwoord dan?
en wat is dat ene antwoord volgens de islam?
gaat de baby naar de hel?
Zie hier:

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
over moslims in dit topic zoals jij die beweren dat iedereen die niet voor islam kiest naar de hel gaat.
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nee, maar volgens die islamieten hier gaat iedereen die niet in de Koran gelooft en zich daarnaar gedraagt naar de hel. deze baby dus ook volgens deze redenering, juist
omdat ze geen devotie hebben.
De baby gaat niet naar de hel.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 13:25
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
het ligt altijd aan jou

sorry kan jij ook nix aan doen
sommige mensen zijn zo geboren



Ik snap-em...

Rot voor me. Heb medelijden met mij!
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 22:04
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Een citaat zou prettig zijn.

Ik zal het nog even opzoeken.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar
Gatara
120 07-10-2005 11:22
Levensbeschouwing & Filosofie Bekeerde moslima's
-Daliya-
198 12-02-2005 21:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie De mogelijk verzonnen dogma's van de Islam en Christendom
ZuivereZien
27 26-01-2003 16:34
Levensbeschouwing & Filosofie de reden dat wij "ZE" niet mogen!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
6 03-12-2002 08:25
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.