Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2009, 07:31
DanielPieters
DanielPieters is offline
Hoi,

Mijn naam is Daniel en ik ben 17 jaar en ik heb nu al een paar maanden een relatie.
Maar mijn probleem is dat ik haar niet kan vertrouwen hoe erg ik dit ook probeer.

Ik zal beginnen over waarom ik dit niet doe:

Een jaar terug leerde ik een meisje kennen via het internet, ik leerde haar in het echt kennen en kreeg uiteindelijk een relatie met haar.
Na een paar maanden was ik in de wolken, ik had nog nooit zo'n gevoel voor iemand en ik dacht mijn leven voor haar te kunnen geven, dit bleek ook insgelijk te zijn.
Ik zag haar (bijna) elke dag na school en bleef dan de hele avond samen met haar over dingen praten etc.
Ik vertrouwde haar blindelings en gaf haar alles wat ze zou willen hebben, verder zeggen mensen tegen me dat je maar 1x in je leven 'echt verliefd' raakt, als ik dat zou moeten geloven dan zou ik zeggen dat dat met haar was.

Als ik wakker was dacht ik elke seconde van de dag aan haar, als ik bezig met iets was kreeg ik haar niet uit m'n hoofd, als ik bij haar was voelde ik me ongelofelijk, als ik sliep droomde ik over haar
Je zou het bijna een obsessie kunnen noemen.
Even later kreeg ik een foto te zien van haar die een vriend van me had gemaakt toen hij haar met een andere jongen zag zoenen.
Mijn hart was gebroken en mijn wereld stortte neer.
Ik ben (letterlijk) uit school gerend en naar haar school toe haar klas ingestormd, ik zei tegen de leraar dat ze thuis problemen had en trok haar mee naar buiten.
Ik sprak haar hier gelijk op aan en vroeg waarom zij me dit aandeed, haar reactie: het gebeurde vanzelf.

Het ging dus uiteraard uit tussen ons en zij bleef bij die andere jongen.
Hierna heb ik niemand meer 'echt' kunnen vertrouwen.
Een paar maanden later kreeg ik een nieuwe vriendin waar ik alsweer verliefd op ben geraakt.
Het heeft heel lang geduurd voordat ik haar eindelijk vertrouwde en het voelde eindelijk weer aan alsof ik weer echt kon 'leven'
Totdat zij zei dat ze een jongen uit haar klas leuk vond en dat deed ze al voor een tijdje terwijl wij al met elkaar omgingen.

Ik voelde alweer hetzelfde verraad en bedrog en hierna heb ik niemand meer mijn vertrouwen gegeven

Nu heb ik ca 4 maanden met een prachtig meisje dat heel veel voor me betekend
Ze is me enorm trouw en heeft er zoals zij zei: alles voor over om me haar te laten vertrouwen
En ze is ook niet het type dat vreemd zou gaan oid ze is echt heel erg goed voor me en ik denk zelfs beter dan wie dan ook ik in het verleden heb 'gehad'
Ik voel me geweldig als ik bij haar ben, alleen vreselijk wanneer ik dat niet ben.

Ik heb op het internet gezocht of er meer mensen zijn met dit probleem en dat zijn er heel veel, alleen staan er nergens oplossingen hiervoor (zover ik heb gezocht).
Daarom ben ik hier terecht gekomen om voor een oplossing te vragen want ik word er echt gek van.

Ik heb van die vreselijke scenario's in mijn hoofd waarin ze vreemdgaat.
En ik zie haar ook niet als een slecht persoon ofzo omdat ik me deze dingen inbeeld.
Maar door mijn verleden ervaringen geloof ik dat het onvermijdelijk is dat ze uiteindelijk in de verleiding komt (of al is gekomen) maar het me niet verteld
Hoe kan ik van deze beelden afkomen?
Het is echt verschrikkelijk om je vriendin telkens in je hoofd in te beelden dat ze seks heeft met iemand anders.

Ik weet dat je niet kan beslissen wat andere horen te doen en dat je ze niet kan zeggen hoe ze zich moeten gedragen.
Maar ik kan hier niet meer mee doorgaan ik word er echt gek van ik krijg zulke beelden dagelijks in mijn hoofd en ik ben ervan overtuigd dat ze uiteindelijk 'iets' doet.

