Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2009, 17:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Omdat ik nu een eigen huis heb in plaats van een studentenkamer kan ik straks niet meer met mijn moeder meeverzekerd zijn voor mijn WA en inboedel en moet ik op zoek naar een eigen verzekering. Ik heb hier echt 0,0 verstand van omdat ik me er nog nooit in verdiept heb. Ik wil er niet teveel voor betalen maar wel goed verzekerd zijn. Eventueel is een combipakket met een doorlopende reisverzekering ook prima Ik kan geen verzekering afsluiten bij de verzekeraar waar ik nu verzekerd ben (ZLM) want die verzekeren alleen mensen uit Noord-Brabant en Zeeland en in woon in Rotterdam

Waar zijn jullie verzekerd en hoeveel betalen jullie hiervoor? Hebben jullie nog tips waar je op moet letten? Hoeveel is redelijk om te betalen als premie en hoeveel moet je ongeveer opgeven qua waarde van je inboedel als je net een eigen huisje hebt en geen bijzondere waardevolle spullen (wel een laptop, stereo, etc maar allemaal niet superduur, gewoon normaal)?

Alvast bedankt!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2009, 04:10
This_is_it
This_is_it is offline
Ik ben verzeker bij Centraal Beheer, heb daar inboedelverzekering met all-risks dekking, reis- en annuleringsverzekering en rechtsbijstand.
Ik betaal voor de rechtsbijstand 13,17 per maand, reis- en annuleringsverzekering 13,15 en voor de inboedel 15,67.

Het zal zeker niet de goedkoopste zijn, maar ben nu wel goed verzekerd. Heb toen ik samen ging wonen veel nieuwe spullen gekocht dus wou goed verzekerd zijn. BEn nu verzekerd tot 100.000 euro, lijkt mij genoeg haha. Ik hoefde dat trouwens niet aan te geven bij het afsluiten van de verzekering

Maar er is laatst inderdaad ingebroken, en er was voor 5000 euro aan spullen meegenomen. Was blij dat ik goed verzekerd was, heb alles terug gekregen.

Die all-risk dekking is niet zo nodig als je niet onhandig bent
Ik betaal daar 10% voor bovenop de normale premie, maar als ik een glas rode wijn over de bank laat vallen, gaan zij ervoor zorgen dat de vlek eruit gaat, lukt dat niet krijg je het aankoopbedrag van de bank terug. Zijn ze heel relaxt in

Als je nog vragen heb dan hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 08:53
ganralph
ganralph is offline
hou er rekening mee dat niet iedere inboedelverzekering zo maar 100% van bijv. een laptop dekt. vaak kun je daar beter een aparte verzekering voor afsluiten.
in de vier grote steden is de dekking voor audio- en videoapparatuur (vaak/altijd?) sowieso beperkt. ook daar moet je je voor bijverzekeren als je wil.

geen idee wat onze inboedel kost, dat heeft mn vriendin geregeld

mn WA-verzekering is zo'n 16,- per jaar (wereldwijde dekking tot een miljoen of zo).
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 13:53
This_is_it
This_is_it is offline
Mijn apparatuur is 100% verzekerd, tenzij de dagwaarde op moment van diefstal minder dan 40% van de nieuwwaarde is geloof ik. Dan wordt de dagwaarde uitgekeerd
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 16:15
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik heb een studentenverzekeringspakket van de Postbank. Daarin zit een WA-verzekering, inboedelverzekering en ongevallenverzekering. Deze kost €3,33 per maand.
De inboedelverzekering verzekerd €7000 en de WA-verzekering verzekerd tot €500.000.
Die €7000 vind ik prima, want ik heb niet veel waardevolle spullen.

Dit is wat ik heb. Advies kan ik je verder niet geven.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 20:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben geen student meer dus studentenverzekeringen zijn voor mij geen optie. Ik vind 7000 euro voor een heel huis (geen studentenkamer) ook wel erg weinig Centraal Beheer vind ik wel duur als ik dat van This_is_it lees. Ganralph, waar ben jij verzekerd?

