Oud 24-11-2013, 14:43
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Daar gaan we dan!

Een gewone dag in de Cornelisgevangenis

Lieveheersbeest had er genoeg van. Het is tijd om ontslag te nemen. Ze was alweer bespuugd en uitgefloten na haar ochtendronde langs de cellen. Vooral als ze langs Dark Phoenix liep, die nog 6 jaar vastzat voor verkrachting van een van een man in een pandakostuum. Hoe kan iemand nou zo disrespectvol zijn tegen de nette jongedame als ik! Ik eet toch verdorie geen bamboe!

Sadye zat diep na te denken. Sinds Quintiano aan de andere kant van de eetzaal zijn maatregelen moet nuttigen heeft ze hem niet meer gesproken. Hoe moet ze haar baas nu helpen met zijn ontsnappingspoging!

Etenstijd. Het is iedere dag weer een grote operatie om alle gevangenen op een veilige manier in de eetzaal te krijgen, TCO en Wout hadden er hun handen vol aan. Zeker vandaag. TCO schreeuwde: “Verdomme, we kunnen toch niet met z’n tweeën op al dat tuig letten! Waar is Lieveheersbeest toch!” EleventhHour schrok zichtbaar toen hij dat hoorde. Het enige wat zijn verblijf in de gevangenis van Wakkerdam een beetje dragelijk maakte was de beeldschone Lieveheersbeest die elke dag langs zijn cel paradeerde. Niet dat hij enige illusie had dat het iets zou kunnen worden. Bij zijn laatste inbraak verloor hij allebei zijn benen, en een misdadiger in een rolstoel zou vast niet aantrekkelijk zijn voor een schone vrouw als Lieveheersbeest.

Ondertussen waren alle gevangenen in de eetzaal aangekomen. Allemaal? Nee. .sann zat nog steeds aan de muur gebonden, en had uitzicht op drie rijen van het allerstevigste tralies. Na haar vorige uitbraak, die aan tien cipiers het leven kostte, is haar beveiliging nog strenger geworden. Ze heeft haar eigen bewaker, de ijzersterke WolterB. Hij nam zijn taak zeer serieus op. Hij was speciaal geselecteerd, de slimme .sann kon hem nooit verleiden. Daarbij: hij was toch doof. Hij zou haar toch niet horen.

In de eetzaal zaten Deus ex Machina en Arpos druk te discussiëren: “Dat verdomde kapitalisme van jou, we moeten een revolutie in! Marx zei al..” -“Ach, ga toch weg met je Marx. Dat kapitalisme heeft ons als samenleving veel gebracht.” “Ja Arpos, dat zeg jij, jij verdient geld aan de hebzucht van anderen! Het is een schande! De enige oplossing is het Leninisme, of liever.. het Exmachinisme!” -“Onzin. Mensen die zo stom zijn te geloven dat een Nigeriaanse prins ze twintig miljoen dollar willen geven verdienen het gewoon om opgelicht te worden.”

Verderop werd ook geschreeuwd, maar daar keek niemand meer van op. “Laat me vrij! Ik hoor hier niet! Ik heb niets gedaan!” gilde ßuerp tegen Tuttebel, de ietwat mollige kantinejuf. ßuerp zat al jaren in de gevangenis, maar niemand wist waarvoor hij nou eigenlijk vastzat. Zelfs Lusi, met haar veertig lange jaren straf de gevangenisoudste, wist het niet.

Katertje keek schichtig om zich heen. Tijmen2000, de conciërge annex zwarthandelaar van de gevangenis komt zijn zo zijn fix heroïne brengen. Vandaag was Lieveheersbeest er niet, het zou niet moeilijk moeten zijn om de transactie te voltooien. Als EleventhHour naast hem zat keek Lieveheersbeest constant zijn kant op, dan was het een stuk moeilijker. Neko*, de directeur van de Penitentiaire Inrichting Wakkerdam was nog altijd op zoek naar nieuwe cipiers, maar die waren na de vorige uitbraak van .sann moeilijk te vinden.