Het voelt dat ik haar echt een kans kan geven en dat ik haar echt kan vertrouwen.
Alleen weet ik niet hoe, elke keer wanneer het gevoel van vertrouwen in me opkomt voel ik me weer geweldig maar het lijkt alsof er een boos mannetje in mn hoofd zit die telkens die beelden weer laat afspelen wanneer ik dat gevoel krijg.

Het ergste is ook dat ze het altijd over andere mensen heeft wanneer ze bijvoorbeeld in de bus/trein zit.
Bijvoorbeeld: ze begon me te smsen wanneer ze in de trein zat, ze zei dat er 'vervelende' jongens in de trein zaten die met haar begonnen te flirten en dingen naar haar riepen van: 'hey chick kom hier zitten dan' & 'ik heb een tweepersoonsbed in ede kom je met me mee?'
Wanneer ze me zulke dingen stuurt ga ik als een paranoia freak stressen en ben ik er volledig van overtuigd dat ze ook echt mee zou willen oid terwijl dat helemaal niet zo is.
Ik heb haar hier ook op aangesproken.

Verder ben ik een heel erg jaloerse type, als voorbeeld noem ik een scenario op die zich ca 2 maanden geleden heeft afgespeelt:
Ze vroeg me of ik meekwam naar een of ander uitje met een groep mensen.
Ik zei: " nee ik heb geen zin "
Zij reageerde: " hmm oke dan "
Even later vroeg ze het aan een andere jongen die hetzelfde zei als mij
Zij reageerde bij hem: " aaah komop! toe kom nou gewoon! "
Hij: " nee ik wil niet "
Zij: " nee je komt gewoon! je komt gewoon! "

Ik voelde me enorm verraden op dat moment omdat het leek alsof ze die andere jongen liever had als mij.
& Dat ze mij ook liever niet erbij had ofzo omdat ze 'misschien' iets verkeerds wou doen of dat het haar niet zou boeien of ik kwam of niet maar dat ze het gewoon vroeg omdat ik haar 'vriend' ben
Ik heb een obsessie gekregen hierdoor: ik probeer er alles aan te doen zodat ik meer kans heb dat ze bij me blijft.
2 maanden geleden was ik nogal mager, om haar 'blij' te maken ben ik elke dag van de week gaan fitnessen en ben ik ca 2x zo breed geworden.
Zoiets heet als ik het goed heb een obsessie. Toch?

Maarja ik kom tot mijn punt:
Hoe zorg ik ervoor dat ik haar leer te vertrouwen en eindelijk een goede relatie kan hebben zonder haar overal voor te beschuldigen?
Zij word er ook gek van geloof ik.
Ik wil haar gewoon mijn volledige vertrouwen geven, alleen lukt dit me niet?
Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2009, 09:26
Verwijderd
Geef haar een kans. Je geeft zelf aan dat zij alles wil proberen om ervoor te zorgen dat jij haar kunt vertrouwen, geef haar dan ook die kans en geloof haar. Dat is natuurlijk heel moeilijk, dat snap ik ook wel.
Maar je bent nu nog heel erg jong en je kunt dit nu nog veranderen, dus probeer dat dan ook.
Elke keer als ze iets doet, zoals met die jongen en dat uitgaan, wat jij niet leuk vindt, ga dan na wat voor dingen ze doet die je wél leuk vindt. Probeer de positieve dingen met haar boven jouw negativiteit te houden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 10:37
DanielPieters
DanielPieters is offline
Ja maar hoe kan ik aan die positieve dingen denken als ik die beelden dan constant in m'n hoofd krijg + ik weet dat als mensen met dr flirten oid dat zij daar niks op tegen doet, ik heb het er ook met haar over gehad maar volgens mij vind ze het gewoon leuk ofzo als mensen dat doen ?
Maarja dan snap ik ook wel dat 't een meisje is enzo en die krijgen dat blijkbaar maar al te graag richting ze toe gekregen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 12:26
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Jij bent de enige die haar vertrouwen kan geven. Ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar het moet toch echt vanuit jezelf komen. Er is niet zomaar een oplossing die wij je nu kant-en-klaar kunnen geven, het neemt tijd in beslag om je gevoelens te veranderen en dat gaat niet vanzelf.

