Oud 22-01-2009, 12:10
autoverzekering
autoverzekering is offline
Ik zit erover te denken om de oude auto van mijn ouders misschien over te nemen, een oud dingetje van 11 jaar oud, maar dan moet ik natuurlijk ook een autoverzekering afsluiten. Ik ben 18, en heb dan ook nog nooit een auto gehad.

Ik heb wat sites afgezocht, maar ik zie zeg maar door het grote aanbod de verzekeringen niet meer. Ook staan er nogal wat - voor mij - onbekende namen tussen (ZLM, de nationale autoverzekering).

Nu vroeg ik me af: heeft er iemand ervaring met een WA-autoverzekering, die goedkoop is en waarvan de verzekeraar een beetje goede service verleent? En hoeveel premie betaal je dan per maand?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2009, 12:31
Verwijderd
Hier staan een aantal links onderaan. De vergelijkingssites kunnen je een heel eind op weg helpen
ZLM ken ik wel, die verzekert alleen automobilisten in Zeeland & Brabant.Ze zijn flexibel (ook qua motorisering, ze doen niet moeilijk als je een auto met meer dan 100pk wilt verzekeren op je 18e), ze zijn ook wel redelijk goedkoop en hun dienstverlening is prima in orde.

Laatst gewijzigd op 22-01-2009 om 15:53. Reden: Het was nog vroeg.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 15:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
ZLM doet wel moeilijk over vermogen hoor, maar volgens mij kijken ze daar naar de 0-100 tijd ipv aantal pk's.
Dienstverlening was ik niet zo heel erg over te spreken bij de ZLM. Heb eens een keer een schadetje gehad en ik vond dat het niet erg netjes afgewerkt werd. Zo waren ze bijvoorbeeld mijn ingestuurde schadeformulier kwijtgeraakt (Wtf... ).
Qua prijs is hij wel goed en ze deden ook niet moeilijk met uitbetalen.

Zelf verzeker ik m'n auto(s) nu via m'n pa z'n werk. Daar hebben ze een collective verzekering (voor ambtenaren). Voor m'n excel betaal ik daar 15eu per maand voor WA met 0 schadevrije jaren. Maar weet niet of je pa/ma/jijzelf ook iets dergelijks hebben.

Verder heb ik érg slechte ervaringen met Univé, was destijds wel met m'n brommer niet een auto. Duur + slechte service is mijn ervaring daar.

Verder geen ervaringen met andere maatschappijen :-)
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 15:45
autoverzekering
autoverzekering is offline
Bedankt voor de snelle reacties!

Citaat:
ZLM ken ik wel, die verzekert alleen automobilisten in Zeeland & Brabant.
Op zich is dat voor mij geen punt, ik woon zelf in brabant. Ik heb al eens rondgekeken op wat vergelijkingssites, maar sommige van die sites willen je meteen gaan verzekeren als je je kenteken opgeeft, of dan zit er weer een tussenpersoon aan vast. Independer.nl was wel een goede? Zal ik daar eens kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 12:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Persoonlijk was ik erg te spreken over Univé. Ik heb drie jaar een auto gehad die bij Univé WA+ was verzekerd. Ik heb een paar keer gebruik van ze gemaakt: autoruit met volledige barst (ontstaan na een sterretje op een zomerdag, binnen 5 minuten was de hele ruit voorzien van barst). Ze hebben de nieuwe ruit vergoed, op een klein eigen risico na oid. En ik reed een keer door een bussluis waarna ze een taxi voor mij betaalden en de auto gratis terug vervoerden naar mijn woonplaats. Qua service was ik erg tevreden, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

De verzekering stond op mijn ouders naam, met mij als regelmatige bestuurder vermeld. Zij hadden veel no-claim opgebouwd waardoor het maar iets van 30 euro per maand was. Ik weet niet hoeverre het wettelijk gezien toereikend is om jezelf als 'regelmatige' bestuurder bij te laten schrijven, misschien is dit nog steeds een grijs gebied en dient het eigenlijk volledig op eigen naam te staan? Dit scheelt nogal in de kosten, want tot je 23e is een verzekering sowieso duur.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 00:27
autoverzekering
autoverzekering is offline
Dat van die regelmatige bestuurder ga ik idd eens uitzoeken. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 12:05
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
... of dan zit er weer een tussenpersoon aan vast.
Wat is het bezwaar tegen een tussenpersoon? Kost in sommige gevallen een paar dubbeltjes meer, maar is echt zo ontzettend fijn. In elk geval mijn tussenpersoon. Hij regelt op verzoek alle communicatie met de verzekerings maatschappij.

Wel zo makkelijk als je een aanrijding hebt gehad, en de verzekeraar van de veroorzaker doet moeilijk over de waarde van je auto (oldtimer, maar geen taxatie rapport). Zo'n man weet in dat geval gewoon 'de weg' en kan er dan dus voor zorgen dat je toch het geld krijgt waar je recht op hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 12:27
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ik zit bij budgio, heb de verzekering afgesloten via www.independer.nl . Supertevreden over, had binnen 2 dagen el cheapo mijn auto verzekerd en heb alle voorwaarden polis enz. keurig op tijd ontvangen. Bovendien kan je prijzen vergelijken, wat in jou geval érg handig is. Ik heb mijn mini nu voor 23 euro per maand WA incl. inzittenden verzekerd. Zeer tevreden over independer.nl (ik wil geen reclame maken maar was gewoon érg handig).