De eetzaal stroomde weer leeg. Katertje liep met een grote grijns op zijn gezicht terug naar zijn cel, terwijl Röps, Thor6, Lusi, Ietje5 en Dark Phoenix naar een hoek van de eetzaal liepen, waar Fizzle en Absinthe. zes stoelen in een cirkel hadden gezet. De alom gehate groepstherapie. De gevangenen, Röps en Ietje5 voorop, hadden regelmatig grote onenigheid over wie ze nou liever dood zouden willen: de hyperactieve Fizzle, met haar eeuwige gezeur over hoe alle mensen intrinsiek goed zijn, of Absinthe., die God overal bijsleurde, en maar bleef preken dat biecht, boetedoening en vergiffenis de enige weg naar een bestaan buiten de gevangenis was.

Fizzle kwam meteen lekker binnen: “Ietje5, vertel eens over je relatie met je ouders. Hoe heeft dat ertoe geleidt dat je je broertje hebt gewurgd?” -“N-n-n-n-nou… ik w-w-w-w-weet niet. M-meh-meh-misschien..” “Ietje5! Wat is er!” Fizzle sprong geschokt op. Ietje5 was juist altijd zo’n prater. Lusi, die in veertig jaar groepstherapie alles wel een keertje langs had zien komen had er al snel genoeg van. “Ach joh, lekker rustig zo toch? Kan ik weer gaan? Dit wordt toch niks meer vandaag”

Dan gaat plots het alarm. Brand!

Het weerwolfspel is begonnen! De eerste hangronde is maandag om 20:30

Functies:

Spoiler


  1. Absinthe
  2. Arpos
  3. Dark Phoenix
  4. Deus Ex Machina
  5. EleventhHour
  6. fizzle-fluffy
  7. Ietje5
  8. Katertje
  9. Lieveheersbeest
  10. Lusi
  11. Neko
  12. Quintiano
  13. Röps
  14. Sadye
  15. TCO
  16. Thor6
  17. tijmen2000
  18. Tuttebel
  19. WolterB
  20. Wout
  21. ßuerp
  22. .sann

Met het vriendelijke verzoek aan Absinthe naamzoek om haar privéberichten in te schakelen! Voorlopig hebben we je functie aan Carn ge-pm'd, maar we zijn niet van plan om via je vriend met je te blijven communiceren.


De spelregels:
Spoiler
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 25-11-2013 om 13:00.
Advertentie
Oud 24-11-2013, 14:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline


Laat het spel beginnen!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2013, 14:49
Verwijderd
Goed verhaal Succes jongens!

Spelleider, zouden de spelregels ook in de OP mogen? Juist ook omdat er wat dingen gewijzigd zijn ten opzichte van het vorige spel.
Oud 24-11-2013, 14:53
Verwijderd
Wh00p

Even wat anders, Tijmen2000 heeft in het vorige topic alleen gevraagd "Kan ik nog mee doen?", Spelleiders hebben jullie gecheckt of ie ook echt mee wil doen? Zou zonde zijn als we met een speler zitten die we de rest van het spel niet meer zien.
Oud 24-11-2013, 15:08
Verwijderd
Oke, dan gaat mijn stem alvast naar Tijmen2000. Als hij hiervoor nog ooit reageert, wat ik niet verwacht, zou ik mijn stem nog kunnen heroverwegen.
Oud 24-11-2013, 15:13
Verwijderd
Yeaaaah! Ik heb er zin in!
Oud 24-11-2013, 15:32
Verwijderd
Leuk verhaaltje

Ik heb geen zin om random te stemmen, dus even afwachten of iemand me een reden geeft (al is het maar een detail)
Oud 24-11-2013, 15:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik stem in ieder geval voorlopig op Thor6, omdat ik vermoed dat hij een UC is (hij heeft alleen 3 posts in het weerwolfspel topic en verder niets) en ik vind dat mensen met hun gewone accounts mee moeten doen (of moeten aangeven wie ze zijn).