Als je merkt dat je gedachten doorslaan naar beelden van je vriendin terwijl ze vreemdgaat, moet je dat proberen te blokkeren. Denk dan aan iets anders, denk aan de leuke momenten die jullie samen hebben. Als je jezelf constant bezig blijft houden met nare gedachten kom je niets verder. Daarnaast moet je het van haar aannemen als ze zegt dat ze je trouw is, ze zegt zelfs dat ze er alles voor over heeft jou haar te laten vertrouwen!

Je spreekt haar al aan op gedrag waardoor je jaloers of onzeker wordt, ze weet dus van het probleem. Blijf er vooral met haar over praten, denk aan leuke dingen in plaats van wanscenario's en concentreer je op haar en wat jullie samen hebben, in plaats van op je eigen misplaatste onzekere gevoelens. Makkelijk is dat niet, maar het is de enige manier.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 13:27
DanielPieters
DanielPieters is offline
Bedankt Blurred, ik zal het een poging wagen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 13:39
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ja maar hoe kan ik aan die positieve dingen denken als ik die beelden dan constant in m'n hoofd krijg + ik weet dat als mensen met dr flirten oid dat zij daar niks op tegen doet, ik heb het er ook met haar over gehad maar volgens mij vind ze het gewoon leuk ofzo als mensen dat doen ?
Maarja dan snap ik ook wel dat 't een meisje is enzo en die krijgen dat blijkbaar maar al te graag richting ze toe gekregen ofzo.
Wat moet ze dan doen, iemand die haar op straat nakijkt op zn bek slaan ofzo
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 14:45
DanielPieters
DanielPieters is offline
Citaat:
Wat moet ze dan doen, iemand die haar op straat nakijkt op zn bek slaan ofzo
Dat zeg ik niet, ik bedoel dat als iemand tegen haar iets zegt als: kom mee naar mijn huis ik heb 'n 2persoonsbed, dat ze niks terugzegt oid, ipv dat ze iets zegt als: 'vraag t maar aan je moeder' ofzo, of iets dat aangeeft dat ze het niet leuk vind terwijl ze bovendien een vriend heeft, & dat ze het waarschijnlijk leuk vind dat iemand zo tegen dr praat, ofja zo komt het tenminste over
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik niet, ik bedoel dat als iemand tegen haar iets zegt als: kom mee naar mijn huis ik heb 'n 2persoonsbed, dat ze niks terugzegt oid, ipv dat ze iets zegt als: 'vraag t maar aan je moeder' ofzo, of iets dat aangeeft dat ze het niet leuk vind terwijl ze bovendien een vriend heeft, & dat ze het waarschijnlijk leuk vind dat iemand zo tegen dr praat, ofja zo komt het tenminste over
Natuurlijk doet ze dat niet, dat jij obsessief jaloers bent wil niet zeggen dat zij zich opeens moet gedragen alsof ze een burka aanheeft. Het zou toch wat zijn als je tegen alle kerels die je tegenkomt en die interesse tonen (helemaal als het van die domme schreeuwopmerkingen zijn van jongens in de bus die natuurlijk niet gemeend zijn en waar niemand serieus op in zou gaan) moet gaan vertellen dat je bezet bent.

Ik vind eerlijk gezegd dat jouw gedrag echt verontrustend is, vraag me af of een psycholoog je niet beter kan helpen dan een beetje 'proberen niet zo jaloers te zijn'.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 16:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
mja, niet, je merkt het achteraf als je genaait wordt, tot die tijd is de jaloerse eikel uit gaan hangen niet de beste manier om iemand te binden.

Citaat:
Dat zeg ik niet, ik bedoel dat als iemand tegen haar iets zegt als: kom mee naar mijn huis ik heb 'n 2persoonsbed, dat ze niks terugzegt
mja, wat moet je daar precies op zeggen dan?