Als je jonger dan 23 bent is het ontzettend duur om je auto te verzekeren, omdat jongere mensen nu eenmaal vaker hun auto aan gort rijden. Kijk dus goed inderdaad waar je eventueel goedkoop terechtkan, anders is het misschien verstandiger op je pa lief aan te kijken en even te wachten met zelf verzekeren tot na je 23e.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 20:43
autoverzekering
autoverzekering is offline
Hmm, de autoverzekeringen zijn wel erg duur, voor mij zo'n 3,5x zo duur als voor mijn ouders (vanaf 35 euro voor mij tegen vanaf 10 euro voor mijn ouders).. Inderdaad een goede tip, de auto kan misschien beter op mijn ouders naam verzekerd blijven, en dat financieel dan onderling regelen.

Laatst gewijzigd op 27-01-2009 om 12:26. Reden: ik wilde op 'quote' drukken, maar klikte op 'wijzig' 000pz :$
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 11:49
Ivo
Ivo is offline
Auto op naam van ouders zetten mag wel, maar dan MOET jij WEL als regelmatige bestuurder zijn opgegeven.
Zo niet, dan pleeg je verzekeringsfraude. En dat kan je heel erg duur komen te staan als je betrokken raakt bij een ongeluk en je verzekeringsmaatschappij gaat het een en ander uitzoeken. Ze vergoeden dan namelijk niet de schade EN zowel jij als je kunnen nog bijna onmogelijk ooit nog een verzekering afsluiten omdat je op een zwarte lijst wordt gezet. En die zwarte lijst geldt niet alleen voor autoverzekeringen, maar ook een reisverzekering of inboedelverzekering afsluiten kan dan opeens een groot probleem worden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
35 euro valt me nog reuze mee! Heb je dan ook inzittenden verzekering e.d.? En WA of WA+?

Ik was achteraf blij dat ik mijn auto WA+ heb verzekerd... Dingen als een nieuwe ruit laten plaatsen zijn echt wel duur!

En Ivo heeft gelijk, het kŕn erg verkeert uitpakken als ze erachter komen. @ Ivo: volstaat het als je jezelf als regelmatige bestuurder laat bijschrijven? Ik deed dat ook, maar eigenlijk reden mijn ouders amper in mijn auto. De auto stond ook op mijn naam.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 21:31
Ivo
Ivo is offline
De verzekeringsmaatschappij is dan bekend met het feit dat jij regelmatig/vaak in de auto rijdt, en dus ook met het eventuele hogere risico wat jij als jonge bestuurder met zich meebrengt. Het is dan aan de verzekeringsmaatschappij om een bij dat risico passende premie in rekening te brengen.
De te naam gestelde van de auto is verplicht de verzekering af te sluiten, maar hoeft niet de bestuurder te zijn.
Zo doen bedrijven en leasemaatschappijen het ook. En directeuren en andere rijke lui die zich door een vaste chauffeur laten rondrijden. Het lijkt mij sterk dat een particulier dit dan niet kan doen. Maar lees ALTIJD goed de kleine lettertjes met betrekking tot dit soort dingen! Het zal me niets verbazen als een en ander per verzekeringsmaatschappij verschillend is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 09:47
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
De verzekeringsmaatschappij is dan bekend met het feit dat jij regelmatig/vaak in de auto rijdt, en dus ook met het eventuele hogere risico wat jij als jonge bestuurder met zich meebrengt. Het is dan aan de verzekeringsmaatschappij om een bij dat risico passende premie in rekening te brengen.
De te naam gestelde van de auto is verplicht de verzekering af te sluiten, maar hoeft niet de bestuurder te zijn.
Zo doen bedrijven en leasemaatschappijen het ook. En directeuren en andere rijke lui die zich door een vaste chauffeur laten rondrijden. Het lijkt mij sterk dat een particulier dit dan niet kan doen. Maar lees ALTIJD goed de kleine lettertjes met betrekking tot dit soort dingen! Het zal me niets verbazen als een en ander per verzekeringsmaatschappij verschillend is.
Dankjewel voor je uitvoerige respons! Duidelijk! Kleine lettertjes lezen is inderdaad altijd wel slim... Ik bedacht het me ^^ ineens. Ik weet wel dat de premie relatief veel omhoog schoot toen ik mij inderdaad liet bijschrijven als regelmatige bestuurder. Toch scheelde het door de opgebouwde no-claim van mijn ouders, meer dan de helft in vergelijking met volledig op mijn naam zetten.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 13:47
autoverzekering
autoverzekering is offline
Bedankt voor jullie reacties! Het blijkt voor mij verstandiger om toch nu al voor deze (lichte en goedkope) auto een WA-autoverzekering af te sluiten, dan omzeil ik zeker de regeltjes van de verzekaar niet. Wanneer ik me als regelmatige bestuurder zou laten bijschrijven, gaat mijn ouders' premie sowieso omhoog, het verschil tussen is dan nog maar een paar tientjes. En voor dat kleine verschil in premie per maand kan ik beter alvast zelf no-claim korting opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 14:42
Verwijderd
Als je zelf als regelmatige bestuurder staat ingeschreven, bouw je ook noclaim op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht WA en inboedelverzekering
Daantje_0705
17 14-04-2009 15:25
Werk, Geld & Recht Bijkomende kosten auto
Verwijderd
41 06-03-2007 09:09
Verkeer & Vervoer Oldtimer verzekering
Vork
20 04-11-2005 16:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.