/kutreden, maar beter dan random.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2013, 15:57
Verwijderd


Tijmen2000 staat hoog op mijn stemlijst. Omdat ik er gewoon geen vertrouwen in heb. Maar Thor6 spreekt me ook wel aan. Sneaky met een UC spelen Either way; het staat nog niet vast.
Oud 24-11-2013, 16:05
Verwijderd
Wie is Thor6 dan?
Oud 24-11-2013, 16:06
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Hehe voorzichtig, Lusi dacht ook dat ik een UC was en dat is dus niet zo.

En Dark Phoenix, ik dacht dat jij geen big deal wilde maken van de eerste stemronde? Had gedacht dat jij gewoon ging roepen random te stemmen (maar dan stiekem toch niet random).
Oud 24-11-2013, 16:12
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Hehe voorzichtig, Lusi dacht ook dat ik een UC was en dat is dus niet zo.

En Dark Phoenix, ik dacht dat jij geen big deal wilde maken van de eerste stemronde? Had gedacht dat jij gewoon ging roepen random te stemmen (maar dan stiekem toch niet random).
Ik bedoelde dat ik het vervelend vond als mensen achteraf een big deal maken van wat je stemt in de eerste ronde, aangezien je dan nog heel weinig nuttigs kunt zeggen over mensen. De meeste mensen stemmen daarom ook óf met een kutreden ('ik vind die vervelend typen' bijvoorbeeld) of (al dan niet écht) random. Aangezien iedereen kan zeggen dat ze random stemmen, geef ik gewoon meteen aan wat mijn reden is voor mijn keuze.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2013, 16:15
Verwijderd
Overigens als ik iemand irritanter vind of ga vinden voor de deadline ga ik gewoon daarop stemmen. Lalalala Uiteraard zal ik het hoe en waarom kristalhelder uittikken Maar vooralsnog gaat praktisch nut voor persoonlijke HEKEL.
Oud 24-11-2013, 16:17
Verwijderd
Als hij geen UC is, weet ik niet of die nog wel post. Hij heeft op het hele forum niet veel posts. Ik denk dat mijn stem naar hem gaat.
Oud 24-11-2013, 16:19
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als hij geen UC is, weet ik niet of die nog wel post. Hij heeft op het hele forum niet veel posts. Ik denk dat mijn stem naar hem gaat.
Hij heeft gisteren nog gepost en was vandaag nog actief:

http://forum.scholieren.com/member.php?u=137423
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2013, 16:24
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Ik stem graag op inactieven de eerste ronde, maar je moet ze wel een kans geven natuurlijk
Oud 24-11-2013, 16:24
Verwijderd
Kans schmans, Hans
Oud 24-11-2013, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Als hij geen UC is, weet ik niet of die nog wel post. Hij heeft op het hele forum niet veel posts. Ik denk dat mijn stem naar hem gaat.
Ik dacht dat jij voor "je gevoel" ging?
Ads door Google
Oud 24-11-2013, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jij voor "je gevoel" ging?
Gevoel voor humor, wellicht
Oud 24-11-2013, 16:29
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Gevoel voor humor, wellicht
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2013, 16:32
Verwijderd
Wie maakt de stemlijstjes ?
Oud 24-11-2013, 16:35
Verwijderd
Ik niet. Want ik ben een vieze nare slacker. Misschien kan Vowel wel lijstjes doen! *wink wink nudge nudge*
Oud 24-11-2013, 16:37
Verwijderd
Fouten maken is trouwens dodelijk. Wie wil ?
Oud 24-11-2013, 17:16
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Citaat:
Ik niet. Want ik ben een vieze nare slacker. Misschien kan Vowel wel lijstjes doen! *wink wink nudge nudge*
Haha was jij dat nog onder Lusi's account. Ik wil best een lijstje maken
Oud 24-11-2013, 17:18
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Tijmen2000
Deus ex machina (1)

Thor6
Dark Phoenix (2)
Sadye (3)

Zoiets?

