Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 12:46
Verwijderd
Net als veel mensen op dit subforum heb ik voor het geluid een losse versterker met 2 (binnenkort 4) boxen.

Alleen geeft mijn laptop wat meer door de audio-uitgang dan alleen muziek. Zo hoor ik ook het gepruttel van de harde schijf en het geschuif (!) van de muis.

De microfoon staat op gedempt, maar dat maakt geen verschil. Bergen instellingen heb ik uitgetest, vooralsnog zonder resultaat.
Hier wat specificaties:

Laptop: Asus Z9100 L
audiostuurprogramma: realtek AC 97 Audio
en de gebruikelijke windows xp

Wiet het weet mag het zeggen!
en alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2006, 14:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb ook geen bijster goede ervaringen met die Realteck Ac 97 onboard geluidstroep. Ik heb uiteindelijk maar een losse geluidskaart gekocht. Maarja dat was in een desktop. Of dat in een laptop ook zo makkelijk kan weet ik niet...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 02-08-2006 @ 15:22 :
Ik heb ook geen bijster goede ervaringen met die Realteck Ac 97 onboard geluidstroep. Ik heb uiteindelijk maar een losse geluidskaart gekocht. Maarja dat was in een desktop. Of dat in een laptop ook zo makkelijk kan weet ik niet...
Bedoel je te zeggen dat het probleem zit in de geluidskaart en niet in de instelling?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 16:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 02-08-2006 @ 15:57 :
Bedoel je te zeggen dat het probleem zit in de geluidskaart en niet in de instelling?
Het zou kunnen. Dat was bij mij iig het geval maar hoe het bij jou zit weet ik niet zeker. Ik zou even wachten tot er wat meer mensen gereageerd hebben, mischien hebben die wel een idee over een eventuele instelling die je zou kunnen veranderen maar ik zou het niet weten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:46
J-roenn
J-roenn is offline
je hebt tegenwoordig ook externe usb audiokaarten, mischien is dat wat voor je ?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 14:54
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
of pcmcia/cardbus, is wat compacter en mobieler..

ik ben bang dat dit een hardware probleem is, mijn notebook (nec) heeft er ook last van en de asus van mn zus nog erger
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 15:17
Verwijderd
Ik heb dit ook ietsjes met de Realtek-chip van m'n Asus A8N-E mobo, hoort volgens mij een beetje bij dergelijke (onboard) chips.

Als je er vanaf wilt: koop een losse geluidskaart. (misschien is dit iets voor jou)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 18:39
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
nee die creative zs is niks, neem dan echo indigo voor 2 tientjes meer
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 21:00
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Het schijnt nogal een Realtek probleem te zijn
Ik heb het ook op twee verschillende Realtek AC97 mobo-chips gehad. Bij eentje was het al opgelost door zoiets simpels als een Sound Blaster Live24! te plaatsen voor gratis. Bij de ander was het minder en onhoorbaar als er muziek overheen walst
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 10:58
Verwijderd
Er kan nog een oorzaak zijn hiervan: of het stopcontact geaard is. Klink misschien vergezocht, maar werkt wel: zodra de computer van netstroom is, heb ik geen last meer van storende geluiden.

Ik heb nog niet getest of het probleem bij het geaard stopcontact in de badkamer zich niet voordoet, maar dit is iig de theorie.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 09:48
Verwijderd
Als de geaardheid van het stopcontact (haha) werkelijk het probleem is, hoe los ik dat dan op met het ongeaarde stopcontact in mijn kamer?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 09:57
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
stopcontact aarden (heeft je laptop een geaarde netstekker dan?), in elk geval niet aan je verwarming knopen (alhoewel dat wel aard)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware iPod touch slecht geluid.
Epicurus
3 06-09-2012 21:46
Software & Hardware Slecht geluid nieuwe pc
Schuah
6 25-02-2008 15:41
Software & Hardware Ipod VS. Creative
Jahney
82 28-08-2006 14:40
Muziek Effectpedalen
ready 2 comfort
37 22-03-2006 22:24
Muziek Groezrock 2005 II
Gadje
500 02-05-2005 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.