Citaat:
freyja schreef:
Het zou toch wat zijn als je tegen alle kerels die je tegenkomt en die interesse tonen
we weten niet beter

Citaat:
... af of een psycholoog je niet beter kan helpen dan een beetje 'proberen niet zo jaloers te zijn'.
Volgens mij kan hij daar prima zelf achterkomen, of niet en dan loopt ze op een gegeven moment zeker de spreekwoordelijke deur uit.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 09-01-2009 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 17:42
Verwijderd
Niemand is 100% te vertrouwen.

Dus je kunt elke dag helemaal in de put zitten omdat mensen je misschien gaan bedonderen of dat de liefde van je leven er met iemand anders vandoor gaat.. of je hebt er vrede mee dat mensen gewoon mensen zijn en geen voorspelbare machines, en dat gevoelens nou eenmaal niet rationeel (noch voorspelbaar) zijn.

Klinkt misschien een beetje hard, maar zo is het uiteindelijk wel..

Sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 13:37
Woeste Woerd
Avatar van Woeste Woerd
Woeste Woerd is offline
Het gaat heel cru klinken, maar je zult rekening moeten houden met haar persoontje (dat ze dus sociaal expressief is) en daarnaast gewoon tijd geven. Het kost altijd tijd en moeite om iemand te vertrouwen nadat hij of zij je vertrouwen voor jouw gevoel heeft beschaamd.

Bedenk wel dat ze er hopelijk van heeft geleerd en daarnaast er een verschil is tussen met andere mensen om gaan en vreemdgaan. Probeer dat in je achterhoofd te houden en nogmaals, geef het tijd. Je moet eerst weer zien dat ze best te vertrouwen valt voordat je dat gevoel weer krijgt. Tot dan moet je gewoon je hoofd erbij houden.
__________________
Ordinarily he was insane, but he had lucid moments when he was merely stupid.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 17:09
eatdrumseatcym_
Avatar van eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Ja maar sommige mannen/vrouwen zijn dus echt niet te vertrouwen klaar. Kan begrijpen dat Ts daar behoorlijk mee zit > een flirtende vriendin met laag moraal. Oplossing heb ik niet voor je daar verliefde mensen nogal koppig kunnen zijn.
__________________
de ghetto in mijn hoofd - de nachtmerries - de onmacht - de hitte - lachje kan er niet vanaf.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 04:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja maar sommige mannen/vrouwen zijn dus echt niet te vertrouwen klaar.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 08:45
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ja maar sommige mannen/vrouwen zijn dus echt niet te vertrouwen klaar. Kan begrijpen dat Ts daar behoorlijk mee zit > een flirtende vriendin met laag moraal. Oplossing heb ik niet voor je daar verliefde mensen nogal koppig kunnen zijn.
TS heeft geen "flirtende vriendin met laag moraal": ze reageert niét als er een loser in een bus dingen begint te roepen (wat normaal is, want als je erop reageert geef je ze aandacht en dus wat ze willen, dus vriendin van TS is juist slim dat ze niét reageert ipv denigrerend doet (wat haar overigens juist onsympathiek zou maken))
uit bovenstaand beschreven gedrag leid ik juist af dat vriendin van TS juist wel te vertrouwen is.



ik ben het overigens eens met Morgan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 02:21
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Je vertrouwt haar of je vertrouwt haar niet. Je kan het nooit zeker weten (en dus ook nooit 'bijna' zeker of andere kutnuances die mensen maken, dat is hetzelfde als 'bijna' oneindig [x] hebben of 'vrij veel' oneindig [x] hebben), je moet afwegen.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:38
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Je hebt in ieder geval al door dat je een probleem hebt, dat is al heel wat.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 21:17
SerieuzeJongen
SerieuzeJongen is offline
Je bent veelste jong om een relatie met een meisje te hebben. Je slijt ze aan de lopende band zo te horen. Houd je beter bezig met school en denk pas aan een meisje als je aan een langdurige relatie toe bent. Dus als je wilt gaan trouwen. Nu ben je er niet klaar voor.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 21:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn beste vriend.
juulz
25 25-12-2009 16:06
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Liefde & Relatie Hoe hier mee om te gaan / wat te doen ??
Zup
19 02-04-2005 14:42
Psychologie Het Grote-lucht-je-hart-topic #21!
Gothic
489 01-03-2005 10:26
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Tik
niña
2 23-01-2004 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.