Edit: en de rest vult maar lekker aan.
Advertentie
Oud 24-11-2013, 17:29
Thor6
Thor6 is offline
Citaat:
Ik stem in ieder geval voorlopig op Thor6, omdat ik vermoed dat hij een UC is (hij heeft alleen 3 posts in het weerwolfspel topic en verder niets) en ik vind dat mensen met hun gewone accounts mee moeten doen (of moeten aangeven wie ze zijn).

/kutreden, maar beter dan random.
Allemaal leuk en aardig, ik kan dan wel nieuw zijn en weinig posts hebben maar dat maakt het geen reden om zomaar dan op mij te gaan stemmen? Ik ben via een paar andere spelers die nu ook meedoen hier terecht gekomen.
Oud 24-11-2013, 17:31
Thor6
Thor6 is offline
Voor nu stem ik dan op Dark Phoenix, als we zo gaan beginnen
Oud 24-11-2013, 17:33
Verwijderd
Ik geef Thor6 het voordeel van de twijfel, maar dan ga ik mee met deus ex machina. Mijn voorlopige stem gaat dus uit naar Tijmen2000.
Oud 24-11-2013, 17:33
Thor6
Thor6 is offline
Citaat:
Als hij geen UC is, weet ik niet of die nog wel post. Hij heeft op het hele forum niet veel posts. Ik denk dat mijn stem naar hem gaat.
Ik heb gisteren pas geregistreerd dus dat kan best kloppen dat ik weinig posts heb.
Oud 24-11-2013, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jij voor "je gevoel" ging?
Ja ging, je zegt het goed.
Oud 24-11-2013, 17:43
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Vroeger was het zo dat je een minimum aantal posts moest hebben om mee te doen. Ik vind nieuwe mensen eruit stemmen een beetje stom, dus ik stem nog niet op thor6/tijmen2000.

Mijn stem gaat naar Katertje. Omdat.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 24-11-2013, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Tijmen2000
Deus ex machina (1)

Thor6
Dark Phoenix (2)
Sadye (3)

Zoiets?

Edit: en de rest vult maar lekker aan.
Ik zei denk. Ik heb het nog niet bevestigd.
Oud 24-11-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik geef Thor6 het voordeel van de twijfel, maar dan ga ik mee met deus ex machina. Mijn voorlopige stem gaat dus uit naar Tijmen2000.
Kijk, die nieuwe heeft het spelletje door
Oud 24-11-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik zei denk. Ik heb het nog niet bevestigd.
Wat ben jij vervelend aan het twijfelen zeg. Moet je eerst met je medewolven bespreken op wie het verstandigst is te stemmen?
Oud 24-11-2013, 17:51
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Ik stem op Sadye wegens achteloos meeschapen.
Oud 24-11-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Wat ben jij vervelend aan het twijfelen zeg. Moet je eerst met je medewolven bespreken op wie het verstandigst is te stemmen?
Nee, ik weet gewoon niet op wie ik moet stemmen.
Ads door Google
Oud 24-11-2013, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik weet gewoon niet op wie ik moet stemmen.
Eerst zeg je Thor6, nu weet je het niet meer, en voorheen ging je op je gevoel mee?

Mijn ''gevoel'' is dat je even moet wachten op je medewolfjes om te kijken wat het meest tactisch is om te stemmen. Ik vind het in ieder geval verdacht gedrag.
Oud 24-11-2013, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Haha was jij dat nog onder Lusi's account. Ik wil best een lijstje maken
Vorige spel heb ik onder haar account meegedaan ja Maar dit spelleke spelen we afzonderlijk.

Citaat:
Kijk, die nieuwe heeft het spelletje door


Citaat:
Ik stem op Sadye wegens achteloos meeschapen.

Citaat:
Eerst zeg je Thor6, nu weet je het niet meer, en voorheen ging je op je gevoel mee?