Ik zoek sowieso eigenlijk ook een paar verzekeraars waar je zoiets af kan sluiten want ik kom bijna niet op namen zodat het ook zo lastig zoekt Aegon, ING, FBTO, Reaal en Goudse had ik al.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 23:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
www.independer.nl
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 08:42
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik ben geen student meer dus studentenverzekeringen zijn voor mij geen optie. Ik vind 7000 euro voor een heel huis (geen studentenkamer) ook wel erg weinig Centraal Beheer vind ik wel duur als ik dat van This_is_it lees. Ganralph, waar ben jij verzekerd?
WA: ± 16,- per jaar voor 1.000.000 wereldwijd. bij Zuidstaete (volgens mij een erg kleine, maar bij blijven hangen vanuit mijn ouders.)

Inboedel: ± 100,- per jaar; 30.000 gedekt. dit bij Unigarant.

ik vind dit prima prijzen, zeker als je sommige anderen ziet.

laptop heb ik overigens apart verzekerd (100,- voor drie jaar), omdat dit zoals gezegd in de praktijk vaak maar tot 20% of zo wordt uitgekeerd door je normale inboedelverzekeraar. (en niet buitenshuis en zo)

in het kader van het grootstedelijk risico hebben we overigens ooit een inventaris van onze audio/video-zooi (incl. alle cd's en dvd's) naar de verzekeraar gestuurd, zodat er nadien geen twijfel hoeft te zijn over de omvang van een claim (niet dat we dure spullen hebben of zo, helemaal niet, maar als er een keer iets gebeurt, wil je geen gezeik achteraf). dit werd ons toen aangeraden, hoewel ik het eigenlijk nooit ergens anders gehoord heb (dit terzijde)
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 02-04-2009 om 08:48.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 09:51
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wij hebben een inboedelverzekering bij de ING. Gewoon basis en niks aanvullend ofzo. Volgens de polis zijn we verzekerd tot 100.000 euro (maar het huis is dat niet eens waard, laat staan de crappy spullen die erin staan ) en het kost iets van 5 euro per maand.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 11:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wij hebben een inboedelverzekering bij de ING. Gewoon basis en niks aanvullend ofzo. Volgens de polis zijn we verzekerd tot 100.000 euro (maar het huis is dat niet eens waard, laat staan de crappy spullen die erin staan ) en het kost iets van 5 euro per maand.
hmm, klinkt op zich aantrekkelijk, maar is de polis verder ook sterk?

(ik bedoel 100.000 euro met 100.000 uitzonderingen en beperkingen schiet ook niet op natuurlijk)


@ Daantje (en mezelf): moet nog even de inboedel dubbel checken vanavond, want dit was een oude polis...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 17:11
Verwijderd
Ik zit bij interpolis.

WA alleenwonend tot 2,5 miljoen
Doorlopende Reisverzekering Wereldweid incl geneeskundige kosten
Inboedelverzekering tot 3100 ( ach ja, dat is al meer dan genoeg )
Totaal per jaar 109 euro oid.

Daar wil ik later nog rechtsbijstand en verkeer bij onderbrengen, dat levert weer wat korting op...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 20:29
Ivo
Ivo is offline
Ik zit bij Reaal.

Inboedel + WA kosten me samen nog geen 6 euro per maand. Inboedel is tot €20.000 verzekerd, WA dekking is 2,5 miljoen.
Eigen risico voor de inboedel is iets van €2,50 per 1000 euro verzekerd bedrag, bij mij dus iets van 50 euro. Dat is dus prima te overzien.

Omdat m'n beide auto's ook bij Reaal verzekerd zijn, ging de premie van m'n autoverzekeringen ook nog iets omlaag (2 euro ofzo) door de pakketkorting.

Rechtsbijstand en een doorlopende reisverzekering zou ik eigenlijk ook eens moeten gaan afsluiten. Komt wel tegen de tijd dat ik op vakantie ga.