Mijn ''gevoel'' is dat je even moet wachten op je medewolfjes om te kijken wat het meest tactisch is om te stemmen. Ik vind het in ieder geval verdacht gedrag.
Heerlijk, dit gaat een prima spel worden zo.
Oud 24-11-2013, 17:56
Verwijderd
Mijn gevoel zegt Thor, maar ik weet het niet zeker.
Oud 24-11-2013, 18:00
Verwijderd
De eerste ronde is altijd kut en moeilijk. Dus ik stem maar wat.
Oud 24-11-2013, 18:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Heerlijk, dit gaat een prima spel worden zo.
Echt he.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
De eerste ronde is altijd kut en moeilijk. Dus ik stem maar wat.
De eerste ronde is juist lekker makkelijk. En niet kut.
Oud 24-11-2013, 18:31
Verwijderd
Ik vind dit nu al een leuk spel
Oud 24-11-2013, 18:46
Verwijderd
Ronde 1 en het begint al
Ik stem (voorlopig) mee Tijmen2000, vermits we er nog altijd niets van gehoord hebben.
Oud 24-11-2013, 18:58
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Ik stem ook tijmen2000.

Mijn theorie:
Citaat:
Wh00p

Even wat anders, Tijmen2000 heeft in het vorige topic alleen gevraagd "Kan ik nog mee doen?", Spelleiders hebben jullie gecheckt of ie ook echt mee wil doen? Zou zonde zijn als we met een speler zitten die we de rest van het spel niet meer zien.
Wellicht begint .sann nu (pas?) hierover omdat zij samen met tijmen2000 wolf is. Als tijmen2000 geen wolf is, dan is er niks aan het handje.
Oud 24-11-2013, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Mijn gevoel zegt Thor, maar ik weet het niet zeker.
Citaat:
De eerste ronde is altijd kut en moeilijk. Dus ik stem maar wat.
De eerste rond is vaak zo random dat hij ontzettend makkelijk is. Je zit continu je stem uit te stellen. Dit kan zijn om een afspraak te maken met de wolven wie op wie stemt. Maar wat mij nog logischer lijkt om als verrader de wolven in te dekken, en zodoende af te wachten wat ze stemmen. Daarnaast kun je ook gewoon een speler zijn die er weinig van snapt.

In alle drie de gevallen lijkt mij een stem op jou geen enkel probleem.
Oud 24-11-2013, 19:01
Verwijderd
Citaat:
De eerste rond is vaak zo random dat hij ontzettend makkelijk is. Je zit continu je stem uit te stellen. Dit kan zijn om een afspraak te maken met de wolven wie op wie stemt. Maar wat mij nog logischer lijkt om als verrader de wolven in te dekken, en zodoende af te wachten wat ze stemmen. Daarnaast kun je ook gewoon een speler zijn die er weinig van snapt.

In alle drie de gevallen lijkt mij een stem op jou geen enkel probleem.
Je hamert erg op me en blijft al mijn posts analyseren. Dat vind ik verdacht.

Mijn stem blijft staan onder Thor6.
Oud 24-11-2013, 19:04
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Jou vind ik verdacht.

Dus

Mijn stem gaat naar Thor6.
Ok.
Oud 24-11-2013, 19:05
Verwijderd
Stemlijstje hangronde #1:

Tijmen2000
deus ex machina (1)
Woyt (4)
TCO (7)
Buerp (8)

Thor16
Dark Phoenix (2)
Sadye (10)

Sadye
Rops (6)
deus ex machina (9)

Dark Phoenix
Thor16 (3)

Katertje
Neko* (5)



Zoals je ziet heb ik mijn stem gewijzigd naar Sadye om bovenstaande redenen.

Laatst gewijzigd op 24-11-2013 om 20:20.
Oud 24-11-2013, 19:05
Verwijderd
Zolang Tijmen2000 nog niet reageert, blijft mijn stem op hem staan.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #95.2
Dark Phoenix
500 03-12-2013 19:00
De Kantine Weerwolfspel #95
Verwijderd
242 25-11-2013 20:00
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.