Een verzekering voor buitenshuis heb ik niet voor m'n spullen. Vind ik ook niet echt nodig. Ik heb niet zo veel dure gadgets dat ik dat de moeite waard vind.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 20:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nu eigenlijk Aegon en Interpolis aan het afwegen en dan inboedel, WA en doorlopende reis- en annuleringsverzekering.

Ik kan alleen bij Aegon niet vinden tot welk percentage je inboedel verzekerd is. Ik vind het ook lastig om dat bedrag te schatten. Hoeveel zal ik nou aan inboedel hebben als ik een kleine tweekamerwoning heb (40 m2), gewone standaard inrichting, laptop, stereo, etc?

Buitenshuis twijfel ik over voor m'n laptop. Ik heb geen hele dure laptop (600 euro was ie nieuw oid), nu twee jaar oud ongeveer. Maar ik ben bijna elk weekend bij m'n vriend en dan neem ik hem mee. Is ie dan niet gedekt door een andere verzekering?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 22:13
Ivo
Ivo is offline
Als ie bij je vriend binnen legt, is ie waarschijnlijk al gedekt tegen brand/diefstal.

Hoeveel je aan inboedel hebt is vanaf afstand moeilijk in te schatten. Mijn tweekamerflat is ongeveer 45 m2. Toen ik hier ging wonen heb ik ongeveer 5000 euro aan nieuwe spullen uitgegeven. De rest van mijn inboedel bestaat voor een deel uit gekregen spullen, goedkoop 2e hands gekochte spullen en alles wat ik ook al had toen ik nog bij m'n ouders woonde (kleding, bed, bureau, tv, stereo, hobbyspullen, kampeeruitrusting etc.). Je moet van alles wat je hebt ongeveer de nieuwprijs bedenken, dat bij elkaar optellen en daar dan nog eens minstens 25 procent bovenop gooien omdat je altijd dingen vergeet!

Een laptop die 2 jaar terug 600 euro kostte, kun je nu waarschijnlijk voor ca. 200 euro (of zelfs nog minder) via marktplaats wel op de kop tikken. Je moet je bedenken of dat het waard is om de extra verzekering af te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 09:51
Puck Norris
Avatar van Puck Norris
Puck Norris is offline
ik zit bij interpolis en ben daar heel tevreden over (heb hem afgesloten via rabobank). Ik betaal 22 euro per maand en ben heel goed verzekerd. Ik zou gewoon een keertje een afspraak maken met iemand die je er veel over uit kan leggen, zodat je echt precies weet hoe of wat.
__________________
Het is een nee!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 15:20
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Wij zitten ook bij Interpolis (via de Rabobank) en per maand betaal ik omgerekend €28,73 (Inboedel, WA (voor 2 pers.), Rechtsbijstand (voor 2 pers.),en doorlopende reisverzekering (voor 2 pers.)).

Er zitten hier wel een hoop kortingen verwerkt, zoals korting omdat ik de premie per jaar betaal i.p.v. per maand, korting i.v.m. politie keurmerk veilig wonen. Maar op zich vind ik ze niet duur.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 16:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was vandaag bij de Rabobank om m'n adres te wijzigen en ik moet toch een afspraak maken om m'n studentenrekening om te laten zetten in een gewone betaalrekening dus misschien dat ik dan ook gelijk probeer om m'n verzekeringen af te sluiten bij Interpolis. Vond ik er goed uitzien en je krijgt ook korting als je een Raborekening hebt enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 14:25
Verwijderd
stomme verzekering zeg..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Verzekeringen, wat wel en wat niet?
Bloem
16 17-06-2009 20:40
Werk, Geld & Recht Wat moet er geregeld worden?
Stofzuigerslang
8 05-01-2007 01:25
Werk, Geld & Recht verzekeringen voor een student
viola h.
20 21-02-2006 15:23
Werk, Geld & Recht Op je zelf
Armanda
13 18-09-2005 21:57
Werk, Geld & Recht Appartement huren: bijkomende kosten?
x-spekkie-x
27 19-04-2005 06:52
Werk, Geld & Recht inboedelverzekering + rechtsbijstand verplicht?
alwaysgood
10 29-05-2004 05:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.